האמת שהרבה זמן לא הגבתי פה, אבל אני עדיין קורא הודעות בפורום.
רציתי לעלות פה סוגיה כי אני מחזיק מאוד מהדעות של הרבה אנשים פה בפורום.
אני מאוד מתוסכל ממה שקורה בלבנון, במצב עם חיזבאללה, וסקרן לחשוב איתכם ביחד מה נראה לכם קורה שם ולמה. אני לא מצליח להבין איך אחרי שהצלחנו להוריד את נסראללה ואת מבצע הביפרים, ובכללי לאורך ההיסטוריה עוד שלל דברים שאנחנו עושים, עדיין ארגון כמו החיזבאללה עומד על הרגליים שלו ושולח הרבה הרבה טילים. אני חושב שיושבים אצלנו טובי המוחות בצבא בעיקר, במקומות המאוד מסווגים, ומה שנקרא הם ‘מבינים עניין’, ואני פשוט לא מצליח להבין איך כמעט תמיד, כולל עזה (*אבל כוכבית על עזה כי זו סיטואציה אחרת), אנחנו רק ממגרים תופעה אבל לא מסיימים אותה, פשוט לא מסיימים את העבודה. ואגב, בהערת סוגריים, זה באיזשהו מקום מרגיש כמו תופעה כללית בארץ או בתרבות שלנו, בין אם זה נגיד בספורט, כאילו לא מצליחים להתקדם.
אבל, בפן הצבאי, אני לא מצליח להבין איך זה קורה. בלבנון הסיפור אחר. הם תקפו אותנו ראשונים, אז באמת חוקית, עולמית, איך שלא תקראו לזה, יש לנו הצדקה להגיב ולתקוף בחזרה. עכשיו אחרי שהורדנו את נסראללה ואחרי מבצע הביפרים ועוד הרבה הרבה דברים, למה לא להנחית מכה גדולה? למה לא לסיים את ארגון חיזבאללה? שוב, אני לא תמים, אני יודע שיש שם הרבה לוחמים, שזה ארגון גדול, ושהם מפוזרים, אבל מנטלית, פיזית, הנחתנו להם מכה כל כך גדולה, שלמה לא לסיים את הסיטואציה שם? אני גם יודע שיש לנו עוד חזיתות, ויכול להיות שאנחנו עושים ניהול סיכון, או ניהול משאבים. יכול להיות שלא יכולנו לעשות את כל הפעולה בכללותה בחיזבאללה בלבנון, עם חיל האוויר במיוחד, כי באותה תקופה חיל האוויר התכונן למשהו שהצמרת חשבה שהוא הרבה יותר משמעותי וחשוב וגדול. ומיטב המשאבים, האימונים, הכסף, הכל, הלך לשם - לאיראן. יכול להיות. אבל באיזשהו מקום זה גם נשמע לי כמו תירוץ, כי עובדה שכן קורים עכשיו דברים שוב בלבנון, ואנחנו שוב (כמובן) תוקפים בלבנון. אז כן יש פה פיצול של כוחות ומשאבים. אז שוב נשאלת השאלה למה לא סיימנו?
לפעמים אני אומר לעצמי, אולי זה פוליטי, אולי מישהו ניזון מזה שתמיד יש משהו ממשי שקורה. ואז אני אומר לעצמי שזה משהו מאוד מפגר להגיד, כי יש יועצים, וישבים אנשים בצבא שהם בטח רואים מה שגם אנחנו רואים, ושהם בטח מבינים שצריך אולי להסיר איום אחת ולתמיד. אז כנראה שאני פשוט מחפש סיבה להאיחז בה, מפגרת כמה שתהיה, בגלל התסכול לנסות למצוא תשובה.
וזהו, מתוך הרצון למצוא תשובה ולנסות להבין, חשבתי להעלות את זה פה.