הגרלת משחקי ליגת האלופות ל-2024/25: ליברפול באנפילד, מילאן ודורטמונד בברנבאו

פחות משלושה חודשים עברו מהערב המרגש מאוד בוומבלי, האחת ביוני 2024 כשקפטן נאצ’ו הניף את הגביע ה-15 של ריאל מדריד אחרי 0:2 על בורוסיה דורטמונד אך במועדון הזה הכל הולך לארכיון במהירות האור. ריאל מדריד תחל הערב לא רק את משחק הליגה השלישי העונה נגד לאס פלמאס אלא קצת קודם לכן את ‘הדרך לגביע ה-16’ בהגרלת המשחקים של ליגת האלופות ל-2024/25 בפורמט חדש. לא רק כריסטיאנו רונאלדו שיזכה למחווה על היותו השחקן הגדול בתולדות המפעל - אלא גם ג’יאנלואיג’י בופון יריב וותיק וחבר וספורטאי נהדר - יהיה שם.

קיליאן אמבפה שבפריז סן ז’רמן הגיע לגמר אחד בלבד ולא זכה בתואר מעולם - חולם לעשות זאת כבר העונה במדי ריאל מדריד אלופת אירופה הגאה, ריאל מדריד שהיא המלכה של המפעל ולה 15 זכיות. קפטן לוקה מודריץ’ יוכל כמובן דני קרבחאל להפוך לשחקן המעוטר איי פעם אם יניף את הגביע השביעי שלו! - צמרמורת; האם ויניסיוס ג’וניור יבקיע בגמר שלישי כמו כריסטיאנו רונאלדו (פעמיים במדי ריאל וכן גמר 2008 עם מנצ’סטר יונייטד; עבור אנדריק זו תהיה הבכורה במפעל וגם לארדה גולר שבשל פציעות לא שיחק אשתקד; טיבו קורטואה עולם על גביע שלישי כמו איקר קסיאס וקיילור נאבאס.

אז העונה 36 קבוצות. ריאל מדריד בדרג א’ אבל בפורמט הזה, העונה - כל קבוצה תפגוש שתי קבוצות מכל קבוצת דירוג. ארבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ, משחק אחד מכל דרג, זה יהיה רנדמולי לחלוטין. שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש, אך זה רנדומלי לחלוטין כשאת הלו"ז הסופי נקבל בשבת. משחקי ליגת האלופות בסיבוב הראשון ישוחקו ביום שלישי, רביעי וחמישי. שאר הסבבים ישוחקו בימים הרגילים - בימי שלישי ורביעי. שמונה הראשונות יעלו לסיבוב הבא. הקבוצות עם דירוג הנקודות התשיעי עד ה-24 ישחקו ביניהן כדי לקבוע מי ישלימו את 16 העולות ואין נשירה לליגה האירופית. המשחקים יחלו בתאריך 17 בספטמבר יום שלישי ויסתיימו ממש בסוף ינואר - 29/01.

לשואלים - הגמר המרגש מכל ייערך בתאריך ה-31 במאי באצטדיון האליאנץ’ ארנה של באיירן מינכן. אגב ריאל לא תוכל לפגוש יותר משתי קבוצות מאותה המדינה בשלב הראשון.

ריאל אלופת אירופה תוכל לפגוש למשל את מנצ’סטר סיטי ואינטר האלופות או את פריז סן ז’רמן ובאיירן מינכן (סיימה שנייה בבונדסליגה אך גם היא בדרג הראשון). בדרג ב’ בין היתר ארסנל סגנית אלופת אנגליה, יובנטוס, מילאן, אלופת גרמניה הגאה באייר לברקוזן של צ’אבי אלונסו…

לייק 1

הפורמט הזוי, אבל הוא כן מבטיח ״ניסויי כלים״ מול קבוצות חזקות בשלב מוקדם של העונה, שזה טוב מאד לקבוצה. היה אפשר להגיע לשם בדרך נורמלית ופשוטה יותר (אהמ יורוליג/סופרליג), אבל זה בהחלט שיפור.

לייק 1

לקח לי המון זמן להבין שזו הגרלת משחקים ולא באמת שלב בתים כלשהו נשבע שקראתי בכמה מקורות. מעבר לנקודה המעניינת שלך - קיים לי קצת החשש לפציעות שכבר החלו וכדומה וגם שנסתבך. אני מקווה לפגוש קבוצות חזקות שלא שיחקנו נגדן זמן רב. נניח ארסנל הנהדרת כמעט 20 שנה - וצפוי משחק מרתק בשני מגרשים אדירים, הם משחקים התקפי ובקצב פנטסטסי ופינטזתי שנהיה קצת קרובים אליהם בסגנון. כנ"ל באייר לברקוזן כדי לראות את היורש, או מילאן. גם פ.ס.וו איינדהובן סבבה ותן לי מונאקו על חרפת הקיירוש. פחות מנצ’סטר סיטי ברור למה, פחות אינטר שזה כבר חוזר על עצמו. אגב זה גם מזכיר לי קצת את שלב הבתים השני עם משחקים חביבים ב-2001 וב-2003

לייק 1

פציעות בגלל הוספת המשחקים? מצד אחד זה לא זניח, מצד שני - אם לא נתרשל וניפול מחוץ ל-16 העליונות - סה״כ הוספנו 2 משחקים, כשבסבירות לא נמוכה הם יהיו גרבג׳ או חצי-גרבג׳ (כי צריך להשקיע פחות במשחק על שיפור המיקום מ-8 ל-6 או 10-12 מאשר במשחק על מקום 1-2 או על הדחה פוטנציאלית בבתים).

מדובר בפתרון די הזוי לא בגלל שהוא לא משיג את התוצאות הרצויות (יותר מפגשים בין גדולות, יותר מפגשים נקודה בגלל היעדר הבית חוץ), אלא בגלל שהוא עושה את זה בדרך שמאד (מאד) פוגעת בספורטיביות. משווים סך נקודות שהושגו מול יריבות שונות לחלוטין. אנחנו כנראה נראה את הקבוצות ״הנכונות״ עולות, אבל המון שרירותיות במיקומים הפנימיים.

5 לייקים

אבל משחקים נגד מנצ’סטר סיטי ופריז סו ז’רמן/ליברפול סתם הלכתי על התרחיש הגרוע וזה תלוי בעוד דברים זה בזבוז אנרגיה מיותר זה קצת יותר מתוספת של 180 דקות ללו"ז - זה מצריך אינטנסיביות. אנחנו לא מרוויחים כלום מזה שאנחנו ריאל מדריד אלופת אירופה ודרג א’ - או שלא הבנתי את הפורמט. המקריות תמיד לטובתינו כמעט אז שהפעם לא…

אגב אולי קרלו ילמד ואולי כי לא תהיה לו ברירה אבל אם אתה זוכר איזה הרכב עלה נגד אוניון בחוץ במחזור הסיום כשהבטחנו מקום ראשון…בלינגהאם שיחק למשל וכאלה

קצת קטנוני מצידי, וכנראה גם לא ממש רלוונטי אליכם, אבל אם משום מה לא תגיעו למקומות 1-8, אלא ל-9-24, הוספתם 3 משחקים (ולא 2), בגלל שלב הנוקאאוט.

באופן כללי, כמות המשחקים באלופות גדלה מ-6-13, ל-8-16.

4 לייקים

@Raulito-7 אני חושב שזה מצויין לפגוש קבוצות חזקות בשלב מוקדם יחסית של העונה עם השלכות מינימליות. באיזשהו מקום אנחנו מקבלים פה בחזרה, באופן חלקי ומשונה, את מה שאבד עם ביטול שלב הבתים השני - מפגשים בין אריות היבשת בלי שאף אחת מהן מודחת בהכרח. הסיכון פה נמוך יותר משלב הבתים השני ז״ל, אז הגיוני שגם האינטנסיביות תהיה נמוכה יותר (וגם הרמה, זה בסוף משחק סכום 0).

@Eyal - תיקון במקום, משום מה היה לי בראש שרק ה-8 התחתונות מבין העולות בפלייאוף ולא 16.

הפורמט מבלבל, אבל היתרון הוא העניין, כנראה עד הרגע האחרון, בגלל הפורמט שאומר שקבוצה לא תלויה רק בעצמה. בשונה משלב הבתים הקודם, או מליגה רגילה, המיקום של קבוצה בטבלה הסופית מושפע גם מהישגים של קבוצות שלא נפגשות איתה בכלל.

ולכן, בניגוד לשיטה הקודמת, לא יהיה כזה ברור מאליו מי הקבוצות שיסיימו ובאילו מיקומים, כבר אחרי ההגרלה הערב.

3 לייקים

כן אבל זה הזיה… נקבל מלא תרחישים נוסח היורו האחרון שקבוצה יושבת ומגרבצת בהמתנה לראות האם היא הודחה/עברה ללא פלייאוף או לא.

לא בדיוק אותו דבר, ולו רק מהסיבה שהמחזור האחרון של שלב ה"ליגה" ישוחק באותו היום.

כן, זה יתרון. וגם כמות המודחות המזערית. אבל אני כבר רואה את כל מטריצות חישובי התוצאות וההצלבות עם 12 משתנים שישלפו.

תכלס שנמוך משלב הבתים המת והמשעמם זה לא. אני סתם לא מבין את הצורך לסבך כל כך וחושש מהדחות לא מוצדקות עקב השרירותיות. יותר עניין יהיה, גם ברמת ה-novelty אבל לא רק.

תוספת לעניין היא שלא רק יהיה מעניין עד הרגע האחרון מי תעפיל ישירות לשמינית/תלך לנוקאאוט/תודח, אלא גם באיזה מיקום מדויק היא תסיים את השלב הראשון. כי המיקום משפיע באיזשהו אופן על המסלול עד לגמר.

ככל שאני חושב יותר על העניין אני ממש מחבב את השיטה החדשה. משחק יחיד מול כל קבוצה, ולא צמד, מה שאומר שבמקום לפגוש 3 קבוצות בשלב הבתים נפגוש 8, חלקן חזקות מאוד ויצרו מפגשים מעניינים.

אני לא דואג. עד שתתחיל ליגת האלופות אנחנו נצבור יותר קצב וגם ג’וד ואולי קמא יחזרו. אנחנו נהיה בסדר, אין לי ספק. לא אכפת לי כל כך מההגרלה כל עוד אנחנו לא מול סיטי. לא בא לי אותם, עדיף לפגוש אותם בשלבים המתקדמים של ליגת האלופות.

2 לייקים

איך 3 ולא 2? הרי נוקאאוט הוא שני מפגשים מול יריבה לשמינית, ואז השמינית- ס"ה ספרתי 2 - היכן טעיתי?

טעיתי, מחילה. מדובר ב-4, ולא ב-3.

8 משחקי ליגה (2 יותר משלב הבתים בעונה שעברה) לכל הקבוצות.
2 משחקי נוקאאוט (שלב שלא היה בפורמט הקודם) לקבוצות שיסיימו במקומות 9-24.
7 משחקי שמינית, רבע, חצי וגמר - למי שתגיע לגמר. אבל זה כבר רגיל.

יוצא שכל קבוצה תשחק בין 8 ל-17 משחקים בעונת אלופות, בניגוד לבין 6 ל-13 בעונות הקודמות.

כלומר אם ריאל מדריד (או כל קבוצה אחרת, לצורך העניין) תסיים במקומות 9-24 את השלב הראשון, ואז תעפיל לשמינית מהנוקאאוט, היא תשחק 10 משחקים, בניגוד להעפלה לשמינית בעונות הקודמות שדרשה רק 6 משחקים.
במילים אחרות - לכל קבוצה התווספו 2-4 משחקים, ביחס לעונות הקודמות, כתלות במיקום הסופי שלה בשלב הראשון.

5 לייקים

17 משחקים - מה שהיה בתאכלס גם בעונות 1999/00 (למטה לדוגמא) עד 2002/03 עם 32 קבוצות במפעל, שלב בתים שני (ללא שמינית גמר שהגיע שנה אחרי) ורבעי וחצאי גמר לפני המשחק האחרון. המשחקים היו מתחילים בספטמבר ושלב בתים ראשון עד דצמבר, שלב בתים שני עד מרץ ואז הנוקאאוט.

יש הבדל יחסית משמעותי בעיני: להגיע למקסימום האפשרי של משחקים היה משהו שקורה בהגדרה למעפילות לגמר, בעוד שעכשיו זה יכול לקרות רק בתרחיש המוזר-יחסית (לכאורה, אולי נגלה בהמשך שלא) של העפלה לגמר לאחר סיום מחוץ לטופ 8. אחלה מוטיבציה לקחת ברצינות יחסית את השלב הראשון.

4 לייקים

ההגרלה לא רעה אבל תמיד יש טוב יותר כמו ברצלונה. צריך להמתין ללוח המשחקים. ליברפול באנפילד זה מרגש אבל גם קרייסיס רציני ומקווה שלא נצטרך לנצח שם - הרי הרקורד שלנו מול ליברפול בעידן יורגן קלופ הוא לא הגיוני. מילאן זה ממש ניחוח של פעם וריגוש לקרלו אנצ’לוטי. יש למישהו ספק שאוסקר גלוך יבקיע? בטוח שאם זה מתאפשר מבחינת תאריך אז יהיה פארטידאזו סביב קלאסיקו בליגה.

התעדכנתי פה ושם במארקה וכדומה - כשכריסטיאנו אמר את ה-“אני חייב להזכיר את ריאל מדריד. זכיתי כאן ב…(השאר לא משנה)” - כמעט דמעתי.

ובקיצור: בורוסיה דורטמונד (ב), ליברפול (ח), מילאן (ב), אטאלנטה (ח), רד בול זלצבורג (ב), ליל (ח), שטוטגארט (ב) וברסט (ח)

השאר? פריז סן ז’רמן עם הגרלה נוראית ולא יקרה כלום אם ניפרד מהם לא נשאר דבר. בכל מקרה מי שקיבלה את מנצ’סטר סיטי בחוץ זו אינטר וזה כמעט בלתי אפשרי. שיהיו בריאים אופ"א לטעמי לא ספורטיבי וכמו תמיד הכל עקום אצלהם.

2 לייקים

לא יודע אם זה נכתב כבר אבל זאת השיטה הכי מטומטמת והכי לא ספורטיבית שאפשר היה לחשוב עליה.

4 לייקים

השיטה מסובכת, אבל למה לא ספורטיבית?