ת’רד היריבות :: חטאפה עם כסף ופנדלים

אני חשבתי שסילבה הוא “מותרות” בשבילנו אבל אני מתחיל לדאוג. כמו שכתבתי על פרז , נראה שהאסימון נפל אצלם. הרכש שלהם התחיל טוב פלורנטינו עשה מהלך חכם נגד המעבר של אלברז לברצלונה.

יחד עם זאת צמד אמבפה וויני ביחד זה עדיין מכשול בשבילם. כל עוד הצמד חמד הזה שם, הם לא מפחידים אותי.

נ.ב שמח שאתלטי נדפקים . הם היו צריכים את סילבה יותר מאיתנו.

לייק 1

גם מארק קוקורייה סוגר בריאל מדריד.
מוריניו כנראה לא צפה בקרראס נגד בארסה.

עוד רכש ‘‘מוריניואי’’, ועוד שחקן שהיה על הכוונת של אתלטיקו והולך לסיים בריאל.
אולי נפנה ללב שלהם בנוגע לאלבארז. ‘‘איתנו הוא ימנע מריאל אליפות’’.

3 לייקים

קוקורייה עלה לי על העצבים עוד בצ’לסי, ובכללי שחקן דיי מגעיל. המעבר של הבוגד הקטן למדריד תחת מוריניו מגדיל את הסלידה.

2 לייקים

הצהיר לא פעם כמה הןא אוהב את בארסה, היה שמח לחזור מתישהו, ואז הולך לחתום בריאל.

בצד הפרקטי, אם זה הולך לעלות להם הרבה כסף, זה טוב לנו. שחקן אובריטד בגלל המחיר שצ’לסי שילמו עליו. טוד בוהלי אמר פעם שהוא קנה אותו רק כי שמע שסיטי מתעניינים.
באלדה עדיף עליו בהרבה, ואני לא מרוצה מבאלדה.

עריכה: 60 מיליון לפי פבריציו. הקבוצה של מוריניו באמת הולכת להיות חטאפה עם כסף וברנארדו סילבה.

2 לייקים

למה אתה חושב שכסף זה אישיו אצלנו? במה זה טוב לכם?
אנחנו נמכור שחקנים ונכניס כסף, זאת לא תהיה בעיה.

מכיוון שאתם לא יכולים לבזבז בצורה כזאת.
לפי הדוחות האחרונים, של עונת 25\24, היה לכם רווח מינימלי, למרות הכנסות שיא בעולם הכדורגל, ובפער גדול.
עונה שעברה השקעתם לא מעט כסף, אחרי שנים של יובש. אתה חושב שהשנים של יובש באו סתם מגחמות של פרז? לא, הוא רצה לשמור על הרווחיות של המועדון וחשב שמה שיש היה מספיק.
השקיע רק אחרי עונה ללא תארים.
עכשיו יש עוד עונה ללא תארים, אבל כמו בשנה שעברה, תקציב הרכש אינו אינסופי. כל רכש של שחקן שלדעתי לא מתאים לרמה, משמח אותי כי זה מגביל אפשרויות לרכש נחוץ יותר או טוב יותר.

כן, אתם תמכרו שחקנים. את מי בדיוק?
את הפצועים מנדי, רודריגו או מיליטאו?
את פראן גרסיה, סבאיוס, אסנסיו, או כמה צעירים שקיבלו דקות בודדות אצל ארבלואה? זה גרושים.
את צ’ואמני או את קמאבינגה? אולי, באיזור המחיר של קוקורייה. לדעתי זה חילוש הסגל, אפילו שאני ממש לא מחזיק מקמאבינגה.
אולי את אחד השחקנים שיש להם מקום בסגל? גולר, פדה, ברהים? לא יודע, לא נראה לי.
להודות בכשלון הרכש ולמכור מישהו שנקנה לא מזמן? מסטנטואונו, אנדריק, קרראס, האוסן? לא נראה לי שפרז יודה בכשלון.
ויניסיוס? היית מת.

בוא נלך מכיוון אחר - נספור כמה שחקני סגל ראשון יש לכם כבר.
שנה שעברה כל המספרים מלבד 25 היו תפוסים, ומסטנטואונו נרשם עם חולצה של קסטיליה.
בינתיים עזבו 3 - קרבאחל, אלאבה, וגם סבאיוס בקרוב.
הגיעו כבר 4 - דאמפריס, קוקו, קונאטה וברנארדו.
סביר להניח שגונזאלו ופראן גרסיה יעזבו. אני אפילו אגדיל ראש ואגיד שגם אסנסיו יעזוב.
אבל צריך לרשום את מסטנטואונו , את אנדריק ואת פיטארץ’.
זה לא משאיר מספר אחד פנוי, ואתם רוצים להחזיר את ניקו פז, לא?
איפה ייכנס פה חלוץ, ושחקן כנף ימין שאתם כל כך זקוקים לו?

מסקנה שלי - הרכש של קוקרייה יקר, לא נחוץ , ומפריע לרכש אחר נחוץ יותר.
אני שמח.

5 לייקים

אני שמח כשאתה שמח.

אבל רוצה לומר- אני לא זוכר בשום מקום של אוהדים, שמן הסתם הם ללא יכולת אופרטיבית להשפיע על מהלכים כלכליים, וקולם לא ממש משפיע במסדרונות הקטלוניים אצל מקבלי ההחלטות, כל כך הרבה ניתוחים והצעות לצוות המנהל כיצד לפעול בתוך האילוצים הכלכליים כמו בצד של בארסה.

מודה שאני לא כל כך משקיע את זמני בניתוחי הדוחות הכספיים של ריאל כדי להבין מהי מטרת העל של המנהלים (סתם- יש רק אחד שקובע כנראה). אבל כשכתבת “אולי את אחד השחקנים שיש להם מקום בסגל? גולר, פדה, ברהים? לא יודע, לא נראה לי.“ - אני מבין שאתה לא ממש מבין. פדה לא בלבל אחד בשיקולי הדעת של המנהלים בריאל, עם שני האחרים ולערבב אותם יחד כי אולי לתת שתי שמות לא מספיק משכנע, בוא נוסיף שם שלישי?

יתכן שיש המון הגיון במה שכתבת, ובהחלט נראה שהרוח של זה משקפת את אופי החלטות ההנהלה. ועדיין אני לא חושב שאפילו הם ירדו לרזולוציות שלך. יש כל כך הרבה פרמטרים שאנחנו שמחוץ לקבוצה לא נוכל לדעת, שעושה את הניתוח הזה לדי ראנדומלי בעיני- חלק יקרה וחלק לא. היו שנים שהושקע בהם הרבה יותר מידי כסף וחלק ממנו במקומות שגם למי שמחוץ לקבוצה הבין ששגוי ומיותר, והיו שנים (במיוחד האחרונות) שטמנו ראש בחול וקבעו שהסגל הוא כל כך טוב שעדיף לא לגעת בו אלא רק ללטף אגו לכולם. אני רק מקווה שיעשו את כל מה שצריך, לרבות לשחרר שחקנים כמובן ולא יעצרו כאן.

אבל יש את האובייס שאתה לבטח צודק- לא יפטרו משחקנים שנרכשו לאחרונה ואכזבו, כדי לא להודות בטעויות (ולא חסרות כאלה לצערי), וכנראה שלא ימכרו פצועים. אבל גם פה יש איזה שיקול כלכלי- ערכם כל כך ירד כך שזה לא הזמן למכור אותם כנראה.

לייק 1

זה לא ניתוח מעמיק של מצבה של ריאל מדריד, אלא תשובה לסארי למה אני חושב שהרכש של קוקורייה הוא לא נכון.
פדה לא למכירה? סבבה, רק מחזק את הטענה שלי שאין כל כך את מי למכור.
בארסה בצרות יותר גדולות? מסכים, אבל אין קשר.

אתה לא צריך לקרוא את הדוחות בשביל לראות את השורה התחתונה. ב 25\24 , ההכנסות של 1200 מיליון ורווח נקי של משהו כמו 24 מיליון בלבד. השנה התקציב היה דומה, אז אני מניח שריאל לא בפוזיציה להוציא עוד 200 מיליון על רכש.
כמובן שאני לא יודע הרבה מאוד דברים. אני מנסה לקשור קצוות שפורסמו, ואני לא מבין איך קוקורייה מועיל לכם במשהו. לי נראה שהוא ימנע מרכש יותר חשוב להגיע.

לייק 1

דימה, ראית איפשהוא גם דיווח בנושא הזה?
ריאל של השנים האחרונות נמצאת במצב כלכלי די מדהים ותמיד הייתה בעלת מקום רחב מתחת לתקרת השכר. יש להם גם איצטדיון חדש שעובד ב-100% עד כמה שאני יודע.

בכל הנוגע לקוקורייה זה כבר עניין של הסתכלות מקצועית. זה נראה שמוריניו מקבל קרדיט לבנות את הצד ההגנתי כראות עיניו ופחות עושה לו את זה מישהו שהצטיין כ-וויינגבאק לפני הגעתו לריאל.
קוקורייה מספק לריאל אתלטיות, קשיחות, בגרות וטיפה ספרדיות(האמנם?) שמאוד מאוד חסרים לה.

קרראס יכול לצמוח או להימכר, ורחמנא ליצלן, אני לא אתפלא אם עוד נראה את שניהם במשחקים ביחד על קו שמאל. לשחרר את הצמד חמד מקדימה או סתם כי בא למוריניו לעשות לימאל את המוות.

מוריניו הבין משהו לא פשוט בקדנציה הקודמת. חייבים לנצח את ברצלונה. הוא יודע שהקבוצה עצמה עשוייה להספיק לרוב הקבוצות בליגה, אבל ברצלונה מצריכה התייחסות מיוחדת. מקווה שפליק מבין מול מה הוא עומד להתמודד השנה.

לייק 1

כן, אני יודע שיש להם הרבה מאוד מקום מתחת לתקרת השכר.
המצב הכלכלי שלהם לא מדהים. אם היה מדהים, היו עושים הרבה רווחים, והם לא.
יש להם חובות של מעל מיליארד יורו על האיצטדיון. ההופעות היו אמורות לשלם את זה, אבל בינתיים יש להם בעיה גדולות בגלל הרעש.
הם לא בארסה ולא שואפים לנצל כל יורו שתקרת השכר מאפשרת. אבל עד עכשיו פרז שם את הרווחיות בראש סדר העדיפויות. אם שנה שעברה הם סגרו עם רווח קטן בלבד, עוד לפני שכל הרכש למעט טרנט נכנס להם לספרים, אני לא רואה מה ישתנה השנה ולא רואה את פרז עושה משהו בסגנון ליברפול של שנה שעברה.

עוד משהו קטן שאולי לא קשור, אבל אני חושב שמחזק את מה שאני אומר.
קוקרייה חתם ל 6 שנים, כמו מסטנטואונו, טרנט וקרראס. בדרך כלל מקובל חוזה ל 5 שנים. חוזים יותר ארוכים נעשים כדי למרוח את הפחת, באנגליה עושים את זה כדי לעבוד על הפייר פליי שלהם, ושם שוקלים להגביל ל 5 שנים.
לי נראה שזה רמז שגם ריאל צריכה למרוח את החוזה כדי לדווח רווחים. זה לא מצב כלכלי מדהים.
אגב, קוקרייה בן 28 עוד חודש. לא חושב שזה מהלך ספורטיבי נטו לקשור אותו עד שיהיה בן 34. זה נראה לי כלכלי, ולא בגלל שהכל שם דבש.

תשמע, אני לא יודע מה מצב הרווחים של ריאל ומה המצב הכלכלי שלנו, רע זה לא , האם זה מצויין? לא בטוח, די מניח שזה משהו באמצע.
נכון שאנחנו לא מוכרים כוכבים אבל אנחנו מכניסים די הרבה כסף ממכירות של שחקנים צעירים, אנחנו נכניס איזה 20 מיליון מניוקאסל עכשיו למשל על ויקטור מוניוס, ויש לנו עוד כמה וכמה סעיפים כאלה…
האם הרכישה של קוקרייה הייתה הכרחית? גם אני חושב שלא, האם היא טובה לנו? אני חושב שכן.
הוצאנו עד עכשיו כ 80 מיליון, כמה עוד אנחנו נוציא? עוד 100? עדיין נמכור שחקנים בסביבות ה 60-70 מיליון, להוציא 100 מליון בקיץ למועדון כמו ריאל זה לא סוף העולם…
לגבי שחקני סגל, מנדי לא יהיה בסגל, אני די מניח שמסטא יושאל וניקו פז לא יחזור השנה.

הפער בין 10 ל-12 לדעתי לא כזה גדול.
אני חושב שהמטרה פה היא להצדיק ברמה החשבונאית את הסכום שנדרש מלכתחילה. כמו שבארסה שקלה לתת לראשפורד חוזה ל-4 שנים.

אגב, אני חושב שבאנגליה וגם בספרד הגבילו את המריחה של הפיירפליי ל-5 שנים, אבל לא זוכר בוודאות.

זה המצב שלכם. כפי שאתה יכול לראות, מרוויחים קצת כל שנה.
image
בהשוואה לבארסה, מצבכם מצוין. אבל לא בפוזיציה להוציא 200 או 300 מיליון כל שנה כמו באנגליה.

כן, אתם יכולים למכור כמה וכמה שחקנים צעירים. הרבה כסף? לא בטוח. 20 מיליון על מוניוז זה כנראה הכי הרבה שתקבלו על אחד מהם. הוא הוכיח את עצמו בליגה הראשונה, בניגוד לכל השאר, מלבד ניקו פז.

ועוד 15 על מוריניו, ועוד 15 פיצוים לאלונסו, ועוד לא החזרתם את ניקו פז ב 10 מיליון.

זה בגלל מגבלת המספרים? יופי, ניקו פז לא יחזור השנה למרות שאתם צריכים קשר הרבה יותר מעוד מגן שמאלי. שנה הבאה אני חושב שעדיין יש לכם בייבק עליו, אבל ביותר כסף. יופי, עדיין הרכש של קוקו דופק אתכם.
אני לא מבין איך אפשר להשאיר שחקן בלי מספר למרות שהוא אמור לחזור באמצע העונה. לא יודע מה החוקים, ולא זוכר אף מקרה כזה.

לא חושב שהגבילו. דיברו על זה, אבל לא יישמו בינתיים.
אין שום הצדקה ספורטיבית לחתום איתו עד גיל 34 ולא עד גיל 33 נניח. כנראה ה 2 מיליון האלה בפחת חשובים לריאל. מכאן שהמצב שלהם לא כזה מזהיר.

לייק 1

אבל אתה הרי יודע טוב שיש הבדל בין רווח בדוח רווח והפסד לבין התזרים מזומנים הפנוי.

מזכיר שריאל נפטרה מאלאבה שהיה בעל השכר השני בגובהו בסגל, יש עוד יציאות pending של לא מעט שחקנים כנראה.

ואם יסיימו שנה אחת בnet profit שלילי, האם זה באמת ירע את המצב הכלכלי של הקבוצה? זה לא עסק בורסאי ולא צריך לנתח אותו ככזה.

עריכה: מוסיף לאחר בדיקה שהתזרים הפנוי בסוף עונת 2025 עמד על כ-175 מיליון אירו.

והייתה באותה עונה ירידה של 30 מיליון אירו בתזרים הפנוי, עונה בה היה תשלום של מענק חתימה לאמבפה בסכום שכנראה מאוד לא מבוטל ואנדריק נרכש.

נראה שאצל פרז רווח שנתי בדוח זה משהו קדוש.
אין הסבר אחר למה ייבש את הרכש בשנים שאחרי קורונה.
לא הבנתי מה קשור תזרים מזומנים. אתה מתכוון שיהיו פחות הוצאות בגלל שאלאבה וקרבאחל עזבו ולא צריך לשלם להם שכר? הגיעו כבר 4 שחקנים לא זולים.
לא יודע מה המצב הפיננסי המדויק. אבל זה לא נראה לי שיגיע כוכב כמו חוליאן או אוליסה השנה. שילמתם על עוד מגן שמאלי חצי ממה שכוכב כזה היה עולה, בחוזה עד גיל 34. לא מבין את זה.

אני לא טענתי שריאל לא יכולה לשלם משכורות. אני טוען שהרכש של קוקורייה לא מובן, לא נחוץ, יקר, ומונע רכש אחר.

אני אומר שדוח רווח והפסד נגוע ברעשים כמו פחת וכו’ ואחת המטרות העיקריות שלו היא להקטין תשלום מס. לכן לא הייתי מייחס לזה חשיבות.

את התזרים אני מציין כי אכן עזבו שחקנים שהרוויחו לא מעט. ולפי הדיווחים ברנרדו למשל מרוויח חצי מאלאבה. ולכן גם עם כל ההוצאות החד פעמיות הגבוהות האלו אני לא רואה איך זה פוגע בריאל, כי כמו שאתה מבין מה שפלורנטינו בעיקר דגר עליו זה תזרים המזומנים הפנוי.

הבאנו קשר, הבאנו את סילבה, לכן פז לא יחזור כנראה, פז ישתשפף עוד שנה ואז יחזור, זה דווקא לי נשמע חכם.
אני לא מבין בחשבונאות ולא בכלכלה ואין לי באמת מושג אם רווחים משפיעים על יכולת הקנייה שלנו.
ההגנה שלנו זוועה, היינו צריכים חיזוק ומוריניו כנראה שם את הדגש על ההגנה, לא מצפה לאיזה גלאקטיקו השנה.
שוב, האם המחיר ששילמנו גבוהה מדי? לא יודע, נראה כמה הוא יתרום, אני לא חושב שזה קנייה כל כך הזויה.

זה לא מה שאני קראתי. כמעט אותו שכר.
עזב גם קרבאחל, ויעזבו עוד כמה עם שכר נמוך יחסית.
חוץ מברנארדו, הגיעו עוד 3 שחקנים, כל אחד עם שכר לא קטן. 2 שרגילים לשכר באנגליה, וחצי כוכב כמו דאמפריס.
אני לא רוצה להיכנס ליותר מדי חישובים כי אף אחד מאיתנו לא יודע מה בדיוק המספרים. לי ברור שריאל לא יכולה להשתולל ברכש. אופתע מאוד אם יגיע כוכב השנה, אבל הוא יכל להגיע אלמלא הרכש של קוקוריה

לפי הדיווחים ברנרדו יקבל 10 מיליון נטו, שזה 20 מליון ברוטו, שזה חצי ממה שאלאבה קיבל.
דומפריז לא יקבל יותר מ 6-7 מיליון, קונאטה מניח שזה באזור ה 10 מליון, קוקריה גם כן לא יקבל יותר מ 67-8 מליון, זה החוזים של פרז בדרך כלל.
מצב המשכורות שלנו לא כל כך גרוע, יש לנו היררכיה ברורה.

לייק 1