צ'יפים לצ'אבי - דיון הטקטיקה והסגל לעונת 23/24

(אוף טופיק: הוא לא הטמיע קישור אלא הדביק צילום מסך של טוויטר)

לייק 1

אני לא כל כך יודע איפה להתחיל… יש לי כמה דברים שיושבים לי במחשבות ונראה לי שאנחנו נובחים על העץ הלא נכון.

דבר ראשון, חשוב לי להדגיש שאני לא מנקה את צ׳אבי מאשמה. הייתה לו הצלחה יפה בעונה וחצי הראשונות, אבל מאז הוא בירידה תלולה. הוא עצמו רמז לזה כמה פעמים בחודש חודשיים האחרונים ועכשיו הוא אומר את זה בצורה ישירה. הוא שם את המפתחות, ועל זה מגיע לו המון המון ריספקט. אני צריך להזכיר שאת שלושת המאמנים שקדמו לו היינו צריכים לפטר כי הם לא התכוונו בשום שלב לקחת אחריות…

אחרי שאמרתי שצ׳אבי באמת צריך ללכת - כמו שהוא עצמו הודיע, אני רוצה להגיד שהוא לא כישלון כזה גדול כמו שעושים ממנו.

עזבו מצב כלכלי, ציפיות לא ריאליות לתארים וחוסר סבלנות מצד התקשורת לבנייה ארוכת טווח של פרוייקט. צריכם תזכורת למקום בטבלה שהיינו בו כשהוא הגיע? אם אני לא טועה, מקום תשיעי. מאז שצ׳אבי מאמן ברצלונה לא ראינו את המחוזות העגומים האלה. זה דבר שכל מי שמשווה את המיסטר לקומאן צריך לזכור לפני שהוא ממשיך בהשוואה המביכה.

טענות על הצוות הרפואי? רוצים להזכר במכות הפציעות הלא נגמרות של שאר הקבוצות הגדולות באירופה? במכות הפציעות שהיו טרום החלפת הצוות הרפואי? בפאדיחה הבלתי נגמרת עם הפציעה של פאטי שלקחה מאיתנו את אחד הסקוררים המלהיבים שגדלו פה? אנחנו באמת חושבים שהצוות הרפואי שצ׳אבי הביא איתו פחות טוב ממי שהם החליפו? באמת?!

אינטנסיביות? כבר שכחנו את הקלוב דה-אמיגוס? את ההשפלה באנפילד כשהאדומים רצו מהר יותר מהכדורים במסירות של שחקני בארסה וקטפו אותם בלי להשאיר לנו סיכוי? לפני צ׳אבי הקבוצה לא הייתה מסוגלת בכלל לעשות לחץ, שלא לדבר על לשחק עם כושר גופני טוב.

הלאה, אימון? כשצ׳אבי הגיע זה לא רק שרמת האימון עלתה, למען האמת זה היה נראה יותר כאילו סופסוף יש בכלל מאמן על הקווים. זוכרים את קון מספר שהגיע לפני האימון ומצא אורות כבויים ומתחם סגור? זוכרים שכאשר צ׳אבי הגיע השחקנים קיבלו הוראה להגיע שעה וחצי לפני תחילת האימון בשביל שיוכלו לעבוד באופן פרטני?

רגע רגע חברים. בואו נרגיע פה את ההתלהמות. צ׳אבי אולי לא מאמן על, אבל הוא לא נמושה ואני לא מקבל את הטענה שהשחקנים מגינים עליו כי הם נהנים מבית זונות. זה לא. זה ממש לא.

אבל צ׳אבי בהחלט לא מאמן על ולא יודע להכין קבוצה למשחקים ברמות הכי גבוהות. בהתחלה היה לו הייפ ורענון וכריזמה שמוציאה מים מסלע. אבל עם הזמן צריך יותר מזה בשביל להשאר מצליח. צריך דרך, וזה לא משהו שראינו ממנו בזמן שהוא כאן. לא ראינו טיקי-טאקה ולא סביר שנתחיל לראות. אולי זה באשמת השחקנים ואולי באשמת המאמן, לא יודע.

ובכל זאת, התחלתי בזה שאנחנו נובחים על העץ הלא נכון. משהו קרה בבארסה בין הזמן שצ׳אבי הגיע לעכשיו. לא רק שהקבוצה הזו הייתה יוכלה לתת הרבה יותר תחת המיסטר, היא גם נתנה הרבה יותר תחתיו. למעט העזיבה הכל כך קשה של בוסקטס, הסגל הוא דיי אותו דבר פלוס מינוס (גם דמבלה עזב אבל קיבלנו את פליקס ולאמין שזה דיי מכסה על כך) ואף קצת שיפורים (מגן ימני).

בעיקרון, עם צ׳אבי ולמרות צ׳אבי היינו אמורים להיות עכשיו במקום הרבה יותר טוב.
אז מה קרה?
קשה לי עם זה שאנחנו מפילים את הכל על הצוות הרפואי, מאמני הכושר וחוסר ההכנה לקראת הקבוצות האחרות. מרגיש לי שיש עוד מאחורי הנפילה הזו. אולי צ׳אבי איבד את חדר ההלבשה באיזשהו שלב, אולי תפוח רקוב בחדר ההלבשה שאנחנו לא מודעים אליו, אולי הלחץ מסביב למועדון מגיע גם לשחקנים ואולי המעבר להר היהודים.

אולי, כנראה שבטוח, משהו אחר שלא חשבתי עליו.
אמנם הכתובת הייתה על הקיר שצ׳אבי עוד לא מתאים לרמות האלה, אבל זה לא מסביר… לא מסביר את הנפילה הקטסטרופלית של העונה הזו מהעונה הקודמת וזו שלפניה…

לייק 1

אני יגיב בנתיים רק על הצוות הרפואי. זה צוות רפואי שהוא הביא . אז אם הצוות הרפואי לא טוב כמו הצוות הקודם הוא גם נושא באחריות לזה.

בכלל לצאבי ניתן המון כח ושליטה על הקבוצה. כח שלא ניתן למאמנים שהיו לפניו, הוא אפילו הצליח לגבור על אלמיני בקבוצה. תבדקו את מי הוא בחר להיות עוזר המאמן שלו ותבינו לבד. רמז זה מזכיר את המינוי שקטש בזמנו עשה שהוא הגיע להיות מאמן מכבי ת"א…

אני גם לא מאשים את צאבי בהכל, ברור לי שהוא לא אשם היחיד ואני עצבני על השחקנים ולאפורטה לא פחות מאשר על צאבי… בכל העונה הזו כתבתי שאני רוצה שהוא יסיים את העונה אפילו במחצית של המשחק אתמול, הוא אכן מסיים. אבל המשחק של אתמול שבר אותי לחלוטין זה בושה וחרפה.

@asafbarca אולי יחלוק עלי בגישה שלי, אבל אני טוען שאין הבדלים גדולים ביני אליו. אני מדוע לכשלים שלנו בתור ארגון. אבל אין שום אופציה להשתקם או להתשפר כל עוד יש מאמן בינוני ולא מתאים בתור מאמן

נ.ב התלבלתי בניסוח, הצוות הרפואי גרוע בדיוק כמו הקודם…

האמנם?
אתה באמת חושב שהצוות הרפואי הקודם היה טוב יותר? :flushed:

מה, מה, מה?
רגע… אתה טוען שאלמאני עזב בגלל צ׳אבי?
למה? מה עומד מאחורי הטענה הזו?

  • דבר איתי ברור ולא ברמזים. אני לא חושב שדקו במקום מתיאו זה משהו שטוב יותר לצ׳אבי, שכנע אותי אחרת …

“חילוקי דעות מקצועים”

ראה ערך החבר שלך דמבלה :slight_smile:

לפני שלושה שבועות אחרי ההפסד לריאל כתבתי

אני חושב שצ’אבי נכנס לורטיגו בחודשים האחרונים. איבד לאט לאט כל אחיזה על הקבוצה ונכנס לmode הישרדותי.

אני ממש מתבאס בשבילו. עם כל הכעס על השנתיים האחרונות (ושיקפוץ מי שטוען שבשלב כלשהו זה היה נראה טוב) אני מקווה שבסוף נזכור לו את היותו גדול שחקני בארסה ושהשנתיים האחרונות פשוט יימחקו מהזיכרון הברסאי.

אני אמנם לא זוכר אבל תמיד מספרים איך בתחילת דרכו כשחקן הקהל לא התחבר לסגנון שלו ולא הבין מה זה הדבר הזה. הלואי שתהליך דומה יקרה בחצי השנה הקרובה. שפתאום דברים יתחילו להסתדר ופתאום נקלוט שם איזה זיק גאונות שפספסנו.

7 לייקים

אוהב את צ’אבי השחקן והאגדה האהוב ביותר תמיד :large_blue_circle::red_circle:

עם צ’אבי המאמן הסתדרתי פחות

9 לייקים

לא פספסנו כלום.
אם משהו יקרה זה לא יהיה משהו שפספסנו אלא משהו חדש.

אולי עכשיו, אחרי שהודיע שיעזוב, ירד ממנו הצורך להוכיח. אולי אחרי ההודאה שהעונה הזו גמורה ונשאר רק להבטיח את המקום בארבע הראשונות משהו מהצורך האובססיבי לנצח בכל מחיר ירגע קצת.

ואז אולי, אולי ממש גדול, אולי הוא יתחיל לאמן את הקבוצה בצלמו ודמותו. וגם אז אני לא רואה איך פתאום הברווזון המכוער הופך לברבור.

לכל אורך הדרך צדקת בביקורת שלך.
אחרי העזיבה של קומאן השחקנים נראו טוב עשרות מונים ממה שהיו לפני כן, אבל הם נתקלו בתקרת הזכוכית מהר מאוד.
כן, הם קיבלו איכויות של קבוצה שהיו חסרות להם ממש (מקום תשע זוכרים?), אבל הם לא קיבלו איכויות של קבוצה חכמה. הם לא משחקים בנגיעה, הם לא יודעים לאן תלך המסירה עוד לפני שהכדור מגיע אליהם, הם לא עושים תנועות חכמות לתוך שטחים, ובמעט המשחקים שאני כן ראיתי, כמעט בכל משחק היה שחקן שקיבל כדור והחזיר מסירה מצויינת לשחקן שמסר לו (רוצה לומר - דאבל פס) אלא שהאחרון לא הבין שהוא יכל לרוץ לעמדה המשובחת שבה היה מקבל כדור מוצלח, ואיבוד הכדור הפאטתי אפילו לא נרשם עליו.

זו קבוצה בלי חזון ובלי תיאום. גם אם צ’אבי ישתחרר ויתחיל להיות קליל כמו בחורה במחזור ששמה טמפון עם מוליך וכנפיים, לשחקנים שלו יקח יותר מדי זמן ליצור תיאום או לפתח אינטיליגנציית משחק ראויה. אין להם זמן לזה והעונה תיגמר לפני שהם ילמדו לחבר דאבל-פסים כמו שצריך.

מבאס.

2 לייקים

מה שאתם מתארים זה שאם יהיה שינוי קיצוני ביכולת. וזה מראה שהמצב שלנו כנראה אפילו יותר חמור, כי זה יראה שהשחקנים פשוט זרקו זין. אז לא רק צאבי ועוד כמה שחקנים צריכים ללכת הביתה. אלא פאקינג 100 אחוז מהם.

אני לא מאמין בזה.

לא חושב שצ׳אבי אשם בהכול, זו כמעט אף פעם לא הסיטואציה.
אבל בכל זאת, אנסה לתת את דעתי על מה שכתבת:

  1. סגל רפואי- הפאדיחה של פאטי המשיכה גם בתקופת צ׳אבי, היא אולי הייתה כבר בגסיסה שלו, אבל לא נעצרה שם.
    מכת הפציעות באירופה לא פסחה על אף אחד ועדיין קשה להתעלם מזה שברור לכולנו שפדרי מתישהו ייפצע, אראוחו פציע, באלדה יפספס כמה משחקים ויש עוד כמה ברשימה.
    הם אולי פחות גרועים ממי שהחליפו, אבל רחוקים מלהיות מוצלחים בזה.

  2. אינטנסיביות- הקלוב דה אמיגוס היה מבוגר ב-7 שנים בערך מהגיל הממוצע בקבוצה של היום, אחרי טרבל אחד לפחות (שניים לרובם) ועם שלל תירוצים.
    צר לי לנפץ את הבועה, הקבוצה של צ׳אבי לא יודעת לעבוד באינטנסיביות וכראייה לכך המשחק לפני האחרון שהקבוצה נפלה מהרגליים.
    גם כשיש משחק לחץ לפרקים הוא פשוט לא מתואם ונשבר בכמה נגיעות.

  3. אימון- מסכים איתך לחלוטין, לא ניכר שיש חוסר באימונים. ניכר שיש חוסר בשיטה, דרך והכנה למשחקים כמו שציינת.

הוא אגדת מועדון וכדורגל.
הוא קולה בנשמה.
המחליף שלו בהינתן המצב הכלכלי הקיים צריך להיבדק אצל קב״ן כמעט באותה הדחיפות של מי שצריך קב״ן אחרי שחווה את ה-7 באוקטובר
ועדיין- זה לא זה.

ייתכן והוא איבד את חדר ההלבשה, ייתכן ומשהו מסריח קורה בהנהלה וייתכן שזה שילוב של הכול. אבל ייתכן וצריך להסתכל לאמת בעיניים ולהגיד שצ׳אבי פשוט לא מתאים, לדעתי גם אם היה מקבל עוד 3 שנים לפרוייקט הוא לא היה מתאים וסתם כאנקדוטת סיום- אם השם שלו לא היה חאבייר הרננדז, היו מזמן משגרים אותו על טיל. הוא אחד המאמנים שזכה להכי הרבה חסינות מתוקף מעמדו כאגדת מועדון.

4 לייקים

כתבה של האתלטיק על מה שהתחולל בברצלונה:

https://archive.is/Xp50g

אמלק שלי:

הם מחלקים את זה לכמה סיבות:

  1. לחץ תקשורתי.
  2. כרסום במעמד שלו בקבוצה, אלמאני וקרויף היו סוג של team xavi, הוא לחץ על קשר אחורי והביאו לו את ויטור רוקה בכלל.
  3. שחקנים ממורמרים בחדר ההלבשה, בכתבה מדובר בעיקר על קונדה, אראוחו, כריסטנסן ולבנדובסקי.
  4. איבוד אמונה שהוא עצמו יכול לשנות את המצב.
לייק 1

רק לא מבין את רשימת הממורמרים… אלה שקיבלו קרדיט מלא ממורמרים שלא סופסלו?

מהכתבה:

אראוחו וגם קונדה לא רוצים ולא אוהבים לשחק כמגנים.

כריסטנסן על כך שהוא תמיד הראשון שיירד לספסל אם ההגנה קצת מזייפת למרות שלא התלונן על התפקוד שלו והיה טוב בעונה שעברה.

לבנדובסקי - מרגיש שהשיטה של הקבוצה החל מפגרת המונדיאל לא עוזרת לו לנצל את היכולות שלו.

לייק 1

הוא צודק מאה אחוז וגם באופן יחסי לשאר הקונוסים , אין לי טענות אליו, ראינו מול ויאריאל את זה טוב מאוד איך צאבי התיחס אליו…

בדיוק מה שאני חושב, וכהוכחה, וטענה לכל מי שטוען בפורום ומחוץ (מוקדש לבארסה מניה שאני מאשים את טל שנכנסתי אליהם אתמול בלילה לדף) שאנחנו קשים מידי עם צאבי

מישהו שמע שריקות בוז לצאבי אחרי שהשופט שרק לסיום? בצדק, טוב שלא שרקו, אבל בוא נהיה אמיתים אם זה היה קומאן ואלורדה או כל מאמן אחר שיורד מהמגרש אחרי שהוא חטף מניטה, שאין לו את החסינות בתור “אגדת מועדון” את שריקות הבוז היו שומעים עד למדריד.

2 לייקים

כרגע אומרים שהוא מקושר למעבר ואימון של הקלוב דה אמיגוס במיאמי. לא יודע אם הוא יאמן בצורה רצינית בזמן הקרוב.

והנה פפ היום מאשש את הטענה שלנו בנוגע ללחץ בברצלונה:

פפ גווארדיולה במסיבת העיתונאים של סיטי: ״אנחנו לא יכולים להשוות את הלחץ שיש בספרד לאנגליה. מהניסיון שלי, בספרד זה פי 1000 יותר קשה. 6 מסיבות עיתונאים בשבוע, כמה משחקים, וכל הלחץ עלייך. הלחץ ספציפית בברצלונה, אי אפשר להשוות אותו לשום דבר אחר״.

לייק 1


נשמע שהוא ממש סובל.

לייק 1

אני חושב שפפ יש אינטרס וזה צאבי.

אבל גם אם אני יסכים איתו. צאבי הוא אחרון שיכול להתלונן על לחץ וציפיות… איך ראוליטו כתב? האחרון אבל האחרון שיכול להתבכיין על לחץ מהסביבה :slight_smile:

אף מאמן אחר עם רקורד כמו שלו לא היה מקבל כזה יחס חיובי מהאוהדים והסביבה. אתם יכולים לשאול את קומאן למשל, שתקפו את האוטו שלו שהוא היה בתוכו ,בשעה שהוא עזב את הקמאפ נואו ולקומאן היה פי 100 נסיבות מקילות לכישלון שלו מאשר לצאבי. תשאלו גם ואלורדה מה הוא חטף והרקורד של ואלורדה אם כל העצבים שלי עליו היה פי עשר יותר טוב משל צאבי… ואחרי זה כל מאמן שלא קוראים לו פפ, איך תקפו אותו על כל משפט במסיבת העיתונאים שהוא אמר . ביחס אליהם צאבי קיבל הכי קל מכולם. (תבדקו את מסיבת העיתונאים לפני הסופר קופה האחרון שצאבי אמר שלא אכפת לו לנצח 1-0 אם הוא יזכה בסופר קופה ובוא תגידו לי לאיזה מאמן אחר שהיה אומר משפט כזה בברצלונה היו "מעבירים את הדף ולא מורידים עליו טונה של מים צוננים על זה, שוב תשאלו את קומאן מה עשו לו שהוא אמר משפטים דומים)

שאני מדבר על רקורד כמו של ברצלונה עם צאבי תסתכלו בטבלה ותבינו שאנחנו בסכנה ממשית לשחק בליגה האירופאית שנה הבאה… אז איזה מאמן אחר שהיה עוזב כך כל האוהדים היו מרחמים עליו כל כך?

כל מאמן שלא קוראים לו צאבי מזמן היה על גריל עם הרקורד שלו. אז תסלחו לי אני לא “קונה” את זה.

יש לחץ? ברור, יש תקשורת חרא ברור, אבל מי שלא יכול לעמוד בזה שלא יקח עליו את האחריות. צאבי לא היה שחקן בברצלונה, הוא לא מכיר? הוא הכיר הכל ונכנס לזה.

הוא צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו למה הוא לא הסכים לצבור ניסיון לפני שהוא נכנס לתפקיד הזה.

שהיה ברור אין לי שמחה לאיד וזה עצוב לי איך שזה הסתיים, לצערי, זה לא הפתיע אותי אבל רציתי בכל כוחי, שאני יאכל את הכובע והפרויקט של צאבי יצליח. תאמינו לי שלא הינ מישהו אחד (טוב חוץ מליאור) שיותר היה שמח ממני במקרה הזה, זה עצוב. אבל צריך ללמוד מזה. גם ברצלונה וגם צאבי.

לא סתם פירלו למפארד וצאבי נכשלו בתוך מאמנים זה לא צירופי מקרים או מזל רע.

לייק 1

יש לה את הכלים לתמוך בי = יש לי 100 מיליון לבלם בכל קיץ.

לייק 1

סתם שאלה לאוהדי ריאל מדריד. יכול להיות שאני טועה, אז אני מאוד מתעניין, אצלכם זה שונה? אין לחץ וציפיות? אין תקשורת שנכנסת לורידים? זה באמת משהו שמאפיין רק את קטלוניה?