צ'אט רודריגול בדרך לגמר

לפני כל הטקטיקה, חשוב לבוא בגישה נכונה עם אש בעיניים.

הייתי פותח עם רביעיית קישור ללא קרוס. לנצח אותם פיזית במרכז המגרש. הייתי גם פותח עם ואסקז משום שהוא טוב יותר ב1 על 1 בהגנה וטוב יותר עם הכדור ולכן יעמוד טוב יותר בלחץ של סיטי.

חוץ מזה אין הרבה מה לשנות. את הגול-2 אנחנו מסוגלים להבקיע בכל יום, רק שההגנה תחזיק מעמד.

לייק 1

כולנו פה זועקים לכך שקרוס לא ישחק, ובצדק. הוא מזעזע בצורה עקבית לאחרונה, למרות שבחלק מהמקרים הוא שיחק קשר אחורי, כשאין לו את זה בעמדה הזאת.
קמא בתקופה מאוד טובה ואני מעדיף אותו בהרכב על פניו.

אני לא יודע עד כמה הרעיון של לתקוף באגרסיביות יהיה רעיון נכון. במשחק פתוח הם מסוכנים יותר מאיתנו, וזו כבר לא רק תיאוריה, הם הוכיחו את זה במשחק הראשון. אתמול ראינו מה קרה לויאריאל, קבוצה שלא הצלחנו לנצח העונה, מול האינטנסיביות של ליברפול. אם ננסה לעשות מלחמת סילונים מול סיטי, אנחנו ככל הנראה לא נחזיק מעמד 90 דקות, פשוט כי אנחנו מורגלים לקצב משחק נמוך יותר.
עם זאת, אני גם לא יודע איזו גישה כן נכונה למשחק הזה. מסוג הימים שאני מעדיף לא לחשוב לפני המשחק, ולהינות מחוסר האחריות שלי כאוהד.

image

אז איך זה נראה מהצד השני? כתב המארקה שוחח עם עמיתיו מתפוצות כדי להסביר את הקסם של הסנטיאגו ברנבאו והטירוף שלו, אם תרצו. “זה לא קסם. יש שלושה גורמים: בנזמה, שמעולם לא היה כל כך טוב, כל כך מנהיג וכל כך יעיל. הוא מסוגל להחיות את כל חבריו לקבוצה. שנית, ריאל יודעת לנצל את החולשה הגדולה של היריבה גם אם היא משחקת פחות טוב, זה הכישרון של אנ’לוטי. בנוסף, ריאל שומרת על מספר לא מבוטל של שחקנים שזכו ארבע פעמים בליגת האלופות. מדריד אף פעם לא עצבנית או לחוצה ולא משנה כמה רע הולך לה”, מסביר פרדריק גואליארד מלה פריזיאן הצרפתי.

סיד לאו, כתב ספרד ב"גרדיאן" אומר: “יש כמה הסברים אבל אף אחד מהם לא שווה בפני עצמו, זה הכל ביחד. קודם כל לריאל יש כמה כוכבים בהרכב שיכולים להוציא אותה מהבוץ ברגע נתון. למשל המסירה של מודריץ’ לרודריגו, הפאלש נגד צ’לסי – זה גאונות. זו אולי לא הקבוצה הכי טובה אבל יש לה ארבעה מהטובים בעולם – בנזמה, מודריץ’, ויניסיוס וקורטואה. היא מחבקת את הכאוס כאילו, זה לא הגיוני. המשחק נגד פריז סן ז’רמן היה מתסכל מאוד ואז פתאום ב-1:1 שהגיע משום מקום – המגרש רתח, אקסטזה. היריבה בפחד במה ובמצב נפשי מעורער. ריאל מאמינה בכל רגע שזה יכול לקרות, היריבה מבועתת כי היא יודעת מה קרה כל כך הרבה פעמים בעבר”. הוא מסיים בכך שלדבריו: “עדיף לסיטי שלא לכבוש ראשונה כדי לא להעיר את החיה הלבנה”.

ג’ורג’יה סני מסקיי ספורט מנתחת: “הברנבאו הוא באמת קסם, ראיתי את זה בעיניים. אי אפשר להסביר את זה. אולי אפשר לנסות, אבל רק אם חיית את זה בפנים. הייתי בהרבה אצטדיונים ואין כמו המגרש הזה. לא היה דבר כזה או אפילו קרוב לכך באיתיחאד (המגרש של מנצ’סטר סיטי) לפני שבוע. האוהדים עושים את ההבדל, וכמו שאנצ’לוטי אמר – יש לריאל הרבה שחקנים שגדלו בקאנטרה והלב שלהם בוער”.

יונאס אוטרמן הגרמני מעיתון “בילד” משאיר מטאפורה: “אתה לא מנצח את ריאל מדריד במגרש שלה עד שהאוטובוס שלך עוזב את האצטדיון. כל עוד בנזמה ומודריץ’ בשטח – הכל יכול לקרות. הקאמבק נגד פ.ס.ז’ שיחרר את האנרגיה הנוספת הזו ואת הקסם. אמנם מנצ’סטר סיטי תשחק בלי פחד אבל כל אחד מהאוהדים בברנבאו יודע שהכל אפשרי”.

פאנוס קוסטופולוס מעיתון יווני, מנסה להסביר: “זה לא הגיוני. אוהדי ריאל לא הכי לוהטים שיש, אבל כל מי שבמגרש יודע שהקבוצה שלהם מסוגלת להתגבר על הכל. והיריבות שלא יודעת לא משנה מה יקרה, הפייבוריטית היא הקבוצה שזכתה 13 פעמים בליגת האלופות”. פדרו בארטה מליסבון: “אם משהו קרה כל כך הרבה פעמים – זה לא מקרי. האוהדים מאמינים כי הם ראו את זה קורה שוב ושוב ושוב. הם לא צריכים שום דבר כדי שהניצוץ יהיה. זה משהו שהחל עוד בשנות ה-80, המיסטיקה הזו. היריבה יודעת שאם תעלה ליתרון 0:2 אבל תחמיץ פעם אחת – ריאל מדריד תבוא ותגיב”.

לייק 1

אמנם בשל המאורע הגדול, חצי גמר ליגת האלופות, דף הפייסבוק שלנו כן פעיל פה ושם (שקט מוחלט משש וחצי בערב אמש ועד תשע בבוקר, וגם עכשיו אעצור), אבל כמובן שזה לא היה זמן מתאים לסרטון ועדיין יש לי מה להגיד ככה בין כל ההתרגשות והטירוף.

אליפות מספר 35 הייתה אחלה וזה גם היה מרגש שהקבוצה חזרה לסיבלס לראשונה מאז 2018. קרלו עמד במשימה ובאמת הייתה צמרמורת לראות את מרסלו. אבל עזבו. בעיקר התכוננו: הראש, הלב והשעון כבר מזמן ביום הזה, יום רביעי, נגד מנצ’סטר סיטי. הליגה הייתה מאסט. ליגת האלופות היא הדובדבן שבקצפת. כבר הייתי במשחקים גדולים עם ריאל ואני סופר-מקנא בכל אחד שיהיה במגרש ברביעי, צמרמורת. יש יותר מרגש מהשילוש הקדוש הזה של ריאל-צ’מפיונס-ברנבאו?

המשחק באנגליה היה נס, פערי הרמות היו ברורים, התפרקנו הגנתית וטקטית ואין הצדקה לכך. סיטי זו לא פ.ס.ז’ או צ’לסי. אבל אנחנו ריאל מדריד, והפעם ‘במוד רמונטדה’, לא כמו בגומלין נגד צ’לסי. מעבר לכך שריאל היא אולי היחידה שיכולה ‘לשרוד’ משחק כפי שהיה ולחזור עם 4:3, וצריך להראות לסיטי שאסור לרחם עלינו. כעת, ריאל תצטרך להציג את המשחק הכי טוב שלה העונה ובכלל מאז הגמר בקייב כדי לעבור. לא תחת, לא מיסטיקה והברנבאו, לא רק לב ורגליים. כדורגל. חייבים גול, זה ברור, אבל המפתח הוא דווקא לא לספוג ברבע השעה הראשונה – תיהיו אתלטיקו. לא צריך להשתוול. קאסמירו יחזור ויארגן את משחק ההגנה, ייצמד לדה בריינה. אסור שהיכולת העלובה של שחקני ההגנה תחזור. סיטי הגיעה בקלות בלתי נסבלת למצבים. אני חושב שזה אולי אחד המשחקים הכי חשובים של קאסמירו בריאל מדריד. ואי אפשר כמובן לצפות שעד כמה שהוא חשוב - נראה פתאום קבוצה טקטית.

אחרי המשחק נגד צ’לסי, פדה כתב, ובספרדית זה נשמע יותר טוב: “אני אמשיך עד שהרגליים שלי לא יתנו לי”. וזו בדיוק הגישה שריאל צריכה. לשחק עם הלב אבל גם עם הראש. לחשוב התקפה כי חייבים גולים – אבל בעיקר להיות יציבה ואגרסיבית ולהאמין עד לרגע האחרון, גם בדקות הקשות. הפאול הראשון שלנו באיתיחיאד היה אשכרה בדקה ה-39, אלוהים ישמור. כדי להיות יציבים, אני הולך עם פדה בהרכב ועם רודריגו כאס מהספסל על אף שהוא באמת מסוגל לתת גול ממצב אחד. הייתי רוצה את קמאבינגה במקום קרוס אבל זה בלתי אפשרי. בנזמה ו-ויניסיוס כבשו שערים מכלום, פשוט מכלום, במשחק הראשון. ואם זה יקרה שוב אז בהחלט יכול להיות שנגיע לגמר.

אני כן מאמין שנבקיע אבל ההגנה הזו גורמת לי לפאניקה, באמת מתגעגע לראמוס ופפה (וכן גם איתם ספגנו וגם איתם לא כל שנה היה גמר, אני יודע). אלאבה מניע כדור טוב יותר מנאצ’ו שהעונה הציג כמה משחקי נפל אבל אני כן מאמין בו, רק שלא יתעקש ללחוץ גבוה. לא הבלמים. אולי הקישור, קצת הקישור. אמנם הפסדנו רק בשער אחד אבל נצליח להפוך את זה אז מדובר באחת הרמונטדות היותר גדולות שלנו לדעתי בליגת האלופות לפחות כי ברור שסיטי קבוצה טובה יותר והסכנה יכולה להגיע מהרבה מאוד מקומות.

חשבתי שאהיה שפוי לקראת הגומלין, כי כבר עשינו את שלנו בצ’מפיונס. אני מקנא באלה שרגועים וצ’יל’. מה פתאום. אני חולם לעדכן גרסה לספר שלי, “המלכים של אירופה” ולהוסיף פרק במהדורה הבאה. והמבין יבין, ויש גם את ה-28 במאי, זו לא רק היום הולדת של אחותי, חולם להוסיף עוד תאריך אלמותי ויום הולדת שני פרט ל-24 במאי 2014. ממש חולם. Hasta El Final - Vamos Real

אין דרך בה לא נהיה חשופים למטה היום.
אם לא נתקוף באגרסיביות אז נהיה חשופים ללחץ הגבוה של סיטי כשהם ילחצו את הנעת הכדור שלנו בהגנה. זה היה המפתח שלהם במשחק הראשון וככה הגיעו רוב המצבים שלהם, מאותם איבודי כדור.
הערב גם נהיה ללא אלאבה שהוא השחקן שאני הכי סומך עליו עם הכדור מבין שחקני ההגנה שלנו. עוד סיבה ללמה הכדור צריך לבלות פחות זמן בהגנה שלנו.
בנוסף, סיטי פחות לחוצים להבקיע ולכן לא יפקירו את ההגנה יותר מידי מה שיגרום לכך שאם לא נלחץ אותם הם יניעו להם כדור לאט לאט כדי לשבור את המערך שלנו וכדי להוציא אותנו מהכלים.
אין פה מנוס לדעתי ממשחק לחץ אגרסיבי.

כמובן שאני לא אומר לאבד את הראש, ידוע מול מי יש לנו עסק.
בסוף הם הקבוצה האיכותית יותר שמגיעה עם תוצאה שטובה להם. לא משנה איך נשחק ההגנה שלנו תהיה יחסית חשופה ונתקשה לייצר מולם מצבים.
לנו נותר לקוות שהברנבאו יערער אותם מעט ויגרום להם לטעות ולנו הוא ייתן כוחות וככה נשיג מצבים.
המצבים גם שלנו וגם שלהם יגיעו במשחק הזה. נקווה שאת שלנו נכניס ואת שלהם הם יחמיצו.

בגלל זה אגב גם פתחתי את ההודעה הקודמת באמירה שכל הטקטיקה שווה לתחת. כמעט הכל יתחיל ויגמר בגישה, בחדות ובמזל שלנו הערב.

מקווה שלא יהיו טעויות שיפוט היום כמו שהיה נגד צ’לסי עם הגול מהקרן שלא הייתה, או כמו במשחק של ויריאל-ליברפול אתמול שלא נשרק פנדל לתיקול של אליסון.

החשש הכי גדול שלי זה שהקבוצה תפתח את המשחק בהתלהבות. כל פעם שזה קורה, נוצרת ירידת מתח אחרי 20-30 דק’ והמשחק הופך לבעייתי הרבה יותר.

לתת לסיטי להתנפל ולהיות מרוכזים בהגנה ב20 דק’ הראשונות, אחר כך להתחיל לתת בראש. רק ככה ננצח כאן לדעתי. צריך משחק מבוקר וריכוז מקסימלי בהגנה. השערים שלנו יגיעו.

8 לייקים

אם לא עולים היום אז 90% שזה יהיה מטעות בהגנה בהנעת כדור, פותחים עם רביעייה אחורית שלא יכולה להניע כדור מול הפועל חיפה ביום רע, וגם קסמירו חוזר.

אל תשכח שיש לנו את מר 95% דיוק במסירה הקייזר הגרמני הראשון לשמו טוני קרוס🤦‍♂️

הוא הסיכוי היחיד למשהו מסודר אצלנו היום, הבעיה שיצטרך לשחק מגן שמאלי כשהכדור אצלנו.
הייתי עולה עם מרסלו, הוא יותר טוב הגנתית ממנדי בסוג המשחק שיתפתח היום, מעלה גם את קמאבינגה שישמור עליו.

לייק 1

אמא של מרסלו לא מעלה אותו בהרכב היום.

5 לייקים

עדיף שמנדי יבשל שוב לצד הלא נכון?

ההתקפות הכי מסוכנות של סיטי יהיו אחרי איבודי כדור שלנו, לא מהתקפות שהם יתקפו את מרסלו

לייק 1

מרסלו אחד השחקנים האהובים עליי בכל הזמנים והכי אהוב בסגל הנוכחי אבל אין מצב שיש לו מקום בהרכב. הוא פשוט לא קשור פיזית לענף כבר.

שים לב גם כשהוא משחק הוא כמעט ולא שומר את השחקן באחד על אחד אלא נסוג אחורה וקשר תמיד מגיע לחפות עליו.

אם נוביל דקה 70 ואין שום צורך לרוץ אלא רק לשמור על הכדור אז הייתי מכניס אותו.

3 לייקים

עם כל הצער שבדבר, מרסלו פשוט לא יכול כבר לעמוד בקצב כזה.

כתבתי איך אני אישית רואה את הדברים, מנדי חושף אותנו לכמה וכמה מצבים מסוכנים, וגם מוציא את קרוס מהמקום הקבוע שלו.
לא מצפה ממרסלו לתמוך בהתקפה, שלא יעלה, רק שיעזור בהנעת הכדור, קמאבינגה ישמור בצד שלו.

לי זה נשמע הגיוני לספוג את ההגנה הרעה של מרסלו ולתת לו עזרה מהסתבכויות מטומטמות ואי יכולת הנעת כדור עם מנדי.

מול קבוצה שעושה הגנה ויודעת לצאת למתפרצות לא הייתי מעלה את מרסלו.

לייק 1

אם אין למי למסור הייתי רוצה לראות את ריאל מדריד בועטת למעלה, כמובן שלא כל התקפה שנייה או שלישית, אבל זה עדיף מאשר להסתבך. כל שחקן בקבוצה צריך לדעת את המגרעות של החבר שלו. זה לא ‘יפה’ זה לא ‘אנחנו’ אבל כל אוהד מעדיף את זה על פני לבשל להם שערים במתנה, הם לא זקוקים לעזרה שלנו.
קמאבינגה חסר ניסיון ויכול לטעות במיקום, אולי על מרסלו של 2020 כשבעונת האליפות אני זוכר משחק טוב שלו גם הגנתית מול מסי וברצלונה למשל - היה על מה לדבר. היום? בטח שלא. הוא יפסיד במאה אחוז מהמאבקים מול השחקנים האלה. הרי המהירים של סיטי יקשו על כל שחקן הגנה אז בטח גם עליו. וב-2020 ראמוס ו-ואראן היו במרכז ההגנה והם טובים, לפחות באותה עונה - ממיליטאו+אלאבה (נאצ’ו היום).
קמאבינגה או קרוס? לדעתי הגג שבגג שבגג שנראה את הצרפתי זה נניח בפתיחת המחצית השנייה במקום טוני ורק במקרה של פציעה או שהגרמני יהיה ממש-ממש-ממש רע. אני מקווה שהיום הנוכחות שלו תעזור נניח כמו נגד צ’לסי למרות שהוא מתמודד עם שחקנים אחרים, יחד עם העובדה שלא יצטרך להיות קשר אחורי. אגב, בתחילת העונה עם חזרתו הוא עוד בעט לשער מרחוק פה ושם, כבר הרבה זמן שלא ניסה. גם בהתקפה זה לא מספיק ויניסיוס ובנזמה, לא בכל ערב הם יעשו מאה אחוז מהכדורים שיקבלו. צריכים עוד דרך. מודריץ’ שתמיד מחכה מדי עם הבעיטה, אולי פדה והמהירות בצד ימין…

@Orel, אני גם חושב שהכי חשוב לא לספוג על ההתחלה עם כמה שכולם רוצים לראות שער מהיר. זה קרה מול יובנטוס, זה קרה נגד באיירן, זה קרה נגד צ’לסי (דקה 15 הפעם, “מאוחר”) ובמשחק החוץ הקודם 2:0 אחרי 11 דקות, אלוהים ישמור.


יש הרכב! אין הפתעות - אלאבה לא כשיר ונאצ’ו במקום, פדה כקשר רביעי\קיצוני ימני, תחליטו אתם. רודריגו על הספסל. בהצלחה לנו!

ומה קורה אצל מנצ’סטר סיטי? קייל ווקר החלים כצפוי ופתח, קאנסלו מגן שמאלי, כלומר שינוי בשתי הכנפיים. שאר ההרכב זהה עם פודן-מאחרז-ז’סוס מקדימה.

קצת וידאו מרגש לפני המשחק: לחצו כאן!

לייק 1

לא מבין למה קרוס עדיין משחק. הוא בתקופה לא טובה כשהמחליפים שלו בכושר מעולה. גם קמא וגם סבאיוס יכולים היו להחליף אותו.

אם הוא יפשל שוב פעם הערב אני לא אאשים אותו, מבחינתי זה יהיה הקיבעון של אנצ’לוטי שאשם במחדל.

החדשות הטובות זה שקסמירו משחק קשר אחורי. הוא היה כל כך חסר במשחק הראשון. רק שנאצ’ו ודני לא יעשו חורים ונקווה לטוב.

2 לייקים

מאוד פסימי בגלל ההרכב הזה. זה פשוט לא עובד. בשביל ממ לפתוח ככה? כדי להכניס את רודריגו בדקה 70 ולהבין שזה היה קצת מאוחר מדי?

אני מבין שבניגוד אליי כולם מסתכלים מה השחקנים יכולים לעשות מבחינה הגנתית כאשר מול סיטי מה שחשוב יותר זה מה הם יכולים לעשות כשהם מקבלים את הכדור תחת לחץ…
לא בטוח שהחזרה של קסמירו כ"כ טובה, החיסרון של אלאבה קריטי לא בגלל שנאצ’ו פחות טוב ממנו בעבודה ההגנתית כבלם אלא בחוסר היכולת שלו להניע כדור תחת לחץ.
אנחנו לצערי נקרוס תחת הלחץ שלהם, מקווה לחילופים שיביאו לנס, ההרכב הזה זה זוועה אחת גדולה.

פסימי מאוד ! מול צ’לסי שער אחד הביא אותנו להארכה, פה נצטרך להחזיר ב 4 שערים כדי לצאת מהבור שנכנס אליו.

2 לייקים

אין ברירה, מרכז הקישור שלנו היה פרוץ בלעדיו, וכל מסירה קדימה של סיטי השאירה את ההתקפה שלהם מול ההגנה שלנו במקרה הטוב, ומול שוער במקרה היותר סביר. אי אפשר שלא להרכיב אותו לאור מה שקרה בשבוע שעבר. הוא אמנם לא אופטימלי, אבל הוא הכי טוב שיש לנו, והוא נותן לנו משהו מאוד חיוני.

גם וגם. אין סתירה. גם בגלל שנאצ’ו כבר לא בלם מספיק טוב וגם בגלל שיכולות הנעת הכדור של השניים נמצאות במקומות שונים.

לייק 1