מחזור 26: מנצחים 2:1 בקלאסיקו בקאמפ ופותחים פער של 12 נקודות בראש הטבלה (רוברטו, קסייה)

אז תהיה כוכבית שהליגה חלשה, שהואר עובד ושמוניאין נגע ביד, ושריאל מדריד מועדון שמשחק רק 10 משחקים בליגת האלופות

אני חושב שצריך להפריד בין “אין יריבה” לבין “ליגה חלשה”.

בעונה שעברה, לא הייתה למדריד יריבה. מסי בדיוק נזרק מכאן, היינו בדרך למאבקי ירידה עד שהגיע צ’אבי, וסיימנו את העונה עם 73 נקודות עלובות, קצב מביך של פחות מ-2 נקודות למשחק. זה מה שנקרא “אין יריבה”.

“ליגה חלשה”, לעומת זאת, זה סיפור יפה, שאנשים עם נוסטלגיה אוהבים לספר, אבל הוא לא אינטואיטיבי, ומבוסס בקושי על נתונים אמפיריים רציניים. במציאות, אין הבדל גדול בין ספרד של העונה לבין ספרד של העונות הקודמות, ואין הבדל גדול בין ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת (לגבי אנגליה זה כבר דיון אחר, שלא מאוד רלוונטי כרגע).

לאורך השנים, לבאיירן מינכן אין יריבה, דורטמונד לא באמת עומדת בקצב שלה. אבל הליגה הגרמנית לא חלשה בצורה יוצאת דופן. כלומר היריבה הממוצעת של באיירן דומה ליריבה הממוצעת של ברצלונה, אבל היריבה הבכירה של באיירן משמעותית פחות טובה מהיריבה הבכירה של ברצלונה. לכן להבקיע גול בגרמניה ולהבקיע גול בספרד זה דומה בקושי (ובניקוד לנעל הזהב), אבל זכייה באליפות גרמניה זה לא דומה בקושי (או בהערכה) לזכייה באליפות ספרד.

ואם אני חוזר להווה - ברצלונה העונה עם 22 ניצחונות, 2 תיקו ו-2 הפסדים.
זה קצב של יותר מ-99 נקודות בעונה, וזה הישג אדיר אדיר אדיר של צ’אבי ושל הקבוצה הזו.

3 לייקים

מסתבר שלך יש.

התמונה שהבאת מוכיחה בדיוק מה שאני מנסה לטעון, למה עצרו שם ? הכדור בתמונה עדיין לא עזב את הרגל של קרבחאל, אם לוקחים את הפריים הנכון שבו הכדור כבר לא במגע עם הרגל של קרבחאל(מה שתמיד עושים) אז כנראה ואין נבדל.

לייק 1

חלילה, פשוט סקטורים מסוימים בזכרון שלך קבועים על 0 ולא ניתן לצרוב לשם כלום. כל הסקטורים בהם בארסה נדפקה על ידי השופטים.

2 לייקים

אני חושב שאתה טיפה מתעלם מכל מיני דברים אחרים.

יכולת של גרועה של ברצלונה

שברצלונה יוצאת מספרד פתאום אין יותר ניסים ומודחים בשלב מאוד מוקדם של העונה ולרוב בצורה מביכה.

כן אבל שבאיירן יוצאת לאירופה ומראה את העליונות שלה גם שם.

אני לא מצפה מאף אחד להתלונן או להיות עצוב. אליפות זה אליפות. הבעיה שלי זה בשנה הבאה. ואיך ברצלונה תשתפר בשנה הבאה.

לא בטוח שהבנתי.
כתבת “לרוב”, כלומר אתה לא מדבר רק על העונה הנוכחית? באופן כללי ב-15 העונות האחרונות ברצלונה היא אחת הקבוצות הכי חזקות בליגת האלופות, הן מבחינת זכיות* והן מבחינת הגעה לשלבים מאוחרים.
העונה קיבלנו בית מוות ובתזמון מצוין גם ריכוז פציעות, וכן, גם לא היינו מספיק טובים ובעיקר לא מספיק חזקים מנטלית. סומך על צ’אבי ועל הסגל הזה שנהיה תחרותיים יותר בעונה הבאה. כמו שחזרנו העונה להיות רלוונטיים בליגה, ככה נחזור בעונה הבאה להיות רלוונטיים באירופה.

זה לא סותר את מה שכתבתי… :man_shrugging:
לא אמרתי מילה רעה על באיירן או על החוזק שלה. השתמשתי בהם כדוגמה למועדון שלא מקבל קרדיט של “עונה מוצלחת” על עונות של אליפות “בלבד”, כי אין לו יריבה מקומית אמיתית שיכולה להסתכל לו בעיניים מבחינת תקציבים.


*עדיף לספור הגעה לשלבים מאוחרים אבל יותר קל לספור זכיות:
5 מדריד
3 ברצלונה
2 באיירן
2 צ’לסי
1 אינטר
1 ליברפול
1 יונייטד

אני מן הסתם, לא מתכון לכל ההסיטוריה של ברצלונה. אלא יותר על השנים הרעות האחרונות.

אני לא מתעקש אני מתיחס לברצלונה של השנה וחצי אחרונות שזה הקדנציה של צאבי. חשבתי שזה ברור חח

אתה מתעקש לא להיות ספציפי אז אני נאלץ לנחש…

בכל מקרה, בשנים הרעות האחרונות גם לא זכינו באליפות, ככה שזה לא מאוד רלוונטי לטיעון שלך. גם בעונת ה-MSN שקיבלנו בראש מפריז (והפכנו בנס מעת סרג’י וניימאר) לא זכינו באליפות.
באשר לשתי ההדחות “המביכות” של ואלוורדה בעונות בהן כן זכינו באליפות - ניצחנו באותן שתי עונות את יובנטוס, צ’לסי, טוטנהאם, אינטר ויונייטד. והפסדנו בחצי גמר ליגת האלופות לליברפול מצוינת שהייתה עדיפה עלינו גם במשחק הראשון בקאמפ נואו, והמשיכה כל הדרך לזכייה בגביע היפה ול-97 נקודות בליגה הטובה בעולם.
אז מצטער, אבל אני חושב שהקורלציה אצלנו בין הצלחה בליגה לבין הצלחה באירופה היא דיי טובה. בסופו של דבר כל הפער מתבסס על משחק אחד (אחד! הרי במשחק הראשון ניצחנו 4-1) נגד רומא, שעלינו בו שאננים בטירוף ונענשו.

2 לייקים

זורם איתך על לשפוט לפי מתי שהכדור יצא מהרגל של קרבאחל.
מאחר וקונדה (לא אראוחו) הוא השחקן הכי קרוב אליו ומהווה את האחרון בקו ההגנה, בתמונה שהועלתה הוא אחרי אסנסיו. גם מאית שנייה אחר כך כנראה שאסנסיו היה בנבדל כי הוא לפני קונדה ובתנועה לכיוון השער, כמו קונדה.

רוצה לומר: הוא היה לפניו והיה ממשיך להיות לפניו גם כשהכדור יצא מהרגל של קרבאחל. על אחת כמה וכמה שקונדה לא מהיר מאסנסיו ולאור העובדה שקונדה שיחק 90 דקות ואסנסיו נכנס כמחליף ורענן יותר מקונדה בנקודת הזמן הזו בוודאות.

לגבי שאר הטיעונים- היד של מונייאין היא ברורה, עזרה לו להשתלט על הכדור ולהוציא את המתפרצת שהובילה לגול, האמ-אמא של השפיעה על המהלך ובלי קשר- נגיעה ביד משמעותה עצירת המשחק. ככה שהטענה הזו רלוונטית כמו הסופרליג.

על ולנסיה היה פנדל.
ככה שגם אם אני זורם עם הטענה שלך, הפער היה צריך לעמוד על 10 נקודות.

כן, כל זה מגיע אחרי פרשת נגריירה שהסתיימה ב-2018, פרשה שאמורה להפחיד כל שופט מלהטות משחקים לטובת בארסה שלא ייתפס כחשוד.
אלא אם יש איזה תא טרור רדום של ברתומאו, שעדיין מטה משחקים לטובת בארסה כמו ה6-1 מול גיחון שבמקרה קופץ ככה בפיד לאנשים רנדומליים שהם לא אוהדי ברצלונה.

2 לייקים

אהבתי את הסטטיסטיקה הזאת.
לריאל ולאתלטיקו מדריד יחד, יש 5 זכיות בליגת האלופות ב-15 השנה האחרונות.

לגבי דיון טעויות השיפוט - אני לא מבין על מה הסיפור בכלל. אנחנו בפער של פאקינג 12 נקודות מברצלונה. לא משנה איך הופכים את זה, לא הפסדנו את האליפות הזאת בגלל טעויות שיפוט.
מזכיר לי את הטענות על שיפוט מוטה לטובת ברצלונה ב-6-0 על גיחון בזמנו.

4 לייקים

@titi_camara כבר הסביר את זה בתגובה הראשונה שלו לדעתי אבל אסנסיו נע אחורה הרחק מהשער במהלך הזה וקונדה נע קדימה לעבר השער.

לייק 1

אני כל כך מסכים עם מה שכתבת עד המשפט האחרון שהוא מאוד בעייתי.
ב6-0 הזה 2 הגולים הראשונים של ברסה היו לא חוקיים ואז במצב שכביכול אמור להיות 0-0 גיחון לא מקבלים פנדל שהגיע להם ופיקה מתחמק מאדום… איך היה נגמר המשחק משם? כנראה שברסה היו מנצחים ב10 שחקנים, אבל אין לדעת.

עוד פעם טענות על שיפוט לטובת ברצלונה, בת’רד ברסאי?

0d396fd1df160922f97301cb509ffd09

ועוד פעם גיחון??? מ-1958? כמה אוהדי ריאל כבר ישבו לראות את התקציר הזה - במקרה, כמובן - שהמשחק הזה ממשיך לעלות?

אפילו לבאנטה לא מערערת על המשחק הזה.

11 לייקים

:rofl::sweat_smile: זה מתקבל יחסית בשקט כי אתם מובילים ב12 נקודות אז אנחנו כמו ישראלים טובים מנצלים את הפרצה.

בכלל הרבה זמן לא ראיתי את הצד הזה של הפורום כזה קליל ורגוע
וכן אני יודע שזה יותר בגלל שמסי אלוף עולם מאשר שגאבי הרביץ לסבאיוס.

לייק 1

אבל קסאמירו. וראמוס. ופפה!

העיקר שחרר ל- @EHUD את וייגה. שיקבל ממנו קצת נקודות לפני שיעבור לריאל וינקה את התחבושות של בנזמה מהספסל.

2 לייקים

שמע, יש אנשים שאשכרה התיישבו הערב לראות משחק של הנבחרת, ככה שאני באמת לא שופט אף-אחד…

@Bblanko אני אגיד לך את האמת - בניגוד אולי לחלק משאר החברים פה, לא ישבתי לראות את המשחק (או אפילו את התקציר שלו), ככה שקצת קשה לי לענות לגופן של טענות. סתם מצחיק אותי לטעון לטעויות שיפוט במשחק שנגמר ב-6-0 (במשחק שאין משמעות להפרש שערים אהמ אהמ בארסה-פסז’ “אני לא מאמין שאני אומר את זה”).

אגב, אני גם לא מסכים עם הטענה החד-משמעית על האליפות שנשדדה מאיתנו בזמנו. ולא בקטע מתחנחן או משהו - באותה מידה אני גם לא מקבל את הטענה על האליפות שנשדדה לכאורה מברצלונה, מול אלתטיקו. בשני המקרים, אני לא אומר שהטענה לא נכונה, אני פשוט טוען שהיא לא חד-משמעית.
והסיבה שלי היא פשוטה. כדי לטעון טענות כאלה, צריך לעבור על כל 38 המשחקים של 2 הקבוצות באותה עונה - גם של האלופה בפועל, וגם של ה"נשדדת" - לעבור על כל טעויות השיפוט שנעשו, ואז להתקזז. אין שום סיבה אמיתית לתת יותר משמעות לטעויות שנעשו במשחק האחרון, ‘משחק האליפות’, מלבד זיכרון קצר.

מזכיר לי את התופעה הידועה של מתן פרסים על-סמך ביצועים שנעשו בסמוך למועד חלוקת הפרס - גם בספורט, אבל גם בתעשיית הסרטים, ועוד.

4 לייקים

זה מתקבל בשקט כי אלה טענות מביכות…

לייק 1

וואלה אני עדיין לא מבין איפה הדיון. שתי קבוצות מביכות (אלא אם אוהדי בארסה גאים בכך שהקבוצה שלהם הפכה להיות קבוצה שמגרדת 1-0 בקושי בכל משחק ועפה מאירופה 4 פעמים בפחות משנתיים), המרחק ביניהן 12 נקודות בטבלה ואנשים עדיין מדברים על שיפוט. השיפוט אמור להיות הנושא האחרון בדיון הזה. הליגה הספרדית החלשה ביותר ב20 השנים האחרונות וריאל מדריד לא במירוץ לאליפות לא בגלל השופטים.

להיכנס לדיון איזו קבוצה אכלה יותר קש מהשופטים מבזה את שני המועדונים האלה וזורה חול בעיניים. בעולם שבו אחת מהקבוצות אשכרה בימיה הטובים לא הייתה פה תחרות.

2 לייקים

אני לא מבין אתה חושב שבאמת זכרתי את המשחק הזה מאז? זו הטענה שלך?

מכיר את הדבר החדש הזה שנקרא רשתות חברתיות?אז יש שם גם אפשרות להעלות סרטונים,ולפעמים אתה יכול להיתקל בסרטון של מישהו שאתה לא עוקב אחריו כי ככה עובד האלגוריתם,הבנת? לצערי מהסיבה הזו אני נחשף בין היתר גם לפוסטים של ברסה מניה.

אז כן,במקרה.:man_facepalming:t2:

אני טוען שהניסוח שלך שיעשע אותי. הומור וזה.

אכן זמנים קשים.

לייק 1