מאמן נבחרת אורוגוואי שיבח אותו ואמר שפדה ואלוורדה תמיד היה שחקן חשוב שתורם המון אבל לאחרונה הוא בהחלט הראה דברים שאף אחד לא ציפה להם. כעת תורו של פדה לדבר - במסיבת העיתונאים לקראת משחק הידידות של נבחרת אורוגוואי נגד נבחרת אנגליה: “לעולם לא האמנתי שאבקיע שלושער נגד סיטי - קשה לעכל את זה”
“אני מרגיש טוב מאוד ומרוצה מאיך שהדברים הולכים עבורי, הן באופן אישי והן כקבוצה. בריאל מדריד אנחנו בכושר טוב, אז אני מגיע לכאן לנבחרת עם הרבה התלהבות, הרבה התרגשות, וכמו תמיד, עם גאווה גדולה ללבוש שוב את החולצה האורוגוואית הזו”.
השלושער שלו נגד סיטי: “אני ממש נהנה מרגעים כמו זה שחוויתי לאחרונה, לכבוש שלושער במשחק שבו לא דמיינתי שאבקיע אפילו שני שערים. בשבילי, זה רגע ייחודי שלפעמים קשה לעכל. אבל זה גם מדרבן אותי להמשיך לעבוד קשה עוד יותר ולהישאר מרוכז עוד יותר בכדורגל, שלדעתי זה מה שמאפשר לי להיות ברמה טובה כדי להגיע לנבחרת ולהיות מסוגל להקרין תדמית טובה לחבריי לקבוצה”
המהירות והמחויבות שלו: “אני מרגיש שאני מהיר, כן. אבל אני גם מופתע כשאני רואה את הצילומים. נכון שתמיד הייתי שחקן מהיר. אבל אני חושב שהרצון שלי, המוטיבציה שלי והמומנטום שיש לי עכשיו - גם עוזרים - דברים שבתורם מגביר את המהירות הזו. אני חי בשביל כדורגל 24 שעות ביממה, להיות בכושר טוב, לתת את המיטב שלי בכל משחק. נכון שלפעמים, אחרי כל כך הרבה משחקים, אני מרגיש קצת עייף, אבל הדבר החשוב, כמו שאני תמיד אומר, הוא להיות שם, עם הקבוצה, בין אם אני סובל או לא, תמיד לנסוע לכל מקום שצריך, להיות זמין, ושחבריי לקבוצה יראו את הדוגמה שאני נותן. זה ממלא אותי בגאווה”
העמדה האידיאלית שלו: “אני אוהב לעזור לקבוצה. לפעמים הקבוצה צריכה מגן, ושם אני אהיה כדי לעזור. לפעמים הם צריכים קשר כנף, ושם אני אהיה. אני תמיד אוהב לעזור בכל דרך שחבריי לקבוצה צריכים, כל מה שצוות האימון צריך, להיות זמין. ואתה עובד קשה כדי שהדברים ילכו כשורה כשאנחנו עולים למגרש. בשביל זה אני עובד כל יום, אני נח, ואני אוכל טוב כדי שהדברים ילכו כשורה”.
הופך לאבא בפעם השלישית: “אנחנו נהנים מזה, כמובן, אני ומינה, בדיוק כמו שנהנינו מכל ההריונות עם שני הילדים האחרים. נכון שעכשיו זו בת, ואני חושבת שהגיע הזמן להתחיל לסגור את ‘המפעל’. אבל אני מאוד שמח. הכל הולך להיות חדש מאוד עבורי. אבל אני מחכה, כמו עם שני הילדים האחרים, בהתרגשות ובציפייה גדולה. ללמוד לחיות עם בת, לאסוף את השיער שלה בצמות. זה הולך להיות מאתגר, אבל אני מאוד מחכה לחוות את כל זה. זה מדרבן אותי מאוד, אבל זהו. אני חושבת שזה הולך להיות האחרון שלי”
הקשר שלו עם חוסה מריה חימנס ורונאלד אראוחו - יריבים גדולים בליגה וחברים לנבחרת: "לחימנס ולי יש חברות קרובה מאוד. הוא תמיד דאג לי מאז שהגעתי למדריד. הוא תמיד היה שם כדי לעזור לי כשהייתי לבד עם אשתי, בני, ההורים שלי. הוא תמיד היה מישהו שעזר לי לשפר את המצב, לגרום לי להרגיש הרבה יותר בנוח. וזה למרות שאנחנו בקבוצות שונות. אז אני תמיד אהיה אסיר תודה לו ועל איך שהוא ומשפחתו התייחסו אליי. הם אנשים נפלאים, ואחרי הדרבי שלשום, זה היה טיול שליו. בסופו של דבר, זה רק עוד משחק, והפעם הייתי בר מזל מספיק לנצח, תודה לאל. אבל אלה רק משחקים, כי מה שחשוב באמת זה לזכות בתארים.
“אני חושב שאנחנו מודלים לחיקוי עבור ילדים רבים. באורוגוואי, לפעמים מעריכים אותנו פחות כי אולי אנחנו לא משחקים טוב עבור הנבחרת הלאומית, לפחות לא באופן אישי, כמו שאני עושה עבור המועדון שלי. אבל אני מקווה שכל הקבוצות האלה יהיו מלאות באורוגוואים. אני חושב שזה טוב למדינה ולאופן שבו אנחנו חיים ונושמים כדורגל, איך שאנחנו מרגישים אותו, עם תשוקה כזו. כרגע, אנחנו התדמית של אורוגוואי שאנחנו נושאים ברחבי העולם. עכשיו אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שהשחקנים שיש לנו, לא רק בשלוש הקבוצות האלה, אלא בפרמייר ליג, בכל מקום בעולם, תמיד יש אורוגוואי שנותן את כל כולו עבור הקבוצה הזו ועבור המדינה, כדי לייצג אותה היטב. אז אנחנו צריכים להעריך הכל הרבה יותר”.
ציפייה לקראת המונדיאל השני שלו: “הדבר הנפלא בכדורגל הוא שבמצמוץ עין אתה מקבל הזדמנות נוספת, יש לך משחקים אחרים להוכיח את עצמך ולשנות את התדמית שהשארת מאחור. אני חושב שדברים הלכו רע כנבחרת בקטאר (מונדיאל 2022), והרבה אנשים הוציאו את זה עליי. דברים כאלה קורים, זה נורמלי, זה חלק מהכדורגל. בסופו של דבר, זה גם עזר לי לצמוח כאדם, ככדורגלן, לדעת איך להתמודד עם מצבים מסוימים, להמשיך להשתפר. אולי הרגשתי שאני בכושר טוב, אבל בסופו של דבר, זה לא מה שעזר לנבחרת. אני חושב שאני בשלב אחר עכשיו, בוגר יותר, ואני חושב שזה הולך להיות מונדיאל 2026 טוב לכולם”.














