לא היינו בסרט הזה כבר?
All eyes on Rafah וכו’…
כבר עכשיו דרום לבנון בפועל מפונה ואני לא רואה את העולם נזעק, וגם אם כן אז שיזעק. החלופה היא להפקיר את ישובי הצפון.
לא היינו בסרט הזה כבר?
All eyes on Rafah וכו’…
כבר עכשיו דרום לבנון בפועל מפונה ואני לא רואה את העולם נזעק, וגם אם כן אז שיזעק. החלופה היא להפקיר את ישובי הצפון.
טוב נראה לי חיזבאללה בחר בשביל לבנון את ההסלמה.
חבל על לבנון אבל הגיע הזמן להחזיר אותם לשנות האבן
אני רק מקווה ששמים לב שם שהם לא מנסים לעשות לנו איזה פלישה או משהו כזה.
הפוך. אלו בדיוק הרגעים שצריך לחשוב קר. לחשוב למה הם עשו את זה. אולי כי הם מאבדים את זה, אולי הם רוצים לגרור אותנו לעימות.
מה שנטען קודם - למה לא עכשיו?
לא רצית לגרש שיעים מדרום לבנון קודם?
אי אפשר להבליג על 150 רקטות ועשרות כטבמים
אולי לתת אולטימטום קצוב בזמן לממשלת לבנון..
אני רק לא מבין, במשך חודשים מפמפים לנו שיש מבצע מתוכנן ורק מחכים להזדמנות לזמבר את חיזבאללה. הרגע המיוחל מגיע, כולם פה פותחים שמפניות ומתחילים לחגוג ואז מסתבר ששוב חיזבאללה הוא היוזם ואנחנו שוב עם הגב לקיר.
לא אמרתי להבליג, אמרתי לנצל הזדמנויות. אין דבר כזה הרי ׳להחזיר אותם לתקופת האבן׳, כבר למדנו במלחמה הזו. אתה מתחיל עכשיו קמפיין חדש של שנתיים לחימה בדרום לבנון? אז יפציצו קצת ואז מה?
מתוך אבו עלי אקספרס:
כל העכברים האיראנים (חוץ מהמנהיג העליון החדש מג’תבא ח’אמינאי) יצאו מהחורים היום כדי להשתתף ביום ירושלים האיראני:
הנשיא, יו"ר הרשות השופטת, מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי, שר החוץ, בכירי מערכת הביטחון, ושרים נוספים - כולם נהנים מ"המגן האנושי" שיצרו סביבם המוני תומכי המשטר.
מה שמעניין בידיעה הזו זה שמישהו כנראה אישר להם לצאת החוצה בלי שיחסלו אותם
איך אפשר לחסל אותם מבלי לחסל מאות של “לא מעורבים” יחד איתם
הם יודעים שלא נעיז לגעת בהם במצב הזה. אולי זה יראה מוזר אבל שם יותר בטוח מהבונקר.
איזה בזבוז של הזדמנות. תומכי המשטר הללו הם אותם אנשים שבמקרה הטוב הלשינו לבסיז’ על מיקומים של מפגינים ובמקרה הרע הם חלק מהבסיז’. היו צריכים להרוג את כולם, עם כל הסובבים אותם - אולי זה היה נותן רוח גבית לאותם אלו שמתים מפחד לצאת להפגין, כי ראו מה קרה לחברים ומשפחה שלהם בינואר.
אולי חמנאי2 אישר להם לצאת בתקווה שיחסלו אותם, ואז הוא יוכל למנות אנשים משלו.
חוץ מזה, איך אפשר לחסל בלי מודיעין? כדי לעשות חיסול, צריך להרים מטוס שעה לפני בידיעה שההוא יופיע במקום הזה בדיוק.
תמונות לא אומרות שבאמת הייתה פה הזדמנות .
לא נראה לי שלא היה מודיעין , אם יוצאים מנקודת הנחה שצהל או המוסד הצליח לחדור מודיעינית ולזהות מתי ואיפה חמינאי מפליץ אז אני לא מאמין שהם לא ידעו שהם שם.
להרוג אותם עם הסביבה שלהם היה מחריף את הלחץ נגד המלחמה וההפסד היה עולה על הרווח בסופו של דבר.
צריך להיות חכמים.
חייב להגיד שאני עדיין לא מבין מאיפה מגיעה טיפה של אופטימיות לגבי נפילה של המשטר. לא מדובר פה במצב של סוריה שמצד אחד יש x לוחמים ובצד שני יש y. פה מבצד אחד יש לפחות מאה אלף עם נשק ובצד השני יש 0. גם אם עשרות מיליונים יוצאים לרחובות, אם הם לא חמושים זה חסר סיכוי.
הבן של השאה בגלות נראה בבירור כמו הבן אדם הלא נכון להוביל את האופוזיציה שם, ומדגימה סימלית של ההצהרות שהוא מוציא החוצה אני לא חושב שהוא אדם שמסוגל להעביר אנשי צבא ומשטרה צד. קצת יאיר לפיד-י כזה, עסוק בלדבר לבייס שלו.
לפי תמר עילם גינדין - היא בעצמה הופתעה מכך שבמחאות ינואר קראו בשמו בכל רחבי איראן והמפגינים התאחדו סביבו. כנראה מתוך הבנה שהוא הרע במיעוטו.
עם השאר אני מסכים. כלומר, לא חושב שזה בשליטתנו כרגע. סביר בטווח זמן כלשהו, שיכול להיות חודשים שנים או כל דבר.
זה לא מדוייק לדעתי, אירן היא לא ישראל (אזרחים מול צבא נגיד) היא יותר עזה עם מלא “שבטים” חמושים. אני מניח שבערים הגדולות זה בעיקר אזרחים אבל יש שטחים עצומים בהם הפלגים הללו חמושים ויכולים להשתלט.
תבדיל בין שיח הקלישאות של האולפנים לבין מה שמדובר כאן. פה אנחנו מדברים ברזולוציה יותר גבוהה, ולכן אני מרשה לעצמי. עזה, לבנון, איראן - כל אויב שונה מהשני, כל דבר עם הסיפור שלו (כמו, אגב, האנלוגיות הסתמיות למלחמת המפרץ/ויאטנאם וכו׳ בכל דבר שני שהאמריקאים עושים).
ישנו הבדל בין לשמור את הקלפים קרוב לחזה, ידיעה שיש אי וודאות במלחמה בה צפויות להיווצר הזדמנויות שיהיה צריך לנצל וכד׳ - לבין חוסר בהירות אסטרטגית. אסביר.
יש מקומות במלחמה הזו בהם אתה במובהק רואה שלישראל יש אסטרטגיה. קודם להכות בחיזבאללה ולהחלישו, אחר כך לעוור את איראן במבצע ימי תשובה, להכות אותם בעם כלביא ולרתום את האמריקאים - בלי כל זה מה שאנחנו רואים עכשיו לא היה מתרחש. כל זה יושב על הכנה מראש, מדינאות, מודיעין - מה שתרצה.
בעזה, לעניות דעתי, המצב שונה. אפשר היה להשיג את אותן מטרות צבאיות בהרבה פחות מאמץ ונזק מדיני. העובדה שהכוחות נכנסים בפעם הרביעית לג׳באליה, כן רפיח לא רפיח וכו׳ - עדות לכך. זה לא אומר שפספסנו את הרכבת/שבהכרח לא נביא הישג או שלא השגנו שום דבר עד עכשיו. השגנו הרבה גם בעזה. המלחמה הזו תהדהד להרבה מאד שנים, זה לא עוד יום במשרד. עדיין לטעמי ניתן היה להשיג יותר. כתבתי בזמן אמת ואף ׳הצעתי׳ דרכים כמו לקיחת שטח מיד בהתחלה או ׳אזורי אברהם׳ בהם אין פליטות ונבנים חיים נורמלים. בלבנון אפשר לטעון גם כן שהעובדה שהכוחות מבצעים כרגע שוב את מה שבוצע קודם לכן באותה מלחמה יכול היה להיחסך. הנוק אאוט בשדה הקרב לא תורגם להישג מספק (אם הוא היה מספק אז לא היינו מתאמצים שוב עכשיו ושואפים ליותר), נקווה שהפעם נשכיל לעשות כן. גם כאן: יש ביקורת על האסטרטגיה אבל זה לא אומר שמאוחר מדי לתקן ושלא נצליח לממש את הישגנו הצבאיים.
אגב, אני מוצא את i24 כהכי נורמלי מבין כל הערוצים כרגע (נוטה ימינה אבל הרבה יותר שפוי).
אני באופן אישי מפריד בין עזה לאירן וחיזבאללה.
עזה זה כישלון מהתחלה עד הסוף
לעומת זאת לעניות דעתי, חיזבאללה או לפחות השלב הסופי במלחמה מולם ואירן זה הצלחה עצומה.
אני אישית ניסתי לראות את I24 אבל אז ראיתי שהם משוים את צרציל לביבי והבנתי עם מי יש לי עסק.
יש שם גרינצוויג ויוסי יהושע , עדיין יותר טובים מ14 12 13
הערוץ הזה הופך למאוזן מכולם, והוא מושך יותר ויותר אנשים שמבינים שאלה הדעות של רב העם.
לא מפתיע אותי הלחץ העצום שהיה כשפטריק דרהי עמד לרכוש את ערוץ 13 ולא מפתיע אותי שאחד מראשי המחאה התגייס כדי לבלום את הרכישה הזאת ולרכוש בעצמו את 13 בכל הכח.
ומי יצא יותר גדול, חוץ ממימדי הגוף?
אני חושב שאני צופה גם כי התכנים מוצעים לי ביוטיוב, בניגוד לקשת, למשל, שרוצה שתיכנס לאתרים שלה ותצרוך דרך מאקו/N12. אני לא נכנס בכלל לאתרים האלה (לא משנה של איזה ערוץ), ולכן כנראה שאני לא רואה.
מה שלא ברור לגבי i24 זה המודל הכלכלי שלו, שבשלב זה נראה לי מאד גרעוני
בהמשך לדיון שהיה כאן על הנוצרים בלבנון:
בריז’יט גבריאל, כל מילה בסלע, מומלץ להקשיב:
If Iran’s Regime Falls… The Middle East Will Never Be the Same | Brigitte Gabriel
היא נוגעת כאן כמעט בהכל, למה המאבק באיראן שייך לכל העולם, למה מוסלמים שונאים יהודים, מהי המשיחיות השיעית, אפילו כמה בישראל התרחקו מהזהות היהודית.
למי שלא מכיר, היא היתה ילדה כשפרצה מלחמת האזרחים בלבנון בשנות ה-70, והיום היא גרה בארה"ב ועוסקת בהסברה בעיקר, אבל גם מעבר.