מתחבר למה שאמרת. קודם כל קבוצה שלא יכולה לחבר שלוש מסירות לא יכולה להיות בגמר, זה הזכיר קצת את יוון של יורו 2004 לא?
מה שכן ארסנל פחדה לשחק פתוח נגד פ.ס.ז’ כמו שעשתה למשל באיירן מינכן השנה או אינטר בגמר בעונה שעברה, גם אם העבודה הקבוצתית שלה והן פרסונלית שחקן-שחקן - התותחנים ביתרון.
המשחק שלה גם לא היה כל-כך מפתיע כי רוב העונה היא מאוד-מאוד הגנתית וכובשת הרבה במצבים נייחים. מה שהולך קשה נגד יריבות בינוניות לא יצליח פתאום נגד הטופ של הכדורגל.
אני חושב שארסנל כן חזקה יותר עם גיוקרס בהרכב למרות הגול הנהדר של האברץ ושסאקה כן שווה את המקום בהרכב על אף משחק חלש מאוד. כל השאר אצלה די בינוניים בחלק הקדמי. אודגור שיחק פחות מבעונות קודמות בגלל פציעות וכאלה.
קבוצה שרוצה ויכולה לזכות בגביע צריכה להפגין גם מנטאליות, גם להתגבר על כל מיני קשיים, כמו החומה של ארסנל. פ.ס.ז’ הייתה חלשה מאוד, מה שכן היא לפחות ניסתה לשחק. כמעט אף אחד לא מדבר על היתרון ברעננות של פ.ס.ז’ ערב המשחק, השחקנים שלה גם יותר מנוסים במעמד לדעתי (יש הבדל גדול בין חצי גמר לגמר כמו שאני רואה את זה).
זה היה גמר עם פחות או יותר אפס כדורגל בדומה לצ’לסי נגד מנצ’סטר סיטי וגם מנצ’סטר סיטי נגד אינטר לדעתי.
זוכרים שליברפול עשתה איזו מסיבה בעונת 2021-22 שהייתה עונה טובה שהסתיימה בסוף בלי כלום אלא רק עם כמעטים? חצי שעה היא הייתה אלופה, בגמר ליגת האלופת היא הייתה יותר טובה…
אז היום, ממש עכשיו ארסנל במסיבת סיום העונה שלה. הפריימרליג הייתה מטרה ריאלית יותר והיא עמדה במשימה הזו גם אם על הכדורגל אפשר להתווכח.
השאלה לגבי התזמון של החגיגות כשהגמר עדיין צרוב בזיכרון ממש ועוד טרי, וזה היה בידיים שלה בשלב מסוים גם בפנדלים. מצד שני אם הייתה חוגגת לפני..
בספורט צריכים לחגוג הצלחות וסיבות “להתקהל” זה מבורך. אני גם רואה שרוב האוהדים שלהם מודים על העונה הזו ולא כועסים נניח.
אני מסרב לקבל את זה שקבוצה אחת במעמד הזה וברמה הזאת כזאת נחותה מהיריבה שלה שהיא צריכה לשחק בסגנון כזה.
גם אם פריז פייבוריטית ויותר איכותית, אין תירוץ לשים 10 שחקני שדה במרחק 35 מטר מהשער שלך. זה מביך, זה פתאטי, זה אנטי כדורגל והגיע לארסנל להפסיד. לא היה שום שלב במשחק שהם אשכרה ניסו לשחק פתוח. גם אתלטיקו ואינטר לצורך העניין שהן קבוצות גם ״הגנתיות״ במהות שלהן, במהלך משחק משתלטות ותוקפות למשל 20-30 דקות. ארסנל כל המשחק פשוט התבטלה ותקפה עם שחקן אחד, גג 2.
זה אולי ישמע מצחיק כי השער הגיע מאוד מוקדם אבל ארסנל לא באה לשחק גם לפני שכבשה. תצפו בעמידה שלה בדקות הראשונות ותראו. אה וכמובן בקושי שיחקה גם אחרי שפאריז השוותה. אז התלונות יכולות להצחיק אותכם אבל זו המציאות. זה היה מאוד בולט שארסנל באה ללחוץ הרבה פחות מבדרך כלל ולהיות צאוד פסיבית במשחק, גם לפני הגול שלה וגם אחרי השיוויון של פאריז. מה רציתי שהיא תעשה? מה שהיא עשתה כל כך טוב בחצי הראשון של העונה ללחוץ גבוה ולהעביר את כובד המשחק לחצי של פאריז. עשתה את זה נהדר גם נגד באיירן בתחילת העונה למי ששכח ואגב גם בעונה שעברה נגד פאריז עצמה.
ולבוא ולהתלונן על פאריז שהיא לא עשתה הרבה? היא פשוט לא הצליחה (ספק אם איזו שהיא קבוצה הייתה מצלחה מול הגנה כל כך נמוכה ואיכותית) אבל בניגוד לארסנל היא ניסתה.
סבבה לגמרי, ומצד שני פ.ס.ז’ שכבר בשנה שעברה אנשים מיהרו לדעתי והגדירו אותה כקבוצה היסטורית, אתה מצפה מהם להתמודד מול אוטובוס קצת יותר טוב, מה גם שהם ציפו לזה, הם ידעו מה עומד לקרות. היו חסרי אונים עד לפנדל. לא מספיק ניסיונות של דאבל-פס, כל הבעיטות מעל השער, הדריבל של אף שחקן לא עבד חוץ מקצת קרבאחצליה. וזאת למרות שזה המשחק הגדול בעולם ברמת הקבוצות והמוטיבצייה בשמיים וגם יתרון ברור שהיה להם ברמת השחקנים הטריים והעומס המצטבר לאורך כל העונה. ארסנל זכתה באליפות כמעט עם הבאזר.
אם ברצלונה של פפ 2008-2012 הייתה משחקת ככה בגמר ולא מגיעה לשום מצב אני מניח שלצד זה שהיית אומר שיילכו לעזאזל ארסנל\היריבה ששיחקה ככה, הם צריכים להחליף ספורט, אבל לצד זה היית אומר שציפית מהקבוצה שלך עם כל הכישרונות שיש בה - ליותר. כמה כמעטים היו אתמול עד להארכה? נניח כדור רוחב אדיר של מנדש שכמעט הופך לשער עצמי, כמה מקרים כאלה היו? ברקולה החמיץ לקראת הסיום וזהו.
-קשה מאוד ללחוץ את פ.ס.ז’. כמעט כולם אתלטיים, מהירים, שלווים וטובים עם הכדור ברגל, השחקנים עושים תנועה. זו הסיבה שהלחץ הגבוה של ארסנל היה במינון נמוך ולפיקים קצרים.
אני מדבר על הגישה לא על היכולת, פאריז ניסתה לתקוף ותקשתה. ארסנל לא ניסתה.
וגם לגבי היכולת אנחנו לא מסכימים. אני תמיד אומר שעוד לא נולדה הקבוצה שבאמת יודעת להתמודד מול בונקרים. גם בארסה ההיא כשפגשה קבוצה עם מספיק אומץ להחנות מספיק נמוך היא הייתה מתקשה מאוד, בטח כשליריבה יש שחקני הגנה ברמה הזו.
אם בכל זאת היה אפשר לצפות מפאריז לקצת יותר? אולי אבל זו לא הנקודה שלי.
נכון זה בדיוק העיניין לכן הדגשתי שמקרה אתמול זה היה גם ב0-0 וגם ב1-1. אני האחרון שיבקר קבוצה שנסוגה כשהיא ביתרון. אם אתה זוכר אפילו ביקרתי את ארטטה על האמירות שלו אחרי המפגשים מול פאריז בשנה שעברה.
אבל אתמול הם באו בגישה נסוגה בלי שום קשר לתוצאה. וחבל כי צה שהיא הכי טובה בו הוא להעביר את המשחק לחצי של היריבה.
לא יודע איך לצוטט חלקים מההודעה אז זה קצת מתפזר לי אבל כן אתה טועה. היא שיחקה נגד באיירן שהייתה בכושר מדהים והיא אלופה בלהעניש שלוחצים אותה ובכל זאת הצליחה להשתלט על המשחק. אני מבין שזה גם היה מזמן וארסנל לא באותה הםורמה אבל עדיין לדעתי הייתה צריכה לעשות את אותו הדבר.
ואני שוב אומר, אם זה היה הסגנון משחק של ארסנל עוד מיילא הייתי מבין, אבל הם סיימו מקום ראשון בשלב הבתים והיו אולי הקבוצה הכי טובה בעולם כששחקו כל כך שונה, פשוט חבל שלא באו באותה הגישה.
נכון, כמו 90% מהקבוצות ב-90% המצבים האלה.
לכן הטענה ‘‘איכס ארסנל’’ לדעתי לא מתקבלת.
מישהו אמר שלפסז’ לא הגיע מקום בגמר למרות שהסריחה את הדשא במינכן?
הבעיה עם ארסנל זו לא הגישה הנסוגה אלא העובדה שלא מסוגלת לייצר שום סיכון התקפי במעברים ברמות האלה.
כשפסז’ מסתגרת אז יש התקפה שמסוגלת לרסק כל קבוצה בעולם, וכשהם עושים את זה אז אף אחד לא מסתכל על הבונקר שהם עושים.
היה איזה רגע באמצע המחצית הראשונה שארסנל חטפו כדור בערך במחצית המגרש וכל השחקנים שלה פשוט חזרו לאחור חוץ מאיזה שחקן וחצי. לא היה למי למסור ופשוט החזירו את הכדור אחורה. אני לרוב מוצא את עצמי בעד צ’לסי/אינטר/שאר הבונקריסטיות, אבל זה היה מוגזם. אפילו לא בקטע של אוהד כדורגל, דווקא כמי שרצה שארסנל תנצח - כשראיתי שהם אפילו לא מנסים לנצל הזדמנות למתפרצת מהדקה ה-30 - היה ברור לי שזה לא ילך לשום מקום.
היא עשתה את זה מתוך בחירה. קבוצה שמגיעה למעמד של גמר ליגת האלופות כנראה שיש לה כלים התקפיים ברמה גבוה ביחס לאירופה, והיא יכלה להראות יותר דברים מול פריז. היא בחרה לחרב את המשחק, ולכן היא איכסה פיכסה ותודה לאל שהיא הפסידה.
ובנימה יותר שכונתית-חרא על ארסנל, שיחקו מסריח, שילכו לבכות.
אני מתחבר לביקורת של שביט, כי מעל הכל לא מדובר על קבוצה נחותה עם פרוייקט קטן ודל תקציב. מדובר פה על ארסנל אלופת אנגליה המכהנת. מרגיש שהיא הייתה אנדרדוג כי פריז הנוכחית קבוצה בעלת אמצעים ועוצמתית עם פריווילגיה של ליגה חלשה, אבל האם ארסנל צריכה לשאוף לכדורגל ציני כזה? האם האמצעים של ארטטה כאלו שכך הוא צריך לשחק כמעט עונה שלמה?
ארסנל הזאת היא פרוייקט של מספר שנים עם לא מעט רכש שבסופו תואר ליגה אחד (מבורך), וכמובן גמר ליגת האלופות כשהיא עשתה דרך שלמה ללא הפסד עד לפנדלים מול פריז בגמר. זאת לא פורטו של מוריניו, או ויאריאל של פלגריני, או ולנסיה של בניטז. אין פה פרוייקט ושאפתני שיגרום לנו לבלוע את הגלולה המרה של איכות הכדורגל. אין פה דויד גוליית, יש פה שתי קבוצות עשירות (מי יותר ומי פחות) שהאחת הוכיחה שיודעת לשחק כדורגל מדהים כבר שתי עונות רצוף, והשנייה מגרדת נצחונות כבר חצי עונה דרך מצבים נייחים הוגנת ברזל. לגיטימי? כן. אך האם יש משהו שגורם להם להיות חסינים לביקורת? ממש לא.