דיון ההעברות והפנטזיות ע"ש אחיה דסקל ז"ל :: ברנרדו רשמי

כי פדה לא רוצה להיות מגן?

שלא יהיה מגן.
יביאו מגן בכיר, ישימו גיבוי מגן מהנוער.
פדה ישאר קשר, טרנט יהפוך לקשר.
אין חור בצד ימין וכולם מרוצים.

לייק 1

חצי צחקתי בשאלה שלי.

השאלה הייתה אמורה להיות בדיחה, כי מי שואל את פדה מה אתה מעדיף- אם הניתוח המקצועי מראה שעדיף בעת הזו שתשמש כמגן או גיבוי כמגן, אז זה מה שאתה חייב לעשות.

הבעיה היותר גדולה בעיני היא שאנחנו בעצמנו נשבים בקונספציה שהשחקן קובע. לא מתאים לך - יש לך אלטרנטיבות, כי זו לא עבדות ולכל אחד יש מספיק יועצי קריירה שיעזרו לו לבחור את הנכון עבורו. אבל מה לעשות- כשאתה תחת חוזה, במקום שאתה חלמת להיות בו, מקבל שכר שבמונחי שוק כלליים הוא פנומנאלי (אני בטוח שהמשכורת הממוצעת לכלל השכירים באיזור העיר מדריד נמוכה מהשכר של נניח פדה בלא מעט אחוזים- אולי אפילו 99%). בהתאם, לצורך ההדגמה, אם הוא יקטר בעילום שם ליועץ קריירה ראנדומלי על זה שאמנם הוא משתכר איזה 10 מיליון אירו בשנה בקבוצה האהובה בתבל, אבל נניח ביומיים עבודה ברוטו בקושי של שכיר אקראי (10 משחקים אקראיים כל שנה שזה 900 דקות?) מאלצים אותו לעשות דברים קצת שונים מהספציאליטה שלו, כל יועץ אקראי היה אומר לו לסתום את האף וללכת עם רצון המעביד. מה זה משנה בכלל מה אתה רוצה, ובטח אל תעשה דראמות ואל תיקח לך ימי חופש כשזקוקים לך דחוף באותן כמה שעות כל שנה.

אני סתם מנסה לעשות השוואה לקונדה בבארסה, שהגיע במחיר גבוה כבלם, ועבר הסבה למגן חרף רצונו. אמנם לפי מה שכתבו עליו השנה בצד של הקטלונים העבריים הוא בשביתה איטלקית שלמה, אולי אפילו בגלל ההסבה, אבל אני לא זוכר משחק אחד שאמרו שהוא לא משחק כי לא הסכים להיות מגן.

פדה בעיני היה עד השנה אחד המדרידיסטאס הבלתי מעורערים, עד שבא ותקע מקלות לפרוייקט של אלונסו (לא לבד אבל באופן בוטה). וכל “ההצלחה” בתקופת ארבלואה רק מעצבנת יותר כי הוא בהחלט היה אמור להתפוצץ גם אצל אלונסו. וגם בלי לדעת את כל הדינמיקה מאחורי הקלעים בינו לטשואמני, וברור שבלי להצדיק אף אחד, די ברור לי שהוא אכל, וכנראה בצדק, את מה שבישל השנה.

והרי יש לנו את החותמת של הראש האגדי שזקנתו מביישת את שאר מורשתו, שאמר: החמור במה שהתרחש בחדרי חדרים הוא לא מה שהתרחש שם אלא שזה דלף רחמנא ליצלן, הפשט הוא שחשוב לכבס את הכביסה המלוכלכת רחוק מהציבור (כולם יסכימו), אבל הדרש הוא שלא נורא בכלל ששחקנים רבים והולכים מכות, זו דרך כנראה לפרוק מתחים.

בקיצור, אלופת אירופה הגאה, שלקחה דאבל ב 2024, החתימה את השחקן הטוב בעולם דאז, והיא בדרך לשלוט בשנים הקרובות, כשהיריבה שלה על הקרשים, בלי יכולת כלכלית מינימאלית, מחתימה מאמן שפוטר בביזיון מהנבחרת שלו ושלא מחזיק יותר מידי זמן במקום אחד. איזה עתיד מבטיח! או שלא. כעבור שנתיים זה נראה הכי הפוך ממה שחלמנו, וכשהראש בא לדבר, וכולנו קיווינו שלפחות יראה שהוא מבין את המצב והטעויות ורוצה לתקן, הוא רק מתבצר חזק יותר, ולוקח כל טיפת אשליה שהייתה לשיפור בעתיד הקרוב.

אגב, זה באמת אחלה רעיון.

אני חושב שטרנט הצליח כחצי כוח מגן בקונסטלציה מאוד ספציפית בליברפול בה הוא לא באמת שיחק כמגן.

יש מצב שהוא יכול להיות הקשר היצירתי שחסר לכם ולסגור פינה גדולה.

הבעיה היא ששוק המגנים הימניים מאוד חלש כרגע.

טרנט גם רחוק מלהיות שחקן יצירתי. למעט קרוסים, אין לו הרבה מה לתרום. כמגן, התרומה ההתקפית שלו בהחלט נותנת ערך מוסף (שלא שווה לחלוטין את החור ההגנתי לטעמי), אבל כקיצוני ימין? למלמ רציני. לא מספיק טוב כשאתה בהגדרה שחקן התקפה.

אני לגמרי הייתי שוקל למכור אותו, לא תופס ממנו בכלל.

4 לייקים

יותר כמו מחליף מקומות עם המגן הימני, נניח סיסיניו ודיוויד בקהאם ב-2006 היו ימים הא? אני לא חושב שהכוונה היא לצד ימין קלאסי אלא שחקן שנכנס הרבה לאמצע, מזיז את הכדור כי יש לו את הפס [קצת יותר קשה ללחוץ אותו עבור היריבות לדעתי] ובעיקר שינוי הכיוון שרק שניים עשו בקבוצה כמוהו - בקהאם וקרוס. אבל חייב לומר שאני מאוד-מאוד התאכזבתי ממנו, נותן לו גם את העונה השנייה להראות את כוחו, אבל פייר זו הייתה עונה כושלת. לדעתי לא חשוב באיזה עמדה נציב אותו יש כאן בעיה ואני לא שלם עם מה שקורה. בטח במשחקים גדולים.

היה טוב ודומיננטי נגד ראיו. לא הייתי שולל כלל וכלל.

קצת שונה “מהגלאקטיקוס” שהיינו רגילים אליהם - המארקה עם “המהפכה ב-23 מיליון יורו” - לריאל מדריד יש הזדמנות לבצע שיפוץ ראשוני מהיר ובעלויות נמוכות בסגל, תוך כדי המתנה להשקעות גדולות בהחתמות ספציפיות שניתן להאריך את המועד. לריאל יש אפשרות לממש את סעיף החזרה הקיץ על ניקו פז וחאקובו ראמון מקובו וכן ויקטור מוניוס מאוססונה [זומן לסגל נבחרת ספרד למונדיאל], בעלות של 23 מיליון יורו בלבד.

-עוד שמות שעלו: לפי רדיו קופה פלורנטינו פרס מעוניין בז’ואאו נבש מפריז סן ז’רמן ובבלם אלסדנרו באסטוני| אנריקה ריקלמה מאוד-מאוד רוצה את רודרי בריאל מדריד וחושב ששחקנים כמוהו חסרים בסגל - מנהיגים וספרדים בכירים

-פלורנטינו: “ז’וזה מוריניו מאמן נהדר אבל עדיין לא דיברתי איתו, שום דבר. יש לנו את השחקנים הטובים בעולם (ציין את אמבפה, ויניסיוס, בלינגהאם, ואלוורדה). מאמן טוב יוביל אותם ויגרום להם לעבוד היטב בתקופה חשובה מאוד בריאל מדריד”.

השמועה שברצלונה הולכת להחתים את ברנרדו סילבה נכונה?
אם כן זה קורע.

שם ישן יצוף מחדש? איברהים קונאטה לא הגיע עם ליברפול להסכם ויעזוב את הקבוצה בחינם? חוזהו מסתיים עכשיו. באפריל הבלם רמז שהעסקה על חוזה חדש קרובה להיסגר, אולם הכתב בן ג’ייקובס מדווח כעת הפוך. הבלם הצרפתי חגג 27 ממש החודש. אנטוניו רודיגר למשל הגיע לריאל מדריד באותה הדרך אבל בגיל מבוגר יותר - 29. מאז הגיע מלייפציג בקיץ 2021 נמנע כמעט לחלוטין מפציעות. העונה רשם 51 משחקים.

זה די ברור שז’וזה מוריניו רוצה בלם, והוא רוצה שחקנים עם ניסיון. הלוואי שנביא אותו. חזק פיזית ולא שברירי בניגוד לאדר מיליטאו ברמת הכשירות.

בדיוק מסוג הרכש שפלורנטינו מבצע, וגם חסר לכם קיצוני שמאלי.

2 לייקים

מה תרם קונאטה לעונה הכל כך טובה של ליברפול שריאל מדריד צריכה אותו?
אנחנו באמת צרעכים עוד בלם מועד לטעויות בהגנה?
אפשר לרכוש (גם אם בכסף, כן זה יכול לקרות) בלם אחראי שיוכל להפוך לסוג של מנהיג בהגנה? מאז ראמוס לא היה לנו כזה ואנחנו חייבים אחד

3 לייקים

למה העונה הזו היא המדד היחיד? הוא משחק שם כבר כמה שנים והיה מצוין בסה"כ. לפי 25/26 גם וירג’יל ואן דייק לא שחקן (הוא מבוגר ולא ריאלי, סתם דוגמא) ואסור לגעת שם כמעט באף אחד. מפתה להביא בלם מנוסה בחינם כביכול וזה דומה יותר למקרה אנטוניו רודיגר מאשר דויד אלאבה שלא שחקן. לא הייתי מעלה את שמו אם היה צריך “להתאבד” עליו.

אין בשוק שחקן דומה לסרחיו ראמוס בפוטנציאל. ואם חלק קיוו שהאוסן יהיה ואראן אז גם כנראה שלא

לייק 1

אני מודה שאני פחות מעורה בשוק הבלמים באירופה, אבל בלמים מובילים לא נשארים בלי קבוצות ולא משוחררים בחינם.
לא חושב שקונאטה יכול להביא משהו שראול אסנסיו/רודיגר לא מביאים.

רודיגר בן מאה ונפצע הרבה. אסנסיו עם כל הרצון הטוב לא שם.
מסכים איתך שקונאטה לא כוכב, אבל אם יש הזדמנות להביא שחקן שהוא טוב לפחות כמו הקיים ומוסיף עומק בעמדה עמוסה אז מביאים. לשחקני פרמיר ליג תמיד יש שוק אחר כך.

בכל מקרה יש מקום להביא בלם “מנהיג”. שהוא יהיה ממוסמר להרכב ושהטוב (והכשיר) מבין מיליטאו, רודיגר, האוסן וקונאטה ישחקו לצידו. ככה צריך.

לייק 1

שני כתבים בכירים ב"אתלטיק" הבריטי (מריו קורטגנה ודויד אורנשטיין) אומרים שז’וזה מוריניו כבר חתם על חוזה בריאל מדריד, הכרזה רשמית תהיה אחרי הבחירות בהנחה שפלורנטינו פרס ינצח. מדובר על חוזה לשלוש עונות. עוד נטען (לפי ה-שד) כי ריאל הגיעה להסכם עם בנפיקה והיא לא תשלם יותר מסעיף השחרור על אף העיכוב בתאריכים כמובן. זה קרה בתיווכו של סוכנו של המאמן חורחה מנדש.

כל-כך סבלנו מהכדורגל בשנתיים האחרונות עד שיש בזה משהו כיפי בעיסוק בהעברות, למרות שאין שמות גדולים. אני כבר לא יודע מה אני רוצה והעיכוב מעצבן אותי. מצד אחד כבר התכוננתי נפשית שזה יהיה מוריניו והנוסטלגיה משפיעה עליי וברור שהכוכבים צריכים כאפה. מצד שני, היה יכול להיות מעניין לראות מאמן כמו אנדוני איראולה על הקווים עם סמכות אמיתית, עם גב מהנשיא [החדש] לכאורה, מישהו שלא חושב שהוא המציא את הכדורגל או שהמועדון התנהל נכון בשנים האחרונות..

מבחינת תקנון זה מותר לו? מה יקרה אם הוא פרז יפסיד זה יחייב את ריקלמה?

בברצלונה זה אסור

קונאטה לפני העונה האחרונה הוא אחד הבלמים הטובים בעולם ויש לו מקום בהרכב של כל קבוצה בעולם.

בעונה האחרונה קונאטה הוא בדיחה מהלכת, חור הגנתי מהלך על שתיים ולצער אוהדי ליברפול גם פתאום הפסיק להיפצע.

כרגע דורש שכר לפי היכולת של לפני 2 עונות, ליברפול לא תשלם לו את זה, במיוחד אחרי העונה האחרונה.

אם יחתום וזה קונאטה הישן אז זאת גניבה, אם יחתום וזה קונאטה החדש אז ארנולד לא יהיה החור הכי גדול שהגיע מליברפול.

כשהוא טוב הוא אחד הבלמים הטובים שיש, מפלצת אתלטית, חומה, שולט בגובה ומצויין באחד על אחד, אבל הוא לא יכול לשחק את הבלם המוביל וגם משחק רגל יחסית בינוני.

יתרון נוסף שלו הוא רגיל ל ארנולד ויודע לעשות לו בייביסיטר מצויין ולתת לארנולד לעשות מה שארנולד עושה הכי טוב בעולם.

לייק 1

יש לנו מספיק מאניה דיפרסיה בסגל, לא צריך עוד אחד כזה

לייק 1

ככל הנראה המאמן של ריקלמה זה ארטטה @Raulito-7 ,נראה לי הגיע הזמן לסקר מוריניו ופרז/ארטטה וריקלמה(ורודרי?).