מחזור 5 :: ניצחון 1:4 על מאיורקה אחרי פיגור| פדה (גולאסו), ויניסיוס, רודריגו ורודיגר

כי כשהו משחק קשר או קיצוני הוא תמיד מעדיף לתקוף מעמדת המגן, התנועה שהוא עושה, המיקום החפיפה וכדורי הרוחב, כאילו היה מגן.

בוקס טו בוקס זה בדיוק איך שזה נשמע, זה גם להניע את הכדור 40 מטר מהשער שלך כשיש לחץ וצפוף.
מודריץ’ לדוגמא הוא אחלה בוקס טו בוקס.

הוא עילוי, אבל בדברים מאוד ספציפיים, והעילוי שלו יבוא יותר לידי ביטוי בתפקידים שנותנים לו מרחבים ושטחים שהוא יכול לרוץ אליהם, ככה מאמין גם אנצ’לוטי שמשתמש בו יותר כקיצוני וככה נוח גם לפדה עצמו כשגם כשהוא משחק קשר מרכז הוא בורח לצד.

מגינים בכדורגל מודרני זה כלי התקפי לא פחות חשוב מקשר, אז לשחק מגן זה לא להוריד אותו בדרגה או להעניש אותו, אלא לשים אותו איפה שהוא הכי יבלוט.
אלכסנדר ארנולד לדוגמא הוא קשר בוקס טו בוקס יותר טוב מפדה, אבל קלופ מעדיף שהוא יהיה המגן, כי הוא המגן הימני הטוב בעולם.

דעתי האישית קמא וצ’ומה דאבל פיבוט ומודריץ’ מעליהם, קישור שהוא חומה, אי אפשר לעבור אותם, פדה יכול להיות הקיצוני ולעזור גם, ואז בכלל אין סיכוי להבקיע נגדנו, כל עוד מיליטאו לא מפשל כמובן.

לייק 1

הלכתי לבדוק את הנושא של כיבוש השערים קצת יותר ברצינות. אז ככה:

במשחק אתמול הגוליאדה אכן קצת משקרת (כמו שכולנו הרגשנו), וב-xG ייצרנו קצת יותר מ-2 שערים בסה"כ. אבל - מאיורקה עצמה, עם שלל המצבים המסוכנים שלה לכאורה, ייצרה בסה"כ כשער אחד - ולכן “הגיע” לנו בסיכומו של דבר הניצחון.

אם נסתכל יותר רחב ומתחילת העונה, אז כבשנו כאמור 15 שערים ב-5 משחקים, כאשר לפי ה-xG ייצרנו קצת יותר מ-14 שערים. ככה שבראייה כוללת קצב ייצור המצבים שלנו בסדר גמור, ותואם את כמות הכיבושים שלנו.
בהתפלגות למשחקים - במשחק אתמול ובמשחק מול אספניול כבשנו יותר ממה שייצרנו, ו"חיפינו" על זה במשחק מול בטיס ובמשחק הפתיחה מול אלמריה, שלא הצלחנו לנצל כמו שצריך את המצבים שייצרנו.
אז מה יש לנו בעצם? משחק אחד של ניצחון קל שגם תואם את המציאות (מול סלטה), 2 משחקים בהם השגנו תוצאה קצת משקרת לטובתנו למרות משחק קשה ודל במצבים יחסית, ו-2 משחקים בהם התקשנו למרות שיכולנו לעבור אותם הרבה יותר בקלות.
אבל מה שחשוב - אנחנו מייצרים מספיק מצבים ראויים, במגוון משחקים ומול מגוון קבוצות, מנצלים את המצבים כמו שצריך - ואוספים את הנקודות.

אגב, המצב בהגנה די דומה להתקפה, שם הצליחו לייצר נגדנו פחות או יותר את אותם 5 שערים שכבשו מולנו, כאשר החריגים הם מצד אחד המשחק מול אספניול - שכבשו רק שער אחד מתוך כמעט 2 שייצרו מולנו (ותודה לקורטואה), ומהצד השני בטיס - שהצליחו לכבוש מולנו שער מתוך השליש מצב שהם ייצרו.
אגב2, ההתפלגות בין השחקנים גם היא מעניינת. ויניסיוס, רודריגו ופדה שנמצאים בפורמה נפלאה כפי שכולנו רואים, הם הכובשים המצטיינים שלנו שגם מנצלים את המצבים שהם מגיעים אליהם יותר טוב ממה שהסטטיסטיקה חוזה. ומי ש"מחפה" על זה לרעה זה בנזמה, שאמנם כבש 3 שערים, אך מתוך כמעט 6 שהקבוצה הצליחה לייצר עבורו.

נ.ב. אני לא מסכים עם הכותרת של הת’רד. הכותרת צריכה להיות: ‘ניצחון 4:1 על מאיורקה אחרי פיגור | פדה (גולאסו), ויניסיוס (גולאסו), רודריגו (גולאסו), ורודיגר (סוף-סוף הרמה של קרוס פגשה שחקן שלנו, גם אם בטעות)’.

לייק 1

השער של רודריגו לדעתי יותר יפה אפילו, באמצע הדריבל בצפיפות אפשר לראות איך הוא מרים את הראש מסתכל ורואה את התנועה של פדה ובמקום למסור מנצל את הבלבול שהתנועה יוצר משכיב 2 שחקנים על 2 מטר מרובע ומסיים כאילו היה חלוץ עם ותק של 12 שנה, שער מהרמה הכי גבוהה שיש.

7 לייקים

בהמשך לדיון שהשווה אותנו לברצלונה,
האינסטינקט שלי אומר לי שהם כרגע הקבוצה הטובה יותר, עם זאת קשה לומר שזה המצב בוודאות מכיוון ששתי הקבוצות משחקות בצורה שונה לגמרי. הם משחקים בקצב גבוה מהרגע הראשון והורגים את היריבות מהדקה הראשונה. הם משחקים מאוד גבוה ותוקפים על הרבה שחקנים ואנחנו שולחים פחות שחקנים קדימה ולוקחים מעט סיכונים בהשוואה אליהם.

היו משחקים העונה שלולא משחקי על של טר שטגן הם היו עלולים להיקלע לפיגור. סביליה החמיצה שני מצבים טובים ברבע השעה הראשונה של המשחק, ועד דקה 60 גם סוסידאד הגיעה למצבים טובים. עם כמה שהם נראים טובים, כרגע יותר אטרקטיביים מאיתנו ללא ספק, זה יכל לעלות להם ביוקר.

לגבי השחקנים שלהם; פראן לא שינה את הרושם אצלי מהעונה שעברה. כשהקבוצה טובה הוא טוב, כשהקבוצה תקועה הוא תוקע את המשחק עוד יותר. כרבע הוא מאוד בינוני, אם כי לא מן הנמנע שישתפר בהמשך.
פאטי נהנה כרגע מלבנדובסקי שכרגע גדול על הליגה כולל בנזמה וויניסיוס, היו לו לפחות איזה שני בישולים גדולים לפאטי. נדמה לי שהוא איבוד מכוח המתפרץ והמהירות וכרגע הוא מוגבל כשחקן מסיים בלבד, לפני הפציעות זכור לי שחקן יותר יצירתי ועם יותר דריבלים.
גאבי משחק טוב יותר העונה ועושה התקדמות. הוא פחות בלגניסט והתנועה שלו טובה יותר, כשהוא בינתיים לא מאבד מהאנרגיות שלו.
קונדה בינתיים נראה כמו החתמה בינגו ואני חושש ממנו.

כרגע אני חושב שעדיין מוקדם להחליט איזו קבוצה טובה יותר, הם בשיא האופוריה אחרי ההחתמות ויש להם ים אנרגיות. כמו שכולנו יודעים לכל קבוצה יש את התקופות פחות טובות, שבהן נפצעים שחקנים, מאבדים נקודות על שטויות ולא הולך כלום. מי שתדע לנצח בתקופות האלה תקח את האליפות כנראה.

כרגע הכסף שלי עליהם.

לייק 1

דעתי כבר כתבתי ואכתוב שוב, הם ישחקו כדורגל שלפעמים יראה יותר מלהיב, יתנו יוצר תצוגות, אבל הכסף שלי על דון קרלו וחבורת האתלטים שלו.
זה כמו מירוץ בין פרארי להאמר, ברגע שנגיע לבוץ הראשון המירוץ יגמר, ועוד נגיע לבוץ :wink:

ברצלונה קבוצה מלהיבה מאוד אבל מאוד מוגבלת, זה דמבלה ולבנדובסקי(למרות החיבה היתרה שלך לפדרי), ברגע שאחד מהם ירד בכושר, יפצע או ילמדו לסגור אותו הם יתקעו חזק.
ברגעים המעטים שקאדיז הדי אפסיים עשו עליהם לחץ גבוה ברצלונה לא הצליחה להניע כדור והרחיקה כדורים, נראה אותם מול באיירן, לא משנה מה תהיה התוצאה מול באיירן ניכל ללמוד הרבה על הקבוצה של צ’אבי אחרי המשחק הזה.

בקיצור, הכסף שלי על קבוצת החוצבים בע’'מ של אנצ’לוטי

לייק 1

באלי התערבות לגבי המשחק הזה.
ניצחון של בארסה ואתה צריך לשים תמונה של פיקה לשבוע כתמונת פרופיל. ניצחון של באיירן ואני צריך לעשות את זה.

4 לייקים

ובתיקו שניכם שמים כן?

2 לייקים

מסכים, אבל אתה שם תמונה של טיטי קמארה

5 לייקים

אפשר להצטרף? ניצחון של ברצלונה בהפרש 2 שערים ומעלה, ואני שם תמונה של סרג’י רוברטו לשבוע. זה יכאב לי יותר ממה שפיקה יכאב לכם.

מסכים, אבל גם אל תשכח שעלינו בהתחלה עם פיקה קשישא, פראן, ממפיס, וביירין. ובנוסף, ובעצם בעיקר - ברצלונה, מטבע הדברים, פחות מחוברת מריאל מדריד. זה לא בהכרח אומר שכשזה יתחבר יותר נהיה טובים יותר ממדריד, אבל כן נהיה טובים יותר מהגרסה הנוכחית, ושחקנים אחרים כן יהיו משמעותיים יותר (למשל ראפינייה, וקונדה). אני מקווה.

לא לא. יש גבול. מוכן לשים תמונה של ראמוס רק אם נפסיד בהפרש 8, או ננצח בהפרש הזה.
2 זה מעט מידי בשביל הסיכון הזה.

לייק 1

של ראמוס. אנחנו בוחרים את העונש.


אם כבר גלשנו לנושא הזה (אפשר להעביר אחכ לתרד יותר רלוונטי לבחירת המנהלים כאן), אני חושב שכרגע הבעיה העיקרית של בארסה זה שיש לה מוד אחד, והוא של כולם להתקפה ויאללה בלאגן. למשל במשחק מול יריבה כמו באיירן, למרות הביטחון שהפגנתי עם ההתערבות, ברצלונה יכולה להיענש בקלות אם היא תשחק מולה כמו ששיחקה מול סביליה. עם זאת בליגה אי אפשר לעמוד מול האינטנסיביות שלה 90 דקות. ריאל מדריד הוכיחה שהיא יכולה לעמוד בקצב הזה שנה שעברה באלופות, אולי גם בילבאו אתלטי וויאריאל יוכלו, כל השאר יקרסו אחרי דקה 70. הם יותר חסינים לבונקרים מאיתנו, למרות שבעונה וקצת האחרונות הוכחנו שמספיקים לנו 10 דקות לנצח משחקים ברגע שאנחנו פותחים מבערים.
מבין לחלוטין את ההימור של טיטי עלינו, slow and steady wins the race כמו שנהוג לומר. נחכה לראות איך דברים יתפתחו.

לייק 1

מאוד נכון, אבל השנה, בניגוד לשנים קודמות, לברצלונה יש גם שחקני הגנה מהירים, חכמים וטובים יותר. כלומר על הנייר אמורים להיות פחות מקרים מסוכנים, גם בסגנון משחק יותר פתוח ומשוחרר. יחסית.
וזה בנוסף למנטליות שאמורה להיות טובה יותר מאשר מה שקרה מול ליברפול, רומא ובאיירן.

עם זאת מגיעים מולכם למצבים דיי בקלות. אראוחו בדומה למיליטאו משאיר המון חורים למרות הפוטנציאל הענק שלו. אריק לא עושה עליי רושם עדיין, מצטער. קונדה לפי מה שנראה כרגע מיועד לאגף ימין.

+1

הם שיחקו עם ההרכב השני עד 57 ללא לבה, פדרי ודמבלה. מול באיירן הם ישחקו עם ההרכב הראשון אז זה יראה יותר טוב.

לייק 1

כך היה כמעט כל פעם שלחצו אותם, לא רק נגד קאדיס בהרכב השני, אפשר היה לראות את זה הכי טוב מול ראיו.
וזה לא שהם לא מצליחים להניע בניגוד להוראות של צ’אבי, זה נראה שככה צ’אבי רוצה שישחקו והוא מעלה הרכב בהתאם.

שלוש נקודות:

“דורסת במחצית השנייה”, כזו היא ריאל מדריד, בדיוק כפי שנכתב במארקה. שימו לב לזה. ריאל מדריד כבשה 20 שערים העונה. במחצית השנייה יחס השערים שלה עומד על 0:14 - בדיוק, טיבו קורטואה לא הוציא אף כדור מהרשת בנוסף לכך. המחצית הראשונה? יחס השערים הוא עקר: 5:6 בלבד. בניצחונות האחרונים שלה, נגד סלטיק בליגת האלופות וכן נגד מאיורקה בליגה אמש - ריאל כבשה שלושה שערים במחצית השנייה. “ריאל הולכת וגודלת במחצית השנייה”, אמר ואלוורדה. במדריד משוכנעים שהעוצמה הזו במחצית השנייה היא לא רק ‘מתנה’ פיזית, אלא גם של איכות ומנטליות. בעונה שעברה מדריד כבר הראתה, במיוחד בליגת האלופות, שהיא קבוצה קטלנית בשלבים האחרונים. כעת, הדינמיקה ממשיכה באותו כוח ובאותו סדירות. בשלב האחרון, מדריד בלתי ניתנת לעצירה.

ואלה המשחקים:

ריאל מדריד - איינטרכט פרנקפורט: תוצאת מחצית - 0:1 לריאל| תוצאת סיום - 0:2 לריאל
אלמריה - ריאל מדריד: תוצאת מחצית 0:1 לאלמריה| תוצאת סיום - 1:2 לריאל
סלטה ויגו - ריאל מדריד: תוצאת מחצית - 1:2 לריאל| תוצאת סיום: 1:4 לריאל
אספניול - ריאל מדריד: תוצאת מחצית: 1:1| תוצאת סיום: 1:3 לריאל
ריאל מדריד - בטיס: תוצאת מחצית: 1:1| תוצאת סיום: 1:2 לריאל
סלטיק - ריאל מדריד: תוצאת מחצית: 0:0| תוצאת סיום: 0:3 לריאל
ריאל מדריד - מאיורקה: תוצאת מחצית: 1:1| תוצאת סיום: 1:4 לריאל

מאז חודש אפריל, רודריגו מעורב ב-14 שערים ב-17 משחקים ונמצא בכושר פנטסטי. השערים שלו מגוונים - גם בדרך ההבקעה, גם במיקום על המגרש - בימין ובשמאל, גם כשפתח בהרכב וגם כשעלה מהספסל - היידה סביליה, היידה צ’לסי והיידה מנצ’סטר סיטי, וכמובן גם במשחק ההכתרה נגד אספניול. הרצף הזה החל בתשעה באפריל כאמור נגד חטאפה ומאז יש לו תשעה שערים וחמישה בישולים. “נוח לו בכל עמדה” ו"הוא סיים את תקופת ההתלמדות", אלה היו חלק מהדברים שאמרו עליו קרלו אנצ’לוטי לאחרונה. והוא גם ישחק כ-‘9’ שלנו נגד לייפציג, תמימות דעים בספרד.

5 מ-5 בליגה זה לא שכיח| הקבוצה עשתה זאת העונה לראשונה מאז 2009/10 עם מנואל פלגריני. בעונת הדאבל עם זינדין זידאן, הפאנצ’ר הראשון הגיע במחזור החמישי עם 1:1 ביתי נגד ויאריאל למשל. גם בעונת הדסימה לריאל היו 13 נקודות - תיקו נגד אותה ויאריאל, בחוץ, בין היתר. עונת האליפות ההיסטורית 11-12 נפתחה רק עם 10 נקודות. בעונת 2000-01 לריאל של דל בוסקה היו למשל 11 נקודות. עונת 2017-18 עם זידאן בולטת לרעה - 8 נקודות בלבד! ומוריניו בעונתו האחרונה השיג נקודה אחת פחות.

מבחינת שערי הזכות, לריאל היו לא פחות מ-18 בעונת 2014-15, העונה השנייה של אנצ’לוטי. העונה יש לה 15, בדיוק כמו אשתקד. ב-2008-09, בעיקר בגלל שביעייה נגד גיחון, וכן עם פלגריני - היא כבשה 16 שערים. שיא שערי הזכות אגב עומד על 23 בעונת 1987-88.

המאזן של ריאל אחרי חמישה משחקי ליגה בשנות ה-2000:
עונת 2022-23: 15 נקודות| מאזן 5-0-0| יחס שערים 5:15
עונת 2021-22: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 7:15
עונת 2020-21: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 2:8
עונת 2019-20: 11 נקודות| מאזן 3-2-0| יחס שערים 6:10
עונת 2018-19: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 3:12
עונת 2017-18: 8 נקודות| מאזן 2-2-1| יחס שערים 5:9
עונת 2016-17: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 3:13
עונת 2015-16: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 1:14
עונת 2014-15: 9 נקודות| מאזן 3-0-2| יחס שערים 9:18
עונת 2013-14: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 5:12
עונת 2012-13: 7 נקודות| מאזן 2-1-2| יחס שערים 4:7
עונת 2011-12: 10 נקודות| מאזן 3-1-1| יחס שערים 4:14
עונת 2010-11: 11 נקודות| מאזן 3-2-0| יחס שערים 1:6
עונת 2009-10: 15 נקודות| מאזן 5-0-0| יחס שערים 2:16
עונת 2008-09: 12 נקודות| מאזן 4-0-1| יחס שערים 7:16
עונת 2007-08: 13 נקודות| מאזן 4-1-0| יחס שערים 3:13
עונת 2006-07: 11 נקודות| מאזן 3-2-0| יחס שערים 2:6
עונת 2005-06: 9 נקודות| מאזן 3-0-2| יחס שערים 6:10
עונת 2004-05: 9 נקודות| מאזן 3-0-2| יחס שערים 3:4
עונת 2003-04: 10 נקודות| מאזן 3-1-1| יחס שערים 7:13
עונת 2002-03: 11 נקודות| מאזן 3-2-0| יחס שערים 5:13
עונת 2001-02: 5 נקודות| מאזן 1-2-2| יחס שערים 8:9
עונת 2000-01: 11 נקודות| מאזן 3-2-0| יחס שערים 5:12

לייק 1

תשמע, קשה לי לקחת את הטענות שלך ברצינות אחרי שקבעת כבר אפריורית שטרנט קשר בוקס-טו-בוקס טוב מפדה. הזוי לחלוטין בחיי. וזה עוד מבלי שראית את טרנט משחק בעמדת הקישור ואת פדה בעמדת המגן… מה אני אגיד לך?

כל שחקן הוא עילוי רק בדברים ספציפיים. השאלה כמה הוא עילוי בדברים הספציפיים האלה. הכניסות שלו מזכירות לי את הגיחות של דה בריינה, התנועה שלו בין קווי ההגנה, יחד עם כדורי רוחב טובים ואחלה בעיטות לשער - מדהים מבחינתי. קצת ליטוש ועבודה על התפקוד הזה והוא שם מבחינתי.

לעניין הדאבל פיבוט - מודריץ’ לא יהיה כאן לנצח, אני כבר מדבר על הימים שאחרי. ותמיד יהיה סיכוי להבקיע נגדנו - זה הDNA.

כל משחק של ליברפול אני רואה את טרנט משחק בוקס טו בוקס וכל משחק של ריאל אני רואה את פדה משחק מגן ימני, וראיתי המון משחקים של ריאל וליברפול.

זה יותר באיזה תפקיד על המגרש העילוי הספציפי של השחקן הספיציפי יכול לבוא לידי ביטוי יותר טוב

שחקן שלא יכול להשתלט על כדור בצפיפות בשליש האחרון ולהסתובב איתו כך שעכשיו הוא עם הפנים לשער עם מגרש פתוח לא יכול להיות מושווה לקשר הכי טוב בעולם כיום.
זה עוד לפני שדיברנו על הטכניקה, היצירתיות, ראיית המשחק וכדורי העומק חותכי ההגנות.

יש לפדה יכולות ברמה של וורלד קלאס, אבל הוא לא מזכיר את דה בריינה.

וכן, מודריץ’ לא יהיה איתנו עוד הרבה זמן, יש לחפש מחליף עם יכולות דומות, פדה לא יכול להיות זה שיחליף אותו, לכן כתבתי כמה וכמה פעמים מקווה מאוד שסילבה יבוא.

לייק 1

לשחק את התפקיד ולהיות דינמי אלה 2 דברים שונים לגמרי.
אם אתה לא מבין למה תחשוב כמה זה שונה לשחק לצד חלוץ לבין לשחק כחלוץ יחיד.
כשקשר עושה תנועה ימינה למקום בו כבר יש קיצוני ומגן זה שונה לגמרי ממגן שעושה תנועה למקום בו יש רק קיצוני.

וכשקיצוני מחכה שהמגן יעלה ויחזיק את הכדור רק כדי שהוא הקיצוני יעשה חפיפה למגן כדי שיוכל לקבל את הכדור לשטח מעבר לקווי ההגנה, איך נקרא לקיצוני כזה ?

לא מבין איך אתה מסיק שפדה משחק מגן ימני כשלצדו יש אשכרה מגן ימני.

גם לגבי טרנט אני לא הכי מסכים, אבל לא אתווכח כי אני מניח שאתה צופה יותר ממני בליברפול.