הפורום שלנו :: דיי עם העריכות

לא שישתנו, אלא שיחזרו לעצמם. אף אחד מאלה שרושמים את הודעות הזבל שרושמים פה בימינו לא רשם אותן לפני 15 שנה כי היו מוחקים לו את ההודעות והוא לא היה נשאר כאן. פשוט הכדורגל הספרדי כבר לא מה שהיה לפני 15 שנה, כבר פחות כיף, כבר התבגרנו, היום הוא משמש להוצאת קיטור וזה מתבטא גם בפורום. השאלה היא האם בימינו אפשר לצפות ממשתמשים שיספקו הודעות איכותיות כשהחיים גם ככה לחוצים והכדורגל לא מלהיב, והתשובה כנראה היא שלא, ואנחנו גם ככה לא הרבה אנשים אז צריך איזושהי פשרה. אבל לוותר על ההתגרויות זה מינימום שכן אפשר לצפות ולדרוש.

מלבד זאת אני מסכים איתך שאכן צריך מחק, ולטעמי חסר מנהל או אפילו שניים בצד שלנו.

לייק 1

אני קצת נעלמתי לאחרונה, ייתכן שזה השפיע על חוסר במחיקות ועל התחושה לגבי הרמה בפורום. בגדול, אני מאוד לא אוהב את השיטה של “כל מנהל ינהל את האזור שלו”, בעיניי ילדותי ורק מקצין תחושות נרדפות.

הכללים הברורים, מטרת הפורום לייצר שיח בעל עומק, ואין מקום להודעות בלי זה. פריקות קיטור זה תעשו בוואטסאפ. לגבי השתלחויות אישיות, כל עוד זה בגבול הטעם הטוב ולא בלי הקשר לכלום - תפאדל. אנחנו לא בענייני safe space פה.

כן יש מספר נושאים מצומצם (כגון זה) שמטרתם איננו יצירת דיון עומק ושם המחק אמור לעבוד הרבה פחות חזק. אבל במרבית הדיונים - ייתכן וצריך לחזור להשגיח קצת יותר. הבעיה שאני לא תמיד יכול לקרוא כל הודעה, ואני זקוק לעזרה שלכם לשים לב שההודעות שלכם מביאות טענה כלשהי. זה לא צ’אט, וזה נקודה שחשוב להבהיר. אם כולנו נשים לב לזה, הרמה תעלה מעצמה גם בלי שאני ארגיש גננת. בחייאת, אנחנו כבר לא ילדים.

6 לייקים

השנקל שלי:

א. כן, זה לא כיף שמוחקים לך הודעה, גם אם לא מדובר ביצירת אמנות שהשקעת בה שעות. זה פוגע באגו ומערער על שיקול הדעת האישי שלך, מה שעוד יותר קשה לרובנו לבלוע מכיוון שכולנו כבר אנשים מבוגרים שרובם עברו את גיל 30, ולא תלמידי תיכון ש”רגילים” יותר לקבל ביקורת.

ב. לצד זאת, ברור לגמרי שנדרשת גזימה של עשבים שוטים פה ושם, על-מנת להשאיר את ערוגת הפורום שלנו יפה ומטופחת לאורך זמן. הפיילוט הקצר של פורום לא מנוהל - נחל כישלון חרוץ, ולפעמים קטיעה באיבו של דיון מתסיס ולא מפרה, באמצעות מחיקה של הודעה נפיצה ומתסיסה - יכולה לחסוך הרבה ספאם מיותר בהמשך.

ג. להיפך, עצם העובדה שהמנהלים לקוחים מתוך אותו פול של 20-30 חברי פורום יחסית קבועים שכולם בו מכירים אחד את השני - זו נקודת חוזק של שיטת ניהול הפורום, לא נקודה שאמורה להביא לביטולו. לא מדובר במנהלים ערטילאיים, מרוחקים ולא נגישים, אלא בחברים של כולנו, שאני בטוח שישמחו להסביר בכנות וללא שום התנשאות למה הודעה כזו או אחרת נמחקה. כך, שגם אם לא מסכימים עם ההחלטה גם לאחר ההסבר - זה אמור לצנן משמעותית את תחושות התסכול והניכור מעצם המחיקה.

ד. לצאת ספציפית נגד רביע, בתור איזה ‘מצנזר ראשי שמחליט במחשכים על סתימת פיות’, לאור כל מה שכולנו מכירים ויודעים עליו ועל דעותיו (בכל תחום שהוא בערך) - זה פשוט מגוחך.

ה. מצד שני, כן - לדחוף להפרדה (מיותרת ומצערת, בעיניי) בין שני צידי הפורום, לדרוש מנהלים ‘ברסאיים’ לצד הכחול-אדום של הפורום שרק הם ימחקו שם, לומר ‘תכתבו בצד שלכם מה שאתם רוצים’, ואז לבוא ולמחוק הודעה בצד הלבן, ועוד הודעה שמבקרת בין היתר אותך - זה קצת מצחיק. אפרופו שיקול דעת - אם במקום למחוק היה מורם דגל על ההודעה, עד שיבוא מנהל אחר ופחות ‘מעורב רגשית’ ויכריע - אני חושב שהיה נחסך כאן חלק לא מבוטל מגובה הלהבות.

ו. מצד שני - שביט הוא שביט (הוא ירדן), עם הסגנון שלו והצבע שהוא מביא לפורום, הוא ככה בכל ה-20 ומשהו שנים שאני מכיר אותו בפורומים, והוא לא הולך להשתנות. לצד עקיצות, סגנון בוטה וישיר וחיבה לא מוסברת לערסים חסרי כישרון כמו גאבי ופיקה - הוא נושם ומבין כדורגל בכל רמח איבריו, מביא זוויות ופרספקטיבות מעניינות, והוא חלק אינטגרלי מהצבע והגיוון שהפורום הזה מביא לכולנו.

ז. יחד עם זאת - יש כאן חברי פורום מאוד מסויימים, שכל מה שהם מביאים זה רעל וארס עם אפס תוכן ממשי, שאני חושב שלטובת כולנו היה עדיף שהיו מקבלים באן בכיוון אחד והפורום לא היה מפסיד כלום (אפילו להיפך).

ח. לסיום:

8 לייקים

לא צריך להגזים, קודם כל נתחיל מזה שאני לא מתאים להיות מנהל, לא רוצה להיות מנהל ולא אהיה מנהל, הסיבה הראשונה, אם אני מנהל אז לא אמחק הודעות ולא אערוך הודעות, יכול להיות שבמקרים נדירים אמחק הודעה שיש בהן קללות ו/או גזענות.

אבל, וזה הכי חשוב, בחיים לא אמחק הודעה שבה מבקרים אותי או אפילו מקללים אותי גם בקללות הכי נמוכות, גזעניות ומגעילות שיש.

בקשר למחיקות, היו מקרים שמחקו לי הודעות ולא היה איכפת לי, למשל בכל אחד מהביקורים הלילים של אריאל שרק בא לטנף ולקלל אותי ולפעמים אני משועמם ומגיב, אז באים ומוחקים, מקובל ורצוי, אבל ההודעה שנמחקה היא לגיטימית ואין שום סיבה שתימחק, שום סיבה, יכול להיות שזה היה מעצבן קצת מישהו מהצד של ברצלונה, אז מה ?

ובעניין רביע, לא קשור לרביע, כל אחד שהיה מוחק את אותה הודעה היה מגיב באותה צורה.

בקשר להפרדה, בעיקר של המנהלים, בגדול לא איכפת לי מי מנהל מה ומי מוחק פה או שם, אבל יש 2 מנהלים מהצד של ברצלונה שהוכיחו כבר שהם לא יודעים להשתמש נכון במחק, האגו שלהם והרגשות שלהם משחקים תפקיד עיקרי וזה לא מתאים, לכן מנהל מדרידאי יכול להחליט בצורה יותר אובייקטיבית מהצד ‘‘שלנו’’ אם הודעה מסויימת עוברת גבול או לא, וההודעה שלי שנמחקה לא קרובה לזה.

עכשיו תגיד לי זה ‘‘רביע מחק, מה אתה קופץ ?’’ וזה גם מה שאני לא מבין, כנראה התקלקל, התחבר יותר מדי לצד הנשי שלו כשניהל שיחות נפש לתוך הלילה עם כמה חברים מסוימים פה והפך ליפה נפש, אין הסבר אחר.

בוא נשאל אותו, @Aragones

אתה באמת מאמין שההודעה שמחקת היתה צריכה להימחק ?

כלומר אם זה רק אתה ונניח הייתה נכתבת על אתלטיקו ואין לך על הגב חברים שרק רוצים להיעלב מכל דבר קטן, היית מוחק ? עם יד על הלב.

כולם: בואו נהיה חברים ונפסיק לריב זה עם זה
טיטי:

4 לייקים

לא רוצה להיות חבר שלך, מה נעשה ?

ראיתי הרבה פרידות מכוערות, אבל פרידה כמו של טיטי ורביע לא ראיתי בחיים. אפשר לכתוב על זה ספר.

מה שמצחיק שאיכשהו שוב אני אשם. אני מרגיש כמו אנצ׳לוטי.

5 לייקים

:rofl:

זה שאתה בא לכל דיון ומכריז שאתה אשם לא הופך אותך לרלוונטי לאותו דיון :smirking_face:

אני הכי אוהב איך אתה חוגג את זה בכיף אבל אז מתעשת ומשחק אותה איש עם קלאס שרק רוצה שלום, אחווה ואהבה :joy::joy::joy: האמת, במקומך גם אני הייתי חוגג על זה.

למה מוחקים לי תגובות?
@Raulito-7

לא יודע למה תייגת את דור, אבל אני מחקתי לך כמה תגובות בימים האחרונים בשל חוסר בתוכן.

אפשר בבקשה דוגמה לתגובה ללא תוכן שלי?

״לא מצפה לכלום מקסימום יפתיעו״ זאת לא הודעה עם תוכן.

לייק 1

למה לא ? אם היה מציג את אותו רעיון עם מגילה מעייפת זה היה עדיף ?

משפט קצר וקולע לפעמים עדיף ועם יותר תוכן מאשר ים של מלל אינסופי.

גם ככה יש פה חמש משתמשים פעילים בפורום… גם אותם הם רוצים להרחיק

חמישה

7 לייקים

אני הייתי מוחק לעצמי את התגובה

מי שיש לו בעיה כזו אקוטית עם הצבה של איזשהו רף כתיבה פה מוזמן להפסיק לשחק ״תחזיקו אותי״ ולא לכתוב פה יותר.

על דברים נקודתיים וקונקרטיים כמובן שאפשר לדבר וכמובן שגם אנחנו עושים טעויות, אבל ״יש לי זכות לפרסם זבל״ או ״מי שמוחק לי שמאלן״ אלו לא ממש טיעונים שיש לי מה לעשות איתם מעבר ללהגיד שבמקום הזה יש סטנדרטים וימשיכו להיות, גם כשזה קצת לא נעים למישהו שמרגיש מעל זה.

11 לייקים

מצד אחד יש אותך כקובע סטנדרטים שזה לכשעצמו מגוחך בעיניי(או אנדר שזה כבר אבסורד, אבל דיון אחר) ומצד שני חברים שאני מתדיין איתם כבר שנים ולמדתי לחבב.

אנשים אפורים עם מחק זה ממש סיוט.

תגיד, אתה חושב שאתה עושה רושם על מישהו שאתה יורד פה על כולם? רביע נקניק, אני ליצן, פאקו אבסורד שקובע.

אין בעיה עם חוסר הסכמה. אני גם לא הסכמתי איתם בהרבה דברים. הבעיה זה הגישה שלך, אתה מסרב לקבל מה שכל הפורום הסכים ורוצה-לשפר את רמת הדיונים פה. לא טוב לך? לך. אתה לא מאיים.

לייק 1