האם שמונה שנים וכמה מאות מיליונרי יורו זה לא יותר מדי זמן ואמצעים עד להשגת אליפות זה דיון אחד. לגבי הגמר זה משהו אחר. ארסנל הגיעה לגמר חד-משמעית בזכות הגנה יוצאת דופן. כבר יודעים שהנוקאאוט שונה משלב הליגה. אז בשלב הליגה זה עבד עם כשלושה שערים למשחק, ומצד שני בנוקאאוט? חילצו תיקו ברגע האחרון בלברקוזן (1:1), ניצחו בדקה ה-90 את ספורטינג ליסבון אחרי שיעמומון ובסה"כ שישה שערים בשישה משחקים עד לגמר, נגד יריבות בינוניות.
בוקאיו סאקה הכי קרוב שם לוורלד-קלאס וזה בעיקר תקוות וציפיות ופיקים קצרים מאוד. השאר שחקנים נחמדים.
אני חושב שלא מעט אוהדי ברצלונה היו בעד פריז סן ז’רמן אתמול בשביל לואיס אנריקה וזה בסדר גמור והגיוני, יכול להיות שגם אני הייתי מתנהג ככה נניח אם זינדין זידאן היה המאמן שלו. זה שארסנל הייתה ממש גרועה בהתקפה וממש אנטי - לא סותר את זה שפ.ס.ז’ שיכלה לנוח הרבה יותר לפני הגמר בגלל הליגה הבינונית מה לעשות - הציגה משחק סתמי לחלוטין.
כבשו יותר שערים מארסנל (30) בליגת האלופות בין היתר: ברצלונה (32 - ב-12 משחקים), ריאל מדריד (33 ב-14 משחקים), אתלטיקו מדריד (36 ב-16 משחקים), את פ.ס.ז’ ובאיירן מינכן לא צריך בכלל לבדוק.
בכל הנוגע למדיניות רכש יש המון מקום לביקורת, אבל כמות הכסף שיוצרת לא משנה כשהיא לא עוזרת לשיפור הסגל.
אין לארסנל אף שחקן בחלק ההתקפי ברמה של דמבלה, קווראצחליה או נונו מנדש. כשאין לך איך ליצור איום משמעותי קשה לדחוף את היריבה לאחור וקשה גם פשוט להבקיע.
בגמר ליגת האלופות הרבה פעמים מנצחים ע"י זה שאתה משיג יתרון ומעביר את הזמן בלי סיכונים מיותרים.
אז בנקודה הזאת כנראה הצדדים חלוקים. לדעתי קבוצה שמחזיקה את מרטינלי, סאקה, גיורקוש, אזא, דקלן רייס, אודונגרד, ג׳סוס, האברץ ומייקל מרינו זאת קבוצה שמבחינה התקפית יכולה לתת משהו התקפי מול כל קבוצה בעולם. היא לא אוססונה.
במשך 120 דקות היא פשוט לא שיחקה. זה לא מוצדק בשום צורה, זאת בושה לכדורגל. אם הייתי אוהד ארסנל, הייתי מתבייש.
אתם מתעקשים להפוך את ארסנל לקבוצה קטנה, אם לא התקפית, וזה פשוט שקר.
היא בשלב הבתים של ליגת האלופות כבשה הכי הרבה גולים-23.
בליגה האנגלית היא שניה רק לסיטי, הבדל של 6 שערים.
אתם רוצים להגיד לי ש120 דקות היא לא יכלה לשחק 10-20 דקות התקפי? לחבר כמה מסירות למעלה? שלא הייתה לה ברירה? בולשיט. היא לא שיחקה נגד ברצלונה של פפ. היא בחרה לשחק מכוער ציני ומסריח. היו לה את כל הכלים לשחק אחרת.
מרטין אודגור עם גול אחד השנה בסה"כ ותרומה די נמוכה, מיקל מרינו חזר למחזור האחרון בליגה אחרי פציעה לא פשוטה של ארבעה חודשים. גבריאל ז’סוס שיאו הרחק מאחוריו. אין לארסנל אף שחקן עם מספרים מבריקים והיא פגשה קבוצה טובה ממנה. זה היה אובר-הגנתי, בסדר, אבל הניתוח שלה לא נכון. ההיצע ההתקפי שלה אוברייטד.
שלב הליגה לא רלוונטי ואין לו משקל משמעותי. פ.ס.ז’ לא הבריקה בשתי הזכיות שלה בשלב הזה. המדגם של משחקי “הבתים” (שמונה - שהיו טובים) כמותית גם כמעט שווה למדגם של משחקי הנוקאאוט עד הגמר לא כולל (שישה - שהיו חלשים מאוד). בפריימרליג היא שנייה למנצ’סטר סיטי כאשר ליברפול בעונה מהגיהנום.
אף אחד לא התייחס לעובדה שארסנל הגיעה אחרי עונה הרבה הרבה יותר מתישה מפריס, שבעונה שעברה כבר הגיעה לגמר מול קבוצה עייפה ופירקה אותה.
כנראה ארטטה ראה במשחק ההגנתי כדורש פחות מאמץ פיזי, ועוד כשההגנה של ארסנל ברמה הגבוהה בעולם העונה.
זה לפחות מהצד שלי לגבי ארסנל. ניהול כמעט מושלם של העונה הזאת מבחינת ארטטה.
ובנימה אישית, כמו כמעט כל משחק כדורגל שפתוח לי על המסך, הייתי עסוק בדברים אחרים (ADHD וכל זה) על המחשב ובטלפון, אבל העין תמיד היתה על המשחק, אז יכולתי להנות מהמשחק בדרך שלי (שיטה טובה להנות מכל משחק כדורגל, גם אם זה ליגה לאומית).
אז אני נהניתי מארסנל. מכאן ארטטה יכול רק לשפר את הקבוצה, יהיה מעניין בעונה הבאה.
אני כן התייחסתי להבדל העצום בדקות המשחק של שתי הקבוצות העונה. נונו מנדש רביעי בפ.ס.ז’ כשהוא עם קצת פחות מ-3,000 דקות לצורך העניין. בארסנל הוא היה מדורג במקום התשיעי או העשירי לפי מה שבדקתי.
כשפריז סן ז’רמן עושה שלב ליגה בינוני מאוד עם מאזן של 4-2-2 - אותו מספר נקודות כמו ניוקאסל החלשה ואפילו נקודה פחות מאינטר, אז מבינים שזה רק שלב הליגה. אבל כשארסנל כובשת הרבה שערים בשלב הליגה שברור שהוא אופרה אחרת לגמרי מהנוקאאוט אז נותנים לזה משקל אחר כי זה יותר נוח מבחינת הטיעון.
גבריאל מרטינלי למשל שחקן שנותן גול פעם בארבעה וחצי משחקים פחות או יותר. כבר מזמן הבינו את הערך האמיתי שלו, מה חלום ולא יתממש ומה הוא באמת מסוגל לתת. על הנייר יש הרבה כלים בהתקפה וספסל מגוון, בפועל רובם בינוניים.
דור, מביאים לך עובדות, גם בליגה הם קבוצת התקפה השניה בטיבה אחרי סיטי, וגם בליגת האלופות הם הציגו נתונים התקפיים מרשימים. זה לא רק במקום אחד. אתה ממשיך לטעון שהם בינוניים התקפית.
הראתי לך נתונים שלהם - גולים ודקות משחק. מרקוס ראשפורד עם מספרים יותר טובים מכל אחד בארסנל והוא לא איזה כוכב כדורגל. איזה שחקן התקפה אתה לוקח לברצלונה משם שייתחרה על מקום בהרכב? כבר כמה חודשים הם נותנים גולים בעיקר במצבים נייחים, זה אכן לא הצליח בגמר. לזכות בפריימרליג זה דבר אחד ובליגת האלופות זה דבר אחר.
לא מתווכח שהם שיחקו מכוער בגמר. פריז שיחקו התקפי והם היו חייבים כי פיגרו ממש מההתחלה ויצרו כלום. שלב הליגה זה נחמד ולא יותר וגם פ.ס.ז’ מוכיחה זאת שנה שנייה ברציפות.
לא מבין על מה הדיון בכלל. לא ראיתי קבוצה מתבטלת התקפית ככה בגמר צ׳מפיונס מאז 2003 (שתיהן למען הסר ספק). תצוגה צינית מאד וארסנל הרוויחה את ההפסד הזה.
להגנתם החלקית מאד יאמר שבכל פעם שהם ניסו אפילו קצת לתקוף, הם כמעט ספגו במתפרצת בצד השני. ועדיין, לא תשכנעו אותי שלא היתה להם דרך אחרת ואני שמח שהקבוצה שבאה לשחק כדורגל ניצחה. מאמן וקבוצה טובים אמורים למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות כאלה, גם אם זה גורר סיכון כזה או אחר, ואם לא - הסכנה היא הטלת המטבע שנקראת פנדלים. מגיע להם.
חברה יש שני ארסנל, ארסנל של החצי הראשון העונה וארסנל של החצי השני.
ברגע שהם יצאו מהפורמה האדירה שהם היו בה ארטטה שינה סגנון ולא ניסה לחזור למה שעבד כל כך טוב בחצי הראשון של העונה.
להקטין את שלב הבתים זה קשקוש בעיני. המשחקים שם סופר קשים והחשיבות שלו היא גדולה (תראו את ההגרלה שארסנל קיבלה בזכות זה שסיימה ראשונה (כמובן שיש גם אלמנט של מזל)). גם העונה וגם בעונה שעברה שתי הקבוצות שסיימו ראשונות היו הקבוצות הכי טובות בשלב הזה של העונה.
הם שלטו נגד באיירן, נגד סיטי, נגד ליברפול.. עזבו את התוצאות אני מדבר על הסגנון. הם ממש באו בשביל לשלוט במשחקים ועשו את זה נהדר נגד קבוצות טופ. מי שמתכחש לזה או אם זיכרון קצר או שלא צפה במשחקים. מישהו זוכר את הבונקר של סיטי מהסיבוב הראשון?
פ.ס.ז’ הדוגמא הכי טובה לעד כמה שלב הליגה לא משקף במאה אחוז ואשתקד ליברפול סיימה ראשונה בשלב הזה ונחשבה לפייבוריטית מול פ.ס.ז’. בליגה ארסנל חגגה על אתלטיקו עם 0:4 ובנוקאאוט היה צמוד ממש ועל הקשקש זה הוכרע. ארסנל עם שמונה משחקים מרשימים בשלב הליגה ושישה חלשים מאוד בנוקאאוט ללא הגמר. המדגם כבר כמעט חופף כמותית. יש להם סגל עמוק ומעניין מקדימה רק על הנייר. איזה שחקן התקפה שלהם הגיע למשחק בכושר נהדר?
הם דעכו החל מינואר אין ספק אבל זה לא שלפניכן היא הייתה קבוצה סופר-התקפית וכבשה המון שערים. תמיד הבסיס היה הגנה חזקה על גבול ההיסטורית. העונות המהנות שלה היו 22/24 עם 91 ו-88 שערי ליגה. משהו אחר. ונותרו עם המחמאות.
זה לא חדש שהרבה פעמים הקבוצות הכי טובות עד ינואר הן לא הקבוצות הכי טובות במאי. זה לא אומר שהן לא היו הכי טובות באותה העת. מזכיר לך שבאיירן ניצחה את פאריז בצרפת ועוד ב10 שחקנים.
זה לא אני, זה העובדות אומרות. המספרים משקרים, או טועים.
עכשיו שוב, אני לא טוען שהיא הייתה צריכה לשחק פתוח כל המשחק. זה בסדר לשחק הגנתי. זה פסול, נוראי ומחליא שזה 120 דקות. וזה גם בכלל לא מתאים במעמד גמר.
כמה גרועים הם היו? הם החזיקו בכדור 25%! הם בעטו פעם אחת למסגרת! כל המשחק הם ביצעו 285 מסירות. זה המספר הכי נמוך לדעתי בהיסטוריה של הגמרים. בדקתי כמה לפני, של דורטמונד, אינטר, שגם הגיעו כנחותות כיביכול. אפילו אינטר שנה שעברה חיברה יותר מסירות ממנה. אפילו היא החזיקה בכדור יותר ממנה.
ארסנל לדעתי עם התצוגה הכי מביכה שראיתי בגמר אי פעם. אולי מילאן ויובה מנצחות אותה.
רומנו, אי אפשר לבטל לגמריי את הנתונים כשהם לא תואמים לטענה שלך. ארסנל קבוצה שכבשה במשך שלב בתים, שזה כמה משחקים, גם בית גם חוץ, מספר שערים שגדול יותר מברצלונה או באיירן מינכן.
אני לא מבטל לגמרי, אבל האלופה הנוכחית הראתה כבר שנה שנייה ברציפות כמה שלב הליגה הוא לא משמעותי, וכמה שזה קלישאתי המאני-טיים זה הנוקאאוט. לברצלונה היה שלב ליגה חלש מאוד, בהחלט. ארסנל בקושי יצרה משהו, בשישה משחקים [עד לגמר]. היא שיחקה בסה"כ נגד באייר לברקוזן, ספורטינג ליסבון ואתלטיקו מדריד.
אתה מתעלם מכל שאר הנתונים שהבאתי לך שהם סותרים את עניין “האיכות” שיש לארסנל בחלק הקדמי. אתה פשוט ציינת כאן את כל השחקנים בסגל שלה שמתישהו היו שווים משהו ו\או יש להם או היה להם שם מפואר.
החזקת הכדור היא נתון שהולך ונכחד מהעולם, הוא כמעט ולא רלוונטיים. על ריאל מדריד אני יכול לספר שרוב המשחקים שלנו בעונות האחרונות שהסתיימו עם 70% החזקת כדור פלוס-מינוס - היו לצערי כל מיני תיקויים מאופסים בליגה אפילו בבית נגד כל מיני קאדיס למיניהן.
אף אחד לא מתייחס לזה שפ.ס.ז’ כביכול הקבוצה הטובה ביותר בעולם ובפער - הייתה אובדת עצות ולא עשתה כלום עד לפנדל, ברור שהיא תשחק התקפי, היא נקלעה לפיגור מוקדם. והיא הייתה פרשית מבחינת כושר משחק, היו לשחקני המפתח שלה הרבה מנוחות. רצון זה בדרך כלל לא מספיק.
אשאל שוב: איזה שחקן התקפה מארסנל היית לוקח לברצלונה להיאבק על מקום ב-11 של הקבוצה שלך ובמקום מי..איזה מהשמות שלהם בסגל מלהיב?
ארסנל העונה בליגה נגד הגדולות גם לא הייתה וואו: עד ינואר - כשהייתה בשיאה נניח: הפסד לליברפול בחוץ (בתחילת העונה), תיקו ביתי עם מנצ’סטר סיטי, תיקו בחוץ נגד צ’לסי, הפסד 2:1 לאסטון וילה. היא ניצחה את מנצ’סטר יונייטד בחוץ במחזור הפתיחה, כן. בסיבוב השני: תיקו עם ליברפוטל בבית, הפסד ביתי ליונייטד, הפסד בחוץ למנצ’סטר סיטי
בשורה התחתונה אני מסכים שארסנל שיחקה מגעיל ופ.ס.ז’ זכתה בגביע בצדק, אני פשוט “תקפתי” את הגמר מעוד כמה זוויות.
עזוב את התוצאות, הגישה של ארסנל במשחקים שציינת הייתה שונה לגמרי. היא שלטה במשחק נגד ליברפול וסיטי בסיבוב הראשון. היא שיחקה כדורגל אחר. לא יודע אם צפית במשחקים או שאתה מתבסס רק על התוצאות.
פריז סן ז’רמן השוותה את שיא הכיבושים לעונה בליגת האלופות - 45 - שהיה שייך לברצלונה בעונת 1999/00. מה שכן הקטלונים שהודחו בחצי הגמר באותה העונה - עשו זאת ב-16 משחקים כלומר אחד פחות מהצרפתים ששיחקו העונה בפלייאוף לאחר שלב הליגה. ברצלונה של העונה שעברה כבשה 43 שערים ב-14 משחקים בלבד כלומר יותר משלושה למשחק, וגם באיירן של העונה עם 43 שערים. אבל הקבוצה שמנצחת היא באיירן של האנסי פליק ב-2019-20 עונת הקורונה עם 43 שערים ב-11 משחקים בלבד(!) כששלבי הנוקאאוט קוצרו. ריאל מדריד של הדסימה וליברפול שהפסידה לה בגמר 2017-18 כבשו גם כן מעל שלושה שערים למשחק - 41 שערים ב-13 משחקים.
להלן נבחרת העונה במפעל. כשחצי הרכב כמעט שייך לאלופת אירופה - חמישה נציגים. שלושה לפיינאליסטית ארסנל, שניים של באיירן מינכן - הארי קיין ומיקל אוליסה, ונציג אחד לאתלטיקו מדריד שגם כן נפלה בחצי הגמר - מרקוס יורנטה.
שחקן העונה - מוצדק מאוד - חביצ’ה קבראצחליה שרשם העונה מוערבות ב-17 שערים במפעל ב-16 משחקים! כבש עשרה ובישל עוד שבעה. הוא סחט את הפנדל בגמר, בישל גם בגומלין נגד באיירן מינכן, הבקיע צמד ב-4:5 בחצי הגמר הראשון. מבין משחקי הנוקאאוט רק ב-2:3 על מונאקו בשלב הפלייאוף הוא לא כבש או בישל. שחקן השנה ב-2025: עוסמאן דמבלה. ב-2024: ויניסיוס ג’וניור. ב-2023: ארלינג הולאנד. ב-2022: קארים בנזמה. ב-2021: ז’ורזיניו.