הליגה האירופית 22/23-הדיון המתגלגל:: שוב עפים מאירופה, אחרי הפסד 2:1 ליונייטד בגומלין הנוקאאוט (לבנדובסקי)

לא מבין למה זה לא נבדל.
השחקן בנבדל השפיע מאוד על המהלך.

גאבי אידיוט. אני לא סובל את השחקן הזה. אתם יכולים לתלות על המקרר ובעוד עשר שנים נדבר.

וראפיניה מספר אחד על המגרש

2 לייקים

וצ’אבי מטומטם

2 לייקים

רק פראן טורס יביא את הניצחון

אשר יגורתי - בא לי.

לא לקבל גול מול ויאריאל נטולת מורנו, או ג’ירונה, זה משהו אחד. לעשות את זה מול ראשפורד בכושרו הנוכחי? קצת יותר קשה. אבל צ’אבי ושחקניו רק תרמו לתחושת ה"אנחנו עוד לא ברמה הזו". בעיקר בעיקר צ’אבי.

כי נכון, קונדה במשחק לא משהו, וגאבי היה די הרבה סתום היום, אלבה לא נתן את מה שהיה אפשר לצפות ממנו, ובכלל היה יותר קשה מהרגע שפדרי יצא. אבל צ’אבי החליט דווקא היום לעשות רוטציות בהגנה, ושם מגן שמאלי במקום בלם. ואז עוד הוסיף חטא על פשע, ושם בלם במקום מגן ימני, ותקע בימין את אראוחו כי אולי טן-האח יפתיע ויעלה את ויניסיוס בהרכב. אממה? גם כשראשפורד הלך לאמצע, אראוחו עדיין נשאר בימין. הגיוני סה"כ. כמעט כמו החילוף ההזוי של ראפיניה בפראן.

פראן ופאטי לא בכושר ועם ביטחון במרתף. אריק לא רואה דשא, ואלונסו מקבל הרכב פתאום דווקא במשחק גדול. ושלא נתבלבל - קסייה משחק יותר מ-10 דקות רק בגלל שבוסקטס פצוע. גם ראפינייה. כשזה קורה שוב ושוב, הזרקור מופנה למאמן. וכשרק 11-13 שחקנים משחקים כל הזמן, פלא שפדרי קורס?

והחלק הרע באמת? בלי פדרי (2-3 שבועות בחוץ) וגאבי (ליאור בטח חוגג עכשיו) בגומלין. בהצלחה לנו עם פרנקי-בוסקטס-קסייה ו/או רוברטו בהרכב. במקרה הטוב.

7 לייקים

אראוחו כמגן ימני מול ריאל זו החלטה שהיא הברקה טקטית. אני מניח שצ׳אבי חשב שזה פתרון קסם. אני לא יודע אם טן האח צפה את זה, אבל יונייטד לא הלכה לשם לעיתים תכופות כל כך וזה הלכה למעשה די תקע אתכם התקפית בנוסף לדיבידנדים שזה לא קצר בהגנה. ראשפורד היה בכלל באמצע ופשוט שרף את אלונסו שעשה כל מה שהוא יכול, אבל הוא לא בלם, הוא לא מהיר והוא נחשף פעם אחר פעם. לא סתם רק אחרי שאראוחו זז למרכז השתפרתם באופן דרסטי.

4 לייקים

אני בעד סגל מצומצם. צמצום דורש דיוק. צ’אבי לחלוטין לא אשם בסגל שלו שלא צומצם כהלכה. לא הוא שבר את הרוטב. הצמצום הלא מדויק הזה נכפה עליו בנסיבות כלכליות.

עכשיו צריך להיות יצירתיים ולנסות לראות מי יכול לתפקד כקשר. האם אלונסו? אולי פראן? אולי ראפיניה? אולי צ’אבי יאלץ לחזור ל4-3-3… ולמה כאב הראש הזה? כי גאבי אידיוט.

ניהול המשחק של צ’אבי היה מזעזע היום. אני די משוכנע שלפעמים הוא בחשיבת יתר שגורמת לו להתבלבל בין עיקר לטפל. הוא כל כך התעסק ברוטציות ששכח שאת הרוטציות עדיף לנהל ביום ראשון. הוא לא מספיק קשוב לאינסטניקט.

וחייבים לדבר על ז’ול קונדה. אני נותן לו עוד שנתיים של חסד אבל רבאק הבטחתם פה קראק ובינתיים הוא נראה הרבה יותר כמו פלופ.

מה שכן, מאז המונדיאל פעם ראשונה שאני מצליח להתרכז ולהנות ממשחק.

4 לייקים

0-0 מול בנפיקה

1-1 מול נאפולי

0-0 מול גאלאטאסריי

3-2 לפרנקפורט

1-5 על פילזן

3-3 מול אינטר

3-0 לבאיירן

2-2 מול יונייטד

8 משחקי בית לצ’אבי באירופה וניצחון בודד מול פילזן. החלק הכי מביך זה שבשתי העונות האלה לא עברנו את שלב הבתים בצ’מפיונס ואנחנו לא מנצחים גם בליגה האירופית.

3-0 ליובנטוס

4-1 לפריז

3-0 לבאיירן

1-0 על קייב

תוסיפו לזה את 4 המשחקים האחרונים של קומאן ותקבלו קבוצה שהובסה יותר פעמים (4) מאשר ניצחה (2).

2 לייקים

כל כך לא מצליח להבין את הסדרת חינוך החסרת לוגיקה שצ’אבי עושה לראפינייה כבר עונה שלמה. הוא משחק לא טוב? מחליף אותו. הוא משחק טוב? מחליף אותו. מבין לגמרי את התסכול של ראפינייה כשהוחלף. ראפינייה היה השחקן הכי חם על המגרש רגע לפני שהוחלף, פשוט הזוי.

נמאס מהחילופים הכל כך קבועים וחסרי מעוף של צ’אבי. תתעורר, תפנטז קצת.

10 לייקים

אני חושב שהיה משחק מצוין. מעננין, קיצבי, המון בעיטות ומצבים. אני נהניתי מהכדורגל היום.

ראפיניה אולי במשחק הכי טוב שלו בבארסה. כל ההתקפות הלכו אליו, והוא יצר המון סכנה. כל זה בלי לזנוח את ההגנה, הוא לחץ, ירד למטה ועשה הכל.
קונדה באמת נראה בפאניקה היום ועשה טעויות של טירון, אבל הוא לא פלופ. כבר היו לו משחקים מעולים אצלינו, היום לא.

בגלל שקונדה היה רע, צ’אבי החליט שהוא יעשה פחות נזק באגף, מול סאנצ’ו מאוד חלש וכמה שיותר רחוק מראשפורד. ראשפורד שיחק בימין במחצית השניה, אז צ’אבי רצה לקרב את אראוחו לשם.

אני לא מבין למה יורדים פה על קסיה. הוא לא גאון של פעם בדור, אבל הוא לא עשה טעויות קשות, התרוצץ, היה פנוי למסירה , עשה הגנה. זה בערך מה שהיה מצופה ממנו כשחתם. לא חושב שמישהו ציפה ממנו לגולים או אסיסטים.

התמודדנו יפה עם קבוצה גדולה מהליגה האנגלית. אני חושב שהם היו קצת יותר מסוכנים, אבל לא בהרבה.
מה שכן, איפשרנו להם כמעט 20 בעיטות לשער שלנו, ו 2 גולים, משהו שלא קורה בליגה הספרדית. אבל יש כמעט שוויון בבעיטות.
אנחנו בדרך הנכונה, אני מרוצה.

6 לייקים

אני חייב להגיד, לא הצלחתי להתרכז במשחק כל הזמן כי אני אשכרה טיפלתי בילדי הלה מאסיה, תוך כדי שכולם באים לאיזור הטיפולים בסוף האימונים שלהם כי זה המקום היחיד בביניין בו ראו את המשחק. כולם על הרגליים בדקות האחרונות, צועקים ומקווים. וואלה רגע מצחיק שאקח איתי הלאה.

האמת שיונייטד יצאו פראיירים. ברגע שפדרי מת, לקישור לא היה מה להציע. לא היה מי שיניים כדור או שיצליח להעביר כדורים קדימה, כך שכל לחץ גבוה של האנגלים נגמר בהתקפה מסוכנת לכל הפחות. מזל שהם החליטו שלא בא להם יותר ללחוץ, האדומים ירדו אחורה ואז בארסה פשוט יכלה לוותר על הקישור. תיקו שעולות על יונייטד.

צ’אבי ממשיך להיכנס ללופים של overthinking. הרוטציות צריכות לקרות מול קאדיס, או רחמנא דליצלן במהלך העונה בדקות סבירות כדי שלא ימשיך לסכן את האונסה שלו בעומסים כבדים. בפועל, יש רק את תוכנית א’ וכל היתר לא כשירים. אפשר לדבר על פציעות שזה גם בעיה לא קטנה, אבל מה קורה במצב כמו של קונדה וסתם יש לך חרא יום? הכדורגל דינאמי מידי בשביל להתקבע שחקנים בלי אלטרנטיבות.

זה חלק שמאוד קשה לי איתו אצל צ’אבי שהוא צריך לקנות פתרונות ולא לייצר אותם. טורה צריך לראות עוד דקות, אולי יש צורך בתפקוד אחר לפראן, אולי אפשר להציב את ג’ורדי יחד עם באלדה באגף כדי לייצר overload. האספקט הזה של לחשוב מחוץ לקופסה חסר מאוד לצ’אבי, וזה חלק מהעיניין למה הוא מתקשה לייצר תוכנית ב’.

לא יודע למה לצפות באנגליה, אפשר רק לקוות שגם יונייטד יחוו פציעות בשביל לאזן את המצב הקיים.

5 לייקים

מסכים מאוד!

יש כאן נטייה לזרוק את הרפש אוטומטית על קסייה בעיקר כי שוכחים מה הדרישות ממנו, שאותן הוא מילא לגמרי בסדר ואפילו מעבר לכך יחסית לזה שנזרק להרכב בפעם הראשונה (!) במשחק באמת גדול. ובמיוחד כשראינו היום אותו ואז את סרג’י רוברטו הכלומניק האמיתי שאני לא בטוח שהיה כזה הבדל על המגרש אם פדרי פשוט היה נשאר לשבת על הדשא ונתקל בכדור מפעם לפעם.

תיקנתי.

אם גם במצב הנוכחי טורה לא רואה דשא, אז מה שוות כל המילים של צ’אבי על זה שצריך אותו וההתעקשות לא להשאיל אותו…

6 לייקים

אל דאגה גם אצלנו יש תור במרפאה

3 לייקים

נו מה אתה בא עכשיו עם עובדות?

2 לייקים

נראה שיש לכם יותר פצועים מאיתנו. אצלנו רק דמבלה, ופדרי מחליף את בוסקטס.
אז איך אתה מסביר שטן האח מבצע רק חילוף אחד בדקה ה 80, למרות לו"ז צפוף?
אני בא בטענות לצ’אבי על כך שלא מבצע חילופים או מבצע אותם מאוחר, איך זה אצל טן האח?

בדקתי לו"ז - ליונייטד יש 8 משחקים בפברואר, לנו 7. עד 19 למרץ יש 4 משחקים לכל קבוצה, אחר כך פגרה. זה לא שהלו"ז שלנו יותר צפוף.

מודה, קשה לי לשים על יד אחת את כמות המשחקים העונה של בארסה שישבתי ממוקד במשחק מההתחלה עד הסוף בציפייה לראות מה קורה אבל אתמול משהו כנראה בניחוח העבר השמי הקרוי בארסה-יונייטד נתן לי הרגשה אירופאית של ליגת האלופות, אפילו שהמשחק היה רק ליגה אירופית.

אני חושב שבארסה הפסידה את האי ניצחון שלה אתמול כבר במחצית הראשונה שבה היא שלטה הרבה יותר.

המערך האי סימטרי של צ’אבי גורם לבארסה ללחוץ המון במרכז המגרש, לחטוף משם כדורים ולנסות להיות מהירה מהמרכז אבל כלום מהאגפים שלה (קצת מהשמאלי עם אלבה וגאבי, כלום מהימני עם אראוחו וראפיניה) ובמחצית הראשונה זה בלט מאוד.
חוטפים הולכים מהר לפדרי ולבה במרכז וזהו כלום מקבוצה שבעבר חיה על משחק אגפים משובח.

אני פחות מסכים פה עם החברים על המשחק המדהים של ראפיניה, חצי ראשון הוא היה נעלם גדול, חצי שני השתפר מעט וכמובן הגול המזליקי שנתן תיקו.
משחק סביר, בטח לא הטוב ביותר אצלנו.
מנגד קאסייה שהיה אחלה בתפקידו מקבל ביקורת לא ברורה.

אז שוב חוזרים לאי סימטריה של צ’אבי אז חוסר במגן ימני אמיתי באגף זועק ככל שהעונה מתקדמת, אראוחו זה בזבוז, קונדה בכושר טוב זה עוד איכשהו סביר אבל זה לא מעלים את העניין ששוב לבארסה אין מגן ימני תוקף אמיתי בקבוצה בערך מאז ימי דני אלבס.

אני סומך על קאסייה ובוסקטס באולד טראפורד ביחד ואפילו חושב שזה יכול להיות קישור שיכול לנעול לנו את המרכז ולתת יותר חופש תנועה לצאת קדימה אבל זה רק אם צ’אבי יתן לקבוצה כלים מהירים לאגף.
יונייטד ישחקו שונה בבית וזה יהיה המקום שלנו לרוץ קדימה.

נ.ב: זה פנדל, וואחד פנדל.

לייק 1

יש לנו כל כך הרבה פצועים ונעדרים שבאמת אין לו את מי להכניס. אם תסתכל על הספסל שלנו אתמול תגלה שני שוערים, שלושה שחקני הגנה, שני קשרים בני 20, קשר התקפי/חלוץ בשם אלנגה שאני יותר מסוכן ממנו כשאני לא משחק, ואת גרנאצ’ו בן ה-17. כל חילוף למעט גרנאצ’ו היה מחליש את הקבוצה משמעותית ואכן רק הארגנטינאי החביב נכנס בסופו של דבר, וגם זה עם הימור מסויים על משמעת הגנתית.

2 לייקים

רק רוצה לומר שקשה לי עם התלונות על צ’אבי בניהול הסגל.
פדרי, גאבי, דמבלה, באלדה, אפילו טר-שטגן ובוסקטס, כולם פרוספקטים שהוא שיפר מאז שהגיע לאמן. זה לא הסגל של לפני שנה מבחינת היכולת. בעוד שצ’אבי עסוק בלייצב את האונסה שלו ולגרום לאסופת השחקנים האנונימים (מינוס לבה ודה-יונג) להתפתח לקבוצה שיש לה מה למכור, אתם מתלוננים שאין לו שחקנים מחליפים ברמה הגבוהה ושהוא לא שם מספיק מאמץ על פיתוח של קסייה וטורה. באמת?

גם ההנפצה של “הסגל הכי רחב באירופה” כואבת לי בעיניים כשאני זוכר שסיטי קנתה את האלאנד במחיר של כל השחקנים שאנחנו קנינו בקיץ גם יחד. בחיי שחוץ מלבה - קראק בשלהי הקריירה, אין לנו אף שחקן מוכח שקנינו. כן, בטח… שחקן ההתקפה הבולט של לידס ופראן טורס היישר מהספסל של הסיטי. בראבו. ממש אימת אירפה.

מה שכן איכזב אותי במשחק (הצטרפתי בדקה 30) היה השאננות שאנחנו מראים שוב ושוב כשאנחנו מובילים 1:0. בליגה מול הנמושות זה נגמר בשלוש נקודות לצד שלנו. מול היונייטד חטפנו שני גולים מהירים כשאנחנו ליטראלי עושים במכנסיים.

אז כן, צ’אבי התעשת ועשה חילופים לעניין שגמלו לנו בגול השני, אבל סאמק, איך אנחנו מאבדים את הראש בכל פעם ששמנו כדור אחד ברשת??!! מישהו צריך להנחית את השחקנים לקרקע ולגעור בהם שזה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה. כמאמר הקדמונים “כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת”. תתעוררו על עצמכם כבר למען השם.

באמת לא חושב שיהיה לנו מה למכור בגומלין בלי פדרי, גאבי ודמבלה, ועם בוסי שחוזר מפציעה. בלי להכנס למצב הפציעות של היונייטד (כי אני באמת לא בקיא), פדרי וגאבי הם היום עמודי התווך של הקבוצה. כן רוטציות לא רוטציות, בלעדיהם אין לנו לא יצירתיות ולא שיניים.

וגם לא חילופים.
נשארנו עם שלושה וחצי קשרים מתפקדים - טורה, בוסי, פרנקי וקסייה (פליז אל תקראו לרוברטו קשר, קיבלתי חום שהתמונה הראשונה שראיתי במשחק היתה שלו מתחמם). שיהיה לנו בהצלחה - כמו שאומרים.

אה… וראפיניה. באמת לא הבנתי על שום מה היה החילוף. השחקן הכי טוב על הדשא בחצי השעה האחרונה שלו. שמח שהוא מתחיל להביא את הקבלות סופסוף.

לייק 1

קראתי את זה אתמול ולא הבנתי מה אני קורא. כנראה פספסתי משהו נדב - WTF???

2 לייקים