דבר התקשורת :: Rueda de prensa

קצת נושאים שעל הפרק:

-אנריקה ריקלמה מפזר רמזים לגבי חלק מההחתמות שהוא מבטיח. מדובר במאמן נבחרת שיהיה במונדיאל [משאיר אותנו עם דידייה דשאן וליאונל סקאלוני? אולי מאוריסיו פוצ’טינו?] ועוד שחקן ספרדי שנכלל בסגל הנבחרת למונדיאל.

-ויניסיוס ג’וניור התראיין, סיפר על השיחות עם אנדריק ודיבר גם על ניימאר (הוא התנגד בתוקף ללבוש את חולצה מספר 10), על הרצון לא לאכזב שוב את האומה והאמונה בנבחרת שלו. לגבי ריאל מדריד - לא ממהר להאריך את חוזהו אך לא יכול לדמיין את עצמו מחוץ לריאל מדריד. "אני לא ממהר לחדש את החוזה שלי. יש לי חוזה עד 2027. אז עד 2027, יש לנו הרבה על מה לדון עם ריאל מדריד, ולמדריד עצמה יש הרבה על מה לדון איתנו. ריאל מדריד רגועה, אני רגוע. הנשיא סומך עליי, ואני סומך עליו.

“מעולם לא דמיינתי את עצמי רחוק מריאל מדריד. אני מנצל כל רגע שאני כאן, כי זה מועדון החלומות שלי. תמיד חלמתי לשחק כאן ולהיות מסוגל לשחק כאן כל כך הרבה זמן. עכשיו אני אחד מקפטני הקבוצה, אפילו בהיותי כל כך צעיר. זה משהו חשוב שקורה רק פעמים מעטות בהיסטוריה. אז אני מנצל כל רגע. אני רוצה להישאר כאן כל חיי”.

-פדה ואלוורדה מדבר על המונדיאל הקרוב ובטוח שאורוגוואי תהיה טובה יותר מ-2022 ואף מציב רף גבוה מאוד כמו הנבחרת ההיסטורית שהגיעה לחצי הגמר ב-2011, אומר שאין לו בעיה לשחק כמגן ימני במידת הצורך (קפץ לכם משהו לראש?). וגם מתייחס למכות עם אורליאן טשואמני - בעקיפין: “אני מרגיש נהדר. הייתה לי את התמיכה והחיבה של כל אוהדי ריאל מדריד וגם של המועדון. לפעמים אתה צריך לעבור את המכשולים הקטנים האלה בכדורגל ובחיים כדי ללמוד לצמוח ולהתבגר. אני בטוח שהניסיון הזה יעזור לי להיות קפטן טוב יותר בשנים הקרובות”.

את פלורנטינו פרס אני מכיר ואת אנריקה ריקלמה לא, לכן באופן טבעי אני מטיל ספק וגם קצת לחוץ, מה גם שלא עמד לרשותו זמן רב [כמובן שפלורנטינו הכניס אותו למצב של עם הגב אל הקיר בכוונה] להתכונן. אני לא יודע לגבי הנזילות הכספית שלו ועוד ועוד ולא מכיר את האיש אבל מה אני מבין בכלכלה ואני מקווה שהוא לא חאפר. אומרים שלפעמים החוסר וודאות מרגיש לך סכנה ואתה מעדיף את “הטוב” המוכר [לא נעים לי ללכלך על פלורנטינו]. מה גם שכבר התחלתי לקבל את העובדה שז’וזה מוריניו מגיע ובתאכלס ההכנות שלנו לעונה הבאה מתעכבות ממש.
מה שכן אני באמת רואה אפס לקיחת אחריות מצד הנשיא, קצת מעייף אותי לשמוע על מספר התארים בהם זכה עם המועדון ועל גביעי אירופה, שום התייחסות לשנתיים חלשות מאוד ולמשברים שלא הקבוצה חווה אלא המועדון חווה בכל הדרגות. אין אפילו תזוזה קטנה שלו ימינה-שמאלה, הוא עקשן ובטוח שהכל בסדר.

לא היינו במעמד הזה מאז 2006, אני זוכר שקראתי בכתבות מה מבטיח כל מועמד, היו הרבה ולבסוף ראמון קאלדרון ניצח. היה אחד שהבטיח קבוצה ספרדית עם חואקין וחוסה אנטוניו רייס שבסוף כן הצטרף.

אגב תחשבו איך זה היה לפני 26 שנה כשבתקופה הזו פלורנטינו אומר שהוא רץ להתמודד על הנשיאות ומבטיח להביא את לואיס פיגו, כמה מטורף זה היה שהוא ניצח את לורנצו סאנס שלמעשה הקבוצה תחתיו אמנם בליגה פישלה אבל זכתה פעמיים בליגת האלופות תוך שלוש שנים.

זו המטרה שלו, וזו הנקודה העיקרית. הוא עושה נעים באוזן, אני רוצה להבין איך דברים עובדים בפועל ושם הוא אפילו לא מנסה. יש דברים שהוא אומר שקצת סותרים אחד את השני ולכן נשמעים לי ססמאות וחירטוטים. למשל, הוא רוצה מצד אחד להחזיר את המועדון לפרונט וגם לשלוח הרבה שחקנים לנבחרת הספרדית. אלו מטרות שונות שלא בהכרח יכולות להתקיים במקביל. הוא רוצה תכנון “לטווח הקצר, הבינוני והארוך” כשברוב הפעמים תכנון לטווח הקצר והארוך הוא שונה לגמרי עקב סיבות שעליהן אני מאמין שלא צריך להרחיב.

אני לא אומר את הדברים האלה כתמיכה בפרז, ולמרות שהם כרגע מתמודדים אחד מול השני אני לא משווה ביניהם אלא כל אחד לגופו. פרז הזניח את הפרויקט לטווח הקצר בשנים האחרונות ‏(כולל העונה האחרונה בה זכינו באלופות, כשלא הביא חלוץ ומחליפים למיליטאו וקורטואה‏), ושם את כל הדגש על חיזוק התשתיות לטווח הרחוק של המועדון, וזה הגיע גם על חשבון הסגל כשרכש למשל את מסטה וגולר כשחקנים שהסתמנו עם הייפ גדול והביאו איתם חדירה עמוקה יותר לקהלים חדשים, על פני רכשים הכרחיים וצנועים יותר. הגישה הזאת, שבאיזשהו שלב עבדה לו מצוין, בסופו של דבר גם הפילה אותו אבל אני מסוגל לסבול טעויות כי כולם טועים. מה שקשה לי יותר לקבל זה שפרז עשה מהלכים נוספים שבגללן אני שיניתי עמדה לגביו כמו הענקת עודף כח לשחקנים ופתיחת חזיתות מול כל העולם בערך, והריאיונות בתקשורת סימנו על כך שהוא לא למד מטעויות אלא ההיפך. לכן גם הוא מועמד רע בעיניי.

בסופו של דבר אני צריך לבחור בין איש woke שמבטיח לי חיי נצח בפסגת ההר המוריק ממש על שפת הים, או באגדת עבר שאני דיי בטוח שאיבד את זה. המצב לא טוב בלשון המעטה.

בתוך כל הדיבורים על הבחירות הבאות אני חושב שכדאי לנו לזכור מה בדיוק קרה בפעם האחרונה שהחלטנו שפרז איבד את זה ובחרנו נשיא חדש.

(למקרה שיש פה צעירים מאוד, הייהו קבוצה בינונית ביותר לכמה שנים טובות)

אני עדיין הייתי מצביע פרז.

מסכים איתך ולכן אם פלורנטינו פרס מפסיד אני לא רץ לחגוג את זה. מצד שני המון החלטות שהתקבלו בקבוצה ב-2006/07 וב-2007/08 היו טובות והיי אלו השנים בהן זכינו פעמיים ברציפות באליפות - הפעם היחידה מאז 1990. המנהל המקצועי פדג’ה מיאטוביץ’ קיבל החלטות טובות (רוד ואן ניסטלרוי, פאביו קנבארו, הגיעו שחקני רכש מעולים בינואר, שנה לאחר מכן פפה, ווסלי סניידר ואריאן רובן), לפאביו קאפלו הייתה סמכות להעיף את רונאלדו-פנומנו שעשה נזק בחדר ההלבשה והשמין [כמובן שההחלטה לפטר אותו הייתה מטופשת].

אגב, צריך להזכיר: המסורת המרגיזה של הדחות בשמינית הגמר התחילה עוד בעידן פרס ב-2005-06, ונמשכה גם בשנה הראשונה לשובו.

3 לייקים

איפה ראית שמדובר במאמן נבחרת דווקא ולא קבוצה?

באופן כללי אני לא מצליח לחשוב על מאמן שילהיב אותי מלבד קלופ או לואיס אנריקה, ושניהם לא יבואו. איכשהו מוריניו הוא האופציה הכי סבירה בעיניי עדיין

תקשיב עד ההופעה ההיא באותה מסיבת עיתונאים עדיין קיוויתי. מסיבת העיתונאים הזאת הייתה כאפה לפנים בשבילי. יהיה עצוב יותר לדעת שהוא לא איבד את זה ולהפנים שזה הבנאדם שהערצתי לאורך השנים.

אבל זו בדיוק הבעיה של הבחירות האלה, זה בין מישהו שאומר את הדברים הנכונים וחובת ההוכחה היא עליו (במידה וייבחר).

לבין מישהו שעשה דברים טובים מאוד בעבר, כבר שנתיים שהוא עושה טעויות שמזיקות לקבוצה ואפילו לא אומר את המילים הנכונות כדי שנראה שהוא הבין את הטעויות ואיך מתקנים בעתיד.

הוא אומר דברים נעימים, לא נכונים. אם מחר מישהו שולח לך מייל ואומר לך שנסיך אפריקאי שלח לך מיליון יורו אלו דברים נעימים מאוד אבל לא נכונים. כשהבחור הזה מפזר את הסיסמאות הללו בלי שום הסבר איך הוא מתכוון לעשות את זה, מבחינתי הוא מייל של נסיך ניגרי. מלבד זאת, הוא אדם woke, מה שלא מוסיף לו הרבה נקודות אצלי אם אגיד זאת בעדינות.

הסיפור עם פלורנטינו גם מסובך, הוא לא עד כדי כך אבוד שכל אחד אחר עדיף עליו בהכרח. הראש שלו במקום אחר והוא חושב רק ביזנס תוך כדי הבלגה על המצב הספורטיבי, ונותר רק לקוות שהבחירות הקרובות והעונה האחרונה יגרמו לו להתעורר ולזכור שיש אוהדים שזה מה שבאמת חשוב להם עם כל הכבוד לכל מיני קומפלקסים שהוא מתכנן.

שיניתי קצת.
[זה מדהים בעיניי שאני עדיין לא מצליח להפריד בהודעות שנכתבות על הנושא האם מדברים על ביבי או על פרז.]

בגדול, זאת הבעיה הגדולה בפוליטיקה בכלל, ובפרט בזו של הכדורגל העולמי - שם איכות ההון האנושי מצליחה איכשהו להיות נמוכה עוד יותר מזה של הפוליטיקה הארצית.
ראינו גם מה קרה אצל השכנים הקטאלונים שלנו, עם חוק מגבלת הקדנציות שלהם + הביקורת הפריבילגיה שהעבירו על לאפורטה בזמנו, ולאלו תהומות הם התדרדרו בעקבות זאת.

בתחושה שלי, במצב הנוכחי של פרז, כן עדיף בכל זאת ללכת על החלופה. אבל מי שחושב שזה הולך להיות שיפור והימור בטוחים - אין רחוק יותר מהמציאות. מירב הסיכויים מצביעים על עוד עסקן ספרדי חסר מושג שידרדר אותנו עוד.

מצד שלישי גם לפרז היו המון החלטות טובות מאוד בשנים האחרונות (וכמובן שגם טעויות ונפילות) והיי אלו השנים בהן זכינו ביותר צ׳מפיונס ממה שיש לקבוצות אחרות בכל ההיסטוריה שלהן.

אני עדיין מעדיף את פרז שיודע שהוא חייב לספק פרוייקט חדש ומצליח (למרות ההצהרות שלו אני אפרט בהמשך) מאשר איזה עסקן ווק שאף אחד לא יודע מה נקבל ממנו.

אני בערך איתך, למה בערך? כי אני לא לוקח קשה מידי את ההצהרות האלה שלו, פרז יודע באיזה מצב נמצאת הקבוצה (יחסית בקנטים, אבל מה יגידו אוהדים שלא זכו ב2 דאבלים ב5 שנים האחרונות) וכמו שהוא אמר באותה מסיבת עיתונאים (הבעיה עם הקרב mma היא שזה דלף) פרז לא אחד שיכבס את הכביסה המלוכלכת שלו מול כל העולם, את הביקורת שיש לו על הקבוצה שלו הוא ישמור לדלתיים סגורות.

להוציא הצהרות שנראות כאילו הוא מנותק מהמציאות הוא עשה גם לפני אגב (ע”ע “יש לנו 8 מועמדים לכדור הזהב בקבוצה”)

אני עדיין הייתי מצביע ביבי אבל זה רק כדי לעצבן את קהל הרל”ב..

אני מאשים את פלורנטינו פרס גם בזה שזינדין זידאן נאלץ שוב לשבור את הכלים וללכת ואף אחד לא יודע למה. ובשנתיים הכושלות האחרונות שלה [צ’אבי אלונסו שפוטר, הרכישה של פרנקו מסטאנטואונו שברור לי שזו יוזמה שלו ‘כוכב ארגנטינאי’ כביכול, אין קשר מרכז שדה הקיץ למרות שהמאמן ביקש..]. צריך להגדיר נקודת זמן כשאתה מדבר על “העונות האחרונות”. באמצע יש גם עונה אחת ב-2022-23 בין שני הדאבלים בה הלכנו לים בליגה כבר אחרי המונדיאל וזה לא מקובל עליי. כולה הפסדנו לברצלונה של צ’אבי המאמן ולא השחקן - לא קבוצה היסטורית. תמיד הרגיש לנו שחסר עוד שחקן, שההחלטות לא ברורות, שהאסטרטגייה קיצונית…

התקופה בלי פלורנטינו היא יותר תחומה - שלוש עונות למעשה [מה שקרה במרץ 2006 והלאה עד לקיץ לא רלוונטי]. ציינתי שבשנתיים ראינו מאמנים שיש להם סיי והרבה החלטות נכונות בגזרת הרכש ועשינו שתי אליפויות. ובזו השנייה כמעט לא היה ספק מהרגע הראשון. אם תרצה שתי אליפויות מול ברצלונה שטובה יותר או אמורה להיות טובה יותר. כשרונאלדיניו עדיין רלוונטי בעונה הראשונה וליאו מסי כבר מראה את הקסם שלו כשהוא לא פצוע… אני לא אפיל על פלורנטינו את זה שאדן הזאר נכשל למשל כי היה נכון להביא אותו.

אגיד עוד משהו - פלורנטינו בעיקר מדבר על העבר אותו אף אחד לא ייקח לו ולא רוצה לקחת לו. כאילו “זה אני זה שהביא את כל ההצלחות ואף אחד לא יבחר במישהו אחר על פניי”. אבל אם בקיץ שעבר חשבנו שריאל מדריד עושה צעדים לכדורגל המודרני אז עכשיו זה לא נראה ככה. הוא לא מציע משהו “אחר” נקרא לזה ככה. מה שעבד פעם לא בהכרח יעבוד. כנראה שלא..

להתרסק אחרי עונה מוצלחת זה בדי אן איי של ריאל, כדי לשבור את זה צריך רונאלדו, זידאן ומודריץ בשיאם בקבוצה. אני כבר לוקח את זה כנתון.

אני לא חושב שפרז מושלם או שלא מגיע לו כל הביקורת שיש עליו, ועדיין, אני סומך עליו.

אני מבין מה אתה אומר, לא יכול להגיד שאני סומך עליו אבל אם לפני מסיבת העיתונאים עברה לי בראש “תקווה” [כי ידעתי שזה לא יקרה] שהוא יתפטר, אז מבחינתי זו לא ממש בחירה פשוטה איזה נשיא יקבל את הקול שלי כסוסיו בבחירות הקרובות [לא באמת] :slight_smile:

רציתי לראות איזו התפכחות קלה, עדינה, משהו להיאחז בו, לא ציפיתי להתנצלות מעמקי נשמתו או שיגיד “טעיתי” ויפתח את זה בפני התקשורת. מה שקיבלו היה “נגריירה” בגדול ותזכורת על ההצלחות בליגת האלופות.

מה שכן בהתחשב במספר כוכבים שיש בקבוצה כמו קיליאן אמבפה וטיבו קורטואה משני צידי המגרש וגם ויניסיוס ג’וניור וחולשת הליגה - אנחנו לא צריכים להגיע חלילה לקרקס כמו ב-2004 כשסיימנו מקום רביעי או לחשוב שרק עונות כמו שהיו למילאן או למנצ’סטר יונייטד [בשנים האחרונות לאו דווקא העונה] הן כישלון. ריאל מדריד כישלון מוחלט כבר שנתיים - ואם צ’אבי אלונסו לא היה מפוטר בדרך הזו ובשלב הזה ולא היה את עניין הקלאסיקו אז הייתי אולי מנתח אחרת גם אם השנה הייתה מסתיימת בידיים ריקות. אין הישגים-אין כדורגל-חדר הלבשה-אין בעל בית. פלורנטינו ערף ראשים למאמנים כבר על דברים כאלה, למשל אנצ’לוטי ב-2014.

בפודקאסט של איקר קסיאס מגלה מספר גוטי כמה דברים מעניינים על הקריירה שלו וגם על רגעי השפל בריאל מדריד ומנתח את המצב של הקבוצה כרגע:

הוא מספר על הקושי בתחילת דרכו בריאל מדריד: “אתה בחור חכם, בגלל זה אתה מראיין אנשים ממדריד. זה היה כאב ראש אמיתי כשהגעתי למדריד. הייתי צריך לנסוע מטורחון כל אחר צהריים; אחד מההורים שלי היה צריך לעזוב את עבודתו אחר הצהריים כדי שאוכל ללכת לאימונים. הייתי מאוד נרגש, אבל זה היה נטל אמיתי עבור ההורים שלי. אלו היו שנים קשות עבורם. לא היה לנו הרבה כסף, והפסדנו כסף. היו זמנים שבהם היה לי ממש קשה. עם המשכורת הראשונה שלי, קניתי להם מכונית ובית”.

הטוב והרע ביותר בריאל מדריד: “אני זוכר הרבה קריאות בוז רמות ‘ומחוות שלי’ מול היציע. אני חושב שהייתי עושה את זה שוב כי אני מאמין שלא צריך לשרוק בוז לשחקנים, למרות שיש לי הרבה כבוד לאוהדי ריאל מדריד. הזיכרון הכי טוב שלי הוא האליפות עם פאביו קאפלו ב-2006-07, אליפות הרמונטדות”.

הביקורת שספג: “אני מודה, נהניתי כאשר לעתים הקבוצה הייתה בפיגור ויכולתי להיכנס ולשנות את התוצאה. כשנכנסתי לשחק כשהקבוצה כבר הובילה 0:4, אולי פחות רציתי לשחק. לא הייתי צריך לרוץ. אם הייתי בברצלונה 15 שנה, אנשים היו מדברים על משהו אחר. בארסה יותר מחוברת לאקדמיית הנוער שלה. הייתי טוב, ובריאל מדריד היו שחקנים בעמדה שלי. לא המועדון ולא המאמנים סמכו עליי ב-100%. אם הייתי ממקום אחר, הייתי מרוויח יותר כסף ומשחק יותר. המאמן שסמך עליי הכי הרבה היה ברנד שוסטר, והתקופה הגרועה ביותר הייתה עם ויסנטה דל בוסקה. הוא לא היה הוגן כלפיי” (השאיר אותו מחוץ לסגל פעמיים בגמרי ליגת האלופות בין היתר).

עזיבה מוקדמת אפשרית: “הייתי קרוב לעזיבה רק פעם אחת, כשמילאן רצתה אותי. לא התכוונתי ללכת לקבוצה שלא התחרתה על תארים. הייתי קרוב רק למילאן, וזו הסיבה שנשארתי בריאל מדריד כל כך הרבה שנים”.

אקדמיות הנוער של ריאל מדריד לעומת זו של ברצלונה: " אקדמיית הנוער של ריאל מדריד לא מקבלת את התמיכה שהיא צריכה. הם מעדיפים להוציא הרבה כסף על שחקנים ממקומות אחרים. כאוהד ריאל מדריד, הייתי רוצה לראות יותר שחקנים מקומיים. ברצלונה משקיעה יותר באקדמיית הנוער שלה. במובן הזה, אני מקנא בהם".

ריאל מדריד הנוכחית: “אני רואה את ריאל מדריד כקבוצה מאוד לא עקבית. אני משווה אותם לגאלאקטיקוס. שחקנים נהדרים, אבל חסרה להם קבוצה מגובשת. הפיטורים של צ’אבי אלונסו היו הפתעה עבורי. הוא לא היה הימור במשך חמישה חודשים או שנה. הוא היה מאמן לעתיד. משהו מוזר קרה בחדר ההלבשה עד כדי כך שהם פיטרו אותו. הוא התנהל מצוין. זו הייתה החלטה חפוזה. משהו מאוד רציני קרה. מה לא חסר לריאל מדריד? הם יכולים לשחק משחק נהדר או משחק נוראי. זו קבוצה שחסרים לה הרבה דברים. הם סופגים הרבה שערים, וכל הנטל ההתקפי נופל על ויניסיוס או אמבפה. לקבוצה הזאת חסר הרבה”.

על ארדה גולר: “אני מקווה שגולר לא יסיים כמו גוטי. יש לו הרבה איכות, מסירות נהדרות, אבל זה נאמר על גוטי. זה לא לטובתו שישוו אותו אליי. שחקנים כאלה פופולריים בסנטיאגו ברנבאו, אבל הם אלה שמקבלים הכי הרבה ביקורת כשדברים לא הולכים טוב”.

חוסר בשחקנים לאומיים: “הייתי רוצה שיהיו יותר כי זה מחזק את הקבוצה. זה אחד הדברים שאבדו. כשנכנסים לחדר הלבשה עם שחקנים מכל העולם, קשה לבנות קבוצה. בעבר, השחקנים מבחוץ היו מצטרפים לקבוצה שלנו - הספרדים. עכשיו כל אחד הולך לדרכו”.

אם כבר מדברים על אתלטיקו מדריד וברצלונה: " אני נגד ברצלונה ונגד אתלטיקו. ברצלונה היא כרגע הקבוצה הכי מרגשת לצפייה. אתלטיקו רוצה להתחרות, אבל הם מתקשים לעמוד בקצב של ריאל מדריד ובארסה במשך עונה שלמה, למרות שיש להם סגל נהדר. עם הגעתו של דייגו סימאונה, הם מתחרים טוב יותר. אתלטיקו חייבת לו הרבה. במבט לאחור, זה היה או לא להתחרות או שירדה לליגה השנייה".

לגבי הנבחרת הלאומית: “אני לא יודע מה לא בסדר עם המאמנים. הם כנראה חשבו עליי דברים לא נכונים, וזו הסיבה שהם לא התקשרו אליי. הם מדברים בשבילך כשאתה אפילו לא יודע מה הם אומרים. לא היה קל להגיע לשם, אבל לפעמים הרווחתי את זה, והייתי צריך ללכת למונדיאל או לאליפות אירופה וזה חסר לי”.

גביע העולם הנוכחי: “ספרד היא בין הפייבוריטיות, אבל בסופו של דבר, מה שחשוב הוא איך מגיעים. הנבחרת הלאומית היא השלמה ביותר מכולן אם אני משווה אותה לשאר . ברמה הקולקטיבית, אני רואה אותה כטובה ביותר, אבל לזכות בגביע עולם זה מאוד קשה”.

כדורגל מודרני: “עכשיו הם מייצרים רובוטים, לא שחקנים. חופש נחנק באקדמיות הנוער. אין יותר שחקנים יצירתיים. זו הסיבה שאנחנו כל כך אוהבים את לאמין ימאל או את ויניסיוס ג’וניור. אנחנו חייבים לתת להם לשחק מאהבת הכדורגל”.

מה הם חושבים עליו: “לא אכפת לי מה הם חושבים עליי . אלה שהיו לצידי יודעים מה נתתי, מה עשיתי כדי להגיע לכאן, וכמה קשה היה להיות בהרכב הבוגרים במשך 15 שנים. הדבר הקשה ביותר עבור שחקן הוא לא לעשות את הופעת הבכורה שלו בהרכב הבוגרים; הדבר הקשה הוא להישאר שם כל כך הרבה שנים. אלו מאקדמיית הנוער עומדים בסטנדרטים גבוהים בהרבה מאלה מבחוץ”.

ראול וארבלואה כמאמנים: “ראול היה שם הרבה זמן, חמש שנים. בכדורגל, יש יותר עוולות מצדק, וזה מה שקרה לראול. עזבתי כי סנטיאגו סולארי עדיין היה בקסטיליה, ולא רציתי להישאר בקבוצת הנוער. ארבלואה קיבל קבוצה באווירה מורעלת. בזמנים מסוימים חשבתי שהוא מצליח. כשאתה בקסטיליה, אין לך ברירה אלא לקחת פיקוד על הקבוצה הבוגרת. זה בהחלט לא היה הזמן האידיאלי”

גוטי הגאון, אחד השחקנים שהכי אהבתי.

מתחבר לדברים שגוטי אומר על מחלקת הנוער שלנו, ואם הןא, שגדל אצלינו ועשה קריירה ארוכה במועדון אומר את זה במבט לאחור, אז זאת דעה חשובה מאוד בעיניי, שחקני האקדמייה לא מקבלים את תשומת הלב הכבוד שלהם הם ראויים. שכירי חרב צעירים ממדינות זרות, עדיפים בהרבה לדעת פרז מאשר ילדים שבאו מהבית ולצערי הוא “חינך” גם המון אוהדים לזה. אין ולא יהיה תחליף לשחקני בית! ואם רוצים שינוי אמיתי, פשוט צריך להחזיר לקבוצה הזאת את השלד הספרדי וחלקו צריך להיות משחקנים שגדלו בקבוצה. השינוי הזה צריך להוא מלמעלה.

גוטי גם אחד הפייבוריטים הגדולים שלי, בעיקר בגלל אליפות קאפלו המיתולוגית אבל לא רק. אני חושב שמה שאמר על ויסנטה דל בוסקה לא ממש מכבד, מה לעשות שהיו על העמדה שלו את לואיס פיגו וזינדין זידאן וכדומה, הוא גם שיחק המון, ודל בוסקה הציב אותו כחלוץ שני ב-2001 וזו הייתה הצלחה מסחררת. חבל שבנבחרת הוא רשם מעט מאוד הופעות. בעונה המטורפת שלו לפני יורו 2008 לואיס ארגוניס כבר הלך עם השלד שלו מלפניכן, אבל גוטי היה ראוי להיות בסגל לפני עידן ההצלחות.

לדעתי בשורה התחתונה הקאנטרה של ברצלונה מוצלחת משלנו ואי אפשר לברוח מזה, אפשר להתדיין עד מחר אבל השורה התחתונה ברורה. השחקן הכי מוכשר שגדל אצלינו ב-15 השנים האחרונות זה חסה.
דיברתי פה הרבה בשבחים של ראול אסנסיו אבל הוא שיחק בעונה הבוגרת כבר עונה וחצי ולא ראיתי מספיק התקדמות, מתבסס הרבה על התכונות הפיזיות שלו. כנ"ל גונסאלו גארסיה שאני מאוד מחבב אותו אבל להגיד שהוא סופר-מוכשר אי אפשר. היה מתאים לי מישהו כמו אלבארו מוראטה.

אגב דוגמא לאו דווקא מוצלחת אבל בכל-זאת. ב-2022-23 סרחיו אריבאס כבש בלי הכרה בקסטיליה, שיחק פעם-פעמיים בגביע העולם למועדונים וזהו. זה נבע בין היתר אולי מהמאבק של קסטיליה להגיע לליגת המשנה, אבל חבל, כי גמרנו את הליגה אנחנו כבר בינואר.
בכל מקרה ארדה גולר היה על הראדר בקיץ הזה אחרי שברצלונה הייתה קרובה להחתים אותו. התנגדתי לרכש הזה למרות שהם לא בדיוק על אותה העמדה ולא ראיתי את גולר יותר מדי לפני. רציתי ששחקן ספסל בקבוצה הבוגרת שלנו יהיה אריבאס ולא גולר.

ומה עם אריבאס היום? ירד ליגה כזכור עם אלמריה. 24 גולים ו-7 בישולים ב-41 משחקים העונה בליגה השנייה. הוא אוטוטו בן 25 ואין לו מספיק קילומטראז’ בליגה הבכירה, חבל.

בנוגע לגוטי. הוא היה גאון אבל הוא קצת משחק אותה, כי בכל פעם שנתנו את ההרכב, הוא הראה חוסר יציבות. לכן התייחסתי למה שאמר על האקדמייה בלבד.

וזה העיקר, לא מעניין שהאקדמייה שלנו לא טובה כמו של ברצלונה, אבל גם לזה יש סיבה, אם אני הייתי ילד ספרדי מוכשר הייתי מעדיף ללכת בגיל 12 לברצלונה כי זה מועדון שדוגל בלקדם ולהשקיע בשחקני בית, ובריאל זאת לא האג’נדה. בנוסף אני בדעה שיש הרבה שחקנים מוכשרים שהתפספסו. דעתי היא ששחקנים כמו פארחו, יורנטה ואפילו אריבאס, יכלו לעשות קריירה אחרת אם ריאל הייתה נותנת במה לשחקנים שהיא מייצרת. בסוף הם ילדים וצריך להבין את זה. כשאתה שולח ילד למקום אחר במקום להשאיר אותו בבית, הוא לא תמיד מספיק בשל מנטאלית בשביל להמשיך להתקדם, אני מאמין שאם הם היו מקבלים הזדמנות אמיתית בבית, מבלי לעזוב את החברים והמשפחה, בתוספת לקשיי הסתגלות, ואפילו מגרש האימונים שהם מכירים כל השנים, הקריירה שלהם הייתה אחרת. לא אומר שבטוח שלכולם קריירה פוארת יותר, אבל לחלקם בהחלט כן. וזה פראדוקס שאני בטוח בו, לחלוטין.

אני תמיד עוקב אחרי האקדמיה, שחקני הבית מחברים את האוהדים למועדון, הם נותנים לכל מועדון כדורגל חלק גדול מהזהות שלו.

אציין גם שיש לנו דור מוכשר בנוער, והם מצטיינים גם בנבחרות הצעירות, וזה לא שחקן אחד ולא שניים. ובעיניי פיטארץ יכול להגיע רחוק, וגם גונזאלו. אמרתי את זה כל העונה. פיטארץ ילד, ולגונזאלו יש חושים של חלוץ רחבה אמיתי, והוא מאוד שלם, אם כי לא מלוטש. אבל לא כולם מככבים בגיל 18 ולא כולם מסומנים ככישרונות על דוריים מגיל 15 ו16. זה בסדר לשחק ולפרוץ בגיל 24 או 25, זה אפילו בריא יותר. ואני יכול לתת פה המון דוגמאות לשחקני טופ, שפרצו רק בגילאים 23-25 ומשם רק התקדמו. הילדים שלנו ראויים לאמונה הרבה יותר מה”מסטנטואנואים” למינהם.

בעיניי, יעשה חכם ריקלמה אם ימנף את כל נושא האקדמייה נגד פלורנטינו בבחירות. יש לי תחושה שיש עוד לא מעט אוהדים כיום שהיו רוצים לראות שינוי ביחס של המועדון למחלקות הנוער שלו.

-השבוע שמסמל את הקריירה של גוטי מבחינתי הוא ב-2006-07: עולה מהספסל נגד סביליה במחצית ורושם שניים וחצי בישולים פנטסטיים, באמת אומנות. ואז פותח בהרכב נגד אספניול שוב בבית ומציג משחק חלש, אחד מאיבודי הכדור שלו מובילים לשער של היריבה…

כשהוא מדבר על ויסנטה דל-בוסקה הוא צריך להיות פייר:
-2000/01: רשם 45 הופעות [2,713 דקות] - 18 שערים ו-7 בישולים
-2001/02: רשם 47 הופעות [2,126 דקות] - 14 שערים ו-5 בישולים
-2002/03: רשם 53 הופעות [2,877 דקות] - 12 שערים ו-15 בישולים

בעונה האחרונה פה מבין השלוש הוא פתח פעמיים נגד יובנטוס בחצי הגמר, פתח בגומלין נגד מנצ’סטר יונייטד, פתח בסופר קאפ האירופי נגד פיינורד, פתח בקלאסיקו הראשון נגד ברצלונה, פתח בשני מחזורי סיום העונה..

-לגבי הצעירים: רוב השחקנים הטובים מוכיחים זאת ממש בהתחלה. אלבארו מוראטה היה בעניינים מהדקות הראשונות - ראית שהוא בכל זמן על המגרש מאיים על השער ומציק לבלמים. חסה הראה מהירות מסחררת ונגיעות של גאון. ברצלונה קיבלה תפוקה מהצעירים שלה די מהר. לא רוצה להכריז שניקו פז לא כזה. בכל מקרה, גונסאלו גארסיה לא קיבל מספיק הזדמנויות אבל חסרה לו מהירות וזה ניכר. הוא גם לא טכני.

בנוגע לגוטי , המשחק נגד סביליה באמת ננצר גם לי בזיכרון וגם שבירת קללת הריאזור עם העקב המפורס לבנזמה. וכמו שאמרתי הוא גאון, אבל הוא מעולם לא מיצא את הכישרון העצום שלו באמת. כמובן שהיו לו עונות יותר טובות ופחות טובות. אני מחזיק ממנו גם כשחקן עם הרבה תשוקה למשחק.

ובהמשך לאקדמייה, אני לא מסכים, יש המון שחקנים שלא סומנו ככישרונות על, והפכו לשחקני על, כמו הארי קיין, ויטיניה, קווארצחליה, קאסמירו, אוליזה, לבאנדובסקי, יאיא טורה ואפילו אחד הקשרים הגדולים בכל הזמנים לוקה מודריץ. מישהו האמין שהם יגיעו לאן שהגיעו? והם הגיעו לטופ של הטופ. חסה באמת כישרון גדול, ומה קרה איתו? וזה לא רק בגלל הפציעה. אלך יותר רחוק, יש שחקנים כמו נאצ’ו שנחשבים לשחקני יציע, והופכים לאגדת מועדון בסוף. הנקודה שלי היא שאי אפשר לדעת לאן שחקן צעיר יכול להגיע, צריך לתת להם לשחק, מי כבר יש לנו? חצי מהסגל הזה הולכים על המגרש, אולי הכיסים שלהם כבדים מדיי ומקשים עליהם לרוץ, הם נרדמים נרדמים באסיפות וידאו מפטרים מאמנים והולכים מכות. מנגד אני רואה אצל הילדים האלה גם כישרון והכי חשוב לחימה ותשוקה ועל זה עומדת ריאל מדריד, זה מה שהביאו בראש ובראשונה בעיניי ראול, איקר ,קארבחל, ראמוס, מודריץ, קאסמירו וכו, כי כישרון יש בסגל שלנו.

מתוך 10 שחקני אקדמיה , 2 או 3 יתברגו לקבוצה הראשונה, אין לי ספק בזה.

צריך לנסות לזהות אצל צעירים 2 דברים: כישרון ומנטאליות בריאה. יש כאלה שמגיעים רחוק עם התכונה השניה בלבד.