מלחמת ישראל - איראן :: we were on a break

מקורות באיראן: ישראל השתמשה אתמול לראשונה בפצצות “גרפיט” (פצצה רכה) כחלק מניסוי ראשוני לשיתוק מערכות החשמל באיראן.

פצצת גרפיט היא נשק לא קטלני שנועד לשתק את תשתיות החשמל של האויב, מבלי לגרום נזק למבנים או לפגיעה בחיי אדם.

במקרה של שימוש בפצצת גרפיט, הנזק לתחנת הכוח הפיך, בניגוד להפצצה רגילה שמשמידה אותה לחלוטין: את הסיבים שמשחררת פצצת הגרפיט ניתן לנקות ולהחזיר את החשמל תוך זמן קצר יחסית (וזה כנראה מה שעשו אתמול האיראנים).

מעניין אם הפעולה נעשתה על מנת לדגדג קצת את העם האיראני או לטובת מטרה צבאית או של המוסד שהצריך החשכה.

בכל אופן פעולה מבורכת

3 לייקים

“משמרות המהפכה של איראן מגייסים ילדים לתפקידי אבטחה ברחבי טהרן ובערים נוספות, ובין היתר מאיישים באמצעותם עמדות בסיג’ ונותנים להם כלי נשק. כך עולה מדיווחים באיראן ומעדויות שהגיעו לידי רשת BBC הבריטית. בשבוע שעבר גורם רשמי במשמרות המהפכה אמר לסוכונות האיראנית “פארס” כי יגויסו “מתנדבים” מגיל 12 ומעלה. עם זאת, ילד בן 11 שאייש עמדה כזאת בטהרן נהרג לצד אביו ב-11 במרץ, ואימו סיפרה לעיתון מקומי כי השניים “סייעו” לבסיג’ “לשמור על הבטיחות בטהרן”. עדי ראייה סיפרו ל-BBC כי ראו ילדים חמושים בתפקידי אבטחה בכמה ערים.”

מבזק של ynet

bbc מדוחים שמשמרות המהפכה מגיסים ילדים למשימות הגנה על המשטר בטהרן

שהמשטר הנאצי הביו שזה הסוף שלו לפני הפלישה לברלין של בעלות הברית, הוא בצעד נואש ניסה להציל את עורו באמצעות בגיוס של ילדים להילחם ברוסים ובבעלות הברית, זה היה הסוף שלהם.

זה מראה שהם בעצמם מבינים שהם גמרו את הקרירה.

לדעתי הם עשו בדיוק אותו דבר במלחמת איראן עיראק

פיגוע ההתאבדות נולד לכבוד הילדים המסכנים הללו שנשלחו להתגלגל בשדות מוקשים. האסלאם הרי אוסר על התאבדות בעיקרון, אז חומייני הצדיק נאלץ להוציא פתווה במיוחד.

3 לייקים

אני עכשיו מתכתב עם חבר ילדות שגר ברוסיה.
הוא שולח לי כתבות, שישראל תיכף תימחק, שהאירנים עוד לא התחילו אפילו, שישראל בוערת, בבאר שבע פגעו במפעל כימי שמסכן מיליוני תושבים, וכו’.
הכל כמובן “מפי גורם בכיר”, “מקורות יודעי דבר”, “פרשן ידוע” , או ישירות מדמויות אירניות .

מישהו פה חושב שמה שהתקשורת שלנו מספרת על אירן שונה מהותית ממה שהתקשורת ברוסיה מספרת על ישראל?
הכל שקרים, קליקבייטס, שטויות של הצ’ט וכדומה.
גם ילדים אירניים במחסומים זה עוד אחד מאותו דבר. אי אפשר לאמת.

3 לייקים

במקרה נתקלתי בזה אתמול, מיולי 24. לקחת שטויות כאלה בערבון מוגבל.

בעזה היו לנו חטופים . אם לא היו חטופים , חמאס היה באמת מחוסל. גם חמאס הבין את זה, בגלל זה הוא הסכים לשחרר את כל החטופים כולל המתים (שאני זוכר שהשמאל טען שאין לזה סיכוי בלי לוותר על הכל..) שצהל עדיין בחלקים נרחבים בעזה. הוא ידע שברגע שצהל יכנס לעיר עזה זה הסוף שלו אבל אז היו לו חטופים את זה לאירן אין…

בנוגע לאירן. אני עדיין אופטימי. יש קמפיין שלם של השמאל בעידוד התקשורת לעשות לנו דמורלזציה . אני לא שם.

אירן אחרי המלחמה הזו תהיה בעידן האבן. המשטר גם אם איכשהוא ישרוד את המלחמה יהיה רק צל של עצמו.

דרך אגב קראתי שמנהל גלי צהל לשעבר (שכחתי את השם) אמר שאם היה לנו תקשורת כזו במלחמת העצמאות היינו מפסידים בה, הוא צודק במאה אחוז. אני כל כך מתעב את התקשורת הישראלית.

חבורה של נבלות. במיוחד ערוץ 13

לייק 1

זה לא תקשורת ישראלית הפעם זה הBBC . אני גם קראתי את זה בעוד כמה כלי תקשורת בחול.

אני מסכים איתך בגדול. אבל אין לנו יותר מידי מקורות מידע אמינים אחרים. אני לא מאמין גם להם אל תדאג.

בלי להיכנס לשאלת האמינות של הדיווח הספציפי הזה, אבל -

על-אף הביקורת הרבה שיש לי על תקשורת המיינסטרים בישראל, אני לא חושב שזה בר-השוואה בכלל. ההבדל בין תקשורת חופשית (גם אם לוקה במקצועיות שלה), במדינה מערבית דמוקרטית, לבין מכונת תעמולה ממוסדת ומשומנת, רצופה בשקרים ובפייק ניוז מכוונים כשיטת עבודה - הוא תהומי, ושני סוגי מערכות התקשורת לא נמצאות בכלל על אותה סקאלה.
קצת כמו השוני, להבדיל, בין ערוץ 12 לבין ערוץ 14 - על-אף הביקורת העצומה שיש לי על ערוץ 12, ואפילו שלכאורה אני קרוב יותר בדעותיי למרבית הפרשנים והכתבים של ערוץ 14.

מה גם שספציפית בכך מה שנוגע למלחמת איראן-ישראל-ארה”ב - אפילו העולם המערבי בעצמו מפוצץ בפייק ניוז מהצד האיראני, מבית היוצר של מיליוני פרו-פלסטיניים/אנטי-ישראלים מרחבי העולם - בצורה שלעיתים זולגת אף לתקשורת המערבית הממוסדת.
כך שגם מהבחינה הזאת אין כאן שום סימטריה.

3 לייקים

בקצרה, וכמו שאלישע אמר - אין מה להשוות בין התקשורת בישראל לזו של רוסיה.

מה שכן, ברור שיש דברים שלא מספרים עליהם. אני למשל יודע על פגיעה באיזור הבית שאסורה לפרסום ובטח יש עוד.

אותה תקשורת מספרת לנו שאירן יכולה להמשיך ככה חודשים, וגם השמדנו מעל 90% ממה שיש להם.
שבאירן כולם מפחדים מחיסולים, חצי צבא ובסינג’ כבר ערק, וכולם רועדים מישראל.

אולי בישראל התקשורת חופשית, אבל הם צריכים שתקליקו , תראו ותקשיבו. בשביל זה או שמספרים אגדות, או תרחישי אימה.

ערוץ 11 וערוץ 14 מספרים דברים הפוכים לגמרי, מה בדיוק אמיתי בזה?

כל ההבדל הוא שברוסיה הממשלה מחליטה מה יגידו בערוץ, ובישראל מי שמחליט זה מי ששילם.
מבחינתי כולם שקרנים.

3 לייקים

האמת שהרבה זמן לא הגבתי פה, אבל אני עדיין קורא הודעות בפורום.

רציתי לעלות פה סוגיה כי אני מחזיק מאוד מהדעות של הרבה אנשים פה בפורום.

אני מאוד מתוסכל ממה שקורה בלבנון, במצב עם חיזבאללה, וסקרן לחשוב איתכם ביחד מה נראה לכם קורה שם ולמה. אני לא מצליח להבין איך אחרי שהצלחנו להוריד את נסראללה ואת מבצע הביפרים, ובכללי לאורך ההיסטוריה עוד שלל דברים שאנחנו עושים, עדיין ארגון כמו החיזבאללה עומד על הרגליים שלו ושולח הרבה הרבה טילים. אני חושב שיושבים אצלנו טובי המוחות בצבא בעיקר, במקומות המאוד מסווגים, ומה שנקרא הם ‘מבינים עניין’, ואני פשוט לא מצליח להבין איך כמעט תמיד, כולל עזה (*אבל כוכבית על עזה כי זו סיטואציה אחרת), אנחנו רק ממגרים תופעה אבל לא מסיימים אותה, פשוט לא מסיימים את העבודה. ואגב, בהערת סוגריים, זה באיזשהו מקום מרגיש כמו תופעה כללית בארץ או בתרבות שלנו, בין אם זה נגיד בספורט, כאילו לא מצליחים להתקדם.

אבל, בפן הצבאי, אני לא מצליח להבין איך זה קורה. בלבנון הסיפור אחר. הם תקפו אותנו ראשונים, אז באמת חוקית, עולמית, איך שלא תקראו לזה, יש לנו הצדקה להגיב ולתקוף בחזרה. עכשיו אחרי שהורדנו את נסראללה ואחרי מבצע הביפרים ועוד הרבה הרבה דברים, למה לא להנחית מכה גדולה? למה לא לסיים את ארגון חיזבאללה? שוב, אני לא תמים, אני יודע שיש שם הרבה לוחמים, שזה ארגון גדול, ושהם מפוזרים, אבל מנטלית, פיזית, הנחתנו להם מכה כל כך גדולה, שלמה לא לסיים את הסיטואציה שם? אני גם יודע שיש לנו עוד חזיתות, ויכול להיות שאנחנו עושים ניהול סיכון, או ניהול משאבים. יכול להיות שלא יכולנו לעשות את כל הפעולה בכללותה בחיזבאללה בלבנון, עם חיל האוויר במיוחד, כי באותה תקופה חיל האוויר התכונן למשהו שהצמרת חשבה שהוא הרבה יותר משמעותי וחשוב וגדול. ומיטב המשאבים, האימונים, הכסף, הכל, הלך לשם - לאיראן. יכול להיות. אבל באיזשהו מקום זה גם נשמע לי כמו תירוץ, כי עובדה שכן קורים עכשיו דברים שוב בלבנון, ואנחנו שוב (כמובן) תוקפים בלבנון. אז כן יש פה פיצול של כוחות ומשאבים. אז שוב נשאלת השאלה למה לא סיימנו?

לפעמים אני אומר לעצמי, אולי זה פוליטי, אולי מישהו ניזון מזה שתמיד יש משהו ממשי שקורה. ואז אני אומר לעצמי שזה משהו מאוד מפגר להגיד, כי יש יועצים, וישבים אנשים בצבא שהם בטח רואים מה שגם אנחנו רואים, ושהם בטח מבינים שצריך אולי להסיר איום אחת ולתמיד. אז כנראה שאני פשוט מחפש סיבה להאיחז בה, מפגרת כמה שתהיה, בגלל התסכול לנסות למצוא תשובה.

וזהו, מתוך הרצון למצוא תשובה ולנסות להבין, חשבתי להעלות את זה פה.

כל פעם אותו דבר, מפחדים להיות תוקפניים מדי. פועלים ע"פ רוח צה"ל שזה ערך רחמני יותר מדיני מלחמה בינלאומיים, אז במקום להפציץ את השטח לפני כניסת הכוחות, מסכנים אותם בהיתקלויות, העיקר כדי להיות זהירים מדי עם האזרחים ה"בלתי מעורבים", בדיוק כמו שהיה בעזה.

מקווה שהמוות המיותר של ארבעת הלוחמים בשבוע שעבר יהיה האחרון במצבים כאלה ונפסיק עם הגישה הפרוגרסיבית הזאת שאסור לנצח במלחמות.

השאלה היותר חשובה היא לאיפה הולכים במלחמה עם איראן, המשטר הזה לא מתכוון למצמץ, להסכם נורמלי אף אחד לא יגיע, אז מה בדיוק עושים?
לתקוף תשתיות לאומיות יקדם אותנו לאיזשהו מקום? או שאיראן תפציץ את כל תשתיות האנרגיה שיש במזרח התיכון וניכנס לאמברגו נפט עולמי?

וישראל וארצות הברית לא יכולות לעצור את מכולות הנפט האיראניות למשל?

לייק 1

אני אנסה לענות לך רגע בקצרה -

כמה זמן, פצצות, חימושים וחללים לקח לנו לסיים את החמאס (וגם אז לא חיסלנו אותו ממש ממש עד הסוף)? או אפילו להוריד אותו לכמות שיגורים חד-ספרתית ביום?

יופי. עכשיו תכפיל את זה באוכלוסיה גדולה פי כמה, בשטח גדול פי כמה וכמה, שאתה לא ממש יכול לסגור במצור ועם רצף טריטוריאלי חופשי עד איראן, ובארגון הטרור העשיר בעולם (אחד מארגוני סחר הסמים הגדולים בעולם), שלא תקפנו ולא נגענו בו כמעט 20 שנה.
מדובר במחירים שהציבור הישראלי פשוט מאוד לא מוכן לשלם, ובצדק.

מה גם, שכמאמר הקלישאה - ‘אי אפשר להרוג רעיונות’.
ככה שהדבר הנכון והאפקטיבי ביותר מבחינת ישראל הוא בדיוק מה שניסו לעשות בסבב הקודם, והצליח רק חלקית לצערנו - לגרום לאוכלוסיה המקומית לפרק את חיזבאללה, לטובת האינטרסים האישיים שלהם.
נקווה, לטובת כל הצדדים, שהפעם נצליח להזיז את הלבנונים עוד יותר לכיוון הזה.

4 לייקים

למה הכוונה?

מהלך מתבקש עליו טראמפ מדבר גלויות הוא השתלטות על האי חארג’.

יהיה זה מהלך מטומטם לדעתי.
אז האירנים יפציצו את האי, וחיילים אמריקאים ימותו. גם התשתיות יזוקו, טראמפ חושב שלמשטר הזה אכפת ויש לו היגיון? הם הוכיחו שלא.

לדעתי טראמפ צריך להכריז שמוצרי הורמוז בשליטת ארה’'ב ואף אחד לא עובר בלי אישור. בדומה למה שאירנים עשו, ובדומה לתעלה בפנמה.
או להטיל אמברגו כמו שעה בקובה וונצואלה.

טראמפ אמר שהמלחמה תימשך 4-6 שבועות. אנחנו נכנסים לשבוע השישי. הוא חייב לעשות משהו דרסטי השבוע, כדי שזה באמת ייראה כמו ניצחון עבור הקהל האמריקאי. להם לא אכפת כמה אירן הרוסה, הם רואים את מחירי הדלק ופיצוצים בטלויזיה. זה לא נראה כמו ניצחון, זה נראה כמו המשך מלחמה.

הנה טראמפ קרא את מה שכתבתי וענה בסגנון המיוחד שלו.

Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP

צחקתי בקול.

לייק 1

מה שכתב דימה מתחתיי, אם שאר העולם לא עובר בהורמוז אז גם האיראנים והנפט שלהם לא עוברים מהורמוז.

מת. איזה גבר😂

5 לייקים