טוב, אז נושא שמטריד אותי אישית בתור בעל “עמוד” (page) - האלגוריתם של פייסבוק פשוט דופק את כל בעלי העסקים ומרחיק אותם מהניוזפיד באופן מאוד עקבי כל עוד לא משלמים לו.
גם בשימוש האישי נדמה לפחות לי שהשימוש הרבה פחות נח.
מה האלטרנטיבות שלכם? האם אתם משתמשים פחות בפייסבוק מבעבר?
כשלמדתי פרסום לפהי בערך 6 שנים הודיעו לנו רשמית וחגיגית שהפייסבוק מת.
אני מניח שבסוף הוא ילך בדרך כל icq, אבל זה עוד רחוק בעיני. צוקי מוכיח שכמה שהוא מעצבן (והוא מעצבן) זה עוד רחוק.
האתר פייסבוק יחלוף כי אין דברים שנשארים לנצח (חוץ מגוגל שליט"א), וכבר היום אני רואה מספר לא מבוטל של טינאייג’רים שמסתכלים עליי בתור עב"ם בגלל שיש לי פייסבוק. החברה שנקראת פייסבוק כאן כדי להישאר. היא מחזיקה בין היתר באינסטגרם ו-וואטסאפ, ועדיין פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם במידה ניכרת ויעברו עוד הרבה מים בנהר עד שהיא תאבד את התואר הזה.
אגב, זה נושא מעניין כל הרשתות החברתיות הללו. הם בעיניי משנים לגמרי את כללי המשחק.
אם בעבר כדי להיות כוכב מסויים כמו זמר או סטנדאפיסט למשל, היית צריך את התמיכה וההסכמה של הטלוויזיה, רדיו, עיתונות או כל מיני מובילי דיעה כאלו ואחרים בתחום.
וכמו שכולנו יודעים לפעמים הדברים היו מסריחים ואותם אותוריזציות קיבלו טובות הנאה כאלו ואחרות מאנשים מסויימים במטרה לקדם אותם (מבלי להזכיר את פרשת הסקס שמתחוללת בשבועוצ האחרונים בבועה של מערב הוליווד). כיום, אתה יכול להיות מה שתרצה כל עוד אתה באמת טוב במה שאתה עושה. יש כוכבים שרוב המדינה מכירה שנכנסו לתודעה דרך וואטסאפ, יש דוגמניות שפרצו דרך אינסטגראם, ועד לכוכבי ילדים חדשים שדיי הפכו את המדינה, לצערינו (בהפקתו של ג’ורדי ג’ורדליש LTD).
כיום הצעירים לא רואים טלוויזיה, בשביל בידור יש את היוטיוב. הוא משמש גם כמקור ידע והאוטוריזציות למינהם הפכו למעשה להיות היוטיוברים.
בעיניי זה נושא מאוד מעניין שראוי לדיון בפני עצמו. אבל אולי זה מעניין רק אותי
אני שומע הכרזות של אבל על fb מהיום שנרשמתי עליו. הוא עדיין חי.
דרך אגב. זכותו של מר צוקרברג לעשות מה שהוא רוצה עם המיזם שלו. מי שלא נח לו מוזמן לחפש פלטפורמה אחרת זה חברה פרטית שלו. לא מבין את כל הבכי והנהי על המדיניות שלו.
יאללה אני רואה בשידור ישיר את טראמפ פותח במלחמת עולם שלישית.
זכותך לחפש אלטרנטיבה. אני עצבני על צוקרברג לא מהסיבות שאתה עצבני, כי הוא סותם פיות לכל מי שנגד איסלם וכותב נגד הפולטי קורקט. אבל עם כל השמאלניות שלו זה עדיין זכותו. דרך אגב אין כל כך אלטרנטיביות. אבל זה לא אשמתו.
אתה כמוזיקאי צריך (לדעתי) להשקיע ביוטיוב ולא בפייסבוק. אתה לא צריך לייקים על הדף שלך אלא אנשים שיוסיפו לך צפיות ביוטיוב, ויכירו את המוזיקה שלך.
אם תהיה מספיק טוב אנשים ישמעו אותך.
ישנם הרבה דוגמאות, מקאבריסטים כמו boyce avenue, כנרים כמו לינדזי סטירלינג וטיילור דייויס, צ’לנים, גיטריסטים, ואפילו כאלו שצמחו מתוך היוטיוב לקריירה עצמאית משלהם. ג’אסטין ביבר לדוגמה.
פייסבוק נועד לאנשים מהסוג שרואים פרסומות בערוץ 2 ומריצים את התכניות. אף אחד לא ישכנע אותי שמדובר בפלטפורמה חשובה. ‘רשת חברתית’ זה מונח מיושן של אנשים שעוד מתלהבים בכלל מקיומו של אינטרנט. סטייל רזי ברקאי.
זה פשוט לא נכון. תעבור על איזה יוטיובר (מוזיקאי) שתרצה ותראה שהעוקבים שלו בפייסבוק בערך שליש מהעוקבים ביוטיוב. יוטיוב עצמו הוא דרך לפרסם את עצמך. העניין הוא, שאתה צריך להיות באמת טוב כדי שאנשים ישמעו אותך.
פייסבוק היא לא הדרך הנכונה להתפרסם כמוזיקאי. פייסבוק זו הדרך להתפרסם כסטנדאפיס ויוצר תוכן כללי. למוזיקה של את היוטיוב כמו שלמשחקי וידאו יש את twitch.
אז איך היית מגדיר את האתרים פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגראם, סנאפצ’ט וכו’? מה המכנה המשותף שלהם ומה הכוח שלהם בעולמינו כיום?
משה, ממליץ לך לקרוא את הפוסט של עינת וילף (עבודה, העצמאות).
אין לי ספק שיש הטייה ליברלית מסוימת (במובן האמריקאי) אבל כאמור זו זכותו, אצלי אני רואה המון תכנים פוליטיים שמתיישרים עם דעותיי.
ברמת השוטפת אנחנו בעיקר עובדים על יח"ץ להופעות, אבל באופן מגוחך אנשים שמצפים לקבל עידכון על אותן הופעות דרך הפייסבוק (כל השיווק הכמעט בלעדי שלנו עד כה) לא נחשפים לכך. אני מתאר לעצמי שגם כל אלו שנחשפו דרך יוטיוב מהווים איזשהו גימיק, אבל בכל אופן אני אבדוק את האפשרות לקדם תכנים גם שם.
בניגוד לפעם, fb של היום היא לא פלטפורמה שבה אנשים משתפים תוכן אישי. התוצאה היא שבמקום לדון על תמונות מתאילנד, אנשים דנים בהרבה תוכן שמגיע מחוץ לפייסבוק. הבעיה כאן מבחינת פייסבוק היא שהפלטפורמה הופכת להרבה יותר פגיעה ותחליפית. זאת הסיבה שהם מאד דוחפים תכנים כגון וידאו.
כמו כל חברה, בטח אינטרנט, גם הכוח של פייסבוק (וגוגל) יקטן משמעותית מתישהו. בסבנטיז חשבו ש- IBM תוביל את השוק לנצח.