אלבארו ארבלואה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד מנצ’סטר סיטי: “היתרון שיש לנו? זה מבחינתי כמו במשחק הראשון, אנחנו צריכים לצאת ולנצח. אותה מחויבות, או אפילו יותר. המגרש הזה לא קל בכלל, והאוהדים שלהם הולכים לדחוף אותם חזק. ענווה ושאפתנות הן מה שאנחנו צריכים לראות מחר”.
הכנה מנטלית: “אני חושב שאנחנו יודעים כמה קשה יהיה מחר ואנחנו לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר. אנחנו צריכים להופיע ברמה גבוהה, כמו במשחק הראשון או אפילו טוב יותר. זו המטרה: סולידריות ומאמץ. באמת לפגוע בהם כמו שעשינו במשחק הראשון”.
האם ריאל מדריד מתחרה טוב יותר בלי קיליאן אמבפה? - “קשה לחשוב שריאל מדריד טובה יותר בלי השחקן הטוב בעולם… אבל זה אומר הרבה על הקבוצה ועל כמה טוב היא מתפקדת גם במצוקות”.
גישה ניידת מאוד והכנסתו של אמבפה: “תראו, קיליאן נותן לנו איכויות שונות משחקנים כמו ברהים. אמבפה מאוד אינטליגנטי, יש לו הרבה איכויות… הוא נע היטב לתוך החללים שנותרים על ידי היריב. אני מצפה ליהנות מהשערים שלו, אבל הוא גם חשוב במשחק עצמו”.
הפרוטוקול הרפואי של אמבפה ובלינגהאם: “ג’וד רצה לבוא ולהיות עם הקבוצה… הוא יעשה חלק מהאימון אבל לא ישחק מחר. זה יהיה מאוד חשוב לחבריו לקבוצה לראות אותו כל כך קרוב. הוא הולך להיות אחד המנהיגים וזה מאוד חשוב שהוא איתנו. אמבפה זמין לשחק ותראו מחר מה יקרה”.
מחויב לפיתוח כישרונות צעירים: “לא הרגשתי שיש לי פרות קדושות. יש שחקנים כמו ואלוורדה, ויני… שהרוויחו את הדקות שלהם על המגרש. אתם יכולים לראות את זה בעצמכם, כל שחקן מרוויח את הדקות שלו. אקדמיית הנוער מציגה רמה גבוהה מאוד, משחקת טוב מאוד כי זה מה שהם יודעים לעשות. הם בחורים מאוד מוכשרים. המטרה שלי היא שתמיד נוכל להעמיד את 11 השחקנים הטובים ביותר על המגרש”.
האם זה משחק העונה שלו מחר ברמה האישית : “זה הדבר האחרון שעולה לי בראש כרגע, אני אפילו לא חושב על זה. כל מה שאכפת לי ממנו זה המשחק של מחר ושהשחקנים יופיעו כמו שהם. כמה זמן אני בתפקיד הזה לא מדאיג אותי; אני מעביר אימונים כאילו הייתי כאן 15 שנה… ויש לי עוד 15 שנה”.
הבחירה של פפ גווארדיולה לבטל את האימון היום: “אני חושב שהוא הסביר את זה טוב הבוקר, כמו שהם עשו פעמים רבות העונה. שמעתי אתמול שהוא אימן 987 משחקים, אז אני לא אהיה זה שאעז לתת לו עצה. הם מכירים אחד את השני טוב; אני לא חושב שהם יתאמנו היום, או שזה לא ישנה הרבה את התוצאה מחר”.
על גיבור הניצחון במשחק הקודם פדה ואלוורדה : “הוא יכול לשחק בכל מקום על המגרש, הוא נמצא במיטבו. הוא יכול לרוץ ויש לו את החופש לנוע בכל רחבי המגרש. אנחנו צריכים את הגרסה הזאת של ואלוורדה”.
אנטוניו רודיגר הוא השחקן שהגיע עם אלבארו ארבלואה למסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר: “שיחקתי הרבה משחקים בליגת האלופות עם ריאל מדריד וגם זכיתי איתה בגביע. אלה הרגעים שעובדים קשה בשבילם. שיחקתי נגד מנצ’סטר סיטי פעמים רבות, הם אחת הקבוצות הטובות ביותר וזה תענוג לשחק נגדם”| מצבו הגופני: “היו לי בעיות פיזיות אבל זה שייך לעבר ואני מרגיש טוב. אם מסתכלים על משחקים האחרונים - תמיד הייתי על המגרש”
חוזה חדש עם ריאל מדריד: “מבחינתי, הדבר הכי חשוב הוא שאני מרגיש בריא וכרגע אני מרגיש טוב. כן, אני בטוח שהכל יסתדר מעצמו; זה לא הזמן לדבר על זה”. הוא נשאל האם מהמועדון דיברו איתו: “בסופו של דבר - אני מרגיש נהדר כאן ואני מרגיש את האהבה והכבוד של האנשים. לפעמים אתה צריך לקבל החלטות וזה לא עניין של רגשות… אבל זה לא הזמן לחשוב יותר מדי. אני צריך לעשות את העבודה שלי ואני אוהב את ריאל מדריד. אני אוהב להיות כאן”.
האם הוא ‘הסיוט’ של ארלינג הולאנד: “אני לא חושב הרבה על הסטטיסטיקות האלה, אני לא מייחס להן חשיבות, הן רק מספרים. הוא ניצח בקרב נגדי במשחק שלב הבתים. שחקנים כמו הולאנד קשוחים, וזה תענוג להתמודד מול הטובים ביותר. אני מאוד נהנה מהקרב הפיזי הזה. גם לדין האוסן היה משחק טוב מאוד; אני לא לבד בהגנה הזאת. אני ממש מצפה למשחק הזה”.
עוד על הולאנד: “פגשתי אותו פעמים רבות… הוא שחקן ברמה עולמית כבר כשהוא מאוד צעיר. הוא חזק מאוד ואני אוהב את הדו-קרבים האלה במהלך הקריירה שלי. בעונתי הראשונה כאן, אף בלם לא הצליח לתת לו משחק טוב ולנצח אותו… ואני הייתי הראשון. הוא בחור טוב וכדורגלן אפילו טוב יותר. אין יותר מה לומר”.
לגבי התקרית המכוערת נגד חטאפה עם דייגו ריקו: “ראיתי את ההילוכים החוזרים בהילוך איטי וזה נורא. אבל אם צופים במשחק עצמו… אני לא אתווכח איתו, אבל לא ‘הרגתי’ אותו. אסור להגזים במגע, כי אם הייתי נכנס בכוונה… הוא לא היה קם. אחר כך הוא המשיך לרוץ. דיברתי איתו אחרי המשחק. אם מקפיאים את התמונה, זה לא מספר את כל הסיפור. וזה לא היה שווה כרטיס אדום, לא הורחקתי. אף פעם לא התכוונתי לפגוע בו. אני אוהב להיות קשוח כשאני משחק, אבל יש לי גבולות שאני לא חוצה. לכן אני חושב שההצהרות האלה קצת מוגזמות. אסור לנו להתעכב על זה”.
העבודה לצד הצעירים: “אני חושב שהתפקיד שלי חשוב מאוד בקבוצה. אנחנו משחקים עם הרבה שחקנים צעירים ואני צריך לעזור להם. זו העבודה שלי. להפוך אותם לשחקנים טובים יותר, וזה מה שאני עושה. אבל הם גם צריכים להבין את התפקיד שלהם ולהקשיב. אפשר לעזור רק לאלה שרוצים את העזרה שלך”.
עצה לשחקני קבוצת הנוער: “הבחורים הצעירים שלנו מצליחים; רבים מהם עובדים קשה. המאמן מכיר אותם היטב, והם ראויים לקרדיט”.
ציטוט מהסרט של הזכייה בגביע ה-15: “אנחנו לא רק צריכים שתהיה לנו המנטליות הזאת, אנחנו צריכים שתהיה לנו אותה כל הזמן. זה כמו שאמרתי. זה בעצם, אנחנו מנצחים יחד ואנחנו מפסידים יחד. לא משנה מה. אנחנו יכולים לבחור”.
ייבעט פנדל בדו-קרב: “אני מקווה שזה לא יגיע לזה. מבחינתי, אני מוכן לקחת אחריות. על הדברים הטובים ועל הדברים הרעים”.




















