מחזור 6 :: מפסידים בבית לקאדיס בתצוגת אימים (0-1)

זה אירוני כי אני זוכר מה גיא אמר בזמנו על סולארי, שדווקא היה זה שהתחיל לספסל ותיקים

שלום חברים, הייתי כותב עוד בימי ספורטאנטר העליזים, אי שם ב-2006 שהויכוחים הסוערים היו את מי מבין פירלו/פברגאס/באלאק ריאל צריכה להחתים בקישור (שלא לדבר על אדריאנו שהיה קונצנזוס :slight_smile: )

ולענייננו, מרגיש לי שלא מספיק מדברים כאן על הפיל הגדול שבחדר - זידאן.
עוד בקדנציה הראשונה שלו עם שלל הכוכבים והאפשרויות לשחק כדורגל מלהיב, קיבלנו כדורגל מאוד מבוקר, שקול וזהיר. זה כנראה סוג המאמן שהוא.
אנחנו שבויים שתדמית של זידאן השחקן הזוהר והפנטזיונר - זה לא המקרה של זידאן המאמן.
עניין נוסף שבעייתי - זידאן הולך עם החיילים שלו עד המוות. הוא יגן על איסקו, מודריץ’, קרוס, בנזמה ומרסלו עד מוות, ללא קשר ליכולתם המקצועית. זה עניין די חמור שחושבים על זה. לדוגמה, כשבייל עשה לאנצ’לוטי בעיות, כאשר זידאן היה עוזר המאמן, זידאן לקח את הכעס הזה על בייל הלאה לקדנציית האימון שלו. יש האומרים שיורנטה הועזב על ידי זידאן, אחרי שהראשון ביקר את זידאן, שהוא נותן לילדיו קדימות בקסטייה. לא אתפלא אם גם השמועה הזאת נכונה.

לסיכום החפירה - הבעיות של זידאן נובעות מסגנון משחק שמרני וזהיר, ומנאמנות יתר לשחקנים בהם הוא מושקע רגשית. השילוב הזה גורם לספינה לשקוע, ולא נראה פתרון אופטימי באופק שלא כולל החלפת מאמן.

10 לייקים

ברוך השב :slight_smile:

זידאן אכן שמרן, גם בסגנון המשחק וגם ביחס לשחקנים שלו, יש לכך חסרונות אך גם הרבה יתרונות. בסוף הוא מוציא כמות תארים פסיכית מסגל שחקנים שבעיניי שפך לאגר ב2015, הוא שולט בחדר הלבשה כמו שאף מאמן לא שלט בו איי פעם ובריאל מדריד זה קריטי. זה טרייד אוף שמגיע איתו ובעיניי לפחות לגמרי שווה את זה - מעדיף את השמרנות הזאת מאשר מהפכן דמיקולו כמו סולארי שאף שחקן לא סופר וההנהלה משתינה עליו מלמעלה.

הפיתרון לסגנון המשחק השמרני הוא שפלורנטינו יזרוק עליו כוכבי התקפה כמו בימיו היפים ולא תהיה לו ברירה להעלות את סאנצ’ו בקישור האחורי. אני מאמין, גם על סמך העונה הראשונה שלו, שהוא פרגמטיסט וישחק עם הקלפים שיהיו לו: כשהיה לו ביד את הBBC לפני שבייל התפגר הוא דיבר עליהם בחיוב ופתח איתם בהרכב. כשיהיו לו שחקני התקפה הוא ישחק יותר התקפי.

לגבי פאברגאס ובאלאק, לשניהם יש מקום בריאל מדריד הנוכחית. לגבי אדריאנו - השתלת כבד והוא בדוק מבקיע יותר מקארים. מדובר פה בשחקן הפרו אבולושן הטוב בהיסטוריה.

12 לייקים

לא הייתי נוגע בזידאן בגלל כל הסיבות שגיא ציין. ומעבר ליתרונות המקצועיים שלו, עד שיש כאן מאמן שההנהלה, השחקנים והאוהדים מעריכים וסבלניים כלפיו, זה לא משהו שאנחנו יכולים לוותר עליו בקלות. אולי עדיף מערכת רגועה שעושה דברים באיטיות מכזאת שפועלת באימפולסיביות בשביל הסיכוי להצלחה מיידית. יש לי הרבה יותר תקווה שזידאן יתאים את עצמו למצב וישנה גישה מאשר שינחת עלינו מהשמיים מושיע שיבצע מהפכה וישדרג אותנו.

החלפת מאמן היא רעיון טוב מבחינתי רק אם יבוא לכאן פפ או קלופ. מאמן עם מעמד וחזון ברור שיודע לקחת מועדון ולעצב אותו כראות עיניו ואתה יודע בדיוק מה אתה מקבל ממנו (שיטה ברורה ואליפויות). אבל זה לא יקרה. אז בינתיים נחכה שנהיה גרועים בדיוק במידה הנכונה כדי שהמערכת תזדעזע וזידאן לא יעזוב.

לייק 1

כשזידאן יילך ראול יחליף אותו, זה דיי ברור. מההתרשמות שלי ממנו בינתיים בקסטיליה (ומכ20 שנות קריירה של הערצה עיוורת כשחקן) - גם הוא שייך לאסכולת sufrir של זידאן וצ’ולו וממש לא לטוטאל פוטבול וצחוקים באימונים. הבנאדם היה רודה באימונים בשחקני קאנטרה עצלים. יהיה כיף.

2 לייקים

אני כן רוצה לראות את קלופ אצלינו, מי לא היה רוצה, אבל אני חושב שהוא לא יגיע גם לא ב-2024, אנחנו כל כך שונים מליברפול. אין כמו החבר’ה הוותיקים מפעם אבל אחרי שראיתי את הכינוי שלו - אנלקה…וברצינות:

בעונת הדאבל הכדורגל שלנו היה בסדר לדעתי, מסתכל על המשחקים הגדולים בצ’מפיונס ופחות על קרבי החפירות בליגה ומשבר קליל באמצע העונה. בהתחשב בכך שרונאלדו היה הפלוס הענק יחד עם מרסלו וישנה הבנה שהרבה די קרובים לשיא או מעבר לכך, לכן אי אפשר לבוא בטענות.
העניין הוא שאני כבר לא יודע כמה אפשר טוב יותר גם עם שלושה שחקני התקפה במקום שניים - זידאן הרי הקשיב לנו. גם אם נשים את ההרכב הכי יצירתי ומהיר שלנו, נניח פדה ואודגור באמצע ובהתקפה רודריגו מצד אחד והזאר מצד שני עם קארים ומרסלו במצב רוח לתקוף - זה אפור, זה משעמם וזה לא מספיק. גם אם הזאר ייצא מהרמה השחורה שלו הוא יקטין את הכישלון ולא יהיה השחקן של צ’לסי.

אנקדוטה לגבי זידאן: אני האמנתי שאם יש מאמן שהוא חצי אלוהים כאן ויכול לעשות כל מה שהוא רוצה, למשל לזרוק את בייל ב-2018 - זה זידאן. הוא יחליט מתי לעזוב ואני לא פוסל שזו השנה האחרונה שלו, זה לא שהוא סופר את הדקות לקבל את אמבפה. הוא יגיע ליובה מתישהו.

עונת הדאבל זאת עונת ההרמות? כבר מבולבל מרוב כל הטוב הזה שקיבלנו בשנים האחרונות.
הרכב ב’ שיחק שם כדורגל מדהים

לייק 1

הכינוי אנלקה ציני בדיוק כמו הK9 של גיא :slight_smile:

אני אבהיר את עצמי - זידאן הוא לא חצי אלוהים מבחינתי, הוא אל חי וקיים.
בלי קשר, גם בעונת הדאבל, ריאל הבקיעה (והתמרמרו פה בהתאם) כמות עצומה של שערים מהגבהות וקרנות. לא היה כאן משחק צירופים או חילופי מקומות מתוחכם. מאמין שזה גם נובע מהפרגמטיות של זידאן - ראה שיש לו 4 נוגחים מעולים (ראמוס, בייל, רונאלדו, בנזמה) והלך על זה. אבל זה היה רחוק מכדורגל מרהיב או מתוחכם.

דבר נוסף, כל עולם הכדורגל הולך לכיוון של אנליטיקס, ומציאת סוגי התקפה יותר יעילים ומתוחכמים, והתמקצעות בכל תחום שקיים במשחק. קלופ הביא לליברפול מאמן מיוחד להוצאות כדורי חוץ. מרגיש לי שדווקא ריאל, המועדון המפואר בעולם, נמצא הרחק מאחור בתחום הזה. הכל מרגיש נורא מקרי ולא מספיק מקצועי, ממש כדורגל של פעם. אני רואה את הכרס של איסקו, מרסלו והזאר, ולא מאמין שזאת רמת המקצוענות במועדון הזה.

נכון שיש חסרונות להבאת מאמן כמו גספריני או נגלסמן - כדורגל מלהיב ומתוחכם שאף שחקן לא יטרח להוציא לפועל, לכן צריך למצוא מאמן שהוא גם פיגורה וגם מתקדם ביחד עם הכדורגל והמדע שנכנס למשחק.

@anelka, אני ניסיתי לעורר קצת את הדיון סביב זידאן לפני שבועיים וקצת:

כאמור, אלו חוויות ותחושות שלי מהקבוצה. בפועל, גם אם הסמכות היתה בידיי, אני לא בטוח שהייתי הולך לצעד של פיטורים. אני נוטה לקבל את הטרייד-אוף שהציג גיא. יחד עם זאת, אני כן חושב שזה לגיטימי לדון בנושא. כלומר, זידאן לא אמור להיות קונצנזוס.

התקווה שלי היא הפרסונה של זידאן והקשר הצרפתי - שני אלו עשויים לעזור להנחית את אמבפה וקמאבינגה. לגבי הוותיקים שהוא זוכר להם חסד נעורים: אני מאמין שהזמן יגאל אותנו מהם, ואני מעריך שלא מדובר בעוד הרבה זמן.

אפשר לתהות אם היה כדאי להחליף את זידאן בקלופ או פפ, אבל מכיוון ששניהם היחידים שעונים להגדרה של פיגורות שגם מגיעים עם שיטת משחק סדורה והתקפית, ושניהם לא יאמנו פה לעולם, אז זה דיון פילוסופי לחלוטין. בשביל פוצ’טינו וכאלה חבל על המילים.

יש אנליטיקות וקידמה גם בריאל מדריד, ואני חושב שטקטית בהכנה למשחקים זידאן הוכיח שהוא לא נופל מאף תחבולן. אפשר לדבר גם על העבודה שעשה עם קאסמירו ואלגרי שיבח לא מזמן, על מה שהוא הוציא מהמגינים ועל עוד שלל היבטים טקטיים חדשניים ומבריקים. גם סגנון מכוער הוא סגנון ונעשית פה עבודה רצינית, הרי שחקנים טובים בשיאם כבר אין פה והתוצאות לא רעות.

בסוף בסוף, צריך שחקנים טכניים שרצים מהר ודופקים גולים. כשיהיו כאלה גם האנליטיקה תתיישר :slight_smile:

לייק 1

אנחנו כאוהדי ריאל מדריד במצב די מבאס, עוד לפני כמה חודשים ידענו שרכש לא יגיע לא בקיץ וגם לא בחלון החורף הקרוב.

אז יש לנו את זידאן ויש לנו את אותו הסגל וברור לנו שמכאן ועד לחלון של הקיץ הבא נראה את אותו הכדורגל ואין מה לעשות כדי לשנות את הגזירה, אנחנו רק יכולים להסתכל על הפורום השכן ולקנא, יש דיונים איזה שיטה הכי מתאימה למסי, איפה אפשר להוציא הכי הרבה מקוטיניו, איך להחזיר את גריזמן לחיים, האם פאטי יהפוך לשחקן הרכב קבוע, האם יש סיכוי לממש את הכישון של דמבלה ? והכי חשוב, מי מגיע בחלון של החורף…
ומה יש לנו ? רודריגו במקום וניסיוס ? איסקו השמן או אודגארד חסר הניסיון ? לשחק 433 ולהסריח או להסריח דווקא עם 442 ?

ברור לכולם שכל משחק נסריח, ברוב המקרים נסריח ונביא את הנקודות בלי שום קשר ליריבה, כלומר אפשר שנסריח ונפסיד מול קאדיז ושבוע אחרי להסריח ולהביא נקודות בקאמפ נואו.
אין לנו שום כלים כדי שלא נסריח, ואנחנו כאוהדים שמבינים בכדורגל יותר מזידאן,פפ וקלופ אין לנו מה להציע, יכולים רק לטחון מים עד הקיץ, הדיונים רק יחזרו על עצמם ויזכירו יותר ויותר את המשחק של ריאל בשנתיים האחרונות, נשאר לנו רק לסבול, אבל גם לפנות מקום בארון לעוד צלחת אליפות ולקוות שכשנעוף בשמינית הצ’מפיונס לא נושפל יתר על המידה.

זידאן לא יהפוך פתאום להתרפתקן וינסה שיטות חדשות נועזות ומלהיבות, במיוחד לא עם הסגל הזה, הסגל הקיים הוא הכי צפוי שיש, לא משנה מי ישחק במקום מי תמיד נקבל את אותה התוצאה, הסגל לדעתי הוא בסיס מצויין ולא צריך הרבה שינויים, אבל חייבים 2 שחקנים חדשים שיודעים לעשות את מה שכל הסגל לא יודע.

התקווה היחידה זה שהזארד יחזור לימיו הגדולים ואז אולי נראה כדורגל פה ושם, אבל סביר יותר להניח שהוא יפצע בחימום של משחק החזרה שלו מהפציעה העכשווית.

כנראה שהפציעה של ואן דייק הפכה אותי לפסימיסט.

2 לייקים

אני ממש מתבאס על זידאן, אבל מגיעה לו גם קצת הנחה.
מוריניו הגיע וקיבל את מי שרצה ובנה קבוצה בצלמו.
אלצ׳לוטי קיבל את מה שהיה בזמנו הסגל הטוב בעולם.
זידאן לא מקבל את השחקנים שלו, ומצפים ממנו לעשות לימונדה מלימון סחוט.

זידאן עד היום דרש 3 שחקנים: הזאר, פוגבה, אמבפה. מתוכם קיבל 1 שבנתיים לא באמת שיחק.

עם כל הכבוד זידאן קיבל את ה- 300 מיליון שדרש בחלון ההעברות. אז אפשר בהחלט לבקר אותו על הרכישות ועל איך שהקבוצה נראית מבחינה התקפית.

הזאר זה אמנם חוסר מזל משווע ומנדי לטעמי בינוני אך מספיק טוב, אבל יוביץ’ ומילטאו עדיין בסימן שאלה גדול. ההעזבה של יורנטה בלי הבאת מחליף לקסמירו לדעתי ברמת מחדל, ואם יש חילוקי דעות במועדון לגבי הבאת פוגבה, אז לא מביאים אף אחד?

זה מדהים מה שזידאן הוציא עם אותם שחקנים שנראו כמו גוויה אצל לופטגי, אבל הוא לגמרי האחראי ל"טיב הלימונים".

לייק 1

שאלות מיליון הדולר הן מה הוא דרש ומה קיבל ועד כמה הוא מעורב ברכש. אנחנו לא יודעים וכנראה שלא נדע.

מזכיר שבקיץ 2018 זידאן לא היה, היו אפילו שמועות שחריש בסגל זה הרקע לעזיבתו, ועדיין לא השתנה כלום.

לייק 1

אני קיוויתי שנקבל תשובות בחלון הזה, אבל אז באה הקורונה.

התשובות הנראה נדחו לקיץ הבא.

אחת הסיבות שהתאהבתי בזמנו במודריץ’ הייתה היציבות שלו. לא הרמה הגבוהה והקלאס שלו אלא העובדה שהוא הציג את הרמה הזאת כמעט בכל משחק. הוא גרם לי להתייחס ברצינות לקבוצה שאני אוהד. אתה יודע למה לצפות.

היום המצב שונה מאוד. המאפיין הבולט של שחקנינו הוא חוסר היציבות שלהם. אני חושב שהדוגמה המובהקת היא ויניסיוס. משחק אחד יכול להתעלל בשחקני היריבה ויומיים אח"כ לשחק ברמה שתבייש את הליגה למקומות עבודה.
התחושה שזה מייצר היא שהכל מקרי.
אשתי שאלה אותי השבוע מי הבאנקרים בקישור והתקפה ואמרתי לה שתאכלס רק בנזמה (לא בהכרח משיקולים מקצועיים) והזאר כשהוא לא פצוע (בכל זאת עלה הרבה). זה לא מפני שכולם טובים ויש שיקולי רוטציה אלא בגלל שמה שנותר לנו הוא לזהות מגמות של משחק וחצי טוב ולהיתלות בהם.
מרגיש לי שהשאלה מי אשם בזה היא קצת הביצה והתרנגולת. בסופו של דבר זאת הזנה הדדית של כל הגורמים המקצועיים.
כשאנחנו נאלצים לחשוש מפירוק של שלישיית הקישור הקלאסית שלנו שמא קבוצות התקפיות יחגגו עלינו אני נזכר שבבאיירן מינכן של העונה שעברה לא פעם תיאגו היה הקשר האחורי. זה לא עניין של שחקנים ולא של מערך. זה עניין של רצינות.

3 לייקים

באיירן יכלה להרשות לעצמה, יש לה התקפה קטלנית מה שאין לנו, בכל המשחקים של באיירן גם נגד ברצלונה ההתקפות מהצד השני הגיעו להמון הזדמנויות רק שההתקפה של באיירן הייתה הרבה יותר טובה והבקיעה הרבה יותר מהצד השני, במשחק נגד פסז’ גם היה לה הרבה מזל.

אתה רואה את ריאל הזאת עולה למשחק נגד קבוצה גדולה ומנסה לשחק מי יבקיע יותר?

זאת צורה מאוד פשטנית להציג זאת כך.
גם במשחק מול פאריז ניכר היה שהקבוצה עומדת בצורה מאוד רצינית מבחינה הגנתית. הם לא פחדו לשחק עם קו הגנה גבוה משום שהאמינו שיבצעו את הלחץ הזה נכון ובאחריות מירבית. הצרפתים הגיעו ל2-3 הזדמנויות. אני חושב שמול חוליה התקפית כזאת ככה או ככה אתה תצטרך טיפה מזל בהגנה. כדורגל זה לא משחק מובהק כמו שחמט.

באיירן הייתה אחת האלופות המוצדקות שזכורות לי. היא לא יכלה לעשות פשוט כי היה לה מזל. היא עשתה זאת משום שהיה לה משחק הגנתי מסודר ואיכותי. לא הגנה או קישור איכותיים. משחק הגנה. זה דבר שאנחנו לא מצטיינים בו.

לא אמרתי שהיא יכלה לעשות זאת משום שהיה לה מזל, אמרתי רק שהיה לה מזל, היא הצליחה כי הייתה לה התקפה שיכלה להבקיע יותר מהיריבה.
כשהם פגשו התקפה שחשבו שהם לא יכולים להבקיע יותר ממנה הם שיחקו הרבה יותר מאוזן ופחות הרפתקני.

במשחק מול ברצלונה כל התקפה של ברצלונה שעברה את החצי הגיעה למצב טוב, זה כ"כ בלט כך שכשברצלונה הורידה את ההפרש ל 4-2 הייתי בטוח שהיא הולכת להשוות למרות שברצלונה הייתה קטסטרופלית. אבל בסוף התברר שהמאמן של באיירן צדק ושבסוג משחק כזה ההתקפה שלו יכולה לנצח את ברצלונה.

וחוץ מזה, אי אפשר לדעתי לטעון שהאלופה של הפורמט הזה היא מהאלופות המוצדקות, אלופה עם כוכבית אם שואלים אותי, קבוצות שהיו יכולות מאוד להקשות על באיירן עפו בדרך כשאני בטוח שהם לא היו עפות אם היה משחק גומלין.

זידאן קיבל רכשים של פלורנטינו ב150 מיליון, ואת ה150 שלו השקיע במנדי והזאר (בערך). מנדי לטעמי רכש לא רע בכלל, והזאר זה נפילה שלא באשמתו.
לא אומר שאין לו אשמה, רק שהיא לא רק שלו.

העניין הוא שאנחנו לא בתוך החילוקי דעות ולא מבינים אותם עד הסוף.
לפני שנה דחו את זה לשנה בגלל האצטדיון, והשנה בגלל הקורונה. עכשיו המצב הוא שזידאן יכול לקבל שנה הבאה את מי שירצה או להתפשר על שחקן כלשהו השנה. מבין הקשרים שהוצעו היה אחד בשם אודגארד, וזה זמן מושלם להמר עליו וכך אם לא עובד אז בהחלט יהיה את הכסף לשים על מי שצריך.
אני בעד שמאמן יבנה קבוצה בצלמו, שיביא את השחקנים שהוא רוצה.

לייק 1