קורונה :: הדיון של הקוביד

הקשבתי בערך לחצי שעה הראשונה, אשלים בהמשך.

הטענה היחידה שלו שאפשר להתייחס היא שמספר השבועות שהמחקר התקיים היה חלקי בחלק מבתי הספר, ואני מניח שהוא טוען שזה יכול היה להשפיע על המסקנות בנוגע ליחס הסטטיסטי בין בתי הספר.

הוא שאל את האנשים האחראים על המחקר, והם אמרו לו שהשורה התחתונה לא שגויה, לכן אני מניח שהם התייחסו לשאלת הזמן במסקנות הסטטיסטיות שלהם. הוא לא מחזיק את המידע, אבל עצם העובדה שהוא לא קיבל אותו מספיקה לו בשביל להיכנס לקונספירציות.

אחרי זה יש את המומחים. מה נגיד… הם מומחים… לכלכלה.

ישנם 2 ביניהם שהם מדענים, אחד( noa Harbe) יצא אחרי המאמר וטען שהעיתונאי עיוות את עדותו כדי להתאים לאג’נדה שלו, והשנייה טענה שמסכות עוזרות רק היא לא יכולה להוציא החוצה את האלמנט האנושי של האינטגרציה בין הילדים בבית הספר או מחוץ אליו. מה שמחזיר אותנו לעובדה שכל מחקר בנוגע לאמצעי מניעה במלחמה בנגיף לא ניתנות להפרדה ממשית במציאות, וכל מחקר באוכלוסייה חייה יהיה פגום לטענתך בגלל הפקטור האנושי.

אז בהמשך לאג’נדה כביכול של העיתונאי, מעבר מהיר (מודה, לא מקיף או עמוק) על המדיה החברתית שלו, מגלה שזה אדם אובססיבי לכתיבה נגד חיסונים, נגד מסכות וכו’… אז נחבר יחד הכל, איזה פצצת אטום אנטי מסכתית, לא קיבלתי. אני לא אזלזל, אקשיב לשארית מאוחר יותר ואכתוב אם יש עדכונים.

כשמפרסמים מחקר המידע והנתונים שנאספים, כמו גם החישובים, הם לא סוד. להפך… הם אמורים להיות חשופים כדי שחוקרים אחרים יוכלו לאמת אותם, או אף לבצע רפליקציות. מה שהכי חשוב זה שהמחקר בשום שלב לא מדבר על סיבתיות, אלא על קשר מתאמי, מה שלא מפריע למנכלית ה-CDC לשקר במצח נחושה. תוסיף לזה את ההגדרה האופרטיבית המאוד גרועה של המילה “outbreak” ושוב את העובדה שבמחקר בעצם לא בדקו בכלל עטיית מסיכות, ושוב מקבלים עוד מחקר שלא מוכיח כלום…

בכל אופן, מחקר שלא ניתן לשחזור הוא לא מחקר מדעי. חוקרים לא יכולים להגיד “פשוט תאמין לנו שעשינו הכל נכון”. זה ההפך ממדע.

3 לייקים

רק תדמיינו אם טראמפ היה זוכה, כמו שהיה אמור להיות:

  • ברגע שהוא היה מבקש מהעולם להתחסן, העיתונות הייתה מתפוצצת בכתבות שמדגישות את %המחלימים מהווירוס הזה.

  • כל ספורטאי שהיה רק קצת חולה אחרי החיסון, גם בלי שום קשר לחיסון, היה מקבל אלפי כותרות בכל המדיות.
    והאנביאיי הייתה נלחמת בכל הכוח בחובת החיסון, מייצרת חולצות עם מסרים על בחירה אישית וחופש והיינו מקבלים אלפי כתבות על כמה לברון, שמסרב להתחסן, הוא הוא מלקום איקס + עלי + מנדלה + צ’ה גווארה + אמא תרזה בבן אדם אחד…כמה הוא “חשוב”

  • אוסטרליה, ניוזילנד וקנדה לא היו מתדרדרות בכזו קלות לפשיזם המבחיל שהולך שמה כי הן בחיים לא יעשו משהו שטראמפ רוצה/עושה.

  • בתי המשפט, המשטרה וכל זרועות הממסד היו עומדים מולו כדי ל"הגן על החוקה מפני המטורף הנבער הזה".

  • הביג טק היו עושים לו דווקא ואומרים בפומבי שהם לא מכריחים אף אחד מהעובדים שלהם להתחסן, וכמה זה stunning & brave שיש להם עובדים עם מחשבה עצמאית שעושים את מה שהם חושבים לנכון וכמה הם גאים בהם שהם עומדים על שלהם בשביל “what’s good and right in this world”

  • כל פמיניסטית שמכבדת את עצמ.ה היית.ה מסרב.ת לחיסון כי טראמפ הוא דוגמה קלאסית לגבריות רעילה.

  • אנשים היו מזלזלים בך אם היית מתחסן כי בטלוויזיה רק מדברים על כמה זה מסוכן להתחסן בחיסון עם טכנולוגיה חדשה שלא ניסו אותה מספיק, למחלה שהיא לרוב קלה מאוד לרוב האנושות ובמיוחד לילדים.

  • והכי חשוב, אם טראמפ היה עושה רבע ממה שדורשים ראשי הממשלות המטורפים עם הMandates שלהם והאיסור על האנשים לעבוד, התקשרות הייתה מבעירה את השטח ומועודדת כל מיני peaceful protests כדי שנשמור על הזכויות שלנו: עסקים היו נשרפים, בתים היו נהרסים, הכל היה מושבת… כי אף אחד באמת לא רוצה לחיות תחת פשיזם.

יש מי שחושב שאני מגזים, אני לא חושב. הכבשים באיטליה שתקו כשהתחילו להשעות רופאים ואחים מהעבודה, אמרו “לנו זה לא נוגע”… יופי, עכשיו הממשלה המטורפת והלא נבחרת מתחילה לדבר בקול רם על להחיל את חובת החיסון על כלל העובדים באיטליה.
כמו תמיד, עם המדרון החלקלק, אתה יודע איפה זה מתחיל, אתה לא יודע איפה זה ייגמר.

כל מיני חכמים צחקו על מי שהעלה את תיאוריות הMicrochip. עכשיו כבר מדברים על זה בקול רם… מכינים את האנשים. הכל התחיל עם דקירה קלה בכתף ומאז רק מתדרדר.

ההפסד של טראמפ והשלטון של אובמה הם כנראה הדברים הכי גרועים שקראו לעולם, ובמיוחד למערב, בשנים האחרונות.

2 לייקים

מזכיר שמדינה מסוימת, הממשלה מעבירה חוק שמאפשרים למשטרה לעשות חיפוש בביתו של חשוד ללא צו בית משפט ואותה ממשלה מעבירה חוק שמאפשר לשופט לצנזר מחשבות של אנשים ולמחוק את זה מהאינטרט ואותה ממשלה גם מעבירה חוק שמונע ממתמודד מסוים להתמודד לראשות הממשלה רק כי הם מפחדים ממנו ואותה ממשלה חושבת בקול רם על לחייב אנשים להתחסן ובנוסף גם מנסה לשים צמידים על אנשים… ויותר מזה, שתי המפלגות שמריצות את החוקים האלו שתיהם ביחד בקושי עוברים את אחוז החסימה…

רק תחשבו אם אותה ממשלה הייתה ממשלת ימין או ביבי…

אבל מצד השני, ארגוני עלאק זכויות האדם באותה מדינה מגנים את הליכודינקים כי הם שינו את האווטאר שלהם לצפון קוריאה…

לייק 1

העולם היה לפני טראמפ ולא הכל סובב סביבו… נראה לי לקחת את זה רחוק מידיי.

נתניהו עשה דברים גרועים יותר (סגר 100 מטר) וזכה לתמיכה מוחלטת.

ביבי עשה את זה בהתחלת הקורונה ולפני החיסונים שבכל העולם עשו את אותם הדברים.

אני לא מחסידי ביבי ולמרות שאני מתגעגע אליו היום, כי תמיד עדיף הבינוני על הנוכל והרמאי, אבל אין לי ספק שתחת ביבי בחיים לא היה נחקק חוק שמצנזר אנשים עלאק בשביל להגן על “רגשות הציבור” וחוק נוסף מאפשר לשוטרים להיכנס לבתים של אנשים ללא צו . הוא לא היה רפורימיסט בלשון המעטה אבל הוא גם לא היה יוזם את הדברים האלו.

תחת נתניהו היה נחקק כל חוק שמשרת אותו שהוא היה מצליח להעביר

3 לייקים

קיי ליאור, הבנו שאתה אנטי ביבי, אבל האם התקשורת והמיינסטרים שדוחפים עכשיו למשטר פשיסטי לחלוטין היו עומדים מאחורי ביבי וטרמפ?

לייק 1

כן… אם הם היו בעד מגבלות קורונה פאשיסטיות התקשורת כולה הייתה עומדת מאחוריהם.

לייק 1

14 פוסטים אוחדו לנושא קיים: פוליטיקה וזה ::

https://twitter.com/RackMada/status/1474297419135430660?t=kWqsAHWGw80S8iwYdQONnw&s=19

אפשר לחזור לריב.

6 לייקים

The age-adjusted death rate for the total population increased 16.8% from 715.2 per 100,000
standard population in 2019 to 835.4 in 2020 (Figure 2). Age-adjusted death rates increased in
2020 from 2019 for all race-ethnicity-sex groups, increasing 42.7% for Hispanic males, 32.4% for
Hispanic females, 28.0% for non-Hispanic Black males, 24.9% for non-Hispanic Black females,
13.4% for non-Hispanic White males, and 12.1% for non-Hispanic White females

מעניין מה היה קורה אם הפילוח היה לפי הכנסה ממוצעת.

נראה שבמקום חיסון מה שהאמריקאים באמת צריכים זה מערכת בריאות שמשרתת את כולם ולא רק את העשירים.
אם רק היו משקיעים במערכת הבריאות את כל הכסף שבוזבז על הקורונה כנראה והיו מורידים איזה 1.2 שנים מהירידה בתוחלת החיים.

2 לייקים

זה לא קשור לארהב ולמערכת הבריאות (הבהחלט גרועה) שלה. כל משבר בריאותי או אחר מסדר הגודל הזה פוגע יותר בחלשים, בכל משטר ובכל זמן.

כמובן שאני לא טוען שהיספנים/שחורים הם חלשים אינהרנטית, אני מנחש שמאחורי הקורלציה הזו עומדים שיעורי עוני, השמנת יתר ודברים דומים.

בתור אחד שאבא שלו הופקר למותו במיון של בית חולים במערכת בריאות לכאורה ממשלתית או איך שתקראו לה . אז החלופה לשם לא יותר טובה…

לקחתי את זה ממועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה. אני מסכים איתם.

:rotating_light:איפה לוקחים דברים ברצינות? בספורט, זה ברור, והכי ברצינות? בפוטבול.
אף אחד לא מזלזל בפוטבול.

:rotating_light:הרופא הראשי של ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית), דר’ אלן סילס, מדווח שאחרי בדיקת מעקבים מדוקדקת בארגון, לא נמצאו מקרים של הדבקה א-סימפטומטית. כל מקרי ההדבקה – הגיעו מחולים עם תסמינים. ה-NFL מבצע מעל 1000 בדיקות ביום לשחקנים, תוך סיוע בריצוף גנומי, המאפשר לקבוע שנשא מסוים לא היה מקור ההדבקה של נשא אחר.

:rotating_light:"אי אפשר לדעת בביטחון שלא היה שום מקרה של הדבקה א-סימפטומטית", אומר הרופא הראשי של ה-NFL, דר’ אלן סילס, “אבל אני חושב שזהו שבריר מאוד מאוד קטנטן של הבעיה”. תבניות ההתפשטות וממצאי המעקבים הדגימו כי חולים מדבקים – כאשר הם מפתחים סימפטומים.

:rotating_light:הממצאים האלה שכנעו את ה-NFL לשנות את הגישה כלפי בדיקות, ולהתמקד בחולים עם סימפטומים. דר’ סילס סיפר שאירעו מספר מקרים בהם אדם שנבדק במסגרת סקר קיבל תוצאה שלילית, ופיתח תסמיני קורונה יומיים לאחר מכן. השחקנים היו בטוחים שזה לא קורונה, בגלל התוצאה השלילית, ולא דיווחו עליהם.

:rotating_light:כן. זה מייאש, כמה פעמים יכולה הממשלה לחזור על אותן שגיאות.

:rotating_light:הכותרות מזהירות אותנו ממאות אלפי בידודים בינואר, ואנחנו עומדים ומשתאים איך דבר לא נלמד מהגלים הקודמים ובשנתיים מגפה. נדמה לפרקים שבמשרד הבריאות עדיין מרץ 2020, וניצבים לפני וירוס שכלום לא ידוע, כזה שלא נכתבו עליו כבר למעלה מ-100,000 מאמרים.

:rotating_light:משרד הבריאות משקיע מיליארדים בלאתר מאומתים א-סימפטומטיים, ובדרך גם פוגע בזכויות יסוד בסיסיות: בידודים, קטיעת שרשראות, איכון של השב"כ והמשטרה. כל זאת, למרות שמתחילת הדרך, נאמר שוב ושוב שמאומתים א-סימפטומאטים הם לא המנוע של המגפה.

:rotating_light:מהיועץ הרפואי ראשי של הבית הלבן, דר’ פאוצ’י, דרך מנהלת ענף החרום של ארגון הבריאות העולמי, דר’ ואן-קרחוב, ואפילו אצלנו בביצה, סמנכ"ל הבריאות לשעבר פרופ’ גרוטו: כולם אומרים אותו דבר: צריך להתרכז בחולים. לא ב"מאומתים" נטולי סימפטומים.

:rotating_light:וזה לא סתם שהם אומרים: מספר מחקרים במהלך המגיפה הראו שאנשים שנדבקו ולא פיתחו סימפטומים, היו מדבקים משמעותית פחות, וחלק מהמחקרים אף לא מצאו כלל שהם יכולים להדביק. גם במקרים הלא-נפוצים בהם נשא א-סימפטומטי הדביק, בד"כ הנדבק אף הוא היה א-סימפטומטי, כנראה בשל העובדה שנשאים א-סימפטומטים מפיצים כמות קטנה במיוחד של נגיפים.

:rotating_light:הנזק מהתפישה הזו הוא לא רק בזבוז הכסף, ולא רק הפגיעה החמורה בשגרה – במיוחד של הילדים.
זו תודעה ציבורית שלמה. זהו שורש הפחד שלנו שכל אחד יכול להיות מסוכן, ש"הלא-מחוסנים מסכנים את כולנו".

:rotating_light:המשמעות של עובדה זו היא עצומה – גם לחוויה שלנו (לא צריך לפחד מכולם) וגם לצורה שבה מנהלים את משבר הקורונה: צריך להתמקד באנשים עם סימפטומים, באנשים שהיו איתם במגע הדוק (בני ביתם), ובאנשים בסיכון גבוה. לכל השאר, כדאי להניח לנהל את חייהם.

:rotating_light:כך, ניתן יהיה להשתלט על אחוז אדיר מההדבקות דרך כלל אחד פשוט: מי שחולה, נשאר בבית. מחוסן, לא מחוסן – זה לא משנה. מי שחולה – נשאר בבית.
ככה, נשמור על השגרה, ונשאר רגועים.

:rotating_light:חברות וחברים, על מנת שנוכל להמשיך להיאבק, אנחנו צריכים אתכם לצידנו. תרמו למועצה וביחד נחזיר את השפיות לישראל: grow מבית משולם פתרונות תשלום -

:rotating_light:אם גם אתם רוצים מדיניות בריאות מאוזנת, חכמה ורחבה - הצטרפו אלינו: https://pecc.org.il/join

אני בבידוד. המנהל אצלנו מאומת לקורונה, ולמרות שהייתי לא מספיק קרוב אליו למעט מאוד זמן - הכניסו אותי לבידוד.
אני מחוסן פעמיים, ואני היחיד שנכנס לבידוד, כי כולם מחוסנים 3 פעמים.

הנה הנתונים מ3 הימים האחרונים, שמראים למה אני בבידוד ולמה מחוסנים 3 פעמים לא:



ואם בטעות אני אצא מאומת, אז אני אצטרך להתחיל לחשוש לחיי:

4 לייקים

מתוך דיווח ב-ynet היום:

במהלך הדיון אמרה ד"ר אפרת אפללו ממשרד הבריאות כי “נכון לאתמול - כמעט 900 ילדים עד גיל 18 נמצאו מאומתים. אלה 51.4 אחוז מכלל המאומתים. רואים שגילאי 11-6 זו הקבוצה שנמצאת בעלייה, ורואים עלייה גם בקרב 16-12. אני חושבת שילדים צריכים לקבל את הבוסטר בקבוצת הגיל הזאת. מקדם ההדבקה הולך ועולה לצערנו, החשש שבגלל האומיקרון נגיע לנתונים יותר גבוהים. 12% מגילאי 18-12 עדיין לא חוסנו”.

כבר מדברים, ונציגת משרד הבריאות אפילו ממליצה, על לתת בוסטר לילדים. הקורונה לא הרגה אפילו ילד אחד ללא מחלות רקע בכל העולם, כל הדיון הוא על מאומתים, בלי לדבר על כמה מהם א-סימפטומטיים או במצב קל מאוד (כנראה 100 אחוז או קרוב לכך), אבל היא מרשה לעצמה לדבר על בוסטרים לילדים. הזיה ושערוריה בעיניי.

2 לייקים

לונג קוביד… כשמדע פוגש קשקוש… כל מחלה יכולה להשאיר את אותותיה למספר שבועות. אין שום הגדרה רפואית מקובלת למונח לונג קוביד ולכן אין שום מדידה נורמלית. בטח לא אצל ילדים.

ילדים כמעט ואינם מדבקים. ילדים כמעט ואינם סימפטומטיים. ילד לא מחוסן בטוח מקורונה בדיוק כמו ילד מחוסן. אני לא אזכה בלוטו בין אם אמלא טופס ובין אם לא אמלא טופס.

4 לייקים

התחסנו פעם אחת, מספיק. אין שום הגיון לתת לילדים בוסטרים שהם לא צריכים כדי להגן על זקנים. מי שרוצה שיקח בוסטר רביעי, חמישי, שישי ויגן על עצמו. ילדים לא היו צריכים לקחת אפילו חיסון אחד שלא לדבר על בוסטר.

3 לייקים

לא שווה את זה. תהנו לכם.