שחק אותה זיזו: דיון הטקטיקה 2019/20

היו ימים טובים, איי-שם ב-2016/17, האגדית, שלזינדין זידאן היה כאב ראש חיובי בבחירת ה-11, ‘צרות של עשירים’, כך נולד הביטוי “Real Madrid B”. נאצ’ו היה אז הבלם הרביעי (בהיררכיה) הטוב באירופה, מרקו אסנסיו רשם עונת פריצה אדירה, לוקאס ואסקז עשה יותר מאשר לרוץ על הקו, והיו כמובן שחקני העל בספסל - חאמס רודריגס ואלבארו מוראטה. והיום, ערב פתיחת 2019/20 - המצב קודר. הסגל לא חוזק בצורה מספקת ונראה שכל בחירה של המאמן הצרפתי תהיה לא יותר מברירת מחדל.

כעת במארקה ניסו לעזור לזידאן לבחור את ה-11 עם גמישות חופשית לגבי המערך. שתי הערות לעניין: אף אחד כנראה לא לקח בחשבון את גארת’ בייל, ומעבר לכך מתייחסים להעברתו של פול פוגבה כעובדה משום מה. היו כאלה ששיבצו גם את חאמס בהרכב. כמה דברים שמשותפים לכל ההרכבים - דני קרבחאל וסרחיו ראמוס באנקרים בהגנה, טוני קרוס ואיסקו לא נבחרו אצל אף אחד, ובהתקפה אלה אדן הזאר, קארים בנזמה ו-ויניסיוס שנבחרו על ידי כולם.

ההרכב הראשון : ההילייטים העיקריים: פרלאן מנדי שולח את מרסלו לספסל, שם נמצאים גם טוני קרוס ולוקה מודריץ’ בעוד האמצע מוחזק על ידי פול פוגבה לצד קאסמירו. חאמס רודריגס מתופקד מתחת לקארים בנזמה כשויניסיוס ממלא את העמדה בצד ימין לאור פציעתו של מרקו אסנסיו. אדן הזאר בכנף שמאל כמובן, אין שאלות. חאמס לעתים יוסט לכנף ימין לפי המשורר, הזאר באמצע ו-ויניסיוס ככה ישחק בצד שמאל במקום שהוא אוהב.

ההרכב השני : קיילור נבאס בשער, רביעיית ההגנה המוכרת| היתר - זהה לחלוטין להרכב הקודם - פוגבה באמצע ורביעיית ההתקפה שצוינה. הכותב ציין שריאל תאבד שליטה באמצע אבל יש לה פיזיות ונוכחות והיא תהיה קטלנית ומהירה מקדימה, ‘בסגנון יורגן קלופ וליברפול שלו’.

ההרכב השלישי : קיילור שוב בשער, שני שינויים משמעותיים בהגנה - מנדי ומיליטאו בפנים - מרסלו ו-ואראן בחוץ, פוגבה בנוהל במרכז השדה והפתעה בהתקפה עם רודריגו מתחת לבנזמה. הדגש הוא על שלישיית קשרים התקפיים מהירה. נכתב עוד שמיליטאו יכול לאתגר את ואראן לאחר העונה החולפת של השניים ושמנדי במצב פיזי טוב משמעותית מזה של מרסלו (והוא רוצה לעשות הגנה).

ההרכב הרביעי: שני חלוצים יחד, לוקה יוביץ’ לצד קארים בנזמה. הרכב מאוד התקפי ואולי לא מציאותי ללא אף קשר אחורי. פול פוגבה יחד עם לוקה מודריץ’ באמצע, גם כאן אדר מיליטאו במקומו של רפאל ואראן. נכתב שאחת מנקודות התורפה כבר שנים היא ההגנה למרות השמות הגדולים על הנייר, והברזילאי יכול לספק את התשובה. יוביץ’ יעזור לבנזמה מקדימה ומשחק האגפים אמור להיות קטלני.

ההרכב החמישי : שוב מערך 4-2-3-1 עם חאמס בהרכב, מודריץ’ ופוגבה באמצע, שני שחקני הגנה חדשים וקיילור השוער הנבחר. נכתב שפוגבה ישמש כמו ריאה נוספת עבור מודריץ’ שלמרות גילו הוא עדיין מהטובים בעולם, שקיילור ראוי לקביעות וקורטואה לא הרשים בתקופתו בקבוצה. חאמס יעזור לספק מספרים והזאר ו-ויניסיוס ייצרו מצבים.


ועכשיו: ההרכב שלי: קודם כל במצב העניינים הנוכחי נראה לי מגוחך להתייחס לפול פוגבה, ובאותה הנשימה חאמס רודריגס עדיין לא חתם באתלטיקו מדריד וגארת’ בייל עדיין לא ארז סופית את חפציו לסין. לטעמי קיילור לא נופל מקורטואה והוא השוער שלי [העיקר שהבלגי הרים לעצמו: "אין ספק מי מספר 1, סיימתי את העונה שעברה עם 8.8% שומן והגעתי לקדם העונה הזו 8.1% שומן, שמח לעבור את קדם העונה עם הקבוצה]. רביעיית ההגנה נשארה כפי שהיא לצערי מה גם שמנדי פצוע (את ראמוס אף אחד לא יזרוק לספסל בכל מקרה). בקישור, הייתי הולך בגישה הגנתית יותר משום שהכל פה קורס: קאסמירו-פדה ואלוורדה-לוקה מודריץ’. בייל תופס את צד ימין אצלי, לוקה יוביץ’ הוא החלוץ כי נמאס לי מקארים בנזמה ובצד שמאל אדן הזאר, אין עוררין.

ההרכב: קיילור נאבאס| דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל ואראן, מרסלו| קאסמירו, פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ’| גארת’ בייל, אדן הזאר ולוקה יוביץ’.

הספסל: טיבו קורטואה, אדר מיליטאו, פרלאן מנדי, איסקו, טוני קרוס, חאמס רודיגס, ויניסיוס ג’וניור, קארים בנזמה [ומרקו אסנסיו כשיחזור].

…קורטואה
מרסלו…מיליטאו…וראן…קרבחאל
…קאסמירו…מודריץ’
הזאר…חאמס…בייל
…בנזמה

פנטזיה -

…קורטואה
מרסלו…מיליטאו…וראן…קרבחאל
…קאסמירו…מודריץ’
הזאר…ניימאר…בייל
…בנזמה

הזאר עדיף כפליימייקר על פני ניימאר, וניימאר ימצה את היכולות שלו טוב יותר באגף.

לייק 1

איזה הרכבים הזויים של מארקה. רובם יספגו שביעיות גם מול קבוצות חלשות מאתלטיקו. בכלל מה הקטע הזה של לבנות הרכב בלי קשר אחורי?! לא פוגבה ולא מודריץ’ קשרים אחוריים. גם אמצע של קאסמירו ופוגבה בלבד הוא רך מידי. פוגבה לא עילוי הגנתי ואחת הטענות המרכזיות נגדו ביונייטד זה שהוא לא חוזר להגנה. אם מביאים את פוגבה זה כדי להיות חלק משלישיית קישור או הקשר מתחת לחלוץ ב-4-2-3-1.

אני הייתי רוצה לראות את קאסמירו ו-ואלוורדה ביחד בקישור ב-4-2-3-1 עם מיליטאו ומנדי כמגנים. הרכב כזה יאפשר לשלב 4 שחקנים התקפיים.

לייק 1

תחליף מיקומים בשלישייה שמאחורי החלוץ איך וכמה שאתה רוצה, רק תביא לי את ניימאר :blush:

2 לייקים

ואהובך קרוס, איפה?

על הספסל בין ראמוס וויניסיוס.
מישהו חייב לשלם את המחיר בקישור, וזה לא יהיה מודריץ’ לא במשמרת שלי.

433 המערך שהכי אהבתי כבר לא עושה לי את זה בזמן האחרון, אי אפשר קרוס ומודריץ’ ב 4231
למרות שאני די מאמין שזידאן יבחר לשחק איתם כדאבל פיבוט אם ישחק 4231

בוא נגיד שאני מאוד אופתע אם במשחק באמת חשוב, נוק אאוט אלופות נניח, שניהם לא יהיו בהרכב.
לשניהם אין שם כבר מקום, כל אחד מסיבותיו. קרוס לא שחקן כדורגל ומודריץ כבר לא סוחב.

ברור שהם ישחקו, אני כבר כתבתי שאם פוגבה מגיע קאסמירו זה שצריך להתחיל לדאוג לדקות שלו, אבל מצד שני רוב הבעיות שלנו זה לא במשחקים המאוד חשובים, מה שהורג אותנו בד"כ זה משחקים הפחות חשובים שעל הנייר נראים כניצחונות קלילים, תן לי במשחקים האלה כמה שיותר שחקנים שיודעים לשים כדור ברשת ואני אהיה מרוצה.

אני לא צריך להסביר כמה אני מעריך את קרוס, ומודריץ’ יכול לתת משחקים טובים אם זידאן ידע לנצל אותו כמו שצריך ולהוציא ממנו את הדקות היותר טובות שעדיין נשארו בו מתי שצריך אותם.

נכון. לכן כתבתי שכרגע זה הימור. אולי אחד הילדים יתגלה כמישהו שיודע לשים את הכדור ברשת. רוב הסיכויים שלא. לפחות לא ברמה ובכמות שצריכה ריאל מדריד מינוס רונאלדו.

אם העונה הזו תהיה עונה של כדורגל טוב עם הרכבים מגוונים בליגה לעומת שמרנות אפורה וצפויה בליגת האלופות אז אני אהיה דיי מבסוט. פשוט כי כבר לא אכפת לי מהצ’מפיונס. אני מתגעגע לראות כדורגל בשבת-ראשון.

6 לייקים

לא מכיר מספיק את הילדים החדשים, אבל ברור לי שווניסיוס לא יהיה זה שיספק מספרים העונה, אם אני צריך לשים כסף אז אהמר גם שהוא לעולם לא יהפוך לפינישר לרמה של ריאל.
אוהבים להשוות את הילד לרוביניו, אבל לי הוא דווקא מזכיר את ראחים סטרלינג הצעיר בימיו בליברפול, מקווה שוויני ימצא את הפפ שלו כמה שיותר מהר.
אגב, לא יודע אם יוביץ’ נספר כ"ילד", זה יבקיע בסביבות ה 15 שערים העונה לדעתי.

מבחינת כדורגל, אני מתגעגע לראות כדורגל מריאל עוד מהימים היותר טובים של אנצ’לוטי, אצל זידאן לא ראינו כדורגל מהסוג שאני אוהב, אבל לפחות הייתה לנו קבוצה ווינרית שידעה להוציא תוצאות ולהביא תארים.

ודווקא זה כן יכול לקרות. אמנם לא המהפכה לה פיללנו, אבל משחקים טובים אפשר לתת כי בכל זאת ישנו דם חדש. כמובן שה- 7:3 מביא לפסימיות, אך אני נוטה לחשוב שהאמת היא באמצע. המון יקום ויפול על איך נפתח את הליגה. אם ניקלע באוקטובר לפיגור 7 בצמרת זה יוציא את העוקץ מהעונה. אם יהיה על מה לשחק אז הסגל ישאר תחרותי ויכולה להיות עונה טובה.

יש יותר מידיי תקווה בהודעות שלכם, אז אני כאן כדי להזכיר שעד אוקטובר נשחק בויגו, ויאריאל, סביליה ומטרופוליטנו. אפילו לוח המשחקים לא איתנו.

3 לייקים

בדיוק הסברתי לחבר על הקללה שלנו בתור אוהדי ריאל. הקבוצה הזאת הרגילה אותנו להאמין שתמיד אפשר לנצח, תמיד. עונת 06/07 נטעה בי תקוות שווא לכל החיים וכמה שארצה להיות פסימי תמיד אאמין שיגיע הגול הזה בדקה ה87 :confused: וככה זה גם לפני פתיחת כל עונה.

אז כן המצב נראה רע, אבל אנחנו עדיין לא טוטנהאם או ארסנל. אני לא מוותר מראש.

9 לייקים

תראה, אני חושב שאני באופן כללי פסימי רק קצת פחות ממך (יש שיגידו שזה לא קשה מדי…), אבל ראינו מספיק כדורגל בחיים… האם יש כאלה שאין להם מה להוכיח? ברור שיש. האם יש חדשים שיש להם וצפויים לקבל דקות - גם כן יש. זז משהו, אבל לא הרבה. את גודל האפקט קשה עד בלתי אפשרי להעריך מעכשיו.

זה נכון אבל הרבה יותר כיף לקטר.

תראו מי חזר…

בסוף חאמס ובייל עוד יצילו את זידאן ואת העונה שלנו. האמת היא שעם השלישיה הזאת:

הזאר…חאמס…בייל

אני לוקח טריפל בקלות במנג׳ר.

3 לייקים

אהבתי את ה"עדיין". כלומר יש מצב שאנחנו בדרך לשם.

  1. כתבי המארקה יכולים עד מחר לקשקש ולפנטז. לוקאס ואסקז is the real thing.
  2. מה תכלס העמדה של ואלוורדה? 50-50? 30-70? 10 קלאסי? 10 מזויף? לא מספיק טוב להתקפה ולא מספיק טוב לקישור AKA איסקו המלך?

בין העונים יוגרל אחד הקעקועים של ראמוס.

אף פעם לא שיחתי במנג’ר אז אני לא יודע…

אבל אני לא מבין איך זה שיש לנו את כל המרכיבים לשלישייה הזאת ואנחנו לא נשתמש בה, שלישייה שיכולה להביא מעל 50 שערי ליגה ביחד.

אחרי שרונאלדו כבר לא רונאלדו איזה עוד שחקן(לא כולל מסי) יכול לרוץ מהר כמו בייל ובשיא המהירות לשחרר בעיטה שטוחה, חדה, חזקה ומתוזמנת לפינה הרחוקה ? לא חבל שיתבזבז על מגרשי הגולף ?
אין לנו בכל הסגל עוד שחקן שיכול לעשות זאת או אפילו לעשות זאת ברמה שתזכיר קצת את בייל, שחקנים שכן יכולים לעשות זאת אפילו ברמה פחותה מבייל עולים לפחות טריליון וחצי יורו, וזה כבר כאן ועם חוזה של איזה שלוש מליון יורו לשעה שישולמו לו סתם.
חאמס יכול מעמדת הקישור להבקיע שערים מחוץ לרחבה enough said

אני בהחלט מסכים איתך שבסופו של דבר בייל וחאמס כן יצילו את התחת של זידאן, וכידוע יש לזידאן חתיכת תחת.

3 לייקים

עד שיפצע לשלושה חודשים, יקח לו 4 משחקים לחזור לעצמו, ויפצע שוב

לייק 1

אבל כשהוא לא פצוע הוא שחקן על, והוא כבר פה ומקבל המון כסף אז לא שווה להשתמש בו מתי שהוא כשיר ולא לבזבז את כשרונו על מגרשי הגולף ?
עונה שעברה הוא היה כשיר ל-29 משחקים לא כולל משחקים שהוא נמחק מהסגל בגלל בעיות עם זידאן וסולארי, עונה לפני היה כשיר ל 26 משחקים, זה כבר כמות משחקים רצינית לעונה.
אם היה צריך להשקיע כסף כדי להביא אותו הייתי מתנגד, אבל כאמור הוא כבר פה ונראה שלא הולך לשום מקום…
קיצוני עם 0.5 שערים למשחק, וזה כולל את העונה האחרונה והנוראית, אם מחברים את כל המספרים של כל השחקנים האחרים בסגל המועמדים לקיצוני הימני מקבלים חצי מזה.
באליפות האחרונה במשחקים שהוא שיחק חלוץ ליד רונאלדו בלי בנזמה הוא היה אחראי על הרבה שערים מכריעים.

לייק 1