אלבסטה לא היתה בליגה הראשונה 21 שנים, מאז התמונה הזאת:
גדל שם שחקן אחד מוכשר, שלימים גם הפך לבעל מניות במועדון:
היום משחק בה שחקן אגדי אחר, עטור בתארים:
חוץ מזה, רק בתחילת שנות ה-90 היא עלתה בפעם הראשונה לליגה הבכירה. היא מייצגת חבל ארץ שלא משופע במועדוני כדורגל שהגיעו לרמות האלה. ב-1991, בעונה הראשונה של הקבוצה בליגה הראשונה, היא כמעט העפילה לאירופה. הקבוצה האגדית הזאת זכתה לכינוי “הגבינה המכאנית”.
המאמן שלה היה בניטו פלורו, ואם השם הזה נשמע מוכר, הוא הלך לאמן את ריאל מדריד אחר כך ועמד על הקווים במאניטה ההיא בינואר 1994.
בחזרה להווה, מאז שירדה מהליגה הראשונה ב-2005, היא ירדה ועלתה מספר פעמים בין הליגה השנייה לשלישית, ובסגונדה היא נמצאת מ-2022/
עוד אנקדוטה, הבעלים של אלבסטה הוא ז’ורז’ קאבצ’י, ונצולני ממוצא לבנוני. אחיו מייצג את רונאלד אראוחו בין היתר.
אני כבר הרבה זמן משער לעצמי שמשהו בבדיקות הפיזיות של ימאל מעיד על כך שהוא יכול לעמוד בעומסים/ להתאושש במהירות כי אחרת לא מובן איך פליק שוחק אותו עד אין סוף.
פתחנו עם 10 דקות של כדורגל טוב ואז הקבוצה החליטה להוריד את הרגל מהגז ולהפיל את כל המשחק על לאמין ימאל. גם כשהוא מוותר על ההתקפה הם מחזירים לו את הכדור בכוח.
ההחמצה של ראשפורד בהתחלה הייתה מזעזעת.
איך אנחנו מסתבכים כל פעם? למה צריך הצלה מהקו מול קבוצה מהליגה השניה?
לאמין עם שער רביעי רצוף וחמישי ב 6 משחקים אחרונים. כשהוא בכושר, הכל נראה קל יותר.
פרנקי ממשיך את התקופה הטובה שלו, ואני מאוד שמח שברנאל חוזר לעצמו, למעט איבוד מעצבן אחד.
נהניתי מהמנטאליות של הקבוצה, לא הכל פרפרים הציפורים, והכל הולך קשה, אבל בסוף נהניתי ממשחק מול קהל עוין, קבוצה כסחנית שופט מזעזע. כי ניסינו לשחק כדורגל, לא רצינו לבכות לשופט, וגם שלא הרבה דברים כבר הלכו חלק, המשכנו לעמוד על עם הגב לחבלים.
כמה דברים:
הופעה לא רעה של פרנקי התקפית והגנתית, מקווה שנראה עוד מזה מול קבוצות טובות יותר.
אותו דבר גם לאולמו.
ראשפורד חייבים למצוא את עצמם מחדש בקבוצה.
אני לא יודע מה העתיד אראוחו במועדון, אבל ממש שמחתי בשער שלו.
קאנסלו נראה רע, מקווה שתוך חודש נקבל גרסא טובה יותר שלו, כי אין לו המון זמן להשתפר.
אני מודה שבשלב הזה כבר הייתי מנומנם, וגם אם הנבלה היה מוסיף לנו עוד חצי שעה משחק כבר הייתי ישן אותה סופית…
אבל אצלם השעה עוד הייתה מוקדמת, וכנראה שהיה לו כוח לרוץ…
אני דווקא הייתי מרוצה מברנאל.
היה לו איבוד אחד מסוכן, זה נכון. גם לא יצר משהו מסוכן.
בצד החיובי הוא היה אינטנסיבי בהגנה וניהל את הכדור מהר מאוד. נראה שהפציעה מאחוריו.