סופר קופה 22/23: תואר ראשון תחת צ'אבי!!! זוכים בגביע אחרי 3:1 מוחץ בקלאסיקו (גאבי, לבנדובסקי, פדרי)

גאבי מפרק את ריאל, ולא במכות.

מגיעות לו כל מחיאות הכפיים שהוא קיבל כשהוחלף, ויותר.

4 לייקים

ממה ליאור מאושר? הפכנו לקבוצת מעברים קטלנית, ואנחנו יודעים ליצור מצבים איכותיים גם מלחץ וחטיפות כדור.

ממה דימיטרי מבואס? אנחנו לא מסוגלים ליצור כלום ושום דבר במשחק עומד, וקבוצה יותר חכמה מריאל תיתן לנו את הכדור ותראה אותנו מתסכלים את עצמנו למוות.

ממה אני מתוסכל? החילופים של צ’אבי זה אחד הדברים היותר מדכאים שיצא לי לראות, וסבלתי בשנים האחרונות מאמנים איכותיים כמו וואלורדה, סטיין וקומאן.

בשורה התחתונה הקבוצה הטובה יותר ניצחה, לקחה את התואר והביסה את היריבה בקלאסיקו. והתואר המצ’וקמק הזה זה הדבר הכי משמח שקרה לנו ב4 השנים האחרונות :smiling_face_with_tear:

2 לייקים

אני יודע שזה קטנוני, אבל השער המצמק מעצבן אותי. צ’אבי עשה 4 חילופי יאאלה בית זונות ניצחנו וספגנו בצורה מפגרת.

2 לייקים

0184ca80-2b8f-4a18-9bf6-82a341875fe9_media-libre-aspect-ratio_default_0

בקלאסיקו הקודם החמאתי לריאל מדריד על משחק לא גדול, אבל מאוד נכון מול ברצלונה של אז. היום זה בדיוק, אבל בדיוק, ההיפך. ברצלונה לא במשחק שיא, ולא בהופעות ענק של שחקנים שנזכור לנצח (טוב, אולי את של גאבי), אבל משחק מאוד נכון, מאוד רגוע, מאוד שקול, מאוד מתואם, מאוד…אפור, אבל אפור בהיר. טוב כזה. בדיוק מה שברצלונה דה לה פאניקה של עונת 22/23 צריכה.
אחד המשחקים הכי טובים תחת צ’אבי, אם לא הטוב שבהם. נכון שזו לא ממש חוכמה, בהתחשב בהופעות האחרות של הקבוצה, אבל עדיין. לא רק בגלל התוצאה, לא רק בגלל השליטה המוחלטת במשחק, אלא גם, ובעצם בעיקר, בגלל שסוף סוף היה שקט, ורוגע. ברצלונה לא נלחצה לאחור, לא נכנסה להיסטריה, לא נתנה לריאל לחזור למשחק, גם לא מנטלית. צ’אבי היה צריך, ועדיין צריך, לעבוד הרבה על טקטיקה עם הקבוצה הזו, אבל לא פחות חשוב מכך - על מנטליות. היום זה היה נראה שלפחות בנושא הזה אנחנו בדרך הנכונה.

מעבר לגאבי, שחוץ מלהציל מהקו עשה היום הכל ובצורה מצויינת, כלל ברצלונה שיחקה מאוד בשקט היום, בראשות בוסקטס ופרנקי שאכן סטפד אפ מהקלאסיקו הקודם, והחזיקו את האמצע ביד רמה.

ההגנה של ברצלונה זה משהו שאני לא רגיל לו. האתלטיות של אראוחו את קונדה ובאלדה (עוד עליו, בהמשך), והשקט של כריסטנסן, זה קו הגנה שכבר לא חשבתי שאי פעם יהיה לנו. בתוספת טר-שטגן, שגם כשהיה צריך לצאת מנמנום ערב סעודי, עשה את זה כמו גדול - ובכלל אפשר לחייך.

ובאלדה? אילולא הדימבול הרגיל של הסתום מימין, הוא היה מסיים מהלך ענק עם בישול, ובכלל היה לו אחלה משחק. השנה אני מתלבט בין RFA ופדרי מבחינת החולצה לקנייה (על מי אני עובד? זה לגמרי אראוחו). בשנה הבאה? באלדה. מת על השחקן הזה.

יאללה - תואר ראשון. עשה אותי רעב לעוד.

6 לייקים

אכן קבוצת מעברים קטלנית. תוספת רצינית לארסנל שלנו.

לא צריך קבוצה חכמה. כל שבוע מול קבוצות קטנות אנחנו מקיאים דם.

הוא רק עשו להם פו והם ברחו.

נצחון בקלאסיקו, ועוד 3-0, תואר ראשון תחת צ’אבי, מה אני מתלונן? אני אשן טוב הלילה.
מלבד גאבי, אני חייב להחמיא לשמחק מעולה של באלדה ושל דה יונג.

לייק 1

לא כיף איתי במסיבות 3-1 דימה.

אין לי מה להוסיף על מה שכתבו פה. המשחק השני הכי טוב של ברצלונה של צאבי. ושתיהם היו נגד ריאל מדריד…

אסור לזלזל בתואר הזה. יוקרה כסף ומה שאני הכי בונה עליו שזה אולי יכניס אותם עוד יותר למשבר.

2 לייקים

ממש לא הפכנו לקבוצת מעברים קטלנית. אין דבר יותר רחוק מזה. להפך. אנחנו די גרועים בהתקפות מעבר. מה שעבד היום זה שהיינו סופר אינטנסיביים ושביטלנו את המרחקים בין הקו הקדמי לאמצעי. משהו ב4-2-3-1 עבד היום מדהים. אם נוכל לעלות למשחקים עם כזו עצמה נוכל לסגור 70% מהמשחקים בדקה השישים ולהתפנות לעשות חילופי רוטציה ולשחק בהילוך שני.

2 לייקים

“מה אומרים הרופאים, זה עוד יגדל?” אמרו במציצים בפירוש קצת אחר מכוונת המשורר אבל זה פשוט הזייה כמה גאבי טוב כבר בגיל 18.

היום הוא הוכיח שמלבד להיות ערס חיובי בקישור הוא יכול להיות גם שחקן אגף ולעשות את זה בצורה נהדרת…

4 שנים לא לקחנו סופר קופה…בערך מתי שגאבי התחיל תיכון.
וואלה איזה ילד זה…

9 לייקים

כל כך התגעגעתי לזה

https://twitter.com/i/status/1614724083605815297

לא מבין למה זה כל כך נדיר הרגעים האלו…

4 לייקים

הפריצה המדהימה של באלדה עם הכדור לדמבלה הייתה עונג צרוף, וראיתי את זה רק בריפליי אח"כ כי בכלל לא יכולתי לראות את המשחק.

ואוו, תנו לו לשחק לילד!!

2 לייקים

מה שעבד היום זה משחק הלחץ, ושגאבי קיבל את הכדור כשהוא לא צריך להיות זה שנוגס בבשר, אלא מסיים את המהלך. הגול הראשון הוא דוגמה מושלמת-לחץ גבוה של בוסקטס שחוטף, מעביר לדמבלה שמהר מעביר לפדרי, ופדרי בעצם מעביר את זה קדימה וזאת בעיניי המסירה הכי קריטית במהלך-היא בדיעבד מייצרת את היתרון המספרי. התנועה של גאבי נכונה וגדולה, אבל אין לי ספק שאם גאבי היה מקבל את הכדור באמצע ולא פדרי, הוא לא היה מבין את הפוטנציאל של המהלך ואת החשיבות של להעביר מהר את הכדור ללבה, והוא היה מחפש את המסירה הבטוחה יותר לצד והורס את המומנטום והפגיעות של ריאל באותו מהלך.

אבל על מה אני מברבר? כמו שאמרתי, הוא עוד ילמד. הוא צריך ללמוד מפדרי, או פשוט לקבל את הכדורים במצבים אחרים-או שהוא עושה תנועה לרחבה, או הוא מסירה אחת לפני הגול. היום הוא קיבל את הכדורים האלה בדיוק והיה מושלם.

הקישור ניצח לנו את המשחק. האמצע של ריאל לא עמד בזה, בוסקטס, דה יונג, פדרי וגאבי פשוט ריחפו. בעיקר דה יונג ובוסקטס. הם נראו קלילים, לא התרגשו מהלחץ של ריאל, העזו להעביר את המסירות הקשות באמצע שגם ייצרו לנו את הגול השני. הגול השני למשל בעיני הוא דוגמה מושלמת-המסירה של בוסקטס לדה יונג זה מה ששבר את הלחץ, זאת המסירה האמיצה שאנחנו צריכים לעשות יותר. זה מה שפתח את הבור אצלם ואפשר לדה יונג להעביר כדור לגאבי. וזה מה שהיינו צריכים, מה שהיה חסר לי באמצע של ברסה כבר תקופה.

בהגנה פשוט ראיתי מחויבות, תשוקה, ואת באלדה מראה לקבראחל את עמדת הפרשן כי הוא צריך לפרוש. היה שם מהלך שזה היה מביש לקרבאחל, באלדה פשוט שרף אותו כאילו זה דיויס נגד סמדו. זה היה מביך ועדיין כל כך מספק כאוהד ברסה לראות את הקשיש שלהם שבור לא מסוגל לרוץ אחרי המגן שלנו. אפשר לשחרר את אלבה בשקט, מספיק, גידלנו אחד לא רע.

פעם בפורום הישן כתבתי משפט אחרי קלאסיקו, אני אכתוב אותו שוב.

הילדים שלנו מנצחים את הכסף שלהם.

4 לייקים

פחחח
במשך הרבה מהמשחק חשבתי על המזוודות של פלורנטינו… או שייתן אותן לשחקנים שלו, או שישתמש בהן בשביל לקנות שחקנים חדשים. העיקר שיעשה משהו שיגרום להם לא להיות כל כך כבויים.

עם כל הכבוד לבארסה, ריאל הייתה נחותה, עייפה ולא ברמה המתאימה. גם יכולנו להבין את זה מהמשחקים האחרונים שלהם.

אני מאוד שמח על הניצחון ועל זה שאנחנו מתחילים להתחבר. המשחק הזה היה תענוג לעיניים, אבל כדאי שנשמור על ערנות, לא ניצחנו קבוצה חזקה אמש.

6 לייקים

ברכות על התואר, ברצלונה הייתה טובה מאוד והיא לא צריכה להתנצל על כך שריאל מדריד חלשה ומביכה. בארסה ראתה שריאל פגיעה ולחצה כדי להשיג את ה-0:2 ולגמור את המשחק. ואחר כך את השער השלישי. רעבה, דינמית, צעירה, לאט-לאט, קודם ספרד ואז אירופה. צ’אבי שיחק אותה עם באלדה במקום ג’ורדי אלבה על אף שכל אחד כנראה יכול לאמלל היום את קרבחאל. לבנדובסקי לפעמים שוכחים שהוא יותר מרגל מסיימת מפלצתית, הוא הניח לגאבי כדור על מגרש. השחקנים של ברצלונה עשו את מה שהקישור של ריאל לא עושה - לא נייד מספיק, לא מחליף מקומות, הצטרפו להתקפה. לא זוכר את מודריץ’ מבקיע גול דומה בריאל כמו של גאבי, אולי נגד סבילה הענה.

בשנה שעברה הזכייה בסופרקופה הייתה מעין רגע מפנה קל עבור ריאל וזה בהחלט יכול להיות ככה עבור ברצלונה. לדעתי צ’אבי כן לומד תוך כדי תנועה והקבוצה במקום טוב. גם הרעיון עם ארבעה קשרים היה די חכם. אראוחו מייצג לא פחות את ‘ברצלונה החדשה’ מאשר גאבי או פדרי.

בואו נשווה בין הקלאסיקוס של העונה, ה-1:3 של ברצלונה אתמול, ולא רק כי בנזמה כבש שער מצמק באמא של המאני-טיים וכבר התחלתי לכתוב סיכום משחק לפייסבוק - הרגיש הרבה יותר כמו ‘תבוסה’ שהקבוצה הנחילה לצד השני מאשר ה-1:3 של ריאל מדריד בליגה, משחק שהוכרע עמוק בבאזר עם הגול של רודריגו בפנדל.

3 לייקים

michael-scott-the-office

הטקטיקה (אולי) עוד תגיע, צירופי המסירות גם הם, אבל חלק גדול ממה שהיה חסר לברצלונה בשנים שעברו היה תערובת של הרבה דברים ומושגים שבעצם אומרים “מנהיגות”. ל-RFA יש את זה, ובערימות.

תנו לי 11 אראוחו-ים בהרכב, ואני מבסוט. הדברים האחרים יגיעו בעקבות זה.

5 לייקים

אני חושב, עזבו אני בטוח, שאין שחקן שאני אוהב יותר בברצלונה של השנים האחרונות מאשר RFA (רק למה השם הלא קליט שלו למה…)

רק שהיה בריא.

https://twitter.com/i/status/1614845182205108224

נ.ב חוץ מפאטי,

חכה שאני אתחיל לקרוא לקונדה “JFK”.

MAFTS

מזל שהוא לא שיחק אצלינו, למרות שהוא הולנדי ושיחק בתקופה של ואן חאל… משה היה עובר לאהוד את אתלטיקו.
image

ברדיו קטלוניה מביאים פיקנטריה מהמשחק: “אראוחו אמר לויניסיוס בתחילת המשחק, אני ממליץ לך לשנות את העמדה ולשחק מגן ימני, כי זו הנקודה הכי רחוקה מהעמדה שלי.”

R.F.A!!

6 לייקים

דיי נו הוא לא אמר לו את זה.

לייק 1

מי שעשה את זה, תנו לו מדליה.