מונדיאל 2022- הדיון המלא, כל העיניים לקטאר

איכס איזו נבחרת מגעילה עושים הצגות ברחבת העונשין.

מרוקו מפרקים כל דבר שזז, בטח אם קוראים לו “אמבפה”, אבל השד הצרפתי באמת ש…לא ממש מאיים. לפחות ב-150 הדקות האחרונות. הם עדיין יכולים, ועושים, גולים מכלום. אבל פחות מפחידים ממה שעשו, ועשיתי, מהם.

חוץ מזה, אני לא מבין מה מתלהבים כל כך מגברדיול, בזמן שגריזמן ממצב את עצמו כבלם הטוב בעולם.
ועכשיו ברצינות - חוץ מלהיות בשער, הוא עושה הכל בטורניר הזה. הכל. אם הוא נפצע, זה יותר גרוע לצרפת מאשר אם אמבפה מושבת.

6 לייקים

רחמים על בעלי העסקים בפאריז. הולך להיות להם לילה קשה.

https://twitter.com/i/status/1603117129917763591

וללא שום הפתעה

לייק 1

לפחות הם לא נאיביים מספיק לחשוב שזה יעבור להם חלק. מה שקרה בספרד הייתה הזיה.

אם אני צ’ולו, הדבר הראשון שאני עושה כשחוזרים להתאמן, זה להציב את גריזמן באופן קבוע כקשר 50-50 שאלתטיקו לא ידעה שהיא צריכה.

לגבי צרפת - היא אכן תלויה מאוד בגריזמן, אבל גם אם נטרלת אותו, אתה עלול לקבל את השער מכל מיני מקומות אחרים - מאמבפה כמובן, מז’ירו, או בטעות אפילו מהשחקן הכי מוכשר (אך מטומטם) של ברצלונה. זה בניגוד לארגנטינה, שאם סגרת את מסי, נטרלת את כל הנבחרת. אם כי לסגור את מסי, כמובן, זאת משימה הרבה הרבה יותר מורכבת מלסגור את גריזמן, בייחוד בכושר הנוכחי שלו. וואן-חאל ‘אנחנו יודעים איך לסגור את מסי’ יוכל לספר לנו הרבה על זה.

אז זהו זה. קיבלנו את הגמר הראוי ביותר, שהקטארים כמובן לא ראויים לו.
למעשה, קיבלנו את המשחק הטוב ביותר של מונדיאל 2018, בגמר של 2022. אי אפשר כבר לחכות.

3 לייקים

אתה עלול לקבל שער ממקומות אחרים, אבל בהיעדר גריזמן לצרפת יש גם יותר סיכוי לספוג, ויותר שערים. כמות הכיסויים, התיקולים, החילוצים והסגירות של גריזמן במשחק הזה, נטו בתוך רחבת ה-16 וברדיוס ממש קרוב אליה, היא משהו מטורף. בטח ביחס לזה שהשמועה אומרת שהוא בכלל שחקן התקפה.
אבל זה משהו שמול נבחרת קטלנית יותר, לפחות התקפית, לא בטוח שיספיק.

אמבפה זה נחמד, אבל גריזמן הוא השחקן הכי טוב של צרפת בטורניר הזה, ולא משנה מה יהיה בגמר.

לייק 1

מרוקו עם דקות אחרונות מאוד מרשימות, היו קרובים להלחיץ את צרפת.

ארגנטינה הרשימה אותי יותר בחצאי הגמר, אני מהמר עליה בגמר.

אנשים פה גורמים לי לחשוב שארגנטינה היא נבחרת ממש מפחידה וצרפת היא איזה הפתעה נחמדה.
ב 10/11 עמדות צרפת יותר טובה מארגנטינה.

5 לייקים

אם אני דידייה דשאן אני לא נרדם בלילה לקראת הגמר הזה שיהיה גמר מטורף זה ברור לטורניר די בינוני ואפל לדעתי מבחינת הכדורגל. אם לפני הטורניר הייתי אומר שזה לא כוחות - אז ארגנטינה הלכה והשתפרה וצברה ביטחון וליאו מסי אחד כמובן. צרפת בכל משחק נותנת את המינימום ומגיעים נגדה למצבים, גם היום לא היה חסר הרבה שהיא תספוג. אפשר לשחק פאסיבי אבל זה פשע להיות כלכך נסוג. מסי יעניש על כל טעות.

בערך בדקה ה-50 הראו את הסטטיסטיקה ומרוקו מסרה 300 מסירות וצרפת קצת מעל 200, זה היה די מביך. וזה קורה ביום בו הגיע שער מהיר מאוד, מהיר ממה שציפו, מה שאמור להוריד לחץ. כן אז אוליבייה ז’ירו הסתדר שם עם הבלם במהלך אחד ובעט לקורה והיה עוד מצב אבל זה לא מספיק. אנטואן גריזמן ממשיך להרשים בצרפת, הוא היה מגן ימני, בלם, קשר אחורי, קשר התקפי, כמעט כל עמדה, נכס לנבחרת בעוד היתר די הרסו לו. אם היה משחק ככה באתלטיקו מדריד אולי הם היו בתמונת האליפות גם. לא האמנתי שהוא עוד מסוגל לזה. אורליאן טשואמני בכל משחק באמת מפשל שם בשליש הזה ומאבד כדור בצורה חסרת אחריות. תיאו הרננדס הכריע והגנתית לדעתי כן היה בסדר בטח כשאין לו עזרה ומשחקים מולו אשרף חכימי (בינוני) וחכים זייך (להטוטן). קיליאן אמבפה צריך להתעורר אלא אם כן הוא שמר את עצמו לגמר.

מישהו כתב פה ‘לשתק את מסי’ - מה זה אומר? הוא יכול לאבד 39 כדורים ובפעם ה-40 הוא ישאיר כדור לבד מול השוער או יבקיע בעצמו בשנייה אחת כמו בשלב הבתים. זו משימה קשה.

לייק 1

לא רציתי לזהם את דיון המשחק עד עכשיו בעיסוק בדברים האלה, אבל זה פשוט מטורף.

יש פה אוכלוסיה שלמה, שכולם חוששים מראש מההתפרעויות שלהם, ולכולם ברור מראש שההתפרעויות האלו יגיעו לא משנה מה תהיה התוצאה של המשחק - ניצחון או הפסד. ויותר מזה - ההתפרעויות האלה צפויות להגיע על אדמת צרפת, מצד אזרחים מקומיים לכאורה, שאמורים לעשות כל מאמץ אפשרי להיטמע במדינה המערבית שהסכימה בטובה לקבל אותם. לא יודע, אצל היהודים על הרבה פחות מזה נהגו לומר ‘נאמנות כפולה’.
ועם כל זה, אף-אחד עדיין לא מוכן לקרוא לילד בשמו. הניוון של המערב מעולם לא היה ברור יותר.

12 לייקים

או אולי תופסים זאת כחולגניות נוסח אנגליה (פה יש הגירה כהבדל)

ונראה שהיה אצלם התייחסות לאלימות ואף לסוציולוגיה:

"
In places, celebrations turned to street battles involving young Morocco fans and police.

"Some of the pictures were taken on Boulevard Lemonnier, where Ines and Chaimae are standing.

“They’ve damaged our reputation; that was way out of place; this is not how we celebrate!”

Right-wing politicians across Europe were quick to spread pictures of the clashes and the resulting damage, suggesting it was a sign of failed integration.

In Spain, where most Moroccans are first-generation migrants, the partying passed off peacefully, even after Morocco beat Spain on penalties last Tuesday"

איני יודע מהו הדיון הפנימי במדינות אלה והייתי נזהר מסיסמאות כחוצן.

לא אתפלא אם עצם העובדה ש-14 מ-26 שחקני מרוקו במונדיאל לא נולדו שם {(חצויים: נולדו בצרפת, הלב במרוקו - אז בעד מי הם עכשיו?)} (יחד עם היותה מדינה ערבית או מוסלמית ) השפיעה על אופן היחס לקבוצה באפריקה או באירופה. אפילו בסהרה המערבית (6). זהו אחוז השחקנים גבוה ביותר במונדיאל (זה בדם: נבחרת מרוקו הופכת את ההגירה לגאווה אדירה).

דרך אגב , ההכנות באליזה כנראה השתלמו ונימנעה האלימות (אך לא בבריסל Belgian police arrest 100 soccer fans after Morocco defeat – DW – 12/15/2022)

לייק 1

צרפת ניצחה אמש בהילוך שני.
בלי לעשות כמעט כלום על המגרש הם הוכיחו שיש להם התקפה קטלנית ושהם לא צריכים הרבה בשביל לכבוש. הם נתנו למרוקו ״מהמנה שלהם״ והשאירו להם לרדוף אחרי התוצאה כבר מהדקה החמישית. המרוקאים ירקו דם על המגרש, אבל זה לא היה כוחות. אין להם רגל מסיימת כמו של צרפת והצרפתים ידעו את זה ונתנו למרוקאים לשחק לידיים שלהם. בסוף המשחק המרוקאים נפלו מהרגליים והצרפתים נראו רעננים ומוכנים לגמר.

דשאן בחר טקטיקה שמרדימה את כל האחרים. דווקא הוא עצמו יכול לישון טוב לפני הגמר, אחרי התצוגה של אתמול קל לחשוב שצרפת לא ביכולת טובה מספיק לגמר הזה. אני מאוד מקווה שסקאלוני ראה היטב את הבדלי הכוחות בין הנבחרות ולא יגיע זחוח לגמר. הצרפתים בפירוש לא התאמצו, וביום ראשון זו כבר תהיה אופרה אחרת לגמרי. מול הארגנטינאים, הם לא יתנו את הכדור ויסתגרו מאחורה.

הולך להיות גמר קטלני.
לא יכול כבר לחכות…

5 לייקים

אחד הפוסטים פוצל לנושא חדש: מודניאל 2022 :: סיכום

באמת הטורניר שהכי נהנתי בו. שנים שלא התרגשתי ככה מכדורגל. בכדורגל נבחרות כמעט ואין שכירי חרב וזה משמעותי בשבילי. אני חושב שזה היה בול בטעם הטוב, לא ארוך מדיי ולא קצר מדיי.

עכשיו כל האלה מהעבודה שמרגישים בעניינים כי הם “מכירים” את במבמפה יפסיקו לדבר על כדורגל וככה לחץ הדם שלי יסתדר, אז אני שמח שהטורניר נגמר וחוזרים לשגרה.

3 לייקים

אחד הפוסטים אוחד לנושא קיים: מונדיאל 2022 :: סיכום

בדיוק בנו ליד הבית שלי מגרש כדורגל נחמד, עם דשא סינטטי ירוק-ירוק.

הבן שלי בן ה-6 ראה את זה, התלהב, ואמר: “אני הולך להשיג הרבה הרבה כסף כדי שהמונדיאל הבא יהיה פה במגרש.”

אמרתי לו, מגחך קצת: “למי תביא את כל הכסף שתאסוף?”

אז הוא הסתכל עליי בעיניים גדולות, כאילו אני קצת מטומטם שאני לא יודע את התשובה בעצמי, וענה:
“לקטאר.”

7 לייקים

תשמע הוא לא טועה

3 לייקים

איזה מיקס מוזר של מצחיק ועצוב…
פעם אחרונה שהרגשתי ככה היה כשראיתי את אחותי הקטנה רוקדת מול הטיקטוק שלה.

3 לייקים

וואי אחי זה נורא. אני משתתף בצערך.

השיגו בדיוק את מה שרצו.

2 לייקים

בדיוק מה שאישתי חושבת, קטאר לקחו שוחד!!!
לך תסביר לה מי זה אינפנטינו ומי לקח שוחד ומי נתן שוחד.

העיקר בפייסבוק כתוב שמסי בוגד על ימין ועל שמאל, ברצלונה נתנה שוחד לשופטים ומורידים אותה ליגה, וכריסטיאנו הכי טוב בעולם כי הוא מרוויח 200 מיליון בשנה.