תחשוב שאתה יודע שבאה עליך מלחמה שאין לך שום סיכוי לנצח. כדי להפסיק אותה, אתה מנסה לעשות נזק אזרחי. בתוך זה, ממש לא בטוח כמו שאמרתם שהצעדים שלהם מאורגנים ומדודים, בוודאי אחרי שהם נשארו בלי מנהיג
הם לא פינו אותו בגלל שהקטארים לא הרשו להשתמש בו?
לא מסתדר לי.
מילא נזק למדינות עוינות, אבל קטר? עומאן? אזרבייג’אן? קפריסין?
רק מחזק את התהיה שלי, בכלל אין שום צידוק קלוש לתקוף את קטר.
אנחנו צריכים לתקוף את קטר אם כבר, לא האירנים. (אני יודע שיש הסכם הגנה של קטר עם ארה"ב, אז לא נתקוף)
אני משער שהם תוקפים מדינות שמשתפות פעולה עם האמריקאים מתוך מטרה שיפעילו לחץ על האמריקאים.
המטרה שלהם היא רק לשרוד, אם המדינות הללו ימשיכו לספוג מכות, והן מלכתחילה היו נגד המלחמה הזאת(לפחות פומבית), אולי הם יתחילו להפעיל לחץ על ארה’'ב לסיים.
או זה, או להעלות מחירי אנרגיה שיפעילו לחץ מבית במדינות המערב.
כנראה שלא קשה.
איראן טוענת שהיא לא שלחה את הכטב״מים אלא ישראל.
אזרביג’אן סוגרת את המרחב האווירי שלה הקרוב לאיראן ל 12 השעות הקרובות.
בנוסף נשיא אזרביג’אן זועם על איראן :
הבוקר נודע לי שסגן שר החוץ של איראן התקשר וביקש את עזרתה של אזרביג’אן לפנות את עובדי השגרירות האיראנית שנותרו בלבנון, משום שאין להם את היכולת.
מיד נתתי הוראות לספק סיוע ולשלוח מטוס.
הם אפילו אמרו שהם מוכנים לשלם על כך, אבל אמרתי שזה לא הכרחי.
בתמורה לכל זה - הגיעה המתקפה על נחיצ’יבאן בצורה כה מלוכלכת, פחדנית ולא גברית - הכתם הזה לעולם לא יימחק מפניהם המלוכלכות והמכוערות.
דיווחים מעניינים מלבנון:
- צה’'ל מכה חזק בביירות ובמיוחד בדאחיה
- אנשים נמלטים מהעיר
- נראה שמשהו זז שם, לפי דיווחים יותר ויותר מעזים לפתוח את הפה נגד חיזבאללה - ביטוי לחולשתו
- הממשלה מגלה קצת (קצת!) יותר יוזמה ואומץ. דיווחים שהצבא החל לבצע מעצרים נגד חברי משמרות המהפכה
לא יודע כמה אנחנו רחוקים ממסה קריטית, אבל יתכן וזה מתקרב.
מלחמת איראן: דובאי חוטפת שוב, חזק, הפעם שדה התעופה. למעשה האמירויות הן מי שחוטף הכי חזק בעימות הזה. זה עשוי לחזק את הקשר עם ישראל אפילו יותר
בגדול, אני חושב שדי ברור שמה שאיראן מנסה לעשות זה לגרום לכל השכונה במזרח התיכון (ולא רק) לחטוף, עם 2 מטרות:
- לייצר לחץ על ארה”ב לסיים את המלחמה.
- במידה וישרדו, לייצר לחצים נגד חידוש שלה בעתיד הנראה לעין.
ההיגיון אני מניח הוא שהם מבינים שזו לא מלחמה שיש להם סיכוי לנצח, אז הם מגדילים את הסיכון עם תקווה שאיכשהו הלחץ הזה יעבוד רק לצד אחד.
האסטרטגיה הזו די טיפשית אך ורק במידה וכלל המדינות הללו אכן בעצם יצטרפו לישראל וארה”ב. לפחות בינתיים, ואני חייב להודות שלמרבה ההפתעה, ההימור שלהם לפחות כלפי חוץ נראה שמצליח. מעבר לכמה גינויים חסרי משמעות, נדמה שאין אף מדינה שמצטרפת התקפית למלחמה ובעצם איראן לא משלמת כאן שום מחיר על ההתקפות הללו.
מן הצד השני - ישראל כן. ישראל נתפסת בתור מי שדירדר את האזור למלחמה ואני די בטוח שהנטייה הרבה יותר לראות אותנו בתור האשמים בבלאגן הזה מאשר בתוך השותפים לדרך.
העניין הוא, שמדינות המפרץ, וגם אירופה כמובן, לפחות בינתיים - רק משחקים לידיים של האיראנים. הדרך היחידה להפוך את ההימור האיראני ללא משתלם, ולסיים את הבלאגן הזה, הוא דווקא להצטרף למלחמה ולהבהיר שהם לא רואים בישראל אשמה במצב הזה. זהו הצעד היחיד שיהפוך את הקערה על פיה. כרגע, אנחנו רחוקים מזה מאוד.
לא בטוח, דוד.
ספרד התבטאה נגד - כבר שלחה ספינה. אותו דבר צרפת. שר החוץ של איטליה דיבר נגד וישלח עזרה גם כן.
הם צבועים אבל לא טיפשים עד כדי כך. מבינים יפה מאד איפה הם בלי ארצות הברית…
בכלל, אם חשבתי שאחרי מלחמת העולם השניה רוסיה ובריטניה היו ‘שוות’, מתברר שהם ‘שוות’ ברמה השייכת לשנות ה 60 גג, לא פעילות מבצעית כמעט, טכנולוגיות ישנות ובעיקר אולדסקול. כנ"ל צרפת למרות היותה מייצאת נשק ענקית.
בסוף, מלחמות ממהירות טכנולוגיות. ישראל המצויה במלחמה תמידית התקדמה ללוחמה המודרנית, סייבר, מודיעין ולוחמה אלקטרונית. גם האוקראינים שלמדו איך לנצל כטבמים, גם טורקיה, איראן, הודו ועוד הם מעמצות צבאיות מודרניות בניגוד לסמרטוט בשם אירופה ש ‘חזקה’ רק בגלל ברית נאטו וגם שם כל מדינה נלחמת לבד בערך, מקסימום מימון מצד החברות אבל אף אחד לא נלחם בשביל השני.
אירופה פשוט לא התאוששה ממלחמת העולם השניה, כשהיא תתעורר, היא תבין שהנשק שלה כבד וכמעט לא רלוונטי.
התלות בידע התיאורטי והמבצעי של ישראל בענייני לוחמה מקנה עסקאות נשק עם הודו וגרמניה וגם אוטוטו עם האמירות, בקטע הזה ישראל לגמרי מיצבה את עצמה כמעצמה. השבחים שחולקים האמריקאים לצבא הישראלי, לדמיין שכל כלי הטיס של חיל האוויר הישראלי כולל הכל מסתכם באזור של 600+ כלים, מולם המעצמה האווירית הכי חזקה by far עם 14k כלי טיס מוערכים, ועדיין חולקים כבוד מעל גבי כל ראיון מול כל העולם, להבין איך עם טכנולוגיה ישראל צמצמה פערי מסה וכמות.
בוודאי שיש. הן פשוט לא חופפות ב-100%. כמו שפעמים רבות יש הבדלים בין יהדות ארה״ב ליהדות ישראל, נניח (לא השוואה מושלמת כמובן).
ארמניה מכוסחת עם אזרבייג׳אן, ואנחנו סיפקנו לא מעט מהנשק ששימש לטיהור האתני והסיפוח של קרבאח. מעבר לזה, לא ידוע לי על פעולות מודיעין אנטי אירניות שבוצעו לכאורה מאף אחת מהמדינות שציינת.
מסכים עם השורה התחתונה שהמון ממה שאיראן עושה נראה לא רציונלי. אני מאד מאמין באפשרות שמדובר לפחות בחלקם בשורה של צעדים שהוגדרו מראש למקרה שהמנהיג מחוסל, מעין צעדים אוטומטיים. הרציונל של אורי + פאניקה אמיתית גם הם יכולים לספר חלק מהסיפור.
אני כמובן לא יודע כלום, אבל לא אופתע כלל לא מזה ולא מזה. סביר יותר שתאונה.
יש לך מידע על מספר שיגורים היום?
לא כולל המטחים של הלילה בערך 30 טילים שבערך 3-2 נפלו עוד לפני שהגיעו לפה, המגמה יורדת.
מתייחס רק לטילים מאיראן לא חיזבאללה בספירה.
קצת חדשות מעניינות מהיום:
קטר מודיעה כי איראן תקפה מבנה בבחריין שבו שהו אנשי חיל הים הקטרי.
זה יעצבן את הקטארים עוד יותר.ץ
אבל יותר חשוב אזרביג’אן משנעת כלים וציוד צבאי לעבר הגבול עם איראן..וזה לא חשוב כי האזרים ממש מסוגלים לעשות נזק לאיראן אלה מראה שהם עצבנים והם מדינת גבול חשובה עם איראן.
אם האזרים יתנו לנו או לאמריקאים לפעול משם קרקעית או אווירית זה שינוי משחק משמעותי מאוד.
קרקעית לא צריך להרחיב זה עולם אחר כמובן אבל גם להתבסס שם אווירית
לצאת לגיחה מבסיס באזרביגאן או לצאת מישראל/נושאת מטוסים בים הערבי זה עולם אחר של צורת גיחות זמן דלק צורת התקיפות.
ולסיום מחלקת הסושיאל של הבית הלבן זה הדבר הכי טוב שקיים היום, תהנו:
צהל תקף את הבונקר של חמינאי. היו בו בכירי משטר. אם זה נכון אולי בהתקפה הזו באמת הסוף של המשטר הגיע. לא תוקפים סתם בונקר עם חמישים מטוסים ומטילים עליו 100 פצצות אם לא יודעים מי בפנים.
בנתיים המשלחת האירנית באו”ם קוראת למועצת הביטחון להפסיק את המלחמה. בבוקר נשיא אירן מצייץ שבו הוא רומז שאירן רוצה לסיים את המלחמה.
הם על הקרשים. והם יודעים את זה רק לא לעשות טעויות. ויכול להיות שבשבוע הבא בשעה הזו הניצחון הבאמת מוחלט על ציר הרשע בהנהגת אירן יושג במלואו.
מתי מפרקים את החרא הזה?
טראמפ יפציץ את בניין האו’'ם כשממדאני יהיה שם.
אפשר שהוא יחכה שמקרון וראש ממשלת ספרד יהיו שם.?
זה לא קשה במיוחד , בטח יגיעו לאותו כנס שמאלני
יותר מחרמן מלדמיין את אלבארז במדים של בארסה.
כצפוי, היה להם ברור שזה מה שיקרה.
כל מטרתם היא לשרוד, הם יודעים שאין להם סיכוי. הנשק הטוב ביותר שלהם הוא מחירי האנרגיה וסגירת מיצרי הורמוז. כלומר, הם לא סוגרים אותם בעצמם, חברות הביטוח ׳סוגרות׳ אותם בכך שפוליסת הביטוח מרקיעה שחקים. אם זה ימשך עוד כמה ימים, הלחץ מאמריקה, יפן, אירופה וכו׳ יגבר. נראה אם לחיל הים האמריקאי יש תוכנית. לדעתי לאמריקה אין דרך למשוך את זה יותר מדי.
אגב, לסין יש רזרבות בערך לשנה לפי השמועות, ורוסיה מרוויחה מעליית המחירים.
וקטורים נוספים שעובדים, לשני הכיוונים, לפי מה שאני שומע:
- מדינות המפרץ הקטנות (בחריין למשל) מחזיקות את כלכלת איראן בביצים, כיוון שדרכן היא מלבינה כספים
- הנזק התדמיתי והכלכלי של האמירויות וסעודיה גורמים להן להפעיל לחץ
- מלאי טילים שאוזל (אם כי יש מלאי כטב״מים כנראה)
- הרבה עסקים במפרציות מוחזקים על ידי איראנים ובאופן כללי יש תנועה בין המדינות, מה שמסבך את העסק עוד יותר כי הדבר מהווה איום לפגוע בכלכלה עוד יותר
טראמפ מצידו משווה ומעלה באומרו שזה לא יסתיים עד כניעה ללא תנאים.