כדורגל ספרדי - שוטף

אני לא מגמד את האירוע, הזדעזעתי מאוד באותו הרגע ואין שום סיבה שהוא יעשה את זה. אחז בו טירוף לרגע, קאסקרו האומלל לא עשה לו כלום. לטעמי אתה זה שמאוד לא אובייקטיבי ולא בפעם הראשונה לגבי ריאל מדריד אבל ניחא, יש שמות של שחקנים שאתה רק שומע ומשהו בך כועס. אם זה היה תלוי בך היו גורמים לו לעזוב את ספרד.

ההרחקה של פפה היא עדיין בטופ ההרחקות, יחסית, של שחקני כדורגל בספרד וזה העניין. זה לא שהעונשים עומדים על 20 משחקים לצורך העניין ופפה בחסות פלורנטינו פרס יצא בזול.
המקרה של יראי אלבארס מצער מאוד אבל אין קשר, הדוגמא הזו לא קשורה. זה לקיחת חומר אסור [גם בלי לדעת] לעומת אלימות. בליגה אחרת קראתי שסטויצ’קוב הורחק לחצי שנה אחרי שתקף שופט.

אגב פלורנטינו פרס כלל לא היה הנשיא של הקבוצה שלנו בעת ההרחקה, הוא חזר רק בקיץ 2009 אחרי שברצלונה לקחה טרבל והושפלנו בליגת האלופות ובליגה. היה לנו נשיא זמני בגלל “הקומבינות” של ראמון קאלדרון. קטע. ידעת?

מה אני אגיד לך ממש “הליגה בכיס של פלורנטינו פרס”. על ההצגה הנהדרת הזו תוצרת אתלטיק בילבאו כריסטיאנו רונאלדו קיבל אדום ועוד שלושה משחקים בחוץ. ועדת התחרויות לא קיצרה את העונש בכלום. גם ההרחקה שלו בסופרקופה בצהוב שני נגדכם ב-2017 ביזיונית, הצהוב השני. כנראה שפלורנטינו חלש כבר הרבה זמן.

בעקבות הנשיכה של ג’ורג’יו קייליני במונדיאל 2014, לואיס סוארס הורחק על ידי פיפ"א מ-9 משחקים בינלאומיים רשמיים של נבחרת אורוגוואי.

בנוסף להרחקה מהנבחרת, סוארס ספג עונש חמור אף יותר של 4 חודשים מכל פעילות הקשורה לכדורגל, מה שגרם לו להחמיץ את תחילת העונה (9 משחקי ליגה) עם קבוצתו דאז, ליברפול (או ברצלונה, אליה עבר באותו קיץ).

רק בערך פי 2 משחקים על נשיכה שעליה אמר קייליני: אחותי נושכת יותר חזק (בסקס??! מאיפה הוא יודע?..)

אבל אל תפריע לעצמך לחזור על המנטרה שהעונש היה מספיק עבור חומרת המעשה..

4 לייקים

סוארז הורחק לכל כך הרבה משחקים בזמנו בגלל הרקורד שלו שכלל עוד נשיכה מוקדמת יותר וכמה תקריות של “גזענות”

זה לא קשור בשום עולם למקרה של פפה.

אגב, (וזה לא כדי להגן על פפה ) ההתפרעות שלו באה אחרי שריקה לפנדל שרק העונה ראיתי לפחות 10 דחיפות כאלה ללא שום מענה (אני חושב שזה פנדל 100% התלונה שלי היא כלפי השופטים שלא שורקים את הדחיפות האלה)

לייק 1

סליחה אבל או שאתם לא זוכרים את המקרה או שהחלקתם על השכל.
זו לא עבירה של 10 משחקים בחוץ - זו תקיפה בנסיבות מחמירות.

2 לייקים

אני לא טוען שזה בגלל שפרז הפעיל את הכוח שלו כי אין לי הוכחה לזה וכי זה לא כל כך מעניין. אני כן טוען שמדובר בעבירה חריגה בכל קנה מידה, רחוקה מאוד מעולמות הכדורגל (בדומה לנשיכות של סוארז, רק עם היבט אלים הרבה יותר), וש-10 משחקים בחוץ הם עונש מגה מקל עבורה.

2 לייקים

לואיס סוארס עשה מה שעשה במונדיאל וכנראה היה לזה משקל כבד. אופ"א/פיפ"א נלחצו שזה לעיני כל העולם. נשיכה שלישית כתוב והוא גם לא הביע חרטה אחרכך “לא מתנצל. דברים כאלה קורים במשחק כדורגל”. לא אמרתי מעולם שהעונש שלו מוצדק. זה היה “במסגרת הכדורגל הספרדי” (התחימה שלי) רק בדיעבד כי בתאריך ההשעייה ב-24 ביוני עדיין היה שחקן ליברפול ולא ברצלונה. את העונש לפפה קבעה ועדת התחרויות בספרד זה לא אותו גוף. דיברתי על הזיכרון שלי ועל הכדורגל הספרדי. לקרוא…

ויפה שמדברים על “הכוח של פלורנטינו” כשפפה הורחק כשפרס כלל לא היה הנשיא שלנו. זה רציני לנהל ככה דיון? לצעוק עובדה לא נכונה או טענה המבוססת על עובדה שקרית או לא נכונה? אולי פרס התערב לפני שהיה הנשיא.

כנ"ל ההרחקה ההזויה לכריסטיאנו ב-2014 שלא רק שלא בוטלה אלא אפילו לא קוצרה. בשביל מה ניתן להגיש ערעור אם אוטומטית הולכים עם השופט.

וסבבה מקבל שטעיתי נקרא לזה בשיקול הדעת שלי על פפה וגם או צורת ההתנסחות שלי. אבל הציעו פה שהיה צריך להשעות אותו לשנה-שנתיים ולטעמי זה הזוי.

לייק 1

מסכים. זה עבירה קיצונית שדרשה ענישה קיצונית.

אבל אני חושב ש10 משחקים באותה תקופה היה מספיק קיצוני, לא זוכר שהיה איזה דיבור על זה שזה לא מספיק בזמן אמת (אולי טור דעה פה ושם אבל לא משהו גורף.)

כן, יכול להיות שזה רוח התקופה, סטייל מי טו. קשה להגיד ובאמת עבר המון זמן. אני לא זוכר מה היו התגובות בזמן אמת.

עוד לפני המקרה הזה התקשתי להבין איך השופטים נותנים לפפה לגיטימציה לשחק כמו שהוא שיחק. כל פעם שהוא הרחיק כדור הוא בכוונה המשיך עם הרגל גבוה וחזק כדי לפגוע בשחקנים.

לייק 1

לא מדויק - החלק הראשון של המתקפה שלו היה איך שהשחקן נפל, עוד לפני השריקה בכלל, בגלל עצם זה שהשחקן העז לנסות “להתחזות” (לשיטתו של פפה, לא נכנס עכשיו לשאלה האם אכן היה או לא היה פנדל).
רק החלק השני של המתקפה, כשפפה התכופף אל השחקן שעל הדשא, דחף אותו, והוסיף עוד דריכה-שתיים תוך כדי שקם - הייתה במובהק אחרי השריקה.

אנקדוטה “משעשעת”, שמעידה לא פחות על העולם של היום מאשר על אותו מקרה - אבל כשמנסים ללחוץ פליי על הסרטון שהבאת, מקבלים הודעה של יוטיוב שצפייה בסרטון חייבת להתבצע אך ורק דרך הפלטפורמה עצמה, כדי להיכנס כמשתמש ולאשר את הגיל שלך (אחרת זה מפר את תנאי השימוש של יוטיוב, של צפייה בתכנים אלימים במיוחד מתחת לגיל מסויים).
אפרופו ‘תקיפה בנסיבות מחמירות’.

לא התכוונתי בכלל שבגלל השריקה הוא התפרע, כנראה התבטאתי לא נכון.

רק רציתי להוסיף את עניין השריקה עצמה לחוסר האחידות של השיפוט בספרד (יותר מעשור אחורה ועד היום)

לייק 1

מרסלינו החליט לעזוב את ויאריאל.

הסיבה לעזיבה היא חילוקי דעות על החוזה החדש. הקודם מסתיים בקיץ הזה, והם לא הצליחו להסכים על חוזה חדש. חבל, מאמן מצוין.

הוביל את ויאריאל לצ’מפיונס שנה שניה ברציפות, בפעם הראשונה בהיסטוריה שלהם. סביר להניח שילך לאנגליה.

המועמד המוביל להחליפו הוא איניגו פרז של ראיו, וגם מיצ’ל של ג’ירונה מועמד.

לא פעם ראשונה בקריירה שלו שהוא עוזב בגלל חילוקי דעות עם ההנהלה. השאלה אם זה סתם ריב על שכר או משהו מעבר.

MD טוען שזה בגלל אורך חוזה. הוא רצה שנתיים, ויאריאל היו מוכנים לתת לו רק שנה.

נשמע לי מוזר ההסבר הזה, מאמן מוצלח שהוכיח את עצמו. לא ביקש חוזה ל 10 שנים, שנתיים זה יחסית קצר.

לייק 1

מאמן פנטסטי שאני מאוד מחבב עוד מימי רקראטיבו הואלבה. חבל שלא יישאר בלה-ליגה אבל הוא היה כבר בכל הקבוצות המובילות בליגה של מחוץ שלוש הגדולות. קצת מיצה את עצמו בוויאריאל עם חצי עונה אדיר וחבל על הכישלון רק בצ’מפיונס. באנגליה הכסף הגדול.

דווקא הדוגמא עם ולנסיה היא לא נכונה ולמרות שזה קרה מזמן היא מוכיחה שהוא צודק. זיהה בזמן את הקריסה הגדולה של המועדון בגלל בעל בית בעייתי.

גם מבחינה מקצועית מאוכזבים מהכישלון בליגת האלופות. בשביל זה יגיע במקומו איניגו פרס שעוד יכול להוביל את ראיו וייקאנו לזכייה בקונפרנס ליג. היה העוזר של איראולה בראיו, ורק בגלל עניינים בירוקרטים לא המשיך איתו לבורנמות.

אני עדיין נשאר עם ההימור על מרסלינו לאתלטיקו מדריד, וגם אם לא הקיץ, אז בעוד שנה.

גם בורדלאס יעזוב, גם בגלל לא מעט חילוקי דעות עם ההנהלה. המחליף צפוי להיות פאביו סלסטיני השוויצרי, שהוביל את באזל לאליפות בעונה שעברה, וגם שיחק במועדון 5 שנים.

העונה של ויאריאל הייתה בעייתית בעוד נקודה שהיא פחות נספרת אולי - נגד הגדולות היא איכזבה. לקחה כמעט את כל הנקודות נגד הקבוצות שפחות טובות ממנה, אבל 0 מ-15 נגד ברצלונה-ריאל מדריד-אתלטיקו מדריד. אבל כמובן שיש כאן גם סיכון עם עזיבתו. מרסליניו לאתלטיקו? אני חושב שהפערים בין אתלטיקו מדריד לכל קבוצה אחרת בליגה הם גבוהים, ולמרות שההנהלה שלהם סבלנית ויצירתית - אני לא יודע עד כמה הוא אופצייה.

קצת אוף-טופיק: היום בפרק בפוד קלאסיקו לקחתי פיקוד ואני זה שהייתי אחראי על החידון [בעונות הקודמות יותר הקפדנו על החידונים שדור הופמן מכין ואני מתחרה באביב]. לכבוד התחתית הרותחת - שאלתי אותם מתי הפעם האחרונה שכל קבוצה ירדה ליגה. כמובן שריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיק בילבאו לא ירדו מעולם וזה קל. מוזמנים לבחון את עצמכם החל מ-56:50:

מתי הפעם האחרונה שאתלטיקו מדריד ירדה ליגה ומה היה “מיוחד” בסיפור שלה? אגב: גם סביליה ירדה באותה עונה; זוכרים שוויאריאל ירדה ליגה לפני יותר מעשור? היא עשתה את זה עם סגל מצוין, בין היתר דייגו לופס, מרקוס סנה, בורחה ואלרו, הבלם גונסאלו.

*אגב סביליה נגד ריאל סוסיאדד ממש עוד מעט, האנדלוסים כבר צנחו למקום ה-18 בטבלה והם בבעיה ענקית. זה לא מרגיש שהם ינצחו את המשחק הזה.
אני טיפוס נוסטלגי ולא רוצה שסביליה תרד למרות שהיא כבר כמה עונות מזעזעת והפיחואן איבד מהקסם שלו. אבל עדיין סביליה מבחינתי הייתה קסם באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000, מלכת הליגה האירופית. סביליה של סרחיו ראמוס, חסוס נאבאס, חוסה אנטוניו רייס ז"ל לפניהם, של פרדי קאנוטה ולואיס פביאנו, וגם דניאל אלבס ועוד ועוד.

אתמול לפני שמונה שנים: הקלאסיקו האחרון בהשתתפות כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. ברצלונה וריאל מדריד נפרדות בתיקו 2:2 כששני כוכבי העל כובשים, והקטלונים שהוליכו את הטבלה כל העונה - היו האלופים [זכו בתואר עוד הרבה לפני]. כמובן שנציין גם את הקלאסיקו האחרון של אנדרס אינייסטה שזכה לפרגון גדול קודם לכן מצד זינדין זידאן.

הקלאסיקו ארע במחזור ה-35 ובספרד רצו להפיק לקחים - משום שזה קרה בשלב מאוחר של העונה - זה היה משחק על הכבוד בלבד. והנה גם העונה ברצלונה וריאל מדריד נפגשות במחזור ה-35 אבל הקלאסיקו השני הוא לא קרב אליפות.

בחזרה למשחק: לואיס סוארס כהרגלו כבש נגד ריאל - בדקה העשירית, אלא שהיתרון החזיק מעמד ארבע דקות בלבד וכריסטיאנו השווה מקרוב אחרי בישול של קארים בנזמה בנגיחה. בכך כריסטיאנו השתווה לאלפרדו די סטפאנו כגדול המבקיעים של ריאל מדריד בקלאסיקו עם 18 שערים. כריסטיאנו רשם חצי עונה ראשון עלוב, ובהמשך קיבל מנוחה במשחק רב של משחקים כדי שיהיה פרש לליגת האלופות. זה היה משחק ליגה תשיעי ברציפות בו הוא משחק ומבקיע.

רגע לפני המחצית מורחק סרג’י רוברטו שגם עשה פנדל על מרסלו. לא נשרק. מחצית שנייה: בדקה ה-52 סוארס בועט ברפאל ואראן - האמא של העבירות, השופט הצדיק הרננדס הרננדס לא ראה שזה פאול, ההתקפה המשיכה ומסי העניש עם 1:2 לברצלונה כשהוא זורק שני שחקני הגנה ולא מותיר סיכוי לקיילור נאבאס. בדקה ה-72 ריאל מדריד משווה בבעיטה מסובבת נהדרת של גארת’ בייל, הבישול של מרקו אסנסיו שהחליף את כריסטיאנו במחצית [נשמר לחצאי הגמר נגד באיירן מינכן]. האגדה אינייסטה הוחלף בדקה ה-58. מאז אותו קלאסיקו מסי לא כבש יותר נגד ריאל מדריד.

כריסטיאנו VS מסי בקלאסיקוס - גולים

-כריסטיאנו רונאלדו: 18 שערים ובישול אחד ב-30 משחקים
-ליאו מסי: ליאו מסי: 20 שערים ו-11 בישולים ב-32 משחקים
רלוונטי ל-2009 עד 2018 כמובן

יסלחו לי לאמין ימאל וקיליאן אמבפה אבל זו לא אותה ליגה. מנסה לחשוב על מצ’אפים מהעבר, אולי ראול וריבאלדו ב-1999 עד 2001, אולי רונאלדיניו ורונאלדו-פנומנו ב-2004 וב-2005. גם כן לא דומה.

מי שעשה המון קלאסיקויים אדירים זה ויניסיוס. גם בסטטיסטיקה הוא מנצח בגדול עם 7 שערים לא כולל פנדלים ו5 בישולים ב17 הופעות (לפחות לפי הצ’אט). משמעותית יותר מרונאלדו (שכבש 14 לא כולל פנדלים ועוד בישול אחד או 2 ב30 הופעות).