פרמייר ליג 25/26 :: Cook the Books

איך אפשר אחרי זה לא לחשוב שפפ מתרסק בליגת האלופות סתם?

אני לא בא להגן על ארסנל שסגנון המשחק שלה מגעיל, אבל כל-כך הרבה זמן בלתי תואר אז ברור שאתה מתחיל לפתח לחץ. בהחלט יכול להיות שיזכו באליפות על הקשקש. אני קצת יותר סלחן כלפיהם בשל התקופה כל-כך ארוכה בלי תואר והיו להם שנים של כדורגל מהפנט (עוד עם ארסן ונגר) שהם היו הנאיביים המעצבנים.

רק רוצה לומר שמנצ’סטר סיטי גם כן סתם קבוצה, מוכן לקבל מי שאומר שהיא אלופה סטייל “הרע במיעוטו”. אין לי ספק שארסנל הייתה מעיפה אותנו מליגת האלופות כמו בעונה שעברה. סיטי בינונית מאוד ולא מרשימה יותר מהאלופות האחרונות בליגה. לא חושב שהיא לוקחת אליפות למנצ’סטר יונייטד של אלכס פרגוסון ב-2012/13 נניח. ברנרדו סילבה בעונה לא טובה, יש דור חדש של שחקנים שנכנסים לנעליים מאוד גדולות, חסר לי מנהיג. הם היו טובים אולי בדצמבר.

הערב מחזור 33 בפריימרליג ומשחק עונה ענק באנגליה: מנצ’סטר סיטי לה 64 נקודות ועם משחק חסר - מארחת את ארסנל המוליכה לה 70 נקודות. הביקורות על התותחנים (רשמו הפסד ביתי מביך 2:1 לבורנמות’) ידועות, על סגנון המשחק המרדים וגם על ההיחנקות במאני-טיים, ועם הרוח הגבית של העפלה לחצי גמר ליגת האלופות - מייקל ארטטה חייבת להוכיח שארסנל מסוגלת לזכות באליפות לראשונה מאז 2004. לפני קרוב לחודש ארסנל עוד הייתה בתמונת כל ארבעת התארים ובגמר גביע הליגה הפסידה 2:0 לסיטי ללא מאבק מה שפגע במצב הרוח.

להלן התוצאות בליגה בשנים האחרונות - ארסנל חגגה על סיטי אשתקד 1:5 אבל זה קרה כאשר הקבוצה של פפ גווארדיולה בעונת בלהות. במשחק העונה גבריאל מרטינלי השווה לתותחנים בתוספת הזמן וקבע 1:1.

אני “מהמר” על המשחק הזה הפעם ולא ברמה של ווינר אלא פשוט מפנה זמן, יושב לראות ורוצה להתאוורר מהמחשבות, מקווה שיהיה כיף. ארסנל לדעתי תגיע ‘קצת’ להתבנקר ולחתור לתיקו. סיטי בסגנון אחר כמובן אבל העונה לא משכנעת בכלל. באמת חושב שיש לארסנל סגל לשחק כדורגל יותר טוב.

יש לארסנל סגל מטורף. הבלם הרביעי שלהם יותר טוב מהראשון שלנו.

דיברתי על זה עם החברים אוהדי ארסנל שפליק קלאסי לסגל הזה. שחקני הגנה מהירים וברמה הכי גבוהה. פשוט צריך תעוזה.

בשונה מבברצלונה, אפשר לשחק התקפית הארדקור מבלי שכל התקפת נגד זה חצי גול.

כמובן שזה לא יקרה, אבל לדעתי הוא היה יכול להיות בינגו.

3 לייקים

אין פראיירית כמו ארסנל
סיטי תלויה בעצמה

לייק 1

זה כאילו התסריטאי השנה של הכדורגל העולמי עשה שביתה איטלקית, אז הוא החליט פשוט להתעצל וללכת על הדיפולט השחוק והמעייף:

  • באיירן ופריז דורסות את הליגות המקומיות שלהן בנוהל.
  • אינטר גם היא בדרך לאליפות קלילה נוספת.
  • ארסנל הלוזרית הנצחית לא מצליחה לסגור את הדילמה גם כשכל היריבות שלה חוות עונה נוראית, וסיכוי לא רע שתפספס את זה אפילו השנה.
  • ברצלונה שוב שולטת בליגה המקומית, אבל מפשלת בשלבי הנוקאאוט של הצ’מפיונס.
  • החריגה היחידה מהנוסחה הקבועה היא ריאל, שהודחה גם היא מהצ’מפיונס במקום ללכת עד הסוף. זה כמה אנחנו גרועים השנה - אפילו עם תסריטאי עצלן וסיפור קבוע מראש, הצלחנו להיכשל.
7 לייקים

מטורף בכל קנה מידה
סיטי עם המשחק אולי הטוב ביותר שלה בשנתיים (המחרידות) האחרונות
עוד 6 ל-7, מי היה מאמין

האחראי עשה חצי עבודה - הפגיש אתכם מול הסיטי, בנוהל, רק שכח לעשות העתק-הדבק גם לחלק השני של התסריט.

בקשר לארסנל -
זו בעיה שב-2 התחרויות שהיא עוד נמצאת אני ממש רוצה שהם יפסידו, אבל גם ממש רוצה שהיריבה שלהם תפסיד.

ניחוש מושכל - מתישהו בשנתיים-שלוש הבאות דורטמונד תיקח את הלוזריות הנוכחית של ארסנל, ותגדיל.

3 לייקים

אפשר להיות יותר לוזרית מהבעיטה בדלי שלהם במחזור הסיום לפני 3 שנים?

3 לייקים

מכיר את המשפט “לעולם אל תזלזלו בלב של אלופה”? אז ארסנל ודורטמונד מוכיחות שוב ושוב שגם ההיפך הוא הנכון.

4 לייקים

גם ארסנל תלויה בעצמה (עדיין).
באנגליה , במקרה של שוויון הנקודות, מסתכלים קודם כל על הפרש השערים. אחר כך מי כבש יותר. רק אחר כך על המפגשים הישירים (יתרון לסיטי).
כרגע לארסנל יש יתרון של שער אחד בהפרש שערים, שיימחק אם סיטי תנצח את המשחק החסר שלה. אבל כל אחת מהן תלויה בעצמה.

3 לייקים

יתרון השער הזה לא שווה כלום אם סיטי תנצח את המשחק החסר שלה (ואז במינימום תשווה את הפרש השערים של ארסנל).

ארסנל צריכה להתעורר על החיים שלה מהר, אחרת הפרש השערים יהיה הבעיה האחרונה שלה, כי זו הפורמה שלה בליגה ב-13 המחזורים האחרונים -

(לא נכנס לתמונה - תיקו 0:0 מול ליברפול)

ולסיטי אין עוד את אתלטיקו מדריד על הראש.

2 לייקים

נכון, אבל זה מירוץ של הפרש שערים.
ארסנל תלויה בעצמה אם תנצח את כל המשחקים בתוצאות גבוהות.
הסיכוי שזה יקרה…

לייק 1

אתה מזלזל בדורטמונד אבל פעם בעשור היא עושה גמר אלופות, פעם ב-6-5 שנים לוקחת גביע גרמני ופעם ב-12 שנה לוקחת.אליפות.

בפעם האחרונה שארסנל הגיעו לגמר אלופות ססק היה בן 4, באליפות לפרדי ליונברג עוד היה שיער. רק גביע אנגלי הצליח להם.

וואלה לוקח את דורטמונד מחליף בניו יורק ניקס ומחליף, ארסנל נגד הניקס זה כבר קרב לוזריות מפןאר

לייק 1

יש הבדל גדול -

בליגה של דורטמונד יש קבוצה אחת שצריכה לתפוס עונה ממש ממש ממש ממש גרועה, כדי שדורטמונד תזכה, אלא אם מתגנבת לה איזו לברקוזן בעונה חד פעמית.

בליגה האנגלית ארסנל צריכה ש-3-4 קבוצות אחרות יקרסו כדי להגיע ל-Xg גבוה של בעיטה בדלי, וגם אז יכולה לצוץ איזו אסטון וילה כדי להקשות עוד יותר.

4 לייקים

להפסיד למנצ’סטר סיטי באיתיחאד זו תוצאה שיכולה לקרות אבל אסור לנתק את זה מהפער שהיה בשלב מסוים העונה ועוד ועוד. אבל זה עדיין לא גמור, לא משוכנע שסיטי תנצח את כל המשחקים.

אהבתי מאוד את המאבקים של ארלינג הולאנד עם הבלמים של ארסנל ואחרי שספג ביקורת לא מעט זמן בתאכלס הוא ניצח את המשחק, עשה גול ממצב וחצי וגם היה לא רע עם הכדור.

ארסנל הייתה טובה בדקות 45-60 לדעתי ועם שני מצבים מעולים (בעיקר הבעיטה לקורה).. פרט לכך, היא אולי לא ממש מנסה אבל בכל מקרה לא הניעה את הכדור, השער שלה, בניגוד למהלך מלא דימיון של שרקי - היה טעות מביכה של דונארומה והפעם הוא לא יכול לבכות ולהתלונן על השיפוט כמו בברנבאו. משחק רגל מזעזע, מה פפ מצא בו בעניין הזה שאני מפספס? אני גם לא חושב אגב שהיה משחק הגנתי ממש טוב של ארסנל, למען האמת של הקישור, היו לסיטי כמה מצבים של מתפרצות אבל פעולה אחרונה ממש לקויה בעיקר של סמניו - ואין מצבים.

גיוקרס עלה כל-כך הרבה כסף ואף אחד לא הכריח את ארסנל להביא אותו. חששתי שארטטה יגיע לשחק על תיקו האמת, אבל אני לא מבין למה הוא לא פתח בהרכב וגם אם נניח הוא על הספסל לטובת האברץ המעצבן והאיטי [כן למרות הגול] - למה הוא נכנס לשחק כה מאוחר.

3 לייקים

צ’לסי עם הפסד חמישי רצוף בליגה, הפעם לברנטפורד 0-3.
הם ירדו למקום 7, כאשר 4 קבוצות אחרות יכולות לעקוף אותם אם ינצחו את המשחק שלהן.
לצ’לסי כבר אין סיכוי ממשי להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה.
בכל 5 המשחקים האלה צ’לסי כבשה 0 שערים. בנוסף הייתה גם תבוסה ביתית ל PSG. אבל היי, הם כבשו 7 מול קבוצה מהליגה השלישית בגביע.
כל צרה של צ’לסי היא שמחה בשבילי. הם מתנהגים כמו סטייט קלאב, ואני מאחל להם כל רע. שימשיכו להחליף 2 מאמנים בעונה, לסחור ב 10 שחקנים כל חלון, לחתום על חוזים ל 10 שנים ולמכור נכסים כדי לעמוד בחוקי הפייר פליי. זה מתכון מנצח!

משהו עצוב באמת - לסטר סיטי.
רק לפני 10 שנים זכו באליפות, ועכשיו הם יורדים מהליגה השניה לשלישית. ירידה שניה ברציפות.
הם ספגו הפחתה של 6 נקודות על עבירות הפייר פליי. לא יודע אם זה היה קריטי, אולי היו יורדים גם בלי העונש.
סיפור עצוב של אליפות מפוארת והתרסקות מפוארת לא פחות.

6 לייקים

נראה לי שהכל התחיל במוות של הבעלים והבת שלו בתאונת מסוק מזעזעת אחרי שהמריאו מהאיצטדיון.

2 לייקים

צ’לסי הייתה פעם קבוצה עם שחקני רכש שאפשר היה לקנא בהם. מאז שתומאס טוכל עזב היא בכאוס מוחלט עם כל הכבוד לטורניר טוב בגביע העולם למועדונים ובעיקר ניצחון מרשים אחד בגמר. היא עשתה נזק עצום בכדורגל האנגלי ובכלל והקפיצה את מחירי השחקנים במידה ניכרת. שחקן בינוני “הופך” כביכול לגלאקטיקו מבחינתה. אני חושב שהבעלים שלה הוא מהגרועים בתולדות הספורט עם בזבוז משאבים אדיר. הכסף הזה היה יכול לשמש אותם מעולה ליותר מעשור.

אני ישר חושב על אנדריי שבצ’נקו למרות שנכשל, מיקאל אסיין, מיכאל באלאק, כמובן קיץ 2004 שכלל את פטר צ’ך ודידיה דרוגבה. איפה הם (וגם קלוד מקאללה שהגיע בקיץ 2003) לעומת הליצנים של היום..

בדיוק. הבן שלו לקח את המושכות בגיל 33 על ניהול העסק וקרס לגמרי עם החלטות כלכליות וניהוליות שדירדרו את המועדון.