פציעות והשעיות 2018-19

טוב לנוכח הפציעות, מוטב מאוחר מאשר אף פעם מצב הפצועים:

מצבת הפצועים בברצלונה:

ורמאלן - נפצע ב 15/10, אמור לחזור בסוף החודש.
סרג’י רוברטו - בחוץ לשבועיים-שלושה.
סווארס - בחוץ לשבועיים-שלושה.
סילסן - בחוץ לשבועיים שלושה.
ארתור - בחוץ לכמה ימים.
ראפיניה - יעבור ניתוח ויעדר עד תום העונה.

מדהים, ממש יוצא דופן ששחקנים שנטחנים ללא שום מנוחה בסוף נפצעים או מותשים (ראקיטיץ וסוארז) . איזה הפתעה!

אני לא חושב שיש קשר בין הפציעות לבין “טחינה” של שחקנים.
הנתחנים ברשימה זה בעצם רק סוארס.
שיאני הדקות העונה הם פיקה, טרשטאגן ואלבה, והם לא נפצעו. במקום הרביעי סוארז. אחריו בוסקטס , ראקיטיץ, מסי וסרג’י רוברטו.

לייק 1

https://twitter.com/FCBarcelona/status/1067854717034872832/photo/1?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^1067854717034872832&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.barcablaugranes.com%2Fbarcelona-uefa-champions-league%2F2018%2F11%2F28%2F18116556%2Fsamuel-umtiti-misses-barcelonas-clash-with-psv-due-to-knee-trouble
ורמאלן זה מדבק.

מה מצב הפציעות לקראת הדרבי?

סוארז וורמאלן כשירים, .

לרשימה הארוכה של הפצועים הצטרף מלקום. אומטיטי וראפיניה גמרו את העונה . ( אומטיטי זה לא רישמי, אבל נראה לי דוחים את הקץ איתו).

ארתור במחלה מסתורית. עדיין חולה.

לייק 1

ארתור לא חולה. פציעה שרירית.

דמבלה שוב איחר לאימון. יורה לעצמו כדור ברגל. התקשורת בקטלוניה עושה מזה מטעמים באופן די צפוי.

אוי נו, לא התכוון. הוא הכי בגיל של סטודנט שאין לו ראש להגיע בזמן ואז מת מפחד לקבל עונש.

יהיה בסדר

למה מי זה דמבלה? למה צריך לתת לו אישור לאחר? שמסי בוסקטס איניסטה וצאבי היו בגיל שלו גם הם זרקו ז*ן?

אני מוכן לשלם הרבה שכר לימוד עליו שהוא משחק כדורגל. יש לי הרבה סבלנות, אבל לתת לו פס חופשי לזילזול הזה, אני לא מוכן לקבל. ויש לי הרגשה שגם המאמן לא.

כנראה, שצריך לעשות משהו דרסטי מאוד ביחס אליו . וזה הצעד האחרון שלפני המכירה שלו, זה לשלוח אותו ליציע עד אחרי השנה החדשה. (וכן אני יודע שתקשורת צבועה והעלימה עין במקרי עבר).

דבר נוסף שצריך לעשות, זה להציב אולטימטום ולהפריד בין הפמליה שלו ואליו. ולתת לו איזה “חונך מבוגר” ואם זה לא יספיק. לשלוח אותו “הביתה”.

חוצפן, מי שלא רוצה לאחר גם לא מאחר. בקושי לרונאלדיניו היה מותר (בעיניי) לאחר ולבוא מסטול לאימון, אז לדמבלה? למה מי הוא? ילד חרא מעצבן, ויותר מעצבן שכרגע אי אפשר לוותר עליו מבלי להפסיד הון והוא יודע את זה טוב. חרא סיטואציה

היחס המקל הזה לרונאלדיניו הוא זה שמנע מרונאלדיניו להיות שחקן הרבה יותר טוב ממה שהוא היה באמת.
אסור לחזור על ההקלות שניתנו במעודון לדקו רונאלדיניו וניימאר (אני מטעם הכבוד שאני רוחש להם, לא ירשום את השוארמה הטורקית) צריך לחתוך את התנהגות שלו שהוא צעיר.

לא חושב שרונאלדיניו יכל להיות טוב משהיה, הוא לא היה מתמיד בעבודה שלו ולא באופי שלו, הוא היה הכי ברזילאי שיש, בגבול של בין שמח למסטול ושמח כל היום.

הוא היה המהנה ביותר לצפייה וכמו כל דבר טוב הוא היה לרגעים ספורים (שנתיים וחצי). דמבלה לא כזה וירטואוז בשביל לאחר ולבוא מסטול לאימון. והוא עוד פאקינג בן 21. יאללה שיעוף, מאבד את הסבלנות אליו.

ההבדלים הכי חשובים בעיני בין מסי לרונאלדיניו, הם ההתמדה המיקצענות והרעב של מסי. (עזוב הבדלים בקטע המקצועי) בעוד שמסי גם שהוא זכה בהכל. השיג הכל, ויש לו את כל הסיבות בעולם, להוריד את הרגל מהגז, אבל הוא לא מוריד. רונאלדיניו נגס בתפוח של גן העדן, וישר אחרי זה, הלך למסיבות להסניף את החומר הלבן… זה מה שדפק אותו וממשיך לדפוק אותו גם היום שלפי הפירסומים הוא פשט רגל (אני לא מתייחס לכסף השחור שיש לו) חבל שנתנו לו הנחות. אוני כותב את זה בדיעבד זה מה שהוביל לדעיכה שלו. (תבדוק באיזה גיל הוא התחיל לדעוך, אם הזיכרון שלי לא מטעה אותי, זה שהוא היה יחסית בגיל צעיר). ושלא תבין אותי לא נכון, אני מת על רונאלדיניו, החזיר לנו את החיוך. אבל אני תמיד ישאל את עצמי, האם הוא היה יכול להיות הטוב מכולם, אם הוא היה לא ברזילאי… אין לזה תשובה.

אני לא חושב שצריך להתייאש מדמבלה. אבל הפעם צריך להציב לו גבול סופי וממשי. זהו. נגמרו ההנחות ונגמר הבית זונות, או שאתה מחליט שאתה ספורטאי או שאתה מחליט שאתה בשכונה, בשכונה אין בעיה, אבל לא בבית ספרנו.

לייק 1

אם תרדו רגע מהענף הצדקני, אותי דווקא מעניין הסימפטום הזה של איחורים. בכלל לא בטוח שזו זריקת זין, דווקא נראה לי אנושי ביותר ודורש התייחסות מכבדת (עם גבולות, אבל גם עם הבנה). הבן אדם מרוכז במגרש, גם באימונים עצמם. הוא ילד עם משקל פסיכי על הכתפיים, תיהיו חכמים כשתיהיו במקומו.

לייק 1

מדובר בילד בן 19, בגיל הזה אנחנו שמנו דנה בעין או הרגנו את סבתא בפעם השלישית כדי לקבל גימלים.
לא אומר שזו התנהגות צודקת, אבל מה הקשר לסבלנות שלכם? מדובר באחד מהשחקנים בעלי הכי הרבה פוטנציאל בעולם ושווה להשקיע בו, ויש אנשים אחרים שינסו לחנך אותו.

במקרה הכי גרוע, יהיה מדובר ברונאלדיניו 2, רק להזכירכם למרות הפיק המאוד קצר של רונאלדיניו ישנם אנשים שטוענים שהוא גדול ממסי.
לא אומר שהוא יהיה ברמה הזו, אבל על שחקן כל כך כשרוני לא מוותרים בשביל אגו או בגלל אופי טיפה מסריח.

אתם יודעים מי השחקן האחרון עליו ריאל ויתרה בגלל אופי? סוארז שמו. תתארו לכם מה היה קורה אם הוא היה מגיע לריאל ולא לברסה… לטעמי הוא ובנזמה זה ההבדל במספר האליפויות בשנים האחרונות.

2 לייקים

סוארז אסור לו להיות באותה שורה יחד עם דמבלה. סוארז אולי בעברו היה בעייתי כלפי שחקנים בקבוצה הנגדית (ואני מדבר בלשון המעטה) אבל תמיד התנהג כמו מקצוען למופת כלפי הקבוצה שלו, ותמיד אבל תמיד, כיבד את הקבוצה שלו ואת החברים לקבוצה שלו. אתה בכח רוצה להשוות בין שתי השחקנים?

תבדוק מה סוארז עשה שהיה בגילו הצעיר של דמבלה, ואיך הוא אכל חרא באורווגאי. ואיך הוא נלחם כדי לחסוף כסף ולהתקדם. הוא לא שיחק יחד עם החברים שלו בקונסלות ופורנטאיר או איך שקוראים למשחקים שלהם, בין היתר, בגלל שלא היה לו גרוש על הנשמה ,הוא חסך כל אגורה בשביל לטוס לחברה שלו (אישתו לעתיד ואם ילדיו) שעברה לברצלונה. שהוא היה צעיר. בקיצור השוואה מאוד אומללה שלך.

אתה ואגלמה כרגיל קוראים רק את מה שנוח לכם. כתבתי בצורה מאוד פשוטה. אני מוכן לשלם כל שכר לימוד על דמבלה בכל מה שזה קשור למשחק הכדורגל, אני מוכן ל"סלוח" לו לו על האיבודים שלו. מסירות לא מדויקות, מהלכי כדורגל שהוא שובר. שהוא מתעצל לרדת להגנה. על הכל אני מוכן לסלוח. הכל בשביל שהוא ילמד וישתפר בעתיד. ויותר מזה, שהוא איחר בפעמים הראשונות, לא חשבתי שצריך לשבור את הכלים. (ושזה היה ברור, זה לא איחור ראשון או שני או שלישי שלו, וזה גם לא עבירת משמעת ראשונה שלו או שניה…) אבל ברגע שזה הופך לסידרתי גם אחרי שברצלונה מנסה לדבר איתו ועם הפמליה שלו. ומנסים לדבר על “ליבו” אבל שום דבר לא עוזר. אז מצטער הסבלנות שלי ואני מקווה שגם של המועדון מגיעה לגבול. יש לכל דבר גבול.

ואני קורא את מה שאתה ואגלמה כותבים. ובלי להעליב אף אחד. אני פשוט מתפוצץ מצחוק. מסתבר שהדרישה להגיע למועדון בזמן לאימונים, זה דרישה מוגזמת וחצופה מצידי ומצד קולמיאבאני מה אני יגיד לכם, שאני הייתי בצבא ודרשו ממני להתעורר ב3 בבוקר, ושהביצים שלי קופאות מקור למארבים בטנק מול רמאלה, זה היה קשה. לא לקום בבוקר, פאקינג יקיצה טיבעית, על מנת להגיע לאימון שחרור ב11 בבוקר. ואז לאחר בשעתיים… ולא לספק שום הסבר הגיוני לאיחור שלו.

מה קשור תג המחיר שלו לזה שהוא מאחר ומזלזל בקבוצה?.. מה קשור עבירות המשמעת שלו האינסופיות לתג מחיר שלו? מה קשור שהוא משקר למאמן וקבוצה על הסיבה שהוא מאחר (באיחור הקודם, הוא טען שיש לו קילקול קיבה והשליחים של הקבוצה תפסו אותו ואת החברים שלו בביתו משחקים במשחקי מחשב) באמת מה זה קשור?

תג מחיר היה קשור, להופעות מאכזבות ולתפקוד מקצועי (וכמו שהדגשתי, אם זה אין לי בעיה) איחורים ושקרים. זה בעיות משמעת. אין לזה שום קשר לתג מחיר שלו.

ודרך אגב, אולי לא הדגשתי את זה מספיק, אבל אין למה שכתבתי שום שינאה או עוינות לשחקן, ההפך, אני בעדו. ההתנהגות שלו לא מזיקה רק לקבוצה. אלא קודם כל, לעצמו. כמה מאמנים בעולם, יהיו מוכנים לספוג את השטויות שלו? פפ ומוריניו היו מזמן זורקים אותו ליציע. הוא פוגע קודם כל בעצמו. ניימאר אחד הספיק לי, לא רוצה “ניימאר” 2 (וניימאר הוא שחקן כדורגל הרבה יותר טוב ממנו).

להגיע בזמן לאימונים או לשמור על אורח חיים בריא וספורטיבי אין שום קשר לתג מחיר שלו.

נ.ב אני בכוונה לא כותב את הכוכבים של הקבוצה, אבל תבדקו שחקנים צעירים שלא מקבלים לא את השכר שלו ולא את הדקות שלו, למה הם תמיד מגיעים בזמן ומתנהגים בצורה הכי מקצוענית?
מוניר ודניס מאחרים? משקרים למועדון? למה הוא יותר טוב מאחרים? למה החוקים צריכים להיות שונים עליו? מה היה קורה, אם מוניר היה מאחר? דניס סוארז? אומטיטי? מה הוא עשה בעולם הכדורגל שמצריך יחס מיוחד ?

כתבתי מה צריך להיות העונש שלו, ושום גולים או בישולים במשחקים הקרובים לא ישנו את זה, ברגע שהמועדון יבליג על זה . כולם ישלמו את המחר בעתיד. גם הוא דרך אגב.

3 לייקים

אז כנראה לקחתי את ההודעה שלך למקום אחר, מצטער.
בכל אופן לא ניסיתי להגיד שאיחורים זה בסדר חלילה, כל מה שכתבתי טען שאני במקומכם לא הייתי מוותר עליו. תאמין לי שלקבוצה יש אנשי מקצוע שעובדים איתו על הבעיות וכרגע יש לכם יותר מה להרוויח מאשר להפסיד.
אז כן, אולי מדובר בילד חרא כזה שאתה לא תעריץ (לגיטימי, אני לא יכול לספור על יד אחת את כמות השחקנים שאני לא מעריך אפילו בריאל), אך עדיין מדובר בשחקן חשוב לעתיד הקבוצה שלכם.

כרגע יש 2 אפשרויות מבחינת דמבלה:
א. מתפתח לשחקן טוב.
ב. לא מתפתח לשחקן טוב.

בשני המקרים הוא יכול לעשות את זה בברסה או לא בברסה. אני חושב שלברסה יש הרבה יותר מה להרוויח מאשר מה להפסיד מהסיטואציה כרגע, למרות כל הבעיות.

הדבר היחיד שאני חושב עליו בהקשר לנושא הזה, זה כל המיליוני ילדים שרק אלוהים (כאילו, מסי) יודע מה הם היו עושים בשביל לזכות בהזדמנות שדמבלה זוכה לה.

כל אוהד בארסה מוכן לסבול חבלי לידה קשים כשזה נוגע לכשרון כמו דמבלה. ואני באמת אוהב את השחקן הזה. אבל לאחר לאימונים? באמת מאיפה האומץ לעשות דבר כזה. פאקינג מסי בקבוצה איתך. והוא מאחר.

בתור אחד שמשחק טניס אם היה לי אימון עם פדרר הייתי עושה קמפינג יומיים על המגרש. בטח שלא מאחר.

לייק 1

אפשר להרגע, דמבלה בסגל למשחק מחר, למעט מיראנדה אין שום שחקן בארסה ב בסגל. במשחק חסר חשיבות.

גול מהסרטים הרביץ עכשיו ואתם רוצים לזרוק אותו…
איזה כישרון פסיכי יש לילד הזה!
אני ממש מעדיף שיפקסו אותו על פני כל דבר אחר.