חשבתי שזה ברור מאליו, אבל אסביר:
מועדוני עלית לא נוטים למכור את השחקנים הכי טובים שלהם.
מועדוני עלית עשירים, לא נוטים למכור את השחקנים שלהם בזול.
הסיבה שסיטי לא מכרה עד כה שחקנים במחירי עתק היא מהסיבה הפשוטה שמעולם לא מכרה את השחקנים הכי טובים שלה שאפשר לדרוש עבורם סכומי עתק. הם לרוב נשארים עד שכבר ממצים את עצמם.
הסיטואציה הכי קרובה שאפשר למצוא היא של חוליאן אלבארז שהיה שחקן מחליף, הגיע ב-20 מיליון דולר ונמכר ב-80 מיליון יורו. לא במחיר שנרכש בו.
אם פפ באמת עוזב, זה מאוד תלוי מי מגיע במקומו, אבל שחקנים שהגיעו לסיטי שלא מהסיבה הכלכלית בלבד (כאלה שרצו לקחת חלק בפרויקט הספורטיבי, ברור שריפוד הכיס לא הזיק) יכולים לפתע לחפש פרויקט במקום אחר…
סילבה שאני לא בעדו.
רודרי (שלדעתי אין לנו צורך בו)
גברדיול
פודן
האלאנד…
פיל פודן רדום כבר זמן רב, אין עוררין על הכישרון שלו אבל זו עונה שנייה לא טובה, היה לו פיק מסוים של חודשיים וזהו-זה, קצת מלחיץ אותי “לגעת” בשחקנים כאלה. האם הוא תמיד מביא מספרים? יכולת להיות. אבל הוא לא רלוונטי כי הוא שחקן אנגלי וכדומה ותוצר הקבוצה הצעירה שלהם.
ארלינג הולאנד לא יגיע זו תיאורטית בלבד עסקה יקרה-יקרה-יקרה-יקרה ושמעת איך פלורנטינו פרס מדבר עליו. פרס לא מביא שחקנים שהוא לא עף עליהם. מעבר לזה שהוא סקורר גדול הוא סוג של ‘הפנים’ של סיטי המתחדשת, נכס ענק שאסור להם לוותר עליו ואחד מהשחקנים הטובים בעולם שהם עדיין מחזיקים בהם ומשחק אצלם.
לא אמרתי שזה מה שיקרה, רק חומר למחשבה.
הרבה שמועות יהיו במיוחד אם מישהו יתמודד מול פלורנטינו בבחירות שקורות בערך עוד שעתיים…
וזה שפפ עוזב רק יערבב עוד יותר את חרושות השמועות הזו.
מעניין אם אלונסו היה ממתין עוד יומיים, אולי היה יכול לאמן את סיטי.
שער המארקה עם רודרי: “היה מגיע ברגע” - העזיבה של המנטור הגדול שלו - פפ גווארדיולה וכן תחושה מסוימת של רצון בהרפתקה חדשה - מקרבת אותו תיאורטית לריאל מדריד והוא עצמו ‘להוט להגיע’| המועדון מעריץ את הפרופיל שלו במשך זמן רב: את מנהיגותו, את האינטליגנציה הטקטית שלו ואת היכולת לשלוט במשחק. שמו של רודרי חזק כעת מתמיד במועדון| החוזה שלו מסתיים בעוד שנה - ב-2027.
בדיווח אחר נכתב שמוריניו זיהה הרבה חולשות בריאל מדריד עוד במשחקים העונה כמאמן בנפיקה והוא דורש ה-ח-ת-מ-ו-ת כמובן ושליטה מלאה ברכש - גם כמובן.
שער ה-AS עם תמונה של המאמן שבדרך: “סגור” - הסכמה מוחלטת בין ריאל מדריד וז’וזה מוריניו - ‘סיכם’ את תנאיו אם תרצו - יחתום לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת אם יזכה לפחות באליפות אחת| יביא איתו את הצוות שלו מבנפיקה| כמובן שריאל תשלם את סעיף השחרור של שלושה מיליון יורו.
לפי רדיו קופה אגב, מוריניו רוצה שחקן עבר של המועדון שישמש כעוזרו - ומדובר במישהו “מפתיע”.
הדיבור האחרון הוא על מי שעשוי להיות עוזרו של ז’וזה מוריניו, או אפילו “מוריניו וכבאי”, כפי שהגדירו במארקה. המטרה היא למנוע את השריפה שהייתה בחדר ההלבשה השנה, באמצעות דמות שתהיה קרובה מאוד לשחקנים. “קשר בין הקבוצה למועדון”. הזכירו את זינדין זידאן בעונת הבכורה של מוריניו, אחר כך עם קרלו אנצ’לוטי גם שימש כעוזרו, וב-2014-15 זה היה פרננדו היירו. גם ראול הוזכר כמועמד, בדיווח מסוים, אבל מקורביו הכחישו. מוריניו שמתכנן להביא את הצוות שלו מבנפיקה, ועל כן אנטוניו פינטוס שוב ‘בסימן שאלה’, הבהיר כי הוא רוצה שכל אחד יתעסק רק בעבודה שלו.
-מקצועית: במארקה הזכירו את ברנרדו סילבה, בעוד ב-AS נכתב שאתלטיקו מדריד גם כן בעניין שלו (חוסה פליקס דיאס מה-AS טוען שברנרדו הוצע לנו ובמועדון אמרו לא תודה).
-לפי קדנה סר הרכש הפעם יהיה שונה לחלוטין מהקיץ שעבר. מוריניו מאמין גדול בחלון ההעברות בינואר כמקצה שיפורים כפי שהיה ב-2011 וב-2013 למשל. מעבר לכך, “בוולדבבאס מאמינים שריאל מדריד צריכה שחקנים שיכולים לעשות שינוי מיידי הקיץ הזה, לא רק כאלו עם פוטנציאל שיוכלו לתרום משמעותית בעתיד”.
המועדון הודיע רשמית - כצפוי - על פרידה מדויד אלאבה שמסיים חוזה גם ככה. האוסטרי שהצטרף בהעברה חופשית מבאיירן מינכן בקיץ 2021 רשם 131 הופעות בחמש עונות בלבן (11 תארים), מתוכן 85 משחקים בשנתיים הראשונות. עונת הבכורה הייתה מצוינת עם שער אדיר בקלאסיקו בין היתר ב-1:2 על ברצלונה בקאמפ נואו וגם זכייה בליגת האלופות. גם הוא יזכה למחווה מחר במשחק סיום העונה בסנטיאגו ברנבאו. לפי הדיווחים עם העזיבה הזו ריאל חוסכת 25 מיליון יורו.
"עבור נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, “דויד אלאבה זכה לחיבתם של כל אוהדי מדריד בזכות מסירותו, עבודתו הקשה, ותדמית אייקונית בדרכנו לגביע אירופה ה-14, שסימלה את חגיגת הניצחון וכעת היא חלק מההיסטוריה של המועדון שלנו. ריאל מדריד תמיד תהיה ביתו”.
אז…חגיגה אייקונית, שנה אחת מוצלחת והרבה בלוף. יאללה ביי ותודיעו גם על מנדי בבקשה. זוכר שהתלהבתי כשהודיעו שחתם והייתי תמים שיחליף את מרסלו כמגן שמאלי. אתה לא בלם אחי. אולי זה גם יילמד אותנו לקח להפסיק לחפש מציאות. עם רודיגר זה הצליח אבל לא תמיד. ושלא יעיזו לתת את חולצה מספר 4 לדין האוסן.
אבל איזה כיף שיש את טרנט. שימשיך את המסורת של השחקנים שהגיעו “בחינם” עם משכורת מטורפת שלא מאפשרת לנו למכור אותם. אפילו טוכל כבר הבין שהוא לא מציאה גדולה. בכל מקרה, בנושא הבלם, ריאל חייבת בלם טוב ומנוסה, רודיגר מתפרק ומיליטאו חצי שחקן עבר לצערי הרב.
הביזיון שהיה פה בשנתיים האחרונות בחוליית ההגנה לא יכול להימשך.
בנוסף יש שחקנים שאפשר וצריך להקפיץ מהאקדמיה. אנחנו כניראה נצתרך גם בק-אפ בעמדת המגן השמאלי. יש את דייגו אגואדו שהוא מגן/בלם. אני מאוד מחזיק מהילד הזה. ניראה מה מוריניו יחשוב בpre season
לא באמת מכיר. ראיתי את יולמאן רק בתקצירי הצמפיונס העונה, והוא היה אדיר נגד ארסנל ובאיירן. אני יודע שהוא שחקן מפתח בספורטינג. אבל לא התייחסתי אליו ברצינות, עד שהוא קושר אלינו לאחרונה. אני רק יכול לומר שלדעתי ,אם מוריניו באמת ביקש אותו נקודתית, אז המועדון צריך ללכת על זה. מוריניו יודע לאתר את השחקנים שיחזקו את הקולקטיב, וזה מה שאנחנו צריכים, אם זה ברמה הטקטית, באיזון או חברתית.
גם אם טרנט יותר נזק מתועלת ניתן למכור אותו בקלות.
איך אפשר להשוות בכלל? ארנולד היה היוצר הטוב בפרמיר ליג אחרי דה בריינה במשך שנים. הוא אנגלי שרלוונטי לשוק בו שחקני על כמו גהיי, ג’סוס, גקפו, האברץ ומרמוש מקבלות משכורות של 15M לישט בעונה (כמוהו).
אלאבה היה סחורה מתה ומקבל משכורת מקבילה לשל סאלח. הוא הצטרף בגיל 29 (לעומת 26 של טרנט) וכשהוא בעצמו לא יודע אם הוא בלם (גמד) או מגן (שלא יכול לרוץ).
טרנט לא ממש הגיע בחינם אבל בעיקר בגלל גביע העולם למועדונים, “ההימור” עליו היה נכון והגיוני מאוד, יש לו הרבה כדורגל והשכר שלו סביר.
מה שכן הוא הציג עונה מאוד חלשה, לא זוכר יותר משלושה משחקים טובים שלו ברצף. הוא משחק רוב הזמן בהליכה. יש מגנים שהכוח העיקרי שלהם הוא התקפה וזה בסדר. אבל יש לו יותר מדי ימים עם פעולות ממש רשלניות בהגנה, פאסיביות כזו, זה לא פחות גרוע ממרסלו לפני שז’וזה מוריניו הגיע.
דויד אלאבה הרוויח שכר הזוי לגמרי. כשההגנה שלנו הייתה טובה זה בעיקר בזכות אדר מיליטאו ונאצ’ו. אני בכלל הייתי בלחץ כאשר גם רפאל ואראן עזב [וטעיתי] בקיץ בו נפרדנו מסרחיו ראמוס. לא הבנתי למה הוא שיחק כבלם כל הזמן כי הוא לא טוב כבלם, ראינו כבר בבאיירן מינכן. ב-2021-22 עדיין היה יכול לרוץ ולשחק כמגן שמאלי.
לדעתי טרנט, לא נתן עונה רעה במיוחד. זה המוצר, רגל של בקאהם, והגנה של אייל משומר. בנוסף להכל, יש לו פציעה חוזרת בעצם החשק. זה זה יטושטש כאשר יש יחידה שלמה שעובדת במגרש. מה שאצלינו אין. ואלוואי שאני אוכל את הכובע לגביו.
וכן מי שחושב שמחר נמכור אותו בקלות לאיזה קבוצה אחרת באירופה טועה, לא בגלל שאין לו כדורגל, אלה בגלל השכר. ובנוגע לזה, יש בעיה גדולה של משכורות מנופחות במועדון. לטרנט יש שכר של 16.7 מיליון לפי הדיווחים או של 14.3 לפי שיווחים אחרים (בגלל שהגיע בסיום חוזה) , בכל מקרה זה הרבה הרבה מעבר למה שהרוויח בליברפול, וגם המספרים על מארמוש גאקפו וחבריהם שנרשמו פה, הם לא המספרים שאני קראתי. אתם מוזמנים לבדוק כמה מרוויחים שאר המגנים ואפילו שאר הכוכבים באירופה. המשכורות אצלינו הן מטורפות! תקחו את קמאבינגה( שכר, באיזור 12 מיליון), הוא לא רוצה ללכת. מי ייתן לו משכורת כזאת? הוא בסהכ היה שחקן משלים בקבוצה גדולה, הוא מרוויח יותר מפאקינג ויטיניה! דני שעוזב אותנו היום הוא המגן הימני הכי גדול כניראה שהיה בספרד, הוא סופר דופר מאותר, מרוויח הרבה פחות מטרנט ואפילו מקמאבינגה.
שוב אני אחזור ואומר. זה חלק מהטעויות של לפלורנטינו, בשנים האחרונות. וחלק מהבלוף של שחקן שמגיע בסיום חוזה.
https://fbref.com/en/comps/9/wages/Premier-League-Wages
לפי שלושת המקורות האלו (המובילים בגוגל) יש למעלה מ10 שחקני פרמיר ליג שמשתכרים כמו טרנט, ביניהם בדיוק השחקנים שציינתי.
אומר שוב, המשכורת שלו לא חריגה לפרמיר ליג ולא תהיה בעיה למצוא לו קבוצה. ליברפול לפי הדיווחים בזמנו הייתה מוכנה לשלם שכר דומה למה שהוא מקבל אצלנו.
ד"א, fun fact: צ’לסי חסרה מטבלת מובילי השכר בליגה האנגלית. למה? היא “מרמה” ומחתימה שחקנים בשכר של 8-10 מיליון יורו לעונה, לעשור. לדוגמה: אנזו, קוקורייה, פדרו נטו, פופאנה וקאייסדו. בטוטאל אלו סכומים גבוהים בהרבה ממה שריאל נותנת לקמאבינגה וטרנט.
אתה משווה בין תפוזים לתפוחים. ויטיניה חתם על החוזה הנוכחי בפריז בפברואר 2025 שזה קצת לפני שהפך לשם עולמי. בחוזה הבא שלו הוא יעקוף את קמבאינגה בהרבה.
אותה פריז לדוגמה החתימה את דמבלה על חוזה של 18 מיליון שנתי כשחקן רוטציה מבארסה, 13 מיליון ללוקאס הרננדז הנכה ומשלמת 11 מיליון לזאיר אמרי שזה שחקן בן 19.
אזכיר שקמבאינגה היה ילד פלא רציני כשחתם על החוזה בנובמבר 2023. המשכורת מופקעת אבל היא לא הזויה.
העברות כאלה כמו לקנות מריאל מדריד עכשיו שחקן שיש עוד קריירה לפניו - הולכות ונהיות יותר קשות, יש מעט מועדונים שיכולים לעשות את זה ונניח לפריז סן ז’רמן יש כבר מגינים טובים יותר. אני לא רואה את טרנט משחק בקבוצה אחרת באנגליה למשל, זה מצמצם את האפשרויות.
לדעתי העונה שלו כן הייתה חלשה גם אם אני מבודד את זה שלקחתי בחשבון שיש כאן מגן שיהיה נקודת תורפה בהגנה. לקח לו המון זמן להיכנס לעניינים גם אחרי הפציעה. היו משחקים שהוא לא הרים כדור אחד נורמלי ולא יצר כלום. לא נהנינו מספיק מהרגל הנקייה שלו עם הכדורים הארוכים מצד לצד וכדומה. אגב קצב המשחק שלו מאוד נמוך זה מרגיש כאילו הזוי שהוא עשה חייל בפריימרליג כל-כך הרבה זמן, למרות שברור שליברפול הייתה קבוצה מאומנת מאיתנו והוא שיחק שם עשור ואלה כבר דברים על אוטומט.