Oh, le, le! Oh, la, la! Ser del Barça es, El millor que hi ha - סיכום עונת 25/26 - אליפות שנייה ברצף! סופר קופה שני ברצף! הדחה בנוקאאוט באלופות שנייה ברצף!

נכון, טכנית זה לא נגמר, יש עוד 2 משחקי ליגה. אבל מכיוון שהיחידים שהמשחקים האלו מעניינים אותם הם ברדג’י וראשפורד, ושהדברים היחידים המעניינים שיכולים לקרות במחזורי סיכום העונה קשורים לחוכא ואיטלולא שקורים בבירה הספרדית - אז זהו, הגיע הזמן לסכם.

אז מה היה לנו? הייתה לנו עונה בה ברצלונה המשיכה לא להתייחס לדבר הזה שנקרא “הגנה”, אם כי איכשהו היא מחזיקה בהגנה הטובה בליגה. עונה בה ברצלונה התחילה עם עזיבה ברגע האחרון של איניגו, אבל איכשהו גילתה את מרטין בשיאו. עונה בה פדרי, פרנקי, גאבי וברנאל נפצעו, ועדיין איכשהו קסאדו לא ראה מספיק דשא. עונה בה לבנדובסקי ופראן לא תפקדו התקפית במשך חלקים גדולים ממנה, ועדיין מדובר באחת הקבוצות הכי התקפיות באירופה.

עונה בה ז’ואן גרסיה נכנס בסערה אל בין הקורות, וראשפורד נכנס בסערה לתוך שחקנים וקיר וחזר עם סטטיסטיקה מצויינת. עונה בה פדרי המשיך להחזיר את ברצלונה על הכתפיים המותשות שלו, ולאמין המשיך להשתפר ולעשות קסמים. עונה בה ראפיניה נעדר יותר מהרגיל ועדיין איכשהו נהיה אפילו יותר קונצנזוס, ועונה בה קובארסי התחיל רע וסיים מעולה. עונה עם יכולת נפל של קונדה ובאלדה, ועונה עם הצלה בינואר בדמות קאנסלו. עונה בה פרנקי התרכך אפילו יותר, ועונה בה אולמו איכשהו נפצע פחות. עונה בה גאבי בקושי שיחק אבל הקיז דם בכל דקה על הדשא (לא בהכרח את שלו), עונה בה פרמין התפוצץ סטטיסטית.

זו הייתה עונה של דומיננטיות בליגה, אחרי הקלאסיקו הראשון, ובמיוחד בסיבוב השני. דומיננטיות שבאה לידי ביטוי לא רק בתוצאות, אלא גם בתחושה המתמדת שלא משנה כמה ברצלונה תספוג, והיא תספוג, היא תכבוש יותר. עונה של זכייה נוספת בסופר-קופה, שהמתיקה אפילו יותר את תואר האליפות. אבל זו גם עונה בה אתלטיקו הפכה לנמסיס (נוסף) של פליק וחניכיו, אחרי שהדיחה אותה מ-2 מפעלים ושמה מראה על ניהול הדקות, הסגל, והיכולת של ברצלונה ללכת עד הסוף בכל המפעלים. עונה שהוכיחה שברצלונה חזקה, מהנה, כיפית לצפייה, אבל שהיא עוד לא לגמרי שם. שיש עוד מה לשפר, שיש עוד דרך לעשות, שהשיא (אולי) עוד לפנינו.

עונה שהייתה אחלה ארוחה, עונה שהשאירה טעם של עוד.



לפני כל מיני סקרים, שקרים, סיכומים, התבכיינויות, האשמות שופטים, שחרור שחקנים, רכישת שחקנים אחרים (איכשהו) - קצת סטטיסטיקות -

שחקן משחקים/הופעות דקות שערים בישולים צהובים אדומים דקות לשער דקות לבישול דקות לשער או בישול דקות למשחק
ז’ואן גרסיה 44 3952 0 0 1 0 0.00 0.00 0.00 89.82
טר שטגן 1 90 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 90.00
שצ’זני 11 908 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 82.55
קובארסי 48 3977 1 0 4 1 3,977.00 0.00 3,977.00 82.85
קונדה 46 3439 3 4 6 0 1,146.33 859.75 491.29 74.76
באלדה 40 2671 0 3 3 0 0.00 890.33 890.33 66.78
אריק גרסיה 49 3830 1 2 7 2 3,830.00 1,915.00 1,276.67 78.16
מרטין 49 3043 0 1 8 0 0.00 3,043.00 3,043.00 62.10
אראוחו 36 1542 4 0 2 1 385.50 0.00 385.50 42.83
קאנסלו 21 1337 1 4 4 0 1,337.00 334.25 267.40 63.67
כריסטנסן 17 515 1 0 1 0 515.00 0.00 515.00 30.29
אספארט 5 145 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 29.00
קורטס 1 90 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 90.00
טורנטס 4 110 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 27.50
פדרי 42 3004 2 11 1 1 1,502.00 273.09 231.08 71.52
פרמין 47 3008 13 17 7 0 231.38 176.94 100.27 64.00
אולמו 47 2671 8 10 4 0 333.88 267.10 148.39 56.83
פרנקי 37 2541 1 8 6 2 2,541.00 317.63 282.33 68.68
גאבי 11 520 0 1 5 0 0.00 520.00 520.00 47.27
ברנאל 31 1155 5 1 4 0 231.00 1,155.00 192.50 37.26
קסאדו 32 1385 0 1 4 0 0.00 1,385.00 1,385.00 43.28
דרו 5 148 0 1 0 0 0.00 148.00 148.00 29.60
טומי מארקס 2 9 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 4.50
טוני פרננדס 1 45 0 0 0 0 0.00 0.00 0.00 45.00
לאמין 45 3702 24 18 6 0 154.25 205.67 88.14 82.27
ראפיניה 32 2131 19 8 5 0 112.16 266.38 78.93 66.59
פראן 48 2611 21 2 2 0 124.33 1,305.50 113.52 54.40
ראשפורד 48 2532 14 14 3 0 180.86 180.86 90.43 52.75
ברדג’י 37 845 2 4 0 0 422.50 211.25 140.83 22.84
לבנדובסקי 44 2311 18 4 2 0 128.39 577.75 105.05 52.52


אז יאללה, זה התור שלכם, והנה שאלות מנחות וסקרים (שבנוהל - מטרתם היא יותר לראות מי לא מבין מספיק שאפשר למחוק ולערוך לו הודעות, ופחות לראות תשובות ותוצאות סקרים) -

1. סכמו את העונה - מה היה טוב יותר, מה היה טוב פחות?
2. אילו אירועים הכי זכורים לכם מהעונה - לטובה ולרעה?
3. האנזי דיטר פליק - תתחילו להשתפך, אבל תשאירו מקום לביקורת
4. מה הרכב העונה שלכם?
5. מי השחקנים שחייבים להישאר? והאם בכל מחיר של חבית דלק סעודי?
6. מי חייב לעזוב? מי לא נורא אם יעזוב?
7. איפה חייבים לחזק? מה התיעדוף? מה יהיה לא רע לחזק אבל לא נורא אם לא? ותהיו מציאותיים - בכל זאת מדובר בברצלונה



שחקן העונה -
(או: הזדמנות נוספת לבחור בפדרי, או, לחלופין, כדברי סארומן - לבחור במוות)
אפשר לבחור ב-1-3 אפשרויות:

  • ז’ואן גרסיה
  • מרטין
  • אריק
  • קובארסי
  • קאנסלו
  • פדרי
  • פרנקי
  • פרמין
  • אולמו
  • לאמין
  • ברנאל
  • ראפיניה
  • לבנדובסקי
  • ראשפורד
  • פראן
  • אחר - ואני אסביר את מי איל שכח ולמה
0 מצביעים

אכזבת העונה -
(או: האם מישהו ידיח את מחזיק התואר - אראוחו, ולמה קוראים לו קונדה?)
אפשר לבחור ב-1-3 אפשרויות:

  • אראוחו
  • קונדה
  • באלדה
  • פרנקי
  • קסאדו
  • ברדג’י
  • ראשפורד
  • לבנדובסקי
  • פראן
  • אחר - ואני אסביר למה ראיתי ענף ספורט אחר
0 מצביעים

הפתעת העונה -
(או: זה מרטין, תבחרו במרטין)
אפשר לבחור ב-1-2 אפשרויות:

  • ז’ואן גרסיה
  • מרטין
  • אריק
  • ברנאל
  • קאנסלו
0 מצביעים

רכש העונה -
(או: קרב צמוד בין דון ז’ואן לז’ואאו?)
אפשר לבחור ב-1-2 אפשרויות:

  • ז’ואן גרסיה
  • קאנסלו
  • ראשפורד
  • ברדג’י
0 מצביעים

השלימו את המשפט - אני אוהב אותך ____
(או: I dare you, I double dare you)
אפשר לבחור אפשרות אחת, ואפשר לא לבחור ולשאת בתוצאות:

  • פרמין
0 מצביעים


אז יאללה, קדימה, דברו, לכו על זה, ואמוס.

13 לייקים

אני מאוד אוהב את הניגודיות אליה איילוש התייחס (בכלל פוסט פתיחה מעולה מושקע). אני חייב להתייחס בהקשר זה גם ליציבות של הקבוצה. בעיקר בסיבוב השני נראה שעיקר ההצלחה של הקבוצה מגיעה מהעקביות והיציבות שלה, משהו ששייך קשה להגיד על הקבוצה הזאת שכל הטקטיקה שלה מרגישה כמו רכבת הרים.

מצד אחד הסטטיסטיקות של לא מעט לא רעות, אבל היות יותר מידי שחקנים שלא עשו התקדמות. בעיניי מרטין, ז’ואן גרסיה (הפתעת העונה בליינד), פרמין, ברנאל ולאמין רשמו עונה טובה ברמה האישית. מנגד, היו המון שחקנים שירדו ברמתם. חלקם בעיקר בגלל פציעות (גאבי וראפיניה), חלקם בגלל חוסר בדקות (קסאדו),חלקם בגלל יתר דקות (פדרי בעיקר בסוף העונה), אבל יותר מידי סתם ככה כמו: לבה, פראן, קובארסי, אראוחו, קונדה, באלדה, וגם אולמו (דל”פ). ככלל, ההרגשה נהייתה שרוב הזמן אין לנו מענה טוב להתמודד עם זה שלמדו את הגישה שלנו, בעיקר ברמות הגבוהות. העונה לא היו לנו רגעים מרשימים כמו הניצחון על באיירן אשתקד, ולא ראינו רגעי התעלות כמו המהפך מול בנפיקה, או צמד המשחקים מול אינטר. הפעם אפילו סיימנו עם פחות תארים מעונה שעברה, ולרגע נראה היה שגם בליגה אנחנו עלולים לאבד את עצמינו מול הפרוייקט של אלונסו שעבר Self destruct בזכות ויני ופלורנטינו.

זה לא סוד שבארסה מנסה לכוון גם חזק לאלופות, ואכן היא ממשיכה את קפיצת המדרגה שלה מאז הפאדיחות בהן נגררנו לאירופית, אבל נראה שכל פעם יש לנו איזו תקרה ברורה בהתמודדויות בנוקאאוט, או התמודדות מו קבוצות עם איכויות מסויימות להן אין לנו ממש פיתרון. מכאן מגיעה השאלה: איך פותרים?

אופציה אחת: ממשיכים עם האסטרטגיה רק חוזרים להיות קטלניים יותר מקדימה- מביאים חלוץ בקאליבר גבוה ברמת חולי או אוסימן.

אופציה שנייה: בלמים יותר מרוכזים או לפחות אתלטיים כך שמצליחים לחזור אם הקו הגבוה נשבר.

אופציה שלישית: מביאים קשר אחורי פיבוט מדהים שיוכל לעזור לנו לשמור את משקל המשחק בצד של היריבה, וכך להימנע מהקו הגבוה בהגזמה. כמה כאלו יש? לא ממש יודע.

הנקודה היא עם כל ההערכה שלי לפליק (ואני לא מסתיר את זה באף הודעה, יש מצב שהוא הפך למאמן האהוב עליי איי פעם לאור השגעונות של אבו פפ) נמצאו יותר מידי סדקים בשיטה, ניהול הסגל וניהול המשחקים. לעונה הזאת פליק לא הגיע עם מספיק פתרונות מעבר ללמצוא שוער שהיציאות שלו אשכרה יהיו יעילות (משמעותי מאוד). התלות בפדרי, ראפיניה ולאמין גדולה מידי, ואני תוהה כמה נצליח להמשיך להחזיק בכוח את השמיכה שלנו בהגנה עם בלמים כמו מרטין (משתפר אך מוגבל), קובארסי (טכני, אבל איטי ורך), אראוחו (לא יציב מהמון בחינות), כריסטנסן (עם בישול מהשירותים) ואריק (שעל הדרך גם קשר אחורי ומגן).

בקצרה, מעט השתפר, הרבה נשאר במקום, ולא מעט אספקטים חוו ירידה לעומת שנה שעברה. אסור שהאליפות הזאת תעוור את הצוות בצורך לשפר לא מעט אספקטים כדי שגם לא נדרוך במקום, אבל גם נצליח להשיג מעבר בעונה הבאה.

6 לייקים

בעונה שעברה עלו פה הרבה השוואות לעונת 08/09, בין אם זה בגלל המאמן, בין אם זה בגלל השחקנים, בין אם זה בגלל האירועים, ובין אם אלו סתם נוסטלגיה, רומנטיקה ותקווה לעתיד. אז אם נזרום עם ההשוואה הזו, ואם נלך איתה צעד קדימה - עונת 25/26 מתאימה תואמת לעונת 09/10. עונה פחות סקסית, עונה יותר יעילה וישירה, עונה בה כבר למדו את ברצלונה ולמדו איך להתמודד איתה, עונה שהסתיימה במפח נפש באלופות, עונה שהסתיימה ללא גביע המלך.


.

האנזי דיטר פליק - תתחילו להשתפך, אבל תשאירו מקום לביקורת

זה לא סוד שפליק אהוב על ידי אוהדי ברצלונה, וזה לא סוד שהוא אהוב על ידי שחקני ברצלונה. ועדיין, איכשהו, מדהים לראות את העבודה שלו במועדון. בתוך שנתיים בלבד ברצלונה הפכה מקבוצה מפורקת מקצועית, חסרת יכולת כלכלית, בגלות אצטדיונית, עם חבורת ילדים בתוספת שחקנים ללא קשר וללא הכוונה, קבוצה שהייתה בדרכה לצלול אל תהומות הבינוניות למשך שנים בהן היא תראה את הגב של היריבות הגדולות - והחזיר אותה לגדולה. החזיר אותה לקונצנזוס. החזיר אותה להעלות חיוך על הפרצופים של אנשים. במשך שנים היה אפשר לנצל את משחקי ברצלונה כדי לעשות דברים נוספים, בזמן שהטלוויזיה פועל ברקע - כביסה, פינישים בעבודה, קריאה, גלילה חסרת תוחלת ברשת, מה שתרצו. ואז בא אדון פליק וגרם לברצלונה להיות כיפית שוב. לא חד פעמית, לא פעם בחודש, אלא באופן קבוע.

הוא לקח את קובארסי ולאמין, בני 17-18, חיבר אותם עם לבנדובסקי, בן 393, שם באמצע את ראפיניה, פרנקי ופדרי, ונתן להם מטרה אחת, יעד אחד, משפחה אחת. וכל זה תוך שנתיים. ובעצם - הרבה פחות מזה.

פליק לקח שחקנים, בעמדות בהן הם שיחקו שנים, ואמר “אז בואו ננסה משהו אחר”. פדרי הוסט לקשר אחורי/מנהל משחק, פרמין הוסט (מהכרח או מרצון) להיות שחקן כנף לעת צורך, ראפיניה הפך להיות חצי 10 חצי תחת, מרטין נהיה בלם, אריק נהיה מגן, באלדה וקונדה (בעונה הקודמת) נהיו שחקנים. אנחנו לא מדברים על זה מספיק, וחבל.

ובכל זאת - יש מה לשפר. פליק הוא כנראה מאמן מוטיבציוני מעולה, ו"אבא" מצוין לשחקנים. אבל הוא לוקה לעיתים רבות מדי בניהול המשחק והחילופים, והוא בעיקר לוקה בחלוקת עומסים לאורך עונה או במילים אחרות - בתיעדופים ובסדרי עדיפויות. זו כבר שנה שנייה ברצף בה שחקנים קורסים במאני טיים, או טיפה לפניו. ובחלק מהמקרים - אלו אותם שחקנים שנתיים רצוף.
לקראת העונה הבאה פליק חייב להבין שמותר להקריב דקות לטובת מנוחה לפדרי או לאמין, שמותר להקריב משחקים לטובת התאוששות של ראפיניה או קובארסי, ושלמרות שמדובר בברצלונה ומדובר בפליק ושאולי לא כולם יאהבו את זה - מותר גם להקריב מפעל מסוים כדי שבמפעלים האחרים השחקנים לא יפלו מהרגליים. כן, גם אם זה יעלה בתואר, או בתארים.

פליק חייב להבין איך לעקוף, גם אם רק לפרקים, את התלות בפדרי, לאמין וראפיניה. כי הם ייעדרו ממשחקים, בלתי אפשרי שזה לא יקרה, וברצלונה חייבת לדעת איך לשרוד את זה. לא צריך פתרונות קסם, לא צריך פתרונות קבועים, כי בכל זאת - מדובר בשחקנים שבכל קבוצה היעדרות שלהם הייתה פוגעת בשטף. ועדיין, ברצלונה חייבת ללמוד איך לצמצם את הפגיעה הזו, וזה בידיים ובראש של הצוות המקצועי.

אם מישהו יכול לעשות את זה, זה פליק.

מה הרכב העונה שלכם?

דון ז’ואן
קאנסלו, אלון, קובארסי, אריק
פדרי, ברנאל
מאל"פ
ראפיניה, אולמו/פראן/לבנדובסקי, לאמין

הפתעת העונה -

לא עקבתי אחרי ז’ואן גרסיה עד שהגיע לברצלונה. ידעתי שהוא קיים, ידעתי שהוא במינימום שוער סבבה, אבל לא ניסיתי ללמוד מעבר. ואז הוא נחת, ואז הוא המריא. היכולת שלו היא הפתעה מוחלטת מבחינתי, בגלל חוסר ההיכרות איתו, ואולי זו הסיבה העיקרית ללמה הוא לא הפתעת העונה שלי.

כי הפתעת העונה שלי הוא מישהו שידעתי מה היכולת שלו, הכרתי אותו, עקבתי אחריו - ועדיין הוא הותיר אותי עם פה פעור. מדובר בשחקן שלא נספר, שלא התייחסו אליו ברצינות, שהכינוי שלו התחיל בכלל כבדיחה עליו והפך להיות היעד אליו המסע שלו מתוכנת להגיע. שחקן שלא הבינו שהוא בכלל יכול לעשות את קפיצת המדרגה הזו ושינוי התפקיד הזה. שחקן שאולי לא יכול להיות הבלם הראשון, או השני, אבל אחד שאף אחד לא חשב שהוא יכול להיות גם החמישי. אחד שכמעט ולא טועה, וכמעט בכל משחק משרה שקט וביטחון.
מדובר בשחקן שהקייס היחיד נגד הכתרתו כ"הפתעת העונה" הוא שכבר בתום העונה הקודמת, כשהכסף היה על השולחן, הוא עשה קפיצת מדרגה שאף אחד לא האמין שיעשה. אף אחד, למעט פליק.

וזה לא מספיק כדי לקחת ממנו את הכתר.

זה מרטין. זה חייב להיות מרטין.

רכש העונה -

זוכרים בינואר, כששיווענו לבלמים שיצילו אותנו מהפאניקה שעלתה בכל פעם שהכדור היה אצל שחקן יריב? וזוכרים שקאנסלו, מגן, הוא זה שהגיע? אז הפורטוגלי, למרות חורי הענק שרשומים על שמו בטאבו, הציל לנו את החלק השני של העונה. כי שנייה אחרי זה באלדה וקונדה (שוב) נפצעו רגע לפני המאני טיים, ו-2 שניות אחרי גם ראפיניה. קאנסלו לא רק החזיק את האגף השמאלי, הוא גם הראה מה יכול להיות שם כשיש מגן עם יכולות התקפיות. ומוח. נותר רק לדמיין איך לאמין היה נהנה ממישהו כזה גם בצד שלו.

אבל…בואו…זה התואר של ז’ואן גרסיה.

רגע לפני סיום, עצירה להוקרת תודה -

זה כנראה נגמר, וכנראה נגמר שנייה לפני שזה נהיה מאוחר מדי ואולי גם משפיל. מה שבטוח הוא שבדפי ההיסטוריה של ברצלונה רוברט לבנדובסקי חייב לקבל פרק משלו. שחקן שהגיע מבאיירן מינכן, אחרי שנלחם לעבור מקבוצת הפאר הגרמנית לקבוצה בתהליכי פירוק והתפרקות, שלא ברור מה ההווה שלה אומר ומה העתיד שלה טומן בחובו. ואחרי כל זה, מיד אחרי כל זה - הוא תפס באופן מיידי את תפקיד המבוגר האחראי, וממש לא רק על הדשא. החיבור שלו עם גאבי, עם לאמין ועם אחרים הרים את הילדים שבקבוצה לגבהי מקצועיות ומקצוענות שלא בטוח שהם היו יכולים להגיע אליהם בלעדיו. בלי המכונה הפולנית, בלי אחד השחקנים הכי רובוטיים (בקטע חיובי, כן?) ומקצוענים שדרכו בקאמפ נואו, לא בטוח שהיינו מקבלים את הגרסאות האלו של כל הילדודס.

לבנדובסקי הגיע לברצלונה בתור מושיע - כלכלי, תדמיתי, מקצועי - ויעזוב את ברצלונה בתור מורה דרך ובתור מחנך. ועל זה ראוי וצריך להוקיר לו תודה.

שחקן העונה -

אם בסעיף של הפתעת העונה דיברנו על כתר, עכשיו אני עובר להילה. והילה קיימת בכמה צורות, בכמה גדלים, בכמה צבעים.

יש את ההילה של לאמין, שכמה שחשבנו שהוא טוב, השנה הוא אמר “חכו, יש עוד”. הוא פתח את העונה בהיסוס אישיותי, עם גמדים וטיקטוק, וסיים אותה עם פציעה שהחסירה נשימה לאומה שלמה. פציעה אחרי עונה שלמה בה הוא נתן הכל, באמת הכל, פיזית. הוא שיפר את הסיומת, הוא שיפר עוד את השלב לפני כן - של ההגעה למצבים, הוא לקח על עצמו יותר, הוא הראה שגם כשהקידומת של הגיל שלך היא עדיין 1, אתה יכול להראות קפיצת גדולה בבגרות. שגם כשאתה עדיין אפילו לא בן 20, אתה יכול להיות שחקן מפחיד, ובו זמנית איכשהו גם פרוספקט מפחיד הרבה יותר.

יש את ההילה של ז’ואן גרסיה, שבא מהיריבה העירונית, ונעל את עצמו בשלשלאות לשער ברצלונה. אלו לא רק ההצלות, היציאות, וההשתלבות הוואו כל כך מהירה בקבוצה שמשחקת שונה לגמרי ושמשחקים מולה שונה לגמרי ביחס לקבוצה הקודמת שלו. כל אלו מצויינים, כל אלו חשובים, אבל מה שבאמת שם אותו בטופ הוא דווקא אירוע אחר. כי בפתיחת העונה ז’ואן גרסיה היה מעולה, אבל רק כשהוא נפצע - הבנו כמה הוא מעולה, וכמה הוא חסר, וכמה המחיר ששולם עליו בקיץ שעבר היה גניבה מארץ הגניבות. ומי שמשום מה לא הבין את זה גם כשהוא נפצע, הבין את זה כשהוא חזר.
עם הגנה רעועה לפניו, עם סגנון משחק שמשאיר אותו לבד במדבר של חצי המגרש הברסאי, ז’ואן גרסיה נתן עונת בכורה בלתי נשכחת.

יש את ההילה של ראפיניה, שדווקא העונה זהרה פחות מבעונה המפלצתית הקודמת, ועדיין, איכשהו - הבחור תפס את מקומו כבאנקר לא רק בהרכב (זה כבר קרה בעונה שעברה), אלא גם אצל אחרוני המפקפקים. ראפיניה הוא קפטן גם ללא סרט, מנהיג גם ללא תואר, ולוחם שלא צועק “קדימה הסתער” אלא “אחריי”. דוגמה אישית לשחקנים אחרים, ובעיקר - לב עצום.

יש את ההילה של פרמין. הבחור שלא מפסיק לרוץ, זה שלא יודע שאפשר בכלל להפסיק לרוץ. הוא לא מכיר את חוקי הפורמט. 30 שערים ובישולים בעונה לקשר בברצלונה, תגידו לי מתי זה קרה בפעם האחרונה. העונה פליק שם את המפתחות אצלו, ופרמין לא רק פתח את הדלת, אלא גם בעט בה כדי שלא תוכל להיסגר שוב.
יש לו דברים לשפר (אמממ…חלוקת עומסים במהלך המשחק, הקטע הטיפשי הזה של לתפוס בחולצה של כל שחקן יריב שעובר לידו, שליטה בכדור על שטח קטן), נכון, אבל גם הוא עוד ילד וזה יגיע. המלחמה, התשוקה, הברסאיות שבדם, הקילריות - כולן שלו. כי כשמגיע רגע האמת, וצריך את הספרינט האחרון באפיסת כוחות, וצריך את השער - אתם יודעים מי יהיה שם.

אבל מעל לכל אלו יש הילה אחרת, גדולה יותר, בוהקת יותר, עייפה יותר.

הילה שיושבת על ראשו של בחור צנום, לפעמים נראה כביישן ונחבא אל הכלים. ילד, כן - גם הוא ילד, שמרגיש כמבוגר האחראי והקשיש ההוא שצריך לסבול את כל הגאבים והפרמינים שמתרוצצים לידו. בחור שנחלש לקראת סיום העונה, אבל זה רק בגלל שהוא כבר מותש ולעוס ומפורק, וזה רק בגלל שכשהוא משחק הוא איכשהו ממלא תפקידים של כמה עמדות ועדיין מרגיש בודד. שחקן שהוא הלוחץ הכי טוב, החוטף הכי טוב, המוסר הכי טוב, המנהל הכי טוב, המכוון הכי טוב. הילד הכי טוב. זה שפותר את כל הבעיות, לפעמים עוד לפני שהן יודעות שהן בעיות. זה שמכווין את התנועה, זה שהרוח נושבת לאן שהוא אומר לה. הוא בוסקטס, צ’אבי ואינייסטה בגוף אחד (בסגנון לפחות, תירגעו), גוף של ילד בן 23, רק 23, עם מוח ומנטליות של שחקן אחרי 2 סבבי קריירה. שחקן שחייב לקבל עזרה בשנים הבאות, כדי שנהנה ממנו עוד הרבה קדימה.

כי אפשר להסתדר בלי שחקנים אחרים - זה יהיה קשה, זה לא תמיד יעבוד, וזה יקרטע. אבל בלי פדרי? בלי הקוסם? המכונה תיתקע.

לאן שהעונה הבאה לא תיקח אותנו, בין אם יגיעו חלוץ ובלם ולא משנה מי ולא משנה מה, וגם אם נפסיד ולא נזכה באף תואר, וגם אם תיעלם מאיתנו ההבנה שעדיין מדובר בקבוצת ילדים שעתידה לפניה - אני אהיה בסדר עם זה. אני רגוע.

כי למרות שאנחנו לא ראויים לו - פדרי בצד שלנו.



וזהו - העונה תיגמר לה עוד רגע. מיד לאחריה יתחיל המונדיאל בן 290358 הנבחרות, ואחריו חוזרים לנקודת ההתחלה. נקודת התחלה שהיא בעצם נקודת סיום לעונה הנוכחית.

אם נזרום עם ההשוואה מהעונה הקודמת, ואם נלך איתה צעד קדימה, נוכל אולי להגיד שהעונה הנוכחית מתאימה לעונת 09/10.

אבל אם טיפה נעז, קצת נחלום בהקיץ, נתקדם עוד טיפה בפנטזיות, אם נלך רק עוד צעד אחד נוסף - אתה יודעים מה קורה בעונה שלאחר מכן.

6 לייקים

1. סכמו את העונה - מה היה טוב יותר, מה היה טוב פחות?

עונה שבה בארסה ידעה לשמור על הגחלת שלה, אני לא חושב שהשתפרנו או שנהיינו גרועים יותר אבל דבר אחד כן חווינו מהותי בעונה הזאת וזה הצלחה לצאת ממשברים, חווינו כמה כאלה העונה, משברים קטנים או כאלה שהיו על הסף מכל מיני סיבות וידענו להתגבר על רובם וזה מעורר השאלה.
הסגל הזה רחוק מלהיות מושלם אבל הוא מאוד מלוכד.

2. אילו אירועים הכי זכורים לכם מהעונה - לטובה ולרעה?

אירוע מרגש מאוד שאני זוכר מהעונה זה הניצחון 1-2 על פרנקפורט באלופות. לא היה בו שום דבר מיוחד על הדשא אבל הוא היה משחק הבית הראשון באלופות בקאמפ החדש.
ההפסד ההוא לפרנקפורט בבית בליגה האירופית עם קהל ביתי גרמני היה בעיני נקודת השפל שלנו בשנים האחרונות (והיו) ומשחק הבית היה סגירת מעגל עם קהל ביתי תומך וניצחון.

3. האנזי דיטר פליק - תתחילו להשתפך, אבל תשאירו מקום לביקורת

כפרה יא דיטר
אאאפ- אני אוהב אותך פליק.

אני אוהב את האופי שלו, אני אוהב את הגישה שלו, אני אוהב את החוסר וויתור שלו אבל בחייאת יא דיטר, תן לשחקנים המובילים שלנו קצת מנוחה מידי פעם, תן הזדמנויות לספסל ותן לקו הגנה שלך עוד 5 מטר אחורה.
תודה ובהערכה שלך אאא,א-אני אוהב אותי, אהוד.

4. מה הרכב העונה שלכם?
ז’ואן
אריק, קובה, מרטילדיני, קאנסלו
פדרי, ברנאל, פרמין
לאמין, אולמו, ראפיניה.

5. מי השחקנים שחייבים להישאר? והאם בכל מחיר של חבית דלק סעודי?

ז’ואן, אריק, קובה, מרטין, פדרי, פרמין, אולמו, ברנאל, קאסדו, גאבי, ראפיניה, פראן, ראשפורד

6. מי חייב לעזוב? מי לא נורא אם יעזוב?

לאמין, לאמין ולאמין- יאללה מתאים לו ילד חרא בפאריס עם 200 מיליון..ופרנקי.

7. איפה חייבים לחזק? מה התיעדוף? מה יהיה לא רע לחזק אבל לא נורא אם לא? ותהיו מציאותיים - בכל זאת מדובר בברצלונה

חייבים חלוץ מרכזי, בלם ומגן שמאלי.
עם כל השאר נסתדר.

וחייבים כמה מילים ללבה.
הגיע שהמועדון היה בשפל וזה לא משהו שאפשר לזלזל בו אחרי ההילה שהייתה לו בבאיירן.
בגיל מבוגר , שמר תמיד על צניעות, ידע גם לשבת על הספסל והיה אחרי לכמה שערים מהחשובים שלנו ב-4 השנים האחרונות.
והכל עשה בצניעות צחוק ומלא סטייל.

3 לייקים

סכמו את העונה - מה היה טוב יותר, מה היה טוב פחות?

אני מרגיש כאילו שנפלנו בליגת האלופות וגם בגביע המלך על דברים שראינו גם בעונה שעברה וגם העונה נגד סביליה. אנחנו לא יודעים להפסיד ״בכבוד״ בהפרש שערים קטן. אנחנו מתפרקים כשהדברים תקועים.

הפסדנו 4-1 לסביליה אם אני לא טועה, הפסדנו בבית 2-0 לאתלטיקו, וגם בחוץ 4-1 בגביע המלך. נכון שכמעט הפכנו את זה, אבל בסופו של דבר חפרנו בור גדול מדי כי גם לא ידענו להפסיד ״בקטנה״. אלה דברים שאנחנו חייבים ללמוד, אי אפשר כל פעם ללכת על כל הקופה גם אחרי שקיבלנו אדום בדקה ה20 או אחרי פתיחה מזעזעת. אני חושב שעד שלא נבין את זה, נמשיך להפסיד לקבוצות ״מעצבנות״ כמו אינטר ואת׳ שזה כל מה שיש להן-להרוס לאחרים ולשחק על תוצאה.

מה טוב? העומק. השנה קיבלנו עומק. התמודדנו עם פציעות של פדרי, לאמין ימאל וראפיניה, השחקנים הכי טובים שלנו בפער, וגם בלי הבלם הכי טוב שלנו שנה שעברה שעזב בדקה ה90 ועדיין לקחנו אליפות בהליכה. זה הרבה בגלל שחקנים שונים שידעו לתת מעצמם. אריק גרסיה בהגנה ומרטין, ברנאל ופרמין בקישור, וכמובן ראשפורד המושמץ שסיפק עונה מרשימה של מספרים לשחקן מחליף.

אילו אירועים הכי זכורים לכם מהעונה - לטובה ולרעה?

לרעה זה האדומים המפגרים נגד אתלטיקו. פעמיים. זה פשוט חיסל לנו את המאץ׳ אפ מול החלאות האלה. שכל עונה יעשו ״חגיגה״ בסוף העונה בלי תואר ועם שחקן שעוזב. קבוצה מסריחה שבאה רק להרוס ולא לבנות שום דבר בעצמה.

לטובה? שחגגנו אליפות במשחק מול ריאל. סמרטוטים. הם אפילו לא חטאפה עם כסף, שחקני חטאפה יש להם כבוד לסמל ולמשחק. אלה סתם חבורה של זבלים ממדריד עם כסף. אני מקווה שיעשו שם משהו כי עם כמה שזה נעים לי, כשאני לוקח אליפות, אני רוצה יריבה ראויה לפחות. ובנימה זאת-תשרפי ריאל מדריד. על הפנים שלך. איך הם חגגו באוקטובר, כאילו לקחו פאקינג תואר. איזה התנשאות הייתה להם, קרראס זה המלך של לאמין ימאל, בכיינים, סיימנו את העונה…לכו לסיבלס.

האנזי דיטר פליק - תתחילו להשתפך, אבל תשאירו מקום לביקורת

הכל טוב ויפה-המנטאליות, ההומור, האופי. חייב לשנות לקבוצה לפעמים סגנון משחק בהתאם לתוצאה. הוא חייב להגיד לדברים יותר מהר כאשר יש קריסה.

מה הרכב העונה שלכם?

גרסיה

קאנסלו, מרטין, קובארסי, אריק

ברנאל, פדרי, פרמין

ראפיניה, פראן, לאמין.

מי השחקנים שחייבים להישאר? והאם בכל מחיר של חבית דלק סעודי?

אני לא אכתוב מי צריך להישאר, אני אגיד מי לא ומי במחיר הנכון.

קונדה-במחיר הנכון.

אראוחו-מת עליו, לא מתאים לשאיפות ולסגנון משחק. אני חושב שהוא יהיה בלם על באיטליה. במחיר טוב אני מוכר.

פרנקי דה יונג-למכור!!!

קסאדו-בצער רב :cry:

בארדג׳י-רק במידה ומביאים שחקן כמו לאאו שבאמת יכול לשדרג. הייתי משאיל את השוודי, לדעתי הוא יכול להתפתח לשחקן כנף מדהים.

איפה חייבים לחזק? מה התיעדוף? מה יהיה לא רע לחזק אבל לא נורא אם לא? ותהיו מציאותיים - בכל זאת מדובר בברצלונה

הייתי רוצה בלם, חלוץ, ועוד קיצוני. אני מוכן גם לחיות עם קיצוני כמו לאאו, כשבעמדת החלוץ יש לי רוטציה ואפשר את ראפיניה/ראשפורד שם במקרה ופראן טורס שוב קיבל מחזור או חזר להיות דג ולא כריש. אבל אני חייב קיצוני עם דריבל בצד שמאל.

בלם הייתי מחפש משהו בחינם או צעיר, חלוץ או קיצוני הייתי שם 50-60. זהו. יש לנו מינוס בבנק לסגור.

3 לייקים

א. נגיד ולאאו רוצה להגיע ונגיד שמילאן מוכנה לשחרר - איפה ברצלונה אמורה להציב אותו? הוא לא יגיע כדי להיות שחקן ספסל/מחליף של ראפיניה במקרה של פציעה. לדעתי.
חוץ מזה, מודה שאני לא מכיר אותו, אז מה המחוייבות ההגנתית שלו? לפחות בפוטנציאל?
ב. מה שמוביל אותי לאוסימן (בלי קשר לתגובה שלך) - האם יש סיבה שהוא בליגה הטורקית העונה? והאם היא כלכלית או מקצועית?

יצא לי לדבר עליו עם רז אמיר מוואן, הטיעון נגד שמדובר על סרטן בחדר הלבשה. מקצועית הוא אש, אבל לא יודע אם בא לי דרמות סטייל מדריד להרוס את אחת מנקודות האור הכי חזקות שלנו- חדר ההלבשה

לייק 1

‘סרטן בחדר ההלבשה’ זה סתם טיעון מומצא של עיתונאים עצלנים. אם שחקנים הם טובים ומוכשרים - כל השאר כבר מסתדר מאליו.

הנה, תסתכלו אצלנו לדוגמה.

4 לייקים

טוב ההכוונות בסקרים דיי עזרו לי. בשחקן העונה הראשון שקפץ לי לראש זה באמת ז’ואן גרסיה אבל אז ההכוונה שלך גרמה לי לבחור בפדרי (ולא במוות) למרות סיום עונה פחות טוב.

גם באכזבת העונה לא קפץ לי מישהו לראש ואז הזכרת את קונדה אז כמובן שבחרתי בו, היה פשוט חלש. בשחקן הנוסף סימנתי אחר והכוונה שלי הייתה לברנאל. הוא שכנע את פליק שכרגע הוא לא מסוגל להיות הקשר האחורי ואפילו שכבר שיחק פליק הזיז אותו קדימה. אם את פליק הוא שכנע אז אני לא צריך להוסיף הרבה.

מי שעוד בעיני איכזב זה לאמין שכמעט שני שליש עונה הוא היה רחוק שנות אור מאיך שסיים את העונה שעברה, וגם אם הציפיות שלי היו צריכות להיות מתונות יותר כנראה גם בהן לא היה עומד. אני מודע למספרים ולנתונים אבל אני רואה כדורגל דרך העיניים וזה מה שראיתי, והאמת אולי היום זה נשמע קצת מוזר כי כן התעורר בסוף העונה אבל בשעתו היו קולות נוספים בפורום שהצטרפו לדעה הזו ואולי אפילו סוג של קונצנזוס. אבל תמיד קל יותר לזכור את החלק האחרון של העונה.

סרטן בחדר הלבשה זאת הבעיה שלו, אבל אני מאמין שזה משהו שמשתנה מאוד בהתאם לדינמיקה בקבוצה. אם הוא יגיע לקבוצה שהוא רואה ״חיילים״ ומאמן קשוח, קבוצה שהשיגה דברים בלעדיו ויש היררכיה ברורה-הוא יתיישר.

תראו לדוגמה את קאנסלו.

2 לייקים

לא מבין איך אתה יכול להתאכזב מברנאל. חלק גדול מהעונה הוא היה בהתאוששות מהפציעה הקשה, וברוב הזמן שכן שיחק נראה מצויין.

לייק 1

אני חושב שזה בדיוק מה שהיה לו בנאפולי.
הוא בכל זאת הצליח לריב שם עם המאמן ונזרק החוצה באמצע העונה.
לא תודה.

לא מזמן הוא רב עם לוקמן בגלל פנדל מול עיני כל העולם(טוב, לעיני כל מי שאשכרה צופה באליפות אפריקה).

לייק 1

כמו שאמרתי, לא רק אני גם פליק. ראינו שהוא פשוט לא מספיק טכני ולא מספיק טוב כדי שהכדור יעבור דרכו הרבה. פס בנגיעה לא מספיק נקי ולא מספיק טכני עם הכדור, זה לא דברים שחזרה מפציעה תופס עלייהם כתירוץ לדעתי. גם לאמין וקאסדו מועמדים רלוונטים.

ברנאל לא מספיק טכני זה כמו שאלישע לוי כתב לשחקנים של נבחרת ישראל שבוסקטס שחקן לא טכני. בחייאת ראבאק מה אתה רואה. עוד שניה תגיד שלמסי אין דריבל.

אני אגב דיברתי על לאאו בהקשר של שחקן בעייתי. את אוסימן לא הייתי רוצה-הוא שחקן עם אגו מטורף שכל מה שהוא רוצה זה להיות מלך ונאהב, אין לו שאיפות מקצועיות אחרת הוא לא ממזמן לא היה בטורקיה. מבחינת מיינדסט זה לא מה שאנחנו צריכים. הוא כל הזמן ירצה יחס, כמו אישה בינונית שחושבת שהיא 10.

לייק 1

עזוב לא טכני, איך אפשר להגיד שברנאל היה אכזבת העונה (לצד קונדה)? ועוד בעולם בו באלדה נמצא באותה קבוצה, ואולי גם מועמדים אחרים?

האם ברנאל הגשים את הפוטנציאל שלו? לא, אבל זה היה ברור וצפוי לאור הפציעה הארוכה שחזר ממנה רק אחרי שליש עונה (ובסוף העונה נפצע שוב), ולאור זה שהוא עדיין ילד בסוג של עונת הבכורה שלו.

3 לייקים

בלדה סיפק את מה שציפיתי ממנו.

היכולת במקרה שלו פחות רלוונטית בגלל מה שאתה אומר. אני יותר מסתכל על הפוטנציאל וכרגע מרגיש תי שהפוטנציל שלו נמוך יותר ממה שחשבתי לפני שהתחילה העונה.

אני חושב שההשוואה לבוסקטס מגיעה רק בגלל שהוא כביכול היורש שלו בגלל העמדה והקבוצה שבה הוא משחק. לא היית חושב על להזכיר את שמו אם הוא היה בקבוצה אחרת.

אבל כמו שאמרתי אם פליק השתכנע אז למה הדעה הזו כל כך מוזרה.

@Shusaku הוא אמר שברנאל אחלה. אתה יודע מה לעשות.

לייק 1