1/8 גמר האלופות :: 2-5 מטורף על ליברפול באנפילד

אני חושב שטיטי התכוון בראשון למה שהוא חושב שייקרה, ובאופציה השנייה למה שהוא רוצה שייקרה.

2 לייקים

האפשרות הראשונה זה מה שנקבל מקרלו, האפשרות השנייה היא המועדפת עליי מול כל קבוצה חוץ מליברפול וזה בגלל שאני אוהד ליברפול ומעדיף שההרכב שאני חושב שהוא הכי טוב האפשרי של ריאל לא יעלה נגדה.

בקשר לואסקז, ליברפול תלחץ מאוד גבוה ואם הוא כשיר עדיף שהוא יעלה במקום קרבחאל, כך גם לגבי מיליטאו, נאצ’ו עידף עליו בהנעת הכדור בלי קשר למה שאני חושב על היכולות ההגנתיות של הברזילאי.

הקישור של ליברפול על הפנים העונה, הנדרסון גמור, פאביניו בירידה תלולה שהתחילה עוד כחודשיים לסיום העונה שעברה, טיאגו פצוע כל הזמן, דווקא הילדון הצעיר עם השם המסובך נותן משחקים טובים מאוד לאחרונה, יש לו טכניקה וראיית משחק ויודע להשתחרר מלחץ ולהניע כדור, הוא גם מאוד פיזי וקשוח למרות גודלו, אבל הוא עדיין צעיר עם לא מספיק דקות.

גם ההגנה קטסטרופה, ארנולד ורוברטסון התחילו רק מאוד את העונה וכרגע הם בשיפור גדול, ואן דייק פחות טוב העונה וגם היה פצוע, קונאטה היה הבלם הכי טוב שלנו אבל גם הוא נפצע, מאטיפ שהוא בלם שאני מת עליו נפצע כל משחק שני ולפי כושרו הנוכחי לא יחדשו לו את החוזה וגומז הוא במקרה הטוב מגן מחליף ולא בלם. ועדיין אין למיליטאו מקום בליברפול, במיוחד שליברפול משחקת משחק לחץ גבוה והמחליק לא מתאים לשיטה הזאת.

ההתפקה עם המון פציעות, נונייז שעושה הכל ומגיע להמון הזדמנויות ומחמיץ כמו ויני ואפילו יותר גרוע.

נראה היה שהעונה הולכת לפח ואז הגיע הדרבי ונראה שהכל השתנה ב 180 מעלות, גקפו עבר למרכז והתחיל לתרום ונונייז מצא את מקומו בשמאל והכל מתחיל להתחבר, סלאח סוף סוף קיבל שחקנים שהוא יכול לשחק איתם, ואן דייק חזר, המגנים השתפרו ובז’טצ’יץ’ (או איך שכותבים זאת בעברית) נכנס להרכב ומאוד מפתיע לטובה, פאביניו התעורר קצת ורק הנדרסון נשאר הנדרסון.
יש סיכויים טובים לטופ4 ואם נמשיך להשתפר גם גביע הצ’מפיונס כבר לא נשמע דמיוני.

הסיכויים הם 60-40 לטובת ליברפול לדעתי.

אתה באמת מאמין בזה?

כן, אבל גם בגמר האמנתי שזה 65-35 לטובת ליברפול.

ליברפול תגיע במוטיבציית שיא, זה שהם עם עונה על הפנים בליגה לא אומר שהם לא יכולים להיראות טוב באלופות, וראינו הרבה מקרים שדווקא כן הגיעו להישגים ככה. יכול להיות שיהיה מפגש קשה, ויכול להיות שהם באמת ימשיכו להופיע גרוע (לא שאנחנו נותנים משחקים גדולים)

חבל שקרוס פצוע דווקא עכשיו, הוא תמיד נתן הופעות נהדרות מול ליברפול

הפעם היחידה שאני מכיר שליברפול נראו טוב והיו פח אשפה בליגה הייתה בעונת 2004/2005 וגם שם בשלב הבתים היה להם המון מזל לא להיות מודחים ועם קאמבק מדהים בגמר.
אם יש עוד, אשמח אם תציג.

אוקי, זה מסביר מדוע אתה חושב על הרכב כזה.

יצא לי לראות את הדרבי ואת המחצית הראשונה מול ניוקאסל. בנוגע לדרבי אין יותר מדי מה להגיד חוץ מהעובדה שאברטון העונה היא פח אשפה ברמות[לא ברור איך סיטי סיימו איתם בתיקו, אבל פפ אוהב להטריל אז יש פה היגיון].
ללא קשר, המאזן של קלופ מול אברטון הוא פשוט מגוחך. הפסדתם להם בכלל בתקופה שלו?

מול ניוקאסל נראתם נהדר, עד שהגיע האדום לניוקאסל ואז פשוט הלכתם אחורה.
אני מאמין שליברפול תסיים בטופ 4[אחרי שתודח מול ריאל היא תבוא באטרף לטופ 4, ההפרש גם לא כזה גדול 7 נקודות ויש לכם 2 משחקים חסרים].
היריבות שלכם לטופ 4 זה ניוקאסל וטוטנהאם, בעייני אתם הפייבורטים לטופ 4.

אם תעברו את ריאל, זה נטו תלוי הגרלה. שנה שעברה הצלחתם לקבל הגרלה יותר קלה משפפ אי פעם קיבל[אלילת המזל נחה עליו בהגרלות, לא רק בליגת האלופות].

2 לייקים

הכוונה שלי היתה כללית ולא ליברפול ספציפית

קרלו אנצ’לוטי אמר במסיבת העיתונאים שהוא מתלבט מאוד לגבי ההרכב, או להיות בטוח יותר מאחור (לעבות את האמצע) או להיות כוחניים יותר בהתקפה, ובקיצור: פדה ואלוורדה כמו תמיד או רודריגו. אין לי ספק באיזו אפשרות הוא יבחר וזה מעיד על כך שהקבוצה שלנו לא התקדמה במילימטר בשנה האחרונה.

@titi_camara, מכבד אותך, אני גם בטוח שאתה רואה 100% מהדקות של ליברפול כי אתה אוהד, ואני כאוהד ‘נייטראלי’ ראיתי נניח 85-90% מהמשחקים שלה. אני חושב שלהגיד 40-60 לליברפול במצב של שתי הקבוצות ובסגל ובאופן כללי בעונה האיומה שלה זו קצת יהירות מופרזת, גם כי אנחנו ריאל מדריד. ליברפול בלא מעט משחקים העונה הייתה נראית חסרת אונים, לא מזכירה בכלל את הקבוצה של העונה שעברה. היא יכולה להדיח את ריאל כמובן, גם אנחנו לא ‘וואו’, אבל האחוזים שהצגת ‘הסיכויים’ הם מוגזמים.

אם זה היה ליברפול של אחרי המונדיאל עד לפני שבועיים הייתי כותב 70-30 לטובת ריאל, אבל ליברפול חוזרת לעצמה, הביטחון חזר, ואן דייק חזר ודברים מתחברים.
קלופ כל כך טוב מאנצ’לוטי שהיתרון הוא בצד של ליברפול על עוד ליברפול בכשירות סבירה.

לייק 1

בשבועיים, מבלי לזלזל בשיפור של ליברפול וה-0:2 הדי נוח בהפתעה על ניוקאסל - העולם לא מתהפך מקצה לקצה. אני יכול למנות גם ‘הצלחות’ של ריאל מדריד כמו השיפור היחסי בהגנה, דני סבאיוס שהוא הפתעה נעימה, הרבה רצו שהצמד טוני קרוס-לוקה מודריץ’ יתפרק, מוחמד סלאח בעונה חלשה יחסית ועוד. לגבי המצ’אפ על הקווים אני מסכים. מצד שני אני זוכר שהתווכחנו לפני גמר ליגת האלופות כשכתבתי על המצ’אפים ואתה הלכת שבי אחרי לואיס דיאס במקום ויניסיוס ג’וניור, אפילו בחרת לדעתי באליסון על חשבון טיבו קורטואה.

העולם לא מתהפך מקצה לקצה, אבל הפצועים חוזרים וניצחונות כאלה מחזירים ביטחון שהיה מאוד חסר, מאוד מאוד חסר.

סלאח בעונה בינונית יחסית לסלאח כי אין לנו קישור העונה. גקפו שהיה בינוני מאז שהצטרף נראה שמתחיל להתחבר ומצליח לשתף פעולה טוב עם סלאח ונונייז.

דיאז עדיין מעדיף אותו על פני ויני, לצערנו הוא פצוע כמעט כל העונה.
והבחירה באליסון בגלל משחק הרגל שלו שמתאים יותר לשיטה של קלופ.
ויש לזכור שליברפול הייתה עדיפה כל המשחק על פני ריאל והגיעה להמון הזדמנויות וריאל הבקיעה ממתפרצת וההתקפה אולי המסוכנת היחידה שלה. זה לא שריאל נתנה איזה הצגה, הרבה מזל.

היתרון היחיד שקיים לליברפול על ריאל במשחק מחר זה המאמן. קלופ הוא מאמן הרבה יותר טוב מאשר אנצ’לוטי, זאת עובדה.
אבל ליברפול לא פייבורטים מחר אפילו שזה באנפליד, זה 50-50 אך ורק בגלל שהמשחק באנפילד ואני עוד מפרגן פה לליברפול.
הפסד אחרון שלנו באנפילד היה לפני 14 שנה, בשנים החשוכות שלא הצלחנו לעבור כמה שנים רצוף את שמינית הגמר. מאז ניצחנו שם פעמיים ופעם אחת סיימנו בתיקו, התיקו היה אחרי שניצחנו אותם 1-3 בבית.

לפי הווינר ליברפול פייבורטית מחר


אבל אנחנו פייבורטים לעבור שלב
image

ניצחנו שם בעונת 2014/15, 0:3 עם צמד של קארים בנזמה ואחד נהדר של כריסטיאנו רונאלדו, שהם באשפתות. בעונת 2020/21 בגומלין אחרי 1:3 לריאל מדריד בספרד - זה נגמר ב-0:0 הרבה בזכות טיבו קורטואה. אני חושב שהוא עשה אותם פייבוריטים בצורה מוגזמת ואתה הופך אותנו לפייבוריטים בצורה מוגזמת. זה משחק שקול, כמובן שאנפילד מבקיע וגם בו קורים ניסים. הווינר לדעתי הוא לא מדד לכלום, לעולם.

אני בחיים לא אבין אנשים שאשכרה מעניקים אחוזים תוך כדי שיקולים כמו “ליברפול לא ניצחה את ריאל מדריד באנפילד כבר 800 שנה”. כאילו, אתם באמת חושבים שזה רלוונטי? ממתי לצירופי מקרים בעבר יש איזושהי השפעה על הסתברויות בהווה? הסיכוי היחיד שזה ישנה משהו הוא שתהיה לזה השפעה פסיכולוגית על השחקנים, ולדעתי זה זניח מאוד.

הדבר הכמעט יחיד שרלוונטי זה איכות הקבוצות כרגע, ושם לליברפול יש יתרון די ברור. כן, היא בעונה חרבנא, אבל כך גם ריאל ובסופו של דבר סגל השחקנים לא השתנה מהותית מאשר זה של השנה שעברה (אם כבר, ריאל בעיקר נחלשה וליברפול כנראה התחזקה), ואין בכלל ספק שליברפול של השנה שעברה הייתה קבוצה הרבה, הרבה יותר טובה מריאל מדריד. בגמר זה לא היה כוחות בכלל, ו-5-1 לליברפול היה משקף הרבה יותר.

תוסיפו לזה את הפער העצום במאמנים ותקבלו את הסיבה למה טיטי למרות הכושר הירוד והפציעות (שקיימות גם אצלינו) עדיין נותן יתרון בסיכויים לליברפול. אילו הייתי אוהד נייטראלי הייתי שם את הכסף שלי על ליברפול בלי לחשוב פעמיים, בטח ובטח כאשר היחסים מוטים לטובת ריאל בגלל אהבלים אחרים שאשכרה חושבים שמה שקרה בעבר רלוונטי למחר.

5 לייקים

חברים, זה מתחיל להריח טוב.

כל מה שחסר עכשיו זה שסנטיאגו יבוא ויגיד “עדיף כבר שנודח עכשיו, כדי שלא נביך את עצמנו בהמשך” - ואפשר כבר לכתוב את השם שלנו על הגביע :sunglasses:

18 לייקים

סטטיסטית בכל פעם שאמרתי את זה זכינו בגביע, אולי כדאי להמשיך עם הטרנד :rofl:

לייק 1

מאיפה הבטחון שקלופ מאמן יותר טוב מאנצ’לוטי לצמד משחקי צ’מפיונס?
כן קלופ משאיר חותם על מועדון בצורה ניכרת מאנצ’לוטי. כן הקבוצות שלו משחקות מדהים. אבל זה צמד משחקי נוק אאוט וזו אופרה אחרת לגמרי מליגה (שגם בה קלופ לא כל כך אוהב לזכות אבל אפשר לומר שזה בגלל סיטי ובאיירן). אפילו פפ שמעטים המפקפקים בגדולתו הוא מאמן נוק אאוט פשוט מחורבן. אני לא אומר שקלופ מאמן גרוע בגביעים, בכל זאת שלושה גמרים בכלום זמן, אבל גם לאנצ’לוטי הישגים יפים והוא אפילו מוצא כמעט תמיד את הגרוש ללירה שקלופ לא ממש מצטיין במציאתו.
לא צריך ללכת רחוק לזכיות העבר של אנצ’לוטי עם מילאן, אפילו בעונה שעברה הוא העיף את כל עלק אריות אירופה על סגליהן הנוצצים אחת אחרי השניה כולל זו של קלופ בדרך לגביע. אני לא רואה שום ראיה אובייקטיבית ליתרון משמעותי של קלופ על אנצ’לוטי בליגת האלופות, והקביעה הזו נשמעת רק עוד חלק מקמפייני הגוועלד הרגילים של אוהדי ריאל לקראת כל סיבוב :slight_smile:

5 לייקים

אם כל פעם לפני משחק גדול מישהו יגיד שאין לנו סיכוי ושנובס ונושפל אז כאן, מתישהו הוא יפגע בול והנבואה תתממש. אני לא הייתי כל כך גאה על אמירות שהיו פה בשנה שעברה ובכלל. מעדיף תמיד את הגישה ההפוכה והשחצנית שאני למשל לא מרגיש חלק ממנה (אוהד פסימי יחסית, ההפועל תל אביב משתלט עליי וככה אני גם בחיים עצמם) - “אנחנו ריאל מדריד ואנחנו נזיין אתכם”. זה דבר ראשון.

קרלו אנצ’לוטי זה קרלו אנצ’לוטי, הוא מקובע ומעצבן וישנוני אבל זו לא תהיה השבלונה הרגילה שלנו בהרכב ככל הנראה. הרי פרלאן מנדי הנזק בחוץ, טוני קרוס סופג כאן ביקורות שוב ושוב ושוב והוא לא משחק וגם אורליאן טשואמני, אז על איזה ‘פצועים’ ונעדרים מדובר? כל עוד קארים בנזמה כשיר זה בסדר. ליברפול חסרה בלם שהוא שחקן הרכב, לואיס דיאס דריבליסט ומביא דברים שאחרים לא מביאים לדעתי, שחקן יוצר, וכמובן את טיאגו.

מעבר לכך, כמובן שליגת האלופות היא אופרה אחרת אבל גם לקבוצה שלנו. ראיתי הרבה משחקים של ליברפול והיא נראתה אומללה. עונה לא טובה זה נניח אם היא הייתה חמישית, מדורגת איפה שניוקאסל. ליברפול 19 נקודות מהפסגה, היא מדורגת שמינית, לא עלתה מעל המקום השישי. פולהאם וברייטון האריות לפניה, נו באמת. יכולה לעבור את ריאל ואני כל העונה מקיא מהכדורגל שלנו אבל זה בחיים לא 35-65 ולא 30-70. גם השחקנים שלהם בכושר מחורבן. לא רוצה לכתוב עוד מחשש לנאחס. חג אלופות שמח

לא מסכים בכלל. קלופ עם הישגים מעולים בנוקאאוט לאורך קריירת האימון שלו ביחס לקבוצות אותן אימן, בטח ובטח שביחס לאנצ’לוטי שברוב הקריירה (ההרבה יותר ארוכה) אימן קבוצות עלית כמעט בלבד. ההבדל בין גמר לזכייה הוא מינורי, וליחס למשל את הגמר של השנה שעברה לזכות אנצ’לוטי ולרעת קלופ זה לעג לרש.

פפ זה אמנם סיפור אחר אבל גם הוא בסה"כ מגיע באופן סיסטמטי לשלבים המאוחרים והקבוצות שלו שולטות בעניינים הרבה יותר מאשר אלו של אנצ’לוטי.

שניהם מאמנים פי כמה יותר טובים מהאיטלקי ואין פה שום מקום להפרדה בין מאמן ליגה למאמן נוקאאוט. הסיבה מלכתחילה שלכאורה אנצ’לוטי רע בליגה וטוב בנוקאאוט והם להפך, היא בדיוק כי הוא מאמן הרבה פחות טוב מהם: כמאמן די בינוני הוא מסתמך המון על מזל, ולאורך קריירה כל-כך ארוכה בטופ המזל מדי פעם מאיר לו פנים ונותן לו זכיות. בליגה מנגד, מפעל שממזער מאוד אנומליות, הוא כישלון חרוץ. פפ וקלופ זה בדיוק הסיפור ההפוך. מי שמבין את זה ומבין טיפה איך הסתברות עובדת מבין שהדבר הנכון הוא גם בנוקאאוט, other things being equal, להמר כמובן על פפ וקלופ ולא על אנצ’לוטי.

לייק 1

מה שדי מדהים באנצ׳לוטי זה שהוא כבר היה דינוזאור מוחלט עוד כשמוריניו היה בשיאו, סיפק מאוחר יותר רצף כשלונות באמת מחפיר למדי (פס״ז, אברטון, נאפולי) ואיכשהו חזר מזה בזכות חואניטו, קארים ומעט מהיכולות היחידות שהוא באמת מצטיין בהן - יחסי אנוש מול ההנהלה והשחקנים, ושינויים טקטיים נקודתיים על מנת להוציא יותר מהרכב נתון (לא ניהול סגל חלילה, בזה הוא נוראי). מוריניו בזמן הזה איכשהו הצליח להפוך לדינוזאור אפילו יותר גדול, ובגיל צעיר יחסית.

תחרות קשה מאד בינו לבין דל בוסקה על התואר ״המאמן בעל הפער הגדול ביותר בין כישוריו והישגיו בפועל לבין השורה התחתונה״. תכלס יש מצב שהיא לא כזו קשה, כי הקריירה של דל בוסקה היתה קצרה בהרבה לפחות (אבל ההילה עוד יותר מוגזמת בגלל המונדיאל).

9 לייקים