הדיון המתחדש של הצ'מפיונס:: מודחים בשמינית אחרי 1:1 בגומלין נגד פסז' (מסי)

הנסיונות לגמד את ההישג של באיירן גדולים כמעט כמו הניצחון על ברצלונה. שמונה שערים במשחק אחד על קבוצת ליגת אלופות לגיטימית (סופר אנדרסטייטמנט) ברבע הגמר. לא היה דבר כזה מאז ש… באיירן עצמה תקעה שביעייה אחת או שתיים לפני כמה שנים בנוקאאוט (וגם בשלב הבתים באותה שנה, בלונדון, על טוטנהם.)
לדרוס כל מה שזז בליגה הגרמנית ובליגת האלופות, לקחת טראבל, להשאיר את ההתקפה של פאריס על כמעט אפס הזדמנויות בגמר ליגת האלופות, וכל זה לא הרבה אחרי שהיא איבדה את שניים משחקני ההתקפה הטובים של העשור האחרון - רובן וריברי.

בנוגע לתחושות וחששות, אני יכול להעיד שהמפגש מולה בברנבאו בחצי הגמר של 2018 היה אחד המלחיצים שחוויתי. בניסי ניסים סחבנו שם את התיקו עד הסיום.

יש כל מיני הגדרות למזל.
מזל בהגרלות? לא זכורה לי אף קבוצה שעברה דרך קשה כמו ריאל ב2018 עם פריז בשמינית , יובה ברבע, באיירן בשמינית וליברפול בגמר.
מצד שני בחצי הגמר לטעמי יצאנו בנס כאשר באיירן היו טובים יותר (אם כי בכל שאר המשחקים היינו טובים יותר וניצחנו בזכות).

תמיד יש כוכבית לזכיה ואמירת ״אם״ כלשהי. צריך ללמוד לא להתייחס לזה.

תואר של נוקאאוט כולל מזל. זה גם היופי במשחק. אם היה מדובר על דירוג עוצמה על הנייר אז למה צריך לשחק את המשחק בכלל? אפשר היה לתת לבאיירן את התואר בתחילת עונה.

סיטי טובה יותר.

או שהגיע הזמן להבין שטורניר נוקאאוט זה חרא גדול מאוד. הגיע הזמן להקים סופרליג.

סופרליג תעלים את כל שאר הקבוצות שלא שם, את שאר הליגות אפילו האנגלית, ולא בהכרח תהיה מעניינת כמו שמצפים, כי אף אחד לא באמת יחשוב שיש אפשרוץ סבירה לצלסי או דורטמונד גם בעונות העי גדולות שלהם להתברג ברביעייה הראשונה לא מדבר אפילו על מקום ראשון, לפי דעתי חייבים להחזיר את השלב בתים השני, בטוח זה עדיף עך הגבינה השוויצרית הלא מובנת שמתוכננת חעלות.

לייק 1

לא אם אתה בוחר לפי תחילת העונה. ועל זה דיברתי.

ליגה גם פחות מעניינת אבל יש לזכור.
אין כמו הציפיה למשחק אחד על כל הקופה
מוזמן להגיד לי מה מרגש אותך יותר, ליגת אלופות נגד ריאל או משחק ליגה נגד ריאל כשחצי מהם לא משפיעים על כלום וכמעט כל השאר נגמרים בתיקו מבאס שמשאיר את ההכרעה לפי המפגשים מול קאדיז.

מה גם שמהר מאוד תהיה היררכיה בסופרליג

לייק 1

מסכים ביותר, כבר עכשיו יש מעמדות בכדורגל של מועדוני טופ ומועודונים גדולים, ליגה רק תגדיל את הפערים עד כדי כך שדורטמונד ריאל תהיה רמת התעניינות כמו ריאל ויאריאל היום, ושלא נדבר מה יהיה רמת העניין של ריאל ויאריאל כשיהיה סופרליג. רק שלב בתים שני ירצה פחות או יותר את כולם, יותר משחקים וכסף לגדולות וגם הימנעות מהגדלת הפערים שבין כה וכה גדלים אך עדיין בקצב מתון.

אני עצבני על ברצלונה וואלורדה פי אלף יותר ממה שהייתי עצבני בעבר. בחיי שהוא מקולל כמו ברתומאו מבחינתי.

רק רציתי להוציא קיטור.

מה? למה? מה קרה? פספסתי משהו שקרה היום?

בכל מקרה, קקי על הראש של הצנון גם אם האשמה שלו היא חלקית בלבד.

לא משנה כמה ההנהלה הייתה בזיונית, אחרי אנפילד היה חייב לקום וללכת. כבר אחרי רומא הכתובת הייתה על הקיר, אבל אנפילד היה שיא.

אותו כנ"ל סטיין. לא להתפטר אחרי שחטפת 8:2 והקבוצה שלך נראית כאילו לא התחלף בכלל המאמן…

נו…
מים מתחת לגשר.
משה, מה רצית ולמה העלית את שני הליצנים האלה באוב?

תבדוק את ההבדל בין ריאל באנפילד ואנחנו שם.

הוצאתי קיטור…

מסכים שברצלונה הייתה ביזיונית באותו משחק, אבל ההבדל הוא גם אצל ליברפול. כלהעונה שלה מתחרבנת ולא בטוח שהיא תהיה באלופות בכלל שנה הבאה. ריאל מדריד לפעמים מצליחה להנות ממומנטום רע של קבוצות טובות, ועלהדרך יודעת גם להתעלות כשצריך.

זה הרגע בו ריאל מדריד תפוצצת. לא פוסל בכלל שהיא תיקח עוד אלופות ועל הדרך את הלה ליגה פעם שנייה ברציפות.

אתה יודע אפשר לבוא אליו בהרבה תלונות, אבל פה אתה לא בכיון. ההנהלה הודיעה לו שהוא לא ימשיך בתפקיד עוד לפני שהמשחק נגד באיירן התחיל.

אי אפשר להתפטר שההנהלה מפטרת אותך לפני רק לא מספרת על זה לאף אחד…

מתפטר - אין פיצויים
מפוטר - יש פיצויים

נכון זה מביך לברסה לחטוף תבוסה וזה ״הוגן״ לאוהדים שיתפטר, אבל הבחור נשאר כנראה ללא עבודה לזמן הקרוב וכנראה שהוא ישמח לעוד כמה מיליונים האלה.

הקריירה של סטיין וולוורדה נעצרה. שניהם עוד לא אימנו באף מקום מאז הפיטורים שקרו לפני עונה וחצי ו2 עונות.
כולכם פה מסכימים שהאשם העיקרי במצב הקבוצה הוא ברטומאו. ברטומאו אבל לא פגע רק בכם, אלא גם בהם. באשמת ברטומאו הם נכשלו בעבודתם וכרגע אין להם ביקוש.

חוץ מזה, למה משחקנים שמחזיקים בחוזה לא מצפים לעזוב כי הם מבזבזים לקבוצה כסף אבל במקרה של מאמנים הסטנדרט שונה?

המאמנים לא מתאימים? תפטרו אותם. אל תצפו מהם לתת להנהלה פרס על כך שגרמה להם להכשל ובנוסף דפקה להם את המשך הקריירה. זו בקשה פשוט לא הגיונית.

לא בא לפתוח דיון על למה וולוורדה או סטיין לא אשמים חלילה (כי הם גם לוקחים חלק באשמה), סתם מעניין אותי אם מישהו פה היה מתפטר בכזו קלות כדי לפרגן להנהלה שמשתמשת בו כשעיר לעזאזל.

2 לייקים

אתה רואה שאתה מנסה לפעמים אתה צודק :slight_smile:

:wink:

2 לייקים

בגדול, גב, השאלה הרלוונטית איננה מה אנחנו היינו עושים, אלא מה אנחנו רוצים.
אנחנו רוצים רומנטיקה. רוצים כדורגל. כזה שמגיע עם רגשות. עם קבוצה שהולכים איתה עד המוות. מאמנים ושחקנים שמזדהים עם המועדון וגם לוקחים אחריות. פחות שכירי חרב, יותר מתווי דרך.

אתה מבין, שוב ושוב בסיטואציות האלה, אתה ואחרים ששותפים לאג’נדה הזו שולפים את הפנקסים והמחשבון ושואלים את אותה שאלה - למה שמישהו יוותר על כסף.

האמת, לא מעניין אותי איזו תשובה תספק אותך.

בעולם שבו האנשים האלה הרויחו יותר ממה שאדם רגיל, בניו ונכדיו גם יחד לא ירויחו במשך כל חיי השושלת שלהם אני מתקשה להעמיק במחשבה איך הם ישרדו את החודש ללא מענקי נאמנות ופיצויי פיטורין למינהם. איכשהו, אני לא מרגיש שהם אלו שאני צריך לברך בפרנסה טובה כשיש מיליוני אנשים מתחת לקו העוני שגם עליהם אני לא מרבה לחשוב.

לא הצלחתי להבין למה אתה כל כך חרד לגורלם.

על כל פנים, אם הכדורגל יוגבל לרמת הפנקסנות הקרה, הרבה אוהדים יפסיקו ליהנות מכדורגל.

למה הדבר שקול? כמו לעשות סקס וכל הזמן לחשוב כמה קלוריות שרפת כשפימפמת פנימה והחוצה. יחליפו לך את האישה באמצע אבל אתה לא תשים לב כי אתה עסוק בלספור קלוריות.

שכח את המספרים ותהנה מסקס טוב.
תניח למספרים הקטנוניים ותן לנו ליהנות מכדורגל טוב. לא פחות חשוב, תן לנו ליהנות מכדורגל מרגש.

הפורום הזה, אין בו אוהדי הצלחות. כל מי ששרד עד לכאן, אוהב את בארסה בלב. עניינים שבלב לא קונים בכסף.

הדוד משה, אחרי ההשפלה שהייתה הפינאלה של עונה בה הוא לא הצליח להשתלט על חדר ההלבשה, היה צריך להתפטר. לחזור לחווה שלו ולהבין איך הוא מקדם את הקריירה שלו ברמה המתאימה לו (בהנחה שלא פוטר עוד קודם כמו שמשה עדכן).

אגב, שאלה קטנה - אני לא קורא בפורום שלכם, אבל סקרן.
יש לכם על הספסל / מושאל שחקן שיושב על משכורת עצומה ומגרד בביצים או פצוע רוב הזמן.
מבחינת הוולשי, הוא את הג’ובות שמובטחות לו בחוזה רוצה לקבל עד לאגורה האחרונה. גם אם הוא לא מצדיק את השכר הזה בעבודה פרופר.

אתה (אתם) כאוהדים לא מרגישים שום מרמור? באמת אתם נשארים במקום הקר העורך דיני הזה שאומר שיש לו חוזה וצריך לשלם לו את כל השכר?

לא היית רוצה לראות אותו הולך לקבוצה שבה הוא יכול לפרוח, תוך כדי שהוא משחרר לכם משבצת ושכר למישהו שיכול היה לפרוח אצלכם?

תחשוב על זה.

ודרך אגב, לשאלתך אם הייתי מתפטר במצב דומה, התשובה היא כן. פעמיים בקריירה כבר נהגתי כך. בשני המקרים שילמו לי שכר גבוה אבל נפח העבודה שלי לא הצדיק את השכר. בשני המקרים העדפתי לחפש עבודה חדשה ולא להשאר במקום שפיתם אותי יפה אבל גרם לי להרגיש כאוכל חינם (לא שככה אמרו לי, אבל אני ידעתי שזה המצב). פעם אחת שינמכתי שכר ופעם אחרת שדרגתי שכר. בשני המקרים ההחלטה לעזוב הייתה לפני הצעת השכר במקום החדש. בשני המקרים היה לי יותר חשוב לשמור את ההנאה והסיפוק מהעבודה מאשר השכר היפה על בטלנות.

ואם אני, יוסקה הקטן, יודע ללכת כשצריך ולא נאחז בקרנות מזבח מוזהבות - בין היתר כי אני בטוח בעצמי ויודע שאמצא משרה אחרת, אז יקחו נא אחריות כל מיני צנונים, ניימארים, מנכל"ים מזורגגים ועוד אוכלי חינם למינהם ויחפשו לעצמם עתיד טוב עם סיפוק מעשיה ולא מתחמנות והתמסכנות.

4 לייקים

ברור שכן, אבל זה לא ריאלי. אני לא שונא את בייל על כך, בסופו של דבר הסיבה לחוזה הזה היא שבזכותו זכינו בתואר.

מקבל.

שמע, בגדול אני מסכים איתך והלוואי שכך היה מתנהל הכל, אבל איפה זה נעצר?

בסוף זה מצב לא הוגן לשחקן שכשהוא בשיא הוא כבול לחוזה וכשהוא לא בשיא אז הוא נזרק. זה שווה ערך לעבודה בה אין לך זכויות כשכיר.

די עם ענייני ה״יש להם מספיק כסף״. קח כל תחום בחיים, בן אדם מהטופ 100 בעולם בתפקידו (תכנות, כלכלה, עסקים, רפואה וכו…) כנראה שעושה כמויות של כסף. כך גם הכדורגלנים הללו.
בינינו אנשי העסקים הטובים בעולם עושים יותר מהם כנראה. מספיק להסתכל על רשימת 100 האנשים העשירים בעולם ולראות כמה מהם כדורגלנים (שגם כנראה הם עשו את רוב הכסף לא מכדורגל אלא מפרסומות והשקעות).

בכל אופן, דמיין מצב בו החוזה הוא דינמי. שחקן משחק טוב ומרוויח יותר וכשמשחק רע ירוויח פחות. זה נראה לך מצב בריא לקבוצה? מצב בו כל טעות של אלבה לוקחת כסף מאראוחו?
בנוסף מה בנוגע לפציעות? בסופו של דבר פציעות רבות נגרמות מהעומס של העבודה ואינן אשמת השחקן.

מה הפתרון בעיני? להכניס בחוזה סעיפים האומרים מתי ניתן לפטר מאמן. מתי ניתן לשבור חוזה.
לדוגמה: לאחר תבוסה בנוקאאוט בצ׳מפיונס בסכום כולל של 6 שערים.
לדוגמה: שכל שחקן יקבל משכורת יותר לפי בונוסים ופחות לפי שכר בסיס.

אבל שיהיה לך ברור, סעיפים לטובת המועדון יעלו את שכר הבסיס של השחקן, זה לא יהיה בחינם.
אלא אם תהיה פה מוסכמה שתכנס בבת אחת בכל הקבוצות.

לייק 1

אני מסכים עם הפתרון שלך, והוא הולך יד ביד עם המודלים שמקובלים בהייטק. מעבר לשכר הבסיס יש בונוסים שמשקפים הצלחה. באותה המידה, עובד שלא מקבל בונוס יפה על שנה טובה ילך לחפש מקום אחר (כשזה חוזר על עצמו, ולא אחרי שנה אחת). גם את זה עשיתי כשהרגשתי שההצלחה המקצועית שלי לא תורגמה לשכר באופן הולם.

אני מקווה ששכר השחקנים יושפע יותר מהצלחה עתידית ופחות מזרי הדפנה של העבר. קשה לי לראות שחקנים כמו פיקה יושבים על חוזי עתק עד גיל 36 ויותר, כשברור שהם כבר לא ישחקו כדורגל ברמה הזו בגיל הזה (בהסתברות גבוהה מאוד). במיוחד שאנחנו רואים שכל שחקן דורש את כל השכר שעליו הוא חתום בחוזה. לא הוגן בעיני, גם אם ההנהלה האיומה שהייתה פה היא זו שהציעה את החוזים האלה.

ודבר נוסף, כל המודל של חוזי שחקנים מעוות בעיני.
הייתי רוצה לראות מודל שמשקף יותר גמישות כלפי שני הצדדים, ובנוסף מוריד קצת את הכוח של הסוכנים. אבל זה כבר דיון לשעה אחרת…

עשית את הבחירה שלך, אבל יש אחרים שבוחרים לנהוג אחרת. חוזה צריך לכבד. גם המועדון וגם השחקן.

זכותו המלאה של ואלורדה להאחז בקרנות המזבח ולא להתפטר וחובת המועדון לעמוד בהתחיבות כלפיו, אבל זה לא אומר שאני צריך לכבד או להעריך את ואלורדה.

לצורך העניין וכתבתי את זה בעבר. אני לא מסתיר שאני הייתי מאלו שרצו להפרד מלואיס אנריקה. אבל אני תמיד יעריך את זה שאחרי התבוסה לפאריז הוא ידע לצאת ולקחת אחריות. וכן אני ידוע שבאופן רישמי הוא לא התפטר כי זה היה השנה האחרונה שלו בחוזה. אבל אם הוא היה רוצה להשאר ברתומאו היה נותן לו בשמחה.

הוא הבין שזה נגמר . לא חיכה להארכת חוזה (שהיתה מגיעה אליו אם הוא היה רוצה) לקח אחריות ועזב.

כתבתי את זה ישר אחרי האסון של אנפילד, אם ואלורדה היה לוקח אחריות. הייתי שומר לו כבוד. הוא איבד את זה שהוא נאחז בקרנות המזבח.

דרך אגב, אולי כלכלית זה השתלם לו. מקצועית הוא עדיין חסר עבודה.

2 לייקים

אם ברתומיאו היה מחתים אותך על חוזה מפלצתי, גם אתה היית יושב בבית, תאמין לי…

26 פוסטים אוחדו לנושא קיים: הסופרליג:: רעידת אדמה?

העברתי את ההודעות לדיון חדש בפורום הכללי, מוזמנים :slight_smile:

לייק 1