הקרב על הכל: מפסידים 2:1 בקלאסיקו בברנבאו במחזור ה-30 (מינגסה)

אגב, סתם בשביל הפרוטוקול - בקישור שהבאת פרשן השיפוט של המארקה דווקא הצדיק את השופט.

בכל אופן, יותר מדי פנדלים מתחילת השנה “נעלמים” (כמו היד של פליפה בדרבי) וזה נראה לנו מוזר. איטורלדה גונסאלס, שופט העבר, טען לאחרונה שבינואר הגיעו הנחיות חדשות. מאמין שפשוט לא שמענו עליהן ובגלל זה יש יותר מדי מחלוקות.

לגבי הפנדל, השופט החליט משהו בתמיכת הVAR (גם אם לא היה טקס של הליכה למסך) ואני הולך איתו.

לגבי תוספת הזמן, לא הגיוני 4 דקות תוספת זמן למשחק כזה. גם אם היו 10 דקות תוספת זמן ושתי הקבוצות היו מתמסרות בינהן, היה אירוע שלקח כמה דקות, ועוד מצד השופט - ונגיד מורידים אותו, אתם חושבים ששאר העיכובים במשחק היו שווים דקה-2?

3 לייקים

11 פוסטים פוצלו לנושא חדש: השופט בן זונה :: על שופטים, VAR, החלטות ומה שביניהן

אחד הפוסטים אוחד לנושא קיים: השופט בן זונה :: על שופטים, VAR, החלטות ומה שביניהן

מחזיר לפה את ההודעה שלי על המשחק שעברה בטעות לדיון השיפוט (הלגמרי נחוץ…)

הגול של מינגווסה היה מצחיק מאוד.
נראה לי שהכדור פגע לו באמצע השוק, כל התנועה שלו הייתה נלעגת ומגושמת, הפרצוף שלו היה כמו של מישהו שמשחק בפלייסטיישן ומאמין שאם הוא יתאמץ מספיק עם הפנים הוא יצליח לסחוט מהשלט קצת יותר, והופ כדור ברשת.

עם כל כמה שויניסיוס חגג על האיטיות שלו, איך אפשר שלא להתאהב בשחקן נשמה הזה?

אגב, לגבי המאצ׳אפ מול ויניסיוס, פה הבעיה היא של קומאן שהיה צריך למצוא לזה פתרון טקטי מראש ולא תוך כדי משחק. הבלמים שלנו לא היו מספיק מהירים בשביל להתמודד עם המתפרצות של ריאל. לא היה טעם לנסות לחשוב שהם פתאום יהפכו למהירים יותר, אלא לשנות תפקוד מראש בשביל לא להכריח אותם לעמוד מול המבחן הזה עם התחלה כל כך נחותה שוב ושוב.

אבל אחזור לנקודה החשובה.
אני אוהב את אוסקר ומרוצה מאראוחו.
עם כל כמה שאני סובל מההגנה שלנו, אני הרבה פחות מיואש ממנה העונה.
ומאוד אני מייחל לכך שנביא עוד בלם ברמה בינלאומית, בשביל למנוע פאדיחות כמו אתמול.

2 לייקים

צהריים טובים,

הקבוצה הזאת לא בנויה עדיין למשחקים בסדר גודל הזה. אנחנו מורכבים משחקנים שלא שיחקו בכלל בליגה ראשונה כלשהי עד העונה הזאת או על מבוגרים מעבר לשיאם באופן מוחלט. באמת שעצם העובדה שאנחנו בכלל מדברים על דאבל ומתחרים עליו זה הישג נחמד ביחס לציפיות בתחילת השנה וקומאן גם ראוי לקרדיט על זה (ללא קשר שהוא רחוק מלהיות מאמן על, בטח בהשוואה לזידאן מהצד השני והגיע הזמן שפשוט נביא מאמן בסדר גודל הזה אם אנחנו רוצים לזכות בתארים הכי גדולים). לפתוח בקלאסיקו עם שני בלמים ששיחקו בעונה הקודמת בליגה השלישית וזה נראה לגיטימי לגמרי לאור הסגל אומר הכל.

ריאל, כמו כל קבוצה כמעט בטופ האירופאי, עולה עלינו בכל חוליה כמעט. חוליית ההגנה שלה טובה יותר, חוליית הקישור טובה יותר, מאמן טוב יותר בהרבה ויש להם חלוץ 9 אמיתי (שאצלם משום מה הוא עדיין נתפס כמאין בריתוויט אצל חלק מהאוהדים ולא כאחד החלוצים הטובים בעולם כפי שהוא). היתרון היחיד שלנו הוא כוכב על התקפי בדמות מסי, כשאנו רואים כבר תקופה בטח בגילו הנוכחי שהיתרון הזה בלבד כבר ממש לא מספיק במשחקים מהסוג הזה. אולי בשאר משחקי הליגה הנוחים יותר בהם בארסה דומיננטיתו לא נופלת בכל מאצ’ אפ חולייתי זה יתרון קטלני יותר מכל שאר החוליות המאוזנות של ריאל (שאלו רוב המשחקים בעונה וזו הסיבה שאנחנו עם אותו מספר נק בערך כמו זה של ריאל ומאז שמסי לקח את כדורי הנוגדי דכאון שלו ב-2021 אנחנו עושים הכי הרבה נק בליגה), אבל במשחקים מהסוג הזה היתרון הזה בלבד כבר ממש לא מספיק ומסי רק הולך ומזדקן מעונה לעונה.

מילה טובה רק על ההופעה במחצית השנייה. אני בטוח שבהפסקה כמעט כל אחד כאן הרגיש שזה הולך לכיוון השפלה היסטורית והקבוצה לא התפרקה מנטלית. זה גם משהו ביחס למה שהתרגלנו אליו בשנים האחרונות.

לגבי השיפוט, לדעתי לא היה שום פנדל. אבל אני שונא פנדלים ידוע ואני לא רואה הבדל בין האירוע הזה לבין הפנדל של לנגלה על ראמוס בסיבוב הקודם. לראות אוהדי מדריד שטענו אז שזה היה “100 אחוז פנדל” והיום שצריך לסגור את הכדורגל אם שורקים על דבר כזה, מה אני אגיד… עדיף שלא אגיד.

20 לייקים

2 פוסטים אוחדו לנושא קיים: השופט בן זונה :: על שופטים, VAR, החלטות ומה שביניהן

לדעתי האישית אתה צודק באבחנה אבל לא בסיבה.

אני טוען מתחילת העונה שהסגל שלכם הרבה יותר טוב מהקרדיט שהוא מקבל, אומנם לא להתחרות על הצ’מפיונס אבל מספיק בהחלט לליגת הפח הנוכחית.

בנוסף מסי הפתיע אותי מאוד העונה כשהצליח להוציא מעצמו 40% יותר ממה שציפיתי.

הבעיה שלכם לדעתי היא חד משמעית המאמן, יש לכם מאמן מאוד חלש, עם מאמן טוב שמבין בטקטיקה הייתם זוכים באליפות הזאת די בקלות לדעתי.
לא מדבר על מאמן ברמה של זידאן או סימאונה, מאמן טוב פלוס היה מביא אליפות.
החלק ההתקפי שלכם עדיין מהרמה הכי גבוהה, הקישור שלכם לא מנוהל נכון לא משתמשים בו נכון ומבוזבז לגמרי, ההגנה בעייתית מאוד אבל מאמן טוב היה מוצא שיטות לייצב אותה ולא להשאיר אותה מסננת.

בקיצור, מקווה שקומאן ישאר גם בעונה הבאה.

לאוהדי ברצלונה, הגמר גביע הולך להיות אש לדעתי, בילבאו מגיעה אחרי הפסד ליריבה השנואה שלה בגמר גביע ואתם אחרי הפסד כואב לנו, ששמה לכם עקב למאבק האליפות, מי באה יותר חמה לדעתכם והאם זה בכלל ישפיע על המשחק, הימור שלי בילבאו תבוא כמו כל משחק להפריע, להרביץ ולגרור אותכם למשחק שלהם ובזה הם הכי טובים, אני טישיץ הולך איתם

באיחור אבל לדעתי קצת התאהבת בנראטיב הממלכתי של המועדון שלך שמנסה להצטייר ככזה. בפועל, שום קשר בין לזה לבין המציאות, בדיוק כמו בארסה ומיתוס היותר ממועדון.

יש יותר מדי דוגמאות ויותר מדי תקדימים כדי לומר בבירור שזה אותו החרא, אבל בדיוק אותו החרא.

במה אתה חולק עליי? חוליית ההגנה שלנו טובה משלכם לדעתך או שחוליית הקישור שלנו טובה משלכם? או שיש לנו חלוץ 9 אמיתי טוב מבנזמה?

ברור שקומאן מאמן בינוני, אבל עם קבוצה כל כך צעירה ולא בשלה לרמות האלה זו גם לא באמת אשמתו.

את הליגה ככל הנראה היינו לוקחים במילא אם מסי היה לוקח כדורי דיכאון מהמחזור הראשון גם אם היינו מפסידים פעמיים לכם ולאתלטיקו. הוא מנצח בקלות ובעקביות מדי משחקים בהם בארסה לא נדרסת מול קבוצה חזקה יותר גם בגילו הנוכחי ואתם מתקשים באופן סדרתי במשחקים מהסוג הזה.

3 לייקים

זה קצת השוואה לא הוגנת שכשנוח אתה משווה בין פרט לפרט וכשנוח בין חוליות.
ההגנה שלנו טובה משלכם וגם הקישור, אך ההתקפה שלכם טובה משלנו פי כמה וכמה וגם בשער יש לכם יתרון (קל אבל יתרון, במיוחד במשחק הרגל).
בנוסף, מסי כשובר שיוויון הוא משהו מטורף. ההבדל בין מסי לאסנסיו גדול פי כמה מכל קרוס מול פדרי או נאצ׳ו מול אראוחו.

לא חושב שאנחנו קבוצה פחות טובה, אבל אם כבר השוואות אז השוואות הוגנות.
או חוליות או פרטים

3 לייקים

ההתקפה שלנו לא טובה יותר, מסי טוב יותר. ונכון, מסי גם בגילו הוא יתרון משמעותי אבל זה היתרון היחיד שלנו כפי שאמרתי בהודעה המקורית ובה טענתי שהיתרון הזה בלבד לא מחזיק מים במשחקים בסדר גודל הזה בעיניי. אם אתה חולק זכותך, המציאות מראה אחרת.

אני גם מעדיף את טר שטגן על קורטואה אבל זה לא יתרון קריטי כמו ההבדל בחוליות ההגנה, הקישור ומסי.

לייק 1

אתה מסתכל על שני משחקים טובים של ויני. בפועל לגריזמן יש יותר שערים ובישולים משיש לכל שחקני ההתקפה שלנו יחד. סגן מלך השערים שלנו העונה הוא קאסמירו.
ואני עושה פה השוואה כשאני מנקה את מסי ובנזמה שהם לא בדיוק שווי רמה.
אנחנו קבוצה בהחלט טובה יותר לטעמי, בעיקר בכושר טוב יותר, אבל אמירה של ריאל עם הגנה טובה יותר, קישור טוב יותר וחלוץ 9 טוב יותר גורמת לי לחשוב שאתה חושב שרק 2 שחקנים אצלכם נכנסים להרכב של ריאל.

בהחלט.

טר שטגן, גורדי אלבה ומסי השחקנים היחידים שנכנסים להרכב האידאלי של ריאל מדריד כיום מבחינתי.

הסגל שלכם גם הרבה יותר עמוק ויש לכם מאמן יותר טוב.

בסוף יש סיבה למה אתם מנצחים כמעט כל משחק גדול ואנחנו לא. יש גם סיבה למה אנחנו מנצחים יותר בקלות משחקים מול יריבות נחותות ואתם לא. רואים איפה היתרון של מסי בלבד משמעותי יותר ואיפה היתרונות של המאמן ושאר הסגל קריטיים יותר.

3 לייקים

אני חולק עלייך שמגיע קרדיט לקומאן והקביעה שהסגל שלכם לא מספיק טוב.

אין לכם חלוץ 9 אבל במקום יש לכם מסי, ואם נוריד מהמשוואה את הזאר ופאטי יש לכם חלק התקפי שבבירור יותר טוב משלנו, דמבלה זה שחקן מצויין שצריך לדעת להשתמש בו, לא סתם העדפתם אותו(טעות ענקית) על אמבפה, וגריזמן היה אחד מ 3 השחקנים הטובים בעולם רק שלשום.
נכון שהם לא מצליחים ונכון שהם כרגע פלופים גדולים אבל לא הגיוני ש 3 שחקנים שעלו מעל 100 מיליון יורו לא מצליחים(ספרתי גם את קוטיניו), לא הגיוני שזה באשמתם של השחקנים בלבד, אין מאמן שיודע להשתמש בהם, זידאן מוציא מים מהסלע של וניסיוס וקומאן בקושי מצליח לגרד 15 שערים משלישייה שאמורה לספק בקלות 35 שערים ומעלה לעונה, והם עוד משחקים ליד מסי !

הקישור אצלכם בכלל קטסטרופה, כל דקה של בוסקטס זה עילבון להיסטוריה הענקית של הבנאדם הזה, חייב לפרוש, את דה יונג המאמן הרס, מאחד הקשרים האחוריים הכי טובים בעולם הוא הפך לשחקן 50/50 נחמד ולא יותר שמתרוצץ עם פרצוף חמוץ, לא מבין את מה שקומאן עושה לפיאניץ’.
בגלל שיש קטסטרופה באמצע מסי חייב לעשות הרבה יותר, במקום שפדרי ופוץ’ ישחקו יותר יניעו את הכדור יתנו למסי מנוחה מהנעת הכדור ויפעילו אותו(וכן, מסי בגילו צריך קשרים שיפעילו אותו ויתנו לו כדורים במצבים מסוכנים כשההגנה לא בשיווי משקל, כי אם לא במצבו הנוכחי היום קשרים כמו קסמירו כבר עוצרים אותו בקלות ולכן ברצלונה לא מצליחה מול הגדולות), במקום זה מסי צריך גם להניע כדור גם לבשל וגם להבקיע בעצמו.

ההגנה שלכם מאוד חלשה כן, אבל אם יש דבר שמאמן טוב יכול לשפר זה ההגנה, הרבה יותר עבודה טקטית והתאמות נכונות, לעלות מול ריאל של זידאן עם 3 שחקני הגנה איטיים ווינגרים שעולים גבוהה מדי ובוסקטס אחד איטי ומיותר כקשר אחורי ואז לתהות איך זה שיש פרוזדור פתוח עד לשער בכל התקפה של ואלורדה ווניסיוס ? פאקינג טוני קרוס הצטרף יותר מהר להתקפה מהחזרה של השחקנים שלכם ! זה מאמן ועוד פעם מאמן ועוד פעם מאמן.

בקיצור, הלך הנשיא אבל למזלנו קומאן עדיין כאן.

4 לייקים

אני מסכים עם טיטי כמעט בהכל, למעט עניין דמבלה/קוטיניו/גריזמן. במקרה של קוטיניו וגריזמן מדובר ברכשים שמראש היה ברור שייתקשו להשתלב בצורת המשחק של בארסה. דמבלה מעט שונה אבל לי כבר קשה להאמין שמישהו יצליח לסדר לו את הראש, מרגיש לי שהבנאדם יעשה fake shots ויאבד את הכדור עד המוות.

הקישור מבחינתי מראה את כל מה שרע בקומאן. דה יונג לא מראה יכולת גבוהה במיוחד מלבד מספר משחקים בודדים, בוסקטס מקבל יותר מדי קרדיט ורק פדרי (וקצת אילאש) נקודת אור מבחינתו, וגם בנושא הזה, חוסר הרוטציות בקישור גורם לכך שפדרי נראה גמור כבר בדקה ה-20 במשחקים האחרונים.

ועם כל זה, קומאן הוציא מהקבוצה הרבה יותר ממה שחשבתי שהוא יוציא, אבל זה בגלל שהציפיות שלי היו נמוכות בטירוף. מרגיש לי קצת כמו העונה הראשונה של ואלוורדה, הרבה יותר טוב מהציפיות, לא מספיק כדי להמשיך את ההתקדמות של הקבוצה חזרה לטופ.

3 לייקים

מה?! מתי זה קרה?

4 לייקים

ב 2018 סיים שלישי בכדור הזהב, גם ב 2016 כאשר רבים חשבו שבאותה שנה הגיע לו לזכות.

אין ספק שהם לא היו הרכש הנחוץ ולא התאימו לשיטה, ועדיין מדובר בשחקנים מאוד כישרוניים שמאמן יותר טוב היה מוציא מהם יותר, 15 שערים משלישייה כזאת זה מעט מאוד. אם לא מתאימים לשיטה יש לעשות התאמות כדי למקסם את התמורה שאתה מקבל מהשחקנים, אם יש לך ביצים אתה לא יכול להכין סטייק, אבל אתה מוכרח לעשות הכל כדי להוציא את החביתה הכי טובה שאתה יכול.

לייק 1

נו טיטי באמת זה תואר שמושפע המון מהישגים קבוצתיים וב2018 הוא לקח מונדיאל.
גם אם אני מתעלם משחקני קישור והגנה הוא מעולם לא היה שחקן התקפה טופ 10 בעולם. בקושי מגרד טופ 3 בנבחרת צרפת וגם זה כי הכרית קיבל באן.
לפי הטענה שלך מודריץ ב2018 היה השחקן הכי טוב בעולם, וחלילה שאני לא מזלזל בו הוא פנומן אבל בכל זאת…

אני לא באמת מאמין שהוא היה אחד מ 3 השחקנים הטובים בעולם, גם בשיאו באתלטיקו אני כתבתי שהוא אוברייטד, זה בא כדי להראות שמדובר בשחקן מאוד מוערך בכדורגל העולמי, שחקן מוכח, יותר מקוטיניו ודמבלה לדוגמא.

אני רק רוצה להגיד משהו, קומאן השנה הפסיד לכל קבוצה חזקה חוץ מסביליה שהיא האחות הקטנה והלוזרית של אתלטי. וגם הניצחון השני על סביליה זה היה יותר בגלל שהם לוזרים עם ההחטאה של פנדל ושויון בזמן פציעות.

קומאן אפילו הצליח לקבל בראש מפאקינג פירלו בשלב הבתים…

יותר מזה, בוא נגיד את האמת, ריאל בלי שלושה משחקני ההגנה שלה (מובילים) ובלי האזרד. ובונוס לוקאס ואסקז נפצע במחצית ראשונה . ועוד בלי קהל כך שאין אפילו יתרון ביתי לריאל… ואני עוד יוסיף על זה שריאל הגיע אחרי משחק מתיש נגד ליברפול תוך שהיא יודעת שהיא שלושה ימים לפני משחק קשה באנגליה שזה משהו שמשפיע . ועדיין ריאל היתה עדיפה ובצדק ניצחה. (עשו סויפ נגדנו. משהו שלא קרה מהשנה האחרונה של ריקארד…)

ואני עדיין שומע אנשים שלא מסוגלים להגיד את האמת בקשר לקומאן. הוא גירסה בלונדינית וכריזמטית של ואלורדה . החלפנו ואלורדה אחד בואלורדה שתים ועכשיו קיבלנו את ואלורדה דור שלוש. שום דבר לא משתנה אצלנו.

4 לייקים