תתפלא, למנור סולומון היתה אפשרות לבחור לשחק בחטאפה, והוא בחר להישאר באנגליה ולחתום בלידס.
מה הקשר למה שכתבתי?
גם בחטאפה יש שחקנים טובים, טכניים, מהירים, כולל כמה יוצאי בארסה.
אבל מה שהם עושים שם זה מה שהמאמן מבקש. קודם כל להרוס ליריבה , לא משנה באיזו דרך, והתוצאה מקדשת הכל.
שונא קבוצות כאלה!
זה ממש התיאור של ריאל מדריד נגד ברצלונה בעידן מוריניו. מדהים.
בדיוק. שונא את מוריניו מאז.
ואני לא שונא כל אחד שעבר בריאל, ממש לא.
התייחסתי בחצי הומור רק לחלק של הישראלים בסיפור
חחח, אני כל כך מנותק מכדורגל ישראלי שלא קלטתי שמנור סלומון ישראלי.
בשבילי זה עוד שחקן נחמד שזרח בשחטאר , עבר בהרבה כסף לפרמיירליג ונקבר שם.
my bad
אתה לא יודע שמנור סולמון זה שם ישראלי?
חחחח מת עליך
רק לא הבנתי איך אם תחמיר את החקיקה נגד עבירות זה ימנע מחאטפה להחזיק 16 אחוז מהזמן…
אני יודע אם הייתי חושב על זה, אבל לא חשבתי ולא קישרתי.
כי בשער הזמן הם עושים עבירות ומבזבזים זמן. הם הרי היו ב 10 שחקנים והובילו.
אם השופטים יפוצצו אותם בצהובים ואדומים, זה לא ישתלם להם. מבחינתי להרחיק להם עוד ועוד שחקנים בלי להתחשב שכבר הורחקו. אנחנו מכירים את חטאפה, מגיע להם 20 צהובים ו 5 אדומים כל משחק.
בקיץ ויאדוליד החתימה לקבוצת הנוער שלה את ג’ומה בה, בלם בן 18 שהגיע בהשאלה עם אופציית רכישה מהמועדון בו גדל בסיירה לאון.
תוך כמה שבועות הוא הפך לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת. הגיע 1 בינואר, ויאדוליד רכשה את השחקן תמורת 125 אלף אירו, והתכוונה גם להחתים את השחקן על חוזה מקצועני, כי עד אז הוא הרוויח 2500 אירו בלבד לחודש.
אלא שהבלם כבר עורר עניין בקרב מועדונים גדולים, כמו אינטר ומנצ’סטר סיטי (סיטי פוטבול גרופ יותר נכון). בסיטי התכוונו לרכוש אותו ולשלוח אותו בהשאלה ללאנס, ממנה נרכש חוסאנוב האוזבקי.
בסיטי פוטבול גרופ העבירו מסר לסוכני השחקן להפר את החוזה הקיים עם ויאדוליד לפני שיחתום על חוזה חדש, כי אז סעיף השחרור יהיה גבוה יותר.
היום ג’ומה בה הפעיל את סעיף היציאה החד צדדי. הפיצוי לוויאדוליד, 6 מיליון אירו בלבד, נחשב לנמוך בהרבה ממה שציפו להכניס עבורו. החוזה החדש בסיטי בוודאי שיכסה את הקנס.
המועדון הוציא הודעה רשמית בה הוא מגנה את סיטי ויגיש תלונה נגדה ונגד השחקן.
לא לגמרי הבנתי איפה הפרת החוזה פה. אתה יכול להרחיב?
ממה ש Oleguer23 כתב, לא נראה לי שיש הפרה של הסכם, אלא הרבה חוסר תום לב. ברור שאין לשחקן את היכולת הכלכלית הנוכחית לפדות את סעיף היציאה החד צדדי בשלב הזה, ולכן גם ברור שמישהו שידל אותו לכך, ולכן התביעה נגד סיטי.
ברור שזול בהרבה לשלם את ה 6 מיליון יורו פלוס קנס אפשרי בעתיד אם יפסק (מן הסתם יש לסיטי גרופ יותר כח כלכלי להתנהל ולהאריך את התהליכים ביחס לויאדוליד).
איך זה שונה מהפעלת סעיף שחרור רגילה?
לא בטוח שיש הבדל למעט שהפעלת סעיף שחרור נעשית על ידי הקבוצה הרוכשת. כאן כנראה שזה לא אפשרי כי כתוב שזה “סעיף היציאה החד צדדי” כלומר רק השחקן יכול לעשות, אחרת אין סיבה למה סיטי גרופ לא עשתה את זה בעצמה.
חוסר תום לב בעיני בגלל שיש כוונה של הקבוצה להחתים את השחקן על חוזה מקצועני שגם הוא אמור לשקף את רווחת השחקן (לפחות ברמה של הקבוצה, שזה לבטח בסכומים נמוכים משמעותית ממה שיקבל בסיטי גרופ), אבל נראה שהאפשרות הזולה להשגתו היא לקיחת הלוואה מסיטי גרופ (או מקדמה או דמי חתימה על חוזה) בסכום שברור שאין לילד בן 18 המשתכר 2500 אירו בחודש.
עד כמה שאני זוכר, גם בהפעלת סעיף שחרור מי שמשלם הוא השחקן. אבל אולי אני טועה.
כלומר היה לניימאר בשנת 2017, 222 מיליון אירו במזומן? קשה לי להאמין
גם לשחקן שמרוויח 2500 יורו בחודש אין 6 מיליון לפדות את עצמו. זה שהקבוצה הרוכשת מעבירה לשחקן כסף כדי שהוא יפדה את עצמו מהחוזה, לא אומר שמי שמפקיד את הכסף בפועל הוא לא השחקן.
בקיצור - מחכה למבינים ממני כדי להסביר מה ההבדל.
איל צודק, ניימאר אכן היה זה שהפעיל את סעיף השחרור מכסף שקיבל מהקטארים.
עד כמה שאני יודע, ככה זה עובד.
במקרה של ג’ומה בה, הדיווחים בתקשורת משתמשים ב"קנס" ולא ב"הפעלת סעיף שחרור".
למעשה, השחקן קודם הפעיל את סעיף התרת החוזה לפני תשלום הקנס, בניגוד לסעיף שחרור שהשחקן מפקיד בליגה כדי “לקחת” את החוזה אליו ליד.

