מה החוק הבינלאומי אומר על רמת הגולן?
אני לא מתעדכן בחדשות וכזה, רק בטלגרם, יש איזשהו דיבור אמיתי על סיפוח דרום לבנון? ליישב את אדמה כבושה נשמע כמו מה שיקדם את הנרטיב הערבי, והיישובים שיקומו בדרום לבנון יהיו קריית שמונה החדשה.
אני לא מתנגד לפירוק חיזבאללה, אני מתנגד למחשבה על כיבוש והתיישבות, אפשר לפרק את חיזבאללה ולהשאיר את הלבנונים במקומם.
אוריה, זמנים שונים, אנחנו כבר לא בשנות ה 70, מה שגם שוב פעם, סוריה זאת לא לבנון.
בסוף בסוף, ישראל היא מעצמה, אבל גם המעצמה הכי גדולה בעולם צריכה בנות ברית, לכבוש את כל מה שיש סביבך זה לא הפיתרון…
כל השיח פה מזכיר לי שסיפרו לי בהתחלת המלחמה שנעשה טראנספר לפלנסטינים בעזה אחרי שביעי באוקטובר
זה דיון על המלחמה באירן או על פנטזיה שיש לכמה אנשים פה?
אני גם בעיקרון, אבל תן לי תרחיש שבו העם הלבנוני מצליח להתמודד על חיזבאללה
אגב, לא סתם שאלתי שאלה שהיא לא קשורה לישראל - הנוצרים יקחו או לא את מה שאני מציע?
למה אתה מתנגד למחשבה הזאת? ומה שונה בין שנות ה70 לעכשיו בהקשר הרלוונטי?
איך אפשר לפרק את חיזבאללה ולהשאיר את הלבנונים "השיעים במקומם?
אני גם לא מתיימר לפרק את חיזבאללה, פשוט לשפר עמדות.
@mos56 קרא לזה הקו הצהוב מצידי. מה ההבדל?
אכן
טמבלים. Preview למערב הסתום.
לגמרי. אבל צריך שהם יצאו מהארון. שיעזו לדבר על הבעיה האמתית. והדברים יקרו מעצמם.
אתה מתכון לכבוש את הכל? עד הליטני או מעבר לזה? ולגרש שם את כל השיעים? עם איזה כח אדם נחזיק את זה?
המצב הבנלאומי שלנו בקנטים אנחנו מרחק כמה שנים ממשל בבית הלבן שיגרום לביידן להיות סבא חביב ציוני, ממליץ להערך לכך. ולהתחיל לדבר על טראנספר וגירוש של כמה מאות אלפים לא יעזור לנו.
ושוב זה בכלל לא ריאלי…
אני חושב שקודם כל צריך לסגור את העסק עם איראן. אם אתה סוגר את איראן. חיזבאללה זה חי מת מהלך. ממליץ לך לראות את הסידרה על קאסם סולימיני. לפני שהם הכירו את אירן הם היו חמולות עם קלאצ וכמה רקטות, סולימאני והאיראנים הפכו אותם לצבא. בלי אירן חיזבאללה הוא כלום ושום דבר.
בגלל זה אני חושב שישראל צריכה להציע הפסקת אש מול לבנון ביוזמה שלה (כמובן מבלי להפסיק את הלחימה ) ואז שנסיים עם אירן לסגור חשבון עם חיזבאללה.
בקיצור, all eyes on the ball וזה צריך להיות אירן
דרך אגב, עם אנחנו נסתכל טיפה לרחוק אז ש שרע בסוריה וארדואן יהפכו לאירן החדשה בדור הבא אולי משתלם לנו איזה חיזאבאלה מוחלש שיעסיק אותם טיפה.
איזה כח אדם מחזיק לנו *היום* את הגבול?
הגבול הטוב ביותר הוא זה הדמוגרפי ומיד אחריו זה הטופוגרפי. הליטני + פינוי צור זה הפיתרון היחיד בפועל, בדיוק כמו הגולן בזמנו.
אם מדברים על תזמון מדוע לחכות לנשיא הבא? עכשיו זה הזמן להוון הישגים.
אני הגעתי מאוחר לדיון פה.
אתם רוצים להחזיק ברצועת ביטחון מעבר לליטני ולמנוע מהשיעים לחזור נכון?
אני יוצא מנקודת הנחה שזה מצריך לכבוש את הרצועה מחדש להקים שם מוצבי קבע.
והופה חזרנו לרצועת הביטחון בלבנון. עשינו את זה פעם. תזכיר לי איך זה נגמר?
הבעיה היא שבאיראן יש לך הרבה פחות שליטה על התוצאה הסופית מאשר בלבנון.
- החלפת שלטון לא תלויה בך
- הפסקת המלחמה לא תלויה בך
- איראן היא מלאת משאבים ולכן גם ככה ימשיכו להילחם עליה. אתה עשוי לקבל שם השפעות תורכיות שליליות מבחינתך או סתם משטר עוין אחר
- ועוד
לבנון נראית כמו המקום הכי מוחשי בו אפשר להשיג הישג. איראן זה הרבה מזל, נקווה לטוב
@mos56 תראה מה כתבתי מוקדם יותר היום: זה הזמן טו פליי בולד. שיבחרו בין חיזבאללה עם פחות שטח לבין מלחמה בחיזבאללה עם השטח
גירשנו אוכלוסיות עוינות?
החלפת שלטון זה הבונוס
כל עוד תסיר לאירן את הרגלים והידים, לא מעניין אותי השלטון שם. לדעתי זה גם זה הסוף של השלטון. במוקדם או במאוחר הוא יפול.
שוב אני מרחם על האוכלסיה בלבנון. בניגוד לעזה, ובדומה לאירן הרוב שם פשוט בני ערובה של חיזבאללה. צבא שם מורכב ברובו משיעים. הם פשוט לא יכולים.
קודם אני יכול להסכים שיודיעו ללבנון שכל עוד חיזבאללה קיים, השיעים לא יוכלו לחזור לישובים על הגדר. זה אופציה ריאלית.
האוכלסיה שנעקרה תרצה לחזור. ואז תהפוך לכוח כובש וחיזבאללה יקבל שוב לגטימציה מלבנון ומעולם לפעול.
הם ימשיכו לקזז לך דם, ואז שוב המסלול של חילים הביתה חוזרים בארון ארבע אימאות ובסופו אנחנו יוצאים מהשטח עם הזנב בן הרגליים…
מה יש לרחם על אוכלוסיה שבחלק הנכבד (לפי כל אינדיקציה שאני מכיר) תומך בחיזבאללה?
לא יהיה בוץ לבנוני אם לא נשאיר ישובים אזרחיים עם רוב תומך חיזבאללה בדיוק כפי שאין בוץ סורי ברמת הגולן.
ראמיש לא יהווה איום על חיילנו בדיוק כפי שרג’ר או מג’דל שמס לא מאיימים עלינו.
הנוצרים בלבנון רוצים לחיות, שום דבר אחר לא מעניין אותם, הם מעדיפים את החיים.
אוריה, החוק הבנלאומי מאוד השתנה וגם הביקורת, אתה שוכח שלבנון היא המדינה הערבית הדמוקרטית היחידה, אתה שוכח שהקשרים שלה עם המערב הם מאוד טובים והקהילה הבינלאומית גם ככה מבקרת את מדיניות הממשלה גם במלחמות וגם בשטחים, לספח את לבנון זה לא צעד חכם, זה צעד קטסטרופלי, במקום אויב אחד שהוא חישבאללה אתה תקסל את כל לבנון נגדך, לכן גם אף גורם מדיני לא התבטא לגבי זה.
ממי אני אמור לפחד בלבנון בדיוק מלבד חיזבאללה?
אותו צבא שמיליון פעם הבטיח לפרז את חיזבאללה? הפלנגות שרק מחכות לקרוע את חיזבאללה לגזרים, הדרוזים שמתים להעיף את גונבלט הנוכל או הסונים שפוזלים לג’ולאני?
ה”קהילה” הבינלאומית לא מזיזה כלום בלבנון ואת מקרון ממזמן אף אחד לא סופר, בטח לא ישראל.
נוצרים כמו סמיר ג’עג’ע ש”רק רוצים לחיות” ינקטו בעמדה פרו-ישראלית ברגע האמת, אין לי צל של ספק.
סארי, אני מבין מה אתה מציע ללבנונים, רק שלא ברור מה מבחינתך ישראל אמורה לעשות בסיטואציה הזו. למה אנחנו אמורים להילחם בחיזבאללה בין השאר עבור הנוצרים, וגם שלא ‘יצאו מהארון’ ויתמכו בנו בפומבי כמו שאומר רביע?
אתה לא נלחם בשביל הלבנונים, ישראל נלחמת בחיזבאללה בשביל התושבים שלה לא?
הוא מטיל אימה גם על הלבנונים וגם על ישראל, ההבדל העיקרי הוא במשוואת הכח, ללבנונים אין את הכח לפרק אותו, לישראל יש.
מקרון חלש, אבל מדינית הוא לא חלש, עיצומים כלכליים של אירופה על ישראל ואתה תהיה במצב מאוד קשה, הם לא יתקשו לגייס עוד מדינות באירופה נגד ישראל( ספרד, בלגיה, טורקיה) מה שגם אם ארה"ב תיתן לגיטמציה לישראל לכבוש את לבנון היא תיתן לגטמציה לסין לכבוש את טאיוואן ולרוסיה לכבוש את אוקראינה; צריך לחשוב על הדברים גלובלית ולא רק פוליטית.
באמת שאין לי מושג איך אפשר לפתור את הפלונטר הזה, מאוד קל לדבר בדיו וירטואלי, על פני השטח הדברים יותר מסובכים.
לא. יש לה את הכוח לפגוע בו. בדומה לאיראן וחמאס. תסביר לי איך ישראל יכולה לפרק אותו, הרי יש לחיזבאללה עשרות אלפי לוחמים. אז נכון, הם מורידים את הראש כרגע עד יעבור זעם. זה לא אומר שהם לא שם.
רץ בוואטסטפ…
טְרַאמְפּ:
זֶה הַסּוֹף שֶׁל הַהַתְחָלָה
וְהַדֶּרֶךְ עוֹד אֲרֻכָּה אֲבָל קְצָרָה
וַאֲנַחְנוּ מַמָּשׁ בְּטִיּוּל
שֶׁהוּא מַסָּע קָצָר
לִקְרַאת הָעֲלִיָּה הָאַחֲרוֹנָה
שֶׁהִיא אֲרֻכָּה וְקָשָׁה
אֲבָל גַּם קַלָּה וּקְצָרָה.
וְאַתֶּם תִּרְאוּ –
זֶה יִהְיֶה קָצָר וְאָרֹךְ
מִמָּה שֶׁאַתֶּם חוֹשְׁבִים,
כִּי אֲנִי לֹא עוֹצֵר עַד שֶׁנְּנַצֵּחַ.
וְנִצַּחְנוּ.
לֹא נִצַּחְנוּ מַסְפִּיק
וְלָכֵן נְנַצֵּחַ עוֹד זְמָן קָצָר מַמָּשׁ
כִּי זֶה נִגְמַר.
וְאָז נַתְחִיל.
וְזֶה יִהְיֶה אָרֹךְ מְאֹד
וְקָשֶׁה וְקַל
וּמָלֵא בִּירִידוֹת וַעֲלִיּוֹת וְשִׁפְשׁוּפִים
אֲבָל נְנַצֵּחַ.
כִּי רַק נִצָּחוֹן מְעַנְיֵן אוֹתִי
וְלָכֵן נִצַּחְנוּ