בטח שמתם לב ש...גירסת ריאל מדריד

בדיוק היום לפני 13 שנה: השער האדיר של כריסטיאנו רונאלדו בניתור פנומנלי נגד מנצ’סטר יונייטד בשמינית הגמר ב-2012/13. רונאלדו קפץ לגובה לא הגיוני, נגע בשמיים (ניתר 2.93 מטר) והשווה ל-1:1 בסנטיאגו ברנבאו. החתום על הבישול: אנחל די מאריה. רונאלדו הגיע למצב שהברך שלו בגובה של אברה. “באוויר”, הייתה הכותרת בשער המארקה. כולנו זוכרים את התגובה של אלכס פרגוסון לאחר המשחק.

לכבוד השער הזה ישבתי וחשבתי וקיבצתי שערים גדולים-אייקונים-מרגשים של ריאל מדריד בנגיחות בשנות ה-2000. כמובן שהשער של סרחיו ראמוס בגמר הדסימה מנצח הכל ויש רק שער אחד שדומה לו במובן מסוים.

-סרחיו ראמוס נגד אתלטיקו מדריד בגמר 2014: הדקה ה-92:48 חרוטה בליבנו לעד. איך הוא התחבר לקרן של לוקה מודריץ’ ונגח לרווח הקטנטן בין הקורה לידיים הענקיות של טיבו קורטואה. נצחי.

-רודריגו נגד מנצ’סטר סיטי בחצי הגמר 2022: הברזילאי השלים צמד תוך דקה וחצי עם נגיחה אדירה למשקוף ופנימה.

-סרחיו ראמוס מתכונן לגמר: הצמד נגד באירן מינכן ב-2014: הגומלין מול הטרבליסטית, ריאל מדריד עם יתרון זעום מהמשחק בספרד. ראמוס סגר חשבון עם מנואל נוייר השחצן וכבש צמד בנגיחות תוך ארבע דקות! תחילה אחרי קרן של לוקה מודריץ’ ואחר כך אחרי כדור חופשי של אנחל די מאריה והסטה של פפה. מדהים!

-קארים בנזמה נגד צ’לסי ברבע הגמר הראשון 2022: בשער הראשון הצרפתי נגח בעוצמה אחרי הרמה של ויניסיוס מצד שמאל ובשער השני סיפק נגיחה עדינה וקשתית מול השוער מנדי האומלל.

-פפה נגד ברצלונה בקלאסיקו הביתי ב-2014/15: ריאל מדריד לא תיבהל מפיגור מוקדם של לואיס סוארס ותבצע מהפך. בפתיחת המחצית השנייה הבלם נגח בעוצמה אדירה אחרי קרן של טוני קרוס וסימן לקהל עם כפות הידיים את הדסימה - 10.

-כריסטיאנו רונאלדו נגד מנצ’סטור יונייטד בשמינית הגמר 2012/13: עליה לגובה של כמעט שלושה מטרים, אלכס פרגוסון: “רציתי להאשים את פטריס אברה אבל..”

-רפאל ואראן נגד ברצלונה בחצי גמר הגביע ב-2012/13. רפא הציג שני משחקים מדהימים מול הקטלונים וקינח בשער בכל משחק! הוא קבע 1:1 במשחק בסנטיאגו ברנבאו ובגומלין נגח למשקוף ופנימה את ה-0:3 אחרי קרן של מסוט אוזיל - גולאסו וחיבוק קבוצתי עם ז’וזה מוריניו. אני זוכר את כריסטיאנו מבסוט מהשער ומחייך כמו ילד.

-כריסטיאנו רונאלדו נגד ברצלונה בגמר גביע המלך ב-2011: הארכה, אחד מגמרי הגביע הטובים איי פעם בספרד, רונאלדו עלה גבוה ונגח מושלם אחרי הגבהה של אותו אנחל די מאריה. תואר ראשון לו ולז’וזה מוריניו.

-סרחיו ראמוס נגד ברצלונה בעונת 2006/07: היה לו שער ניצחון ב-2012-13 אבל אני מציין את השער שלו בקאמפ נואו ב-3:3 המטורף. כדור חופשי של גוטי, קרלס פויול עושה על ראמוס “שלושה פאולים במהלך אחד” כמו שאמר שגיא כהן דאז ולא מצליח להפיל אותו, ראמוס נוגח בלי לראות את השער - למשקוף ופנימה.

-ראול נגד ברצלונה בעונת 2006/07: דקה שנייה בקלאסיקו הלוהט בסנטיאגו ברנבאו, ריאל מדריד טסה למתפרצת בהובלת גוטי, וראמוס בתפקיד המבשל עם הרמה נהדרת. ראול בורח לתוראם ונוגח מכל הלב את ה-0:1.

לכבוד יום האהבה שהיה - סתם, לא - הקיר החדש שלי בדירה - שלט ישן של הסנטיאגו ברנבאו נוסף, הדגל ומספר הזכיות בליגת האלופות והתמונה האייקונית מהזכייה ה-15 החליפה מקום (הייתי חרוץ - אחרי הגמר הורדתי אותה מהאתר הרשמי, הלכתי לחנות בסנטר ומיסגרתי).
כמובן ההיילייט העיקרי זו “החולצה החדשה” שתלויה - זו של פרננדו היירו מ-2002/03. יצא גדול שזה היירו וראמוס (גמר 2018 נגד ליברפול) בלמים ומספרי 4 ו-4 והיורש כביכול. לחלוטין לא מתוכנן. שתי חולצות שנהרסו לי בכדורגל וקניתי חדשות אז תולה את הקודמות. מה שכן המוזיאון האמיתי שלי של ריאל זה בחדר בבית של ההורים.

האישה לא תאהב את זה? אין לה ברירה..

בטח שמתם לב שאנחנו משחקים זוועה ואנחנו במקום הראשון, הקבוצה העלובה הזאת מובילה את הליגה הספרדית.

לא משנה מי תהיה האלופה, היא תהיה קבוצה שלא מגיע לה לזכות בתואר.

2 לייקים

שבוע הבא נפסיד לאוסאסונה בחוץ הם ינצחו את לבאנטה בבית והליגה הספרדית תחזור להיות הטובה בעולם.

לייק 1

אם נדייק- התואר בו תזכה מי שתזכה השנה - יהיה ללא ה”וואוו” שבאופן רגיל משוייך בצדק לקבוצה שמסיימת עונת לה ליגה במקום הראשון.

ועדיין, לרוב מי שמסיימת כאלופה, היא זו שהייתה הטובה ביותר באותה עונה…

לייק 1

לא מבין את עניין המגיע. ריאל ובארסה במרחק 600 נקודות מהמקום השלישי. זו הליגה, זו הרמה.

חוץ מזה, הייתה לנו עונה טובה עד המחזור ה13, וההיפך לגבי בארסה (אמנם מוכת פציעות) שזה יותר מחצי מהמשחקים עד כה.

אנחנו משחקים גרוע אמנם, אבל רצף הניצחונות הזה - שהתחיל עמוק בתוך המשבר, חרף הפציעות, חילופי מאמנים, שריקות בוז - ראוי להערכה מבחינתי.

מסכים - מי שמסיימת ראשונה זוכה בתואר וזהו. “מגיע” זו מילת ביטוי שמוענקת על ידי “מחנה” היריבה שלא זכתה בתואר, וברור שלרוב הלא זוכה לא תכבד את הזוכה בביטוי.

האם חוסר פרגון זה באמת משנה לזוכה עד כדי שהיא תתבאס? כנראה באופן שבין “לא ממש” לבין “ממש לא”.

אבל מנגד, רואים שהלך הרוח כאן משקף את ההבנה שהעונה הזו הליגה באמת פח, וגם ריאל נהנית לא מעט מאוזלת הרגל וחוסר הכשרון של יריבות בניצול ההזדמניות הרבות שנקרות בדרכן, כשממש לא קשה להן להגיע לפגישה נעימה עם טיבו, אבל אחוז ניצול מחפיר פלוס מופעי שוערות גורמים לכך שלא נוסף עוד מספר סטאטיסטי בתוצאה המצטברת של ריאל.

"והמספר הנוסף”- לריאל ההגנה החזקה בליגה! הקבוצה היחידה שטרם ספגה פעמיים דו ספרתי. זה המעיד על הגנת הברזל? מי שרואה את המשחקים שלנה העונה מגחך ורץ לבדוק האם אני משקר.

אנחנו חייבים לקחת אליפות כי זרקנו לפח יותר מדי כאלה מאז שנות ה-90 וברצלונה עושה המון דברים טובים אבל במצב כלכלי ששם אותה עם הגב אל הקיר. וכן זה מביך. יש לנו הרבה אליפויות לא מרגשות, לעתים לא באשמתינו למשל 2021/22 כי לא באמת הייתה יריבה, גם 2019/20 לא מרגשת אבל הקורונה..(וגם כדורגל קשה לצפייה). האליפויות שריגשו אותי באמת היו 2006/07, 2007/08 בגלל הפאסיו והגלאקטיקוס. אגב ניצחנו השנה בקלאסיקו וזה משהו, אליפות “בלי זה”, סתם אני מפליג בדימיון - זה מבאס. אין לדעת מה יהיה בסיבוב השני.

אני לא זוכר שברצלונה של צ’אבי ב-2022/23 “התנצלה” על אליפות ה-0:1ים שכה מנוגדת ל-DNA שלה, זה היה בנוסח אתלטיקו מדריד. וקצב צבירת הנקודות שלה היה פ-ס-י-כ-י. הייתה גם מגרדת את המאה אם לא הבטיחה את האליפות מוקדם מאוד ומאבדת עניין.

לגבי ההגנה - כנראה שזה רק אני, חשבתי שעל הנייר יש לנו שחקני הגנה טובים יותר וגם זה משהו. אדר מיליטאו פתח את העונה כשיר, נניח אנטוניו רודיגר כגיבוי וכן אני יודע שאתם חושבים שאני מחזיק יותר מראול אסנסיו. כנ”ל אלבארו קארראס שהוא באנקר וטיבו קורטואה שהוא קצת יותר טוב עדיין מז’ואן גארסיה שבדרך להיות מפלצת.

בכל מקרה בואו נצא מנקודות הנחה ששתי הקבוצות עם הגנה לא טובה, כמובן שמפריע לי שרוב הזמן ברצלונה נותנת הצגות ובמשחקי הבית זה 0:3 או 0:4 ברור לך, השאלה רק כמה, ואנחנו בחלק הקדמי - ופעם ריאל הייתה מזוהה עם כדורגל יפה, בימי הגלאקטיקוס וכדומה - לא מסוגלת לחבר שתי מסירות. להם הרבה יותר קל לחבר קלטת אליפות ולנו קשה.

יכול להבין כל אוהד ברצלונה שמבואס בגלל השופטים והטעויות החוזרות שלהם, אמיתי-אמיתי. הקבוצה שלנו, בצורה עקומה - מתלוננת על אותם השופטים. אני זוכר שאיבדתי את זה לגבי שיפוט על שניים: חביבם דה בורגוס שיותר מקלאסיקו אחד דפק אותנו ועוד בעידן ה-VAR בהמשך, וגם חסוס חיל ששרק לסיום המשחק נגד ולנסיה כשהכדור עדיין באוויר ושניה אחר כך ג’וד הבקיע.

מילי חזר להתאמן עם כדור
בקרוב נראה אותו חוזר
חדשות גדולות לקראת השליש האחרון של העונה

3 לייקים

ש 4 מתוך 5 משחקיה של ברצלונה הקרובים בליגה הם בבית, מנפלאות הליגה הספרדית.

יש לזה מחיר.
פתחנו את העונה עם 3 משחקי חוץ.

השמועות אומרות שכל קבוצה משחקת בסופו של דבר 19 משחקי בית ו-19 משחקי חוץ
עד כדי משחקים במיאמי, כמובן

3 לייקים

שכל 4 המשחקים הקרובים בליגה בשעה 17:15 שעון ישראל.
גם זה מנפלאות הליגה הספרדית.
מעבר לקושי של ישראלים לראות בלייב, לא החלטתי אם זה טוב או לא טוב.

עדיף בהרבה מאשר העשר בלילה הארור הזה. אבל לי אין בעיה לראות מוקלט בדיליי של שעה-שעתיים.

משחק בעשר במוצש דופק לי חצי שבוע אחרי.

8 לייקים

אותי בעיקר מעניינת היכולת של לאמין כי הוא שומר צום רמדאן.
אם הוא לא יהיה טוב, אמי מבטיח לפתוח דיון בפורום בארסה איך הליגה דופקת אותנו ולמה היה שם פנדל. :grinning_face:

פתחת עם 3 משחקי חוץ לבקשת הקבוצה שלך, לא כי הליגה הספרדית רצתה בכך.
אני טוב במתמטיקה ואני יודע שמשחקים בסוף 19 משחקי בית ו 19 משחקי חוץ, אבל כשמגיעים לרגעי ההכרעה הסדר של המשחקים יכול להשפיע על מאבק האליפות, במיוחד כאשר לריאל יש שני משחקי חוץ בקטלוניה במחזורי סיום העונה.

ובששת מחזורי ההכרעה האחרונים של הליגה אנחנו משחקים 4 פעמים בחוץ ופעמיים בבית כשאחד המשחקים הוא קלאסיקו, אז מה? הכל מתאזן בסוף.

4 לייקים

אז אתה סתם רוצה להתעסק בקקה, סבבה.

לייק 1

אני לא מתעסק בקקה, אני כן חושב שהדברים האלה חשובים, לשני הצדדים, רצף משחקי בית של ברצלונה ותקופה פחות טובה של ריאל יכול לפתוח פער שיהיה קשה לסגור, במיוחד במרץ-אפריל כאשר יש כמות מטורפת של משחקים.
סשה אני לא טוען שזה לא מתאזן בסוף, אני טוען שרצף כזה של משחקי בית חוץ יכול להשפיע על המשך הליגה.

ויש סיבה שמשחקים את מחזור 33 לפני מחזור 32?
חטאפה זה מחזור 32? אוסאסונה זה מחזור 34?

זה לא שעל המשחק במיאמי היה קונצנזוס מצד אוהדי ברצלונה, כן? אני, paco ועוד רבים ואחרים ניסינו להסביר לכם למה זה מהווה יתרון לברצלונה (לא משנה שכל שנה היא מנצחת בלה סרמיקה ואנחנו רק לאחרונה הצטרפנו) - ללא מענה.

כבר משנה שעברה - אולי כן צפיתי בתוך-תוכי שיהיה חרא? - התחלתי להתלונן על משחקים ב-22:00 והרגשתי שאני ממש מזדקן. בכל מקרה אני מסתכל שוב על לוח המשחקים שלנו. שישה מתשעת המשחקים הראשונים שלנו העונה בליגה היו ב-22:00 לפחות (היו גם שלושה ב-22:30). אני חושב שמשחק ב-19:30 או ב-21:00 זה הכי טוב. אני גם ככה לא נרדם שעה-שעתיים אחרי משחקים, במינימום.

אם כבר מתווכחים על לוח המשחקים אפשר גם לבדוק כמה פעמים ריאל מדריד משחקת לפני ברצלונה ולהיפך, אני בדקתי את זה אני חושב כשצ’אבי אלונסו היה עוד המאמן, פחות או יותר שוויוני מאוד.