מלחמת ישראל - איראן :: we were on a break

אם היה להם ברור שזה יקרה למה הם לא התפשרו בשיחות עם ארה”ב ומשכו זמן?

שואל ברצינות. פשוט נראה שהם בחרו להתאבד

גם אני… הם לא רציונלים עד הסוף, מן הסתם. אבל אני בטוח שהיה שם מי שהכין תוכניות למלחמה הזו.

“בישראל לוקחים אחריות על המבצע הלילי לאיתור ממצאים הקשורים לרון ארד בבקעת הלבנון

בצה"ל מאשרים: כוחות מיוחדים של חיל האוויר, לוחמי קומנדו מ"שלדג", הגיעו הלילה לפעילות באזור הכפר א-נבי שית שבבקעת הלבנון בניסיון לאתר ממצאים שקשורים לרון ארד.

בצה"ל אומרים שנוצרה הזדמנות מבצעית ומודיעינית ייחודית לצד פינוי כפרים באזור כחלק מהשמדת תשתיות של חיזבאללה.

בשורה התחתונה: לא התגלו ממצאים שקשורים אל הנווט השבוי רון ארד, משפחתו עודכנה. לצד זאת, נשללה אחת מהאפשרויות שהיתה במערכת הביטחון לגבי גורלו. לא ניתן לפרט מעבר לכך.

במסגרת הפעילות הקרקעית, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. גורמי צבא אומרים שלא בוצע ירי על הלוחמים הישראלים וכי הכוח נכנס וביצע את המשימה תוך בידוד המרחב.

על ההרוגים והתיעודים מא-נבי שית אמרו בצה"ל: “מי שהתקרב יותר מידי - נפגע”

איתי בלומנטל

הארוע הסתיים ם לשמחתנו ללא נפגעים אבל שוב ממחיש לטעמי כמה איבדנו את הצפון ואת משמעות החיים בשביל למצוא גופות של חילים

סיכנו חיילים תוך מתן אפשרות לחיזבאללה תמונת ניצחון רק בשביל האפשרות למצוא גופה של נווט שלצערנו כולם יודעים שהוא לא בחיים.

רק מדינת ישראל מתנהלת כך. זה טירוף

ועוד בניגוד ישיר לבקשה של תמי ארד שלא לסכן חיילים כדי להחזיר את גופתו (כולל בפוסט היום).

לייק 1

התקבל בוואטסאפ

תומר אלמגור
לארצות הברית מודיעין לפיו ייתכן שסין נערכת לספק לאיראן רכיבי טילים, תמיכה כלכלית וחלקי חילוף, כך לפי דיווח ב-CNN

לא מביא את זה כאן בתור דיווח אמין, אלא כדוגמה לתרחישים בלתי צפויים שיכולים לקרות במלחמה. האויב התכונן גם כן. סין לא תקבל כל כך בקלות מצב בו אמריקה שולטת בספקי הארגיה שלה. מדינות הנפט לא יעברו לצד של ארצות הברית בקלות כל כך כי יש להן זיכרון ארוך והן זוכרות כמה אמריקה (לא) הגנה עליהן מפני איראן קודם לכן.

הימשכות העימות משרתת כביכול את ישראל, אבל אם אני אזרח אמריקאי ממש לא בטוח שאני מתלהב מהמהלכים של הממשל שלי, אפילו אם שר ההגנה עושה קולות מ"פ בגולני.

במקביל שני דיווחים חשובים נוספים:

  1. איראן מודיעה שלא תתקוף את שכנותיה אם הן לא יתקפו, ובכך מאותת להן שאפשר לסיים את זה ב 1:0 לטובת איראן. אני יכול להבין את הצעד: איראן מוכיחה שהיא עליונה צבאית על השכנות ומעבירה מסר שאם יחזירו, זה יענה בתגובה איראנית. זה יתן לה אפשרות לרכז מאמצים בישראל ומטרות אמריקאיות
  2. כוח של הצי בדרך למוצרי הורמוז. הפנטגון מסמן יעד עם סיכון סיכוי מוגברים על מנת להבטיח את חופש השיט. בדרך להשגת היעד, יתכן ויחטוף פגיעה יקרה ויוקרתית בכלים ובנפש. אם יצליח במחיר סביר, אחד הקלפים הכי חזקים של איראן הולך לה. אם יכשל, האמינות האמריקאית תיפגע מאד. הרבה מאד על הכף, זה לא עוד צעד. וזה כבר הרבה יותר גדול מהמלחמה הפרטית של ישראל עם איראן.

עוד מנת אופטימיות ואסטרטגיה לדם:
טופז רם: טראמפ הולך לסחוט את קטאר עד הסוף

לא יודע איך אתה מצליח להפוך את זה לדבר רע. הלואי שזה יקרה. הלחץ על טראמפ ירד לחלוטין ספוילר אלרט זה לא יקרה.

מלבד העובדה שהם ממשיכים לירות על המפרציות והם הכחישו את זה . תשים לב שאין קשר בין הטילים שהם יורים על המפרציות לטילים שיורים עלינו. עלינו הם יורים טילים טוחים גדולים יותר ומצב שלנו טוב יותר משלהם כי בניגוד אליהם אנחנו השקענו בהגנה מפני טילים והם השקיעו ברונאלדו וספרים אנטשימים שמשוים יהודים לעכברים או משהו כזה …

בקיצור אין קשר בין המשאבים.

דרך אגב הם כבר הכחישו את הציוץ של הנשיא שלהם.

שוב הציוץ הזה שוב מדגיש שהם על החבלים כבר.

גורמים בצה"ל מאשרים כי מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר השתתף אתמול בתקיפה במטס חיל האוויר באיראן

גם הסגן המיועד שלו השתתף

אמיר בוחבוט

מתחבר לפעולה של רון ארד. מבחינתי זה פשוט טיפשות. כאילו מתגרים בגורל בשביל פאקינג PR

משה אגיב יותר מאוחר, אבל חשוב לי להבהיר: בשלב זה כמעט כל דבר הוא לא רע או טוב באופן מוחלט אלא בהתאם להתפתחויות ולדברים שאני לא יודע. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. לכן אני מנסה להסתכל על כל דבר מכמה שיותר זוויות.

תמי ארד בפוסט FB

4 לייקים

זה כמו שדקו יעלה מול בילבאו כי פרנקי פצוע.
לא בטוח שזה ראיון טוב.

2 לייקים

כתבה מעניינת בגארדיאן

אירן תקפה 3 דאטה סנטרס של אמאזון, 2 באמירויות ואחד בבחריין.
האירנים טוענים שדאטה סנטרס האלה משתתפים במלחמה, ואני חושב שיש בזה משהו.
נכתב שגם בחריין וגם האמירויות רוצות לנצל את המיקום הגיאוגרפי ואנרגיה זולה שיש להן כדי להפוך לאימפריות בתחום הזה.
קראתי לפני כמה שבועות שלישראל אין דאטה סנטר, ורוצים לבנות אחד למקרה שחברות אמריקאיות יעשו בעיות. זה קרה אחרי שמייקרוסופט סירבה לאשר שימוש במשהו ששיך לה עבור המלחמה בעזה.
מעניין.

לייק 1

בין דיבורים למעשים יש 20 דקות הבדל.
נשיא איראן הוציא את ההודעה הזאת ב-9:30, ב-9:50 ובמשך כל היום הם המשיכו לתקוף בבחריין, עיראק, סעודיה ובקטאר

או שזה ברקים

ממש עכשיו קטאר יירטה עוד מתקפת טילים מאיראן.

איראן איבדה את כל הלגיטימציה שלה. גם אם המשטר ישרוד את המלחמה הזאת, הם לא יחזרו לאותה נקודה שבה הם היו לפני כן ויצטרכו לשקם את היחסים עם יתר המדינות. לנו כמובן זה מעולה. השאלה הגדולה היא, במידה והמשטר ישרוד, כמה זמן יקח לו להשתקם מבחינה צבאית והאם נוכל להמשיך את הסבבים האלה בעתיד.

לייק 1

מה הכוונה? יש כמה וכמה בארץ (אחד קרוב מאד לאיפה שאני גר במרכז הארץ). ל-aws יש אפילו region של ישראל. או שהכוונה היא שאין משהו ממשלתי?

לייק 1

איראן מנסה לחזור ליחסים טובים עם קטאר ושאר המפרציות שסביבה, ביום שאחרי:

3 לייקים

אם אני צריך להמר בעיקר פער בין מה שהנשיא היה רוצה למה שהשטח מבצע.

אתה צודק, טעיתי. זכרתי אחרת.
אני זוכר שדיברו על פרויקט גדול של דטאה סנטרס בגבולות ישראל .

לייק 1

באמת שאני לא יודע אם צריך להתייחס לאיזו כתבה בשם ׳גורמים׳ שטוענים שמדינות המפרץ מאוכזבות שבפועל הדיבורים שלהם בעיקר נגד איראן ואף מילה על ישראל וארה״ב.

בגזרת התקשורת אצלנו, ניר דבורי אומר ש״גורמים במערכת הביטחון מדברים על אסטרטגיית יציאה״.

אממה, רגע אחרי הדיווח שלו, הצהרת דו״צ שאומר ״ייתכן שהמערכה תימשך לאורך זמן - אך היא הכרחית״ ונתניהו שבהצהרה שרומז לאותם דברים ״עוד נידרש לנחישות יחד״.