השנקל שלי:
א. כן, זה לא כיף שמוחקים לך הודעה, גם אם לא מדובר ביצירת אמנות שהשקעת בה שעות. זה פוגע באגו ומערער על שיקול הדעת האישי שלך, מה שעוד יותר קשה לרובנו לבלוע מכיוון שכולנו כבר אנשים מבוגרים שרובם עברו את גיל 30, ולא תלמידי תיכון ש”רגילים” יותר לקבל ביקורת.
ב. לצד זאת, ברור לגמרי שנדרשת גזימה של עשבים שוטים פה ושם, על-מנת להשאיר את ערוגת הפורום שלנו יפה ומטופחת לאורך זמן. הפיילוט הקצר של פורום לא מנוהל - נחל כישלון חרוץ, ולפעמים קטיעה באיבו של דיון מתסיס ולא מפרה, באמצעות מחיקה של הודעה נפיצה ומתסיסה - יכולה לחסוך הרבה ספאם מיותר בהמשך.
ג. להיפך, עצם העובדה שהמנהלים לקוחים מתוך אותו פול של 20-30 חברי פורום יחסית קבועים שכולם בו מכירים אחד את השני - זו נקודת חוזק של שיטת ניהול הפורום, לא נקודה שאמורה להביא לביטולו. לא מדובר במנהלים ערטילאיים, מרוחקים ולא נגישים, אלא בחברים של כולנו, שאני בטוח שישמחו להסביר בכנות וללא שום התנשאות למה הודעה כזו או אחרת נמחקה. כך, שגם אם לא מסכימים עם ההחלטה גם לאחר ההסבר - זה אמור לצנן משמעותית את תחושות התסכול והניכור מעצם המחיקה.
ד. לצאת ספציפית נגד רביע, בתור איזה ‘מצנזר ראשי שמחליט במחשכים על סתימת פיות’, לאור כל מה שכולנו מכירים ויודעים עליו ועל דעותיו (בכל תחום שהוא בערך) - זה פשוט מגוחך.
ה. מצד שני, כן - לדחוף להפרדה (מיותרת ומצערת, בעיניי) בין שני צידי הפורום, לדרוש מנהלים ‘ברסאיים’ לצד הכחול-אדום של הפורום שרק הם ימחקו שם, לומר ‘תכתבו בצד שלכם מה שאתם רוצים’, ואז לבוא ולמחוק הודעה בצד הלבן, ועוד הודעה שמבקרת בין היתר אותך - זה קצת מצחיק. אפרופו שיקול דעת - אם במקום למחוק היה מורם דגל על ההודעה, עד שיבוא מנהל אחר ופחות ‘מעורב רגשית’ ויכריע - אני חושב שהיה נחסך כאן חלק לא מבוטל מגובה הלהבות.
ו. מצד שני - שביט הוא שביט (הוא ירדן), עם הסגנון שלו והצבע שהוא מביא לפורום, הוא ככה בכל ה-20 ומשהו שנים שאני מכיר אותו בפורומים, והוא לא הולך להשתנות. לצד עקיצות, סגנון בוטה וישיר וחיבה לא מוסברת לערסים חסרי כישרון כמו גאבי ופיקה - הוא נושם ומבין כדורגל בכל רמח איבריו, מביא זוויות ופרספקטיבות מעניינות, והוא חלק אינטגרלי מהצבע והגיוון שהפורום הזה מביא לכולנו.
ז. יחד עם זאת - יש כאן חברי פורום מאוד מסויימים, שכל מה שהם מביאים זה רעל וארס עם אפס תוכן ממשי, שאני חושב שלטובת כולנו היה עדיף שהיו מקבלים באן בכיוון אחד והפורום לא היה מפסיד כלום (אפילו להיפך).
ח. לסיום: