ליגת האלופות 2018-19 שלב הבתים!

רונאלדו נגד האקסים, מוריניו ויונייטד , מסי נגד איקרדי. ובית D הבית הכי משעמם שיש…

ליגת אלופות שמחה שתהיה לנו…

נבחרי עונת 2017/18

שחקן השנה- לוקה מודריץ (ריאל מדריד) !!!

שוער העונה: קיילור נבאס (ריאל מדריד)

שחקן ההגנה של העונה: סרחיו ראמוס (ריאל מדריד)

שחקן הקישור של העונה: לוקה מודריץ’ (ריאל מדריד)

חלוץ העונה: כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס)

לייק 1

האמת, זה די מצחיק אותי…

https://twitter.com/ASRomaEN/status/1035235758104301568

ככה בקצרה על משחקי אתמול:

ליברפול ניצחה בצדק, היא הייתה כמה דרגות מעל פאריס, ברבע השעה הראשונה כל המשחק התנהל ברחבה שלה והשוער אראולה וטיאגו סילבה עשו עבודה יפה. טוכל לא יכול אמנם לבעוט בניימאר המעצבן שאיבד אינספור כדורים וחבל שאין לי סבלנות לחפש סטט’(מתסכל ומעצבן לראות אותו), אבל היה יכול לעזור לקבוצה שלו אם היה עולה עם לאס. הקישור היה רך מדיי, גם די-מאריה הרי זה אלתור, ומשחקים כאלה הם המבחן של וראטי שנהדר. בליברפול היה מרענן לראות את מילנר מראה איכות בקישור, והגול של פירמינו מטורף, שאפו ענק…
חבר אוהד יונייטד שלח לי הודעה ‘לא מאמין שאני מקנא בהם’, במצב של 2:1, ואז פאריס איכשהו השוותה ואמרתי לו - ליברפול עוד תנצח, אבל כדורגל יפה זה נפלא אבל חשוב שהם יזכו בתארים בשנים הגדולות האלה שלהם. לא יודע אם צ’מפיונס, אבל אליפות בפריימרליג. ליברפול סוגרת אוטוטו 30.

אני מאוכזב מטוטנהאם שכבר הובילה בסאן-סירו נגד אינטר שהייתה שרויה במשבר אפילו גדול ממנה, ואיכשהו הצליחה להפסיד את זה. וזה לא הנוק-אאוט נגד יובה בשנה שעברה שם הם חטפו פיק בירכיים למרות שפתחו טוב, זה בסה"כ שלב הבתים, ושנה שעברה הם נתנו הצגה נגד ריאל בוומבלי. בבית המוות הם עלולים לשלם על זה.

שאלה שיפוטית, בתמונה לוזאנו השחקן של פ.ס.וו. שוכב מאחורי החומה על מנת למנוע ממסי אפשרות הבקעה במקרה שהוא ינסה לבעוט את הכדור מתחת לחומה. השופט עצר ואמר לו להתרחק אבל במשחק של ברזיל מול ארגנטינה שנה שעברה מרסלו עשה את אותו הדבר והשופט איפשר. אז מי צדק?

סיטי הפסידה, בבית שלה, לליון…

מישהו?!

אין לה את מונו בורגוס.

לייק 1

תוצאה אמנם קצת לא נעימה שגם הופכת את סיטי לקבוצה האנגלית הראשונה אי פעם שמפסידה ארבעה משחקים רצופים בליגת האלופות (גומלין השמינית לבאזל שנה שעברה, הפסד כפול לליברפול ברבע ועכשיו זה). תודו שלזה לא ציפיתם.
בכל מקרה קשה מאוד להאמין שסיטי לא יעלו מהבית כך שזו לא יותר ממכה קטנה בכנף ורגע של נחת לאוהדי יונייטד השפופים.

מה שכן צריך יותר להדאיג את פפ זו הדרך, שני הגולים הגיעו מטעויות בחלק האחורי וככלל סיטי הציגה משחק מאוד מפוזר בעורף. זו מחלה ארוכת שנים של סיטי ולדעתי ייצוב ההגנה בשנה שעברה היה הישג לא פחות מרשים של פפ מההתקפה המפלצתית שהוא בנה שם. אם זה יהפוך ממעידה חד פעמית לנוהל אז סיטי בהחלט בבעיה.

לייק 1

[​IMG]

במארקה מצאו תזמון מצוין לתהות בקול רם האם ליאו מסי הוא בועט החופשיות הגדול בהיסטוריה או לפחות הגדול ביותר בתקופה הזו? מסי עצמו כבש 42 שערים בקריירה בבעיטות חופשיות. במארקה כתבו שהמפנה הגיע דווקא עם מראדונה שאמר לו אחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים באימון ארגנטינה - “תירגע ליאו, פחות כוח. קח עוד כמה שניות. הכדור לא מבין עדיין מה אתה רוצה ממנו?”. למסי יש 26 שערי ליגה בכדורים חופשיים, 4 בצ’מפיונס, 3 בגביע המלך, 2 בסופר-קאפ האירופי ועוד אחד בסופר-קופה הספרדי, ושישה נוספים בנבחרת. הנה עוד אפשרויות לפי סקר המארקה::
רוברטו קרלוס וסגנון הבעיטה הייחודי, דיוויד בקהאם, רונאלדיניו, ז’וניניו, פירלו, כריסטיאנו רונאלדו, מראדונה, מיכאלוביץ’, זיקו. שמות שהוזכרו מחוץ לטופ 10: די-באג’יו, דל-פיירו, ריבאלדו, אלבארו רקובה ועוד ועוד ועוד.

  • אני לא בטוח עד כמה הנתונים שהציגו כאן נכונים, הם נראים לי קצת ‘מוגזמים’ ומפרגנים מדי.

אני חושב שכריסטיאנו לא מתאים לרשימה, האחוזים שלו בשנים האחרונות קטסטרופה, בזבוז של בעיטה. אני מכור אז אני אבחר ברוברטו קרלוס בגלל הסגנון וכמה גולים עוצרי נשימה, ברור שמבחינת אחוזים אין לו את זה. ז’וניניו שני. בקהאם - גדלנו עליו. טוטי חסר לי בין האפשרויות

רונאלדו אולי התדרדר אך עדיין מחזיק במספרים מאוד יפים בתחום. בשנים האחרונות לא הייתי רוצה אותו, אך לפני עשור הייתי בוחר בו לפני מסי.

אגב, מאוד מוזרה הירידה של רונאלדו ביכולת הבעיטה החופשית, בטח בהתחשב בכך שבבעיטה עצמה לא חלה נסיגה (עד לפני שנתיים בערך)

כמה מילים על פאריס נגד נאפולי:

  • קודם כל, מפגש אקסים: קרלו אנצ’לוטי נגד פאריס סן-ז’רמן אותה הביא לשמינית הגמר נגד בארסה ב-2012/13 והודח בשערי חוץ, והסיפור הגדול הוא שגם אדינסון קאבני פוגש את האקסית, הוא ונאפולי היו סיפור אהבה. הוא אשכרה לא ירד מ-33 שערים בעונה שם וכבש 78 שערים ב-104 משחקי ליגה
  • המצב בבית: נאפולי שעלולה עוד להתחרט על התיקו במחזור הפתיחה נגד הכוכב האדום בלגראד, מובילה את הבית עם 4 נק’ כאשר ליברפול ופאריס עם 3 כ"א. במחזור הקודם שער הניצחון של נאפולי ברגע האחרון מול ליברפול היה קריטי. בבית הנהדר הזה כל משחק הוא חגיגה ותמיד יש מפגש ענק.
  • בנוסף, הופעה מס’ 50 בצ’מפיונס-ליג לניימאר ובמארקה כמו במארקה החלו עם ההשוואות לגבי כריסטיאנו ומסי - מה הם עשו בליגת האלופות עד לנקודה הזו.

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

כפי שאתם רואים, כריסטיאנו נכנס לעניינים בצ’מפיונס באמת רק בעונתו הרביעית במנצ’סטר יונייטד. המספרים של ניימאר מאוד דומים לאלה של מסי. לניימאר שכבש 30 שערים בצ’מפיונס, חסר שער אחד כדי להשתוות לריבאלדו בתור השחקן הברזילאי עם הכי הרבה גולים במפעל. כרגע הוא בשיוויון עם קאקא.

פוטבול ליקס חושפים שסרחיו ראמוס נכשל בבדיקת סמים לפני הגמר ב2017 ואופ"א חיפתה והסתירה את הממצאים. הכל כמובן לכאורה.

https://twitter.com/GFFN/status/1066018785105203200

הסיכום שלי לאירועי אמש::

קסיאס ב-1/8 הגמר(הפורמט החדש החל ב-2003/04) - 2004/05-2014/15, 2017/18 ו-2018/19. עבורי הוא נקודת האור בבית המיותר ההוא, בית ברמה של הליגה האירופית. משנתי לגבי המשחקים, מהקל אל הכבד:

אוי הרקורד. מונאקו בשנה שעברה: 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים, יחס שערים 6:16 - בבית לא קשה| השנה: נקודה אחת ו-4 הפסדים, יחס שערים 2:12. שנתיים ברציפות בלי ניצחון בליגת האלופות? אוי, הבושה.
עניין של מיקום? בורוסיה דורטמונד עלולה להצטער על התיקו הלא צפוי אתמול. היא פירקה את אתלטיקו 4:0 והשיגה מקדמה אדירה בקרב על המקום הראשון הרי זה נלקח בחשבון שהיא תפסיד בספרד. התיקו אתמול יגרור אותה להגרלה קשה יותר, ייתכן.

דרמה? הניצחון של טוטנהאם אתמול על אינטר שומר אותה בתמונה, היא בכושר מעולה וראינו את זה נגד צ’לסי. מצד שני, במחזור הסיום היא תצא לקאמפ-נואו, וזה קשה, גם אם בארסה עלתה(הזדמנות לדמבלה, מאלקום ואחרים), בעוד אינטר תארח את איינדהובן. אגב, משהו לגבי ההולנדיות: אין ספק שפ.ס.וו בלתי ניתנת לעצירה בזירה המקומית ובמשחק נגד איקס היא הייתה טובה ממנה. מצד שני, אייקס באירופה נפלאה, ברור שאלה לא אותן הגרלות אבל מרגיש לי שאייקס הייתה עושה חיים קצת יותר קשים ליריבות.

סופר-דרמה. בואו נראה את החדים מביניכם, במצב של שיוויון נק’ במחזור האחרון - נאפולי מפסידה באנפילד ופאריס ‘בשביל הספורט’ יוצאת בתיקו עם הכוכב האדום - מי עפה הביתה? בגדול, המשחק המרכזי איכזב לדעתי. פאריס שיחקה 20 דקות, ליברפול אפילו זה לא, להוציא שליטה לא רלוונטית בכדור. נקודת האור מבחינתי היא בופון בשער, לא שהוא עשה משהו, אבל כיף לראות אותו במשחקים האלה, ודני אלבס חזר, והמוטיבציה של ניימאר שהיא עניין לא שכיח.
בשלושת משחקי החוץ שלה, ליברפול עם כמעט 0 כדורגל, ללא נקודות ועם שער חוץ אחד - מפנדל. וזה רע מאוד. ועדיין אם לא השטויות מול הכוכב האדום - זה היה בידיים שלה. אני מאוד התאכזבתי, למרות שהחילופים של קלופ היו מענייניים. סאלאח היה הכי פחות מסוכן מבין שחקני החלק הקדמי. זה היה המשחק הכי קל של פאריס נגד קבוצה גדולה, בהשוואה לריאל ובארסה בשנים האחרונות ואפילו נגד נאפולי. אמנם טיאגו סילבה ומרקיניוס שיחקו עם הרבה לב ותשוקה והיו בולטים, אבל שחקני ההתקפה של ליברפול כלל לא איתגרו אותם.
אמבפה בלט בחולשתו, ו-וראטי הציג את עצמו כמו תמיד - הוא יכול לכדרר על מטר, להסתכן בחוסר אחריות ועדיין לעבור 3 שחקנים, יש לו יכולת מסירה, לא מפסיק לרוץ. ועדיין הוא מאבד כדורים, ספג צהוב שטותי והיה חייב להיות מורחק. בגדול, הכדורגל של פאריס לא מספיק טוב. הם ניסו מהר מדיי לשלוח כדורי עומק. די-מאריה טוב אבל זה אלתור באמצע וזה לא יספיק בהמשך. טוכל יכול ליהנות מהמצב בינתיים.

תמונת היום, ניימאר ואמבפה חוגגים בתנועת “מעיפים שטרות”:

בטח השיח’ גאה.