סופר קאפ אירופי :: אלופים אחרי 2-0 על פרנקפורט

אתה מחמיר איתו יותר מדיי. הוא מוסר מספיק טוב. כן, יש לו בעיה בקבלת ההחלטות אבל הוא משתפר. גם הסיומת שלו משתפרת. הוא שחקן לא צפוי, מושך את ההגנות אליו סוחט עבירות ויוצר שטחים לאחרים, מכריח את היריבות לשנות את סגנון המשחק שלהם ולשמור אותו אישית.

למרות שהוא עדיין בוסר ולחלוטין לא המוצר המוגמר הוא נתן עונה של 20 ו20. ברגע שסגרו לנו אותו, התקשנו לצאת להתקפות.

נכון,הוא לא השחקן המושלם לפלייסטיישן אבל את מי זה מעניין כשהוא אחד השחקנים הכי תכלס בעולם.

לייק 1

https://twitter.com/433/status/1557516524155445248?s=20

מה שמצחיק אצל ויני זה שהטכניקה הלקויה שלו הופכת לנשק מסוכן, הוא מנסה ללכת ימינה והכדור בורח לו שמאלה ובגלל שהוא הרבה יותר מהיר מהמגן זאת אחלה הטעיה מבלי להתכוון :rofl:

ויש הרבה שחקנים מהירים שאף אחד לא סופר, אז מה ?

הייתה השוואה בין ויני לרונאלדיניו, רק הערתי וכתבתי ששחקנים מהסיגנון של ויני לא יגיעו לרמה שאליה הגיע רונאלדיניו.

אין סיכוי שויניסיוס ייזכר כאחד הטובים אי פעם, האם הוא אחד הטובים בעולם כיום ? כן, עד שהצעד הראשון מפסיק להיות סופר פסיכי.

בנזמה, אברהימוביץ’ וזידאן הם דוגמאות לשחקנים שרחוקים מלהיות מהירים והפכו לאגדות בגלל טכניקה מטורפת, לא מכיר שחקן שהפך לאגדה רק מלהיות סופר מהיר.

לייק 1

לשחק מהר זה לא לרוץ מהר. לשחק מהר הכוונה היא לקבל את ההחלטה ולבצע את הפעולה במהירות המקסימלית.
זידאן, למשל.

אז אתה בעצם טוען שוניסיוס שחקן איטי ?

לא, ויני משחק מהר. אין שחקן (לפחות בחלק הקדמי של הקישור וההתקפה) שיכול לשחק ברמות הגבוהות מבלי לשחק מהר.

השחקן היחיד שאפשר להשוות לרונאלדיניו בעשרים שנה האחרונות זה ניימאר. וגם הוא לא ממש שם.

העוצמה של ויני קשורה בעיקר בתנועות הגוף החדות שלו. כ"כ חדות עד שלפעמים יש קצר בין התנועות לבין הכדור. יש שחקנים מהירים ממנו עם צעד ראשון לא פחות קטלני ובכל זאת פחות טובים משמעותית.
הסיבה העיקרית שאני אופטימי לגביו זה שהוא מצליח להגיע ללא מעט ניסיונות מסוכנים כל משחק. גם אם הוא יכשל ברובם הוא נותר עם כמה הצלחות העשויות להיות קטלניות מאוד.

יש לו כמובן המון מה לשפר בכל מה שקשור לנגיעה ראשונה בכדור, בראיית המשחק וכו’. דווקא יכולת המסירה שלו היא בסדר גמור לדעתי.

לייק 1

אני לא יודע אם זה באמת מצריך עוד תגובה אבל אי אפשר להשוות בין רונאלדיניו לכמעט אף שחקן. רונאלדיניו שחקן חד-פעמי וככזה גם יישאר. כל כך מסכים עם דוד וטיטי לגבי ויני, בעיקר החלק שלפעמים מה שמצליח לויני כל כך זה דווקא זה שהוא מסורבל - מנסה ללכת ימינה והכדור הולך לו לצד אחר ומבלבל את היריב. זה והמהירות הדורסנית שלו. האמת שכן ניתן לראות שיפור בבעיטה שלו, זה כן; היא הרבה פחות מגושמת ומוזרה.

אבל מה שמוזר לי זה שבכל הדיון לא התייחסנו לרודיגר. יכול להיות שרק משחק פתיחה ואנצל׳לוטי רוצה לתת את הכבוד לאלה שזכו בליגת האלופות, אבל האם יש סיכוי שאשכרה אלאבה-מיליטאו יפתחו ושרודיגר יחלטר בהגנה? מזכיר לכם את העונה שחמאס הגיע וקרוס ״כביכול״ היה הקשר האחורי. אנצ׳לוטי פשוט לא יודע להתמודד עם דברים כאלה ככה נראה (כלומר אלאבה אמר לו שרוצה להשאר בלם וזהו הוא מקשיב לו).

2 לייקים

אפשר להתווכח על הרבה דברים אצל אנצ’לוטי, לא על היכולת שלו לנהל אנשים ולשמור שכולם יהיו מחייבים ומרוצים (האזר דוגמה לכלום, גם לא לשחקן כדורגל).
כל השחקנים שעבדו איתו אוהבים אותו כולל האגו מניאק כריסטיאנו.

אוהבים אותו מאוד זה נכון אני מסכים. אבל זה לא בהכרח דבר חיובי. אולי הם אוהבים אותו כי הוא פשוט גמיש ומקשיב להם — אלאבה בתור בלם לצורך העניין? זה נחשב דבר טוב בעינייך?

אפשר לאהוב אותו וגם לקבל את ההחלטות שלו. אם הביאו את רודיגר להיות בלם ולהסיט את אלאבה שמאלה, אז וואלה שאנצלוטי לא יענה לבקשות שלו. ״שומע אחי, מעריך אותך, בונה עלייך, אבל אני צריך אותך בתור מגן שמאלי. המערכת מעל הכל״ ופה זה נגמר. אם השחקנים לא מוכנים לקבל את זה אז זו בעיה, בין אם המאמן אהוב או מקולל.

לייק 1

ההרכב הפותח אתמול היה נטו בגלל שזה ההרכב שפתח בגמר האלופות, אנצ׳לוטי גם אמר את זה וזה מתוך הערכה ולתת קרדיט לאלו שזכו

גם זידאן וגם אנצ׳לוטי עשו ככה

אני בלי ספק שרודיגר יהיה שחקן פותח, לגבי איזה תפקיד (🫣) אני לא יודע - מקווה שגם אם יחלטר בהגנה אנצ׳לוטי יתעשת מהר ויעשה את השינוי הנדרש של רודיגר בלם ואלאבה מגן כמו שהוא שינה בעונה שעברה כשמיליטאו ונאצ׳ו התחילו את העונה בצורה לא טובה ביחד

לייק 1

רודיגר לא בא בהשאלה, הכל בסדר. מרכז ההגנה של אלאבה ומיליטאו היה ונשאר בינוני at best- זה עניין של זמן עד שרודיגר ישחק שם, בין אם תחת קרלו או תחת מאמן אחר.

אותי יותר מדאיג שפדה מתקבע כשחקן קו הימין שלנו. מעדיף כבר את אסנסיו אם זו האלטרנטיבה.

לא יודע על מה אתם מדברים אבל תענוג לראות את פדה בימין. קודם כל כי פדה יכול לשחק כמעט בכל עמדה. הבנאדם הזה כלבויניק אורוגוואי שרק יקיז דם בכל עמדה. אני מאוהב ברעיון שכשאנחנו תוקפים אז פדה מחזיק כדור, שורף את הקו ובכללי משחק התקפי ומסוכן. ומצד שני כשצריך להגן הוא יורד והופך למעין קשר-מגן שזה בכלל חוויה מבחינה טקטית והגנתית. לא מעט פעמים במשחק כשהוא ירד אחורה קארבחל נכנס יותר לרחבה. זו אופציה אדירה בעיניי.

בכלל, השליטה שלו בכדור ממש מעולה. היו לו כל כך הרבה מצבים שהוא הוריד כדור לא קל מהאוויר, שיחק בנגיעה, ופשוט שלט במשחק בצד שלו.

אז כן, גם בתור קשר הוא מעולה מן הסתם, אבל אני באמת חושב שההרכב הכי חזק שאנחנו יכולים להעמיד העונה הוא כזה:

קורטואה
אלאבה-רודיגר-מיליטאו-קארבחל
קמאבינה-טשואמני-מודריץ
ויני-בנזמה-פדה

זה יהיה שילוב של 4-3-3 עם 4-4-2.

*כמובן שהייתי מדבר אחרת אם הזארד היה שחקן כדורגל ואם רודריגו היה עושה את קפיצת המדרגה. אבל במצב הנוכחי שלנו היום אני חותם על זה שזה ההרכב הכי טוב שלנו. אולי קסאמירו במקום טשואמני להתחלה אבל לא רואה אופציה אחרת כרגע.

2 לייקים

איך הוא יעשה אץ קפיצת המדרגה כשהוא עושה צעד קדימה אתה רוצה לספסל אותו?

זה אכן היה משחק טוב שלו באגף ודווקא בגלל שזה היה משחק טוב יחסית ברור שזו לא העמדה שלו. הוא לא יודע מה לעשות ברחבה ומחוצה לו הוא משחק בדיוק עם אותו סט יכולות מהקישור+ הגבהות בסדר.

אגף ימין מת לגמרי, לא יודע על מה אתה מדבר. כשנשחק מול קבוצות שיחפשו תיקו ולא ניצחון זה גם יהפוך ברור יותר.

לייק 1

קודם כל, אני אחד מהתומכים הכי גדולים של רודריגו וחושב שהוא שחקן טוב עם פוטנציאל ענק. אבל רשמתי “אם היה עושה” ולא “כשייעשה”. בינתיים ההתקדמות שלו דיי איטית בואו נודה בזה ובסופו של יום זה לא מצדיק מקום בהרכב, לפחות לא באגף ימין. עם כל הצער שבדבר. נשווה אותה לקמאבינגה לצורך העניין, שהגיע רק שנה שעברה וכמה משחקים ראשונים קצת קטלו אותו אבל עדיין אפשר לאמר שהוא כמעט מיידית עשה התקדמות. זה לדוגמא כן שווה הרכב בעיניי; הוא גם משחק טוב מאוד וגם ממשיך להתקדם. אצל רודריגו משהו תקוע.

זה לא שאם שחקן אחר אגף ימין שלנו כזה חי ובועט, אני לא יודע על מה אתה מדבר. הכל מתבסס על המצב הנתון. במצב הנתון זה נראה כמו הכי טוב שיש להציע. רשמתי גם שאם הזארד היה הזארד ורודריגו היה עושה את ההתקדמות הייתי חושב אחר - אבל זה לא המצב.

חוץ מזה שגם היינו מתקשים מול הקבוצות הקטנות גם כשהייתה לנו התקפה ברמת היסטורית, זה לא חדש. פדה הוא לא הבעיה פה. הבעיה מול הקטנות שמחפשות תיקו זה שהקישור שלנו לפעמים (או רוב המקרים) כזה שבלוני ולא יעיל: פס ועוד פס והכל בחצי עמידה במקום-חצי החלפת מיקום לא כזו יעילה. מול קבוצות כאלה צריך שחקנים שיודעים להכנס לעומק ולהכניס כדורים, שני דברים, אגב, שאם כבר אז פדה עושה אותם בצורה מעולה (ואני נוטה להאמין שגם קמאבינגה).

רודריגו נתן סיום עונה מהסרטים. עוד מוקדם להגיד שהוא לא ימשיך בזון של אפריל, קצת לא פייר, אבל כנראה שלעלות נגד צ’לסי ומנצ’סטר סיטי מהספסל כשהכל אבוד - אין לחץ - זה קצת שונה מאשר הכניסות האגרסיביות של שחקני קאדיס וחטאפה וכן הלאה. רודריגו צריך להעז לטעות ולקחת על עצמו יותר. בכל משחק הוא צריך לבעוט, לכדרר, לא לחפש ‘להיות קרוס’ עם 92% הצלחה וכן הלאה. אני כן הייתי רוצה שישחק על חשבון ואלוורדה וחושב שהוא צריך לקבל 2-3 משחקים בהרכב טוטאלית, לא אמון עיוור כמו שזכה לו ויני אשתקד, אבל כן קצת המשכיות. תמיד אפשר לחזור לטריק של פדה בכנף.

לייק 1

אתה סותר את עצמך, אתה מאוהב בו והוא מסוכן או שהוא הכי טוב במצב הנתון?

אולי הויכוח כאן הוא על הגדרות, אבל שחקן אימפטונטי ברחבה הוא לא אחד ש"משחק התקפי ומסוכן" ולא משרה אותי בתחושת תענוג. בכל מקרה אסכים איתך שההבדל בינו לבין אסנסיו הוא לא תהומי ובכל זאת, שניהם לא מתקרבים לרמת שנדרשת משחקן הרכב בריאל מדריד(בעמדה הזו).

אם היה מדובר בחילטור של כוליבוינק הייתי זורם אבל מעבר לזה שאין שחקן כנף בכיר אמיתי יש גם איזה 1000 קשרים.
אגב, הכי מצחיק בעיני שחיים בשקט עם וואלורדה כשחקן כנף אבל חקימי לפני שלוש שנים לא היה אופציה לעמדה.

אני בכנות לא רואה איך אני סותר את עצמי. אם זה על זה שרשמתי שהוא משחק מסוכן אז התכוונתי בקטע חיובי (הרבה ביצים, מחץ, הכל על המגרש. טעות שלי אם השתמע אחרת, יכול לגמרי להבין אם כן). אבל כן, במצב הנתון סביר להניח שהוא ייתן לנו מה שאחרים כרגע לא נותנים. נוכל להסכים על זה?

יש סיכוי טוב שהוויכוח הוא הגדרתי וזה בסדר גמור, אני זורם איתך. אבל קודם כל אני לא חושב שפדה הוא אימפוטנטי. תן לו 3-4 בעיטות במשחק וכמעט כולן יהיו אופציה ממשית לשער. לבחור יש פגז ברגל והוא גם מדוייק. מבחינת ‘תענוג’ (נראה לי שפה נכנס יותר להגדרות) אז כן מן הסתם לא נקבל איזה אמפבה או כוכב שכיף לצפות בו, ולכן אמרתי שזה נטו במצב הנוכחי. שוב, נטו במצב הנוכחי.

בקשר לחכימי, אני חושב שבזמנו חכימי היה עם פוטנציאל ענק אבל הוא לא היה כל כך מסודר. אין ספק שהיה לו מימד התקפי יוצא מן הכלל, אבל לדעתי ההשוואה לא נכונה מכמה סיבות:

  1. פדה לא שחקן קו במקור וחכימי כבר לא פה. אם האחרון היה פה, אולי היה פותח באגף (בהתקפה).
  2. פדה הוא כולבויניק ומבחינה טקטית אני חושב שהוא נכס. אז אם חכימי ידע רק לשרוף את הקו (ולעשות את זה בצורה דיי מרשימה אגב), אז פדה עושה גם את זה וגם הגנה וגם נכנס לאמצע וכל זה בצורה טובה מאוד.

*הדיון הוא מן הסתם לא על חכימי-פדה. אבל כן, בשורה התחתונה אם יש לכם פיתרון אחר - וואלקם. תביעו את דעתכם. אני פשוט לא רואה כרגע מי יכול לשחק באגף ימין יותר טוב מפדה. אם אנצ’לוטי יתחיל להריץ את הזארד אולי אני אשנה את דעתי. ואם רק אם רודריגו ייעשה את הקפיצת מדרגה המיוחלת אשרינו.

נקודה שכן הייתי מתייחס אליה: רודריגו בכנף ימין זאתאומרת עוד שחקן שהוא גולר בפוטנצייה על המגרש. עמדת המוצא בלבד היא בקו ימין, או.קיי, הוא כן ינסה 4-5-6-7 פעמים לעבור את השומר שלו ולתת איזה כדור רוחב. בפועל הוא ‘גונב’ לרחבה כמו שהיה נגד מנצ’סטר סיטי, כמו הוולה נגד צ’לסי. הוא מריח שערים ויודע היכן להיות, אפילו כן ‘חלוץ שני’. הרי לא מעט פעמים אנחנו תוקפים עם מעט מדי שחקנים. אסנסיו לא מספיק ברחבה וגם פדה כמובן לא. פדה גם במשחקים בכנף לא בועט מספיק לשער. לא חייבים מערך סימטרי גם אם קרבחאל של היום לא יכול ‘לשרוף את הקו’. תיאורטית גם פדה יכול לעזור לעתים וללכת לצד בהתקפות מסוימות נגד יריבות חלשות במשחק בו הוא פותח במרכז השדה. אלף-אלפי הבדלות לגבי רודריגו - כריסיאנו שהיה שחקן כנף בצד שמאל על הנייר בלבד בערך מ-14/15. ושיחקנו לא סימטרי נניח בעונת השוסטר המרגשת 2007-08. גם שנה קודם לכן לעתים.

4 לייקים