מחזור 7:: מפסידים 3:1 בקלאסיקו בבית (פאטי)

מסכים. כמו שרשמתי למעלה - המיקום, קריאת המשחק והחוכמה של בוסקטס חיפו על העובדה שהוא איטי. הוא לא איבד את כל אלו, אבל גם שיטת המשחק השתנתה ל"קחו כדור ושחקו", וגם המהירות ירדה אפילו יותר, ככה שהיתרונות כבר לא עולים על החסרונות.

צריך בלם מהיר, אין ספק. אבל יש יותר סיכוי שאראוחו (שהוא לא איזה בלם על, כן? פשוט זה מה יש כרגע) יפתח בריאל מאשר במקום פיקה.

לגביי השילוש הקדוש מסי-קוטיניו-גריזמן - טוב…אנחנו לגמרי און דה סיים פייג’ פה.

יש גם עוד אפשרויות, לשחק אחרת, לא ללחוץ, שהמגנים המהירים יחפו, להתחיל לקצץ שחקנים לפני שההתקפה הופכת למסוכנת( ראמוס, קאסמירו וכאלה), אבל אני מניח שקומאן לא יעז לשחק ככה, בניגוד לזידאן.

“ספורט” ו"מונדו דפורטיבו" הם שופרים של ברצלונה ועל כן בקושי ורואים ביקורת נגד הנשיא האגדי ג’וזף ברתומאו. הרבה יותר מאשר “מארקה” ו-AS בצד של מדריד (אס בכלל מסוכסכים עם פלורנטינו כבר שנים). אתה לא תצא מהדיון הזה, כבר כתבתי כאן את משנתי לא פעם. ליד כלי התקשורת בברצלונה, מה שיש במדריד זה ממש מאמר אקדמי. לא הבנתי איך הדוגמא עם מוריניו מוכיחה אותי על טעותי. מוריניו היה אנדרדוג נגד ברצלונה, רצה להסיט את האש אליו והיה חסר אונים נגדה בחלק מהזמן. את האדום של פפה אתה זוכר?

בחזרה לכדורגל: אני חושב שגם ריאל וגם ברצלונה לא מסוגלת להסתגל למצב החדש ברמת “הגאווה”. בברנבאו ב-6:2 שיחקנו נגדכם עם קו הגנה גבוה כשלאס דיארה היחיד שמפעיל לחץ ויש לכם כל כך הרבה מוסרים מדהימים וכאלה ששוברים נבדל. זה היה ברור שצריך לחכות ברחבה שלנו אבל במשחק בית הרי “אסור לנו”. בארסה יכלה לשחק פעם עם קו הגנה גבוה, היום זה לא קורה. אולי החולשה של ריאל מדריד הטעתה אותה, גם אותי הגול של פדה הפתיע. אני חושב שמה שקורה עם הבלמים זו הזנחה מטורפת עם כל הכבוד לאומטיטי אחד שאף פעם לא אהבתי.
אסף, זה שלדעתך ברצלונה ראויה ליותר נקודות העונה - גם לדעתי - זה לא ממש רלוונטי לקלאסיקו וגם לדיון שיפוט שנוצר פה, אני בטח לא התחלתי אותו. עידן גם כתב על זה בפורום שלנו של ריאל, כאילו בסדר גמור, כמובן, זה דיונים שאני פחות אוהב, בטח שקוראים לי צבוע וזה ממש לא נכון. אני רוצה לשאול אותך, האליפות שלנו, לדעתך, זה אליפות של שופטים? שואל ברצינות.

לייק 1

א. כמובן שזה רלוונטי לקלאסיקו כי הוא אחד מחמשת המחזורים הראשונים בליגה שבהן היו בעיניי החלטות שיפוט גבוליות שהלכו נגדנו, אז בשקלול חמשת המחזורים הראשונים כולל הקלאסיקו לדעתי בארסה קופחה מה שמנע ממנה להיות עם עוד כמה נק’ למרות הקבוצה הלא מרשימה.

ב. בנוגע לאליפות שלכם- לא יודע מה זה אומר אליפות של שופטים, אני חושב שהשיפוט מאוד זרם איתכם בהרבה פנדלים גבוליים בכמה משחקי הכרעה (כמו סוסיאדד ובילבאו לדוגמא ועם בארסה להיפך (למשל בויגו) . אם הייתם זוכים באליפות גם בלי חלק מהפנדלים הגבוליים האלה? לא בטוח, אבל גם לא בטוח שלא.

אפשר גם לטעון שחלק מההישגים שלנו בצ’מפיונס היו מתובלים לא פעם בהחלטות שיפוט גבוליות (הפנדל של סוארז מול פריז שלדעתי לא היה, האדום לפפה בברנבאו שלדעתי היה מוגזם), ושערוריה אחת זכורה בברידג’. אני לגמרי מקבל את זה, זה לא מפריע לי כאוהד לשמוח על הנצחונות וזה גם לא אמור להפריע לך עכשיו, אבל הדברים צריכים להאמר.

3 לייקים

איפה היית בסוף העונה הקודמת כשטענתי שהשיפוט מגמתי לטובתם מאז החזרה מפגרת הקורונה? חצי פורום שלהם בא לפה ללעוג לי, והזכירו שוב ושוב את הקלאסיקו הקודם. רק אחר כך נודע לי שפלורנטינו הרים טלפון למישהו.

אני רוצה לראות את זידאן לא מדבר על השופטים כשהשיפוט יהיה מגמתי לרעתו והוא יאבד הרבה נקודות בגלל זה.
רק אז נדע אם הוא כזה נאור.

אפשר גם לטעון את זה על כל זכיה שלהם גם, ובעצם על כל זכיה של כל אחד. אם הייתי אוהד יונייטד, אני בטוח שהייתי מוצא שגיאות שיפוט לטובת ליברפול בזכיה שלהם למשל.
כדורגל מגלגל מיליארדים, זאת בושה ששופט שמקבל 5000 יורו למשחק מכריע, משפיע על התוצאה יותר ממסי , רונאלדו או לבנדובסקי.

לייק 1

פשוט מדהים! לאחר המשחק היתה פה (ממש פה, בפורום שלכם) תמימות דעים שהיה פנדל. קצת רעש מצד התקשורת הקטלונית שנועד להסיט את האש הן מהחרפה שהציגה הקבוצה והן מהמפלה של ברתומאו, והופ - גם כאן נסחפו לשיט הזה.

כזה קשה להבין שמדובר נטו בהסטת אש? שיתעסקו בשיפוט במקום במה שקורה בקבוצה ובמועדון? אני לא מבין את זה. ירגיש לכם יותר טוב אם נגיד בפה מלא שאנחנו מקבלים מתנות מהשופטים? אז הנה, בשביל שתרגישו טוב, אנחנו, ריאל מדריד, מודים שאנחנו מקבלים מתנות מהשופטים! אבל בחייאת, בגלל זה הפסדתם? הקבוצה שלנו נראית כמו קבוצת מרכז טבלה ושלכם נראית אפילו יותר גרוע. תתחילו להתעסק במה שצריך להתעסק במקום להיסחף כמו עדר אחרי התקשורת הקטלונית שמבלי להיכנס להשוואה לתקשורת המדרידאית, היא זוועה.

זהו פרקתי. עכשיו אתם מוזמנים להמשיך ולעצום את העיניים בחסות אל מונדו.

4 לייקים

הקלאסיקו לפני שנה הוא דוגמה, לא זכור לי שדיבר על השופטים.
המשחק נגד שחטאר הוא דוגמה. היו מקרים ששערים דומים אושרו.

בסופו של דבר תמיד החלטות שופטים ישפיעו וכאוהדים זה חלק מהכיף להתלונן עליהן.
רק צריך להסתכל על מקרים נקודתית לפעמים.
אם היה פאול ברחבה זה ממש לא אומר שבגלל שמתישהו לא שרקו לזה אז גם הפעם לא צריך לשרוק. רק אחד מהמקרים הוא טעות, לא שניהם.
אני אוהב להקביל להחלטת שופט על עבירות ביום יום. אם מישהו אחד רצח והתחמק מעונש ושני רצח וקיבל עונש, לא יכול להיות שהשופט שגה בשני המקרים.
זה שפעמיים נפסקה החלטה הפוכה על מהלך זהה ובשניהם ההחלטה הייתה נגד ברסה זה לא אומר שדפקו אתכם פעמיים, אלא שדפקו אתכם פעם אחת ופעם אחת פשוט נשרקה נגדכם שריקה חוקית לגמרי.
לא שטעות 1 זה בסדר, אבל רק לצורך העניין כשמדברים על טעויות צריך לפחות להחליט מה נכון ומה לא.

אגיד את זה הפוך, הטיעון שהשופט דפק אתכם גם כשראמוס נתפס וגם כשפיקה נתפס מול סוסיאדד הוא זהה לכך שהוא קיבל החלטה מוצדקת בשתיהן (שתיהן שגויות בהנחה שהמקרה זהה).

מילה לגבי העניין, אני באמת מנסה להבין מה אנשים חושבים.
נראה לכם שפלורנטינו התקשר ליו"ר ההתאחדות או משהו, שעשה שיחת זום בין כל שופטי הליגה ואמר להם “חבר’ה, מהיום כל ההחלטות הקטנות הולכות עם ריאל מדריד, מופעלים עליי לחצים ואנחנו חייבים לעזור להם לקחת את האליפות”?
זה נכון ששופטים הולכים לרוב עם הקבוצות הגדולות, זה נכון ששופטים נכנעים לפעמים ללחצים של קהל, נותנים יותר כבוד לשחקנים הגדולים, אבל כל תיאוריות הקונספירציות של פלורנטינו התקשר לזה, שהתקשר לשופט, שהחליט לשרוק פנדל בעד ראמוס באמת נשמעת לכם הגיונית?
נראה לכם שיצאה הנחיה גורפת לכל השופטים ללכת לטובת ריאל ואין צדיק אחד בסדום שיחשוף את הפרשה החמורה הזו?
באמת רוצה להבין איך לדעתכם התקבלה החלטה ללכת עם ריאל בכל ההחלטות הקטנות ונגד בארסה בכל ההחלטות האלו.

הנה התגובה של זידאן לאחר הקלאסיקו הקודם בקאמפ נואו:
Bale’s goal: “He has shown that he is an important player. I would have liked him to have scored, but Mendy was narrowly offside.”
The controversy: “The referee and the VAR have not given it and I can do nothing. The game is already over.”

יפה שלנגלה התנצל ואמר: “חוסר מזל” לגבי הפנדל על ואראן, גם ביום שבת זה היה חוסר מזל.

קאמפ נואו, שנתיים קודם לכן, קלאסיקו אחרון של אינייסטה. סוארס בועט בוואראן, חוטף את הכדור ושם גול. זידאן לאחר המשחק: “כדורגל חשוב יותר ממחלוקות”.

The referee: "I’m not going to talk about the referees, as always. We played a good match on an equal footing and instead with one more it was a little worse. You had to have a little more patience, but nothing changes. We have to congratulate to Barcelona ".

מצטער, “הרמונטדה מארץ הרמונטדות” הייתה בגדול עניין שיפוט עם כל הכבוד לרגש. אבל השיפוט הכי גרוע איי פעם היה בסטמפורד ברידג’ בטרבל. מיכאל באלאק עד היום רודף אחרי השופט". למקרה שתעלה כאן את המשחק נגד באיירן - מזכיר לך שהם הובילו 0:1 במינכן, קרבחאל עצר בעיטה של ריברי בחזה ו…פנדל הזוי. מזל שוידאל בעט מעל השער. ניצחנו אז אף אחד לא זוכר. ואחרי המשחק ההוא הודיתי בפה מלא שהשופט ריחם עלינו עם קאסמירו וכו’. אני לא העלתי את נושא השיפוט בכלל.

4 לייקים

איך אני שונא דיונים על שיפוט. רוב הזמן מגיעים רק לטענות חד צדדיות, ורוב ההודעות מצביעות על זכרון סלקטיבי וקיימת תחרות “מי זוכר מחדל שיפוט במשחק ממש ישן”. אם אתם נהנים מזה תפאדל, אבל הדיון הזה לא יגיע לשום מקום.

אגב, למי שתוהה, לשיפוט יש חלק קריטי במשחק לטעויות שיפוט עקביות יכולות לגמור קבוצה. לא מאמינים לי? תשאלו את פלגריני, נראה לי יהיה לו מה לספר.

2 לייקים

מסכים גם לגבי הרמונטדה וגם לגבי הברידג’ ואמרתי את זה לבד אין לך מה להצטער. גם האליפות שלכם שנה שעברה הייתה הרבה עניין של שיפוט עם כל הכבוד לרגש ולהגנה. רואה, זה לא כזה קשה.

@Carvajal, זה שפלורנטינו התקשר ליו"ר ההתאחדות בטענה שהואר מזיק למדריד אחרי הקלאסיקו הראשון בעונה שעברה זה דבר ידוע לא קונספירציה. עד כמה זה השפיע על השיפוט מאז? לא אני ולא אתה יודעים וזה באמת מיותר.

אולי אם היה לנו נשיא שהיה עסוק באינטרס של המועדון ולא בלהציל את התחת של עצמו אולי גם היחס אלינו היה שונה (ואכן היו לא מעט שנים כאלו).

בנוגע למשחק שלכם מול באיירן, יש הבדל בין החלטה אחת (שאגב לא השפיעה כלל על התוצאה כי וידאל החטיא כפי שאמרת) לבין סקנדל שלם (2 שערים בנבדל שאושרו לכם ואדום שהיה צריך להשרק לקאסמירו). גם מול צ’לסי הגיע לבארסה פנדל ברור במשחק הראשון שלא נשרק ועדיין כל העולם זוכר את המשחק השני (שגם בו נשרק אדום שלא היה ולא נברא לאבידל) ובצדק.

@SantiagoBernabeu, אני כתבתי מיד אחרי המשחק מגילה שלמה על כמה הקבוצה שלנו פח אשפה ובנוסף הוספתי את כל עניין השיפוט החד צדדי בעיניי שקורה בתקופה האחרונה, לפני שעוד הייתה כותרת אחת במונדו שופרטיבו.

לייק 1

נכון, ידוע…
אבל, אני באמת רוצה לנסות להבין איך לדעתכם הייתה השתלשלות האירועים לאחר מכן, היו"ר כינס את השופטים ואמר להם “חברים מעכשיו הולכים עם ריאל”?

גם אני שונא דיונים על שיפוט, אבל דור ענה יפה על טענה שעלתה פה נגד זידאן. הוא באמת לא מדבר על שופטים.
אף צד לא קדוש לגמרי בעניין, אבל הצש הקטלוני פשוט הרבה יותר גרוע. שלושה ימים אחרי החלטת שיפוט נכונה שהיא במקרה הכי גרוע 50:50, זה כל מה שהתקשורת עוסקת בו. מכנים זאת “שערוריית שיפוט” נכנסים לחיים של השופט המדרידיסטה, כשבכלל צוות הוואר סימן לו שהיה פנדל!

התלונה הרשמית של ריאל בשנה שעברה הגיע אחרי שני פנדלים של 100 אחוז שלא נשרקו, ולהזכירכם פיקה הפעיל לחץ על השופטים בתקשורת לפני המשחק - והלחץ עבד. אפשר להניח שהתגובה החריגה באה כמענה ללחץ הפומבי הזה.

לייק 1

@Carvajal, אין לי מושג. אבל התוצאות בשטח מאז אותה שיחה ברורות לעין (לפחות מבחינתי).

@Yoni, הטענות הן בעיקר בגלל תקופה מאוד ארוכה של אירועי 50-50 שהולכים עם צד מסוים. לא אירוע נקודתי אחד. מסכים שהפנדל של לנגלה הוא כולה קש, אבל זה ששובר את גב הגמל.

2 לייקים

אבל לא רואים הבדל בניכוי הואר. אני באמת זוכר לפחות מקרה אחד או שניים מאוד לא הוגנים נגד בארסה, כמו מה שקרה בסוסיאדד, אבל זה לא מספיק בשביל להתפוצץ ככה לטעמי. מרגיש לי שרוב הטענות הנלוות סתם מנופחות. אפילו לא 50 50.

בנוסף, טעויות נגד ריאל עוברות מתחת לראדר במשוואת הקיפוח הלא אובייקטיבית (מן הסתם) של העיתונות שלכם.
רק בשבוע שעבר הוואר מנע מאיתנו שיוויון בדקה ה90. בשנה שעברה בגביע מול סוסיאדד, הואר פסל גול קריטי לויניסיוס בלי שום סיבה שנראת לעין - עד היום לא ראיתי הילוך חוזר שמצדיק את זה. מול אייאקס, הוואר לא פסל את השער שגמר את המשחק למרות שהכדור יצא החוצה במהלך הזה. למה? אולי לא הייתה וודאות מוחלטת מהתמונה. מה שבטוח, אם הקוון היה מסמן חוץ בסוף המהלך, הואר לא היה הופך את התוצאה. בתחילת שנה שעברה, מודריץ הוא הראשון וכנראה האחרון שקיבל אדום ישיר על דריכונת בעקב.

זה בסדר להתלונן ולסמן שיפוט לא הוגן, גם אני עושה את זה, אבל זה טירוף לגרור את זה למישור הקונספירטיבי.
תודה לספורט שתשאלו את השכנים של השופט וגילו שאבא שלו מדרידיסטה. ראיתי כתבה יפה בבארסה מאניה שכותרתה “אנטי מדרידסטה” וגיליתי שהרוב המוחלט בספרד מגדיר את עצמו “אנטי מדרידיסטה”. אז כנראה שזה כך גם בקרב השופטים.

6 לייקים

תמונה

https://youtu.be/9MLZsuXcarA

https://twitter.com/rmdanalysis/status/1320954698598416384?s=21

אני לא מבין את התלונות של אוהדי מדריד,מה אתם רוצים? עד היום הם היו רגילים למשוך חולצות,לבעוט ברגליים ולהמשיך לשחק כאילו כלום,ואז בא שופט חוצפן שאשכרה שורק על עבירה ברחבה,זו שחיתות.

3 לייקים

אין לי מושג מה זה הטבלה הזאת ומה היא אומרת ואיך החישוב שם נעשה. יש מקרים שהואר מתקן בצדק ויש מקרים שהוא ממציא. יש גם בעיקר מקרים שהוא מתקן בצורה לא אחידה. אגב, מאיזה עיתון זה?

הטענות שלי הן מאז הקורונה כפי שאמרתי ולא דיברתי על סוסיאדד שלנו שהיה לפני. אצלכם מדבר על בילבאו, סוסיאדד, בטיס. שלושה משחקים עם אירועים סופר גבוליים. אצלנו יש ויגו (פעמיים), אתלטיקו, סביליה וחטאפה ועכשיו את אירוע הקלאסיקו. יותר מדי משחקים עם אירועים גבוליים שנפלו לצד אחד שמרוויח מהן.

בנוגע לואר שמנע ממכם שער שיוויון שבוע שעבר, אתה לא יוצא מנק הנחה שנדבר עכשיו על כל אופסייד ברור שתוקן בצדק? אני מדבר על אירועים שבהם יש חוסר אחידות שיפוטי.

ובלי קשר, אני מראש אמרתי שאני לא לוקח את זה למישור הקונספרטיבי (תקרא) אלא רק פורק בפורום שלי את התסכול המוצדק בעיניי. זה הכל.

השטויות של השופט שאוהד מדריד לא באמת עושות עליי רושם, זו הייתה דוגמא לאיך בתקשורת של שני הצדדים אוהבים להתלונן ולעשות קונספירציות (כמו הדוגמא שנתתי על סטארק שמעריץ את מסי לפי האס ב-2011) כאשר הן מרגישות מקופחות.

לייק 1

אני פשוט לא יכול עם האמירה ״ללא הואר״.
הואר בא לתקן טעויות! רק במצבים בהם השופט ב100% טועה הואר מתערב, ובמצבים שנויים במחלוקת הואר נותן לשופט להחליט החלטה לא על סמך מראה ראשוני בזמן אמת אלא לאחר מספר צפיות.
השופטים עדיין אותם שופטים והטעויות ימשיכו לקרות כי פשוט כשאוהדים 2 קבוצות שונות אז האמת של כל מצב שנוי במחלוקת היא סובייקטיבית לחלוטין.
בלי קשר, אתם רוצים להגיד לי שהשופטים לפני הואר טעו פחות? שהואר גורם ליותר טעויות?

אם לפני הואר היו החלטות שנויות במחלוקת וגם טעויות מוחלטות, אז היום יש רק החלטות שנויות במחלוקות (ופחות מבעבר).

לייק 1

מצב הטבלה ללא התערבויות ואר. זה רלוונטי כי קומאן טוען שהואר מתערב בעיקר נגד ברצלונה.

בסדר גמור, אבל גם פה אתה מנפח. בויגו בשנה שעברה ספגתם שער מכדור חופשי אחרי עבירה שספק הייתה. זה לא פנדל ולא גול מנבדל, ויש מאה כאלו בכל שבוע. עזוב, יש מלא קרנות שווא שנשרקות בכל משחק, לכל צד. אני אקבל את זה כשתחזור אחורה לוודא אם החופשיות של מסי באו אחרי עבירה מוצדקת. מהצד של ריאל, לא הייתה אף טעות שיפוט השנה שזכורה לי. אם זה עניין ה50:50 לטובתנו - סבבה.

סיפור אמיתי:

ליברפול קופחה ע"י הואר בדרבי מול אברטון ואיבדה 2 נקודות, קלופ,ההנלה, האוהדים וכמובן העיתונות לא הפסיקו לדבר על זה, שבוע שלם דיברו רק על הואר.
שלשום במשחק נגד שפילד עוד טעות ואר הרבה יותר קריטית ומכריעה נגד ליברפול ונתנה לשפילד 1-0 משום מקום, בסוף ליברפול ניצחה, הטעות של הואר קיבלה אולי שורה אחת בעיתונות.

עוד שבוע אף אחד לא יזכור את הטעות מול שפילד ואם לא נזכה באליפות כולם יזכירו את הואר מול אברטון(ולא רק בגלל ואן דייק), עכשיו שכל אחד יבין מה שהוא רוצה.

אגב הואר, תראו את הטימטום בתקנות הואר האנגלי, השופט שרק לעבירה שלא הייתה ממש מחוץ לרחבה, בגלל תקנות ואר מטופשות ומאחר והשופט שרק לעבירה מחוץ לרחבה לא יכולים להתערב אם הייתה עבירה או לא, הם רק יכולים להודיע לשופט שה"עבירה" אם הייתה היא הייתה בתוך הרחבה מבלי להודיע לשופט שכלל לא הייתה עבירה.
אז שופט שורק על עבירה מחוץ לרחבה, הואר מתקן אותו שזה היה בתוך הרחבה אבל לא יכולה להודיע לשופט שלא הייתה עבירה.