ארבע שנים עברו מאז נס רודריגו נגד מנצ’סטר סיטי| זה קרה ב-ארבעה במאי 2022. הגדרתי את המשחק הזה כ-“שני רק לדסימה” ואני מקנא בכל אוהד שהיה בסנטיאגו ברנבאו באותו ערב.
אתם כבר מכירים וזוכרים מה שהיה שם. הפסדנו רק 4:3 באמא של הפוקסים באיתיחאד, כשטוני קרוס אמר שהגיע לנו להפסיד 10:1. גם בגומלין בסנטיאגו ברנבאו היינו נחותים מאוד מהקבוצה של פפ גווארדיולה שהייתה קבוצה אדירה. כן הייתה פה נגיחה של קארים בנזמה ושם החמצה מזעזעת של ויניסיוס ג’וניור אחרי תרגיל בפתיחת המחצית השנייה, אבל סיטי הייתה טובה יותר וגם הוליכה משער של ריאד מאחרז והיה נראה שהמשחק הזה נגמר. אגב, חגגנו אליפות רק ביום שבת עם 0:4 על אספניול ומרסלו הניף את הגביע אבל לא היינו שמחים באמת. חלמנו על משהו גדול יותר.
לאחר מכן ג’ק גריליש הגיע לשני מצבים פנסטיים כשהוא עושה צחוק מכל צד ימין שלנו. פעם אחת פרלאן מנדי הציל מהקו וההרחקה שלו פגעה בפיל פודן, ובפעם השנייה טיבו קורטואה עם הציפורן של הרגל…
מי שעוקב אחריי שם לב שאני האוהד הפסימי. לפני שריקת הפתיחה של הגומלין ציפיתי לנצח ולעבור כי צריך בסה"כ 0:1 או יותר ריאלי 1:2 נגד קבוצה כזו, ויש את ההיסטוריה והברנבאו וכמה שחקנים בכושר יוצא מן הכלל כמו בנזמה בעונת הבלון ד’אור. אבל מתחיל המשחק ואנחנו רואים שאנחנו לא שם.
ועדיין. זה היה ערב יום העצמאות, מבחינתי לא הייתה שאלה בכלל מה עושים. סירבתי לכל הצעה שקיבלתי. אבא שלי חזר הביתה בדיוק כשרודריגו הגיע לקצר, הקדים את כולם ודחק לרשת [הקפצה יפה של אדוארדו קמאבינגה ונגיעה אדירה של בנזמה שמתח את כל הרגל כמו בלרינה]. צרחתי ב-1:1! אבא שלי לא מבין: “אבל דור - זה לא מספיק לא? צריך עוד גול?”. ואמרתי לו: “לך תדע, יש עוד זמן”. הכרוז בברנבאו מכריז על תוספת זמן “Seis Minutos” וכל הקהל שואג כאילו הבקענו עוד גול…
קורטואה בעט למעלה והכדור הגיע לוויניסיוס שעשו עליו עבירה והמשיך לכדרר בצד שמאל, נכנס לרחבה אבל נבלם אחרי שעבר 2-3 שחקנים. סיטי רצתה מתפרצת אבל נאצ’ו ההירואי במשחק חייו הכניס את הראש. הכדור הגיע לפרלאן שהרים מצד שמאל חזק מדי. רודריגו נגע בכדור והעביר לאדר מיליטאו שמסר הצידה - תיראו כמה זה היה יכול “להיהרס”. דני קרבחאל בשארית כוחותיו עשה הטעייה על גריליש, הרים, מרקו אסנסיו הגבוה משפשף את הכדור ורודריגו נוגח מכל הלב למשקוף ופנימה. פפ גמור.
עקבתי אחרי התנועה של כל שחקן ושחקן, פעם ראשונה שהסתכלתי מזווית כזו על דבר הזה בגול שלנו. ראיתי את נאצ’ו חוגג וחובט בריצפה, כמעט דומע. בנזמה היה יחסית אדיש, אבל אפילו מנדי חגג בטירוף וכמובן מרסלו על הספסל מצחקק, טוני קרוס ולוקה מודריץ’ שהוחלפו ו..קאסמירו מתגלגל פנימה.
גם עכשיו לא תכננתי שייצא טקסט כזה ארוך אבל אני לא מצליח לעצור. בכל מקרה התחושה האלוהית והעילאית שהרגשתי באותו רגע - וואו - ועדיין לא השלמנו את המשימה כי ה-1:3 בפנדל הגיע רק לאחר מכן, ועדיין היה גמר וגמר מפחיד נגד יריבה ענקית כמו ליברפול, ובריאל מדריד זה לא שווה כלום להגיע לגמר - כי גמרים צריך לנצח ולא לשחק. ועדיין. תהיתי ביני לבין עצמי אם הכדורגל יוכל להביא אותי לסף רגש כזה שוב.
וכפיים לחסוס ואייחו שעלה בדקה ה-115 במקום אדר מיליטאו הפצוע. מהדקה ה-75 אגב כל ה-CMK היו בחוץ. לפני הגול הראשון של רודריגו במסך הראו 99% שסיטי עוברת ואחוז אחד של ריאל.
בזמנו כשדף הפייסבוק היה בחיים אני זוכר שכתבתי אחד לאחד את השידור של נדב יעקובי ואיך הוא תיאר בצורה מצמררת את השערים. “בבקשה. זוהי ריאל מדריד! שאסור להספיד אותה. לעולם!” - זה היה משהו כזה. ובשידור האנגלי אמרו שהקבוצה הזו משחקת בשביל הניסים והם מגיעים. The team of Dreams.
זה היה מסע מטורף בדרך לגביע ה-14, אני לא חושב שיהיה משהו יותר מזה. ירדו לנו מאה שנה מהחיים. חצי הגמר הזה היה יותר דרמטי ופסיכי משמינית הגמר נגד פ.ס.ז’ והשלושער של בנזמה, יותר מרבע הגמר נגד צ’לסי שהיינו בברוך..
כנראה שבגלל הערב הזה תמיד תהיה לי סוג של אמונה בריאל מדריד בליגת האלופות. כנראה שבגלל הערב הזה אני תמיד אוהב את רודריגו. אני צריך להזכיר לעצמי שוב את הערב הזה - למרות שראיתי את הדקות האלה שוב איזה אלף פעמים, כל יום לפני השינה, עם השדר הספרדי שצורח שם, כאילו אני אבא של רודריגו - כשיש לי אכזבה מכדורגל. כי אין כמו כדורגל. תודה אלוהים, תודה.