דיון ההעברות והפנטזיות ע"ש אחיה דסקל ז"ל :: ברנרדו רשמי

ברור שזה יכול לקרות… חוץ מ-3 הדוגמאות האחרונות, חזרו אצלנו לנגלה ב׳ גם קאפלו, קמאצ׳ו, דל בוסקה, ובטוח יש עוד שאני שוכח ודור תכף יזכיר. כמובן שיש גם לא מעט דוגמאות במועדונים אחרים. כבר קרו דברים מוזרים בהרבה בכדורגל.

יותר מזה - ברור שעם קדנציה מוצלחת בצ׳לסי זה יכול לקרות גם עוד לא המון זמן.

יש מצב אתה לא קורא את הסיטואציה נכון. אלונסו לא עשה חראקירי, הוא גם לא עשה שטויות. הוא מאמן מצוין שנאלץ להתמודד מול גנון של ילדים שקיבלו גיבוי מהנשיא, והטעות היחידה שהוא עשה זה להגיע לריאל מדריד במצב הנוכחי.

12 לייקים

אני לא חושב שהוא עשה טעות, קודם כל קשה מאוד לסרב לריאל מדריד, והיא אתגר גדול יותר מבאיירן מינכן לצורך העניין בשל חוזקת הליגה. ליברפול הייתה תפוסה עם מאמן שזכה באליפות. אני רוצה להוסיף שאלונסו נשאר בלברקוזן גם עוד עונה, אמנם לא היה קרוב לאותה הצלחה כמובן אבל שוב הגיעה לליגת האלופות וכדומה. הנפילה לא הייתה תהומית.
כמובן שצ’אבי אלונסו נאלץ להתפשר כמו הטיימינג ברמת גביע העולם למועדונים, אולי על קשר מרכזי שכל-כך הוא רצה. אבל הוא בטח לא ציפה שהנשיא ‘יזרוק’ אותו בעימות הרציני הראשון עם שחקן בכיר. על פניו היה נראה בהתחלה שהכוכבים כן עובדים. ויניסיוס רץ, אמבפה היחיד שלא ממש הפעיל לחץ גבוה.

ברמת הקבוצה עד להפסד הביתי לסלטה ויגו בתחילת דצמבר - תוצאה לא שגרתית יחסית - הרגשתי שאמנם העקרונות שהוא הנחיל מתחילים להיסדק אבל שהוא עדיין שולט במה שקורה.

עוד מאמנים שעשו אצלינו כמה סיבובים הם לואיס מולווני שהוא השיאן וגם אלפרדו די סטפאנו שהיה אדון הכמעט לצערו הרב בניגוד לימיו כשחקן. חוסה אנטוניו קמאצ’ו עזב ב-1998 אחרי שלא אימן אפילו במשחק רשמי אחד, זה באמת הזוי.

אגב אני חושב שאלונסו נפגע מאוד ממה שקרה, הוא נראה לי טיפוס חשדן יותר ועליו לא הייתי מהמר שיחזור “כל-כך מהר”.

מה הכוונה בבחירת המועדונים? אלו היו הקבוצות היחידות שרצו אותו. לא יודע מאיפה וממה יש לשאוב טיפת אופטימיות, אנחנו ב2026, מורניו גמור לגמרי בתור מאמן. גם אם מקבלים את זה שהקבוצה צריכה משמעת יותר מטקטיקה, בכל מה שקשור ליחסי אנוש עם השחקנים - נראה שהוא אפילו לא מצליח לתקשר עם שחקני כדורגל שנולדו אחרי 1990. מאז אינטר הוא לא באמת הצליח לייצר משהו יוצא דופן גם באספקט הזה, ואני בהחלט חושב שבמקרה שלו יש עניין של הבדלי דורות שמפריע.

לייק 1

טקטיקה שמקטיקה…. סוף סוף יש סיבה לראות את המסיבות עיתונאים של ריאל.

8 לייקים

הגנון היה המצב הנתון שאלונסו היה צריך להתנהל נכון בתוכו. בעולם אידיאלי הוא היה בא ושופך את הטקטיקה שלו וגם הכל היה עובד על הדשא, בפועל הוא ידע מראש לאיפה הוא נכנס, הוא ידע מראש מי האוצרות שיש לו בסגל, הוא ידע מול איזה יריבות הוא הולך לשחק, והוא לא ניהל נכון אף אחת מהסיטואציות האלו. נכון שהתנאים לא עמדו לרשותו אבל אלו אתגרים שהיה ידוע שהוא יצטרך לעמוד בהם, היה ידוע שמביאים אותו כבובה ושהוא יצטרך להוציא מים מהסלע. לא רק שהוא לא עמד במה שהגדירו לו, הוא דרדר את הקבוצה עוד יותר. לא ייתכן שמאמן ספרדי ששיחק 5 שנים בריאל מדריד יגיע ללה ליגה ויופתע שמשחקים מולנו בונקר, לא ייתכן גם שהוא לא ימצא פתרון לזה (למרות שכן יש פתרונות תיאורטיים לזה שלא נוסו), לא ייתכן שהוא יתן לשחקנים מסוימים לשחק כשהם ביכולת נוראית בעוד שאחרים הוא מוחק לגמרי. כולם זוכרים את הפיצוץ עם ויניסיוס, אבל לא רק הוא היה בכסאח איתו.

בקיצור הכישלון של אלונסו אותי אישית לא הפתיע, המצב איתו הגיע לקצה, התאכזבתי ממנו קשות ואני לא מבין את הדיקריידינג שהולך פה עליו. הוא לא האשם העיקרי במצב זה ברור, אבל מהסיבות שהזכרתי כאן ועוד, אי אפשר להגיד שהקדנציה שלו כאן טובה או שהוא פוטר שלא בצדק. מאחל לו המון בהצלחה בצ’לסי וחבל שהוא הגיע לקבוצה כשהיא כל כך חולה כשהוא עדיין כל כך חסר ניסיון.

לייק 1

טוב אז הקיץ התחיל מעשית בריאל מדריד.

יש זמזומים בימים האחרונים על כך שגבארדיול הוצע לריאל מדריד… לא התייחסתי אבל היום זה מגיע גם מחפ”ד. אני לא רואה מה האינטרס של סיטי למכור או מה האינטרס של השחקן לעבור אלינו, לכן אני מטיל הרבה ספק בידיעה הזאת ולא מן הנמנע שהמועדון משקר סתם כדי לגרום לאוהדים להתעסק בפנטזיות ולא בשיט האמיתי של הקבוצה. אם זו הייתה המטרה - אז הנה לפחות איתי הם הצליחו לרגע.

הבעיה הגדולה שלנו בחלון הזה היא שדווקא שהפעם, כשכן צריך רכש גדול לקישור ולהגנה גם מבחינת התודעה כדי לשלוח מסר שריאל מדריד חוזרת וגם באמת כי צריך וחסר מבחינה מקצועית, אין באמת מישהו כזה בשוק. בנוסף לזה בשנה שעברה הלך הרבה כסף על רכשים כושלים (לבינתיים) כמו מסטה והאוסן, ובקופה עד כמה שידוע לנו אין כסף ליותר מדיי בזבוזים.

בינתיים נתנחם בזה שרק עוד משחק אחד והסיוט נגמר לפחות לחודשיים שלושה.

יהיה מעניין לראות אם גם הפעם מוריניו יביא איתו שחקנים ״שלו״, כדוגמת קרבאליו שעשה איתו את המעבר מפורטו לצ׳לסי ואחר כך גם אלינו, או כמו מאטיץ׳ שעבר איתו מצ׳לסי ליונייטד ואפילו לרומא בשלב מסוים. אני מודה שאני פחות בקיא בדוגמאות כאלה בשנים האחרונות (אם הן קיימות בכלל), ואם נהיה ריאליים רגע אז קשה לי להאמין שהוא יקח שחקנים מפנרבחצ׳ה ורומא לריאל.

מה שכן נראה לי הגיוני זה אולי שחקנים מהשוק הפורטוגלי. אומנם הוא לא אימן בבנפיקה יותר מדי זמן אבל אני מניח שיש לו היכרות עם שחקנים מהליגה הזאת ולא מן הנמנע שנראה מעבר כלשהו של שחקן מהליגה הפורטוגלית אלינו, דבר שכבר קרה פעם פעמיים בעבר. שווה לעקוב אחרי זה.

לייק 1

*רודיגר מאריך חוזה לעונה נוספת.

יש דיווחים על כך שריקלמה החליט סופית כן להתמודד בבחירות,מה שעשוי לדחות קצת את כל התוכניות.

אנטוניו רודיגר רצה חוזה לשנתיים ונאלץ להתפשר וטוב שהתפשר בניגוד לקפטן שלנו ב-2021. נשמע די הגיוני גם והוא יהיה, אם יהיה בריא כמובן “הבוס” שחסר לנו בהגנה לאור העזיבה של דני קרבחאל והמצב המפוקפק של אדר מיליטאו. בטוח שז’וזה מוריניו רוצה אחד כמוהו.

לפי חורחה פיקון, ז’וזה מוריניו רוצה שינוי משמעותי בהגנה - מגן ימני חדש כמובן ושני בלמים, וגם קשר וחלוץ (לא ציינו את ‘הפרופיל’ אבל אולי בהחלט של שחקן מבוגר יותר). זה יהיה תלוי גם במכירות. בכל מקרה מתפנה קצת כסף עם העזיבה של דויד אלאבה שהוא מהמשתכרים הבכירים בסגל - “עונש” כאשר שחקן מגיע בחינם.

אני קראתי שמוריניו יכול להיות מוצג כמאמן הקבוצה אפילו כבר עוד שבוע בדיוק, ביום שני הבא [הליגה מסתיימת בשבת]

גברדיול אופציה שלישית-רביעית שלא מוצא את עצמו בסיטי מאז שפפ הפסיק לשחק עם בלמי צד. האמת, הוא טוב גם כתחליף מנדי וגם כתחליף אלאבה/ האוסן עבורנו. מהבלמים האתלטים שטובים אינדידוואלית ולא בהכרח כחלק מחוליה, כלומר מתאים לבלאגן הנוכחי.

אם למוריניו יש סיי הוא בטוח יביא ותיקים כי הוא צריך אותם לחדר ההלבשה. אני חשבתי על:

  • דה חאה כמספר 2 לקורטואה- מגשים את החלום בדילאי
  • רובן נבש/ פאליניה/ ברדנרדו סילבה על תקן הפורטוגזים לרוטציה
  • לוקאקו שבדרך החוצה מנאפולי, אותו מוריניו החתים איזה מאה פעם בקריירה
  • רומרו מטוטנהאם- “בשיא הקריירה” אבל חייל ארגנטינאי ששיחק תחתיו
  • פבילדיס החלוץ של בנפיקה- גם די צעיר, מתאים על תקן החוסלו
4 לייקים

גונסאלו אינסיו מספורטינג בלם שמאלי מעולה וגם אוסמן דיומנדה לא רע בכלל, אולי לא בעלי פרופיל הכי גבוה, אבל כן שחקנים שאם קבוצת טופ בפריימרליג הייתה מחתימה, היינו חולמים שישחקו אצלנו ומוכנים לשלם כפליים.

אנטוניו סילבה שמשחק אצל מוריניו בבנפיקה גם בלם מצוין ובנוסף מיוצג על ידי אותו חורחה מנדש שאני בטוח שאם מוריניו יחזור לעוד קדנציה נתחיל לראות שוב יותר מלפפונים שהוא מייצג מקושרים אלינו.

וושקוביץ׳ מהמבורג בלם קרואטי צעיר מעולה שמאוד מזכיר את וראן בתחילת הדרך ונראה שהוא יכול להפוך לבלם על, לפחות כרגע נראה עם תקרה הרבה יותר גבוהה מהאוסן אם מסתכלים על מקום של בלם עם פרופיל צעיר ופוטנציאל בסגל למרות שלא ייצא לי לראות את השם שלו בהקשר שלנו עדיין לצערי.

קפצו לי בימים האחרונים גם כמה ציוצים על התעניינות שלנו במייקל קאיודה מגן ימין איטלקי מברנטפורד שהאמת לא ממש יצא לי לראות…באיזה מקום מעדיף שחקנים כאלה שיבואו ויוכיחו את עצמם על הדשא מטרנטים ואלבות למיניהם שמגיעים עם משכורת מנופחת ופאסון מזויף שלא שווה כלום בתכלס. אם למוריניו עדיין יש את זה הוא יצליח לעשות את מה שהוא עשה עם מרסלו רק עם טרנט, להצליח להבליט את היכולות ההתקפיות שלו ולחסות את הבור בהגנה עם שחקן אחר. דיבורים על מוריניו ומגן ימיני מזכירים לי כמה היינו חמים על מאייקון בקיץ 2010 מגן מעולה בשיא שלו באינטר.

לייק 1

לא מבין את המשפט שאני קורא.
גבארדיול באנקר בסיטי. איבד את המקום שלו בהרכב בגלל שבר ברגל.

2 לייקים

האמת שגם לי קפצו לראש אינאסיו ואנטוניו סילבה, זה בדיוק הפרופיל שיכול מאוד להתאים לנו, לווא דווקא כשחקן הרכב בתור התחלה, אבל כמובן הכל עניין של מחיר. את דיומאנדה אני פחות מכיר למען האמת, אבל לגבי וושקוביץ׳ זאת גם אופציה מעניינת אבל גם כאן בסוף זה עניין של עלות.

אני לא יודע עד כמה הדיבורים על רצון של החתמת שני בלמים הוא אמיתי ובר קיימא, אבל מכל השמות שעלו לאוויר עד עכשיו אני חושב שהכי יוכלו לשדרג אותנו ולתת לנו ערך מוסף הם שלוטרבק וגברדיול. שני בלמים עם רגל שמאל שזה ללא ספק מניה בעליה בכדורגל של היום, ובהחלט שווה לראות אם יתפתח משהו בכיוון הזה בהמשך.

מעבר לזה עם העזיבה של קרבחאל הייתי שמח לראות מגן ימני שיגיע ויתן פייט לטרנט על מקום בהרכב וכמובן גיוון וסט יכולות אחר מזה שיש לאנגלי להציע, אולי נזכה לראות שוב את הרוטציה שהייתה בזמנו בין מרסלו לקונטראו (לא באמת). אין לי שם שאני יודע לשים עליו את האצבע, אבל סביר להניח שגם לכיוון הזה המועדון ילך.

השאלה הכי מעניינת היא איזה קשרים יש למועדון על הכוונת. מעבר לשמות שנזרקו כבר לאוויר כדוגמת רודרי או אנזו פרננדס, שגם אותם צריך לקחת בעירבון מוגבל כי ברור לכולם שלא ימהרו לשחרר אותם מהקבוצות שלהם, ועל ויטיניה אין מה לדבר. בהיעדר שמות ריאליים שיכנסו להרכב כאן ועכשיו, צריך להסתכל על שמות של שחקנים צעירים עם ניסיון בליגות גדולות. אני חושב שבהיבט הזה יש כמה שחקנים מעניינים בפרמייר ליג, אבל כאן זה בהחלט סוג של הימור שלא בטוח שירצו לקחת. בכל מקרה יהיה קיץ מעניין, נחכה להתפתחויות.

אתם צריכים להתפלל שיביא איתו מבנפיקה רק שחקן אחד - פרסטיאני.

לייק 1

קודם כל, אתה צודק בנוגע לפציעה. לא זכרתי שנעלם בגללה. עם זאת: גברדיול שיחק בסיטי כמגן שמאלי בשנתיים הקודמות.
העונה, שיחק כבלם. לסיטי יש את דיאש (באנקר), גהיי, אקה, חוסאנוב וסטונס (שעוזב). בשמאל יש את אוריילי ואייט נורי. נניח שגם אקה עוזב.

אפילו אם היה באנקר בעבר, כרגע הוא במקרה הטוב אופציה שניה כחלק מרוטציה בשתי העמדות. ובכללי ממה שראיתי וקראתי הוא לא סיפור הצלחה גדולה שם ביחס לציפיות. רוצה לומר, הוא כן נשמע יעד ריאלי.

צריך לזכור שגבארדיול הוא בלם מלכתחילה. זה ששיחק כמגן שמאלי זה כי פפ שיחק עם קו של 4 בלמים. אחרי שפפ התחיל לדחוף את המגנים למעלה, הבין כנראה שגבארדיול פחות מתאים לתפקיד הזה.

סטונס עוזב, אקה יעזוב, וגהי הגיע בחלון ינואר בעקבות הפציעות של גבארדיול ודיאש. לא מן הנמנע שעבור מועדון שמשחק ב-4 תחרויות שונות והולך עד הסוף בכל עונה יבנו סגל של 3-4 בלמים יקרים.

הסיבה היחידה שאני רואה כרגע שבגללה שגבארדיול מקושר למועדונים אחרים זה החוזה שלו שמסתיים בעוד שנתיים, שזו תמיד נקודת זמן שבה מתחילים לתכנן את העתיד לטווח הארוך.
סיטי תרצה סכומי עתק כדי לשחרר אותו, ולכן יותר הגיוני שנראה הארכת חוזה שלו. אלא אם ממש ממש נמאס לו ממנצ’סטר.

נכון אבל עד עכשיו מצא עצמו בסיטי רק בניסוי המוזר של פפ עם ארבעת הבלמים. כששיחק כבלם לא היה להיט.
בנוגע לפציעה, נכון, אבל גהיי בין אם הגיע כפלסטר או לטווח הארוך נכנס להרכב.

בסוף גברדיול שחקן בפרופיל גבוה שלא צפוי להיות ממוסמר להרכב, לא מן הנמנע שירצה לעבור לקבוצה בה התחרות קלה יותר או לשנות אווירה. זה לא בדיוק קומפאני או דיאש. אל תשכח, פפ יעזוב בסבירות גבוהה מאוד הקיץ.

בנוגע למחיר, אם יחליט שעדיף לו במדריד (או בכל מועדון אחר) לסיטי אין סיבה להילחם עליו או להתחיל סאגה. אני מנחש שאם יעבור זה יהיה בסכום דומה לסכום הרכישה. בכלל, מתי סיטי מכרה שחקן בסכום עתק?

כשהיה כשיר היה ממוסמר. אז הצפי שלך מתבסס על wishful thinking.

בטח שיש. מה שאין לה סיבה זה לשחרר שחקנים חשובים ובלי לקבל תמורה ראויה.

מתי סיטי מכרה שחקן מפתח שרכשה בכמעט 100 מיליון יורו?

כשגברדיול היה כשיר זה היה לפני שחתם גהיי (ששיחק 90 דקות בכל משחק ליגה). מאז הספיקו לפרוץ גם חוסאנוב, שהפך מבדיחה לבלם טוב עם כמה רגעים גדולים ואוריילי שזכה פעמיים בשחקן החודש של סיטי מעמדת המגן השמאלי.
כלומר, הצפי שלי מבוסס על זה שאי אפשר לשחק עם ארבעה בלמים במקביל. וגם על זה שפפ עוזב. הייתי מוסיף שגהיי, גברדיול ודיאש יושבים על משכורות כבדות מאוד, אבל אני לא בטוח כמה סיטי חנוקה מבחינת פיירפליי.

מה הנקודה שלך? מתי סיטי רכשה שחקן בכמעט 100 מיליון חוץ מגריליש שהוטס תוך שלוש שנים להשאלות?
לעומת זאת, לשלם 60-70M על שחקן היא עשתה די הרבה פעמים, לעולם היא לא מכרה שחקן ברווח ורק אלברז נמכר בלמעלה מ60M יורו.

בכל מקרה, דיון טרחני מאוד. אף אחד לא טוען שגברדיול אפס או שריאל יגנבו אותו בשקל תשעים, אלא שהסיטואציה השתנתה. אני בחוץ.

ממליץ לרענן את ההגדרה במילון.
בפשטות: אם גהיי, אוריילי ודיאש ממוסמרים להרכב, גברדיול בחוץ. לפני שנפצע, גברדיול התחרה באקה על המקום בהרכב, עכשיו הוא מתחרה בשני באנקרים.

גברדיול לא מהשחקנים הטובים בסיטי ולא יימכר בזול. עלה והצלח.