הסכסוך הישראלי פלסטיני

ליאור אני בטוח שהם אמרו אסאדו אבל כתבו על האש כי פחדו שאנשים מחוץ ללופ לא יבינו.

לייק 1

מה זה אסאדו ולמה זה לא נקרא “בשר על האש”? אני אשכנזי פולני …

אני עדיין חושב שהאיום לכניסה לרפיח זה ניסיון ללחוץ על החמאס להתגמש.

מעניין אותי, מי הלשין :slight_smile:

עכשיו חמאס חושב טוב מאוד מי חדר ואיך זה נעשה, ויכול להיות שבגלל זה הם יתחילו להורות על להוזיז חטופים ואז זה יצור עוד הזדמנויות לנו.

כל הכבוד לצהל השב"כ ומערכת הביטחון, כל כך הרבה זמן חיכינו לרגע כזה. רק שיגיע עוד.

כבר גינו את צהל ואת ישראל שהוא העיז ברוב חוצפתו לשחרר חטופים והביעו זעזוע מהרג של מחבלים ברברים? או שזה יגיע?

אז אתה אומר שעמית סגל שקרן? אני יכול לחיות עם זה

לייק 1

נסכים שהכי גרוע זה אנשים שאומרים ‘ברביקיו’

לייק 1

אני די משוכנע שפרננדו ולואיס סגרו ביניהם שהם הולכים לעשות אסאדו בהקדם, ורק החתן הישראלי שלהם תירגם את זה בפרימיטיביות ל"על האש".

בהקשר הזה, אחד הדברים היותר מוצלחים בעיניי במבצע הזה, מעבר להצלה של שני החטופים כמובן, זה שסימנו גם לעולם, גם לעצמנו, גם לעזתים וגם לחמאס, שהמפתח הזה שהתקבע בעסקאות למיניהן לפיו ‘חיי ישראלי אחד שווים לחיים של המוני פלסטינים’ - יכול לעבוד בשני הכיוונים, ולא רק כשהם מרוויחים מזה. אם כולם מצפים מאיתנו לשלם בכל פעם בכמה וכמה אסירים פלסטינים תמורת כל חטוף שלנו (מעבר לתשלומים הנוספים כמובן של הפסקת לחימה וכו’) - אז כשאנחנו מנסים לחלץ את אנשינו, אנחנו נהרוג גם 100 משלהם כדי לוודא ששניים משלנו ייצאו בחיים.

5 לייקים

22 פוסטים פוצלו לנושא חדש: בואו לאכול איתי

זוכרים מה אמרתי על הסקר שאורי הביא לפה? ברגע ששמים לנסקרים את המחיר האמיתי של העיסקה רוב הציבור הישראלי יתנגד לעיסקה שתסיים את מלחמה בלי מיטוט חמאס

רונן צור יודע למה הוא הפעיל את קמפיין עלילת הדם של “קמפיין ממומן”

https://twitter.com/Idaneretz/status/1758469884453724166

המחבל של היום חוסל ע"י אזרח בעל נשק.

כן והוא קמב"צ בפיקוד העורף ורס"ן במילואים. מנחש שלא קיבל את הרישיון בחודשים האחרונים. ההתנגדות לחלוקת רשיונות ללא פיקוח היא לא התנגדות לרשיונות עצמם.

לייק 1

קבינט ניהול המלחמה אישר את יציאתה של משלחת ישראלית לפסגה מחר בפריז, בהשתתפות ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד אל-ת’אני. ההחלטה תובא לאישור גם בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס בשעה 21:00. הפסגה מגיעה בצל המסר שהעבירה ארה"ב לישראל, שלפיו היא מאמינה שישנה התקדמות בשיחות לקידום עסקת חטופים. מוקדם יותר היום, שליחו של נשיא ארה"ב ג’ו ביידן לאזור, ברט מקגורק, ביקש כי ישראל תשלח נציגים לפסגה. (איתמר אייכנר)

אני מקווה (אבל לצערי פסימי) שזה לא התחלה של הסוף. האמיריקאים מובלים אותנו כמו צאן לטבח לסוף המלחמה ולטבח שבעה באוקטובר הדור הבא.

הלואי שאני טועה.

עד עכשיו, כל פעם שחשבנו שזה הסוף זה לא היה הסוף.
אמרו שאחרי ההפסקה הקודמת לא יתנו כבר לצה״ל לפעול כמו קודם אבל הוא פעל.

ביבי, גנץ וגלנט נשבעים בכל מסיבת עיתונאים שהם יפעלו ברפיח ושום דבר לא יעצור אותם עד למיטוט החמאס.
לא רואה סיבה לחשוב שפתאום זה ישתנה.

ביידן יכול לנסות שוב ושוב לשכנע ולכעוס וכו׳ אבל בתכלס הם לא מצליחים לעצור את הפעילות.

שורש הטעות של המערב בציוץ אחד של ביידן.

4 לייקים

אני לא חושב שזה מה שהם חושבים. הם לא מטומטמים. לטעמי, בפשטות - יש להם אינטרס שונה משלנו. הם רוצים שקט, בוודאי לקראת הבחירות, ואנחנו מבינים שמי שתקוע עם הבעיה ומשלם את המחיר זה אנחנו.

אתה עושה להם הנחות. הם מטומטמים. הם באמת מאמינים בזה, וזה שורש הבעיה.

אני מסכים לחלוטין עם שוסאקו פה. הבחירות לא קשורות, זו הגישה של המפלגה הדמוקרטית כבר שנים.

האמריקאים לא חובבנים. מדובר במדינה שעובדת מסודר ויש לה זיכרון ארגוני. מסופר שקונדוליסה רייס ישבה עם אולמרט ואבו מאזן ואמרו האחרון: ‘קיבלת את כל מה שרצית’. מעבר לזה יש להם קשרים מצוינים עם הישראלים והרבה ותק במזרח התיכון. בינם לבין עצמם ברור להם שאם הפלסטינים יניחו את נשקם, ישראל תגיב באותה צורה.

מה שהם מחפשים הוא שקט, וזו לא המלחמה הראשונה שזה מוכח בה. עוד ביום כיפור הם ניסו לדחוף אותנו להתפשר. בסוף יש הרבה מאד זהות אינטרסים לצד מקומות דוגמת אלה בהם האינטרס איננו זהה. לדעתי המדיניות שלהם מודעת לחלוטין, אין להם הרבה אשליות.

אין סתירה בין מה שכתבת למה שאנחנו. השאלה כאן היא אחרת: האם לדעתך ביידן באמת מאמין במה שהוא אמר בציטוט הזה או לא. הנה הציטוט המקורי אגב:

https://twitter.com/POTUS/status/1760812355204592101.

אני נוטה להאמין שהוא באמת מאמין בזה, והממשל האמריקאי כמו גם יתר העולם המערבי באופן כללי לחלוטין מאמינים בזה. זה שורש אי ההסכמה בינינו ואני אגיד ואומר שזה גם שורש הפספוס הישראלי בהסברה העולמית. כתבתי על זה כאן לפני כמה זמן, אין דרך להצדיק את מה שישראל עושה בעזה בחודשים האחרונים בעולם שבו חמאס הוא ארגון טרור שאיננו מייצג את האוכלוסייה הפלסטינית.

לייק 1

גם בגדה יש הרבה מאד תומכי חמאס אבל לא צריך לעשות להם אותו דבר.

הסבר אפשרי (יתכנו הרבה): ביידן סבור שהפיתרון (הזמני) הוא מדיני - בדומה לגדה: יכולת ישראלית לשמור על האינטרס הבטחוני שלה אבל לא שליטה אזרחית. אולי הוא חושב שאפשר לחתור לזה עכשיו ולא רואה הרבה ערך בהמשך הלחימה.

אני איבדתי אותך לגמרי וכבר 2 הודעות רצופות לא מבין מה הקשר ומה אתה מנסה להגיד. או שאני טמבל מוחלט או שאתה מחפש בכח להגן עליו במשהו גם בלי הרבה היגיון.

אתה אומר שהוא באמת חושב ככה ואני חושב שלא. פשוט. (‘להגן’ עליו כבר לא קשור, אני מנסה להישאר עובדתי).

לדעתי הם מבינים בדיוק שאם יעשו משאל בעזה (כמו גם בגדה) התוצאות תהיינה שהם מתעבים את ישראל ורוצים במחיקתה. יש הוכחות רבות לכך אפילו מעדויות החיילים האחרונות. לא מסובך, והם מודעים לדעתי (‘הם’ - הכוונה לממשל, לא לחברי קונגרס סהרוריים).

עמדתם כמי שממלא את תפקיד ההוא שמנסה להשכין שלום היא שכמו שהייתה איבה עם מצרים וירדן שהסתיימה טוב - זה מה שצריך לקרות גם פה. כבר יש תקדים לכך שהמצרי/ירדני הממוצע לא ממש אוהבים את ישראל, אבל השלום בין הממשלים מחזיק מים. אז כמו כל איש מכירות טוב, הוא אומר גם חצאי אמיתות כדי להשיג את מטרתו. בטח יש לו בראש איזה דיל אפשרי וזה מה שהוא מנסה לקדם. כמו שכתבתי: ‘בסוף יש הרבה מאד זהות אינטרסים לצד מקומות דוגמת אלה בהם האינטרס איננו זהה’.