דיון הטקטיקה: 'הפרויקט השלישי' ומערך היהלום

ראיתי מה אמר הוא התייחס ספציפית למשחק מול סיטי ומה נדרש ממנו שם, הוא אמר מספר פעמים שקרלו פתח את המחשבה שלו לשחק הרבה יותר קדמי וכחלק מההתקפה, מעדיף כנראה כמספר 10 ולא false 9.

הוא אמר שהוא שונא לשחק את ה9 המזוייף הזה כמו שהוא שיחק מול סיטי… זה לא שרק במשחק הזה הוא שנא אותו. סתם הביא אותו בתור דוגמה.

ואגב לא צריך שהוא יגיד את זה כדי להבין שהוא מוגבל שם, כשהוא משחק באגף שמאל או בתור חלוץ הוא פשוט שחקן אחר שפשוט הרבה פחות טוב. הוא צריך לשחק במרכז כשיש שחקני התקפה מלפניו. ככה הוא יכול להגיע עם הפנים לשער ולהפתיע עם התנועה שלו, ככה יש לו הרבה יותר אפשרויות לנצל את היכולות שלו על שטח קטן. אין לו משחק גב טוב ובדיוק את זה הוא נדרש לשחק לא מעט, בעיקר במחצית השניה של העונה.

לייק 1

בלינגהאם חופשי מאחרי ההתקפה זה התגלמות הכדורגל. חבל על כל החודשים שקרלו תפקד אותו קדימה מדיי ונתן לו להילחם על שטח, אבל אני מקווה שעם הצירוף של אמבפה אנחנו נוכל לראות אותו בדיוק בתפקיד שהוא ממלא עכשיו במדי אנגליה. הוא פשוט בליגה אחרת כשהוא משחק חופשי. הוא יכול לרדת לאחור ולהתחיל התקפות, להצטרף כטריילר להתקפה, ליצור עומסים בנקודות קריטיות. עם העזיבה של קרוס אני לא רואה שום סיבה שלא נשחק עם דאבל פיבוט של טשואמני ופדה, ג’וד לפניהם, ושלושה שחקני התקפה מקדימה. אוי זה יכול להיראות כל כך טוב.

לייק 1

בלינגהאם משחק היום 50/50 שמאלי, התפקיד הישן של קרוס(והישן של בלינגהאם בדורטמונד), ארנולד 50/50 מהצד השני ורייס אחורי, איך שזה נראה כרגע ואיך בלינגהאם נראה היום חושב שעדיף לשחק ככה גם בריאל ושפדה יהיה ה 50/50 בצד השני עם קשר אחורי אחד.

ובנתיים סאות’גייט מוכיח שוב שמאמן בינוני יכול לקחת סגל מדהים ולהוציא כדורגל שבלוני ומשעמם.

2 לייקים

הוא ב -10. בהגנה הם לפעמים מגנים 442 קווים וזה בדרך כלל פודן או הוא שלוחצים ליד קיין.

בכל מקרה בלינגהאם זה שחקן שהוא פוסט עידן העמדות. הציורים האלה של המערכים לא מספרים את הסיפור שלו

תגידו, אין תרד ליורו?

בול. הוא שיחק חופשי ובאופן טבעי נטה יותר שמאלה כי שם הוא מרגיש הכי בנוח. אבל הוא היה על כל המגרש ועשה כל הזמן תנועה בין הקווים, עלה וירד והתפקיד שלו לא היה מוגדר.

ויש תרד ליורו פה

הוא ממש לא היה 10 היום, הוא שיחק קשר בצד שמאל בשלישיית קישור, וכמו כל שלישייה כזאת אחד משני הקדמיים משחק יותר לעומק והשני קצת יותר אחורה, כמו שאנייסטה יותר קדימה וצ’אבי קצת יותר מאחורה או קרוס קצת מאחורה ומודריץ’ מצטרף יותר קדימה.
לג’וד יש יכולת הצטרפות מקו שני ויכולת הבקעה שעולה בלפחות רמה אחת ממה שהיה לאנייסטה ומודריץ’ לכן הוא מצטרף לרחבה הרבה יותר מהם, אבל עמדת המוצא שלו קשר בצד שמאל.
ברגעים שפודן חזר אחורה כדי לגעת בכדור ג’וד נכנס יותר לעומק.

האנגלים הגנו 433 קלאסי, סאות’גייט לא יקח שום סיכון.

טיטי בחייאת טיטי מה ההבדל בין קשר 5050 שמצטרף הרבה לרחבה ובין קשר חופשי שעושה הגנה? איך מבדילים ביניהם? קשר 5050 שנכנס לרחבה באופן קבוע הוא בעצם קשר 5050? ההגדרות האלה כבר לא רלוונטיות וזה סתם עניין של פרשנות והגדרות.

היו פעמים היום שהוא בא לקבל כדור מהבלמים, היו פעמים שהוא עמד ליד קיין ועשה תנועה בין הקווים, היו פעמים שהוא רץ לעומק. היום באמת הוא לא היה מוגבל בתפקוד שלו. תקרא לזה 5050 חופשי או איך שלא תקרא לזה, אבל ככה הוא צריך לשחק.

קודם כל במחויבות הגנתית על איזור מסויים שהוא אמון עליו, כשהאנגלים מגינים הם יודעים ובונים על ג’וד שיסגור שטח שהוא מוגדר וידוע.
התקפית כשהאנגלים מניעים כדור מאחורה ג’וד יבוא לאיזור שלו ויקבל שם את הכדור ויניע אותו כפי שתורגל.

בלינגהאם היום לא הצטרף הרבה לרחבה כמו שחקן קישור התקפי חופשי מאילוצים טקטיים.

קשר התקפי או חופשי כבר כמעט ולא קיים בכדורגל המודרני ובמשחקים שג’וד שיחק את התפקיד הזה בריאל הוא נראה די אומלל, היום חזר לתפקיד המקורי שלו מדורטמונד ואני מאוד מקווה שגם בריאל ישחק באותו תפקיד, זאת למרות מחצית שנייה דיי חלשה שלו היום.

עדיין, כל ההבדל הוא בהגדרה בלבד. כל הטייטלים האלה לא אומרים יותר מדיי. יכול להיות לך שני קשרים, לשניהם תקרא 5050, והם יעשו דברים אחרים לגמרי (פדה וקרוס למשל), זה סתם עניין של טייטל. למה שבלינגהאם עשה היום, בכך שהוא יכל לנוע קדימה ואחורה איך שבא לו ויכל לעשות תנועה בין הקווים או לבוא ולקבל כדור לרגל והיה על כל המגרש, אני (ולא רק אני כמובן) קורא קשר חופשי. אתה רוצה לקרוא לזה 5050? אז תקרא לזה 5050.

השיטה הכי פשוטה כדי לבדוק את העמדה של ג’וד זה לראות איפה הוא היה כשאנגליה הגנה, איפה הוא עמד ואיזה שטח הוא סגר, אנגליה הגנה 433 כשרייס אחורי ארנולד וג’וד בשני הצדדים שלו כשיוצרים v

תקרא לזה איך שאתה רוצה.

לילה טוב :heart:

כשהם הגנו הוא לחלוטין היה מאחור. אין קשר בין השניים. בדרך כלל גם הקיצוניים משתתפים בהגנה, זה לא אומר שהם מגנים. יש 4 מצבים עיקריים במשחק, הגנה, התקפה, מעבר מהגנה להתקפה, ומעבר מהתקפה להגנה. לכל שחקן יש תפקיד שונה בכל סיטואציה במשחק. מגן הוא לא רק מגן, קשר חופשי הוא לא רק קשר חופשי, קיצוני התקפי הוא לא רק קיצוני התקפי, זה תלוי סיטואציה. אם תוקפים במערך מסוים זה לא מחייב שגם מגנים באותו מערך. בקיצור, זה שהוא היה חלק מקו הגנה לא מעיד במאום על התפקוד שלו כשהקבוצה תקפה.

אז רק כדי להבהיר אם זה לא היה ברור, מה שדיברתי עליו נגע במצבים בהם אנגליה הייתה עם הכדור. לא כשהם הגנו, ולא כשהם היו בטרנזישן.

לילה דבש

טיטי זה לא נכון לפי כל מקום שמציג את המערך שהיה במשחק הזה.
התקפית בלינגהאם היה קדימה יותר הן מרייס והן מטרנט ולכן שיחק ב-10, מה גם שזה מספר של מה שמכונה ‘שחקן חופשי’ וזה בדיוק מה שהוא. כלומר - עמדה דומה מאד למה שהוא משחק אצלנו.

הגנתית לפעמים היה קו 5 ולפעמים 4 כשאחד לוחץ יותר קדימה ליד קיין. בדרך כלל ג’וד היה קדימה יותר גם כן.

בכל מקרה - סמנטיקה.

אני לא יודע מה מציגים ומה לא, מה שאני ראיתי היה 433 קלאסי עם v ברורה במרכז המגרש כשג’וד בצד שמאל של ה v.

לא ראיתי שחקן חופשי אלא תבנית ברורה שג’וד לפעמים יצא ממנה אבל שמר על התבנית, בניגוד למשל לגריזמן אתמול שכן היה די חופשי כשקאנטה וראביו היו סוג של דאבל פיבוט.

אני אישית שיניתי את דעתי ובמקום דאבל פיבוט או v הפוכה רוצה 433 קלאסי, אסור לנו לפספס חלק מהיכולות הפנטסטיות של בלינגהאם בהצבתו בראש משולש הפוך בקישור.

הנה מפת החום של בלינגהאם ואפשר לראות בבירור מה שיחק

ולהשוואה הנה מפת החום של אלכסנדר ארנולד הצד השני של אותו משולש

7 לייקים

טוב אז היורו רק חידד לי את המערך לשנה הבאה:
טיבו
מנדי יורו(?) רודיגר קרבחל
קמא׳/ צ׳ואמני
ג׳וד פדה
ויני אמבפה גולר

3 לייקים

רק פרט קטן: קרלו עדיין על הקווים.

גולר בחיים לא יפתח, ולא אתפלא אם מיליטאו יחזור לצידו של רודיגר או לא עלינו אלבה.

לייק 1

חוץ מזה שאני עדיין לא מאמין שג’וד יפתח בקישור… לא עם דון קרלו. אולי מדי פעם זה יקרה אבל לא חושב שבאופן קבוע, ובטח לא במשחקים הגדולים.

אני לרגע לא חושב שקרלו יעלה ככה. זה בעיניי ההרכב האידיאלי פשוט בשבילנו. באמצע - גוד מרגיש נוח בשמאל ופדה מרגיש נוח בימין, שניהם תורמים להגנה ולהתקפה, מוסר עבודה גבוה ולא עצלנים. זה נראה לי מתבקש. גולר נראה לי מתאים בימין כי כבר יש לנו שני סילונים בהתקפה, הוא ייתן את המרכיב היותר טכני, שיודע לשחק על שטח קטן ולהכניס קצת תחכום.

כמו שציינתם, זה לא יקרה.
לגבי מיליטאו - צריך באמת להיות עיוור בשביל לתת לו לפתוח העונה. הוא נראה כמו שחקן עבר (ושמן יותר מהזארד).


Where do I sign?

3 לייקים

להביא אותו לריאל ! זה מאמן כדורגל.

כל הכדורגל במשפט אחד: ‘‘אני הכי שונא שאתם לא רוצים את הכדור’’