דבר התקשורת :: Rueda de prensa

מאמן נבחרת אורוגוואי שיבח אותו ואמר שפדה ואלוורדה תמיד היה שחקן חשוב שתורם המון אבל לאחרונה הוא בהחלט הראה דברים שאף אחד לא ציפה להם. כעת תורו של פדה לדבר - במסיבת העיתונאים לקראת משחק הידידות של נבחרת אורוגוואי נגד נבחרת אנגליה: “לעולם לא האמנתי שאבקיע שלושער נגד סיטי - קשה לעכל את זה”

“אני מרגיש טוב מאוד ומרוצה מאיך שהדברים הולכים עבורי, הן באופן אישי והן כקבוצה. בריאל מדריד אנחנו בכושר טוב, אז אני מגיע לכאן לנבחרת עם הרבה התלהבות, הרבה התרגשות, וכמו תמיד, עם גאווה גדולה ללבוש שוב את החולצה האורוגוואית הזו”.

השלושער שלו נגד סיטי: “אני ממש נהנה מרגעים כמו זה שחוויתי לאחרונה, לכבוש שלושער במשחק שבו לא דמיינתי שאבקיע אפילו שני שערים. בשבילי, זה רגע ייחודי שלפעמים קשה לעכל. אבל זה גם מדרבן אותי להמשיך לעבוד קשה עוד יותר ולהישאר מרוכז עוד יותר בכדורגל, שלדעתי זה מה שמאפשר לי להיות ברמה טובה כדי להגיע לנבחרת ולהיות מסוגל להקרין תדמית טובה לחבריי לקבוצה”

המהירות והמחויבות שלו: “אני מרגיש שאני מהיר, כן. אבל אני גם מופתע כשאני רואה את הצילומים. נכון שתמיד הייתי שחקן מהיר. אבל אני חושב שהרצון שלי, המוטיבציה שלי והמומנטום שיש לי עכשיו - גם עוזרים - דברים שבתורם מגביר את המהירות הזו. אני חי בשביל כדורגל 24 שעות ביממה, להיות בכושר טוב, לתת את המיטב שלי בכל משחק. נכון שלפעמים, אחרי כל כך הרבה משחקים, אני מרגיש קצת עייף, אבל הדבר החשוב, כמו שאני תמיד אומר, הוא להיות שם, עם הקבוצה, בין אם אני סובל או לא, תמיד לנסוע לכל מקום שצריך, להיות זמין, ושחבריי לקבוצה יראו את הדוגמה שאני נותן. זה ממלא אותי בגאווה”

העמדה האידיאלית שלו: “אני אוהב לעזור לקבוצה. לפעמים הקבוצה צריכה מגן, ושם אני אהיה כדי לעזור. לפעמים הם צריכים קשר כנף, ושם אני אהיה. אני תמיד אוהב לעזור בכל דרך שחבריי לקבוצה צריכים, כל מה שצוות האימון צריך, להיות זמין. ואתה עובד קשה כדי שהדברים ילכו כשורה כשאנחנו עולים למגרש. בשביל זה אני עובד כל יום, אני נח, ואני אוכל טוב כדי שהדברים ילכו כשורה”.

הופך לאבא בפעם השלישית: “אנחנו נהנים מזה, כמובן, אני ומינה, בדיוק כמו שנהנינו מכל ההריונות עם שני הילדים האחרים. נכון שעכשיו זו בת, ואני חושבת שהגיע הזמן להתחיל לסגור את ‘המפעל’. אבל אני מאוד שמח. הכל הולך להיות חדש מאוד עבורי. אבל אני מחכה, כמו עם שני הילדים האחרים, בהתרגשות ובציפייה גדולה. ללמוד לחיות עם בת, לאסוף את השיער שלה בצמות. זה הולך להיות מאתגר, אבל אני מאוד מחכה לחוות את כל זה. זה מדרבן אותי מאוד, אבל זהו. אני חושבת שזה הולך להיות האחרון שלי”

הקשר שלו עם חוסה מריה חימנס ורונאלד אראוחו - יריבים גדולים בליגה וחברים לנבחרת: "לחימנס ולי יש חברות קרובה מאוד. הוא תמיד דאג לי מאז שהגעתי למדריד. הוא תמיד היה שם כדי לעזור לי כשהייתי לבד עם אשתי, בני, ההורים שלי. הוא תמיד היה מישהו שעזר לי לשפר את המצב, לגרום לי להרגיש הרבה יותר בנוח. וזה למרות שאנחנו בקבוצות שונות. אז אני תמיד אהיה אסיר תודה לו ועל איך שהוא ומשפחתו התייחסו אליי. הם אנשים נפלאים, ואחרי הדרבי שלשום, זה היה טיול שליו. בסופו של דבר, זה רק עוד משחק, והפעם הייתי בר מזל מספיק לנצח, תודה לאל. אבל אלה רק משחקים, כי מה שחשוב באמת זה לזכות בתארים.

“אני חושב שאנחנו מודלים לחיקוי עבור ילדים רבים. באורוגוואי, לפעמים מעריכים אותנו פחות כי אולי אנחנו לא משחקים טוב עבור הנבחרת הלאומית, לפחות לא באופן אישי, כמו שאני עושה עבור המועדון שלי. אבל אני מקווה שכל הקבוצות האלה יהיו מלאות באורוגוואים. אני חושב שזה טוב למדינה ולאופן שבו אנחנו חיים ונושמים כדורגל, איך שאנחנו מרגישים אותו, עם תשוקה כזו. כרגע, אנחנו התדמית של אורוגוואי שאנחנו נושאים ברחבי העולם. עכשיו אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שהשחקנים שיש לנו, לא רק בשלוש הקבוצות האלה, אלא בפרמייר ליג, בכל מקום בעולם, תמיד יש אורוגוואי שנותן את כל כולו עבור הקבוצה הזו ועבור המדינה, כדי לייצג אותה היטב. אז אנחנו צריכים להעריך הכל הרבה יותר”.

ציפייה לקראת המונדיאל השני שלו: “הדבר הנפלא בכדורגל הוא שבמצמוץ עין אתה מקבל הזדמנות נוספת, יש לך משחקים אחרים להוכיח את עצמך ולשנות את התדמית שהשארת מאחור. אני חושב שדברים הלכו רע כנבחרת בקטאר (מונדיאל 2022), והרבה אנשים הוציאו את זה עליי. דברים כאלה קורים, זה נורמלי, זה חלק מהכדורגל. בסופו של דבר, זה גם עזר לי לצמוח כאדם, ככדורגלן, לדעת איך להתמודד עם מצבים מסוימים, להמשיך להשתפר. אולי הרגשתי שאני בכושר טוב, אבל בסופו של דבר, זה לא מה שעזר לנבחרת. אני חושב שאני בשלב אחר עכשיו, בוגר יותר, ואני חושב שזה הולך להיות מונדיאל 2026 טוב לכולם”.

שער חביב של המארקה היום:

פדה ואלוורדה: “אני נמצא בפריים שלי” - בתקופת השיא - במארקה חוגגים עשר שנים עם פדה מאז הריאיון הראשון שלו בספרד, במרץ 2016, אז באותה שנה כשהצטרף כילד צעיר מאורוגוואי לקסטיליה.

פיליפה לואיס בריאיון ל-AS אמר בין היתר: “כואב לי לומר את זה, אבל ריאל מדריד תמיד אחת הפייבוריטיות בליגת האלופות בגלל ההיסטוריה שלה. אבל באיירן מינכן יכולה להיות גם פיינליסטית כי יש לה אחת הסגלים הטובים בעולם”.

דיוויד בקהאם: "אני מעריץ גדול של טרנט, אני אוהב אותו כשחקן. שמעתי כל כך הרבה פעמים במהלך השנים ש’ובכן, הוא לא טוב בהגנה’ - ובכן לפעמים צריך לקבל את זה. רוברטו קרלוס היה מדהים בהגנה אבל גם מדהים בהתקפה והוא תמיד היה הולך קדימה. לכן, תמיד היינו צריכים לכסות אות. אז תצטרכו לקבל את טרנט עם דברים כאלה. היה לי קשה מאוד לא לקחת מישהו כמו טרנט למונדיאל, אבל אז תומאס טוכל אמר שיש שחקנים אחרים לפניו ברגע זה, אז זה יכול להשתנות. אני עדיין חושב שתומאס שוקל את טרנט.

"ראיתי את טרנט כבר הרבה שנים ואני חושב שיש לו סגנון דומה מאוד של מסירות והגבהות לזה שהיה לי. מי יותר טוב? אני לא יכול להתערב בזה, אני אתן לכם לעשות את זה. אני לא אחד שיגיד מי יותר טוב, כי אני אוהב את טרנט כשחקן.

"אני מאמין שיש לנו הרבה שחקנים בסגל נבחרת אנגליה שהם שחקנים נהדרים, אבל ג’וד בלינגהאם יכול להביא משהו שונה. הוא יכול לעשות דברים ששחקנים אחרים לא יכולים לעשות. אני באמת מאמין בזה. הוא ילד נהדר, שחקן נהדר. מעבר לכך אני אוהב את העובדה שג’וד היה בדורטמונד מגיל צעיר מאוד והוא עדיין מכבד את מה שעשה בברמינגהם ואת המקום שבו התחיל. ואז המעבר למועדון כמו ריאל מדריד משנה הכל. זה צעד גדול. ובעונה הראשונה שלו, לעשות את מה שעשה, האוהדים ממש אוהבים אותו גם כי הוא עובד קשה.

"אני חושב שריאל מדריד היא ‘מפלצת של מועדון’ ואתה מרגיש את הציפיות. ברגע שאתה חותם במועדון הזה, הציפיות כנראה הן כמו שאין בשום מועדון אחר ששיחקתי בו. ברור שגדלתי במנצ’סטר וכמובן שמנצ’סטר יונייטד היא אחד המועדונים הגדולים ביותר, אם לא הגדול ביותר, אבל כך אני מדבר כאוהד של מנצ’סטר יונייטד. אבל ריאל מדריד אחרת. אתה מגיע, אתה נכנס לאצטדיון הזה, אתה לובש את החולצה הזאת, אתה מסתכל על ההיסטוריה של המועדון, הכל בריאל מדריד מרגיש שונה. אני זוכר את העונה הראשונה שלי ואת המשחק הראשון שלי, נכנסתי לאצטדיונים אחרים. אנשים מסתכלים עליך אחרת, הם מתייחסים אליך אחרת. אתה מגיע וזו תחושה שונה, זו תחושה מדהימה. אז יש כמות מסוימת של לחץ שמגיעה עם זה. אבל בכנות גמורה, אהבתי את הלחץ. אהבתי את הלחץ שיש, ללכת לשם ולנסות להוכיח את עצמי שוב, כי ידעתי שזה בדיוק מה שאני צריך לעשות. הייתי שחקן יונייטד מגיל 15 ואז עד גיל 27. ידעתי שאני צריך לתת הכל.

"אני זוכר שביום הראשון בריאל מדריד, הגעתי לאימון מוקדם, ממש מוקדם. ואז פתאום, זידאן נכנס, ראול נכנס, פיגו נכנס, רונאלדו מגיע, רוברטו קרלוס, כולם נכנסו אחד אחרי השני. אני אף פעם לא באמת עצבני, אבל חשבתי לעצמי: ‘אוקיי, זה מרגיש אחרת’. אני אוהב להיות מחוץ לאזור הנוחות שלי ונהניתי מאוד לשחק שם.

קיליאן אמבפה בריאיון בארצו: “בספרד, הם קצת מודאגים שלא אשחק. הם חושבים שאגיע ישר למונדיאל. כמובן שזה לא נכון (הוא לא ‘שומר כוחות’). הדרך הטובה ביותר להגיע למונדיאל בכושר שיא היא לנצח משחקים ולזכות בכל מה שאפשר עם ריאל מדריד. אנחנו עדיין חזק במאבק על שני התארים - האליפות וליגת האלופות”.

“אנחנו הולכים לשחק נגד באיירן מינכן, שלדעתי היא הקבוצה הכי בכושר הכי טוב באירופה כרגע. אבל אם יש קבוצה שיכולה לנצח קבוצה כזו, זו ריאל מדריד”.

"בספרד האנשים מאוד נלהבים. עבורם, ריאל מדריד היא דת. כל דבר שקשור למועדון ולי יוצר מצב שגורם לכולם לדבר, לנתח, לחוות דעת, לפעמים בצדק, לפעמים שלא בצדק.

“ביקורות? בריאל מדריד, כולם ספגו ביקורת, גם כריסטיאנו רונאלדו, כולם. אני לא רואה למה אני צריך להיות פטור מסוג כזה של ביקורת, זה בסדר מבחינתי. אתה צריך להתמודד עם הביקורת. להישאר רגוע, להתמקד בעבודה שלך, ולשמור על הביטחון להאמין שאתה יכול לשפר את המצב על המגרש וזו הדרך הכי טובה ‘לענות’”.

“אני צריך רק ארבעה שערים כדי להפוך למבקיע השערים הטוב ביותר בגביע העולם בכל הזמנים? זה פשוט סוריאליסטי, אפילו לחשוב על זה. בשבילי, גביע העולם הוא תחרות הכוכבים, התחרות של השחקנים הגדולים ביותר בכל הזמנים, כשאתה אומר לי שאני יכול להיות מלך השערים בכל הזמנים…אני אפילו לא מאמין לזה. אני חושב רק על דברים ריאליים, כמו לעזור לקבוצה שלי לנצח ולנסות להגיע שוב לגמר”.

שער ה-AS עם קארל היינץ רומוניגה הבווארי, אגדת המועדון והמנכ"ל לשעבר, שמכניס אותנו כבר לאווירת הקלאסיקו של אירופה - קרב הענקים בעוד שמונה ימים: “ריאל מדריד נגד באיירן מינכן זה הגמר שהוקדם”.

ריאל מדריד נגד באיירן מינכן. נראה שמיותר להרחיב..
-“זה המשחק הכי משוחק בתולדות ליגת האלופות, בדקתי את זה. היו 28 משחקים עד היום. לריאל מדריד יש שני ניצחונות יותר מאיתנו. זה אותו סיפור בדירוג המועדונים של אופ"א: הם ראשונים ואנחנו ממש קצת מאחור. זה השיא, משחק המשחקים, הגמר שלפני הגמר”

והקלאסיקו המובהק של אירופה
-“היריבות היא שגרמה לסערה הגדולה ביותר בכל התקופה הזו. בשנות ה-2000, היינו אלה שהקשו על ריאל מדריד יותר מכל קבוצה אחרת, אבל לאחרונה הם תפסו את ההובלה. מבוגימן לחיה לבנה. הם זכו חמש פעמים בליגת האלופות בעשר שנים, זה אומר הכל”.

איך אתה מסביר את ההצלחה של ריאל מדריד בליגת האלופות?
-“המיתוס נולד בשנות ה-50 עם חמשת גביעי אירופה שבהם זכו קבוצתו של אלפרדו די סטפאנו ופאקו חנטו בין 56’ ל-60’. אחר כך הגיעו הגאלאקטיקוס. ריאל מדריד תמיד איחדה את הקרם דה לה קרם של הכדורגל הבינלאומי. אני זוכר שהדחנו אותם ב-76’, 1-1 במשחק הראשון ו-ניצחון 0:2 לנו במשחק השני, את שלושת השערים כבשו גרד [טורפדו מולר]. הייתי רק בן 19, אבל כשעליתי על המגרש הבנתי שזה משהו מיוחד. זה עדיין כזה. אלה יהיו שני משחקים לוהטים, גם במדריד וגם במינכן”.

האם לסמל ולהיסטוריה יש תפקיד?
-“האצטדיון מרשים. וגם האוהדים. בימים עברו, היית צריך להיות קצת זהיר כלפי השופט שהיה לך (צוחק), אבל האנרגיה שהאצטדיון הזה יכול לייצר היא יוצאת דופן. אני זוכר את המשחק שלהם נגד מנצ’סטר סיטי ב-2022. מדריד כמעט והודחה. עד שהם חזרו בתוספת הזמן. זה האצטדיון והאוהדים, שיחד עם הקבוצה הופכים להוריקן שסוחף את יריבתם. אתה צריך עצבים מפלדה, להישאר רגוע ולהיות מוכן נפשית”.

יש אנקדוטה שנשארה לך בזיכרון?
-“אני זוכר שבשנת 76’ שיחקתי באגף שמאלי ואלי הונס שיחק ימני. בצד שלי היה ויסנטה דל בוסקה, שבדרך כלל לא התקדם הרבה. לאולי, לעומת זאת, היה את מולו את חוסה אנטוניו קמאצ’ו, שיצא קדימה בכל התקפה, אז הייתי צריך לחצות את כל המגרש מצד אחד לצד השני כמה פעמים כדי לעזור לו. עברתי כל כך הרבה קילומטרים שסיימתי בג’קוזי וכמעט התעלפתי כשפרנץ (בקנבאואר) ניגש אליי ואמר, ‘היית יוצא מן הכלל, ילד, כבוד רב’. מעולם לא רצתי כל כך הרבה שוב בחיי”.

איך אתה רואה את הקרב הנוכחי?
-“ראשית, אנחנו צודקים כשאנחנו לא מכריזים על עצמנו כפייבוריטים, לא משנה כמה חזקה הקבוצה שלנו. זה לא משחק רגיל. אני עדיין חבר טוב של פפ [גווארדיולה], והתקשרתי אליו לפני שמינית הגמר כדי לאחל לו בהצלחה, אבל באותו רגע כבר ידעתי שריאל מדריד של חודש פברואר לא דומה כלל לזו של תחילת העונה. היו להם בעיות, אבל מהמשחקים נגד סיטי ואילך, לכל המאוחר, הם יחזרו להיות הקבוצה שמסוגלת לנצח ולזכות בהכל אם תיתן להם. המפגשים שלנו לפני שנתיים משמשים כדוגמה. היינו ביתרון בדקות האחרונות בסנטיאגו ברנבאו, אבל אז הגיעה המכה הכפולה הזו, והגמר נחטף מאיתנו”.

זה היה משחק גדול נוסף של ריאל בדרך לגביע ה-15
-“הרמה שאנחנו צריכים להגיע אליה היא אותה רמה כמו במשחק שלנו נגד פ.ס.ז’ בשלב הליגה השנה. במחצית הראשונה שיחקנו כמו מלאכים, ובשנייה, אחרי ההרחקה של לואיס דיאס, הפכנו לענקים בהגנה. זה בדיוק מה שנצטרך גם במדריד. אם הקבוצה תצליח לשמור על הרמה הזו, יהיה לנו סיכוי טוב לבסס בסיס איתן למשחק הגומלין. יהיה חשוב גם לגשת למשחק בענווה ובמודעות לכך שאנחנו עומדים בפני אתגר אדיר. זה יהיה המבחן הקשה ביותר שלנו עד כה”.

האם הופתעת שצ’אבי אלונסו פוטר מריאל כל כך מהר?
-“קודם כל, ריחמתי עליו. הוא קיבל את האתגר בשאיפה גדולה אחרי התקופה המוצלחת שלו בבאייר לברקוזן. אני לא יכול להגיב בפירוט על מה שקרה לאחר מכן, אבל כשהביצועים לא עומדים בציפיות, הפתרון הוא בדרך כלל החלפת מאמן. כעת אלבארו ארבלואה מצא שוב את הנוסחה הנכונה, והקבוצה חזרה להופיע במיטבה. אבל אני משוכנע שצ’אבי אלונסו ימצא את דרכו”.

האם אלונסו היה קרוב להגיע לבאיירן גם כמאמן?
-“לא ממש, בחרנו בווינסנט קומפאני. ברור שלפעמים הגורל מחייך אליך. זה מזל שהוא כאן. ראיתי כמה מאמנים גדולים באמת באים והולכים בבאיירן, כמו אוטמאר היצפלד, יופ היינקס וגווארדיולה, וכעת קומפאני עולה לרמה הזו. אני נהנה שוב על המגרש, משהו שלא תמיד היה המצב בשנים האחרונות. זה תענוג לצפות בכדורגל שלנו, ההצלחה מגיעה, והשלווה חזרה למועדון. המאמן הוא העובד הכי חשוב, קומפאני הוא ברכה, גם ברמה האישית. הוא עובד עם מה שהמועדון נותן לו ומנצל את זה בצורה הטובה ביותר. ביקשנו ממנו גם לעשות יותר שימוש באקדמיית הנוער, והוא שילב בסך הכל תשעה שחקנים, כשקארל מוביל את הדרך”.

קארל אכן מוביל את הדרך
-"לנארט בדיוק מלאו לו 18 וכבר ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת. הדבר הכי חשוב הוא לעזור לו להישאר על הקרקע, אבל יש לנו גם את המאמן וגם את השחקנים האידיאליים שידריכו אותו. יש שוב היררכיה ברורה עם מנהיגים בצמרת כמו קיין, נוייר, קימיץ’ וגם אוליסה , שמתפתח בצעדי ענק. זה כמו כשהתחלתי בבאיירן עם מנהיגים כמו בקנבאואר, מולר ומאייר.

ובכן - אוליסה פופלארי מאוד גם במדריד ובברצלונה
-“אלה שמועות שגורמות לכולם במועדון לחייך. אתה יודע יותר טוב מכולם איך עובד קרקס התקשורת. נשארו לו שלוש שנים בחוזה, אז אין יותר מה לומר על זה. אנשים באים לאצטדיון בשביל שחקנים כמוהו”.

האם שחקן כמו ויניסיוס ג’וניור מתאים לבאיירן שלך?
-“השאלה מיותרת בהתחשב בכך שהוא לא יסולא בפז וכבר משחק במועדון האידיאלי שלו. לא אתפלא אם הוא היה אחד השחקנים האהובים על פלורנטינו. שמעתי שמועדונים בערב הסעודית דופקים על הדלת, אבל אני לא חושב שהוא יעזוב בסופו של דבר. פלורנטינו פרס הוא מומחה כדורגל אמיתי ויעשה כל שביכולתו כדי לשמור עליו. אני זוכר את הצמד שלו במשחק הראשון לפני שנתיים”.

אחד מאותם שערים הגיע אחרי בישול של טוני קרוס
-“הוא היה זה שמשך בחוטים וגרם לבכירים לזרוח. למלא את החלל הזה זה לא קל. מצד שני, אני חייב להודות שגם אני מאוד אוהב את פדה ואלוורדה. הרבה לפני השלושער שלו נגד סיטי.”

אתה יכול לדמיין את ריאל מדריד בלי פלורנטינו?
-“תמיד הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת. אני זוכר שבזבזתי שעות על גבי שעות בדיבורים על כדורגל איתו והסכמתי על הכל חוץ מדבר אחד: הסופר-ליג המבנה הפוליטי של הכדורגל הוא כזה: בראש נמצאות פיפ"א ואופ"א, אחר כך ההתאחדויות, ולבסוף המועדונים. הסופר-ליג תמיד נחשבה לפרויקט של פלורנטינו, אבל היא למעשה צמחה כתוצאה מהמגיפה. נגיף הקורונה גם הותיר חותם עמוק על הכדורגל, וכפי שאני מבין, כל המשתתפים היו אמורים לקבל בונוסים תלת-ספרתיים על חתימה. אבל, למרבה המזל, הסופר-ליג היא כעת נחלת העבר. לאחרונה שוחחתי עם הנשיא אלכסנדר צ’פרין במהלך האסיפה הכללית של אופ"א בבריסל, והוא הדגיש שכולם שמחים שריאל מדריד הצטרפה מחדש למשפחת הכדורגל. זה גם טוב למדריד ולפלורנטינו, אגב, כי סכסוכים לא עוזרים לאף אחד”.

האם מערכת היחסים של פלורנטינו עם ריאל מדריד היא תשוקה?
-“כמובן, ואני מבין שהוא תמיד רוצה את הטוב ביותר עבור ריאל מדריד. אני זוכר שהוא אפילו לקח צעד אחורה כשהיה משוכנע שהוא הבעיה (התפטר ב-2006), אבל הוא מעולם לא היה. הוא החזיר את מדריד לרמה שהיא הגיעה אליה רק ​​תחת הנשיא סנטיאגו ברנבאו. מה שאנשים לא לוקחים בחשבון הוא שבימינו, הרבה יותר קשה לשמור על רמת ההצלחה הזו באופן עקבי. פלורנטינו שווה את משקלו בזהב”.

האם אתה אוהב את ליגת האלופות החדשה? (הפורמט החדש)
-“אני עדיין זוכר שהיו מחיאות כפיים כשהציגו את הפורמט ב-2021. הרעיון הגיע, אגב, משחקן שחמט גרמני. למרבה הצער, הוא אוהד של בורוסיה דורטמונד (צוחק). גם סבבי הנוקאאוט היו מגניבים בפורמט הישן, אבל שלב הבתים היה קצת מייגע. עכשיו הכל מאוד מבדר. אופ"א ראויה לברכות”.

אגב, מחר יימלאו 50 שנה למפגש הראשון בין ריאל מדריד ובאיירן מינכן בגביע אירופה, בשלב חצי הגמר בעונת 1975-76. בטוויטר של באיירן כבר החלו להתייחס לכך עם הכיתוב “החייה השחורה” של ריאל. במשחק במדריד כפו הגרמנים 1:1 כאמור וניצחו 0:2 בגומלין. גם במפגש הבא באיירן תחסל את ריאל, כעבור עשור עם הקינטה דל בויטרה, ובמפגש השלישי בנוקאאוט ריאל תדיח את באיירן לראשונה.

לייק 1

אגדת העבר שלנו גוטי וכן פרמין לופס קשר ברצלונה התראיינו ל"פודקאסט סוף החודש" של Imagin. הנה דבריו של גוטי.

הצעה אסטרונומית שהייתה לך כדי לעזוב את ריאל: “מילאן הציעה לי יותר ממה שהרווחתי בריאל מדריד. שיחקנו נגדם כשהם ציינו מאה שנה להקמת המועדון. הם קראו לי לבוא… לא כסף הניע אותי, מה שהרגשתי הניע אותי. העדפתי לשחק 30 דקות בריאל מדריד מאשר 90 דקות במועדון אחר. זו הייתה המשאלה שלי. אני לא חושב שלהרבה אנשים הייתה הזדמנות לשחק עם זידאן, פיגו, רונאלדו, כריסטיאנו, בנזמה, רוברטו קרלוס, קאקה. זה משהו שתמיד אוקיר”

פייבוריטית לזכייה בליגה ובליגת האלופות: “אין פייבוריטית בלה ליגה. אלו שתי קבוצות נהדרות שעוברות תקופות קשות. הן מתקשות להגיע לריצה טובה באמת. אני מקווה שריאל מדריד תנצח, אבל ברצלונה חזקה. למרבה הצער, אני לא רואה קבוצה מספרד זוכה בליגת האלופות השנה. אני רואה את זה כסיכוי קלוש… הגביע ילך לצרפת, גרמניה או אנגליה”

בילויים: “לא היינו יוצאים, גם שיחקנו כל שלושה ימים. לא יצאנו כל כך הרבה. זה מיתוס. כשהקבוצה מצליחה, אף אחד לא יוצא, הכל בסדר. כשהדברים הולכים רע, פתאום כולם בחוץ כאילו כל הזמן. זו סתם ביקורת לשם ביקורת. חיית המסיבות הכי גדולה שהכרתי? אני חושב שזה הייתי אני. אני רק אומר את זה כי אני לא רוצה לנקוב בשם של מישהו אחר. כשהייתי צריך לעשות את זה, עשיתי את זה. זה שלב. לא יצאתי כבר שבע או שמונה שנים. זה היה שלב בחיים. לשחק, לצאת, להתאמן. זה השלב שלך. להשתמש בראש שלך. דמיין כשפרמין יהיה בן 50, ובכן, לא. אני רוצה לעשות את אותו הדבר כמו חבר שלי”.

לשאת את התהילה: “כשאתה משחק, התהילה היא בלתי נסבלת. אין לך פרטיות בשום היבט של החיים שלך. ואז לא היו כל כך הרבה פלטפורמות של מדיה חברתית. עכשיו, לפעמים מישהו עוצר אותך. אבל כשאתה מפסיק לשחק, החיים שלך שונים לגמרי. הענן מתפוצץ, אתה נופל, יש שנתיים או שלוש שבהן אתה לא יודע איפה אתה, ואז אתה מבין שזה העולם האמיתי. ריאל מדריד או ברצלונה הן לא העולם הזה. אתה חי בבועה מדהימה. אתה יכול ליהנות מלהיות על ענן תשיעי גם כן. אתה רואה פרצוף של ילד כשהוא רואה את פרמין או לאמין ימאל, זה האושר הכי גדול עבור כדורגלן. אבל הרבה פעמים יש לך יום רע או שאתה מתנהג רע כלפי מישהו, וזו לא המציאות. אנחנו אנשים רגילים, ויש לנו ימים טובים, ימים רעים, ואנחנו צריכים את הפרטיות שלנו. הייתי שמח ללכת לשחות בחוף הים, אבל זה בלתי אפשרי, אף פעם לא הצלחתי לעשות את זה”.

קנסות על איחור: “הגעתי לאימון שעה באיחור יום אחד בגלל שינוי השעה. עכשיו הטלפון שלך משנה את השעה כשאתה מתעורר. זה נכון. שעה באיחור בגלל זה. חייתי תקופות רבות”

הקאנטרה: “הייתי ממדריד ולא הייתי צריך לעזוב את המשפחה שלי. היכולת לבלות כל כך הרבה זמן באקדמיית הנוער ובקבוצה הבוגרת זה וואו. החלום שלי התגשם. עד גיל 17, אף פעם לא חשבתי שאוכל לשחק בריאל מדריד או להיות מקצוען. פשוט נהניתי מכדורגל. כשהייתי בן 18, הציעו לי חוזה מקצועני, נתנו לי קצת כסף, וחשבתי, ‘אולי’. הרווחתי מיליון פזטות בשנה. זה 6,000 אירו בכסף של היום. בשבילי, זה היה מדהים. פרמין, אל תגיד לי שהחיים השתנו (צוחק). עכשיו הם מקבלים תשלום ברמת הנוער. ילדים שמגיעים ממקומות אחרים מתחילים לקבל תשלום. בעבר, כדי לקבל חוזה מקצועני או אפילו חוזה נעליים, היית צריך להיות בקבוצה הבוגרת זמן מה. עכשיו, ילדים שבולטים ברמת הנוער מקבלים חוזה ואת הנעליים שלהם”.

מה קנית במשכורת הראשונה שלך? - "“קניתי סימנס. זה היה מדהים. הייתי היחיד בשכונה שלי שהיה לו טלפון נייד. הייתי בין הראשונים שהיה להם טלפון נייד”

הופעת הבכורה: “הדרישות זהות לכל קבוצה, ותמיד הגבוהות ביותר. אתה עצבני לקראת המשחק הראשון. לא ישנתי הרבה, לא נהניתי בארוחת הערב שלפניכן”.

הקלאסיקו האהוב עליו: “לא ניצחנו בקלאסיקו הזה, אבל זה הפייבוריט שלי. בדיוק הודחנו על ידי באיירן מינכן בליגת האלופות (עונת 2006/07). זה היה תיקו 3-3, כשליאו מסי כובש שלושה שערים (והשווה בדקה האחרונה). הקבוצה חזרה לעצמה והפגינה ביטחון והפכנו לאלופי הליגה, אחרי שחזרנו מפיגור של תשע נקודות מול ברצלונה (הטעות במקור)”.

קבוצה שלא היית עובר אליה: “לעולם לא הייתי הולך לשחק בברצלונה, זה לא יכול לקרות”.
שחקן ומאמן שהיית רוצה לשחק איתו: “כשחקן? לשחק עם דייגו מראדונה. כמאמן? הייתי שמח אם קרלו אנצ’לוטי היה המאמן שלי”.

המאמן הכי טוב והגרוע ביותר: “המאמן הכי טוב שהיה לי אי פעם היה פאביו קאפלו. הגרוע ביותר? היו רבים כאלה”.

מונדיאל או ליגת האלופות: “הייתי רוצה לזכות בגביע עולם, כבר זכיתי בליגת האלופות”. גוטי גם לא שיחק מעולם במונדיאל או בטורניר גדול אחר עם ספרד…

אדוארדו קמאבינגה שוחח עם ESPN ממחנה האימונים של נבחרת צרפת בארצות הברית:

"לאלבארו ארבלואה יש את אותה רוח כמו לקרלו אנצ’לוטי. הוא נותן לנו הרבה חופש ומדבר עם השחקנים. לפעמים הוא מגיע עם מתנות אחרי אימון… סופגניות, עוגיות אוראו ".

"ויניסיוס? “אנשים לא מבינים את זה. הוא אדם טוב מאוד. שחקנים כמוהו צריך לשמח. הוא מאוד רגשני. אנשים רואים אותו צועק וחושבים שהוא מהווה בעיה, אבל הם לא מכירים אותו. הוא תמיד עוזר לשחקנים הצעירים. כששחקן חדש מגיע, הוא הראשון שפונה אליו. החגיגות אחרי שערים? באירופה, לא מבינים את זה. בברזיל או בארצות הברית, זה נורמלי. זה כדורגל, זה משחק”.

בנוגע לעונה של ריאל מדריד, הוא לא הסתיר את העובדה שהייתה להם פתיחה לא עקבית. “התחלנו קצת לאט, אבל עכשיו אנחנו משתפרים. הקישור? אנחנו לא כמו קרוס, מודריץ’ או קאסמירו. יש לנו יותר כוח ומהירות. גם הכדורגל השתנה” .

“שחקנים רבים עזבו ואחרים הגיעו. אנחנו צריכים לבנות קבוצה חדשה. ליגת האלופות, ? אני לא יודע מה זה. אנחנו שומעים את המוזיקה ומשהו משתנה”. הוא כן זיהה את הלקחים שנלמדו לאחר המשחק נגד מנצ’סטר סיטי. “הבנו שאנחנו יכולים להגן יחד, לסבול ואז לתקוף כדי לחסל את היריב”. הוא חזר על רעיון זה כשדיבר על דו-קרבים. “אם אני צריך להרוג, אני הורג. זה הוא או אני”

הסטנדרטים הגבוהים של המועדון? בריאל מדריד, אתה חייב לנצח הכל. זה המינימום ההכרחי. כשאני לא בלחץ, זה מוזר". האווירה בחדר ההלבשה טובה. אנחנו צעירים ומבינים אחד את השני בקלות. כשהקבוצה במצב רוח טוב, הכל קל יותר על המגרש". לגבי מצבו האישי, הוא היה ברור. “אני רוצה להיות עקבי יותר, לשחק יותר”.

40 שערים יש לו במדי ריאל מדריד ופדה ואלוורדה בוחר את היפה מכולם - השער נגד מאיורקה בסנטיאגו ברנבאו ב-2022/23. “הפכתי לוויניסיוס ג’וניור (צוחק). כדררתי היטב בין השחקנים של מאיורקה, מבין אבל לא מבין מה אני עושה. המשכתי לצפות בשער הזה במשך 24 שעות”. חשוב לציין שהוא בעט ברגל שמאל ‘החלשה’. הוא מדבר גם על שני מאמנים חשובים בחייו:

“זינדין זידאן הוא אגדת כדורגל. הוא עזר לי מאוד. יש רגעים מסוימים שבהם קשה לשחקן להתמודד עם רגעים מסוימים מבחינת כדורגל, ותמיד הייתה לו את הרוגע הזה, את תחושת השלווה, שהכל יהיה בסדר, והוא העביר את זה אליי. הוא האמין בי. היומיום עם זידאן היה נחמד, הוא תמיד שאל על המשפחה שלי, הילדים שלי… זה שימח אותי מאוד וניקה אותי”.

“קרלו אנצ’לוטי גרם לי לצמוח, הוא גרם לי לזרוח בעולם הכדורגל, הוא גרם לי להאמין בעצמי. אני מחשיב אותו ממש כחלק מהמשפחה. אני אוהב אותו כל כך. אני מקווה שאוכל להיפגש איתו שוב יום אחד. מכל המאמנים, אנצ’לוטי הוא השלם ביותר לדעתי”.

“העבירה שלי על אלבארו מוראטה? באותן 3-4 שניות, אמרתי לעצמי ‘אני מוריד אותו’, ‘הוא לא הולך לשום מקום’ (צוחק). ניסיתי לעצור אותו בלי עבירה, אבל הוא חתך מולי, הוא היה ממש מהיר, ואיבדתי את העשתונות (צוחק). אני תמיד אצטער כי אני לא חושב שזו התדמית שהילדים צריכים לראות, שאם אתה רוצה לנצח משחקים, אתה צריך לעשות עבירה כזו שלא הולכת לכדור, אבל באותו רגע, הרגשתי שאני צריך לקחת סיכון עם הקבוצה שלי. לפניי, פדה ואלוורדה, יש את הקבוצה, אם הם רוצים להוציא אותי, שיוציאו אותי. שיעיפו אותי, אבל ריאל מדריד חייבת לנצח”.

עוד הוא מספר: “פצעתי שוערים בקבוצה באימונים בגלל הבעיטה החזקה שלי. היו חלק עם קרעים בכתף. אחד מהם היה לוקה, בנו של זידאן. פצעתי אותו ורציתי למות. אמרתי לעצמי ‘הם יגרשו אותי!’ (צוחק)”.

קיליאן אמבפה: “נמאס לי מריאיונות. העיתונאי שם כדי לגרום לך לומר את מה שאתה לא רוצה לומר, ואתה לא רוצה לומר את מה שהוא רוצה שתגיד. זה כמו קרב אגרוף. לכן אני לא מדבר הרבה”.

הוא התייחס לתרומתו הנמוכה בהגנה אחת הביקורות שהוא מתמודד איתן הכי הרבה מאז שהגיע לריאל מדריד. “אני שחקן שמגן קצת פחות מאחרים, ולפעמים זו יכולה להיות בעיה. נכון שאני עושה את זה פחות, אבל אני שם לב שכשאני כן עושה את זה, זה באמת משפיע על הקבוצה. בריאל מדריד, כשאני עושה את זה, אפשר לראות שכולם עושים את זה גם”. והוא סיכם: “מבקרים אותי על זה, וזה לא מפריע לי, כי זו ביקורת בונה”.

הוא סיפר על חווייתו הקשה לאחר שהחמיץ את הפנדל המכריע נגד שוויץ ביורו 2020. “רציתי לעזוב את נבחרת צרפת . הבנתי ששמתי את צרפת גבוה מאוד בסדרי העדיפויות שלי, אבל ברגע שהחמצתי, הרבה אנשים התחילו לקרוא לי קוף ולהעליב אותי . ושאלתי את עצמי: האם אלה האנשים שאני נלחם עבורם על המגרש?” הוא תיאר את חופשתו שלאחר מכן כחופשה של “מת מהלך”. “נפלתי מגובה רב, כי הטורניר הראשון שלי עם צרפת היה מונדיאל 2018, זכיתי בו, הייתי סוג של גיבור לאומי, הייתי צעיר מאוד. ובטורניר הבא, זה קורה לך…הכל הפוך זה קשה” הוא פנה לנשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית ואמר לו בבוטות: הוא לא רוצה לשחק שוב עבור צרפת. התגובה עצרה אותו במקום. “אתה באמת חושב שאני אתן לך לעזוב את המקום הזה?” הוא צחק.

על הסיבה שבחר לייצג את צרפת: "זה בגלל שנולדתי בצרפת, אני צרפתי. עשיתי הכל בצרפת, הייתה לי תרבות צרפתית, עם מקורות קמרוניים ואלג’יראיים. אבל גדלתי עם התרבות הצרפתית. היא באה מהלב.

החגיגה שלו מול יושקו גברדיול ממנצ’סטר סיטי אשתקד לאחר שכבש בסנטיאגו ברנבאו: “זה התחיל במשחק הראשון. זה היה בהתקפת נגד, הוא תיקל אותי, ניצח וצעק ’ כן! ’ אני לא שוכח דברים”.

על מונדיאל 2022, שם שיחק נגד חברו אשרף חכימי: "שיחקנו יחד בפוטבול מנג’ר והתקשרנו אחד לשני כל יום. ככל שהתקדמנו בטורניר, הבנו שאנחנו יכולים להתמודד אחד מול השני בטורניר גדול. הוא היה אומר לי, ‘אנחנו נעבור’, ואני הייתי אומר, ‘גם אנחנו’. אבל בחצי הגמר, כבר לא הייתה דרך להתחמק. המשכנו לדבר, אבל עם סוג של ‘המממ’ באוויר.

“אני חושב שעמדת הבלם היא העמדה הקלה ביותר, כי אתה מכוסה מכל הצדדים. אתה יכול אפילו לשחק עם שלושה שחקנים מאחור. זו העמדה היחידה שבה עדיין רואים שחקנים בני 40 במועדונים הגדולים ביותר באירופה. חלוצים בגיל 40? הם לא יכולים… מנגד, קשר זו העמדה הקשה ביותר בכדורגל. אפשר לנצח בלי חלוץ, אפשר לנצח בלי בלם. אפשר לנצח בלי שוער, אבל בלי קשר טוב, לקבוצה שלך לא יהיה איזון”.

לייק 1

אמר גם דברים מאוד יפים על מסי, שמעידים קצת על מסי והרבה על אמבפה, אולי בניגוד לתדמית האגו מניאק שיש לו, חבל שלא הבאת.

עכשיו הוא הסתבך עם @Niro , לא?

אלבארו ארבלואה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד מאיורקה - כן לאחרונה במשחקי הליגה הוא מעדיף לדבר לפני האימון המסכם ולכן זה ב-11:30 ולא כעבור שעתיים: “אנחנו נלחמים על האליפות ועל ליגת האלופות בכל משחק. כשהאביב מגיע - ריאל מדריד במיטבה”.

“כולם חזרו בריאים ושלמים ממשחקי הנבחרות, וזו המטרה העיקרית. זה היה זמן חיובי; הם שיחקו ברמה גבוהה, ואלה מאיתנו (השחקנים) שנשארו מאחור עבדו קשה מאוד. אנחנו מוכנים למשחק נגד קבוצה קשוחה שצריכה את שלוש הנקודות בדיוק כמונו. נותרו לנו תשעה גמרים, והראשון הוא מחר”.

האם יעשה רוטציות? הקלישאה הרגילה: “אני מתכנן להעמיד את הקבוצה הטובה ביותר שיש לי (ההרכב) כדי לנצח את המשחק. יש לנו משחקים תובעניים ביותר, בליגת האלופות ובלה ליגה. יש הרבה משחקים בפרק זמן קצר ואנחנו נצטרך את כולם. כל אחד ואחד מהם יהיה חשוב”.

על ג’וד בלינגהאם שלא שיחק במדי הנבחרת: “המקרה של בלינגהאם היה ייחודי. הוא שיחק כמה דקות נגד אתלטיקו מדריד, אבל מאמן הנבחרת שלו לא רצה שישחק, לא רצה לקחת סיכונים. ג’וד חכם מספיק כדי שיהיה לו אימונים טובים”. נשאל שוב על ג’וד ואמר: “לא היו לי תוכניות, למאמן האנגלי הייתה תוכנית. מבחינתי, זו לא בעיה שהוא לא משחק. מבחינתי, הוא יהיה שחקן מפתח והוא צריך לחזור לכושר הכי טוב שלו, וזה נעשה על ידי משחק. הוא היה בחוץ הרבה זמן ואנחנו נצטרך לקחת את זה צעד אחר צעד”.

שלב מכריע במאבק האליפות בלה ליגה: “אנחנו איפה שרצינו להיות, נלחמים על לה ליגה ועל ליגת האלופות. אנחנו חושבים רק על המשחק נגד מאיורקה, וכשהוא ייגמר, נחשוב על המשחק הבא. יש לנו משחק מאוד מורכב לפנינו. אני רואה את הסגל כבעל ביטחון עצמי רב וממוקד במאבק על לה ליגה ועל ליגת האלופות. אנחנו מאוד מאוחדים כי כשהאביב מגיע, ריאל מדריד נותנת את המיטב שלה”.

על קיליאן אמבפה: “מה שאמבפה אמר בבירור בימים האחרונים הוא שהדיווחים על האבחון השגוי של הפציעה שלו היו שקריים. אנחנו צריכים לשים את הבעיה בברך מאחורינו ולהתמקד בכך שהוא יחזור להבקיע שערים כמו שהוא יודע. קיליאן מאוד מחויב לקבוצה. ברור שחלוצים צריכים להגן פחות משחקני ההגנה כמו שהם צריכים לתקוף יותר. עם הכישרון שיש לאמבפה הוא ואחרים עושים את ההבדל”. על כך שאמבפה עלה רק כמחליף בדרבי: “אמבפה ואני תמיד מנהלים תקשורת ישירה. דיברנו כמעט על הכל. הוא היה מחליף בדרבי בגלל ההיגיון הבריא ומעולם לא קיבלתי ממנו תלונה ולו הקלה ביותר. מבחינתי זו זכות שיש לי שחקן כזה ועם ענווה כזו”.

אדר מיליטאו שישוב לסגל: “הוא חזר למשחק נגד מאיורקה וכשהוא בכושר, הוא הבלם המרכזי הטוב בעולם. זה מרגיש כאילו יש שני שחקנים על המגרש כשהוא שם. הוא אינטליגנטי, יש לו תכונות מנהיגות. עדיין לא הצלחתי לאמן אותו, אבל הוא משנה את כללי המשחק ואני שמח שיש לי אותו”.

מה שלום ויניסיוס? - “הוא עייף, כי חברי קרלטו (קרלו אנצ’לוטי) לא נתן לו הרבה מנוחה, וזה נורמלי. הדרישות בריאל מדריד ובברזיל הן עצומות. לוויני יש עומס עבודה כבד של הרבה משחקים, הוא לא עצר אפילו יום אחד, והיום נראה מה שלומו ונחליט” [לאחר האימון המסכם].

מצבו של ברהים דיאס עם חזרתו של אמבפה: “ברהים צריך להמשיך להופיע ברמה הגבוהה שהוא הראה, להמשיך להפגין את הרצון והכישרון הזה. הוא משחק ברמה גבוהה מאוד ואני בטוח שהוא יקבל הרבה דקות משחק כי הוא מרוויח את זה. אני שמח כי הוא הגיע ממצב לא פשוט בסגל וכשנתתי לו את ההזדמנות הוא הראה איזה שחקן הוא. כולם יהיו חשובים”.

ארדה גולר וטורקיה העפילו למונדיאל: “כתבתי לו ובירכתי אותו, כי אני יודע מה זה אומר לשחק בגביע עולם. אני מאוד שמח בשביל ארדה, כי אני יודע שהמדינה שלו חיכתה לזה, ואני שמח לראות אותו בגביע העולם”.

לגבי עתידו: “זה לא מדאיג אותי בכלל. מה שאני רוצה זה שריאל מדריד תנצח, לא משנה מי יהיה בכיסא הזה בעונה הבאה”.

הקריאות הגזעניות הלא נעימות במשחק של נבחרת ספרד נגד מצרים: “אני לא חושב שספרד היא מדינה גזענית. אם הייתה לנו בעיה כזו אז זה היה קורה בכל האצטדיונים ורוב הזמן. אנחנו צריכים למגר את התופעות האלה וספרד כמדינה צריכה להמשיך להילחם. אבל ספרד מדינה נהדרת וסובלנית מאוד. אסור לנו להכליל. עלינו להמשיך באותו מאבק ובאותן העוצמות”.

ממש לא, ההיפך אם כבר.

יותר קשה להיות חייל עם אם 16 במגדל שמירה שעושה 8-8 מאשר טייס שמפציץ באיראן

לייק 1

הטייק על כמה קרוס נמצא בעמדה שקל לרמות בה - לא היה שלך?

או שבעצם, זה לא סותר:
קשר יכולה להיות העמדה שהכי קל לרמות בה, כי לא מצפים ממך להבקיע או למנוע ספיגות, ובמקביל העמדה החשובה ביותר, במובן שאם אין לך קשר טוב, לקבוצה שלך לא יהיה איזון.

לא, זה טייק של גיא. הטייק שלי הוא יותר קרוס טרמפיסט של מודריץ’ שהוא עצמו אלוהים והשחקן הכי חשוב של ריאל באותה תקופה.

בכללי, מעריך קשרים מאוד. הסיבה היחידה שנלחמתי ככה על זה שקרוס שקרן זה דווקא בגלל שאני כ”כ אוהב ומעריך קשרים מסוגו.

2 לייקים

אדר מיליטאו הוא השחקן שהתראיין הפעם לערוץ הטלוויזיה של ריאל מדריד במסגרת תוכנית “Real Talks” ואמר:“בכל פעם שאני על המגרש אני נותן את כל-כולי ואני כבר לא יכול לחכות לחזור”.

הוא מפעיל על עצמו לחץ, וסיפר איך הוא מתמודד עם טעויות: “זה מכביד עליי מאוד, כי אני לא אוהב להפסיד, אני לא אוהב להיות שם ולהרגיש עצוב. אם משהו לא הולך ב-100%, אני ממשיך לעבוד על זה כדי שלא אעשה את אותה טעות במשחק הבא. אנחנו יודעים את משקלה של החולצה של ריאל מדריד ואנחנו יודעים שזה כבוד לשחק כאן”. כשנשאל מה זה אומר במילה אחת - לשחק בריאל מדריד - ענה: “גאווה. כמובן”.

“אתה צריך לדאוג לעצמך מחוץ למגרש, אתה תמיד צריך להיות בשיא שלך, גם אם אתה לא משחק או שאתה חוזר מפציעה. אני תמיד מנסה להשתפר, מבחינת דו-קרבים, שחזור כדור, מצבים נייחים, גם בהגנה וגם בהתקפה”.

לקראת המשחק נגד מאיורקה, האזהרה הייתה ברורה: “הם לוחצים חזק, הם תמיד משחקים עד הסוף, אנחנו צריכים להיות ערניים כל הזמן נגדם. אני אפילו לא מדבר על 100%, 200% אם אפשר”.

הזיכרון הכי טוב שלו מתקופתו במועדון הייתה גמר 2022 נגד ליברפול כמובן: “הייתי בנקודה בחיי, אני חושב שהייתי בכושר הכי טוב שלי. פתאום אתה בגמר, לוח התוצאות עולה, ואז שריקת הסיום נשמעת; אלף דברים עברו לי בראש”. בנוגע ללילות אירופיים בסנטיאגו ברנבאו, הוא היה נחרץ: “אנחנו אוהבים את התחרות הזאת; אנחנו יודעים שהיא מאוד מיוחדת עבורנו”.

אוליבר קאן הוא אחת הדמויות המזוהות ביותר בקרבות הענק בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן מ-1999/2000 בתחילת דרכה של ליגת האלופות העמוסה, ועד 2006/07. אגדת באיירן דיבר לקראת רבע הגמר ביום שלישי ומזהיר את הבווארים מהסנטיאגו ברנבאו:

“90 דקות בברנבאו הן מתישות יותר מכל מקום אחר. האוהדים במדריד הרבה יותר אינטנסיביים מאשר בברצלונה; אתה מרגיש כאילו הכל דוחף אותך למטה. האווירה יכולה להיות מאיימת. ועכשיו, עם הגג, זה אפילו יותר בולט”.

“ריאל מדריד הגיעה מתקופה שבה היא נאלצה להתגבר על מצוקות רבות; הייתה ביקורת רבה סביב הקבוצה, אי שקט, חילופי מאמן. ופתאום הם משיגים ניצחון נגד מנצ’סטר סיטי ואז הם מבינים: עכשיו אנחנו יכולים להפוך את העונה. זה בדיוק מה שהופך את ריאל מדריד לכל כך מסוכנת”.

נזכיר כי קאן ניצח את ריאל מדריד פעמיים בברנבאו יחד עם באיירן - ניצחון 2:4 בשלב הבתים ב-1999/00 (אם כי בחצי הגמר באותה עונה כמה חודשים לאחר מכן - ריאל ניצחה 0:2) וכן בחצי הגמר הראשון בעונת 2000/01. ריאל מדריד היא גם הקבוצה הלא גרמנית מולה התמודד קאן הכי הרבה פעמים - 12. הוא רשם שבעה ניצחונות, ארבעה הפסדים, 16 ספיגות ופעם אחת שמר על שער נקי.

ויניסיוס ג’וניור הוא השחקן שהגיע עם אלבארו ארבלואה למסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד באיירן מינכן מחר ברבע הגמר - וזה לא קורה הרבה שהברזילאי מתראיין:

איך הוא רואה את המשחק הקרוב ועל השערים שלו בגמר ליגת האלופות: “הדבר הכי חשוב הוא הקשר עם האוהדים. אנחנו צריכים להיות מוכנים כי קבוצה נהדרת מגיעה לשחק נגדינו, אבל יש לנו הרבה ניסיון במשחקים האלה”.

איך הוא מרגיש עכשיו: “אני בסדר גמור עכשיו. היו לי כמה תקופות קשות כשהאוהדים שרקו לי בוז. שיחקנו עם הנבחרת לאחרונה וזה יותר מסובך, אבל אני עובד קשה עם המועדון ובבית כדי להיות מוכן ב-100% לעזור לקבוצה”.

השינויים האחרונים בריאל מדריד: “יש ימים טובים וימים רעים, ואחד מהם זה מה שקרה במאיורקה. לא היינו מחוברים כמו במשחקים האחרונים, וכמו שאומר המאמן, אם לא נהיה ב-200%, לא ננצח את המשחקים”.

האפשרות שיחתום על חוזה חדש: “אני מקווה שאוכל להישאר שנים רבות, כולנו יודעים מה אנחנו רוצים ובזמן הנכון נחדש את החוזה. אני שמח כאן ואני רוצה להישאר שנים רבות”

למה הוא לא נפרד מצ’אבי אלונסו בפוסט ברשתות החברתיות: “זו הייתה חווית למידה, השתפרתי כאדם. יש לי קשר נהדר עם אלבארו ארבלואה והוא נתן לי הרבה ביטחון”. עוד אמר: “הקלאסיקו וצ’אבי? זה היה רגע לא נעים, התנצלתי בפני כולם. אני אוהב לשחק את כל המשחקים עד הסוף. ואז, עם ראש צלול יותר - אפשר להבין שטעית. אני צעיר וכל יום הוא חוויה חדשה שבה אפשר להשתפר”.

על החיבור הטוב יותר עם ארבלואה מאשר עם צ’אבי: “היה לי חיבור לסגנון המשחק של ארבלואה, בדיוק כמו שהיה לי עם קרלו אנצ’לוטי. תמיד נתתי הכל למען הקבוצה. לא הצלחתי להתחבר לסגנון של צ’אבי. אני חושב שמעולם לא עברתי כל כך הרבה זמן בלי להבקיע שערים, אולי כמו כשהייתי צעיר וחסר לי ריכוז. אבל למדתי מהתקופה הרעה האחרונה, ושחקנים טובים תמיד הופכים את המצב”.

אם השותפות עם קיליאן אמבפה לא תעבוד: “אנשים אומרים הרבה דברים. קיליאן תמיד כבש שערים ועזר לנו. אנחנו חייבים להיות מחוברים מחר, יש לי קשר מדהים איתו על המגרש ומחוצה לו”.

האם הוא מוטרד מהדעה שיש פחות איזון כאשר הוא ואמבפה משחקים יחד: “ברור שזה מפריע לי, ואנחנו צריכים להבין מה המועדון רוצה; אנחנו לא יכולים לשנות את מה שבא מבחוץ. אם אנחנו ביחד, אנחנו הופכים את הקבוצה לטובה יותר”.

על הארי קיין והאפשרות שישחק [שאלה לא ממש מעודכנת כי האנגלי יהיה זמין] - “דברים היו משתנים אם קיין לא היה משחק כי הוא כובש הרבה שערים, אבל הוא כן ישחק ויש להם שחקנים אחרים נוספים נפלאים”.

הקריאות שספג לאמין ימאל, ספרד וגזענות: “לעניים, השחורים שנמצאים בכל מקום, קשה יותר. ואנחנו השחקנים יכולים לעשות הרבה. אלו לא מדינות גזעניות, אבל יש גזענים גם במדינות האלה, ככה זה, ואם נמשיך את המאבק הזה יחד בעתיד, שחקנים חדשים יוכלו להימנע מהדברים האלה שקורים להם, וכך גם כולם”.

“אדר מיליטאו? אני מאוד שמח על חזרתו. הוא אחד החברים הכי טובים שלי. הוא הבלם הטוב בעולם וכשאנחנו איתו אנחנו טובים יותר. כשכל השחקנים שם אנחנו חזקים יותר. עכשיו ג’וד, מיליטאו וסבאיוס חזרו”.

המאמן אלבארו ארבלואה - נשאל לאיזה ריאל מדריד הוא מצפה: “אני מצפה למדריד שתמיד התעלתה על עצמה והעלתה את הרף מול יריבות גדולות. מול יריבה שהיא הכי עקבית באירופה ותדרוש מאיתנו הרבה. וההיסטוריה שיש לנו מול היריבה הזו, שהיא מיוחדת. אני בטוח שאנחנו הולכים לחוות לילה נהדר כמו מול מנצ’סטר סיטי”. הוא נשאל מה יקרה אם הקבוצה לא תנצח מחר ולא תעלה לחצי הגמר: “אנחנו לא חושבים על מקרה בו לא ננצח”.

איך האווירה בחדר ההלבשה של ריאל מדריד אחרי הפסד כמו זה במאיורקה? - “זה חדר הלבשה כמו כל חדר הלבשה אחר. אמרתי להם שאין זמן להתעכב על מה שקרה, ומה שאנחנו מתמקדים בו זה לנצח מחר”

האיפוס שצריך לעשות כאשר אמבפה ו-ויניסיוס משחקים יחד: “ברור שלקיליאן יש איכויות שונות מברהים, ואני שמח שיש לי את אמבפה, שמגיע למשחקים כמו מחר ויוביל את הקבוצה. אנחנו ברי מזל שיש לנו את כל השחקנים הנפלאים האלה בקבוצה. הרבה דברים יכולים לקרות. אני לא יודע אם יש מאמן בעולם שלא היה רוצה אותו”.

מה צריך לעשות: “כדי לנצח בכל משחק כדורגל אתה צריך לעשות הרבה דברים טוב, אתה צריך קבוצה שלמה, שתהיה לך מנטליות הגנתית. יש לנו את השחקנים הטובים בעולם ואנחנו צריכים לנסות להיות הקבוצה הטובה בעולם”.

האם אמבפה מבין מהי ריאל מדריד: “הוא יודע את זה מצוין, הוא חלם להיות שחקן ריאל מדריד ומה שהוא עשה כדי להגיע למדריד לא היה קל. אני רוצה שתשאלו את זה אחרי המשחק נגד באיירן שוב”.

על כך שאף משחק שלו כמאמן הקבוצה (18) לא הסתיים בתיקו: “זו עובדה מוזרה, המנטליות של מדריד היא לנצח. בגלל הרצון הזה לנצח, ספגנו כמה שערים ברגע האחרון”.

איך הוא רואה את באיירן: “אגרסיביים בהגנה, הם חסרי פחד, הם אמיצים, הם מתאימים זה לזה בעוצמה, הם חוזרים במהירות אדירה, בעוצמה, בקצב שהם קובעים. אני חושב שהם קבוצה שלמה מאוד עם הרבה כלי נשק לפגוע ביריבים. יש להם את היכולת להבקיע הרבה שערים ומשחק הגנה שבו כולם מעורבים. השחקנים יודעים מה צופן לנו העתיד. ראינו את באיירן ואנחנו צריכים להיות מוכנים להכל”.

אם זה הזמן הטוב ביותר לשחק עם בלינגהאם ואיך זה משנה את ריאל מדריד: “מה שמשנה זה שאנחנו קבוצה טובה יותר, אני בטוח בזה. יש לו איכויות שונות מחלק מחבריו לקבוצה, וכשהוא על המגרש אנחנו צריכים להסתגל. זה מהות הכדורגל, הקשרים האלה בין השחקנים. אבל זו בעיה מבורכת להתאים את בלינגהאם לקבוצה”.

איך הוא רואה את עצמו כמאמן בריאל מדריד: “מה שאחרים אומרים. אני יודע שחיבור מצוין עם השחקנים מקל הרבה יותר להוציא מהם את המיטב. כשלקבוצה יש סגנון וזהות מוגדרים, זה מה שאפשר להגיד על מאמן טוב”.

השחקנים שנמצאים במרחק כרטיס צהוב אחד מהשעיה: “הם נמצאים במצב הזה כבר כמה משחקים, ונקווה שאף אחד מהם לא יקבל את הכרטיס הצהוב הזה. אין לי ספק שאם הם יצטרכו לבצע עבירה במהלך המשחק הם כן יעשו את זה למען הקבוצה”.

ג’ושוע קימיך הוא השחקן שהגיע מבאיירן מינכן למסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר: “באופן כללי, אנחנו רוצים להשאיר את חותמנו בכל משחק. לריאל מדריד יש סגנון מסוים. הם יכולים ליצור סכנה בכל מצב. יהיה חשוב ליישם את החוזקות שלנו על המגרש. כמובן, גם נתאים את עצמנו קצת לריאל מדריד”. הוא נשאל האם שתי הקבוצות הטובות בעולם נפגשות מחר - “זה תמיד משחק מיוחד מאוד. מבחינתי, ריאל מדריד ובאיירן מינכן הן שני המועדונים הגדולים בעולם”.

הזיכרון שלו מחצי הגמר ב-2024: “אחרי המשחק הראשון, חשבתי שיכולנו לנצח במשחק הביתי. במשחק השני, ריאל מדריד הייתה עדיפה בבירור, ואז אלפונסו דייוויס העלה אותנו ליתרון עם השער הנפלא שלו. חזרנו למגרש וחשבנו שיכולנו לעשות את ההמשך טוב יותר. עם זאת, השנה אין לנו שחקנים פצועים, מה שהיה קורה בעבר כשהגענו לשחק כאן. אנחנו מאוד שמחים שכולם זמינים”.

האווירה בסנטיאגו ברנבאו: “האווירה והאוהדים כאן מיוחדים. פעמים רבות באנו עם אמונה ועם כוונות טובות, אבל עזבנו מאוכזבים. הפעם, לעומת זאת, הגומלין הוא במינכן, וזה יתרון עבורנו”.

מה הופך את המשחק הזה לכה מיוחד: “המאמן שלנו בדרך כלל לא עושה הרבה שינויים בהתאם למשחק. אבל כולנו מרגישים שרבע הגמר הזה נגד ריאל מדריד הוא משהו מיוחד. אנחנו ממש מצפים לזה. כילד, הייתי מגיע לאצטדיון גם כשלא היה משחק. כבר אז הבנתי כמה זה גדול. זה לא סתם דבר. אנחנו מתאמנים כל יום לרגעים כאלה. אני מקווה שנשחק משחק טוב מחר”

מה שלום הארי קיין: “ובכן - הארי חשוב לנו ממש, זה ברור. הוא גורם מפתח במשחק שלנו כי הוא לא רק שחקן שמסיים את המהלכים. הוא מנהיג טבעי, מודל לחיקוי אמיתי. יש לו מנטליות מיוחדת לשחקן התקפה. יהיה חשוב לו להיות על המגרש מחר כדי לספק את המנהיגות שלו”.

“לא צפיתי במשחקים (של ריאל מדריד נגד מנצ’סטר סיטי). אבל זו ריאל מדריד, ולפעמים דברים שונים כאן. ציפינו שסיטי תשלוט, אולי. אז היה מרשים לראות אותם מעפילים לשלב הבא. סיטי וריאל נפגשו פעמים רבות. ריאל התקדמה בכמה הזדמנויות, גם כשלעתים לא הייתה טובה יותר. הפעם היא עברה את סיטי בצדק”.

איך מנצחים את ריאל מדריד? – " אם אתה רוצה לנצח את ריאל מדריד, אתה צריך להיות במיטבך מבחינה מנטלית וטקטית. כולם כאן נרגשים. אנחנו שמחים להיות מסוגלים לשחק כאן מחר. זו הרמה הגבוהה ביותר; זה מה שאנחנו חולמים עליו כשחקנים. אנחנו באמת מצפים לקרב של מחר".

מה יש לו לומר על טום בישוף, הפתעת העונה אולי של באיירן מינכן: “המצב שלו מזכיר לי קצת את המצב שלי לפני אחת עשרה שנים. מיד ראינו שיש לו מנטליות נהדרת, שהוא נתן את כל כולו. טום יכול לשחק גם כמגן שמאלי. יחד עם הארי, לטום יש את הדיוק הטוב ביותר בקבוצה. זו הסיבה שדיברנו עליו. הוא שינה את הדינמיקה של המשחק נגד פרייבורג. הוא מראה לקבוצה שבזכות המנטליות והאיכות שלנו, אנחנו יכולים להוציא את המיטב משחקנים כמוהו. לא רק הארי קיין, מייקל אוליסה או לואיס דיאס, אלא גם שחקנים כמו טום. זה היה סימן חשוב לקבוצה”.

מה הוא חושב על קיליאן אמבפה: “ברור, אמבפה עוזר לכל קבוצה. יש לו יכולות אישיות יוצאות דופן. הוא קפטן נבחרת צרפת. העונה הוא הכריע משחקים רבים, אפילו את הצמודים ביותר. הוא נשק קטלני. שיחקתי נגדו פעמים רבות; אנחנו יודעים למה לצפות”.

על השאלה האם יש לו “חשבון ליישב” עם ויניסיוס ג’וניור אחרי הקרב ביניהם ב-2024: “זה לא עניין של משחק אחד נגד אחד ביני לבין ויני. אנחנו רוצים לפתור הכל כקבוצה וקולקטיבית. אנחנו יודעים שלריאל מדריד יש הרבה איכות בסגל. אנחנו מכבדים את השחקנים שלהם, אבל חשוב שנביא את החוזקות שלנו למגרש”.

וינסנט קומפאני מאמן באיירן מינכן נשאל מהן התחושות שלו לקראת המשחק מחר: “מחר תהיה הפעם שלי בברנבאו. התחושה שלי היא שיש לנו שחקנים עם ניסיון במשחקים כאלה. זה יהיה משחק טקטי, אבל הפרטים יהיו המפתח. אנחנו מצפים שריאל מדריד תהיה חזקה כמו שהייתה נגד מנצ’סטר סיטי, נתכונן לגרסה הטובה ביותר שלו. היא אחת הקבוצות הטובות בעולם. אנחנו בכל זאת רוצים לנצח, לצאת למגרש ולהיות אנחנו ולא לפחד”.

‘החום’ של הברנבאו: “אני חושב שהברנבאו הוא האצטדיון שהכי קשה לשחק בו בתחרות הזו. זה משחק החוץ הקשה ביותר”.

האם הארי קיין יפתח בהרכב מחר - "הדבר החשוב הוא שהוא עבד קשה בימים האחרונים. אני לא חושב שהוא איבד את הקצב שלו. כולם כאן חוץ מסוון אולרייך. נחכה עד מחר. ברגע שיהיה לנו את המידע העדכני ביותר, נקבל החלטה. יש לנו סגל טוב מאוד למשחק. הדבר הכי חשוב לנו כרגע הוא שהארי זמין. הארי יודע כמה המשחק הזה חשוב. הוא גם צריך להגיד לנו אם הוא מוכן לשחק. אנחנו רוצים וצריכים לנצח את המשחק הזה. נראה מה יקרה מחר

האם אתה מודאג מצהובים שיגמרו לשחקנים שלך להחמיץ את הגומלין? - “קודם כל עלינו לחשוב על הביצועים, אבל גם על היבטים אחרים. כרטיסים צהובים יכולים להופיע כאשר האינטנסיביות גבוהה”

לדעתך ריאל מדריד מצליחה יותר עם אמבפה ו-ויניסיוס, או רק עם אחד מהם? - “כל מה שאני אגיד הוא: שני השחקנים מדהימים. השאר תלוי בריאל מדריד…”

עד כמה המנטאליות משנה במשחקים האלה? - “כרגע, אתה צריך להקיף את עצמך באנשים הנכונים. כולנו עושים טעויות, זה חלק מהכדורגל. אבל החיים ממשיכים, לא משנה מה קורה עכשיו. אנשים חזקים יותר כשהם לא מפחדים”.

תוכנית המשחק נגד ריאל מדריד: “ברמה הזאת, כל קבוצה מסוכנת. אנחנו לא רוצים לספוג שערים ואנחנו רוצים להבקיע לפחות אחד. אין תוכנית משחק ספציפית נגד קבוצה כמו ריאל מדריד. יש לנו הרבה דברים לנהל ולחשוב עליהם. אני מקווה שיש לנו מספיק פתרונות”.

על טום בישוף: “טום משתלב בצורה מושלמת באסטרטגיה שלנו לקידום כישרונות גרמנים צעירים, כמו גם לנארט קרל. זה לא קל; כבר צריך הרבה כישרון. שחקנים צריכים ללכת מעבר לתפקידים שלהם. בגרמניה, לא רק כישורים טכניים חשובים, אלא גם מנטליות. טום יכול לכתוב את הסיפור שלו בבאיירן. הכוח שלו מדגים את איכות הסגל שלנו. כששחקנים כמו טום או לני קרל משחקים ככה, הסגל שלנו נראה מיד חזק יותר. זה עוזר לנו העונה”.

ההדחה נגד אינטר ב-2025 בניגוד לציפיות: “מה התגובה להפסד? אתה חייב להמשיך הלאה. זו הסיבה שאנחנו כאן היום. הדבר הכי חשוב הוא להמשיך הלאה. אנחנו רוצים לנצח את אחת הקבוצות הטובות בעולם. אנחנו גם צריכים ללמוד מההדחה שלנו בשנה שעברה. נגד אינטר, אז, היו חסרים לנו תשעה שחקנים; זה היה שונה לגמרי. גם דברים אחרים השתבשו. אנחנו במצב טוב מאוד למחר; השחקנים הטובים ביותר שלנו כאן. נעשה כל שביכולתנו כדי לנצח מחר. כל משחק שונה”

האם לואיס דיאס יפתח? - “אני לא הולך לדבר על ההרכב שלנו, אבל לוצ’ו מביא כל כך הרבה לקבוצה. הוא יכול לכדרר, לספק בישולים ולבעוט. אבל מה שהופך אותו למיוחד עוד יותר הוא המנטליות שלו; הוא לא מפחד מכאוס והופך למסוכן במצבים כאלה. הוא מביא הרבה אנרגיה לקבוצה. אנחנו יכולים רק לברך את המועדון על החתמת שחקן כמוהו. הוא שחקן מצוין עבור באיירן”.

ופה, כבר באופן פומבי ויניסיוס מראה שהוא אחת הסיבות לפיטורים של אלונסו - ושהמועדון הולך לפי המצבי רוח שלו. וזה מאוד מטריד.
גם לגמרי חבל שהמועדון החליט לגבות את ויניסיוס על חשבון צאבי אלונסו שהוא סמל בשביל האוהדים, שחקן עבר מפואר שתמיד נתן הכל וסמל גם של הכדורגל הספרדי. ללא קשר לאיכות והתוצאות תחתיו, אני לא רואה הבדל בין צורת המשחק של אלונסו לארבלואה, חוץ מזה שארבלואה מלקק לכל השחקנים, השינוי היחיד זה באמת שויני ופדה יותר משוחררים (וזה משמעותי ואני לא מזלזל, פדה גם חבר טוב של ויני)

אבל הויתור לגחמות של כוכב (ועוד מספר 2) עם אופי בעייתי וילדותי זה מעיד על ריקבון במועדון, וזה מטריד מאוד. וזה גם לא מעיד על עתיד מזהיר במיוחד, גם אם באורח פלא יהיה פה צמפיונס.
הדרך הזאת הרסה לנו את העונה ואת האליפות (גם אם הכדורגל תחת אלונסו לא היה משהו - לא נתנו לו שום סיכוי לנהל ולהוביל בדרך שלו, וגם הוא בכל זאת הביא תוצאות)
לשם השוואה אלונסו עם 4 הפסדים ב34 משחקים, ארבלואה עם 5 ב19 משחקים.

6 לייקים

אפרופו הטרמפיסט של מודריץ׳. קטע ממחצית הגמר נגד דורטמונד