גמר יורו 2024 - יום ראשון ב-22:00: נבחרת ספרד נגד נבחרת אנגליה. מי תהיה אלופת אירופה החדשה?

טורניר שנפתח בסערה וכצפוי דעך במהרה, עם כמה שערים מרהיבים מרחוק, לא מעט שערים עצמיים ואולי יותר מדי, ריקוד אחרון לא רע של טוני קרוס, דריסת רגל מדהימה של לאמין ימאל שעוד נשמע עליו הרבה, אכזבת ענק בשם קיליאן אמבפה ודגל לבן אולי מצד כריסטיאנו רונאלדו. רבות נאמר על יורו 2024 שבידר אותנו למשך חודש. כן, כדורגל נבחרות הוא פחות טוב, הוא אחר, הוא שונה, אבל יש לו את הקסם שלו, ובצוותא עם גמר הקופה אמריקה, זהו-זה: מה-14 ביולי הכדורגל באמת נגמר. נתגעגע.


נבחרת ספרד מחפשת זכייה ביורו בפעם הרביעית בתולדותיה שתציב אותה בודדה בפסגה מעל גרמניה עמה כרגע היא חולקת את המקום הראשון. עם האוכל בא התיאבון, עם הכדורגל הנפלא ושובר השגרה – הן הסגנון השונה כל כך שלה מלה-רוחה הרגילה, כשהיא מתבססת על שחקני כנף, והן איכות הכדורגל הטובה משמעותית מיתר הנבחרות בטורניר – באות גם הציפיות. ספרד שלא נספרה ממש כאחת הפייבוריטיות (אם כי במחנה הספרדי האמינו בעצמם בשקט ובצנעה), רחוקה משחק אחד מהיסטוריה. והיא נבחרת כל כך שונה מזו שהשתלטה על הכדורגל בין 2008 ל-2012. בלי כוכבי על באמת, בלי יותר מדי שחקנים עם ניסיון עצום. זה אולי סוד הקסם שלה.

היא סילקה שתיים מהפייבוריטיות הגדולות יותר, שנחשבו יותר ממנה, על אף שנקלעה לפיגור בשלבי הנוקאאוט וכבשה כבר 13 שערים שזה יפה מאוד. הסלקסיון מעולם לא ניצחה שישה משחקים בטורניר היורו, היא עם מאזן מושלם אבל את הכסף סופרים במדרגות. מקצועית, דני קרבחאל שהמשיך את העונה האדירה שלו מריאל מדריד עם טורניר מצוין, יחזור להרכב על חשבונו של חסוס נאבאס שריצה עונש השעייה, ואם הנבחרת תנצח, גם אם זה לא ממש חשוב לו – מעבר לתואר ראשון גדול שלו בנבחרת בטורניר היורו הגדול הראשון שלו – יהיה בין המועמדים הסופיים לבלון ד’אור ככל הנראה. דני אולמו מתמודד על נעל הזהב של הטורניר.

לאמין ימאל סוחט מחמאות מקיר לקיר, טירוף של ממש אחרי השער המדהים שלו נגד צרפת, צריך לזכור שיש לו גם שלושה בישולים. הילד גדל והוא כבר בן 17 (בנבחרת ידעו לחגוג לו כהוגן) וזכייה בטורניר תהיה המתנה המושלמת עבורו. למעשה במחנה הספרדי הכל נפלא, תשאלו גם את הקפטן במרכז השדה רודרי עליו גם מדברים כמועמד בולט לזכייה בפרס האישי, למעט אולי ההרגשות של אלבארו מוראטה עליו אמר המאמן לואיס דה לה פואנטה שבמדינה אחרת הוא היה ‘מיתוס’. אבל עם כל הכבוד לחלוץ, המאמן הוא הסיפור. הוביל את ספרד לזכייה ביורו עד גיל 19 (2015), חזר על ההישג ביורו עד גיל 21, והמאמן “שצמח מלמטה” ופרח לעת זקנה - יכול לסגור מעגל.

המאמן, שהגיע באופן מפתיע למסיבת העיתונאים דווקא עם חסוס נאבאס הוותיק שעשה עבודה טובה במשחק הקודם ובגיל 39 ייפרד מהנבחרת, אמר: "אני נשאר רק עם הטוב, והיה הרבה מאוד טוב. גמר אליפות אירופה הוא אחת מאבני הדרך הספורטיביות הגדולות. אנחנו רגועים, נרגשים ולהוטים לשחק. אלו שתי הנבחרות הכי טובות ולכן אנחנו בגמר. המשחקים האלה נקבעים לפי הפרטים הקטנים. מי שעושה הכי פחות טעויות - הסיכוי שלה לזכות בתואר עולה. המגרש מחר הוא אותו אצטדיון בו פתחה הנבחרת את הדרך עם 0:3 על קרואטיה במשחק הראשון. “חשבנו שנוכל להיות שוב באצטדיון הזה - ועשינו את זה. השחקנים נותנים הכל ואני רואה את הפנים שלהם. מחר אני מבקש מהם ליהנות ממה שהרוויחו בהרבה עבודה קשה”, אמר והפחית לחץ. הוא טוען שלאמין וניקו ממש לא לחוצים וסיפר כי גאבי יהיה מחר עם הנבחרת, “השחקן ה-27”. קשרה הצעיר של ברצלונה יעודד מקרוב. ספרד מאוחדת מאיי פעם.

הרכב משוער - נבחרת ספרד: אונאי סימון| דני קרבחאל, נאצ’ו פרננדס, איימריק לאפורט, מארק קוקורייה| רודרי, פביאן רואיס, דני אולמו| לאמין ימאל, ניקו וויליאמס ואלבארו מוראטה

בנבחרת אנגליה תמיד יש טירוף. האוהדים, התקשורת, כמובן השחקנים, אז על אחת כמה וכמה כשהנבחרת רחוקה גם היא עוד מאמץ אחד מלהחזיר את הכדורגל הביתה וכתיבת המנון לאומי חדש כיוצא בזה. האם גארת’ סאות’גייט הגיבור הטראגי של 1996 יהיה האביר החדש – שלוש שנים אחרי ההפסד בגמר היורו הקודם? אנגליה חטפה וחטפה על הכדורגל הרע שלה לאורך הטורניר, ובצדק, פעמיים היה לה את ג’וד בלינגהאם כמושיע, בהמשך היה זה בוקאיו סאקה, אבל כעת היא שמה מאחור את טראומת הפנדלים ומפגינה אופי. זה שם המשחק. אופי בשמינית הגמר, אופי ברבע הגמר, אופי בחצי הגמר עם שער הניצחון של אולי ווטקינס. אז מה יהיה כשהכדורגל יגיע? נגד הולנד (1:2) היה זה משחקה הטוב ביותר בטורניר.

הארי קיין הקפטן חולם בתזמון מדויק מבחינתו לכבוש נגד ספרד, להפוך לגדול כובשי הנבחרת בטורנירי היורו כשכרגע הוא ואלן שירר עם שבעה, ולהביא את הגביע. זה לא הטורניר הכי גדול שלו, אבל אתם יודעים ששער בגמר משנה הכל. והוא מחכה, מייחל לתואר ראשון בקריירה, אולי על הבמה הגדולה מכולן. אפילו בבאיירן מינכן העונה זה לא הצליח, כמובן לא באשמתו. פיל פודן ימשיך ב-11 כשמקומו בלתי ניתן לערעור (מחפש שער בכורה בטורניר), קובי מאיינו במרכז השדה הוא שחקן שצריך לשים לב אליו. ייתכן ולוק שואו שצובר קילומטראז’ לאט-לאט יחליף את קירן טריפייר שהוסט לעמדה בלית ברירה וכצפוי מעט מתקשה. מערך שלושת הבלמים יישמר. אנגליה לא מתנצלת על הכדורגל, רחוק מזה.

אולי ווטקינס, חלוץ אסטון וילה, הגיבור השבועי, בציטוט מעניין שמסמל זאת: “קשה לנצח אותנו, אנחנו זקוקים רק להזדמנות האחת הזו להבקיע. זה לא משנה אם אנחנו משחקים טוב או לא, יש לנו שחקנים גדולים ומופיעים. אנחנו לא צריכים את הכדור, כמו ריאל מדריד בליגת האלופות שהיא מרגישה בנוח גם בלעדיו וכשהכדור אצלה – היא יודעת שהיא תבקיע”. אנגליה בהחלט בונה על התקפות מתפרצות סופר-מהירות.

המאמן גארת’ סאות’גייט, שדיברו כבר עד כמה הוא “מדכא” את הכישרון של הנבחרת והגיע הזמן שלו לפנות את הבמה, היה מחויך מאוזן-לאוזן במסיבת העיתונאים: “אין ספק, אני מתרגש מאוד. הנבחרת משתפרת, במיוחד בשבועיים האחרונים. יש לנו אווירה יוצאת דופן במחנה ובעיקר - יש לנו גם הזדמנות מצוינת להשיג את מה שנלחמנו עליו וחלמנו עליו. הרגעים האלה הם עבור השחקנים. הם לא צריכים הרבה מסרים. אני רואה שהם בעלי מוטיבציה רבה. המנטליות וקבלת ההחלטות חשובה מאוד”. הפנדלים בעבר? מעדיף לא ללכת אחורה אלא להישאר עם התחושה בשלושת השבועות האלה. יש רגעים כואבים. אני לא מודאג מספרד יותר מדי, כולנו יודעים איך הם משחקים", אמר והחמיא ללאמין ימאל. הקפטן קיין נשאל על הגמר הקודם: "מגיע קרדיט גדול לחבר’ה שלנו. התאכזבנו אז, אבל הם הראו מנטליות נהדרת להיות שוב בגמר. אנחנו מקווים לנצח הפעם ומאמינים בעצמנו. הוא הוסיף: “אני לא יודע מה המסר הכי נכון כרגע, כולם מוכנים. אמצא אותו סמוך למשחק. זה נכון שלא זכיתי באף תואר וזה מבאס, הייתי מחליף את כל השערים שלי בדבר כזה”.

image

הרכב משוער - נבחרת אנגליה: ג’ורדן פיקפורד| קייל ווקר, ג’ון סטונס, מארק גוהי| בוקאיו סאקה, קובי מאיינו, דקלאן רייס, לוק שואו| ג’וד בלינגהאם, פיל פודן והארי קיין

צריך לזכור, לנבחרת ספרד היה יום מנוחה אחד יותר לקראת הגמר. חוסה לואיס סן מרטין שהיה מאמן כושר בריאל מדריד בעבר, טוען מצד אחד שהאנגלים מותשים הרבה יותר ומדבר על השחיקה בשל דקות משחק רבות יותר, ומנגד “בטורנירים האחרונים הוכח שיום מנוחה אחד נוסף דווקא עלול לפגוע”. שחקני ההרכב הראשון של אנגליה שיחקו 5,839 דקות לעומת 4,539 דקות של מקביליהם בספרד. על ג’וד, שרשם 581 דקות של הנבחרת מתוך ה-600 בסה"כ [כולל שתי הארכות], הוא כתב שהוא גמור פיזית.

היסטוריה:: זה יהיה המפגש ה-28 בין ספרד ואנגליה. המאזן לטובת נבחרת שלושת האריות שרשמה 13 ניצחונות מול עשרה הפסדים, ויחס שערים חיובי עבורה 32:45. הנבחרות לא התמודדו זו נגד זו כבר שש שנים, מאז המפגש הכפול בליגת האומות ב-2018. ספרד של לואיס אנריקה ניצחה אז 1:2 בוומבלי עם שערים של סאול רודריגו מורנו אך דווקא בביתה בבניטו ויאמרין נכנעה 3:2 (פאקו אלקאסר וסרחיו ראמוס כבשו) ונפלה למקום השני.

כדי להגיע למפגש האחרון ביניהן בטורניר גדול צריך להפליג בזמן, לעומת זאת, כמעט 30 שנה, עד יורו 1996 שנארח באנגליה. הקבוצות נפגשו במעמד רבע הגמר. ספרד הייתה טובה יותר אך נגררה לדו-קרב פנדלים והיו לה טענות רבות לגבי השיפוט בשל שני שערים שנפסלו בשל נבדל. לאחר 0:0 בתום הזמן החוקי, ספרד הפסידה 4:2 בדו-קרב מהנקודה. פרננדו היירו שבעט ראשון אצלה – החמיץ וגם הבועט הרביעי מיגל אנחל נדאל. במונדיאל 1950 ספרד ניצחה 0:1 את האנגלים, ביורו 1980 האנגלים ניצחו 1:2 בשלב הבתים, וכעבור שנתיים הן נפרדו בתיקו מאופס במונדיאל 1982.

בנובמבר 2004 נערך משחק ידידות בסנטיאגו ברנבאו שהתחמם בצורה מכוערת. אסייר דל הורנו כבש ראשון, ראול החמיץ פנדל שסחט אבל האירוע העיקרי היה קריאות גזעניות מכוערות אל עבר אשלי קול ושון וורייט פיליפס. דיוויד בקהאם, מייקל אואן, וויין רוני, אשלי קול, פרננדו טורס, צ’אבי אלונסו, חוסה אנטוניו רייס ז"ל, כל אלה שיחקו. המפגש הראשון היה משחק ידידות שנערך איי שם במאי 1929, ספרד ניצחה 3:4. מנגד, כעבור שנתיים וחצי, בדצמבר 1931, היא הושפלה 7:1.

5 לייקים

האמת שהפעם אין לי הרבה מה להגיד. שמעתי כמה פעמים היום את Que viva Espana ואני משנן את ההמנון לעת הצורך, ראיתי כמה סרטוני וידאו של השחקנים חוגגים עם הזמר מנולו אסקובר ושרים יחד וגם את השער האלוהי של אנדרס אינייסטה במונדיאל 2010 והדמעות של סאן איקר (והפעם בתפקיד שחקן ברצלונה שאני יכול לחבב רק בטורניר - לאמין ימאל). החולצה של ראול מיורו 2000 כבר מוכנה, גופיית האימון לחדר כושר וגם החולצה לאימון כדורגל ואפילו בדקתי איפה הדגל שיש לי. אי אפשר לבקש יותר, היה ממש כיף בחודש הזה - רק תשלימו את המשימה. עברנו דרך מרשימה בדרך מרשימה.

אני לא מסכם ולא כלום אבל כבר כתבתי עד כמה זה שונה מאשר תור הזהב ההוא שידעת שיתפוצץ מתישהו. הנבחרת הזו היא בלי כוכבים סופרסטארים, גם אם יהיו כמה כאלה בעתיד, ויסלח לי רודרי. ספרד 2008-2012 הייתה עם השוער הטוב בעולם, שניים מהבלמים הטובים בעולם, הקישור הטוב בעולם, עם דויד ויאה, פרננדו טורס. זו, מודל 2024, נבחרת שהיא יחידה. ממשחק למשחק היה גרף שיפור, התגבשנו, ידענו גם לצאת מבורות כמו פיגור נגד גיאורגיה ואפילו נגד צרפת וכן לעמוד איתנים נגד גרמניה. לא ראיתי פרצופים מיואשים ופאניקה.

מבחינת כדורגל וחיבור אין שאלה - נבחרת ספרד >> נבחרת אנגליה. אבל עדיין אני חושש כי אנגליה לא מחפשת לשחק, היא רוצה “רק” לנצח וזה בסדר גמור, היא הלהיבה לפרקים ביורו הקודם והובילה משער ענק בוולה של לוק שואו וסיימה בדמעות. אתה אומר לעצמך שיש להם כל כך הרבה כוכבים ושחקנים נפלאים בחלק הקדמי שנותנים מעט יחסית - פיל פודן, ומתישהו כן יהיה להם את הגרוש ללירה, זה יתחבר להם, הם בטירוף, הטורניר הם כן מראים אופי. וכמובן שפודן יכול לבעוט פתאום לחיבורים ולסיים כגיבור. יהיה לי מוזר להיות אנטי ג’וד בלינגהאם שבאמת נראה לא טוב פיזית (אבל הביקורת נגדו מוגזמת - למה מי מרשים באנגליה?) אבל אני אוהד ספרד. שיהיה לו בהצלחה בכל יום אחר. חושש שאנגליה לא ‘תנצח בכדורגל’ אלא ‘תגנוב’.

הפעם צריך להיזהר בכנפיים, קיליאן אמבפה ששיחקנו נגדנו היה אמבפה לייט. בוקאיו סאקה מאוד מסוכן ואני מוטרד קצת למרות שמארק קוקורייה “לא לבד” והוא בטורניר מרשים. אני בטוח שאנגליה תתגבר את האגפים (יש מצב לירידת מתח גם אצל לאמין, הוא אנושי), ואנחנו נשלוט באמצע וצריך לנצל את זה. עם הצטרפות של דני אולמו ופביאן רואיס מקו שני. חייב לזרוק לכם פה את משפט נאצ’ו הקבוע - תן לו לשחק.

עד עכשיו לדעתי ברוב הזמן הנבחרת יחסית יצרה הרבה מצבים, ויכול להיות שהפעם זה לא יקרה ונצטרך להיות חדים מאוד. לא ממש אכפת לי מאלבארו מוראטה אבל הוא עולה מחר כקפטן הנבחרת הגאה, משחק במעמד מכובד ששחקן כמו ראול למשל לא זכה להגיע אליו. מה אכפת לך מה העיתונאים אומרים. אתה טאבו ב-11 והאמת החלוץ הספרדי הטוב ביותר. תרים את הראש בהתקפה, תעלה בטירוף ותלחץ את הבלמים ואולי בטעות גם תבקיע. זכייה מחר יכולה להיות ממש מרגשת גם - נעקוף את גרמניה וספרד תהיה הנבחרת היחידה עם ארבע זכיות. אם ואם ואם. Con todos La Roja.

כותרות העיתונים הבוקר במדריד לקראת גמר היורו בין ספרד ואנגליה - טירוף מוחלט בספרד!

שער המארקה על רקע תמונה של החבר’ה מחויכים ונרגשים באימון למעלה וגם הגביע היפה של הטורניר: “קדימה - להביא את הגביע הרביעי!” - אנגליה היא האתגר האחרון של הנבחרת, בגמר, לאחר טורניר מושלם של הספרדים - לואיס דה לה פואנטה רוצה שהחבר’ה ייהנו לפני המשחק הגדול בחייהם| נבחרת שלושת האריות מחפשת זכייה ראשונה בתואר גדול מאז מונדיאל 1966 הביתי.

בפריוי במארקה נכתב: “לזכות בגביע הרביעי זה סיפור אחר” - אנחנו רחוקים רק משחק אחד מלהיות הנבחרת שהיא שיאנית הזכיות ביורו. הגמר באופק, 75 אלף אוהדים בברלין שם הכל התחיל. ספרד מחפש שיא ואנגליה לסיים 58 שנה של קללה. הנתונים והכדורגל אומרים שספרד פייבוריטית בגמר חסר תקדים. אנגליה הייתה משעממת וזכתה לביקורת עד למשחק שלה נגד הולנד. סגל השחקנים שלה שווה 1.5 מיליארד יורו פי אחת וחצי מהספרדים (965 מיליון), אז מה. ספרד הגיעה עם פרופיל נמוך אבל הציגה לעולם מה היא שווה…

שער ה-AS מתמקד בשני שחקנים בלבד - הגיבורים שרצים כמו מטוסים על הקו: “העתיד הוא שלנו” - לאמין ימאל וניקו וויליאמס. ספרד רוצה לסיים את המשימה ולהניף את הגביע הערב אחרי טורניר עם כדורגל נפלא וקסום בו ניצחה בכל המשחקים - לא מעט בזכות ניקו ולאמין והכישרון העצום שלהם.

הרכבים משוערים: תמימות דעים במארקה וב-AS לגבי כל ה-11, האונסה דה גאלה. נאצ’ו כנראה סיים את חלקו ורובין לה נורמד שנעדר מחצי הגמר - ישוב למרכז ההגנה. דני קרבחאל כמובן חוזר מהשעיה וישחק כמגן ימני במקום חסוס נאבאס. שאר ההרכב כרגיל עם אלבארו מוראטה בחוד וצמד המטוסים. בנבחרת אנגליה עדיין לא החליטו אם זה לוק שואו או קיירין טריפייר בצד שמאל. ג’וד בלינגהאם, פיל פודן ובוקאיו סאקה מתחת להארי קיין.

ספרד בטירוף לקראת גמר היורו. לה רוחה פירסמה סרטון מרגש בן שלוש דקות ואף אוהד לא יישאר אדיש. הסרטון נפתח עם וידאו של הזכיות הקודמות ביורו והנפות הגביע עוד ב-1964 בשחור לבן ודרך סאן איקר, נאום המוטיבציה של אלבארו מוראטה ובהמשך השערים הנפלאים מהטורניר הזה, החגיגות של דני קרבחאל, נאצ’ו שואג ‘SSUUII’ בדרך לחדר ההלבשה אחרי חצי הגמר, רודרי, לאמין ימאל וניקו וויליאמס מחויכים ועוד ועוד ועוד.

עוד לגבי ספרד, במארקה חזרו אחורה בזמן בכתבה שמסכמת את חמשת השבועות של נבחרת ספרד בגרמניה כולל ההכנה למשחק הבכורה. קרבחאל בריאיון ב-11 ביוני לפני משחק הפתיחה נגד קרואטיה: "אני אומר את זה בגלוי, אנחנו מועמדים לזכייה ביורו

ספרד חייבת להציל את העולם היום.

ושאלה קצת אוף טופיק: באיזה עולם שחקן ענק ואישיות גדולה כמו קרבחאל המרגש הוא לא הקפטן של הנבחרת? על מה ולמה מוראטה האפס? אני בז לו.

7 לייקים

בלינגהאם מבזבז התקפות שהיו יכולות להיות מסוכנות בגלל שהוא לא מספיק מהיר ובניגוד למדריד באנגליה גם החלוץ שלו איטי, לא עדיף שישחק בקישור במקום מאיינו ולהכניס קיצוני מהיר שיעשה בלגן כמו שסאקה עושה בצד השני ?

2 לייקים

רק דיברת וכמעט הרסת לו יורו כמעט מושלם :grin:

3 לייקים

רביע שום מילה!!! @Aragones

ואז בנה את השער :grin:

לייק 1

מתי מחליפים את קיין ??


באמת זה שמצאת להגיד על המחצית הזאת? היחיד שמנסה לעשות משהו בנבחרת הזאת.

אני תוהה כמה עוד קיין יסריח את הדשא עד שתעביר עליו איזושהי ביקורת…

לייק 1

זה רק מוכיח כמה מגוחכים הציונים האלה, בלינגהאם היה חושך, וכן, קיין היה יותר גרוע, אבל קיין לא משחק בריאל ולכן לא מעניין אותי כמה הוא מסריח לאנגליה את המגרש.

כל אנגליה מסריחה את הטורניר הזה ואתה נופל רק על בלינגאהם? חחחח

לא יודע אם התכוון לזה ככה, אבל המסירה הזאת של קרבחאל הוציאה את כל ההגנה האנגלית משיווי משקל.

כי השאר לא מעניינים אותי, מבחינתי שיפסידו 5-3 עם שלושער של בלינגהאם.

לייק 1

משחק מרדים
מזל שאני ממנגל

תשאיר משהו לדבר האמיתי. שלא יגמר.

אני שונא את מוראטה. בן אללללףףף

@SantiagoBernabeu
ראית עכשיו מה עשה ? שם אני רוצה אותו ולא תקוע בצד.

לייק 1

הפעולה החיובית היחידה של הבן אדם המיותר הזה.

6 לייקים

כרגיל, החילוף הנכון של סאות’גייט באיחור של 70 דקות.

לייק 1

כדורגל זה משחק פשוט, הבעיה זה מאמנים מטומטמים כמו סאות’גייט.

בלינגהאם הקשר מתחיל התקפה, מצטרף מקו שני ומבשל.

2 לייקים