דיון ההעברות והפנטזיות ע"ש אחיה דסקל ז"ל :: יגיע בלם?

אם כבר את גונדואן הייתי מביא עכשיו שיהיה המבוגר האחראי בקישור,אבל זה לא ריאלי.
לא מבין איך הם מעזים לוותר על שחקן כזה ועוד בחינם.

3 לייקים

ועוד אחרי זה האתרי ספורט פה בארץ בלי בושה נותנים ״דיווחים״ על לאאו ב90 מליון, וזה עוד כשעדיין לא רשמו את אולמו

לפחות תחרטטו בהגיון

חשבתי שזה הפורום לפנטזיות של ריאל ולא של בארסה.
ולא נראה לי שבארץ ממציאים את הקשר בין בארסה לליאאו, חייב להיות משהו אמיתי ברקע.

הגיע בחינם, יש תקווה שהסיטי יקחו אותו מיידית אם זה חינם. לכן זה עובר יותר בקלות, גם אם לא רציונלי כלכלית. העיקר שילך מה שיותר מוקדם

לייק 1

גונדוהאן הוא פתרון מעולה לטווח הקצר, יש את מודריץ’ בשביל זה. עדיף לנסות ולראות איל הקבוצה מסתדרת עונה אחת עם הסגל הצעיר לפני שמחפשים שחקן בסגנון.

אכן -

לייק 1

אם לא היו מביאים את אולמו ב 60 מיליון (הרבה פחות טוב ועל אותה משבצת) אז לא היו ממהרים להיפטר ממנו ועוד בחינם.

@goldi היה השחקן הכי טוב של ברצלונה עונה שעברה ופפ עדיין מעוניין בו,לא הייתי מזלזל בו,שחקן אדיר,אין לי ספק שיעשה עונה מצויינת בסיטי.

3 לייקים

אני אחרון בלזלזל בגונדואן. רק ניסיתי לפרשן את התנהלות המחליטים בבארסה להם כרגע בוער לרשום את אולמו לליגה, ולכן לזרז הליכים הם הורידו את המחיר לאפס. הרי מה האלטרנטיבה- לנסות להוציא על העסקה כמה מיליונים שיעכבו את הביצוע, כי בסוף יתפשרו על הרבה פחות, אבל ייגררו עם הרישום של אולמו (ויש עוד 3 משחקים עד תום החלון)?

לפי פבריציו, העברה בחינם היה תנאי הכרחי עבור סיטי. גם להם יש צרות של פייר פליי.
בארסה הייתה מעדיפה למכור אותו לסעודים, אבל לא עמדה נגד הרצון של השחקן לחזור לסיטי.
הוא נהג בג’נטלמניות כלפיי המועדון, ולא דרש חלק מהשכר שהיה אמור להרוויח ב 2 העונות הבאות, אז נתנו לו ללכת לאן שהוא רצה בתנאים של סיטי.

ככל שאני חושב על זה יותר אני מוצא פחות ופחות סיבות להשאיר את רודריגו.

  • הזדמנות למכור אותו במחיר מנופח, שלא בטוח תחזור.
  • יחסוך צרות בחדר ההלבשה
  • ברהים וגולר יקבלו יותר דקות
  • אולי נוכל לשחק באותו מערך כמו שנה שעברה.

זה לא כזה פשוט למכור שחקן כמו רודריגו- זה לא שמציבים אותו ברשימת ההעברות ומחכים להצעה של פריז. אני מניח שברגע שיציעו עליו סכום “נכון” (120-150~M אירו) יראו לו את הדרך החוצה.

לשמחתנו, יש הרבה קבוצות עשירות שיכולות להנות ממנו. סיטי, ארסנל, יונייטד, פ.ס.ז, ליברפול, כולן יכולות להעזר בשחקן קו שמאל וורלד קלאס. כולם חוץ מריאל, בערך.

השאלה הגדולה הראשונה - האם הוא רוצה ללכת. הוא מראה שהוא אוהב את הקבוצה.
השאלה הגדולה השניה - האם קבוצה רוצה בצעד הזה. לא נראה לי שבקבוצה מוכנים אפילו לחשוב על זה.
אם יתחילו רוטציות ארוכות בהן הוא משחק מעט, זו יכולה להיות התחלה של תהליך.
גם אני חושב שזה צעד נכון (בשקלול של כלכלי ומקצועי).

פלורנטינו הוכיח כבר יותר מפעם אחת שהוא שמרן לא קטן. כלומר, כל עוד הדברים עובדים - וכמעט לכל הדעות שני דאבלים ב-3 שנים עונה על ההגדרה של ‘הדברים עובדים’ - הוא לא שש לשנות. בכלל.

עם כל הבעיות והמגבלות של רודריגו, שכולנו מכירים כאן מצויין, בסופו של דבר הוא מביא מספרים לא רעים בכלל, ושותף משמעותי להצלחה שלנו בשנים האחרונות. לא סתם לאנשים כאן, עם כל התלונות כלפיו, ברור שאם הוא אכן יימכר - זה יהיה בסכום של 120 מיליון לפחות.

עם כל הכבוד לבראהים (הפתעה נעימה מאוד ללא ספק, אבל לא קראק ולא ברמה של שחקן הרכב בריאל) ולגולר (לא בשל עדיין, ולדעתי גם לא יסיים כשחקן התקפה בלונג ראן), אם מוכרים את רודריגו, נהיה חייבים לקנות שחקן וורלד קלאס חדש להתקפה. וקניית שחקן חדש, מעבר לעלויות הישירות והנלוות היקרות - מלווה גם בלא מעט אי-וודאויות וחששות - שנאת נפשו של השמרן. בייחוד שמרן שנכווה בדיוק בזה בשנים האחרונות, מספר פעמים.
מבחינת פלורנטינו, ובצדק מסויים - רודריגו נמצא פה כאן ועכשיו, מוכשר מאוד, מחובר למועדון, ורסטילי, עובד יפה עם ויניסיוס, יכול למלא את כל אחד מהתפקידים בהתקפה (גם אם לא באותה רמה, כמובן), וידוע מה הוא מביא לשולחן (לטוב ולרע), ובעיקר כאמור - זה עובד. למעשה, לא זכור לי מקרה אחד שבו פלורנטינו מכר שחקן בקאליבר ובמעמד של רודריגו, אם לא כתוצאה מבקשה מפורשת של השחקן. הפעמים היחידות שפרז כן חיפש למכור שחקנים בקאליבר הזה היה כשהמקרה היה באמת כבר קטסטרופלי במיוחד (בייל, הזאר - בכל מקרה רחוק מאוד מהסטטאטוס של רודריגו) - אבל אז כמובן כבר אין להם שוק, וגם לשחקן עצמו שיושב על חוזה שמן לא משתלם לעזוב. מלכוד 22 של השמרן, אם תרצו.

רק כדי להבהיר - אני אישית מסכים עם הלך הרוח הכללי כאן בפורום שהדבר הנכון הוא למכור את רודריגו, לטובת כל הצדדים המעורבים (ריאל, רודריגו עצמו, הקבוצה שתזכה בו, בראהים וגולר, אפילו אנדריק). אבל אני לא רואה מצב שדבר כזה קורה, גם אם תגיע הצעה מכבודת, אלא אם רודריגו עצמו ידרוש את המעבר. מבאס קצת, אולי, מצד שני - עם (ההצלחה של) פלורנטינו קשה להתווכח.

2 לייקים

רודריגו לא קראק בעיניי. מבחינת כישרון גולמי אני לא חושב שהוא הרבה מעל ברהים אם בכלל.
הוא שחקן של 60-70 מיליון שנתן עונה יוצאת דופן ולכן “שווה” עכשיו 100 מיליון.

כנראה שאין עליו הצעה כרגע כמו שאמרו פה. זכורה לי התעניינות מצד פפ שלא ממש סובל ממחסור כספי, אבל יש את כל ענייני הפייר פליי של סיטי עכשיו ואולי זה משהו שמעכב הצעה.

לייק 1

טוב, אז פה אנחנו כבר חולקים באופן עמוק.

אם הוא היה משחק היום בליברפול או בבאיירן, היינו מתחננים שפלורנטינו יביא אותו אלינו (ובצדק). אפילו בשל היכולות שהוא מפגין בימין.

3 לייקים

זה מאוד נכון, ולכן לא ברור לי למה כ"כ ממהרים למכור את רודריגו כאן. אין לו אלטרנטיבה.

*אני לא בהכרח אומר שלא יהיה טוב למכור, אבל ההחלטיות הזאת תמוהה בעיני.

אני לא מסכים, בכלל.
בתור שחקן אגף שמאל אף אחד לא היה מתחנן אליו, גם כי ויניסיוס ואמבפה טובים ממנו משמעותית אבל בעיקר כי הוא שחקן שטוב בהכל ולא elite בשום דבר. עם כל הכבוד לקלאצ’יות שלו, בעונה הקודמת הוא היה שחקן הרכב לכל דבר ועניין, בחלק ניכר מהזמן בצד שמאל- ועדיין העמיד מספרים בינוניים.

בתור שחקן אגף ימין- זה סוג של עובד במשחקים עם שטחים, מתי שהוא יכול לרוץ עם הפנים לשער- אבל מול צפיפות הוא לא שווה שם הרבה. יש לו בדיוק טריק אחד שזו ההטייה שהוא עושה לפני הכניסה לרוחב לצורך הרמה, הוא לא הכי מהיר, והוא לא בועט בעוצמה (מה שהרבה פעמים עוזר לווינגרים שמשחקים בצד של הרגל החזקה שלהם, נגיד כמו הפצצות של בייל משמאל).

אני מעריך אותו ואני חושב שהוא לא הגיע (או יגיע) למלוא הפוטנציאל שלו אצלנו, אבל גם בתור שחקן הרכב במועדון גדול הוא לא יהיה איזה מכשף פנטזיונירי עם הכדור.

מה הרמה של שחקן הרכב בריאל מדריד? אם כבר, אני הייתי טוען ששחקן התקפה שממוסמר להרכב ומביא מעורבות ב20 ~ שערים בעונה הוא לא ברמת הרכב. הבדל ניכר בין רודריגו לדיאז שאחד יהיה ניתן למכור בסכום של מעל 100M וכנראה לא יהיה מוכן לספסל, בעוד שאחד שווה גרושים. הראשון פיתח מעמד של סטאר והשני מקבל בהבנה ספסולים. עוד טענה לטובת ברהים היא שהוא מביא תכונות שאין לנו בהרכב כרגע- שליטה קרובה בכדור, זריזות, שחקן קו שיודע להשתמש בשתי הרגליים ויכול גם להגביה וגם לחתוך למרכז.

האישיו עם רודריגו הוא קצת כמו תקדים בנזמה של פעם- כולם חושבים שהוא יהיה שחקן 12-13 מצוין, כולם מעריכים אותו אבל כל עוד הוא במדריד הוא יהיה שחקן הרכב, וההרכב איתו לא אידיאלי לרוב המשחקים.

*למען הסר ספק אני לא חושב שברהים שחקן טוב מרודריגו, אלא שאין לנו עתיד עם הבריזלאי לצד אמבפה ו-ויני.

2 לייקים

הדלפ (כנראה) שלי היא שברהים > רודריגו.

אני לא חושב שמישהו מהם הוא קראק ברמת האמבפה-ויניסיוס, אבל בטיר 2 ברהים מעל רודריגו מבחינתי. רודריגו שחקן מגוון יותר, אבל כפי שנאמר כבר הוא לא טופ בשום דבר שהוא עושה, ברהים הוא סוג של תמונת מראה, הוא טופ בכמה תכונות ספציפיות (בעיקר שליטה בשטח קטן, שתי רגליים, זריזות) ונע בין טוב לבינוני בשאר. העניין הוא שמה שברהים יכול לתת בשני מהלכים עם התכונות האלה זה גיים ציינג’ר, בפרט בליגה הספרדית הצפופה ועוד יותר בפרט בריאל מדריד נגדה מצופפים אפילו יותר.

שורה תחתונה אני הייתי מעדיף את ברהים על רודריגו בנקודות בכל מקרה, אבל בסיטואציה הנוכחית זה לדעתי כבר יותר מתקרב לנוק אאוט. עוד מאותו הדבר או נשק נוסף?

12 לייקים

כן אבל אני לא רואה שום סיבה הגיונית למכור את רודריגו כי מאה מיליון יורו זה כסף קטן בימים אלה וזה לא שמנצ’סטר סיטי תיאורטית תציע עליו סכום כמו שבסעודיה הציעו על ויניסיוס ג’וניור. כרגע ההתקפה שלנו מלאה וטובה וכולם בריאים טפו-טפו-טפו, נניח שגם את ג’וד בלינגהאם אפשר לספור אולי לעת צרה. אבל עכשיו לרדת לחמישה שחקנים על שלוש עמדות בעונה של 70 משחקים זה כבר לא סקסי. אנחנו לא צריכים כסף.

אני חושב שלזכותו של רודריגו עדיין עומדים הגולים שלו ברגעי ההכרעה גם אם זה בעיקר מהספסל ב-2021/22. הוולה נגד צ’לסי שהוא היחיד בסגל שהיה כובש ככה למעט קארים בנזמה בעונה הספציפית הזו שהכל הלך (או גארת’ בייל של פעם) וכדומה. הלוואי שברהים דיאס ימשיך כמו בעונה שעברה, הוא באמת שחקן נהדר וגם בריא. לדעתי גם הוא וגם רודריגו מגרדים את הטופ אבל לא שם. מה שכן אני לא מצליח להבין את מי שזורק את ארדה גולר להרכב לפני ברהים, הרי גולר הולך ימינה על אוטומט לדעתי והוא לא באמתע באמצע.

ברהים>>ארדה גולר
ברהים כרגע>>רודריגו
“בסיכום” ברהים=רודריגו

היו ידיעות אמינות שהעונה הזאת תהיה מבחן הדדי של רודריגו והמועדון. אני מאמין שאם זה זה אז הוא ישאר ואם לא אז נעשה עליו קופה יפה ונמשיך הלאה.

לדעתי כשהוא בכושר טוב הוא מעולה, כשהוא בכושר לא טוב אז כל שחקן עדיף עליו. כרגע הוא בכושר טוב, והשימוש בברהים כאחד שמרסק הגנות כשהמשחק מתקרב לסיום והיריבה כבר לא נושמת נשמע לי רעיון נהדר.