דבר התקשורת :: Rueda de prensa

אלבארו ארבלואה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד מנצ’סטר סיטי: “היתרון שיש לנו? זה מבחינתי כמו במשחק הראשון, אנחנו צריכים לצאת ולנצח. אותה מחויבות, או אפילו יותר. המגרש הזה לא קל בכלל, והאוהדים שלהם הולכים לדחוף אותם חזק. ענווה ושאפתנות הן מה שאנחנו צריכים לראות מחר”.

הכנה מנטלית: “אני חושב שאנחנו יודעים כמה קשה יהיה מחר ואנחנו לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר. אנחנו צריכים להופיע ברמה גבוהה, כמו במשחק הראשון או אפילו טוב יותר. זו המטרה: סולידריות ומאמץ. באמת לפגוע בהם כמו שעשינו במשחק הראשון”.

האם ריאל מדריד מתחרה טוב יותר בלי קיליאן אמבפה? - “קשה לחשוב שריאל מדריד טובה יותר בלי השחקן הטוב בעולם… אבל זה אומר הרבה על הקבוצה ועל כמה טוב היא מתפקדת גם במצוקות”.

גישה ניידת מאוד והכנסתו של אמבפה: “תראו, קיליאן נותן לנו איכויות שונות משחקנים כמו ברהים. אמבפה מאוד אינטליגנטי, יש לו הרבה איכויות… הוא נע היטב לתוך החללים שנותרים על ידי היריב. אני מצפה ליהנות מהשערים שלו, אבל הוא גם חשוב במשחק עצמו”.

הפרוטוקול הרפואי של אמבפה ובלינגהאם: “ג’וד רצה לבוא ולהיות עם הקבוצה… הוא יעשה חלק מהאימון אבל לא ישחק מחר. זה יהיה מאוד חשוב לחבריו לקבוצה לראות אותו כל כך קרוב. הוא הולך להיות אחד המנהיגים וזה מאוד חשוב שהוא איתנו. אמבפה זמין לשחק ותראו מחר מה יקרה”.

מחויב לפיתוח כישרונות צעירים: “לא הרגשתי שיש לי פרות קדושות. יש שחקנים כמו ואלוורדה, ויני… שהרוויחו את הדקות שלהם על המגרש. אתם יכולים לראות את זה בעצמכם, כל שחקן מרוויח את הדקות שלו. אקדמיית הנוער מציגה רמה גבוהה מאוד, משחקת טוב מאוד כי זה מה שהם יודעים לעשות. הם בחורים מאוד מוכשרים. המטרה שלי היא שתמיד נוכל להעמיד את 11 השחקנים הטובים ביותר על המגרש”.

האם זה משחק העונה שלו מחר ברמה האישית : “זה הדבר האחרון שעולה לי בראש כרגע, אני אפילו לא חושב על זה. כל מה שאכפת לי ממנו זה המשחק של מחר ושהשחקנים יופיעו כמו שהם. כמה זמן אני בתפקיד הזה לא מדאיג אותי; אני מעביר אימונים כאילו הייתי כאן 15 שנה… ויש לי עוד 15 שנה”.

הבחירה של פפ גווארדיולה לבטל את האימון היום: “אני חושב שהוא הסביר את זה טוב הבוקר, כמו שהם עשו פעמים רבות העונה. שמעתי אתמול שהוא אימן 987 משחקים, אז אני לא אהיה זה שאעז לתת לו עצה. הם מכירים אחד את השני טוב; אני לא חושב שהם יתאמנו היום, או שזה לא ישנה הרבה את התוצאה מחר”.

על גיבור הניצחון במשחק הקודם פדה ואלוורדה : “הוא יכול לשחק בכל מקום על המגרש, הוא נמצא במיטבו. הוא יכול לרוץ ויש לו את החופש לנוע בכל רחבי המגרש. אנחנו צריכים את הגרסה הזאת של ואלוורדה”.

אנטוניו רודיגר הוא השחקן שהגיע עם אלבארו ארבלואה למסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר: “שיחקתי הרבה משחקים בליגת האלופות עם ריאל מדריד וגם זכיתי איתה בגביע. אלה הרגעים שעובדים קשה בשבילם. שיחקתי נגד מנצ’סטר סיטי פעמים רבות, הם אחת הקבוצות הטובות ביותר וזה תענוג לשחק נגדם”| מצבו הגופני: “היו לי בעיות פיזיות אבל זה שייך לעבר ואני מרגיש טוב. אם מסתכלים על משחקים האחרונים - תמיד הייתי על המגרש”

חוזה חדש עם ריאל מדריד: “מבחינתי, הדבר הכי חשוב הוא שאני מרגיש בריא וכרגע אני מרגיש טוב. כן, אני בטוח שהכל יסתדר מעצמו; זה לא הזמן לדבר על זה”. הוא נשאל האם מהמועדון דיברו איתו: “בסופו של דבר - אני מרגיש נהדר כאן ואני מרגיש את האהבה והכבוד של האנשים. לפעמים אתה צריך לקבל החלטות וזה לא עניין של רגשות… אבל זה לא הזמן לחשוב יותר מדי. אני צריך לעשות את העבודה שלי ואני אוהב את ריאל מדריד. אני אוהב להיות כאן”.

האם הוא ‘הסיוט’ של ארלינג הולאנד: “אני לא חושב הרבה על הסטטיסטיקות האלה, אני לא מייחס להן חשיבות, הן רק מספרים. הוא ניצח בקרב נגדי במשחק שלב הבתים. שחקנים כמו הולאנד קשוחים, וזה תענוג להתמודד מול הטובים ביותר. אני מאוד נהנה מהקרב הפיזי הזה. גם לדין האוסן היה משחק טוב מאוד; אני לא לבד בהגנה הזאת. אני ממש מצפה למשחק הזה”.

עוד על הולאנד: “פגשתי אותו פעמים רבות… הוא שחקן ברמה עולמית כבר כשהוא מאוד צעיר. הוא חזק מאוד ואני אוהב את הדו-קרבים האלה במהלך הקריירה שלי. בעונתי הראשונה כאן, אף בלם לא הצליח לתת לו משחק טוב ולנצח אותו… ואני הייתי הראשון. הוא בחור טוב וכדורגלן אפילו טוב יותר. אין יותר מה לומר”.

לגבי התקרית המכוערת נגד חטאפה עם דייגו ריקו: “ראיתי את ההילוכים החוזרים בהילוך איטי וזה נורא. אבל אם צופים במשחק עצמו… אני לא אתווכח איתו, אבל לא ‘הרגתי’ אותו. אסור להגזים במגע, כי אם הייתי נכנס בכוונה… הוא לא היה קם. אחר כך הוא המשיך לרוץ. דיברתי איתו אחרי המשחק. אם מקפיאים את התמונה, זה לא מספר את כל הסיפור. וזה לא היה שווה כרטיס אדום, לא הורחקתי. אף פעם לא התכוונתי לפגוע בו. אני אוהב להיות קשוח כשאני משחק, אבל יש לי גבולות שאני לא חוצה. לכן אני חושב שההצהרות האלה קצת מוגזמות. אסור לנו להתעכב על זה”.

העבודה לצד הצעירים: “אני חושב שהתפקיד שלי חשוב מאוד בקבוצה. אנחנו משחקים עם הרבה שחקנים צעירים ואני צריך לעזור להם. זו העבודה שלי. להפוך אותם לשחקנים טובים יותר, וזה מה שאני עושה. אבל הם גם צריכים להבין את התפקיד שלהם ולהקשיב. אפשר לעזור רק לאלה שרוצים את העזרה שלך”.

עצה לשחקני קבוצת הנוער: “הבחורים הצעירים שלנו מצליחים; רבים מהם עובדים קשה. המאמן מכיר אותם היטב, והם ראויים לקרדיט”.

ציטוט מהסרט של הזכייה בגביע ה-15: “אנחנו לא רק צריכים שתהיה לנו המנטליות הזאת, אנחנו צריכים שתהיה לנו אותה כל הזמן. זה כמו שאמרתי. זה בעצם, אנחנו מנצחים יחד ואנחנו מפסידים יחד. לא משנה מה. אנחנו יכולים לבחור”.

ייבעט פנדל בדו-קרב: “אני מקווה שזה לא יגיע לזה. מבחינתי, אני מוכן לקחת אחריות. על הדברים הטובים ועל הדברים הרעים”.

הנאום של קרלו אנצ’לוטי לפני הגמר נגד בורוסיה דורטמונד - מתוך הסרט על הזכייה בגביע ה-15. שוב ניכרת יכולתו של אנצ’לוטי להתחבר לשחקניו לפני רגע גדול. לאחר שהציג סרטון המסביר כמה מההוראות הטקטיות למשחק, הוא פונה לשחקנים. “תודה שהבאתם אותי לכאן. זה תמיד עבד טוב, וזה חייב להצליח שוב. למה זה תמיד עבד טוב? כי הצלחתם. הקרבה, גישה, קריאת המשחק היטב. כשאנחנו מגנים, כולנו רוצים לזכות בכדור בחזרה, וכשאנחנו תוקפים, אנחנו רוצים לפגוע בהם מהר”, הוא אומר.

לאורך הסרט התיעודי, אנו רואים כמה מהשגרות של השחקנים לפני המשחק. ג’וד בלינגהאם מתלבש בחליפה הרשמית שלו לפני הנסיעה ומסביר את השגרה שלו. "סדרת הסופרנוס וקצת מוזיקה. אני מאוד שמח במדריד, בספרד, אני חושב שננצח. זה הגמר הראשון שלי ואני להוט

לאחר מחצית ראשונה חלשה מאוד היו האשמות קשות בשיחות המחצית. “אנחנו לא יכולים לשחק יותר גרוע, לעזאזל. זה נגמר עכשיו. שרדנו את הגרוע מכל. עכשיו תורנו”, אומר דני קרבחאל שיבקיע את השער הראשון. טוני קרוס ניגש ישר לעוזר המאמן דיוויד אנצ’לוטי: “זה שלושה נגד שניים באזור הזה. אנחנו חייבים לשים שם מישהו (נוסף במרכז)”. “אנחנו צריכים להיות סבלניים. כמה כדורים איבדנו? זה לא יכול להיות. אל תאבדו את הכדור, כי הם מחכים לזה. תורידו קצת את החסימה שלכם”, מסכם המאמן אנצ’לוטי.

-עוד קטע מהסרט: במהלך ארוחת הבוקר לאחר שריאל מדריד עברה את מנצ’סטר סיטי באיתיחאד עם הפנדל המנצח שלו, בשיחה עם בלינגהאם ומודריץ’, נזכר אנטוניו רודיגר בחוויותיו כשחקן צ’לסי בעונת 2021-22 בגומלין רבע גמר ליגת האלופות. “חשבתי שגג האצטדיון עומד לקרוס (מרוב הטירוף שהיה). מה הסיכויים להבקיע שלושה שערים בסנטיאגו ברנבאו (צ’לסי הובילה 0:3 אחרי שהפסידה 3:1 בלונדון) ולא לעבור? היינו בהלם. חדר ההלבשה היה שקט מוחלט. אף אחד לא דיבר. שנה לאחר מכן, הבנתי את ה-DNA של ריאל מדריד”.

מספרים מהניצחון על מנצ’סטר סיטי באיתיחאד:

-ריאל מדריד מעפילה לרבע הגמר בפעם ה-15 מאז ביטול שלב הבתים השני ב-2003/04.
-זו הפעם השלישית ברציפות והחמישית סה"כ שריאל מדיחה את מנצ’סטר סיטי מהנוקאאוט, היא עשתה את זה אשתקד בשלב הפלייאוף גם כן עם ניצחון כפול, היא עשתה את זה ברבע הגמר ב-2023/24 בדו-קרב פנדלים. ריאל היריבה שהדיחה את סיטי הכי הרבה פעמים.
-המאזן המלא של ריאל מדריד נגד מנצ’סטר סיטי ב-17 משחקים: 7 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-5 הפסדים, יחס שערים 30:27.
-גם את פפ גווארדיולה ריאל מדריד היא היריבה שהדיחה הכי הרבה. כל ארבע ההדחות האחרונות עם סיטי, וכן בעונת הדסימה בחצי הגמר עם באיירן מינכן.
-אלבארו ארבלואה הוא מאמן ריאל מדריד הראשון שמנצח בכל ארבעת משחקי הנוקאאוט הראשונים שלו בליגת האלופות: פעמיים נגד בנפיקה בפלייאוף ופעמיים נגד מנצ’סטר סיטי בשמינית הגמר.
-ניצחון שני לריאל מדריד באיתיחאד במשחק השמיני שלה נגד מנצ’סטר סיטי בחוץ, המאזן הוא 2-3-3.
-ויניסיוס ג’וניור הפך לשחקן הצעיר ביותר שהגיע ל-80 הופעות בליגת האלופות, מקדים את קיליאן אמבפה והוא הראשון שעושה זאת לפני גיל 26. יש לו יחד עם הצמד היום 34 שערים במפעל והוא מדורג שישי בריאל מדריד ורחוק שער אחד מהחמישי פרנץ פושקאש. שימו לב שוויניסיוס כבש 15 משעריו בנוקאאוט, הוא משתווה לסאדיו מאנה ועבר את דידייה דרגובה מבין הלא-אירופאים.
-ריאל סיימה את המחצית הראשונה עם 2.06 XG נגד מנצ’סטר סיטי - הכי הרבה שלה במשחק נוקאאוט בליגת האלופות בחצי הראשון מאז עונת 2013-14.

לייק 1

היום שאחרי ההעפלה לרבע הגמר בריאל מדריד

המאמן אלבארו ארבלואה שלפני כמה שבועות הגיע למנצ’סטר כמאמן קבוצת המילואים של ריאל מדריד, אמר לאחר המשחק: “לנצח כמו שעשינו כאן היום (אתמול) זה לא קל. מעט מאוד אנשים היו אומרים שננצח בשני המשחקים. אני גאה בשחקנים. חשוב שנלמד לנצח משחקים גדולים. הם (מנצ’סטר סיטי) יצאו כמו שידענו שהם ייצאו, לחצו חזק. חסרה לנו קצת סבלנות עם הכדור בחלק הראשון הראשון, אבל לעשות את זה - זה יותר מסובך מלומר את זה, ואחרי הפנדל הכל השתנה”. עיל המחצית השנייה ההגנתית יותר: “טוב - בטח שלא במודע ובמתכוון זה קרה, אבל דיברנו במחצית על איך היינו צריכים לנצל את העובדה שיש לנו שחקן נוסף והיו לנו הזדמנויות להבקיע שער מוקדם יותר ואנחנו מאוד שמחים מהניצחון”.

מצבם של קורטואה ואמבפה: “לא היה צורך לקחת סיכונים כי יש לנו משחק חשוב מאוד בעוד ארבעה ימים, וגם אנדריי לונין נכנס ועשה עבודה טובה מאוד. לגבי אמבפה, ראיתי אותו מהיר ומשחק טוב. אני חושב שהוא ספג עבירה ברחבה. נצטרך לראות אם הוא מוכן ליום ראשון (לפתוח בהרכב)”

מה שלמד: “אני אכתוב לך ספר אם תרצה. אני בטוח שיש לי עוד הרבה מה ללמוד, אבל במהלך החודשים האלה עבדנו קשה מאוד ואנחנו צריכים להמשיך לעשות את זה”. על כך שהדיח את ז’וזה מוריניו ופפ גווארדיולה בזה אחר זה: “אני לא חושב שעשיתי משהו שונה ממה שעשיתי בחודשיים האלה. אנחנו ממשיכים לעבוד ואנחנו יודעים שאם נפסיד שוב, הספקות יחזרו. אני לא מעז לומר שאני יכול לנצח מאמן כמו גווארדיולה. מה הוא אמר לי? הוא בירך אותי ותודה רבה לו. אם ניצחנו, זה בזכות העבודה של השחקנים. לא הייתי מאמין לזה לפני כמה חודשים, אבל זה קרה, וזהו”.

על ברהים: “היה לו צמד משחקים מרהיב, הוא היה האס שלנו וזה לא היה קל, לא היה לנו את אמבפה - וברהים היה צריך למלא פער ענק והוא עשה את זה עם עבודה נהדרת בהגנה ובהתקפה. הוא עשה את מה שביקשתי ממנו וסיטי התקשתה להתגונן מפניו”.

ויניסיוס ג’וניור כובש הצמד שנבחר ל-MVP של המשחק: “משחק חשוב מאוד לביטחון העצמי שלנו, כי מתחילת העונה היו לנו הרבה משחקים טובים, אבל לא שלטנו בהם כמו במשחק הזה. זה היה משחק קשה מאוד, נגד קבוצה נהדרת ומאמן נהדר. הם שמרו על הכדור הרבה זמן, אבל ידענו מה אנחנו צריכים לעשות: לעבוד קשה ולנצל את המצבים שלנו. כמובן, החמצתי הרבה, אבל לשמחתי היום הקבוצה לא הייתה צריכה לכבוש הרבה כדי לעלות”

“זה רגע חשוב. כל השחקנים ידעו שהמשחקים הטובים יגיעו, וכשריאל מדריד משחקת בתחרות הזאת, הכל משתנה; האוהדים משתנים, והשחקנים משתנים. אנחנו מוכנים לכל מה שיבוא אחר כך”

האם זו הייתה נקמה על הפנדל: “האמת היא, אמרתי שזה היה בשביל פדה כי היה לו משחק ראשון נהדר. אמרתי לו לקחת את הפנדל (במדריד) הוא לא רצה, והחמצתי. היום הוא נתן לי את כל הביטחון שקפטן צריך. הוא נתן לי את הביטחון, הבקעתי את השער, והצלחתי לעזור לקבוצה לצאת עם הניצחון. בכדורגל תמיד יש עוד הזדמנות. הנה אנחנו, ניצחנו ואנחנו הולכים לרבע הגמר עם האוהדים שלנו, המשפחה שלנו, כל השחקנים וצוות האימון, שהיו חשובים לנו הכל. רבע הגמר? יאללה, ננסה להדיח אותם”. על פפ גווארדיולה: “רק בירכנו אחד את השני”.

אנדריי לונין ששוב הציג משחק מצוין נגד מנצ’סטר סיטי ובלט קצת כמו ב-2023/24: “חבל על הפציעה של טיבו. תמיד נראה שיש לנו מזל רע עם פציעות. ידענו שזה הולך להיות משחק קשה ושסיטי, אפילו עם 10 שחקנים, עדיין קבוצה מהשורה הראשונה. אבל עשינו את העבודה שלנו, עלינו לרבע הגמר, ועכשיו אנחנו צריכים להמשיך ולהתכונן למשחק הבא”.

“כשוער, אתה אף פעם לא רוצה לתת ליריב הזדמנות אחת. אתה רוצה לשמור על רשת נקייה ושלא יצליחו לאיים אפילו פעם אחת. זו ליגת האלופות , זו סיטי, וידענו לאיזה משחק לצפות. ברור שיש רגעים שבהם אתה הולך לסבול כאן”

“לנצח יריבה כמו סיטי זה נותן לך דחיפה ובתקווה שזה יעלה אותנו לריצה טובה. תמיד קל יותר לעבוד כשאתה מנצח, אז אני מקווה שנוכל להמשיך ככה ולהמשיך להשתפר”. הוא נשאל האם ישחק בדרבי: “אני לא יודע. אני חושב שהם צריכים לדבר עם הרופאים. התוכנית שלי היא אותה תוכנית כמו תמיד: להתכונן לכל משחק, להיות מוכן ולתרום כמה שיותר”.

כותרות העיתונים הבוקר:

שער המארקה על רקע תמונה של ויניסיוס ג’וניור מבסוט מעצמו ליד דגל הקרן: “ריאל מדריד שמה את הדגל שלה ברבע הגמר” - שני שערים של ויניסיוס הדיחו את סיטי שהייתה עם עשרה שחקנים כבר מהדקה ה-21| טיבו קורטואה נפצע ובספק גדול לקראת הדרבי| קיליאן אמבפה חזר לשחק כששולב כמחליף.

בסיקור נכתב: “קורטואה ולונין חותמים את ההעפלה של ריאל מדריד” - הבלגי במחצית הראשונה והאוקראיני שנכנס כמחליף בחצי השני - מנעו מריאל מדריד סבל. הבלאנקוס עלו ליתרון משמעותי וגם שיחקו נגד עשרה שחקנים החל מהדקה ה-21. ויניסיוס חתם את הניסיון ממש בתוספת הזמן, ארלינג הולאנד השווה זמנית. ריאל בשורה התחתונה ברבע הגמר למרות שהיה קושי קצת בלתי צפוי. לא מבחינת התוצאה שמעולם לא עמדה בספק אלא משום שנתנו חיים לסיטי.

שער ה-AS על רקע תמונה ממש דומה נכתב: “אדיוס פפ ושלום לך באיירן” - "ריאל מדריד העפילה לרבע הגמר מבלי לסבול אחרי שניצחה באיתיחאד| פנדל ושער נוסף לוויניסיוס שגם סחט את האדום של ברנרדו סילבה שגמר את הסיכויים לסיטי| קורטואה נפצע ולונין שעלה לשחק היה פנטסטי| ארבלואה: “הקבוצה הזו נהדרת”.

בסיקור נכתב: “הסיוט של גווארדיולה” - ויניסיוס, עם פנדל ואדום שגרם לברנרדו סילבה באותו מהלך בדקה ה-20, השתיק את שאגת אצטדיון האיתיחאד. ריאל מדריד עברה ללא שום בעיות נוספות, קורטואה נפצע. ויניסיוס סגר את החשבון עם השלט של אוהדי סיטי - “תפסיק לבכות” בעונה שעברה. ריאל שעטה לרבע הגמר בזכות ארבלואה.
ציוני המשחק ב-AS: טיבו קורטואה עם שלושה כוכבים וגם מחליפו אנדריי לונין - כל אחד על מחצית שזה קצת לא שגרתי, וגם אורליאן טשואמני, ו-ויניסיוס ג’וניור. כל יתר השחקנים שפתחו קיבלו את הציון שני כוכבים. כוכב אחד לקיליאן אמבפה המחליף. אצל היריבה סיטי, ז’רמי דוקו עם שלושה כוכבים, ברנרדו סילבה ללא ציון. כוכב אחד לארלינג הולאנד

בפעם הראשונה העונה: פדה ואלוורדה הוא שחקן החודש של אוהדי ריאל מדריד [חודש פברואר] והוא גם מועמד לפרס שחקן חודש מרץ בליגה הספרדית. פדה בפברואר: שער נגד ריאל סוסיאדד ושלושה בישולים (שניים בפלייאוף נגד בנפיקה). מגיעה לו ההערכה הזו.

ואלוורדה: “אני גאה מאוד לזכות שוב בפרס הזה, אני שמח. זה גם בזכות חבריי לקבוצה, שעוזרים לי לגרום לדברים לעבוד. אני חושב שאנחנו בדינמיקה טובה, עם אנרגיה טובה מאוד. הקבוצה מאוד מרוכזת במה שעשינו בחודש האחרון. אני מאוד שמח על הכל. הכושר שלי? אני מרגיש מדהים. נהנה ומעריך כל רגע שאני זוכה לחוות במועדון הזה. כרגיל, אסיר תודה לחבריי לקבוצה שעוזרים לי להיות כאן”.

מפתחות לדינמיקה החיובית: “אחדות הקבוצה והעובדה שכל השחקנים נלחמים למען אותה מטרה. רואים שכאשר שכולנו נלחמים למען אותו הדבר, שאנחנו מחויבים לזכות בכל התארים שנותרו העונה. העיקר היה שכל שחקן, יחד עם שחקני קבוצת הנוער שהייתה להם הזדמנות, עשה כמיטב יכולתו כדי להבטיח שריאל מדריד תהיה בכושר טוב ותנצח משחקים”.

על הדרבי ביום ראשון: “אנחנו מגיעים עם התלהבות רבה ורצון להציג משחק טוב, לנצח כדי שנוכל להיות יותר רגועים בפגרה. כולנו מרוכזים ומחויבים לנצח במשחק הזה, וזה מאוד חשוב לנו”

גוטי: “כשפדה ואלוורדה הגיע לאקדמיה של ריאל מדריד, לקחתי אותו בשנה הראשונה שלו לשיחה, והוא היה ביישן, הוא התקשה להשתלב. תמיד אמרתי לו: ‘אתה יכול לתת הרבה יותר, כי יש לך את הכישרון לזה’. ועכשיו הוא באמת הגיע לשיאו. הוא חיוני, חשוב. לא רק בגלל השערים, אלא שהוא גם תורם כל כך הרבה גם בהתקפה וגם בהגנה, והוא מאוד אהוב בחדר ההלבשה”. הוא נשאל מהי העמדה העדיפה עבור פדה - בכנף או במרכז: “אני רואה אותו בעמדה שהוא נמצא בה עכשיו. הוא רץ הצידה ואחורה כדי לעזור למגן, אבל יש לו את החופש להתקדם ולפרוץ את הקווים. יש לו עין מצוינת לשער והוא מגיע לעמדות הבקעה לעתים קרובות יותר. זו העמדה האידיאלית שלו”.

זה מצטרף למה שאמר קלארנס סיידורף שחקן העבר שלנו שאימן את פדה בעונה בה היה מושאל לדפורטיבו לה קורוניה: “לא הכרתי אותו לפניכן. הוא הגיע לאימון, ואחרי רבע שעה אמרתי לעוזר שלי - ‘תשים אותו בהרכב’. הוא היה מדהים”.

תיעוד של מה קרה במחצית הגמר מול דורטמונד

לדעתי זה יופי של תיעוד. רואים איך השחקנים, בעיקר המובילים והוותיקים, מבינים מעולה את המשחק ואת הסיטואציות שקורות להם. מוצאים פתרונות בלי לסבך יתר על המידה ויאללה להביא עוד גביע, בנוהל.

לייק 1

לא הבנתי מילה ממה שקרה שם.

אבל אפשר לראות איך גם ויניסיוס הצעיר וחומר העקשן מבין טוב מאוד מה קורה. מסתכל ימינה, רואה טוני קרוס, מסתכל שמאלה, רואה קרבחאל, נאצ’ו.

עמוד שדרה של שחקנים עם מוח ולב.

הלוואי והיה לנו חצי מזה היום בחדר הלבשה.

יש אפשרות לתרגום אוטומטי לאנגלית, זה עושה עבודה סבירה

גוטי מנתח את ריאל מדריד של השבועות האחרונים - מחמיא לאלבארו ארבלואה ומהמר על ניצחון 1:2 של ריאל מדריד בדרבי מחר. עוד הוא מדבר על טיאגו פיטארץ’ ונזכר במשחק בו ספג הכי הרבה עבירות בקריירה.

: איך אתה רואה את ריאל מדריד כרגע?
-“כרגע, אני רואה אותם עושים עבודה טובה מאוד. אני חושב שזה הרגע הכי טוב לא רק עבור הקבוצה, אלא גם עבור המאמן אלבארו ארבלואה. הייתה תקשורת מצוינת מכולם כדי להגיע לנקודה הזו שבה אנחנו רואים ריאל מדריד נהדרת”.

שיחקת בתקופה שבה ריאל מדריד ניצחה בכל דרבי. זה לא המצב עכשיו
-“כן, המשחקים האלה נהיו הרבה יותר שקולים. הדרבים הראו שריאל מדריד ואתלטיקו מדריד מקשות אחת על השנייה, אלו משחקים קשים שבהם אי אפשר באמת לבחור פייבוריטית ויש בהם הרבה התרגשות. זה דבר די טבעי”.

אמרת בעבר שהמשחק שבו בעטו בך הכי הרבה היה הדרבי
-“אני זוכר משחק אחד שלנו בסנטיאגו ברנבאו מול אתלטיקו כאשר חאבייר אגירה היה המאמן (עונת 2006/07, גוטי בישל את שער השיוויון לראול) היה קשה וקשוח. הייתי בכושר טוב וזה גרם להם לחשוב שזה המפתח לעצור אותי. היו הרבה עבירות, אבל שום דבר יוצא דופן בכדורגל”.

איזה סוג של משחק אתה מצפה שיהיה ביום ראשון בהתחשב בנסיבות?
-“כל הדרבי הוא קשה. כל שחקני אתלטיקו טובים, ותמיד קשה לשחק נגדם. צ’ולו נתן להם את הבגרות הכדורגלנית שהופכת אותם לקבוצה שקשה לנצח. בשנים האחרונות הם מתחרים טוב מאוד, לא רק נגד ריאל מדריד אלא גם נגד ברצלונה. נכון שהם מתקשים לשמור על מקום גבוה בעונת ליגה מלאה, אבל הם כבר עשו את הצעד הזה קדימה”.

מה הזיכרון הכי טוב שלך מהדרבי? אתה מתגעגע למשחקים האלה?
-"אחד הרגעים היפים ביותר היה השער של ראול בוויסנטה קאלדרון, המהלך הזה שהוא עשה (סלאלום נהדר ואחד הגולים האייקונים שלו בקריירה - ב-1996/97). זה היה אחד הדברים היפים ביותר. לא הייתי על המגרש, אבל חוויתי את זה כאילו הייתי. ובכן - אני מתגעגע לכדורגל באופן כללי, ליכולת להתאמן עם החברים ולשחק ברמה גבוהה. אני משחק עם הבן שלי או עם אגדות ריאל מדריד כשאנחנו מטיילים, אבל זה לא אותו הדבר.
לפני משחקים גדולים? גם לכל מה שמגיע עם השבוע: עוד ראיונות, עוד מתח, יציאה לרחוב וכל מי שמדבר איתך על הדרבי. אני ממש מתגעגע לזה.

האם אתה מחשיב את עצמך כ’נבל’ עבור אוהדי אתלטיקו?
-“אני חושב שאוהדי אתלטיקו, כמו כל אוהד אחר, תמיד רואים שחקנים מהקבוצה היריבה, ובמיוחד מריאל מדריד, כלא רצויים. זה נורמלי; זה קורה גם בריאל מדריד. הבנתי את זה מצוין. כשהגעתי לשחק באצטדיון של קבוצה יריבה, הבנתי שהאוהדים היו שם כדי למחוא כפיים לקבוצה שלהם ולצעוק בוז ולהקשות על היריבה”.

איך אתה חושב שאוהדי ריאל מדריד זוכרים אותך?
-“בחיבה. אלו היו שנים רבות, זה הבית השני שלי. גדלתי עם ריאל מדריד, זו כמעט המשפחה שלי, אז אני מקווה שהם יזכרו אותי בחיבה ומאמין שזה המצב”.

מה דעתך על טיאגו פיטארץ’?
-"כרגע, הוא אבן הפינה של אקדמיית הנוער. בואו נקווה שלא רק לו, אלא לכמה שחקנים תהיה הזדמנות להמשיך לשחק ושיהיה להם את אמון המאמן להמשיך לתרום גם כשהשחקנים הפצועים יחזרו. הוא משב רוח מרענן לקבוצה. “בהחלט כן”, הוא עונה כשנשאל האם הוא רואה אותו שחקן הרכב בלתי מעורער בקבוצה. “הוא אחד השחקנים הטובים ביותר כרגע, אחד מאלה שתורמים הכי הרבה לקבוצה גם בהתקפה וגם בהגנה. זה יהיה לא הוגן אם הוא לא יהיה שחקן הרכב במשחקים גדולים”.

ש. האם צריכים להיות יותר שחקני אקדמיית נוער בריאל מדריד?
-“צריך להיות איזון. בקבוצות גדולות, צריכים להיות שחקנים מבחוץ, שחקנים גדולים שהופכים את ריאל מדריד לגדולה עוד יותר, אבל גם שחקנים מאקדמיית הנוער. בזמני היו ראול ואיקר קסיאס, ועוד כמה; אחר כך נאצ’ו, דני קרבחאל ולוקאס ואסקס. זה קצת אבד, וטוב שכמה שחקנים נכנסים כדי ליצור את הקבוצה שהאוהדים אוהבים”.

התחזית שלך ליום ראשון - “משחק קשה וצמוד מאוד. ריאל מדריד מנצחת 1:2”.

ריאיון נוסף: ארדה גולר מספר שוב על השער הנפלא וההיסטורי נגד אלצ’ה - זה לא היה מקרי, הוא זמם על זה. ועוד על ההתאקלמות בקבוצה, כחלק מסדרת הריאיונות השבועים של המועדון ב-“Real Talk”. על השער הנדיר ביופיו: “לפני משחקים, אני חושב על המצבים האלה. ניסיתי את זה בעבר כי תמיד רציתי שער כזה, ויש לי את האיכות בבעיטה שלי לעשות את זה. אז ראיתי את השוער שנמצא מחוץ לשער ולא עומד טוב, תמיד כשיש מצבים כאלה אני רוצה לנסות, הייתי קרוב קודם לכן. ידעתי שיש לי את היכולת להבקיע ככה”.

על הדרבי: “אנחנו חייבים לנצח כדי להישאר במאבק על אליפות הליגה. אנחנו רוצים לכפר על הדרבי הראשון של העונה”

“ריאל מדריד דוחפת אותי להשתפר בכל היבט, אבל המקום שבו השתפרתי הכי הרבה הוא המנטלי. הוא מדגיש. יש לי מערכת יחסים נהדרת עם החברים שלי; הם כמו אחים. אני נהנה מכל יום בוולדבבאס. ברהים דיאס, דויד אלאבה, אנטוניו רודיגר, הרבה שחקנים קיבלו אותי נהדר כשהגעתי לקבוצה. התאקלמתי היטב. אני חושב שספרד וטורקיה די דומות בתרבות שלהן”.

אלבארו ארבלואה במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי מחר נגד אתלטיקו מדריד - הדרבי הראשון שלו כמאמן הקבוצה:

“אנחנו ניגשים לזה בהתלהבות ובהתרגשות רבה. אנחנו יודעים שזה משחק חשוב מאוד עבורנו בגלל המשמעות של שלוש הנקודות האלה, בגלל הרצון של האוהדים וההתרגשות שנוצרה. זה אחד המשחקים הטובים ביותר שאפשר לחוות כשחקן, מאמן ואוהד. אנחנו להוטים לראות את הסנטיאגו ברנבאו מלא כי אנחנו משחקים נגד קבוצה פנטסטית, ואנחנו ניגשים לזה בהתלהבות מירבית”.

על הפציעה של טיבו קורטואה: “בכל פעם ששחקן עולה למגרש, יש סיכון. מעט מאוד כדורגלנים עולים למגרש ללא אי נוחות או כאב כלשהו. כשהגיעה המחצית (נגד מנצ’סטר סיטי), הוא רצה להמשיך לשחק, אבל החלטתי לעצור אותו בגלל הביטחון הרב שיש לי באנדריי לונין. זו הזדמנות נהדרת גם בשבילו. השוער הטוב ביותר בהיסטוריה נפצע, ויש לנו עוד שוער פנטסטי שיראה כמה הוא טוב. לא קבענו מסגרת זמן להחלמתו של טיבו”.

מצב הברך של קיליאן אמבפה: “אמרתי לכם שהיום שהוא יחזור רק כאשר הוא יהיה בגלל ב-100%. הוא הוכיח את זה בגומלין נגד מנצ’סטר סיטי. יש לי ביטחון מלא לגבי הכשירות שלו, ערבויות, ואני נרגש לקבל שחקן כל כך משנה משחק בחזרה. הוא בהחלט ישחק מחר, ואני לא רואה בעיה שהוא יצטרף לנבחרת הלאומית”

החוזה של אנטוניו רודיגר - האם הוא ימשיך? - “אני לא אוהב להתערב בעניינים האלה; זו שאלה בין המועדון לשחקן. באופן אישי, הייתי מקים פסל של רודיגר ומניח אותו בגינה. הוא היה זמין לצוות האימון מהיום הראשון. הוא אמר לי שהוא יהיה מוכן לחלק הקשה של העונה - בחודש מרץ. הטיפול בלונדון עבד, והוא מודל לחיקוי ששחקנים צעירים צריכים להעריץ אותו. אנחנו ברי מזל שיש לנו את אנטוניו רודיגר”

על היריב דייגו סימאונה והמוטו שלו על “קבוצת העם”: “זה נשמע לי נהדר. אני מרוכז בקבוצה שלי. זו זכות להתמודד מולו, כי הוא מאמן שדוחף אותך לקצה גבול היכולת שלך, שדורש ממך הרבה וגורם לך לחשוב פעמיים על כל משחק. זו זכות להתמודד מול המאמנים הטובים בעולם”.

השחקנים שזומנו לנבחרות: “אני לא מתעכב יותר מדי על דברים שאינם בשליטתי. אני לא יכול להעמיד פנים שזה מפתיע אותי שג’וד בלינגהאם או קיליאן אמבפה לא יזומנו לנבחרת. אני מבין את המאמנים שלהם. אני חושב שזה פנטסטי שהם ישחקו. אני מצפה לראות אותם על המגרש. שניהם אינטיליגנטיים ויודעים מה הם עושים”.

מצבו של דני קרבחאל: “אני צריך לחשוב על ריאל מדריד, וזה מה שאני עושה, גם כשאני שם אותו על המגרש. הנוכחות שלו חשובה מאוד, מעבר למה שקורה על המגרש. הוא עוזר לחבריו לקבוצה מאוד. זה מה שאנחנו צריכים, מנהיג. כי או שאתה מנהיג בכל מקום, או שאתה בכלל לא מנהיג”.

“ג’וד בלינגהאם הוא שחקן מאוד אינטליגנטי. הוא תמיד יודע כל מה שקורה. אני מאוד שמח שהוא כבר זמין. הוא ישחק נגד אתלטיקו מדריד. אני מצפה לראותו על המגרש”. האם טיאגו פיטארץ’ מתחרה עם ג’וד בלינגהאם על מקום בהרכב ומה ישתנה עכשיו? - “כשנגיע לנהר הזה, נחצה את הגשר הזה. חזרתו של בלינגהאם אלו חדשות מצוינות, וגם ההופעה של טיאגו. זו בעיה נפלאה לבחור בין שחקנים גדולים, וחוץ מזה, הם יכולים לשחק יחד”

הקאנטרה: “למועדון הזה יש את השחקנים הטובים בעולם, ולא קל לקבל את ההחלטות האלה. אבל אם הם משחקים, זה בגלל הכישרון שלהם. כי אני מאמין בשחקנים ואני סומך עליהם. הוכח שכאשר טיאגו, פאלאסיוס, דייגו אגואדו, או מנואל אנחל שיחקו - הם עשו עבודה טובה מאוד”.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי - משחקו ה-50 נגד ריאל מדריד כמאמן:

“הדרבי הוא משחק חשוב בגלל היריבות בעיר שבה שתי הקבוצות נמצאות. אנחנו יודעים שהאוהדים שלנו מאוד מתרגשים מהמשחקים האלה, וגם אנחנו”. הוא נשאל על לחץ רגשי וספורטיבי שקיים: “זה משחק שמשוחק עם הרבה רגש והתלהבות. אנחנו מנסים לעשות כמיטב יכולתנו כדי לקחת את המשחק לנקודה שבה נוכל לפגוע ביריב”.

על השוער המחליף חואן מוסו שיפתח במקום יאן אובלאק הפצוע: “חואן עובד מצוין מאז שהגיע. הוא עובד מצוין לא רק על המגרש אלא גם בחדר ההלבשה. אנחנו מאוד מרוצים ממנו וסומכים עליו”. מי מפסיד יותר כשגם קורטואה לא משחק וגם אובלאק איננו? - “האוהדים, הם שני שוערים נהדרים”.

העומס: “זה נמצא במחשבות שלנו, אך לא בדאגה שלנו. ננסה לנהל את זה בצורה הטובה ביותר עבור הקבוצה והמועדון”. הוא נשאל על רוטציות: “אני לא יודע. אנחנו חושבים איפה למקם את עצמנו. נמשיך לפתח את הרוטציות האלה. כולם מאוד להוטים לשחק; הם מקשים עליי כי יש לי סגל נהדר”.

על אלבארו ארבלואה וריאל מדריד: “הוא עושה עבודה נהדרת. התוצאות מדברות בעד עצמן. יש לו קשר אמיתי עם השחקנים. מעבר ליכולות שלנו, הוא מפתח איתם קשר חזק”. על ריאל מדריד: “אתם רואים אותה יותר מאשר אנחנו למעט ההכנות שלנו למשחק. יש להם את אותה שיטת משחק וגם מערך זהה, השחקנים אותם שחקנים. אבל יש הרבה עבודת צוות מעורבת, כמו שראינו נגד מנצ’סטר סיטי ובנפיקה”.

על הכוכב חוליאן אלבארס שחזר לכושר טוב: “הוא בן אדם, וכמו לכולם, לכולנו יש את העליות והמורדות שלנו. מה שראינו במשחקים האלה - כבר ראינו בעבר. זו הסיבה שכאשר ההופעה שלו ירדה (הביצועים) - דרשנו את זה ממנו. זו לא דרך ישרה; יש פיתולים ותהפוכות… ואתם יודעים מה אני חושב כשמגיעה תפנית…כשהאתגר נהיה קשה יותר אז צומחים”.

אוהב את גוטי, מעבר לזה שהוא היה גאון כדורגל, הוא יודע שאין תחליף לשחקני בית, וזה מה שמחבר את האוהדים לקבוצה יותר מהכל.

האיזון שהוא מדבר עליו בין שחקני בית איכותיים (ויש כאלה) לבין כוכבים שנרכשים מבחוץ, הוא הבסיס להצלחה בעיניי.

מספרים מהניצחון על אתלטיקו מדריד בדרבי:

-ריאל מדריד מנצחת את הדרבי לראשונה מזה שישה משחקי ליגה (ה-1:2 על אתלטיקו מדריד בתחילת עונת 2022/23) וזה ניצחון ראשון שלה בסנטיאגו ברנבאו אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות של 1:1, מאז ה-0:2 בעונת 2021/22.

-הפעם האחרונה בה ריאל מדריד ניצחה בסנטיאגו ברנבאו הן את ברצלונה והן את אתלטיקו מדריד הייתה בעונת 2020/21 שהסתיימה במקום השני, עם זינדין זידאן על הקווים כמאמן.

-אלבארו ארבלואה עושה מה שלא הצליחו לעשות ויסנטה דל בוסקה, קרלו אנצ’לוטי, זינדין זידאן וצ’אבי אלונסו וזה לנצח בדרבי הראשון שלו כמאמן. האחרון שעשה זאת היה סנטיאגו סולארי.

-עד היום לוויניסיוס ג’וניור לא היה אף שער ליגה נגד אתלטיקו מדריד ב-12 משחקי דרבי. היום הוא כבש צמד והגיע לשלושה שערים נגדם כולל בגביע המלך. ויניסיוס הגיע ל-123 שערים במדי ריאל, התנתק מגונסאלו היגואין וחואניטו והוא מדורג במקום ה-15. עוד ויניסיוס: לראשונה בקריירה כבש שני צמדים רצופים! אחרי שהבקיע גם שניים נגד מנצ’סטר סיטי.

-פדה ואלוורדה הוא שחקן ריאל מדריד הראשון שמורחק בדרבי מאז עונת 2009/10 אז קלוס גומס הרחיק את סרחיו ראמוס ב-2:3 של ריאל בוויסנטה קאלדרון.

-ויש משהו טוב. פדה השווה את התרומה ההתקפית הטובה ביותר שלו לעונה בליגה עם מוערבות ב-11 שערים. העונה הוא כבש ארבעה ובישל שבעה, כולל שער היום, וב-2022-23 הוא כבש שבעה ובישל ארבעה.

-השער של פדה, שהעלה את ריאל ל-1:2 על אתלטיקו - היה השער המאה של ריאל מדריד העונה. סוף-סוף היא חוצה את הרף הזה, כרגע על 101 שערים ב-45 משחקים שזה ממש מעט.

-זה מהפך ראשון של ריאל מדריד בליגה נגד אתלטיקו מדריד מאז ה-27 באפריל 2013, אז בוויסנטה קאלדרון עוד עם ז’וזה מוריניו כמאמן, ריאל פיגרה משער של רדמאל פלקאו וניצחה עם שער עצמי של חואנפראן וגול ניצחון של אנחל די מאריה.

-דייגו סימאונה רשם את הדרבי ה-50 שלו נגד ריאל מדריד. ניצח ב-14, הפסיד 18. בליגה המאזן הוא 10:7 לטובת ריאל מדריד. מה שכן הוא הפסיד בכל השלושה הראשונים.

היום שאחרי הניצחון בדרבי:

כותרות העיתונים הבוקר במדריד - עם אותה תמונה של ויניסיוס חוגג את ה-2:3

שער המארקה: “ויניסיוס שומר על הדופק” - הברזילאי היה שובר שוויון עם צמד בדרבי מותח מאוד| לוקמן העלה את אתלטיקו ליתרון וריאל ביצעה רמונטדה עם שערים של ויניסיוס ופדה| המחליף מולינה קבע 2:2 בגולאסו ענק אבל הברזילאי ענה עם גולאסו משלו| אתלטיקו דרשה פנדל אחרי גליץ’ של קרבחאל, וריאל כועסת על האדום הישיר של פדה ואלוורדה.

בסיקור נכתב: “ויניסיוס הכריע דרבי מותח” - שער נהדר של הברזילאי ניצח את אתלטיקו, שעלתה ליתרון בזכות לוקמן והגיבה למהפך של ריאל בשער מרהיב של מולינה. ואלוורדה הורחק אחרי בעיטה בבאנה. ריאל נאחזת במירוץ האליפות בחירוף נפש בדרבי שהייתה בו יותר תשוקה מאשר היה בו כדורגל.

שער ה-AS על רקע תמונה זהה: “יחי הדרבי - תחי לה-ליגה” - מאבק האליפות עדיין בחיים| קרב פנטסטי בברנבאו בדרבי של מדריד הוכרע בזכות שער גדול של הברזילאי שהשאיר את ריאל בתמונת התואר| אתלטיקו מדריד נהדרת נלחמה עד הסוף בשביל השוויון| אירועים שנויים במחלוקת במשחק עם פנדל אפשרי על מרקוס יורנטה ואדום לא מוצדק לפדה.

בסיקור נכתב: "ויניסיוס מחליט שיש ליגה. שער של הברזילאי העניק לריאל ניצחון בדרבי סנסציוני, חד, מלא תפניות, שערים מרהיבים וגם כמובן מחלוקות. פדה הורחק על בעיטה בבאנה. הדרבי שוב הוכיח כמה הוא משחק ייחודי בכל מפעל, מתקיים בממלכת הרגש. וריאל ניצחה בדרבי כשהייתה יותר זקוקה לכך מהיריבה.

ציוני השחקנים בעיתונים: ויניסיוס ג’וניור שקיבל את פרס ה-MVP עם ציון גבוה במארקה – שלושה כוכבים, לעומת שניים בלבד ב-AS שם העניקו לפדה ואלוורדה את הציון הגבוה ביותר – שלושה כוכבים. שני כוכבים לברהים דיאס, לאנטוניו רודיגר, לאורליאן טשואמני ולפראן גארסיה בשני העיתונים. דין האוסן ודני קרבחאל קיבלו כוכב אחד וכך גם טיאגו פיטארץ’ וארדה גולר – בשני העיתונים. במארקה אנדריי לונין עם כוכב אחד בעוד ב-AS הוא עם שניים.

אצל אתלטיקו מדריד, מרקוס יורנטה קיבל את הציון הגבוה ביותר עם שלושה כוכבים – ב-AS. הרבה “סתירות” בציונים. רוג’רי למשל קיבל את הציון אפס ב-AS והשוער מוסו רק כוכב אחד לעומת המארקה שם קיבל את הציון שני כוכבים. במארקה חוליאן עם כוכב אחד וב-AS עם שניים. גריזמן עם שני כוכבים במארקה וב-AS עם אחד בלבד

המאמן אלבארו ארבלואה: “הראינו כוח מנטלי ואופי ראויים לחולצה ולסמל הזה. זה מה שהכי אהבתי בקבוצה היום. גם היינו צריכים לסבול בדקות האחרונות עם שחקן אחד פחות. אני אסיר תודה על כך שבסופו של דבר שמרנו על התוצאה ולקחנו את שלוש הנקודות, וזה מה שרצינו. נקודת המפנה היא שהיו לנו הרבה ניצחונות, כל אחד מהם נקודת מפנה. ישנה הפסקה קרובה, אבל אנחנו עדיין במאבק האליפות. וזה הולך להיות מאבק ארוך מאוד, כשכל משחק יהיה קשה מאוד. המשימה הושלמה”

“זה היה עוד משחק פנטסטי של ויניסיוס ג’וניור והדגמה נוספת של הכישרון, האומץ, האופי, חוסר הפחד והנכונות שלו לנסות שוב אחרי כישלון. הוא כבש שער מבריק שהעניק לנו את הניצחון ברגע קשה מאוד. אנחנו ברי מזל בצורה יוצאת דופן שיש לנו אותו כשחקן בגלל המחויבות שלו, הכישרון שלו והרצון המתמיד שלו להוביל את הקבוצה. אני לא יודע אם הוא בשיא הקריירה שלו כרגע, אבל הוא בהחלט קרוב”.

בנוגע להרחקה של פדה ואלוורדה: “יש לי דעה שונה מזו של מונוארה מונטרו, שאני מודה לו על שהגיע לספסל כדי להסביר מדוע הרחיק את פדה. אני רואה את זה אחרת ממנו. הוא אמר לי שזה היה שימוש כוח מופרז, ואני לא מחשיב את זה ככזה. זה היה תיקול כמו רבים אחרים, נמוך מאוד, ללא אפשרות לגרום נזק או פציעה ליריב. זו דעתי, וברור שהיא שונה משלו, אבל לפחות הוא בא להסביר לי את זה, ואני מעריך את זה. לעתים קרובות היינו אסירי תודה אם לשופטים הייתה גישה כזו, למרות שזה לא ישנה כלום ואני לא מסכים עם ההרחקה, שברור שהקשתה עלינו הרבה יותר, ונאלצנו לסבול הרבה”.

מה השתנה עבורו ארבלואה מאז שהגיע: “אני לומד להכיר אותם טוב יותר ויותר. הגעתי בתקופה שבה בקושי היה לי זמן לעבוד איתם, לראות איפה הם מרגישים בנוח ואיך הם משתלבים אחד עם השני. מבחינתי, זה לא קל להגיע באמצע עונה ולראות איך הקבוצה מתפקדת, וזה מה שהשתנה בחודשיים האלה. עכשיו אני מכיר את השחקנים שלי באופן אישי, מקצועי, איפה אני יכול להוציא מהם את המיטב, ואיפה אני יכול לעשות התאמות. אני בטוח שעדיין יש לי דרך ארוכה לעבור כי אנחנו הולכים להחזיר שחקנים שעדיין לא הצלחתי לעבוד איתם, כמו אדר מיליטאו. ג’וד בלינגהאם היה מסוגל לשחק היום אחרי הרבה זמן, אז אנחנו כל הזמן מתפתחים ויש לנו הרבה מקום לשיפור. יש לנו לוח זמנים קשה לפנינו, עם מבחן אמיתי כל שלושה ימים, ואנחנו צריכים לתת את המיטב שלנו”.

“התפקיד שלי הוא לנסות להפיק מהם את המרב ולראות איך נוכל להפוך לקבוצה מגובשת וחזקה יותר ויותר, עם רעיונות ברורים יותר, כך שכאשר נצא להתקפה נדע מה עלינו לעשות. כי פעמים רבות הייתה לי הרגשה שיצאנו לשחק בהתאם לכישרון של כל שחקן ומה שעלה בדעתו באותו רגע. אנחנו צריכים לדעת שכשאנחנו עולים למגרש - אנחנו יוצאים למצוא את החולשות של הקבוצה היריבה, מנצלים את החוזקות שלנו, ויש לנו רעיון ברור וסגנון משחק ברור. יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור והרבה מה להשתפר, אבל אנחנו צריכים לזכור שרק הגענו”

האם אתה חושב שאתה לא הוגן כלפי מישהו מהשחקנים שמתפקדים כרגע טוב? - “הייתי שמח אם, כשאני מכריז על אחד עשר השחקנים הפותחים בכל יום משחק, הייתי מסתכל על אלה שלא משחקים ומרגיש שאני לא הוגן כלפי כולם, שהם ראויים לשחק ומגיע להם הרבה יותר. יש לי את התחושה הזו עכשיו עם רבים מהם, ואני מקווה שזה יישאר ככה. המטרה שלי היא להרגיש שיש לי 25 שחקנים ושכולם ראויים לשחק ושלכולם יש את הביטחון לעשות את מה שאני מבקש מהם. אני מקווה שאשיג את זה יום אחד”

על קיליאן אמבפה: “כל יום אני מנסה להציב את אחד עשר השחקנים הטובים ביותר מול היריבה. כשיש לך את השחקן הטוב בעולם, אתה מנסה להפיק ממנו את המרב ולהשאיר אותו על המגרש כמה שיותר. אחרי שלושה שבועות, כמעט חודש, שהוא היה בחוץ, זה נורמלי לבנות בהדרגה את הכושר שלו, וזה מה שאני אוהב ומה שאני מבין שזה הכי טוב גם לשחקנים וגם לקבוצה. לקיליאן היו כמה דקות טובות מאוד והוא היווה איום מתמיד, בדיוק כמו שהיה אתמול. עכשיו, אני בטוח שהוא יקבל יותר דקות משחק עם הנבחרת הלאומית שלו ויחזור אפילו מוכן יותר”.

על כך שניצח בחודש האחרון את ז’וזה מוריניו, פפ גווארדיולה ודייגו סימאונה: “זה שם את הקבוצה שלי בעמדה טובה מאוד. הכל הרבה יותר קל כשיש לך את השחקנים הטובים ביותר, כשהם מחויבים כמו שהם עכשיו, וכשיש להם את המנטליות שהם מראים, יודעים איך לסבול ולהיות קבוצה נהדרת. אנחנו ברי מזל בצורה מדהימה לראות איך הסנטיאגו ברנבאו תומך בנו יותר ויותר. אני אומר לשחקנים הרבה שאנחנו צריכים לנצל את זה כי כשהברנבאו מאחורינו, הכל הרבה יותר קל. תודתי לכל השחקנים על המחויבות שלהם, גם לאלה שפותחים וגם לאלה שלא, על כמה שהם עובדים קשה. זה מה שאני רוצה: שהם יהיו מאוחדים ככל האפשר, שיהיו משפחה, שידגימו את כוחה של חברות, שתהיה את האווירה הנפלאה הזו, ושאנחנו נמשיך לנצח, וזה מה שחשוב”.

על המשחק של דני קרבחאל שפתח בהרכב: “בכל משחק אני מעלה את אחד עשר השחקנים הטובים ביותר, ההרכב שאני חושב שהוא המתאים ביותר בהתבסס על מה שאני מצפה מהיריב, ולקרבחאל היה משחק טוב מאוד, הוא שיחק מצוין. הוא שמר מקרוב על לוקמן, שידענו שיהיה איום. אני שמח ממנו ומטרנט שנתן לנו דחיפה ואנרגיה אדירה כשהוא עלה. אני שמח שיש לי כל כך הרבה אפשרויות, שאני יכול להשתמש בספסל, ושאלה שעולים תורמים כמו שעשו היום. זו הדרך הנכונה”.

חזרתו של בלינגהאם: “נראה אותו במשחקים הקרובים כי הוא חוזר אחרי שהיה מושבת לא מעט זמן. הייתי שמח שההתקדמות שלו, למרות הקושי של המשחקים הבאים, תהיה כמו היום, לאט לאט, כמו של אמבפה. נראה אם ​​הוא גם יקבל קצת זמן משחק עם הנבחרת הלאומית שלו. אצטרך למצוא את העמדה הנכונה עבורו, להקיף אותו בחברי קבוצה שבהם תהיה לו כימיה טובה, שמתקשרים אחד עם השני בצורה הנכונה, ומפיקים את המרב מכל התכונות שלו. הבעיה שלו היא שהוא טוב מאוד בדברים רבים: להיכנס לרחבה, ליצור מהלך ליד בסיס ההגנה, הכדרור שלו יכול לפרוץ דרך הרבה קווים… כשאתה כל כך טוב בכל כך הרבה דברים, אתה צריך לבחור מה הכי טוב עבור הקבוצה וגם בהתאם למשחק”.

על ברהים דיאס: “הוא מבין מה אני רוצה ממנו בקישור ההתקפי או בעמדת ה-‘9’ הנסוג. הוא עוזר לנו מאוד בבנייה של המשחק שלנו; כשהיריבה יושבת עמוק, יש לו הרבה חופש לנוע בין הקווים, הוא טוב במצבים של אחד על אחד, הוא מסתובב היטב, הוא יכול לברוח החוצה או לשחק במרכז ולגרום לבעיות, ומעל הכל, הוא רצה הזדמנויות. הדבר היחיד שביקשתי ממנו היה שכאשר הוא עלה למגרש, הוא יראה את הרצון שלו וייתן את כל כולו. עם הכדור, הוא היה צריך לעשות את מה שהוא יודע לעשות ולא להסתפק רק בחוסר טעויות. הוא שחקן שצריך לקחת סיכונים, לבעוט לשער, לחפש את המסירה האחרונה, להתמודד מול שחקני הגנה אחד על אחד ולזכות בפנדלים, כמו שעשה היום. זה הברהים שאנחנו צריכים”

האם אתה מקבל את הרושם שהפגרה הזו מזיקה לקבוצה שלך? - “אף פעם אי אפשר לדעת. זה מה שזה, ואני לא מתעכב על זה יותר מדי. אנחנו בנקודה בעונה שבה אנחנו צריכים לנצח בכל משחק, וזו המטרה שלנו. בפעמים אחרות, צברנו ארבעה ניצחונות ואז לא הצלחנו להגדיל את המספר הזה. בהתחשב במצב שלנו בליגה הספרדית ובליגת האלופות, אנחנו צריכים להמשיך לנצח בכל משחק שאנחנו משחקים”

מה אתה אומר לאלה שפיקפקו בך? - “שהם לא הכירו את השחקנים שהיו לי”. הוא מוסיף שאדר מיליטאו יהיה זמין למשחק נגד מאיורקה לאחר פגרת הנבחרות.

ויניסיוס ג’וניור שכבש צמד: “אני מאוד מרוצה מהמשחק ששיחקנו, משחק ששלטנו בו מההתחלה. ספגנו שער, אבל אנחנו משתפרים ועובדים קשה לקראת משחקים כאלה. אני מדרידיסטה גדול, מאוד שמח היום בגלל הניצחון, השערים, ובגלל שהאוהדים באמת יכולים ליהנות מזה כי זה דרבי וריאל מדריד תמיד מנצחת. הקרדיט מגיע לכולם: למאמן, לשחקנים, לאוהדים ולכל העבודה שעשינו במהלך השבוע. השתפרנו ככל שהמשחק התקדם, ניצחנו, הגנו היטב, הייתה לנו תוכנית משחק ברורה מאוד מההתחלה, וזה עושה את כל ההבדל.”

הכושר שלו כרגע: “אני מרגיש מאוד שמח כי עבדתי כל העונה בשביל משחקים כאלה, וכשמגיע הזמן הזה של השנה, אני לא יודע מה קורה איתי - אבל אני תמיד משתפר, אני תמיד כובש שערים, אני מספק בישולים, ולשם זה אנחנו השחקנים כאן. הנשיא תמיד אומר לי שאני צריך לכבוש שני שערים, ואני כובש את שני השערים האלה בשבילו”

על פגרת הנבחרות: “האמת שחבל שיש פגרה עכשיו. הדבר הכי טוב הוא שאנחנו יכולים להמשיך בלי לעצור עכשיו כי אנחנו במסלול ממש טוב, אבל אנחנו מתפזרים לנבחרות. אני מקווה שכולם יוכלו לחזור בלי פציעות, כי החלק הכי חשוב של העונה מתקרב”.

2 לייקים

כותרות העיתונים הבוקר במדריד:

שער המארקה: “מה חושבים השחקנים על אלבארו ארבלואה” - המאמן הרוויח את אמונם ותמיכתם כמעט של כל שחקני הסגל על מנת להמשיך בעונה הבאה| השחקנים אוהבים את המנהיגות שלו, הקשר הקרוב, האווירה החיובית, וגם את סגנון המשחק| בכתבה נוסף כי ויניסיוס ג’וניור ופדה ואלוורדה הם התומכים הגדולים שלו ושלושה מנהיגים נוספים הם טיבו קורטואה ואנטוניו רודיגר - שחקנים בעלי משקל - וגם אורליאן טשואמני.

בסקר במארקה בו הצביעו מעל 17 אלף אוהדים - 52% רוצים לראות אותו ממשיך, בעוד 48% חושבים שזה עוד מוקדם לקבל החלטה ותלוי איך העונה תסתיים מבחינת תארים.

שער ה-AS עם מצב החוזה של ויניסיוס ג’וניור: “חידוש בהצהרה” - נראה שהקשר הברזילאי שחזר לכושרו הטוב - קרוב לחתום על חוזה חדש יותר מאיי פעם| פלורנטינו פרס (שלפי הכתבה שוחח איתו לא מעט לפני ואחרי משחקים ולקח את זה כפרויקט אישי להחזיר לו את שמחת החיים), מעורב משמעותית בעניין| ויניסיוס כמובן גם מרוצה מהמאמן ארבלואה וחש בנוח איתו.

בכתבה אחרת - “פדה ואלוורדה: חודש גלאקטי” - חודש מרץ היה מטורף עבור הקשר האורוגוואי. שישה משמונת שעריו כלומר 75% - נכבשו תוך 17 ימים, ולא רק זה: הוא פשוט בלתי ניתן לעצירה ומוגדר עכשיו כגלאקטיקו ללא ספק. הוא כבש את שער הניצחון הדרמטי נגד סלטה ויגו שהותיר את ריאל במאבק האליפות, פירק את מנצ’סטר סיטי עם שלושער ב-22 דקות, כבש נגד אלצ’ה, והמשיך נגד אתלטיקו מדריד. עד לחצי גמר הסופרקופה בינואר נגד אתלטיקו פדה לא כבש העונה. עד 2026. כעת הוא נראה יכול לשבור את שיאו מעונת 2022-23 אז כבש 12 שערים. “המשך לפרוש כנפיים”

אנטוניו רודיגר בריאיון לכלי התקשורת בגרמניה: “אני שונא לאכזב את חבריי לקבוצה, לכן אני שם את הבריאות שלי בצד”. הבלם דיבר על מצבו הפיזי ועל המנטליות שבה הוא ניגש למשחקים, תמיד דוחף את עצמו עד הקצה אך בצורה “ספורטיבית” והסביר את סגנונו.

ממה ששמעתי, אתה בכושר הכי טוב שהיית בו מזה זמן רב. האם אתה כבר ב-100%, ברמה שיוליאן נאגלסמן קבע כנקודת ייחוס בראיון שלו עם קיקר?
-“אני מרגיש ממש טוב ואני חש הקלה שהטיפולים הרפואיים שלי מתחילים להשתלם. מאז אוגוסט-ספטמבר 2024, תמיד הייתה איזושהי בעיה. עכשיו אני סוף סוף יכול לשחק שוב משחקים מלאים בלי שום אי נוחות פיזית. בעונה שעברה יכולתי לשחק - ואפילו להתאמן - רק אם לקחתי משככי כאבים. בינואר השנה, מצבי החמיר שוב, ואז ידעתי: עכשיו צריך להפסיק, במיוחד לאור גביע העולם בקיץ. אבל עכשיו, חזרתי ל-100%”.

סבלת חודשים רבים בתנאים קשים. מה זה עושה לאדם? האם אתה מרגיש שאפילו חצית גבול?
-“שמתי את הבריאות שלי בצד ורציתי להיות 100% עבור ריאל מדריד, כי אין דבר שאני שונא יותר מלאכזב את חבריי לקבוצה. האם אעשה זאת שוב? כנראה! למרות זאת, אחרי הניתוח שלי ב-2025, אמרתי לעצמי בצורה ברורה יותר שאני באמת לא יכול להמשיך יותר…ככה..”.

למרות כל השמחה על ההחלמה שלך, היה ויכוח בתקשורת הגרמנית ובקרב חלק מהציבור לגביך ולגבי סגנון המשחק שלך. כיצד אתה מתמודד עם זה, והאם זה משפיע?
-“בוודאי שאני מודע לכך. כשאתה סופג ביקורת כזו זה גורם לך לחשוב. אם הביקורת מוצגת ברצינות ובאובייקטיביות, בוודאי שאני לוקח אותה ברצינות, כי אני יודע בעצמי שעשיתי פעולות שחצו את הגבול בבירור. זה גם משפיע על הניסיון שלי להיות אפילו יותר ממוקד. אני לא רוצה להיות מקור לבעיות, אלא לתרום ליציבות וביטחון. הדיון מזכיר לי שיש לי אחריות ושלעיתים לא עמדתי בה”.

לשחק על הקצה הוא, במובן מסוים, אחד המאפיינים המגדירים אותך. האם אתה מחשיב זאת ככוח מיוחד? או במילים אחרות: האם זה מה שהופך אותך לבלם המיוחד שאתה?
-“בהחלט. להיות בלם קשוח זה חלק מה-DNA שלי. אם אתה רוצה להיות מומחה אחד על אחד ברמה הזאת, אתה לא יכול להיות שומר נחמד. אתה חייב להגיד לחלוץ, “היום הולך להיות יום רע בשבילך”. זו שאלה של מנטליות.
אם אני מוריד ממני את האינטנסיביות הזאת, את המחויבות הזאת, את המשחק על הקצה, אני רק חצי טוב. הקצה הזה הוא בדיוק מה שהביא אותי לריאל מדריד. במדריד, מעריכים וחוגגים בדיוק את זה. בלעדיו, לא הייתי כאן, לא הייתי זוכה בליגת האלופות פעמיים, וגם לא הייתי משחק כל כך הרבה משחקים עבור המדינה שלי”.

איך אתה עושה את זה? איך אתה מוצא את רמת הקשיחות הנכונה?
-“זו פסיכולוגיה. חלוץ רוצה מרחב, הוא רוצה שקט נפשי עם הכדור. העבודה שלי היא לקחת ממנו את שני הדברים האלה, אפילו כשהכדור אפילו לא קרוב. חבטה קטנה פה, פגיעה קרובה שם… אתה חייב להיות נוכח. אתה לומד את רמת הקשיחות הנכונה עם ניסיון”.

האם אתה תמיד משחק באותה רמת עוצמה או שאתה מתאים אותה בהתאם למצב או ליריב?
-“ברור שאני מסתגל. כשאתה משחק נגד חלוץ יותר נמוך ומהיר, אתה צריך להגן אחרת מאשר נגד אחד שגובהו 1.90 מטר. וכמובן, אם יריב מתוסכל מהר, אני מנצל גם את זה. אני מנתח את השחקנים לעומק מראש - לפעמים אני אפילו מכין ניתוחי וידאו משלי - ואני יודע מול מי אני צריך לשלוח מסר פיזי כבר מההתחלה”.

האם אתם מעריכים סיכונים בצורה שונה בהתאם למשחק? כרטיס אדום בנוקאאוט יכול להביא להדחה. או שאי אפשר למדוד את זה ככה?
-“זו הנקודה שרבים לא מבינים: אני משחק בעוצמה, אבל אני בהחלט לא מהווה סיכון לקבוצות שלי. אני יודע היטב באיזו דקה מדובר ומה מונח על כף המאזניים. תשע שנים בלי כרטיס אדום על המגרש אינן צירוף מקרים - הפעם האחרונה הייתה ב-2017, עדיין עם רומא. אפילו מספר הכרטיסים הצהובים שלי נמוך בהרבה ממה שרבים מאמינים. בשנים האחרונות, הממוצע שלי היה כחמישה כרטיסים צהובים לעונת ליגה”.

על מה נבחרת גרמניה צריכה להתגבר עליה כדי להפוך לאלופת עולם?
-“אנחנו צריכים להפוך לקבוצה שקשה מאוד לשחק נגדה שוב. יש לנו הרבה כישרון וטכניקה, כולם יודעים את זה. אבל כישרון לבדו לא מנצח ומביא לזכיות בגביעי עולם. אנחנו צריכים לשקם את המנטליות הזו - במובן הטוב ביותר. אנחנו צריכים להיות נבחרת שכל כך קשה לשחק נגדנו שהיריב אפילו לא ירצה לצאת מהמנהרה. אם נדחוף את הגבול המנטלי הזה וכל אחד יהיה מוכן לעשות את העבודה המלוכלכת בשביל השני, אז יהיה קשה מאוד לנצח אותנו”.

אחרי 29 מחזורים בעונת 2025/26, ריאל מדריד במקום השני עם 69 נקודות, רחוקה ארבע מברצלונה כשבמאזנה 22 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. איך זה ביחס לשנים עברו?

בעונה שעברה לריאל היו שש נקודות פחות, מאזן 19-6-4. היא כבשה שער אחד פחות וספגה שלושה יותר כלומר 62:29. זה מספר הנקודות הכי גבוה של ריאל מאז 2016/17 למעט עונת הדאבל 2023-24 יוצאת הדופן, אז היו לה כבר 72 נקודות. ב-2022-23 היו לנו 62 נקודות, 66 נק’ בעונת הדאבל הראשונה עם קרלו אנצ’לוטי, 62 בעונת האליפות עם זינדין זידאן. 71 נקודות היו לנו בעונת 2016/17 עם זיזו. בעונת הדסימה היו לה 70 נקודות.

עונה מוצלחת ממש היתה 2011-12 אליפות השיאים עם ז’וזה מוריניו כשלריאל היה מאזן של 24-3-2, כלומר 75 נקודות. 73 נקודות היו לה שנה קודם לכן ו-74 עם מנואל פלגריני על הקווים.

לגבי ההתקפה - זו העונה ההתקפית הכי פוריה של ריאל מאז עונת הפרידה של כריסטיאנו בה כבשה הקבוצה 73 שערים. 78 שערים היו לה בשלב הזה ב-2016-17, 83 שערים בעונת 2015-16, 87 שערים בעונת 2014-15, ולא פחות מ-93! שערים בעונת 2011-12. ההגנה - העונה 26 ספיגות, ברור שפחות טוב מעונת 2023-24 אז ריאל ספגה רק 20 שערים, היא ספגה 24 בעונת 2022-23, 25 ב-2021-22, 23 בעונת הפרידה של זינדין זידאן ו-20 גם בעונת האליפות עם זיזו.

העונות המזעזעות ביותר בשנות ה-2000? בעונת 2006-07 היו לנו רק 54 נקודות בשלב הזה - מזל שהעונה הסתיימה באליפות, שזה שלוש נקודות פחות מעונת הזוועות ב-2018-19. ב-2019 גם היו לנו כבר שמונה הפסדי ליגה. ב-2001-02 היו לנו 52 נקודות.

טוני קרוס על יורש החולצה מספר 8: “המשחק של פדה ואלוורדה נגד מנצ’סטר סיטי לא היה צירוף מקרים. פדה הוא שחקן שיש לו לא רק איכות, אלא גם מנטליות. הוא פשוט עף על המגרש. זה מדהים איך שהוא משחק עכשיו. הוא נשא את הקבוצה על גבו. אני מקווה שזה יימשך זמן רב, כי יש לי מערכת יחסים טובה מאוד איתו והוא חבר שלי”.

ויניסיוס ג’וניור במסיבת העיתונאים של נבחרת ברזיל לפני משחק הידידות נגד צרפת: “אני חושב על ריאל מדריד ועל להמשיך כאן שנים רבות” (אמר את זה בתשובה למעבר של אנטואן גריזמן לארה"ב*.

"שחקנים צעירים תמיד שואלים הרבה שאלות כשהם מגיעים. כשהגעתי, אני הייתי צעיר והוותיקים נתנו לי הרבה חופש לתת את המיטב שלי על המגרש . אני מנסה להעביר להם (לצעירים) את אותו הביטחון. הם צריכים ליהנות מהרגע.

“אני לא שם לב הרבה למה שאנשים אומרים. אני יודע את העבודה שלי ואני מאוד מחויב לנבחרת ומחכה למונדיאל . זה המקום שבו כל שחקן רוצה להיות. לגבי הביצועים שלי, אני תמיד מנסה להיות במיטבי המוחלט”. על הנבחרת: “אני לא חושב שאנחנו הפייבוריטים, בהתבסס על התוצאות שלנו בשנים האחרונות אבל המשקל של החולצה והאיכות של השחקנים שיש לנו כאן..היה עלינו להתחבר. ואחרי שקרלו אנצ’לוטי הגיע אנחנו יודעים איל לשחק יחד, זה מוריד מאיתנו הרבה לחץ. בעונות האחרונות הייתי שחקן מוביל, אחד הטובים ביותר, גם ראפינייה שאשתקד אם לא היה הכי טוב בעולם אז היה השני או השלישי, קאסמירו…יש לו ניסיון רב. ניימאר? אני משוחד. ניי הוא אחד האלילים שלי. הוא עושה כל מה שביכולתו כדי לחזור למאה אחוז, להיות כשיר ולחזור לנבחרת”.

"נבחרת צרפת הם קבוצה נהדרת… אף אחד לא ירצה סתם לשבת מאחורה ולהגן. זה יהיה מבחן טוב עבורנו ", הצהיר.

"אני מדמיין שכולם רוצים שאהיה אחד השחקנים המרכזיים. אני מוכן לכל האתגרים בקריירה שלי. שיחקתי בגביע עולם, ואני לא רוצה להפסיד שוב. עבדתי קשה בבית; אני לא רוצה להיפצע. קרלו חשוב מאוד. הוא שואל אותנו על העמדות שאנחנו רוצים לשחק, איך אנחנו מעדיפים להגן, אבל ההחלטה היא שלו.

טוני קרוס: "אתה זוכה בליגת האלופות והנשיא אומר לך למחרת ללכת על הגביע הבא". הקשר הגרמני שפרש ב-2024 היה אורח ביום השלישי של השבוע הלבן של בית הספר לתארים מתקדמים של ריאל מדריד, שנערך באודיטוריום במתחם האימונים.

על ריאל מדריד וליגת האלופות: “הייתי רעב עד הסוף. וכשזכית בליגת האלופות, למחרת הנשיא היה אומר לך ללכת על הבאה בתור. אתה יכול ליהנות כמה שעות עד למחרת, כשאתה שומע מהנשיא: ‘טוב מאוד, ונתראה כאן שוב בשנה הבאה, באותו מקום, עם אותו גביע. זה אולי נראה טריוויאלי, אבל זה לא נותן לך להירגע. במועדון הזה, ‘ליגת האלופות’, ליגת האלופות’, ליגת האלופות’ כל הזמן במחשבות שלך”
מאפייני הקבוצה של שלוש הזכיות הרצופות: “היו הרבה שחקנים גדולים, אבל הבנו שכאשר השופט שרק לתחילת המשחק, כולנו רצינו את אותו הדבר. כולנו רצינו לנצח, וזה היה המפתח. היינו גם טובים מאוד; אם הקבוצה היא לא טובה, אתה לא זוכה בליגת האלופות אפילו לא פעם אחת”.

על הנשיא פלורנטינו פרס: “אחרי כל כך הרבה זמן כאן, אני יכול לומר שזה מועדון מאוד אנושי, ממש כמו משפחה. וזה תמיד מתחיל מלמעלה. הדרך שבה פלורנטינו פרס קיבל אותי מהיום הראשון, הדרך שבה הוא תמיד דיבר אליי… אבל לא רק אני, בכל פעם שהוא נכנס לחדר ההלבשה. זה משהו שאפשר לראות גם מבחוץ. הוא משדר משהו מאוד אנושי, ותמיד הערכתי את זה מאוד במועדון הזה. הייתי בהרבה חדרי הלבשה שונים כאן, הרבה שחקנים עזבו ואחרים הגיעו, אבל זה לא השתנה. הרגשתי מאוד בנוח במועדון הזה, מאוד מוגן בתקופות קשות, כי גם אנחנו חווינו אותן. וזה מה שהפך אותו למיוחד. זו גם הסיבה לסיום הזה, כי רצינו להיפרד בפסגה”

החלטתו לפרוש לדעת רבים השלב מוקדם: “פרשתי כי אף פעם לא רציתי להגיע לנקודה שבה לא ארגיש טוב כל כך ואתחיל לחוות בעיות פיזיות. התחושה עם הכדור אף פעם לא נעלמת; עדיין יש לי אותה. תמיד ידעתי שאני רוצה לעזוב כמו שמגיע לי, כמו שמגיע למועדון, וכמו שאני רוצה שהאוהדים יזכרו אותי, כי התמונה האחרונה מאוד חשובה לי. אני מאוד שמח עם ההחלטה הזו; זה בדיוק איך שתמיד רציתי. לא יכולתי לתכנן לזכות בליגת האלופות כי כבר החלטתי על זה. בסופו של דבר, הכל התגלגל כל כך טוב, עם ליגת האלופות ועוד קודם לכן עם אליפות ספרד - זה לא יכול להיות טוב יותר”.

בנוגע לכושר הנוכחי של הקבוצה, הוא שיבח את ההופעה החזקה נגד מנצ’סטר סיטי: “הקבוצה הצליחה להעלות את הרמה שלה, להסתגל ליריבה ולחשיבות המשחק. הם שיחקו שני משחקים טובים מאוד. במשחק הבית, מספר 8, פדה ואלוורדה, שאני מאוד אוהב, עזר לנו מאוד. עכשיו הגרמנים באים”.

ג’וד בלינגהאם מספר על הפציעה ההיא בכתף במשחק נגד ראיו וייקאנו בנובמבר 2023 ואיך הכל השפיע:

“הכל התחיל ביום המשחק נגד ראיו. זו הייתה החוויה הכי כואבת שחוויתי אי פעם. הרגשתי כאילו עבר נצח עד שהם חיברו אותה (את הכתף) בחזרה, ועברו 90 שניות מרגע שהם עלו למגרש ועד שהם לבשו אותו בחזרה. הצלחתי להחזיר אותה בעצמי כמה פעמים לפני שהיא השתחררה לחלוטין. בעונה האחרונה שלי בבורוסיה דורטמונד כבר אמרו לי שאני צריך ניתוח בכתף ​​אחרי נפילה קשה. ידעתי שמשהו לא בסדר, אבל זה היה אוגוסט-ספטמבר וגביע העולם היה בדצמבר, אז לא עברתי את הניתוח (כנראה מדבר על תחילת עונת 2022/23) אחר כך התחלתי להרגיש טוב יותר. כשהגעתי לריאל מדריד, לא סבלתי מכאבים”

הטעות של דחיית הניתוח: "כולם אמרו לי שאני צריך ניתוח, אבל זו הייתה השנה הראשונה שלי בריאל מדריד ולא רציתי לאכזב את הקבוצה ולהיעדר לשלושה חודשים כבר בהתחלה. לפציעה בכתף ​​הייתה השפעה גדולה על שאר הגוף שלי. לא סבלתי מכאבים רבים, אבל לשחק בידיעה שאם אפול זה עלול להתפרק שוב - פירושו שלא יכולתי לשחק בצורה הטובה ביותר שלי. אחרי שהפסדתי בגמר אליפות אירופה נגד ספרד, לא רציתי שהטעם של ההפסד היה זה שיילך איתי לשלושה חודשים, אבל זה היה הזמן הטוב ביותר לעבור ניתוח. החלטתי להמשיך עוד שנה, ולא הייתי צריך לעשות זאת.

השחקן מבטיח שהוא יכול כעת לחזור ל-100%: “השנה שעברה גרמה לי להבין שאני לא יכול לקחת את הניצחון שוב כמובן מאליו. עכשיו אני טוב יותר פיזית ויכול לחזור לרמה שכה אפיינה אותי”.

מעניין עד כמה זה השפיע עליו. אני לא חושב שהוא שחקן שמחפש תירוצים. ואני הרגשתי בעונת הבכורה שהוא מפלצת גם אם כבש הרבה פחות בחצי השני של העונה. ראיתי אותו במיטבו נגד מנצ’סטר סיטי למשל, כך הרגשתי, בקלאסיקוס…

לייק 1