מחזור הפתיחה בליגה ב-2024/25: 1:1 מאכזב מאוד במאיורקה (רודריגו)

לקראת מאיורקה

image

סטטוס ריאל מדריד

ריאל מדריד מגיעה למשחק במצב רוח טוב אחרי שפתחה את עונת 2024-25 עם זכייה בתואר – ניצחון 0:2 על אטאלנטה במשחק ריאל-מדרידי קלאסה – פתיחה עגומה-הצלת על של טיבו קורטואה-מתעוררים במחצית השנייה. הופעת הבכורה של קיליאן אמבפה הייתה אחלה עם שער שמפחית לחץ, ג’וד בלינגהאם במלוא הדרו ב-ק-י-ש-ו-ר, והיו לא מעט שיאים – אין תלונות (שיא זכיות בסופר קאפ האירופי, השיא של לוקה מודריץ’ שהפך לשחקן המעוטר ביותר בתולדות המועדון וכן קרלו אנצ’לוטי השתווה למיגל מוניוס). וכעת אחרי “ההנגאובר”, ריאל יוצאת למשחק מסובך, כמו “פגישה אצל רופא שיניים” – ביטוי שמשתמשים בו בספרד. אם תרצו, ריאל צריכה לעשות את הצעד הראשון בדרך לשמירה על תואר האליפות – חתיכת אתגר בהתחשב בכך שלא הצליחה לעשות זאת מאז 2008.

“אנחנו האלופים ויש לנו מטרה ברורה – להגן על התואר שלנו”, אמר במסיבת העיתונאים קרלו אנצ’לוטי שינסה להתחמק מזה אבל ברור שריאל פייבוריטית. “נצטרך להילחם עדי לזכות בתואר, לכדורגל הספרדי יש איכויות וראינו את זה הקיץ”, אמר והחמיא ליריבות. “אנחנו רוצים לנצח ולזכות בכל המפעלים אבל מתמקדים קודם כל במשחק מחר, הפוקוס הוא לנצח קודם כל במחזור הפתיחה”. כאמור, ההתחלה עוברת בניצחון במחזור הפתיחה – ריאל חייבת, כפי שעשתה בשלוש העונות האחרונות. גם אם בדיוק כמו ה-0:1 הסופר-קשה בעונה שעברה. בכל חמש השנים של קרלו אנצ’לוטי על הקווים זה קרה. למי ששכח, ריאל לא הפסידה אף משחק מאז ינואר ובליגה הרצף שלה עומד על 32 משחקים ללא הפסד. היא סיימה את 2023-24 ההיסטורית עם שתי תוצאות תיקו אך הראש היחה בגמר ליגת האלופות (4:4 נגד ויאריאל אחרי יתרון מבטיח ותיקו מאופס נגד בטיס). עניין מסוכן הוא האווירה הטעונה במשחקים בסון-מויץ’, כשלעתים ריאל איבדה את הראש. בכדורגל היא טובה, לא “באלימות”.

אמנם המאמן האיטלקי שומר על מסתורין אך ההנחה בספרד היא שנראה בדיוק את אותם אחד עשר מיום רביעי. “יכול להיות שזה יהיה אותו הרכב ויכול להיות שלא”. האפשרות לרענון כביכול היא עם לוקה מודריץ’ במרכז השדה שכן הייתה בעיה באמצע בניהול המשחק. מעבר לג’אקובו ראמון שכמובן מתאמן עם הקבוצה הבוגרת ונכלל בסגל. גם ניקו פז התאמן עם הקבוצה אך שוב לא בסגל כפי שלא זומן בסופר קאפ. אדוארדו קמאבינגה ודויד אלאבה פצועים כמובן. מריו מרטין לא בסגל מה שאולי מעיד על כך שהוא עם רגל וחצי בוויאדוליד. קרלו שוב נשאל על היום שאחרי קרוס – “תמיד נתגעגע אליו אבל המשחק הראשון בלעדיו היה טוב – נצטרך להסתגל למשהו חדש, וזה טוב – זה חלק מהכדורגל”. בפן הפחות מרגש – אין רכש. משפטים שאתם מכירים – אלאבה יחזור ויש שחקנים צעירים טובים.

אמבפה ירשום את המשחק הראשון שלו בליגה הספרדית ואפשר לומר שכל המדינה מתרגשת, לא רק הוא ולא רק אוהדי ריאל, והוא ישמח להצטרף לרשימה של שחקנים שכבשו בהופעת הבכורה שלהם בלה-ליגה עם ריאל – למשל רונאלדו-פנומנו ב-2002 נגד אלאבס| דיוויד בקהאם במחזור הפתיחה נגד בטיס ב-2003| ווסלי סניידר נגד אתלטיקו מדריד ב-2007/08 - שער ניצחון| כריסטיאנו רונאלדו ב-2009 נגד דפורטיבו לה קורוניה בפנדל| וגם גארת’ בייל נגד ויאריאל בעונת הדסימה| ג’וד בלינגהאם כבש נגד אתלטיק בילבאו אשתקד; ואפילו אדוארדו קמאבינגה שעלה כמחליף נגד סלטה ויגו בעונת 2021/22. קרלו מפרגן כמובן: “אמבפה שחקן מצוין. הוא כישרון יוצא דופן. הוא מאוד צנוע, ורציני וזה חשוב. לעולם לא אגיד לשחקן כמה שערים יש לו לכבוש. ההתמקדות שלי היא לעזור לקבוצה. הוא כבר השתלב נהדר בחדר ההלבשה, לשחקנים קל להשתלב כאן”. ואם כבר ההתקפה, צריך לשים לב לרודריגו, זה שפחות באור הזרקורים. הפחות כוכב מבין השלישייה החדשה. במארקה נכתב כי קרלו החמיא לברזילאי על משחקו כדי לחזק את ביטחונו. נזכיר כי אשתקד רודריגו היה זה שכבש את שער הבכורה של ריאל בליגה, במשחק בסאן ממס. העבודה ההגנתית שלו בהפעלת הלחץ יכולה להיות חשובה וכמובן שהוא רוצה לכבוש.

“אני שמח להיות כאן. היה קשה לדמיין ביוני 2021 שעדיין אהיה כאן, יותר משלוש שנים, עם כל התארים האלה שזכיתי”, אמר קרלו – ובהחלט כך –אך הוא גם יודע שהמונה מתאפס. החידוש העיקרי במסיבת העיתונאים היה הפיתרון שתנסה ריאל מדריד כדי להתמודד עם העומס הפסיכי. “11 חודשים של תחרויות ומשחקים? אנחנו חושבים לתת כמה חופשות לשחקנים במהלך העונה. שבוע או יותר, לבלות עם המשפחות ולנקות את הראש. במיוחד השחקנים שמשחקים בנבחרות. יכול להיות ששחקן לא ישחק משחק בלה ליגה אחרי שחזר מהפגרה הבינלאומית. אנחנו צריכים לתת להם יותר מנוחות”. אז לזה נגיע בהמשך, בינתיים אפשר ליהנות מכדורגל. מה מתכננים רודריגו-אמבפה-ויניסיוס?


הקונפטי התפזר, ריאל מצפה למשחק שונה לגמרי מהסופר קאפ

ריאל מדריד – הרכב משוער: טיבו קורטואה| דני קרבחאל, אדר מיליטאו, אנטוניו רודיגר, פרלאן מנדי| אורליאן טשואמני, פדה ואלוורדה, ג’וד בלינגהאם| רודריגו, ויניסיוס ג’וניור וקיליאן אמבפה

מה המצב מאיורקה?

מאיורקה אחרי עונה לא טובה אשתקד בה הייתה תקועה בחלק ניכר מהזמן בתחתית (רק בשני המחזורים הראשונים דורגה מעל המקום ה-15) - יוצאת לעידן חדש עם המאמן יאגובה אראסטה שמגיע מאוססונה. קדם העונה היה די נינוח עם משחקים נגד יריבות חלשות (למשל נגד קרו אלכנסדרה האנגלית, בראנסלי, פולבנסה ובורגוס) ותוצאות טובות כדי לתפוס ביטחון לאט לאט. למרות ש-2023-24 הייתה מאכזבת, המועדון שבר שיא מנויים עם 22 אלף וכמובן שקיים טירוף גדול לקראת מחזור הפתיחה. הקפטן אנטוניו ראיו טוען: “האוהדים ‘גדלו’ במקביל למועדון” והוסיף עד כמה הם השחקן ה-12 שלהם. למאיורקה אין מה להפסיד נגד ריאל. תוך שעה אחת כל הכרטיסים היו סולד-אאוט (בערך ארבת-אלפים נותרו למכירה). הקשר סרג’י דארדר גם היה במצב רוח של שטות: “אני אשמח אם קיליאן אמבפה יהיה על הספסל - שינוח”, אבל ברצינות הוא אמר שאם יש משהו שמאפיין את מאיורקה זה שיא תמיד מתחרה - וזה נכון. במשחקי הבית מאיורקה השיגה שישה ניצחונות אשתקד – לא מספיק.

לעתים מאיורקה, שההילייט העיקרי שלה היה ההגעה לגמר גביע המלך, הצליחה לתת פייט לגדולות. היה לה ברזומה תיקו 2:2 נגד ברצלונה ממש בהתחלה, תיקו נגד אתלטיק בילבאו וגולת הכותרת ניצחון במחזור ה-27 על ג’ירונה. בתאכלס היא ניצחה רק שישה משחקי בית. כעת הקבוצה מתמודדת עם בעיה לא פשוטה – החלק הטוב ביותר משתנה. עזיבתו של השוער פרדראג ראיקוביץ’ אקס מכבי תל אביב, מהשחקנים הבולטים בקבוצה, שעבר לאל איתיחאד הסעודית בתמורה ל-11 מיליון יורו – סכום שמאיורקה לא יכולה לסרב לו - היה המהלך העיקרי בקיץ. בעונה שחלפה מאיורקה הציגה את ההגנה החמישית בטיבה בליגה, ספגה כמו ברצלונה למשל – 44 שערי חובה והרבה-הרבה-הרבה פחות מהקבוצות שהיו חלק מהקלחת הרותחת בתחתית.

לאחר עזיבתו של ראיקוביץ’ לא יגיע רכש, דומיניק ג’יראף שהיה השוער השני - יפתח את עונתו הרביעי כשוער הראשון, ככל הנראה. יש לו הופעת ליגה אחת בכל עונה במועדון. חתיכת הימור. בשל התקפה לא מתפקדת, היא הייתה תקועה סביב המקום ה-15. ודאט מוריצ’י דעך וזה פגע בקבוצה. התפוקה שלו הצטמצמה בחצי – מ-15 שערי ליגה ב-2022-23 ועד לשבעה בלבד אשתקד. עבדון פרטוס בן ה-31 כבש 12 שערים אך רק מחציתם בליגה, ואחד בלבד מאז דצמבר. ממש היום הקבוצה איבדה גם את המגן הימני ג’ובאני גונזאלס שנמכר לקרסנודר הרוסית בארבעה מיליון יורו. אמנם חלון ההעברות עדיין פתוח אך לא נראה שלמאיורקה יש יותר מדי שחקנים על הכוונת ולא מן הנמנע שהסגל הזה ישמש את המועדון לאורך כל 2024/25.

אראסטה רוצה לשים קץ מ"עשור ריק" נגד ריאל מדריד מולה לא השיג שלוש נקודות מאז ה-31 באוגוסט כמאמן ריאל סוסיאדד, מאז הוא רשם שבעה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו. מאיורקה מגיעה למשחק בסגל מלא למעט היעדרותו של קשר הכנף הצעיר חאבי ייבארס בן ה-21, אשתקד מיעט לקבל דקות ושיחק יותר בקופה דל ריי. שחקני ההתקפה הצעירים דניאל לונה (ששיחק אשתקד כבר שני משחקים בגביע המלך) ומארק דומנק משלימים את הסגל. בריאיון ימים ספורים לפני המשחק סיפר אראסטה בהומור כי הבן שלו כבר ‘עידכן’ אותו על קיליאן אמבפה ואמר בציניות ‘איזה כיף יהיה’. כרגע לא נראה שהמאמן מתכנן מערך של שלושה בלמים. הוא דיבר במסיבת העיתונאים על כך שמאיורקה קבוצה שיודעת להתחרות והוא לא יכול לחשוב רק על הגנה.

“הדבר הטוב מתחיל באתגר ענק נגד הסופר-אלופה ריאל מדריד. אני נרגש מאוד להתחיל שלב חדש עם מאיורקה בסון מויץ’ מול אלופת העל של אירופה ומתוך תקווה לשחק משחק טוב, ולמה לא - גם להשיג תוצאה טובה. הרעיון צריך להיות תמיד זהה - זה של להיות אמיץ, לשחק גם בחצי היריבה למרות שלפעמים אתה עושה מה שאתה רוצה ופעמים אחרות מה שאתה יכול מול סוג כזה של קבוצות, ונצטרך להתגונן בצורה קולקטיבית כדי ששחקני ההתקפה שלהם לא יצטיינו. ולשם כך נצטרך גם לתקוף אותם כי אם למשחק יש רק כיוון אחד - יהיה קשה להגיע לתוצאה טובה”. נכון שריאל איבדה שחקן חשוב כמו טוני קרוס שבעזרתו הם שלטו יותר במשחקים, אבל הם מכריעים עם רווחים מקדימה ואם כבר היו הקבוצה הכי טובה בזה, עכשיו הם הוסיפו שחקן נוסף שיש לו מאפיינים אידיאליים עבורו. נצטרך להיות סופר-מרוכזים". הוא משוכנע שאין מה להתרגש מהאווירה הטעונה בין הקבוצות במשחקים האחרונים: “זה נורמלי, ראיתי את המשחקים ולעתים צריך לעצור ולשים גבול, אבל בכדורגל יש מתח”. לדבריו הוא יודע היטב מה יהיה הרכב אך חשוב לציין 16 שחקנים כי המחליפים יהיו קריטיים. עבדון על הספסל. טאקומה אסאנו, החלוץ היפני שהגיע מבוכום ותרם אשתקד שבעה שערים ב-2,232 דקות, צפוי לעלות ב-11.

image

מאיורקה – הרכב משוער: דומיניק גריף| פאבלו מפאו, מארטין ואליינט, אנטוניו ראיו,יוהאן מוחיקה| סרג’י דארדר, סאמו קוסטה, מאנו מורלאנס| טאקומה אסנאו, דני רודריגס ו-ודאט מוריצ’י

היסטוריה ומפגשי עבר:

עוד לפני שהאליפות הובטחה, רק שער מרהיב ממרחק של אורליאן טשואמני סידר לריאל מדריד שלוש נקודות בסון מויץ’ של מאיורקה. לאורך השנים ריאל ביתרון במפגשי העבר אם כי בארבעת המשחקים האחרונים זה מאוזן לחלוטין: נדנדה, שני ניצחונות לכל קבוצה. ב-2022/03 ריאל נפלה בפח של מאיורקה שכיסחה, בעיקר את ויניסיוס, ומרקו אסנסיו החמיץ פנדל. שנה קודם לכן הגיעה שלישייה לא קלילה בכלל - שערים מאוחרים, קארים בנזמה שכבש צמד נפצע רגע לפני הקלאסיקו. וב-2019-20 בעונת האליפות, הרכב רוטציוני של זינדין זידאן עם חאמס רודריגס ואלבארו אודריוסולה בין היתר - חטף שער מוקדם מלאגו ג’וניור ולא הצליח להגיב (1:0). אותה “נדנדה” קטעה רצף מצוין של ריאל מתחילת שנות ה-2000 בערך, כשמאז 2002 היא נכנעה פעם אחת בלבד ב-11 משחקים, כשהיא מנצחת שבע פעמים. אותו הפסד ייזכר לדיראון עולם כשמאיורקה ביצעה מהפך אחרי שער של סרחיו ראמוס בנגיחה, ריאל הפסידה 2:1 בפברואר 2006 ולאחר מכן פלורנטינו פרס התפטר מכס הנשיאות.

בואו נדבר על דברים חיוביים. ניצחון שהחל את הדרך לרצף טוב היה ה-1:5 בעונת 2002-03, צמדים קטלניים של ראול ורונאלדו ועוד שער נהדר של גוטי. בעונת 2003-04 זה נגמר ב-1:3 גם בלי יותר מדי מאמץ ושוב שער של רונאלדו. גם לפני עשרים שנה אגב נפגשו השתיים במחזור הפתיחה ואז מייקל אואן בהופעת הבכורה שלו רץ באגף ימין לאחר שהחליף את ראול שנפצע ובישל לרונאלדו שער ניצחון (0:1). הניצחון הכי גבוה של ריאל היה מאניטה ענקית בעונת 2012-13, שנה אחרי שחוסה קאייחון הוא ולא אחר קבע רמונטדה עם 1:2 גדול. אנחנו נזכור את מפגשי העבר נגד מאיורקה גם בזכות שלושער הבכורה של כריסטיאנו רונאלדו במועדון – תשאלו את דודו אוואט – אחד מיני רבים – ממש רבים, במחזור ה-36 בעונת 2009-10. שנה לאחר מכן, מנגד, ז’וזה מוריניו פתח את העידן בריאל מדריד ברגל שמאל עם 0:0 עלוב. המפגש הראשון בין מאיורקה לריאל היה בנובמבר 1960 והסתיים ב-1:1. ריאל הרגישה די בבית עם שישה ניצחונות בשמונת המשחקים הבאים כולל רביעייה של הקינטה דל בויטרה ב-1987. גם ב-1999-00 אגב ריאל פתחה במשחק חוץ במאיורקה, פיגרה, אבל פרננדו מוריינטס (87) וראול (89) ביצעו מהפך ענק. מספרים לסיום: ב-32 מפגשי הליגה בהם ריאל היא האורחת – היא ניצחה 17 פעמים (53%), הפסידה שבע פעמים (22%), יחס שערים 25:55 לטובת ריאל. בסה"כ 64 מפגשי הליגה: 11:42 לריאל בניצחונות.

ברגל ימין?| לקראת מחזור הפתיחה בספרד מחר כשריאל מדריד תתארח במאיורקה ב-22:30 ותקווה לפתוח את עונת 2024-25 ברגל ימין – “הטבלה המתעדכנת” עם הרקורד של ריאל במחזור הפתיחה בשנות ה-2000. לא רע בכלל למען האמת, ריאל לא הפסידה כבר מעל 15 שנה טפו-טפו-טפו, אז זה קרה בריאזור, כמה לא מפתיע. בשלוש העונות האחרונות ריאל פתחה את העונה בחוץ – לבקשתה – והצליחה לנצח עם קרלו אנצ’לוטי שניצח כאמור בכל חמשת המשחקים שלו על הקווים במחזור הפתיחה בריאל.

המאזן של ריאל עומד על 17 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים ב-24 משחקים. זינדין זידאן הפסיד בבכורה שלו בספרד לוולנסיה במאסטייה ב-2002, שנה קודם לכן לואיס פיגו ניצח את אותה ולנסיה בפרמיירה שלו שהייתה בסנטיאגו ברנבאו. עוד על מחזורי הפתיחה, נספר שאיבן הלגרה כבש את השער הראשון שלנו בליגה ב-2002-03. גם דיוויד בקהאם ניצח במשחק הפתיחה שלו בליגה – נגד בטיס ב-2003-04, וכריסטיאנו רונאלדו עם 2:3 על דפורטיבו לה קורוניה. פעם אחת בשנות ה-2000 פתחה ריאל עונה בדרבי נגד אתלטיקו מדריד. הנה:

עונת 2000-01: ניצחון 1:2 ביתי על ולנסיה
עונת 2001-02: הפסד 1:0 לוולנסיה בחוץ
עונת 2002-03: ניצחון 0:2 ביתי על אספניול
עונת 2003-04: ניצחון 1:2 ביתי על בטיס
עונת 2004-05: ניצחון 0:1 על מאיורקה בחוץ
עונת 2005-06: ניצחון 1:2 על קאדיס בחוץ
עונת 2006-07: תיקו 0:0 ביתי נגד ויאריאל
עונת 2007-08: ניצחון 1:2 ביתי על אתלטיקו מדריד
עונת 2008-09: הפסד 2:1 לדפורטיבו לה קורוניה בחוץ
עונת 2009-10: ניצחון 2:3 ביתי על דפורטיבו לה קורוניה
עונת 2010-11: תיקו 0:0 במאיורקה
עונת 2011-12: ניצחון 0:6 על סראגוסה בחוץ
עונת 2012-13: תיקו 1:1 ביתי נגד ולנסיה
עונת 2013-14: ניצחון 1:2 ביתי על בטיס
עונת 2014-15: ניצחון 0:2 ביתי על קורדובה
עונת 2015-16: תיקו 0:0 נגד ספורטינג גיחון בחוץ
עונת 2016-17: ניצחון 0:3 על ריאל סוסיאדד בחוץ
עונת 2017-18: ניצחון 0:3 על דפורטיבו לה קורוניה בחוץ
עונת 2018-19: ניצחון 0:2 ביתי על חטאפה
עונת 2019-20: ניצחון 1:3 על סלטה ויגו בחוץ
עונת 2020-21: תיקו 0:0 נגד ריאל סוסיאדד בחוץ
עונת 2021-22: ניצחון 1:4 על אלאבס בחוץ
עונת 2022-23: ניצחון 1:2 באלמריה
עונת 2023-24: ניצחון 0:2 על אתלטיק בילבאו בחוץ.

“קללת הבק-טוק-בק”| כותרת במארקה שקיליאן אמבפה יצטרך להיות הפיתרון שלה. ריאל מדריד מתחילה את העונה עם ציפייה גדולה לזכות באליפות שנייה ברציפות. זה לא קרה מאז 2008, אז ברנד שוסטר שהחליף את פאביו קאפלו שזכה באליפות 2006/07 - זכה בתואר עם אליפות הפאסיו. זו גם הפעם היחידה בה ריאל הצליחה לחזור על ההישג מאז סוף שנות ה-80 של הקינטה דל בויטרה! אותן אליפויות רצופות של ריאל לא התקבלו בלב שלם מצד המועדון והקהל כי היא נכשלה טוטאלית בליגת האלופות עם הדחות בשמינית הגמר נגד באיירן מינכן ורומא החלשות. ב-12 השנים האחרונות ריאל זכתה בחמש אליפויות - אחת כל 2.4 שנים, ומנגד בשישה גביעי אירופה - אחד כל 1.6 שנים. ריאל כן הצליחה לזכות שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות במה שייזכר לעד ב-2016-2018. ריאל לא הצליחה לשמור על כתר האליפות גם בזמן שעמדו על הקווים שלושה מאמנים מעולים: לא ז’וזה מוריניו, לא זינדין זידאן ולא קרלו אנצ’לוטי.

-ברצלונה בפרק הזמן הזה זכתה בארבע אליפויות רצופות בשנות ה-90| בשתי אליפויות רצופות ב-1998 ו-1999| שתיים עם רונאלדיניו ב-2005 וב-2006| שלוש אליפויות רצופות עם ליאו מסי ופפ גווארדיולה מ-2008 עד 2011| וכן ב-2015 ו-2016.

-עונת 2008-09 שלאחר הזכייה באליפות הקלה: ריאל מסיימת בפיגור תשע נקודות מברצלונה ההיסטורית של פפ גווארדיולה ועם תבוסה מרה בקלאסיקו הביתי ורצף הפסדים.
-עונת 2012/13 שלאחר אליפות השיאים: ריאל מדריד מסיימת בפיגור 15 נקודות מברצלונה - ליגה נגמרה בנובמבר. ניצחון אחד אחד בארבעת משחקי הפתיחה!
-עונת 2017/18 שלאחר הדאבל: ריאל מדריד מסיימת במקום השלישי בפער 17 נקודות - 78 נקודות ליה בלבד, לפחות יש ליגת האלופות. פתחה עם ניצחון ואז כשלה.
-עונת 2020/21 שלאחר האליפות: ריאל מדריד מסיימת שנייה כשכל העונה פיגרה אחרי אתלטיקו מדריד - בפער שתי נקודות - אכזרי (84-86).
-עונת 2022/23 שלאחר האליפות: ריאל מדריד מסיימת שנייה בפוקס בזכות תיקו של אתלטיקו במחזור הסיום, לא חוזרת לשחק מאז המונדיאל. הפער: עשר נקודות מברצלונה שיכלה להוריד רגל מהגז

לייק 1

אמנם זו לא הליגה שלנו אבל עצם זה שאתמול הפריימרליג יצאה לדרך זה פתח לי את התיאבון, כשיש עונה חדשה אוהדים מכל הקבוצות או כמעט כולן נמצאים באופטימיות גדולה ואני חושב על זה איזה כיף לאהוד את ריאל מדריד - תמיד - ובטח לקראת העונה הנוכחית.
הקונפטי מהזכייה בסופר קאפ האירופי התפזר כבר וחייבים לעלות עם מוטיבציה ורוצים להסתער על הליגה, הזוי שכל כך הרבה שנים לא הצלחנו לשמור על תואר האליפות, זו רשלנות לשמה. כן אגיד שאליפות נתפסת כמובן מאליו וכביכול יש לנו רק מה להפסיד. אבל עזבו את הדיבורים מרחיקי הלכת - מאיורקה:

כתבתי לא אחת שהעונה אני מצפה באמת לחווית צפייה בניגוד לעונה שעברה, אבל לאט לאט. לא שוכח שאיבדנו את המנוע טוני קרוס אחרי עשור שבו התרגלנו, וכמובן צריך קצת להתחבר. קונה בשתי ידיים אותו 0:1 קטן-גדול מהעונה שעברה בחסות הבומבה של אורליאן טשואמני. זה כל כך חשוב להתחיל ברגל ימין (אולי גם קצת מחשבות על עונות אחרות כמו 2012/13 - שנה אחר אליפות למשל - ורק 1:1). כרגע עדיין אין את העונש הזה של כדורגל נבחרות, כמעט כולם בריאים ואין תירוצים. מאיורקה תעלה עם מוטיבציית שיא כמובן ואני מפחד שגם תהיה אלימה ותכסח כמו במשחק ההוא ב-2023, אסור לנו לאבד פוקוס, בכדורגל אנחנו טובים. גם אם ויניסיוס שאוהבים אותו שם מאבד את זה - תפקידו של המאמן או הוותיקים האחרים להחזיר אותו למסלול, אפילו דני קרבחאל שסביר להניח שיענוד את סרט הקפטן.

מחר זה לא נוצץ, לא יעמוד שום גביע שם ביציע, האורות במגרש (הקטן - 26 אלף מקומות) הזה תמיד לא משהו, הרגשה שקצת חשוך, הגודל שלו, אין סגנון התקפי וסקסי ממול…

מילה על אורליאן טשואמני - הוא חייב להתחיל לקחת אחריות ולא לברוח. יותר תאקלים, להזיז את הכדור ימינה ושמאלה, המיקום. אני סולח על מחצית ראשונה בסופר קאפ אבל שזה לא יהיה מגמתי וקבוע. הוא פשוט גורם לפדה ואלוורדה ולג’וד בלינגהאם לרדת ממש אחורה עד כדי הבלמים וחבל. אגב, בקשר לקרוס - הוא היה ‘מבטל’ את היריבה עם פסים חכמים. פדה יכול לעשות את זה בדהירה קדימה. גם ג’וד ניחן ביכולת מסירה מצוינת.

אני מצפה מהקבוצה לדעת להסתדר גם אם נראה מערך של שלושה בלמים מצד מאיורקה - וכרגע זה לא התכנון לפי מה שקראתי, וגם למצוא פתרונות מול הגנה נמוכה אם וכאשר. ברור שכאשר יש לקבוצה הזו שטח זה נראה כמו פלייסטיישן. השער של קיליאן אמבפה הוריד הרבה לחץ, מאחל לו ללכת בדרך של הגלאקטיקוס הקודמים שהבקיעו בהופעת הבכורה שלהם בספרד. השלישייה הקדמית מהירה, מבצעת חילופי מקומות, יש את הרטט הזה אצלנו כשהכדור מגיע, אני חושב שזה היה לי רק בעונת 2002/03 ובחצי השני של העונה העוקבת, בעונת הדסימה ובחצי העונה הבא עם קרלו אנצ’לוטי כשדרסנו כל מה שזז. את השער הראשון בעונה שעברה כבש רודריגו, מזכיר, שיהיה מעורב כמו בסופר קאפ. העזרה שלו בהגנה קריטית ואם ריאל חוטפת כדור אחרי לחץ גבוה…

כלל לא פוסל עוד הצלה ענקית של טיבו קורטואה ובדקות הפתיחה. לבלמים שלנו יש עיסוק עם מוריצ’י, עונה שעברה לא טובה אבל הוא שחקן פיזי וגבוה ומסוכן, זו אחת האפשרויות של מאיורקה - להבקיע בכדורי גובה. שיהיה בהצלחה ורק שיפסיקו עם השעות האלה - שום סיבה שמשחק כזה יהיה בשעה כה מאוחרת, ב-22:00 הגיוני לשחק רק בקלאסיקו\דרבי\ליגת האלופות - האללה מדריד!

לייק 1

מסקרן אותי האם שוב נפתח בקצב חלש ואז נלחץ במחצית השניה. זה אפיין מאוד את עונת 21-22 ששם שיחקנו בקצב מאוד נמוך, נתנו ליריבות להתעייף, ואז ניצחנו משחקים בדקות המאוחרות בדרך קבע.

במשחק מול אטלאנטה הפערים בין המחציות והניסיונות המוגזמים למצוא את המתפרצות במחצית הראשונה גורמים לי לחשוב שזה מכוון, והאמת שאם התיאוריה נכונה יש הרבה יתרונות בזה. במחצית הראשונה לנצל את ההתלהבות והאמביציות של היריבות, לתת להן להתעייף עם לחץ גבוה ואולי אפילו להשאיר איזשהו שטח לויני ואמבפה. לאחר הפסקת המחצית, שהן כבר חושבות שהבינו איך נכון לשחק מולנו ושהן מצליחות לנטרל אותנו, לשנות לגמרי את סגנון משחק ולשחק גבוה וחזק, בדיוק כמו שעשינו מול אטלאנטה, ולגמור את המשחק.

איך נכון לשחק מול מאיורקה זו שאלה קשה. מדובר בקבוצה עיקשת, שיודעת להתגונן עם בונקר אפקטיבי. גם הגישה של לגרום ליריבה לצאת קדימה ולהפקיר את הבונקר, וגם הגישה של ללחוץ את היריבה ולהשיג את השערים בכוח הגיוניות מאוד. שילוב של שתיהן יכול להיות הפתרון הנכון ביותר למפגש הזה.

בנוגע להרכב אני לא חושב שיש שאלות יותר מדיי. רודריגו אחרי המשחק האחרון לא ירד לספסל מכיוון שהוא פרויקט כרגע במועדון. שאר ההרכב מורכב משחקים שאי אפשר להוציא אותם מההרכב. טשואמני היחיד כאן שיש לו עוד מה להוכיח אבל אין לו אף מחליף.

image

החלטתי לשתף את זה גם כאן: רובן חימנס בטור דעה במארקה לכל רואי השחורות עם עזיבת טוני קרוס: “ריאל מדריד תהיה אחרת. לא בהכרח פחות טובה”.

"כמה מפתיע, אוהדי ריאל מדריד זכרו את טוני קרוס במשחק הראשון ללא הגרמני. פדה ואלוורדה ניסה להסתיר את היעדרותו על ידי לבישת חולצה מספר 8 ועם שיערו צבוע בלונד, אבל מדי פעם הוא היה יוצא מהדמות ומבצע ספרינט. אבל הוא לא היה חסר רק בטלוויזיה. גם חבריו על המגרש סבלו בלעדיו, במיוחד בחלק הראשון בו ניתן לראות את קורטואה או רודיגר משתמשים ה בכדורים ארוכים. אולי זה בלתי נמנע להרגיש בלי קרוס, מדריד הולכת לשחק אחרת.

לא יותר גרוע, רק שונה. אם תמכור את כפיות הבית שלך ותקנה סכינים, יהיה לך קשה יותר לאכול מרק. אבל אפשר להתמלא בסינטה. וציינו שהקבוצה עשתה טעות במחצית הראשונה בניסיון לשחק כאילו קרוס עדיין ביניהם. זה לא אומר שהתכנון היה נורא או שהעונה הזו הולכת להיות אסון. הסגל מרהיב ונותן למאמן אנצ’לוטי מספר גרסאות לעשות כמעט מה שהוא רוצה. פחות לשחק כאילו קרוס על המגרש. מה שנראה במחצית השנייה הייתה קבוצה סוחפת.

מסתבר שבלינגהם, ויניסיוס ואמבפה מתערבבים טוב יותר מקפה עם עוגיות. שריאל מדריד יכולה ללחוץ גבוה, לגנוב כדורים ליד השטח של היריבה. ובשני הבזקים, להבקיע שער. מסתבר שוואלוורדה חזר מחופשה עם מיכל דלק מלא. ושעבור קורטואה הפציעה מעולם לא הייתה קיימת.

היו שם 45 דקות לרגש את האוהדים וסמכו עליי - ולהדאיג מאוד מאמנים, יריבות ואוהדים אחרים. זה יהיה קשה לבחור איך להתגונן מול הקבוצה הזו השנה. זו צריכה להיות העונה שבה מדריד שוברת את הקללה של שתי אליפויות רצופות. מאז קאפלו ושוסטר היא לא מצליחה לזכות פעמיים בתואר. ובשנים האחרונות הם החמיצו יותר מדי הזדמנויות עם סגל טוב יותר מיריביהם. גם הפעם הסגל של ריאל טוב משמעותית. נראה בסוף מאי…

כותרות העיתונים הבוקר:

שער המארקה על רקע תמונה של קיליאן אמבפה מחייך באימון: “עם כולכם (כותרת כללית על הליגה)” - היום אמבפה יערוך את הופעת הבכורה לה הכי מצפים בספרד| קרלו אנצ’לוטי נרגש גם הוא: “מדובר בכישרון יוצא דופן, שחקן צנוע ורעב”| התייחסות למשפט של קרלו במסיבת העיתונאים שכדי להתמודד עם עומס המשחקים - שחקנים יקבלו חופשות קצרות אחרי חזרה ממשחקי הנבחרת.

שער ה-AS גם כן קיליאן: “הליגה של אמבפה” - הסון מויץ’ של מאיורקה הוא המקום בו הכוכב הצרפתי לו מצפים בכיליון עיניים - יערוך את משחקו הראשון בליגה הספרדית| קרלו ישחזר את ההרכב של הסופר קאפ האירופי| היריבה מאיורקה, של יאגובה אראסטה - לא הפסידה באף משחק בקדם העונה בקיץ.

בפריויו ב-AS נכתב: “אמבפה מגיע - והסון מויץ’ מתמלא” - הצרפתי יערוך את הופעת הבכורה בליגה, והוא כבר לא ‘קוץ’ עבור ריאל כמו בשנים האחרונות אלא היהלום - הציפיות עצומות. אנצ’לוטי יחזור על ההרכב שניצח את אטאלנטה. עוד נכתב כי חודש אוגוסט של תחילת העונה טומן בחובו סכנות גדולות עבור היקבוצות הבכירות ובטח אחרי טורנירים של יורו או קופה. ריאל עושה את הבכורה במגרש לא נוח ונגד הפיינאליטית של הגביע כששישה משחקני ההרכב שלה בקושי התאמנו עשר פעמים.

הרכבים משוערים:

אז ככה: תמימות דעים במארקה וב-AS לגבי כמעט כל ההרכב של ריאל מדריד: כמעט אותם 11 שניצחו את אטאלנטה בסופר קאפ האירופי ביום רביעי - השלישייה ההתקפית עם רודריגו-אמבפה-ויניסיוס, מרכז השדה הצפוי. במארקה הלכו על לוקאס ואסקס הרענן בצד ימין במקום דני קרבחאל בעוד ב-AS דבקו בפיטבול אלוף אירופה הטרי.
לגבי מאיורקה, 4:3:3 כצפוי, ודאט מוריצ’י בחוד. אסנסאו הרכש החדש מגרמניה ישחק בכנף וסרג’י דארדר באנקר במרכז השדה. גם את שחקני ההגנה כמו פאבלו מפאו ואיבן ראיו אתם מכירים היטב. השינוי הוא שב-AS הלכו עם דני רודריגס בצד ימין ולא עם לארין

עולים עם אותו ההרכב של הסופרקאפ

מאיורקה עם הרכב של קצבים מאחורה. אני מקווה שויני לקח את כדור ההרגעה שלו לפני המשחק כי מפאו ינסה אותו. מאוד מעניין לראות איך זה יראה היום שהוא לא כל ההתקפה שלנו, מכיוון שבמשחקים האחרונים ששיחקנו מולם חבייר אגירה הציב טריפל על ויני. היום יהיה לו הרבה יותר קשה לעשות את זה. משחק מאוד מעניין מהבחינה הטקטית.

לא יהיה משחק קל, אבל אם נדע לא להגרר לפרובוקציות שלהם אני מאמין שננצח.

לייק 1

רודריגו מזכיר לכולם שהוא עדיין השחקן הכי טכני בקבוצה

כל הרביעייה הקדמית השתתפה בשער הזה.

2 לייקים

שמעו, זה פשוט לא עציר הדבר הזה.
ארבעה שחקנים עם טכניקה עילאית על שטח קטן + בעיטה ב-2 הרגליים.

הצלחת לעצור את ג’וד מחוץ לרחבה? הוא מכניס כדור פנימה לאמבפה.
הצלחת אשכרה לחטוף כדור לאמבפה? ויני עט על המציאה.
הצלחת לדחוק את ויניסיוס לצד פחות נוח? הוא משאיר קטנה לרודריגו, שעושה מזה שער.

אם אפילו הקצבים הציניים ממאיורקה נופלים בזה, זה בהחלט נראה מבטיח.

6 לייקים

טענתי לא מזמן שרודריגו יכול להיות המרוויח הגדול מהגעת אמבפה.
מקווה שכך יהיה.

לייק 1

כל זה ובהילוך ראשון.

לגמרי, המחשבה שעברה לי בראש היא “איזו התקפה מפחידה”.

לא רק שקיבלנו להרכב את החלוץ הטוב בעולם, ההגעה שלו אילצה את אנצ’לוטי לוותר על קשר תמורתו בהרכב.
אז יש פה אפקט כפול. סוף סוף משחקים עם כמות ראויה של חלוצים בהרכב.

4 לייקים

לא בשבילי השעות האלה משחקים, לרגע לא הבנתי איך קרוס נהיה כל כך מהיר.

אני רק מדמיין את קמאבינגה בהרכב הזה ואז יש לך שלושה שחקנים בקישור שיודעים לקחת כדור ולשרוף 40 מטר בכדרור, וכל זה כשלפניהם רצים שלישיית הברק שלנו.

2 לייקים

בדיוק בדקות כמו בדקות האחרונות של המחצית אני מצפה שיהיו חילופי מקומות ו-ויני יעבור לאמצע
למה סתם לתת לו להשתגע?

ספרתי לפחות 4 פעמים שמיליטאו איבד את העמדה שלו וסיבך אותנו. המהירות אולי חזרה אבל מה נסגר עם הריכוז שלו.

נראה אם במחצית השניה נעלה הילוך ונגמור עניין. אני חושב שזה התכנון. המחצית הזאת הייתה בהילוך ראשון.

טשואמני ורודריגו מצויינים הערב. ויני צריך להירגע. אמבפה וג’וד צריכים לקחת על עצמם יותר ולהוריד את הפוקוס מויני.

לייק 1

הרגע הקומי של המחצית:

ויניסיוס עושה פרובוקציה קלה, כהרגלו.
השופט קורא לו, ככל הנראה לשיחת נזיפה קצרה.
ויני “מנצל” את החוק החדש, לפיו לשחקנים אסור לדבר ישירות עם השופט אלא רק לקפטנים, ושולח את השופט לדבר עם דני קרבחאל - משל היה הסוכן/עו"ד שלו.

אפשר לשנוא/להתעצבן על הבנאדם, אבל אי אפשר שלא להעריך את היצירתיות שלו בכל מה שנוגע למציאת דרכים לעלות לאנשים על העצבים.

4 לייקים

טוב אני אהיה קצת הפארטי פופר.

לא אוהב את כל העקבים והפתיחות רגליים. כלומר, אני כמובן אוהב לראות ומגניב חיוך ומתענג, אלא שמרגיש לי שזה מאוד מאולץ ויש בי איזשהו פחד שימשיכו ככה גם כשלא ילך.

הדריכה על ויני חייבת להיות אדום. הזייה.

לייק 1

אוי דור אני זה שמגן עליו כל הזמן, טיטי יעיד על כך. אבל כשמגיעה לו ביקורת אז אני אגיד אותה ואף אחד לא קדוש. מיליטאו דוחף קדימה בצורה לא אחראית הערב ומשאיר חורים מאחור בכמויות מסחריות.

לייק 1

בוא נסכם בכך שמיליטאו ‘‘חזר לעצמו’’.

בלי קשר למיליטאו חבל שלא הלכנו על דה ליכט, גם אם ההולנדי לא מגיע אני אסתפק בבלם ספרדי טוב שיודע להניע את הכדור מאחורה כמו שבלם ספרדי אמור להניע, גם אם זה יבוא על חשבון איכויות הגנתיות, אבל שידע להניע כדור ברמה גבוה, ועדיף בלם צד שמאל, בלם כזה היה עוזר לנו המון, לא אתנגד גם למהלך מדהים כמו להחזיר את ראמוס.

לייק 1

השיפוט בליגה הזאת מתחת לכל ביקורות, שיגידו תודה שריאל בלה ליגה כי בלעדיה אפחד לא היה מתעניין במוצר הדלוח הזה.

שקוף שנקבל גול מקרן שלא הייתה.