מלחמת ישראל - איראן :: we were on a break

דיווחים רציניים שהסיבה האמיתית שחמניאי האב לא רצה שבנו מוג’תבא יחליף אותו, היא שלמעשה מסתבר שמוג’תבא הוא הומוסקסואל שמנהל חיים כפולים.

הכותרות ב-bbc וב-cnn, מחר בבוקר:
"פגיעה אנושה בזכויות האדם באיראן - ישראל מוציאה להורג הומוסקסואל מוצהר.”

לייק 1

אני חושב שזה לא יפה להוציא מישהו מהארון ככה.

ראוי יהיה אם נחזיר אותו לֶארון בהקדם.

לייק 1

כשהתחילו לדבר עליו אז סיפרו שהוא עבר טיפולי אין-אונות בבריטניה…

האמת, מפחיד… אנשים עם זין קטן נוטים לרצות להוכיח את עצמם יותר על חשבון האחרים, מעין מנגנון פיצוי לביטחון העצמי שלהם. ומכיוון שכל מה ששומעים על הילד עד עכשיו קשור בזין שלו, אנחנו כנראה בבעיה.

חרא.

לייק 1

חיסלנו את מפקד הביסג’ ואת הסגן שלו ויש מצב גדול שגם את עלי לרג’יאני שהוא מדינאי מאוד בכיר במשטר וגם את כראם עג’ורי הסגן של זיאד נאחלה מהג’האד האיסלאמי.

עם כל הכבוד לאיסלמיסטם מהג’האד אם עלי לרגיאני חוסל זה חיסול בעיני יותר משמעותי מחיסול זקן בן 85 שכבר לא ברור לי כמה היה משפיע.
חמינאי זה סמל שיעי אבל לרג’יאני הוא מדינאי מלוכלך.

אבל בסוף עם כל אושר שעוד נבלה הלך מהעולם צריך להמשיך לחסל שם את היורשים כל הזמן לא להשאיר קצוות ולהמשיך להפציץ מקומות אסטרטגים צבאיים וגרעיניים כל פעם שהם ירימו ראש ולא משנה אם הורדת את המשטר או לא ומי יושב בבית הלבן ובבלפור, עדיף להתמודד עם בעיות כשהם קטנות.

מה שמשפיע בחיסול של חמינאי זה אם אכן חיסלו את כל שרשרת הפיקוד הקרובה שלו.
אחד הדברים שפירקו את זה חיזבאללה במערכה הקודמת שם זה לא שהשארת שום יורשים קרובים וזה בילגן אותם לגמרי

בסופו של דבר אבל כמו עם חיזבאללה, אם זה לא יתורגם להישג קבוע, אנחנו נתמודד עם צרות דומות בעוד זמן קצר מדי.

ובעודי כותב שר הביטחון מכריז: עלי לריג’אני חוסל בהצלחה

לייק 1

שר הביטחון מאשר את חיסול לרג’יאני עם מפקד הבסיג וסגנו בהתקפות אתמול.

זה ארוע משמעותי אם זה נכון. באירן מכחישים אבל זה בנוהל. מקווה לא נצא פארש פה.

לרג’יאני היה לפי דיוחים זרים מקבל ההחלטות באירן וחמיאני גוניור אם בכלל הוא מתפקד הוא רק “בובה” .

ישראל תקפה מתקני זיקוק גז באירן. אני לא מצליח להבין את ההגיון בזה. אירן מאימת לתקוף בחזרה מתקני אנרגיה שהיא לא תקפה במפרץ , מחיר הדלק כצפוי מזנק באופן חד למעלה. זה גם עלול לגרום למפרציות ללחוץ על ארהב לסיים את המלחמה.

לא מצליח להבין מה זה יתן לנו, יותר מוזר שארהב אישרה לנו לבצע כזו פעולה.

זה פעולה שיכולה להביא לכישלון במלחמה.

או שזה יאלץ את איראן להתפרק יותר מהר…. אין לי ספק שהקטארים, האמירייאתים והסעודים בסיטואציה הנוכחית מעדיפים לראות את איראן שוקעת ושהם יתפסו בעלות על המיצר. למה? כי אחרי שארה”ב וישראל יעזבו את איראן, אם היא תשאר חזקה יותר מהם יבוא שלב הנקמות, האיראנים יתפסו את כל הנסיכויות בביצים, הסיכוי של הנסיכויות והסעודים במפרץ להתעשר עכשיו הוא עשרות מונים, שווה כל כטבמ מחורבן ששורף להם באר נפט (שלא נגמרת כזה מהר, בוא).

ארצות הברית נמצאת כרגע במצב שיוקרתה על הכף ולכן היא צריכה להחזיר את חופש השיט. הם מחפשים ניצחון, ולא יהיה שום דבר שאפשר לקרוא לו ניצחון בלי זה. לדעתי איראן תתקוף מתקני אנרגיה ולא רק תאיים. אם היא מוכנה שמצבה יוחמר עוד יותר היא כנראה יכולה להמשיך לעשות עוד הרבה נזק. בסוף גיאוגרפית הדברים האלה קרובים ומעצם היותם מתקנים נייחים הם גם פגיעים מאד.

בעתיד נבין אם ישתלם להם ההימור הזה: המרחק בין להישאר בחיים עם קצת כעס מהמפרציות וטראמפ שנשאר מבודד לבין למות תוך החרבת המדינה שקוממה על עצמה אפילו את מדינות אירופה הוא לא גדול ושברירי מאד.

אגב, הנפגעות הגדולות ביותר הן מאסיה, לא מאירופה.


יאללה מלחמת עולם וזהו. נמאס לחשוב בקטן

גורם המעורה בפרטים ל-i24NEWS: בשעה זו תקיפה ישראלית נגד ספינות של הצי האיראני בים הכספי

אז אירן מגיבה ותוקפת את שדות הגז בקטר.
Win win situation.
מי שחשב על זה צריך לקבל חמשוש.

6 לייקים

אני לא חושב שיש פה מישהו ששונא את קטאר יותר ממני אבל

אבל הם תוקפים שדות גז שם הדלק עולה והמחירים מתיקרים הבייס של טראמפ לוחץ עליו לסיים את המלחמה.

אני לא חושב שזה מהלך חכם. ומה שטיפה מפחיד אותי שזה מראה במובן מסוים על אובדן שליטה.

בשביל מה טראמפ כבש את ונצואלה? שידאג שהמחירים בארה’'ב לא יעלו.
שיעלו באירופה ובאסיה, זה העונש שהם לא מוכנים לעזור. נראה לי הכל מחושב אצלו.

לייק 1

לא כל כך פשוט דימה. כשהפאניקה עולה המחיר עולה. נכון שהאירופאים תלויים באמריקאים שעצמאים אנרגטית, אבל עובדה שכולם חוששים. אומרים שבאמריקה לא יורידו ריבית כמו שטראמפ רצה, מה שרע לו אלקטורלית. נראה לי שאין פתרון קסם ואני לא בטוח שיש לו תוכנית סדורה. מקווה מאד שכן. אני מאד מסייג, זה לא strong opinion כי באמת שאין לנו מושג. סתם לפי שפת הגוף שלו וההצהרות.

לייק 1

ברור, אני מפשיט מאוד . אבל זה אמור להיות הכיוון של טראמפ.
הוא גם אמר בפומבי שבארה"ב המחירים לא יעלו בטווח ארוך כי ארה"ב יצואנית נפט (אני לא בדקתי את הטענה הזאת, אבל נראה לי מוזר). כל הקלפים אצלו, שישחק אותם נכון ועל הדרך יתנקם בכל מי שלא זורם איתו.

לייק 1

כמו ג’פרי אפשטיין בזמנו.

#סליחה

2 לייקים

לטראמפ יש הרבה יציאות של סטנדאפיסט במלחמה הזאת אבל זאת בהחלט מתמודדת על הטובה ביותר (עד כה..) :

כתב יפני: ״למה לא עדכנתם אותנו מראש על התקיפה?״

טראמפ: ״גם אתם לא עדכנתם אותנו מראש על פרל הארבור״

12 לייקים

וואו הייתי חייב לראות אותו אומר את זה והציטוט המלא בסרטון אפילו עוד יותר טוב:

2 לייקים

ככה בחרו לתאר את מה שקרה אתמול בbbc…

טוב, אז boots on the ground נראה כמשהו יותר מסביר כרגע. לדעתי סיכוי הרבה יותר גבוהה ל׳כן׳ מאשר ל׳לא׳. טראמפ כנראה אכן יקח דיל טוב אם יתנו לו, גם אם איום הטילים לא הוסר, אבל כפי הנראה המקסימום של איראן רחוק מהמינימום של ארצות הברית. אלא אם הג׳ינג׳י יחליט לצאת מהאירוע תוך שהוא עושה ספין גס מאד אודות התוצאה הסופית - יהיה קשה מאד לסיים מבלי שיהיה ברור שיש פה נזק גדול מאד לארצות הברית (חוזק צבא, אמינות). הסדר העולמי (גם זה החדש שטראמפ מנסה לגבש) יתגלה כלא קיים, איראן תשתלט דה פאקטו על מיצרי הורמוז ותמשיך לתפוס את האזור בביצים, המפרציות וכל מי שמסביב יבין מה המילה של אמריקה שווה וכו׳.

טראמפ יכול ללכת למהלך של השתלטות על האי חארג׳ ובכך בעצם לעצור את הייצוא האיראני כמעט לגמרי. האיראנים יאלצו לבחור אם להמשיך להוציא עין אחת גם אם להם מוציאים את שתי העיניים. מהיכרות איתם, שום דבר לא מעניין אותם יותר מדי מלבד שרידות המשטר. כתוצאה, סביר שחייליו יהפכו למטרות קרובות ואיראן תגיב כמו שהגיבה עד כה: החמרת הנזק שהיא גורמת לשכנותיה ולכלכלה העולמית. לדוגמה, תקיפת תשתיות נפט ותשתיות קריטיות אחרות שאין ממש דרך להגן עליהן לאורך זמן. מחיר הנפט יקפוץ. השלב הבא יהיה אסקלציה נוספת, והתקרבות לבוץ המוכר והטוב. ארה״ב תצטרך להבטיח את חופש השיט וזה יעלה לה ולבנות בריתה.

עד כאן התרחיש הפסימי - נקווה שיש שפנים בכובע וקצת מזל שיגרום לניצחון היסטורי. לדוגמה, יתכן והקואליציה העולמית נגד איראן תשים אותה במקום שהיא לחוצה מאד, תתחיל התקוממות והמשטר יפול.

ישראל, בכל מקרה, נמצאת במקום שמצבה טוב יותר מאשר לפני תחילת המבצע ובניגוד לאמריקה אף אחד לא מצפה ממנה לפתוח את המיצרים. ווין ווין.

2 לייקים

אני חושב שמי שעקב אחרי טראמפ בחודשים האחרונים אמור להבין שמה שמסמן את הכוונות האמיתיות שלו הם המעשים ולא הדיבורים (גם שלו ובטח של כלבלבי המו״מ שלו).

לא נשמע לי הגיוני שהוא שולח אלפי חיילים נוספים לאזור (כאלה שמתאימים לפשיטה קרקעית), מתקיים דיון בקונגרס על פלישה קרקעית כולל אמירה של חברת הקונגרס, ננסי מייס, שקיים פער מדאיג בין מה שנאמר לציבור לגבי ההצדקות למלחמה באיראן לבין היעדים הצבאיים שהוצגו לה והבהרה שהיא לא תתמוך בשליחת כוחות קרקעיים (גם הזהירה כי המערכה מאבדת את תמיכת הציבור) רק בשביל לסיים באיזה הסכם צולע.

די ברור לי שהוא מנסה לתקן את השוק ומחירי הנפט ולמרוח זמן שנדרש כנראה להכנה ואז להמשיך בכל הכוח כולל חדירה קרקעית.

לא יודע לאן זה יילך אחר כך.

2 לייקים

כנראה שאתה לא היחיד.
המסחר בארה"ב התחיל שוב בירידות של 1%, והנפט עולה ב 3.7% .
כולם מבינים שטראמפ אומר דבר אחד , ועושה דבר אחר. אבל אם תפתח את הטלויזיה, הם ידברו שם על מה שטראמפ אמר, יעלו תרחישי אימים, ועכשיו פרסומת אחת ומיד חוזרים.