אין לי טעם להכנס אתכם לוויכוח על זה, אתם מנסים בכוח לגרור אותי לעוד וויכוח מיותר ומטופש. אני מדבר מפוזיציה, אתם מדברים מפוזיציה, זה מיותר לגמרי. את הנקודה שלי העברתי וזה מספיק לי.
- מדובר על פרק זמן ארוך מאד, ככה שאפשר להחביא הרבה מאד הטיות קטנות שמצטברות.
- בשביל מה בארסה שילמה עשור למישהו שאמון על השופטים? ידיעותיו הנרחבות בנושאים פיננסיים?
די כבר עם חוסר היושרה הקיצוני הזה. נגריירה זה במקרה הטוב שבטובים אירוע של ״כשר אבל מסריח כמו חירייה״ וזה רק על סמך הדברים שבארסה מודה בהם בבית משפט.
אני מבין שזו הדרך שלך להגיד “לא, אני לא מרגיש על בסיס המשחקים שראיתי שברצלונה קיבלה שיפוט טוב יותר ממה שמדריד קיבלה”. מה שאכן לא מבטל את הצורך לחקור את הפרשה, הסר דאגה מליבך.
מצחיק. אני לא יודע למה, וכמו שכתבתי לך לדעתי בדיון המקביל בפורום הקטלוני - אני מחכה בקוצר רוח לתוצאות המשפט, ומקווה שזה יהיה משפט צדק.
אם אתה שואל לדעתי, אני לא אופתע שמועדון שנשיא שלו כבר נשלח לכלא על שחיתות (פרשת ניימאר), יתגלה שוב בשחיתותו. לאור זה שגם אתה וגם אני לא ראינו יחס מועדף שברצלונה קיבלה מהשיפוט, אני מאמין שלא יתגלה שברצלונה קיבלה בתמורה הטבות שיפוט, אבל נחיה ונראה.
אני לא יודע על איזה חוסר יושרה אתה מדבר. אם בא לך מוזמן לשאול שאלות יותר קונקרטיות ונבין איפה הפערים בינינו, ככל שיש כאלה.
אני מדבר על גיחוחי ה-״נגריירה נגריירה״ בכל פעם שהנושא עולה, כולל באותו דיון מקביל. לא באו ממך גם שם אבל הגנת עליהם.
כמו שכתבתי גם שם? אני מסכים שפלורנטינו איבד את זה וזקנתו מביישת את נעוריו. אבל במקרה של נגריירה הוא עושה את המצופה ממנו. זה מגה אירוע, בניגוד לסמי-קונצנזוס המוזר בפורום השכן כאילו שמדובר בפרשה קלילה ובעניין מנופח (שמח שאצלך קצת פחות).
לגבי הטיה בשיפוט וכו - יש אקדח מעשן. אתה טוען שאם לא מצאו את הגופה אז סימן שאין אשמה. אני טוען שכל דבר בתיק הזה צועק לפחות חוסר ראיות.
לא יודע מה זה אומר הגנתי עליהם. אני לא חושב שזה איזה תיק תפור על ידי תובע מדרידיסטה או משהו כזה. היה שם אירוע, שסיכוי סביר שהוא חריג וסיכוי סביר שהוא לא תקין. אני כן מאמין, על בסיס משחקי הכדורגל שראיתי של שתי הקבוצות, שלא היה שם אירוע ספורטיבי לא תקין. מעבר לזה אני באמת לא יודע להגיד, ומחכה להכרעה המשפטית.
האנלוגיה שלי לסיקור האוהד של ביבי היא מבריקה לטעמי, אבל באופן מכעיס קיבלתי עליה 0 לייקים.
אבל אני ממש כתבתי לך שם שגם לדעתי הוא עושה את המצופה ממנו. אגב, באופן משעשע, דווקא בגלל כל אותם דברים אחרים שהוא עושה ששנינו מסכימים שהם מיותרים, אז כאשר הוא “חוגג” על נגריירה זה פחות אפקטיבי, מבחינתו (סטייל קריאות זאב זאב).
לגבי האם הפרשה קלילה - פרשת ניימאר הייתה קלילה? נשיא מועדון נשלח לכלא, זה דיי מטורף. אני מאמין שהחומרה של האירועים דומה, וזניחה יחסית בהיבטים שרלוונטיים לנו כאוהדי כדורגל. אז אולי אני כן חלק מהקונצנזוס המוזר בפורום השכן בנושא?
לא. אני טוען שיש עבירות שהן שקופות (כמו הלבנת כסף), ואז אין לי דרך לדעת למשל אם נגמר לי הכסף כי העסק מנוהל גרוע או כי העסק מנוהל בשחיתות, עד אשר יהיו תוצאות משפטיות. ומנגד, יש דברים שהם גלויים לי, ולכן אני יכול לחוות עליהם דעה ברורה. אחד מהם הוא שיפוט. אני לא יודע האם ברצלונה פעלה כדי לקבל שיפוט אוהד (שזו כמובן עבירה כשלעצמה בלי קשר לתוצאה), אבל אני כן יכול לחוות דעה בנושא האם היא קיבלה שיפוט אוהד בפועל - וספורטיבית (לא פלילית), זה מה שמעניין אותי. ומעניין לא פחות - הדעה הזו כמעט לא תלויה במה שיתגלה במשפט.
לגבי הגופה - זה לא שלא מצאו גופה, זה שמצאו את הנרצח לכאורה וגילו שהוא בריא ושלם.
אם הנקודה שלך היא הטרלה אז סבבה.
פלורנטינו אובססיבי, ומפיץ פייקים ותאוריות קונספירציה. הוא לא סתם אוהד כמו שביט או כמוני, הוא נשיא של המועדון. הוא רמז שיש קשר בין השיפוט לבין כמות תארים מועטה של ריאל בספרד לעומת באירופה. הוא מביא את נגריירה כל פעם שיש בריאל בעיות, כמו עכשיו. הערוץ שלו מכפיש את השופט התורן ולא עושים לו כלום.
אלה לא שטויות של שביט, אלה עובדות בשטח.
אז לפורטה ענה לו , וקראת לו מפיונר. בעוד כמה זמן, פלורנטינו יחזור על ההאשמות, ומבחינתך זה בסדר, הוא צודק. ואז לפורטה שוב יענה לו, והוא שוב יהיה מפיונר וקונספירטור.
הנושא כל פעם עולה על ידי ריאל כשהם מתקשים או בארסה מצליחה. אני גיחכתי בגלל זה. לא יודע לומר אם יש שם משהו או לא, מבחינתי זאת פרשה מסריחה, אבל לא מגה אירוע כמו שאתה מנסה להציג. אין שם שוחד לשופטים, מדובר במקסימום על השפעה על שיבוץ שופטים, ובמינימום קניית מידע על השופטים.
פרשת ניימאר הרבה יותר חמורה בעיניי. אשכרה שילמו מתחת לשולחן ולא שילמו מיסים. אבל זה לא קשור ללפורטה, אז זה לא מעניין את פלורנטינו.
עוד נקודה - הפסיקו לשלם לנגריירה ב 2018. פלורנטינו מדבר על זה כאילו זה עדיין נמשך.
לגבי שיפוט בקלאסיקוס - מבחינתי בארסה נדפקת כמעט תמיד. אני לא אובייקטיבי, ואני גם לא מצפה מאוהדי ריאל להיות אובייקטיביים. אז כשאוהד ריאל טוען שבארסה מועדפת, זה שווה ערך לטענה שלי שבארסה נדפקת.
לא קראתי לו מאפיונר בגלל שהוא דיבר על פלורנטינו אלא בהקשר שהוא הגן על טבאס. אין קשר לפלורנטינו.
פרשת נגריירה עדיין לא הסתיימה, נדבר עליה כשתסתיים.
אולי ההגדרה של מפיונר שונה אצלינו.
אני לא רואה בעיה בלהגן על מישהו כשהאויב שלך תוקף אותו. אתה לא חייב לחבב את המישהו הזה בשביל זה.
אני חושב שחנן פשוט לא יודע מה משמעות המילה ״מאפיונר״.
לדעתי פרז יותר מתאים להגדרה. לוחץ על ההתאחדות, מנסה לבנות ליגה אחרת, מאיים שריאל לא יופיעו למשחקים אם לא יחליפו שופטים, לוחץ ששחקנים שלו יקבלו כדור זהב, פוגע בשופטים אישית וככה משפיע גם על המשפחה שלהם.
לגבי פרשת נגרירה-אין ספק שיש פה משהו מוזר. אני פשוט רוצה תשובות מבארסה. הוציאו כמה מליונים על איזה שירות, על המגרש לקחו לנו אליפות בשנים האלה, אז אני לא באמת מאמין שקיבלנו יחס מועדף כי דפקו אותנו, אני פשוט רוצה תשובות ולהבין לאן הכסף הזה הלך. מצד שני, בארסה לא מואשמת בשוחד לשופטים מהפרשה הזאת, אז אני לא מבין על מה הטענות.
האם חשבת שיובה נהנתה משיפוט אוהד באופן מחשיד בשנים של הקלצ׳יופולי בזמן אמת? אני לא, ומעטים מי שכן פרט לאוהדים של יריבות (שתמיד חושבים ככה, כמו שדימה מתאר). זה אומר דרשני.
שביט - החשד מעולם לא היה שוחד לשופטים. כן היה סעיף שוחד לנגרייה שהוסר בגלל ששוחד בספרד יכול לקבל רק מי שמוגדר ״דמות ציבורית״, ובית המשפט הכריע שנגריירה לא עונה להגדרה.
יובה לא שיחדה שופטים לפי האישומים. יובה פשוט השפיעה על השיבוץ של השופטים. זה לא מה שריאל ניסתה לעשות בפומבי בגמר האחרון בנינו?
אז מה החשד?
אני אסכם מה שהבנתי עד עכשיו, מותר לשחד שופטים אבל אסור לדבר על טעויות שופטים.
בנוסף, אסור לאוהדי ריאל לדבר על זה שברצלונה שיחדה שופטים אבל מותר לאוהדי ברצלונה לדבר נגד פרז שיוצא נגד טעויות שופטים.
זה בגדול מה שהצלחתי להבין מהדיון פה.
האחד קורה עובדתית, השני לא הוכח וכרגע ללא אימות ועומד על גדר ספקולציה.
עובדתית לא שילמו לנגריידה הזה ? ואם כן למה שילמו ?
ולפי ההיגיון של אוהדי ברצלונה גם פרז לא ביקר את השופטים, הוא רק ניסה לעודד אותם לעשות עבודה יותר טובה.
אני אוהב איך טיטי לוקח דיונים בנושאים רגישים ומטפל בהם בעדינות של פיל.
לא מטפל בעדינות של פיל.
אני רק מגיע ושם מראה, זהו. אני תמיד שמח לעזור ולתרום לקהילה.
אני רק עובר פה כדי להגיד שלפני כמה שנים יובנטוס זוכתה מאשמה בפרשיית הקלאצ׳יופולי.
כתבתי - שוחד לנגרייגה. האם כדי להשפיע על השיפוט עצמו, כדי להשפיע על הקריירה של שופטים שלא ישפטו באופן חיובי או ״סתם״ כדי לאסוף מודיעין על שופטים? בית המשפט יכריע, אבל מה שבטוח:
-
תשלומים לנגריירה היו, לא ברור על מה, ויש חשבוניות חסרות או מומצאות.
-
בשלב כלשהו נגריירה איים שאם יפסיק הוא ״יביך״ את בארסה, ובארסה נכנעה והמשיכה לשלם. כלומר שני הצדדים הבינו שהוא מחזיק את בארסה בביצים עם שיט מחשיד כזה או אחר.
מה מה מה?
אצטט מהג׳מיני, כי אני מתעצל לחפש את המקורות, היו סביב הסיפור הזה הרבה מאוד ערעורים. ההתאחדות האיטלקית מעולם לא חזרה בה, וגם לא החזירו להם את האליפויות, אבל:
הליך פלילי מאוחר יותר אישר את אי-המעורבות של יובנטוס בכך שמוג’י פעל למען האינטרס האישי שלו, וכי שתי האליפויות שנלקחו מהמועדון היו “חוקיות”.
עוד נטען כי לא נמצאו בשיחות המוקלטות בקשות למכירת משחקים או דרישות לשופטים ספציפיים מטעם יובנטוס.
במישור הפלילי (בניגוד למישור הספורטיבי), בית המשפט העליון האיטלקי (Supreme Court) מצא בשנת 2015 כי מוג’י זוכה מחלק מהאישומים האישיים על הונאת ספורט. עם זאת, בית המשפט קבע כי מוג’י לא זוכה מלהיות “המקדם” (promoter) של “הקנוניה הפלילית” שהגיעה לשיאה בקלאצ’יופולי.