אני לא רוצה ליצור פה איזה מדור נוסטלגי כל הזמן אבל ביחס למה שהיה פעם לאורוגוואי בטורנירים המוצלחים שלך - לואיס סוארס, דייגו פורלאן…אז דארווין נונייז ממש לא בלבל. כל הבית שיוויוני כרגע אחרי המחזור הראשון, וגם לאורוגוואי וגם לספרד יש עוד משחק אחד שהוא קצת יותר “נוח” לפני הראש-בראש ביניהן במחזור האחרון.
ב-2022 זה היה המונדיאל הראשון שלו [והוא סיפר עד כמה לקח קשה את הכישלון ולא הצליח להתרומם מזה במשך מספר חודשים]. וכעת אני מצפה מפדה ואלוורדה להנהיג את הנבחרת מה גם שהוא עונד את סרט הקפטן. גם הוא מ’נפגעי ריאל מדריד’ בסיום העונה אחרי התקרית המטופשת עם אורליאן טשואמני ובכלל שנה שפגעה במניות שלו. הוא כמובן ימשיך לרוץ בלי סוף, לתקל ולחטוף כדורים, והוא צריך לתת ערך מוסף, לשגר כמה בעיטות מרחוק ולעזור לנבחרת שלו לנצח בציפורניים. זה היה המשחק ה-75 שלו אמש, מלבד השוער פרננדו מוסלרה רק שחקן אחד עם יותר הופעות בסגל הקיים - חוסה מריה חימנס. אמנם פדה נבחר ל-MVP אבל לא הייתי אומר שהוא היה וואו.
אמבפה מופתע שסוף סוף לא קונים את סחיטות הפנדל שלו זה הדבר הכי קורע שיש. החלטה מצוינת של השופט לדעתי שממשיכה את הקו הברור שלו מכל המשחק עד עכשיו. אמבפה חיפש את המגע כמו ברוב הפעמים שזה הצליח לו העונה בספרד. טוב מאוד שלא מנרמלים את זה.
מאוד מסכים עם ההודעה שלך, אמבפה יזם את המגע ולא שחקן סנגל, מאוד מופתע שקראו לו לואר בכלל.
דשאן פשוט מאוד גרוע, יש לו סגל מדהים, דקה 75 ללא אף חילוף, אחד המאמנים הכי גרועים שראיתי.
אהבתי מאוד את 50 הדקות הראשונות של סנגל, גם הגיעו לשתי הזדמנויות מעולות במחצית הראשונה - הקורה שכמעט הפכה לשער ועוד החמצה ממש ממטר. מרכז השדה גם הזיז את הכדור בשקט ועשה בית-ספר לצרפתים, שינצחו כמו ברוב המשחקים שלהם בטורנירים הגדולים - כשהם יהיו רק קצת יותר טובים מהיריב. הבעיה איתם שבחצי הראשון הם פשוט הלכו על המגרש. אבל - אולי המצב של צרפת לא נורא כל-כך ביחס לפתיחה של ברזיל וספרד, הרבה ‘גדולות’ מתקשות. וכמובן שהסגל שלהם די שלם.
דידייה דשאן זרק הרבה שחקני התקפה להרכב וזה עדיף על מה שעשה מאמן נבחרת ספרד כי גם כישרון מנצח משחקים. אני לא מאוהדיו, רחוק מזה. אבל השינוי של הזזת מיקל אוליסה לאמצע - שינתה לטובה את הנבחרת והבישול שלו אדיר-אדיר, וגם החילוף של ברקולה עזר. עוסמאן דמבלה חלש מאוד, דואה לא מספיק מורגש, קיליאן אמבפה השתפר קצת בחצי השני [זה ממבט אחד כבר היה נראה לי לא פנדל - לא היה צריך אפילו הילוך חוזר אחד]. כשהיו להם יותר שטחים המשחק נגמר.
מעניין אם במשחקים נגד נבחרת גדולה נראה שוב את ה-4-2-3-1 הלא-מאוזן הזה כי גם ראביו לא ממש חוטף כדורים, או את אנגולו קאנטה כקשר שלישי.
סנגל נבחרת מאוד מעניינת, הייתי רוצה לראות את סאדיו מאנה מקבל את הכדור באיזורים המסוכנים יותר.
איזו נבחרת בלתי נסבלת זו צרפת והפנים שלה אמבפה. בלתי ניתנים לאהדה ולצפייה.
הרצפה שלהם כל-כך גבוהה שהם לא צריכים להתאמץ לשחק טוב כדי לנצח. וכבר 8 שנים הם גם לא.
נ.ב.
נראה לי שהשער של אמבפה זה שער של חלוץ 9 הכי 9 שיכול להיות.
הם מוציאים מעט מאוד מהפוטנציאל שלהם (מבחינתי דידייה דשאן היה חייב להביא יותר מתואר גדול אחד בפרק הזמן הארוך שלו וגם העליתי כאן סקר על זה לפני כמה ימים) ברמת ההישגים והכדורגל. אבל הסגל כל-כך טוב וגדוש בשחקני ההתקפה, המאגר אינסופי, לרוב מישהו יתחבר לו ולכן אני ממש לא חושב שהם “בלתי ניתנים לצפייה”. מבחינת מספר השחקנים שיכולים להכריע משחק או לגרום לך לעמוד ולהגיד ‘וואו’ - אף נבחרת לא מתקרבת אליה. מעניין לראות משחקים שלה.
לגבי אמבפה שמע כן הוא עשה גולים כאלה גם אצלינו העונה ובעונה שעברה. אין לו כמעט שערים בנגיחות, מבצע עם הגב אל השער לדוגמא, להקדים את הבלמים בכדורי הרוחב ולהבקיע עם הציפורניים וכדומה. הוא לא ‘9’ אמיתי אבל מבחינתי הוא גם בטח לא שחקן כנף שמאל קלאסי כמו ויניסיוס, פשוט לא.
באופן אישי קשה לי להתחבר לקבוצה שיש לה כל-כך הרבה כישרון ומציגה כל-כך מעט מאמץ על המגרש.
יש להם כל-כך הרבה כישרון שאין בכלל צורך לעשות שום דבר על המגרש. הם שווים 2 גולים בכל משחק והם משאירים 6 שחקנים מאחור כדי למנוע מתפרצות.
לא הרבה מעבר.
שים לב לא אמרתי שאני אוהד אותה או ממש מחובר אליה, אם היא שוב תפגוש בגמר את נבחרת ארגנטינה חס וחלילה אני כן אהיה בעדה, ויש לי קצת סימפטיה לקיליאן אמבפה למרות שאני ממש מאוכזב ממנו. כשאתה מדבר על מעט מאמץ זה ממש מזכיר לי את הגמר ב-2022 וזה היה הזוי לראות נבחרת משחקת ככה בגמר מונדיאל. לא מוריד מההישג של ארגנטינה שניצחה אותה טקטית כמובן ומסי ודי-מאריה עם פארטידאזו אבל צרפת פשוט הלכה.
אני פשוט אומר שאם אני מנקה את “הטעם האישי” שלי שם נמצאת ספרד כמובן וגם כריסטיאנו רונאלדו כלומר נבחרת פורטוגל כמובן - אז צרפת לדעתי היא ה-נבחרת שהכי שווה לפתוח טלוויזיה עבורה. מתישהו משהו יקרה וזה יתחבר למהלך כדורגל עצום. צרפת יותר מעניינת ומלאת כישרון מאנגליה לדעתי, יותר מוכשרת מארגנטינה, מברזיל. גם מפורטוגל..