זה כבר קרה עונה שעברה.. למרות שהפעם נראה שארטטה למד ומתאבד על התואר במחיר של כדורגל אפור ובינוני להחריד.
אם הוא מאבד את זה גם השנה ועוד לקבוצה עלובה כמו סיטי הנוכחית , שאיכשהו מקום שני ב’ליגה הטובה בעולם’, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת.
זה כבר קרה עונה שעברה.. למרות שהפעם נראה שארטטה למד ומתאבד על התואר במחיר של כדורגל אפור ובינוני להחריד.
אם הוא מאבד את זה גם השנה ועוד לקבוצה עלובה כמו סיטי הנוכחית , שאיכשהו מקום שני ב’ליגה הטובה בעולם’, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת.
אתם מדלגים מעל הסיפור האמיתי אתמול.
רגע לפני שארסנל מסיימים עוד משחק אפור ואולי מאבדים נקודות משמעותיות, ארטטה שולח את מקס דאומן בן ה-16 להציל את המצב.
דאומן שכבר ערך הופעת בכורה בליגה בתחילת העונה בגיל 15, ונחשב לדבר הבא באנגליה, משנה את המשחק עבור ארסנל עם קרוס שהשוער של אברטון לא מצליח להתמודד איתו(והופך לשער יתרון), ושער אחרי דריבל דרך 2 שחקנים כשהשער ריק לחלוטין ממש בסיום המשחק.
אחת הבעיות הגדולות של ארטטה לאורך העונה הייתה רמת השחקנים שמשחקים בחלק הקדמי של ארסנל.
דאומן מסומן כשחקן מפתח עתידי, אבל כבר אתמול בגיל 16 הוא הטביע סימן על האליפות המסתמנת של ארסנל(הראשונה מאז 04’), ואולי קנה לעצמו מקום בסגל.
חשוב לזכור שארסנל לא רק מובילה את טבלת הפרמיירליג, היא תתמודד בגמר גביע הליגה בעוד שבוע(מול סיטי), עדיין בגביע האנגלי ונחשבת לאחת הפייבוריטיות לזכייה בליגת האלופות.
אפשר להגיד הרבה דברים על הכדורגל שלהם, אבל בסוף ארטטה בנה משהו עם רצפה מאוד גבוהה שמאפשר להם להתמודד על כל הגביעים.
אם ארסנל בטעות לוקחת קואדרופל (מה שכמובן לא יקרה כי מדריד תזכה באלופות) זה יותר עצוב-מכוער-אפור אפילו מהזכייה של יוון ביורו 2004.
קבוצה מחרידה. ונגר מתהפך בקברו הספורטיבי.
קצת הגזמת. אבל יתכן שזה מתחרה חזק ב-83 של אדבאיו.
אם זה לא היה פייק הייתי אומר שהוא צריך לדאוג שלא תתקרב למשחקים או אימונים שלו.
בעניין אחר מאורו איקארדי הציע את עצמו לארסנל
גרף יצירת מצבים בפרמייר ליג העונה. בציר האנכי מצבים ממשחק פתוח, במאוזן ממצבים נייחים. בצד הסיבירי של הגרף - ברונו פרננדז.
יש ב formob סטטיסטיקה של chances created.
שם ברונו מוביל עם כ 100 מצבים, הגרף פה מראה כ 160.
לא ברור מאיפה המתונים, אבל זאת לא הייתה הנקודה של שארקי.
בקיצור, יימכר לסעודים תמורת 10 מיליון.
ממתי chance created זה לא סך כל המצבים שנוצרו, בעוד open play זה מס’ המצבים שנוצרו בניכוי הנייחים?
בכל יום נתון:
גמר גביע הליגה באנגליה שייערך היום הוא הראשון ב-66 השנים של הטורניר בו הקבוצה מהמקום הראשון בליגה הבכירה תתחרה על הגביע מול קבוצה במקום השני בליגה הבכירה.
אני:
קצת אירוני שזה קורה דווקא עם הקבוצה מהמקום הראשון הכי גרועה מזה 66 שנים ועם הקבוצה מהמקום השני הכי גרועה מזה 66 שנים, אבל עדיין נתון נחמד.
מי מסביר להם שאין פה שום קסם ושהם מביכים את עצמם? איזה ליגה חלשה אלוהים.
גם אני ראיתי את זה וחיכיתי…וחיכיתי…וחיכיתי
אולי הקסם פה הוא שלא קורה כלום.
ליברפול ומוחמד סלאח הודיעו: בתום העונה ייפרד המצרי מהמועדון לאחר תשע שנים. נזכיר כי רק באפריל אחרי עונה אדירה כשהוביל את הקבוצה לאליפות כשהיה מלך השערים ומלך הבישולים באנגליה - האריך סלאח (ביוני יהיה בן 34) את חוזהו לשנתיים בקבוצה, אך את העונה הזו ירצו שני הצדדים לשכוח. ב-2025/26 תרם סלאח עשרה שערים והוסיף תשעה בישולים בלבד אך איבד ממעמדו, והמאמן ארנה סלוט נאלץ אף להדיחו מהסגל. השפעתו פחתה. נראה שהיעד הבא יהיה בכדורגל הסעודי.
ב-435 משחקים בליברפול כבש סלאח 255 שערים (המבקיע השלישי בטיבו במועדון) והוסיף 122 בישולים. הוא זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות, הראשונה כמובן הייתה אחרי בצורת ארוכה בת 30 שנה, זכה בליגת האלופות וכן הגיע פעמיים נוספות לגמר בהן נכנע לריאל מדריד.
“רציתי להתחיל בכך שאף פעם לא דמיינתי שהמועדון הזה, העיר הזאת, האנשים האלה יהפכו לחלק כל כך גדול מחיי. ליברפול היא לא רק מועדון כדורגל, זו תשוקה, זו היסטוריה, זו רוח; אני לא יכול להסביר את זה לאף אחד שלא חלק מהמועדון הזה. זכינו בגביעים החשובים ביותר. נלחמנו יחד בתקופות הקשות בחיינו. עזיבה אף פעם לא קלה. נתתם לי את התקופה הכי טובה בחיי. תמיד אהיה אחד מכם! המועדון הזה תמיד יהיה הבית שלי, בשבילי ובשביל משפחתי. תודה על הכל. תודה לכולכם, לעולם לא אלך לבד”.
העונה הזו מוכיחה עד כמה בכדורגל קשה לדעתי להיפרד בזמן, איך אפשר היה לצפות את הצלילה הענקית הזו שלו אחרי העונה שעברה הפנטסטית? הוא היה נראה לי העונה מיואש ושבע. אחד הגדולים בתולדות הפריימרליג בשנות ה-2000, אם כי חייב לומר שתמיד כעסתי שהציבו את השם שלו מול תיירי הנרי (לדעתי כוכב ארסנל יותר גדול). נדמה לי שני רק לסטיבן ג’רארד מבחינת השחקן הטוב בליברפול בעידן הנוכחי.
סלאח גם דוגמא לשחקן שפתאום בגיל 24 נהיה גולר, חשבו שהוא מקרה אבוד, זה מקרה שבדרך-כלל לא חוזר על עצמו. נניח ויניסיוס היה בועט בשער ריק החוצה, אבל זה היה בגיל 18 ובערך בגיל 21 הוא השתנה.
44 ימים חלפו במהירות, וטוטנהם שוב מחפשת מאמן.
איגור טודור עזב/הועזב, לא הבנתי בדיוק.
לדעתי, זאת עבודה חלומית לכל מאמן סוג ז’. אם יירד ליגה, יגיד שגם האחרים לא הצליחו, הקבוצה חרא. אם לא יירד ליגה, יגיד שהוא הציל אותם.
ראיתי דיווחים שצ’לסי רשמה הפסדי שיא בעונת 25\24.
262 מיליון פאונד זה שיא חדש בפרמיירליג. השיא הקודם היה שייך לסיטי בעונת 11\10, כשהם התחילו לבנות אימפריה.
שנה שעברה צ’לסי רשמה רווח של 128 מיליון, אבל רק כי מכרו את קבוצת הנשים ב 200 מיליון. שנה לפני כן מכרו מלונות ב 77 מיליון. סה"כ ב 5 שנים אחרונות, בלי המכירות של הנכסים האלה, צ’לסי הפסידו כ 730 מיליון פאונד.
כמובן שהשיא של הפסדים בעונה בודדת שייך לברצלונה של 2021 של כ 500 מיליון יורו. אבל בצ’לסי זה לא עניין חד פעמי אלא מגמה ברורה.
החלטתי לעשות טבלה קטנה של המצב הפיננסי בצמרת האנגלית בעונת 25\24, ועוד כמה נתונים שנראים לי מעניינים. הוספתי גם את אסטון וילה ואת ניוקאסל, כי בהרבה מובנים הם כבר עקפו את טוטנהם.
(כל הסכומים בפאונדים)
| ליברפול | סיטי | יונייטד | ארסנל | צ’לסי | טוטנהם | וילה | ניוקאסל | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| הכנסות | 703 | 694 | 667 | 690 | 491 | 565 | 378 | 335 |
| שכר | 428 | 408 | 313 | 347 | 353 | 249 | 268 | 238 |
| רווח לפני מס | 15 | 10- | 40- | 1- | 262- | 127- | 17 | 35 |
| חובות ברוטו | 285 | 172 | 637 | 358 | 303 | 851 | 34 | 0 |
| שכר לעומת הכנסות | 61% | 59% | 47% | 50% | 72% | 44% | 71% | 71% |
| הוצאות רכש נטו 26\25 | 229 | 161 | 153 | 268 | 2- | 159 | 21 | 89 |
| הוצאות רכש נטו 5 שנים | 556 | 560 | 932 | 825 | 924 | 726 | 151 | 475 |
| מימון בעלים ב 3 שנים | 147 | 0 | 239 | 121 | 927 | 97 | 272 | 303 |
עוד סיפור על צ’לסי - היא קיבלה קנס קטן של 10 מיליון פאונד על חוסר שקיפות פיננסית בעונות 2011-2018. שילמו מתחת לשולחן למתווכים ודברים כאלה.
זה עונש קל מאוד. אברטון ונוטינגם שקיבלו הורדת נקודות על עבירות של הפיר פליי, מאוד לא מרוצות וכנראה יגישו ערעור על העונש הקל הזה.
פרמיירליג מתרצת את ההחלטה בכך שצ’לסי עצמה דיווחה על העבירות האלה לפרמיירליג, ושגם אם הייתה מדווחת לא הייתה עוברת את מכסת הפייר פליי.
בנוסף , צ’לסי תחת חקירה על מכירת קבוצת הנשים. המכירה נעשתה לחברה אחרת תחת אותם הבעלים של צ’לסי, והטענה ש 200 מיליון זה מחיר לא ריאלי. קבוצת הנשים עושה הכנסות של כ 20 מיליון בעונה, אבל זה עסק מפסיד. הפסידו 8 מיליון שנה שעברה.
אגב, שכר של 428M של ליברפול זה שיא חדש בפרמיירליג.
ארסנל הפסידו היום בבית לבורנמות
אם סיטי מנצחת את 2 המשחקים שלה הפער רק 3
איזה מפגן לוזריות של ארסנל
יותר מזה, סיטי חזרה להיות תלויה בעצמה. יש לציין שאם ארסנל תלויה בעצמה (מחזור הבאה מפגש ישר בניהן).
סיטי מביסה את צ’לסי ועדיין חזק במרוץ האליפות.
טוטנהם מפסידה עוד משחק וכרגע מתחת לקו האדום. מעניין יהיה לראות אם מאמן שלישי העונה יצליח להוריד אותה ליגה.